http://www.srk.fi/index.php?p=usko_ja_elama_162012
Onko jollain jotain kommentoitavaa vielä ja tuliko kanta kyllin selvästi esille?
Näin Päivämies perustelee kielteisen kannan naispappeuteen
15
348
Vastaukset
- vl-nainen
Miten Mari Leppänen mahtaa selittää tai kumota tämän raamatullisen opetuksen.
Miten Mari ja kumppanit puolustelevat naispappeutta?- sisar Mitron velikulta
Miten Mari "eliitti pentikäissuku" Leppälä perustelee kirkolle saarnaavansa lestadiolaisella äidinkielellä. Tuo kai oleelista kuitenkin...
- heko ja tosi
sisar Mitron velikulta kirjoitti:
Miten Mari "eliitti pentikäissuku" Leppälä perustelee kirkolle saarnaavansa lestadiolaisella äidinkielellä. Tuo kai oleelista kuitenkin...
Löytääkö joku raamatusta yhtenäisen näkökulman naisen pappeuteen. Moni on kyllä löytänyt vastaan ja vielä useampi naisen papin viran puolesta.
Jos löytyy monta erilaista lähestymistapaa, niin silloin asia on tulkintakysymys tai tahdonvallan asia. >>> helevettiin joutuu se joka toisen tuomitsee helekuttiin - asia jatkaa elämistään
Kirjoituksessa on totta joka sana, mutta siinä ei ole raamatun koko totuus. Ei sieltä nimittäin löydy yksislitteistä kantaa. Vaan eri tekstien pohjalta joutuu luomaan sen havainnon, että emme saa selkeää lopullista vast.
- Kuuliainen...
heko ja tosi kirjoitti:
Löytääkö joku raamatusta yhtenäisen näkökulman naisen pappeuteen. Moni on kyllä löytänyt vastaan ja vielä useampi naisen papin viran puolesta.
Jos löytyy monta erilaista lähestymistapaa, niin silloin asia on tulkintakysymys tai tahdonvallan asia. >>> helevettiin joutuu se joka toisen tuomitsee helekuttiin"helevettiin joutuu se joka toisen tuomitsee helekuttiin"
Oletko tyrkkäämässä Paavalia helvettiin?
”Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. - - Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei sitä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.” (1. Kor. 14:33–34, 37–38.)
- ollakko vai eikö
Ensin sanotaan että ei ole perää väitteessä että on ollut naissaarnaajia. Sit kuitenkin mainitaan että on ollut yksi naissaarnaaja...
- pitäs tietää kans
Niin taikka näin, mutta Jumala vihaa hylkäämistä, jonka vanhoillislestadiolaiset ovat omaksuneet elintavakseen.
Mikään ei oikeuta hylkäämään häntä, vaikka hän on pappi.
Tuttu (nuori) esikoislestadiolainen nainen on ollut pappina ainakin 10 vuotta, eikä kukaan ole sanonut yhtäkään pahaa sanaa hänestä seurakunnassa.
Vanhoillislestadiolaiset toitottavat (ainakin media) Marin olevan ensimmäinen naispappi, mutta siinä väitteessä ei ole mitään perää. - pitäs tietää kans
pitäs tietää kans kirjoitti:
Niin taikka näin, mutta Jumala vihaa hylkäämistä, jonka vanhoillislestadiolaiset ovat omaksuneet elintavakseen.
Mikään ei oikeuta hylkäämään häntä, vaikka hän on pappi.
Tuttu (nuori) esikoislestadiolainen nainen on ollut pappina ainakin 10 vuotta, eikä kukaan ole sanonut yhtäkään pahaa sanaa hänestä seurakunnassa.
Vanhoillislestadiolaiset toitottavat (ainakin media) Marin olevan ensimmäinen naispappi, mutta siinä väitteessä ei ole mitään perää.Korjaus: Siis media toitottaa Marin olevan ensimmäinen LESTADIOLAINEN naispappi. Väite on perätön.
- närhenmunat
Väite ei ole perätön siksi koska vanhollislestadiolaista pappia ei ole ennen ollut. Onhan toki muun suunnan lestadiolaisia pappeja naisista, mutta ei vanhollista.
Media on oikeassa. Kyllä Mari on ensimmäinen sellainen, mutta ei hänkään ole enää vanhoillislestadiolainen pappi, vaan tavallinen kirkon pappi. Hänet on erotettu lestadiolaisesta ryhmästä, joten ei häntä voi enää pitää v-lestadiolaisena pappina.
Hän on vaan tullut vanhollislestadiolaisesta liikkeestä papiksi, mutta samantien hän on saanut kyseisestä liikkeestä KENKÄÄ. - Eräs toinen nainen
joka kirjoittelee mm. Suomenmaassa, väittää olleensa se "ensimmäinen vanhoillislestadioilainen naispappi", mutta ei hänkään ole ollut vl-kristittyjen rakkaudessa enää piiiitkään aikaan.
Mitä Mariin tulee, niin kannattiko hänen myydä "esikoisoikeutensa vain yhden hernerokan" tähden? - Buddhan nimessä
Miksi vl-nainen saa saarnata synnit anteeksi?
- hUrahTAneEt asIAlla.
Voi voi.
Kyllä Raamatusta taitaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä kun ihmiset perustelevat sillä päänsä sekoamisen.
Mutta eihän sitä saakaan tulkita lainkaan järjellä....?
Eikä tunteella... Paitsi riippuvuuden tunne on kyllä erittäin olennainen tunne aidoksi uskovaiseksi kasvamisessa. - roikkuvaiset
Naisella ei ole näitä ripustuksia. Jolla voi tärvellä pikkulikkoja haloo
- Hox!
Raamatusta ei löydy tukea tupakoinnin suhteen, kuten: tupakointi ei ole syntiä, mutta samaan hengenvetoon ei löydy myöskään tukea tupakoinnin hyväksymiselle.
Jos nainen ei kelpaa Jumalan sanaa saarnaamaan, niin kuinka hän sitten voi kelvata myöskään antamaan syntejä anteeksi. Kummassakin kun on kuitenkin kyse samasta asiasta. - Pidetään selvä ero
Aitoon lestadiolaistapaan menevät sekaisin pappi, kaitsija, saarnaaja, puhuja jne jne. Tähän sekoitetaan vielä virka.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792372Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1411526- 1331462
- 1581234
- 1091023
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten377950Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683