olen ollut nyt kahden kuukauden ajan hyvän ystäväni omaishoitajana.
hänen toivomuksestaan. hänellä on pahanlaatuinen maksasyöpä, joka on myös lähettänyt etäispesäkkeitä keuhkoihin ja imusolmukkeisiin. eli ei mitään toivoa..
olen läsnä 24 tuntia vuorokaudessa ja seurannut sivusta miten hän hiljaa poistuu tästä elämästä. kaikki on mennyt niin nopeasti. vielä pari kuukautta sitten hän oli täysin terve. ja nyt täysin vuodepotilaana. hoitona enään kipulääkitys. syönyt hän on viimeksi 2 viikkoa sitten. myöskään hän ei pysty enään nielemään edes vettä. joten kostutan hänen suutaan noin parin kolmen tunnin välein siihen tarkoitetuilla vanupuikoilla. tuntuu tosi surulliselta. hän on kuitenkin täysin elämässä mukana
menttaalisesti. nukkuu tietysti paljon lääkityksen vuoksi. morfiinia piikillä. nyt huomaan itse miten omat elämän arvot ovat pysyvästi muuttuneet. ystäväni on 50v mies. itse olen hieman vanhempi mies. asun pysyvästi ulkomailla, mutta haluan olla auttamassa hänet viimeiselle matkalle tuntemattomaan. olen syvästi suruissani hänen puolestaan
hyvän ystävän omaishoitajana
saattaja
3
112
Vastaukset
- iojhfkl
Teet uskomattoman tärkeän tehtävän kulkiessasi viimeiset ajat ystäväsi rinnalla. Kumpa kaikilla olisi joku vierellä. Jaksamista
teille molemmille. - jk
vai in
- eräs sairaanhoitaja
Teet tosi hienosti.Kuljet ystäväsi rinnalla viimeisen matkan.Se on todella raskasta mutta se voi myös antaa paljon.Ystäväsi on varmasti todella kiitollinen.Muita myös pitää itsestäsi huolta.Anna hänelle nyt kaiki mitä voit, keskustelua ja kädestä pitämistä.Perushoitoa tietenkin.Voimia todella paljon ja rauhaa hänen matkalleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571