sellainen se on pelkkä rakkauden symbooli. Kun täällä korostetaan Pyhän Hengen, Pojan ja Isän töitä, niin niitä vahvempi on rakkaus. Se on voittanut lopussa kaiken, ei ole Pyhää Henkeä, ei Poikaa eikä Jumalaa, jäljellä on enää rakkaus.
1.Kor.13.
1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
Silloin ei tarvitse enää pohtia onko Jumala kolmiyhteinen, tai onko Pyhä Henki persoona, ne ovat menettäneet merkityksensä, koska niitä ei ole.
Jumalaa ei ole vaan
18
67
Vastaukset
Upps - ihanko olet tosissasi vai muuten vain kiusoittelet?
- jaikal.se
Ei kukaan uskova kirjoita tuollaista uskontunnustusta kiusoittelumielessä eikä missään muussakaan mielessä. Uskova kun ei voi kieltää Jumalaa ja Jeesusta Kristusta. Joka kieltää Jeesuksen Kristuksen, hänellä ei ole Jumalaakaan. Näin todistaa Jumalan Sana ja näin todistaa nyt lappix että hänellä ei ole Jumalaa koska hän ei edes usko Jumalan olemassaoloon.
Mutta sitä minä ihmettelen että hän on esiintynyt uskovana palstalla. Aikamoinen teesekentelijä pelle! Mutta hyvä että viimein tunnusti rehellisesti värinsä. Nyt kaikki tietävät lappixen olevan ateisti. Onhan hän sen itse selväsanaisesti ilmaissut. jaikal.se kirjoitti:
Ei kukaan uskova kirjoita tuollaista uskontunnustusta kiusoittelumielessä eikä missään muussakaan mielessä. Uskova kun ei voi kieltää Jumalaa ja Jeesusta Kristusta. Joka kieltää Jeesuksen Kristuksen, hänellä ei ole Jumalaakaan. Näin todistaa Jumalan Sana ja näin todistaa nyt lappix että hänellä ei ole Jumalaa koska hän ei edes usko Jumalan olemassaoloon.
Mutta sitä minä ihmettelen että hän on esiintynyt uskovana palstalla. Aikamoinen teesekentelijä pelle! Mutta hyvä että viimein tunnusti rehellisesti värinsä. Nyt kaikki tietävät lappixen olevan ateisti. Onhan hän sen itse selväsanaisesti ilmaissut.Tarkoitin sanoa, että oliskohan se tämän palstan "kitkerä ilmapiiri" mikä on myrkyttänyt lapixen mielen..
alex- jaikal.se
alex.kasi kirjoitti:
Tarkoitin sanoa, että oliskohan se tämän palstan "kitkerä ilmapiiri" mikä on myrkyttänyt lapixen mielen..
alexEi lappixen epäuskoa voi syyttää palstasta ja sen kirjoituksista.
- jaikal.se
No niin, tässä se lopullinen "uskon" tunnustuksesi sitten tuli.
Sinä et usko Jumalan olemassaoloonkaan. Olet siis ateisti. Ja keitä sinä oletkaan pitänyt veljinäsi palstalla ja ketkä ovat puhutelleet sinua veljenään palstalla? Katsotaan nyt kutsuuko ekivaari sinua veljekseen tämän tunnustuksesi jälkeen. Ilmeisesti te ette lukeneet lainaamaani Raamatun kohtaa lainkaan ?? Jollette, niin olette valmiit tuomitsemaan minut, koska toin esille Raamatun sanan todistuksen rakkaudesta.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
Eli kaikki ne asiat, mitä mm. Pyhä Henki on saanut aikaan, ne lakkaavat ja myös TIETO katoaa. Jäljelle jää vain rakkaus, se on meidän näkymätön jumalamme.- Jaikal.se
Sinä toit esiin myös oman uskosi.
Sinä sanot aloituksessasi:
"Jumalaa ei ole vaan sellainen se on
pelkkä rakkauden symbooli."
"ei ole Pyhää Henkeä, ei Poikaa eikä Jumalaa, jäljellä on enää rakkaus."
Miten sinä voit nyt perääntyä tästä tunnustuksestasi? Sinä tunnustat että et usko Jumalan olemassaoloon. Tiedätkö miksi sellaista ihmistä kutsutaan joka kieltää Jumalan olemassaolon? Onko hän Jumalaan uskova? EI VARMASTI OLE! Mutta lappix - rakkaus on kaikkivaltiaan Jumalan ominaisuus .. ja ei Raamattua noin voi lukea että kun lukee yhtä jaetta niin unohtaa kaikki muut :)..
Mutta totta on että Paavali oli viisas mies totuus todella on yksinkertainen - tämän maailman sekasortoinen tilanne kuitenkin sekoittaa sitä Jumalan osoittamaa "yksinkertaisuutta" niin paljon että sitä on vaikea ensin havaita.
Paavali ymmärsi asian kun hän kirjoitti:
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Rakkaus on pitkämielinen,
rakkaus on lempeä;
rakkaus ei kadehdi,
ei kerskaa,
ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti,
ei etsi omaansa,
ei katkeroidu,
ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä,
vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä TIETOMME ON VAJAVAISTA ja PROFETOIMISEMME ON VAJAVAISTA .
Mutta kun tulee se, mikä TÄYDELLISTÄ ON, katoaa se, mikä on vajavaista.
Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin Lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme;
mutta suurin niistä on rakkaus.
alex- Niko.
lappix, ymmärrän hyvin kyllä mitä tarkoitit avauksessasi.. todistithan siitä minulle jo aiemmin toisessa ketjussa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10618108#comment-54936116 Niko. kirjoitti:
lappix, ymmärrän hyvin kyllä mitä tarkoitit avauksessasi.. todistithan siitä minulle jo aiemmin toisessa ketjussa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10618108#comment-54936116Niko. Minä huomautin niille, joiden Jumala on raaka, kostonhaluinen, armoton sadisti.
Ei Jumala sellainen ole, miksi Jeesus olisi korostanut rakkauden merkitystä, joka on Jumalasta? Lisäksi rakkauteen kuuluu myös armo, joka täällä usein unohdetaan.lappix kirjoitti:
Niko. Minä huomautin niille, joiden Jumala on raaka, kostonhaluinen, armoton sadisti.
Ei Jumala sellainen ole, miksi Jeesus olisi korostanut rakkauden merkitystä, joka on Jumalasta? Lisäksi rakkauteen kuuluu myös armo, joka täällä usein unohdetaan.Niin ei Jumala oikeasti mikään sadisti ole. SE ON VARMA ASIA.
Siinä olet ihan oikeassa - ja mitään ikuista helvettiä ei ole olemassa - kuin muutamien mielikuvituksissa.
Raamattu kertoo että kun ihmiset kerran aikoinaan polttelivat lapsiaan siinä samassa HINNOMIN LAAKSOSSA jota nykyään monissa Raamatuissa kutsutaan helvetiksi (sana jota ei edes ollut kun Jeesus puhui asiasta) - niin Jumala sanoi - että SELLAINEN EI OLE HÄNEN MIELEENSÄ TULLUT - kuitenkin siihen monet tuntuvat uskovan tänäänkin.
Minä olen huolestunut näiden puolesta jotka väittävät, että Jumala piinaisi luotujaan ikuisesti tulessa. Se on vakava syytös Jumalaa vastaan ..
alexalex.kasi kirjoitti:
Niin ei Jumala oikeasti mikään sadisti ole. SE ON VARMA ASIA.
Siinä olet ihan oikeassa - ja mitään ikuista helvettiä ei ole olemassa - kuin muutamien mielikuvituksissa.
Raamattu kertoo että kun ihmiset kerran aikoinaan polttelivat lapsiaan siinä samassa HINNOMIN LAAKSOSSA jota nykyään monissa Raamatuissa kutsutaan helvetiksi (sana jota ei edes ollut kun Jeesus puhui asiasta) - niin Jumala sanoi - että SELLAINEN EI OLE HÄNEN MIELEENSÄ TULLUT - kuitenkin siihen monet tuntuvat uskovan tänäänkin.
Minä olen huolestunut näiden puolesta jotka väittävät, että Jumala piinaisi luotujaan ikuisesti tulessa. Se on vakava syytös Jumalaa vastaan ..
alexMoro alex. Pääsääntöisesti näillä palstoilla, olipa se sitten mikä hyvänsä uskonnollinen palsta, Jumala korostetaan olevan armoton, säälimättön ja kostava Jumala. Siis jos et tee sitä tai tätä, niin sinulle käy aina huonosti.
Eihän epätäydelliseltä ihmiseltä voi vaatia täydellisyyttä, koska hän ei siihen kykene, vaikka haluaisikin.
Tuntuu siltä, että toiset ihmiset lastaavat uskon nimissä toisen ihmisen harteille raskaita taakkoja.
Minä erottelen ihmisten taakat ja Jumalan taakan. Minä en usko siihen, että Jumala kohtelisi luotujaan armottomasti, koska Hän nimenomaan armahtaa rakkaudessaan.lappix kirjoitti:
Moro alex. Pääsääntöisesti näillä palstoilla, olipa se sitten mikä hyvänsä uskonnollinen palsta, Jumala korostetaan olevan armoton, säälimättön ja kostava Jumala. Siis jos et tee sitä tai tätä, niin sinulle käy aina huonosti.
Eihän epätäydelliseltä ihmiseltä voi vaatia täydellisyyttä, koska hän ei siihen kykene, vaikka haluaisikin.
Tuntuu siltä, että toiset ihmiset lastaavat uskon nimissä toisen ihmisen harteille raskaita taakkoja.
Minä erottelen ihmisten taakat ja Jumalan taakan. Minä en usko siihen, että Jumala kohtelisi luotujaan armottomasti, koska Hän nimenomaan armahtaa rakkaudessaan.##Eihän epätäydelliseltä ihmiseltä voi vaatia täydellisyyttä, koska hän ei siihen kykene, vaikka haluaisikin. ##
Aivan oikein - se on juuri se ihmisen vajavaisuus ja syntisyys joka vie hänet kuolemaan - koska synti on sama asia kuin elämän tuhoaminen - eri tavoin me tuhoamma elämämme ja siksi olemme kuoleman omia.. ja meidän elämämme loppuu auttamattomasti.
Ei Jumalan sitä tarvitse lopettaa - siitä pidämme ihan itse huolen - mutta Jumala voi pelastaa sen joka haluaa pelastua.. mutta jos ei edes halua pois syntisestä elämästä niin "vaikeeksi käy" :) .. Olis sama kuin sanoa että minä tuhoan elämäni, mutta haluan silti elää.. iankaikkisesti .. ???
Raamattu lupaa, että lunastetut "paranevat" - synnin aiheuttamista vammoista - siis siitä vajavaisuudesta mikä meissä kaikissa on - josta sinäkin tuossa mainitset..
Se on sitten aivan toinen asia että Jumala kerran poistaa synnin kokonaan - ja ne joille syntisyys on niin tärkeää että eivät siitä millään halua luopua siitä - he tuhoutuvat kuinkas muuten voisi ollakaan - mutta ei ole niin että Jumala kiduttaisi luomaansa elämää vieläpä ikuisesti - se on väärin käsitystä - ja tekee koko Raamatusta ristiriitaisen ja mikä pahinta Jumalasta julmurin.. ja lunastuksestakin sekavan ..
Mutta ei Jumala jätä yhtään sellaista ihmistä joka sydämmessään HALUAA (vaikka onkin nyt vajavainen) elää siten että iankaikkinen elämä tulee hänelle mahdolliseksi - siis haluamalla elämää Jumalan tahdossa saa elämän - se on halua elää oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa ja luottamalla Jeesuksen lunastukseen - siihen että meidän synti velkamme on maksettu - meidän kuolemamme kuoltu Jeesuksessa.. ja armo on tullut mahdolliseksi .. usko siihen niin pelastut ..
Joten siitä vain - Jumalan kouluun - oppimaan oikeaa elämäntapaa - Opettaja on hän joka maksoi syntivelkamme Jumalan Poika - hän opettaa sitä elämää joka kestää - sitä josta sinäkin kirjoitit ..elämää missä on hallitsevana Jumalan rakkaus ja oikeudenmukaisuus .. (Jumalan vanhurskaus)
Matt. 6:33
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Room. 6:23
Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Ja kun kerran tulevaisuudessa syntiä ei enää ole - ja siis kuolemaa ei enää ole - niin silloin Poika luovuttaa valtakunnan Isälle - sanoo Raamattu.
Paavali kirjoittaa asiasta näin 1. Kor. 15:21 >>
Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä. (Kristuksesta).
Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.
Sitten seuraa KAIKEN PÄÄTÖS, kun hän (Kristus) luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle.
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. (Mikä on sama asia kuin, että kuolemaa tuottavaa syntiä ei enää ole)
Sillä "Jumala on alistanut hänen (siis Pojan) jalkojensa alle kaiken".
Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle (Pojalle), tämän ulkopuolelle jää TIETYSTI Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
Sitten kun kaikki on saatettu hänen (=Pojan) valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen (=Jumalan) valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.
---
Selvääkin selvempää tekstiä.
Ilmestyskirjassa on sama asia kerrottu vaikka vähän eritavalla - siinä kuvataan Jumalan valtakuntaa.
Ilm. 22:2
Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen TERVEHTYMISEKSI.
(Ei terveet tarvitse tervehtymistä vaan sairaat)..
Malakia 4
Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava VANHURSKAUDEN aurinko ja PARANTUMINEN sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; SILLÄ HE TULEVAT TOMUKSI teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
alex :)
Minä en puhunut tästä turhuuden ajasta vaan siitä, jolloin kaikki nykyisyyteen kuulunut on kadonnut. Ei puhuta kielillä, ei profetoida eikä ole enää Raamattuakaan. Jäljellä on vaan Jumala, konkreettiselta nimeltään rakkaus.
Joh. 17:26
Ja minä olen tehnyt sinun NIMESI heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä.
1. Joh. 4:8
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on RAKKAUS.- jaikal.se
>>> Jäljellä on vaan Jumala, konkreettiselta nimeltään rakkaus.
Tarkoitatko että rakkaus on yksi Jumalan ominaisuus. Jumala on rakkaus - mutta rakkaus ei ole Jumala vaan yksi Jumalan ominaisuuksista. Muita Jumalan ominaisuuksia ovat esimerkiksi viisaus, oikeudenmukaisuus (josta rakkaus on osa) ..
Ne ovat juuri nämä Jumalan täydelliset (vanhurskaat) ominaisuudet jotka tekevät Jumalasta iankaikkisen elämän.
Matt. 6:33
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
alexOn ehkä helpompi kysyä, että mitä minulta tai sinulta silloin puuttuu, jos meillä on keskenämme täydellinen rakkaus?
Niin juu - tietomme on vajavaista .. ja siis katoaa koska kaikki vajavainen katoaa --
mutta rakkaus ei koskaan häviä -- vaan ILOITSEE yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?473078Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n422290Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari622189Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa952077Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh631794Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä181734Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr771547Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http461328Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1371277Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian1661064