Lähes jokainen ihminen pelkää jotakin.Mitä sinä pelkäät?
Kerro pelkosi
12
142
Vastaukset
- xllss
Pelkään vanhenemista että miltä näytän 10v kuluttua kun ryppyjä tulee vain lisää,jos saisimme katsella filmiltä vanhuuttamme niin se olisi varmaan järkytys.
- tapan
Olen elänyt hoitokokous ajat ja pelkäsin näinä vuosina sanoa mielipiteini niistä,vaikka en hyväksynyt niitä koskaan,Nyt luen Aini Linjakummun kirjaa Haavoittunut yhteisö.Kirja on minulle tavallaan psykologinen niin että uskallan vedota tuohon tutkimukseen ja kehottaa tuon kirjan lukemaan häntä joka on kamppaillut noiden asioiden kanssa.
- Tulevaisuus
Terveyden menetystä. Luovuuden ja älyn kadottamista. Muistin menetystä. Oman persoonallisuuden muuttumista idiootiksi. joutumista vieraiden ihmisten keskelle vaille kunnollista ystävällistä hoitoa.
- Elämä on tässä
Jokainen ihminen pelkää kuolemaa, enemmän tai vähemmän. Siihen perustuu uskontojen voima. Tutkimuksissa on todettu, että vähiten kuoleman pelkoa on voimakkaasti uskonnollisilla ihmisillä. Toiseksi vähiten kuolemaa pelkäävä ateistit.
Omaa kuoleman pelkoa kannattaisi käsitellä ja miettiä, mitä pelättävää siinä on. Mitä vähemmän tarvitsee pelätä kuolemaa, sitä laadukkaampaa on elämä. Kuoleman jälkeen ihminen katoaa, ei ole mitään elämää enää eikä myöskään kipua sen enempää kuin onneakaan. Tämä on täysin luonnollinen prosessi. Se elämä joka meillä on, on tässä.- valo-olentoinen
Mitä enemmän ihminen samaistaa itsensä fyysiseen ruumiiseen, sitä vaikeampi on kuolla.
Bernan Jacoby on vakuuttunut siitä, että kuolemanrajakokemuksessa ihmisen tietoisuus irtaantuu ruumiista ja sirtyy toiselle olemisen tasolle.
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=952492577X
- 4052012
Pelkään eniten muuttuvan maailman puolesta, missä on lähimmäisen rakkaus? Kaikki ajattelevat vain itseään ja ahneita ollaan. Miten on sadan vuoden päästä?
- 26lhjlgf
Minulla on korkeita paikkoja jos nousen korkealle tasanteelle eikä ole reunoja,olen taatusti kaukana rotkosta ja minkäänlaiselle katolle en uskalla nousta tai alastulo on vaikeaa.Ihme en lentokoneessa pelkää vaikka 10km on alla ilmaa.Siis piti kirjoittaa korkean paikan pelko alussa.
- liberte liberte
Pelkään vapauteni menettämistä. Se olisi pahempaa kuin kuolema. Se, ettei saa ajatella vapaasti ja ilmaista itseään, on tuttua lapsuudesta ja nuoruudesta vl-perheessä.
- Olen vapautettu
Minkälainen vapaus sinulla on?
- kasmer
Sinulla liberbe on ehkä ollut lakihenkinen koti ja olet -70 luvun elänyt.En ihmettele että silloin tulee pelko kaikkea kohtaan,Tiedän koteja joissa vanhemmat ovat siirtäneet lapsiinsa omat ajattelunsa,olen aina vierastanut sellaista.Huomaan tälläisten kotien kasvatit eivät pysty keskustelemaan vaikeista asioita vaan vaikenevat tai sanovat äkkijyrkän mielipiteen jossa vähättelevät heti vastapuolen mielipiteen.Tässä on pelko oman turvallisuuden murtumisesta sen minkä kasvuympäristö on muovannut.Pelkään että sinun kohdallisikin on tästä kysymys.Vapauteen Kristus vapautti meidät,älkäämme antako sitoa itseämme orjuuden ikeeseen,jotenkin näin.Minulla on VL- ystäviä paljon ja elämäni on monipuolista ja rikasta.Itse en voisi elää ilman tätä turvallisuutta minkä usko antaa.
- miriamm
Sinä liberte saat ajatella vapaasti ja ilmaista itseäsi,olla sellainen miksi Jumala sinut loi.Se ei ole oikea Kristuksen henki joka ahdistaa nurkkaan toisen.Onhan meissä eri luonteelaatuja ei kaikki voi olla samalla muotilla tehtyjä.Sinun kokisi on ollut vain liian tiukka ettet ole saanut persoonallisuudellesi sijaa olla oma itsesi.Uskovaisina saamme olla erilaisia,usko on voimavara elämäämme. ps. tuli virhe halusin sanoa kotisi ollut liian tiukka.Erilaiset ystävätkin on suuri rikkaus.
- Hautausmaan harava
Mää pelkään rosvoja. Vaikka ei kyllä ryöstettävääkään ole, mutta ne saattaa pahoinpidellä silti, jos luulevat mua rikkaaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477