Valman blogi

***

35

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kirjoitus

      Lainaus blogista
      "Aikuisen Maijan ensimmäiset puhelinsoitot suoraan raiskaajilleen ovat määrätietoinen teko, mutta jatkossa hänen olisi pitänyt pysyä erillään keskusteluista kiusaajiensa kanssa.

      Kiusaajan kanssa ei pidä suostua selvittelykeskusteluun!

      Narsisti tarvitsee rajat ja vastuunoton teoistaan!"

      Tässä on hyvä ja varteenotettava neuvo kaikille "vastaavassa tilanteessa" oleville!

      • EI VL-uskovaisille!

        Kaikille vl-lastenraiskaamisen uhreille sama neuvo. Älkää ottako ikinä yhteyttä asiasta yhteenkään vl-uskovaiseen, sillä joudutte syylliseksi koko asiaan, vaan AINA "epäuskoiselle" poliisille on kerrottava!

        Hemestikin on kertonut, ettei vl-uskovaisille kannata puhua, koska he salaavat rikokset.


      • Oikea taho

        "Kiusaajan kanssa ei pidä suostua selvittelykeskusteluun!

        Narsisti tarvitsee rajat ja vastuunoton teoistaan!"

        Hyvä ja varteenotettava neuvo!

        Tuntikausia kestäneissä "hoitotilaisuuksissa" hoitajina toimineet yrittivät puheillaan kaivaa ja urkkia puolisanoillla ja örinällään puhuteltavasta keksimiään sellaisia asioita, mistä puhuteltavalla ei ollut mitään tietoa/harmaata aavistusta. Kun asia ei selvinnyt tuntikausien "mykkäkeskustelulla" koolle kutsuttiin Kristuksen kirkkolain "opettamana" aina vain isompi ja isompi porukka pilkkaamaan puhuteltavaa ja hänen omaa tuntoaan - ei se ymmärrä periaatteella. Puhuttelun syy jäi aina vain epäselväksi ja saattaa olla epäselvä vielä vuosikymmenien jälkeenkin, koska ei ollut tarkoituskaan, että asia selviäisi. Mitään asiaa ei tarvinnut edes olla, sillä pääasia oli puhuteltavan häpäiseminen ja kiusaaminen. Näin persoonallisuushäiriöiset hoitajat yrittivät siirtää omat ongelmansa muille kannettavaksi. Heidän ajatusmaailmansa on niin sekava, ettei kenenkään tosiaan saa missään tapauksessa lähteä yksin keskustelemaan "hoitajansa" kanssa. Heidän puhuttaminen kuulunee lähinnä vankilapsykologille, joka osaa purkaa "mykkyyden"..


      • Laajempi asia

        "Kiusaajan kanssa ei pidä suostua selvittelykeskusteluun!

        Narsisti tarvitsee rajat ja vastuunoton teoistaan!"

        Tässä on hyvä ja varteenotettava neuvo kaikille "vastaavassa tilanteessa" oleville!"

        Huomioitava ohje! Hoitajien kanssa ei pidä lähteä kahdenkeskiseen keskusteluun, kun hoitajien hoitamiset alkavat.


    • Hemesti

      Aina rikoksentekijä on yksin vastuussa teostaan. Ei yhteisö, joka opettaa ,että rikos on väärin. Rikos on sovitettava myös maallisen lain edessä ja otettava tuomio vastaan.

      • chris_hitchens

        Yhteisö opettaa, että väärinkohdeltu on mahdollista vaientaa anteeksiannolla. Mikäli nuo vahvat naiset Johanna Hurtig etunenässä eivät olisi nostaneet lastenraiskaamiskulttuuria julkisuuteen, ei SRK sitä olisi tehnyt vaan naipottelu (minulle ihan uusi ja erittäin etova termi) jatkuisi iloisesti edelleen.

        Yhteisö on nyt jäänyt housut kintuissa kiinni ja on pakotettu sanomaan...jotain. Tyhjiä sanoja niin kauan kuin väärintekijöitä on vastuullisissa tehtävissä.


      • Mitä SRK hyötyy?
        chris_hitchens kirjoitti:

        Yhteisö opettaa, että väärinkohdeltu on mahdollista vaientaa anteeksiannolla. Mikäli nuo vahvat naiset Johanna Hurtig etunenässä eivät olisi nostaneet lastenraiskaamiskulttuuria julkisuuteen, ei SRK sitä olisi tehnyt vaan naipottelu (minulle ihan uusi ja erittäin etova termi) jatkuisi iloisesti edelleen.

        Yhteisö on nyt jäänyt housut kintuissa kiinni ja on pakotettu sanomaan...jotain. Tyhjiä sanoja niin kauan kuin väärintekijöitä on vastuullisissa tehtävissä.

        SRK on kehittänyt nimenomaan rikosten salaamiseen ihan oman oppinsa; rikosten rippisalailu-opin, joka mahdollistaa raiskaamisen jatkuvan vaikka vuosikausia (Lappeenrannan tapauksessa kahta uhria raiskattiin 8 vuotta).

        Tästä Lappeenrannan tapauksestakin SRK vähätteli sanomalla, ettei se ole yhtään sen pahempi synti kuin se, mihin me jokainen olemme sydämmessämme valmiit. Mitä SRK hyötyy mitätöimällä uhrien kärsimykset ja vähättelemällä lasten raiskaamista?


      • Ilman vastuuta?

        Oletko Hemesti oikeasti sitä mieltä, ettei vl-yhteisöllä ole osaa eikä arpaa Maijan raiskaamisten jälkiselvittelyssä?


      • Hemesti
        Ilman vastuuta? kirjoitti:

        Oletko Hemesti oikeasti sitä mieltä, ettei vl-yhteisöllä ole osaa eikä arpaa Maijan raiskaamisten jälkiselvittelyssä?

        Kyllä kaikki selvittely kuuluu oikeusviranomaisille. He ja asianosaiset pystyvät antamaan oikeaa tietoa. Muut vain sählää omine kuvitelmineen. Asianosaiset ja poliisi.


      • painostus niskassa

        No ei tasan tarkkaan ole yksin vastuussa, vaikka tietysti on rikosoikeudellisesti vastuussa. Hänet on opetettu ja ohjattu, miten pitää toimia. Siitä puolestaan on SRK:n ohjeistus ja rauhanyhdistysten painostus täydessä vastuussa. Eihän he mitenkään voi paeta ja luikertaa vastuusta. Ihan älytöntä puhetta normaalin ihmisen mielestä. Muuten heidän olisi pitänyt olla puhumatta mitään; mitä virkaa heillä yleensä oikeasti on? Taivaspaikkoja he (ihan tavalliset pulliaiset eivät voi jakaa, vaikka uskoa ja halua siihen kovastikin olis) eivät tietenkään voi jakaa, mutta maallista ohjeistusta ja painostusta uskon nimissä he kylläkin voivat tehdä.


    • miespeliä

      Millai sitten. Kun otetaan rippisalailu peliinmukaan?

      • Uhrit vaiennetaan!

        Lastenraiskaamisrikosten rippisalaaminen on tärkein ja näkyvin osa vl-oppia. Rippisalailupakko on laajennettu koskemaan myös vl-lastenraiskaamisen uhria, eikä hänkään saa ikinä puhua kenellekään "anteeksiannetuista asioista" jos ei halua "häpäistä isäänsä"!


      • hemesti

        Tämmöistä salailua on varmaan ollut siellä kylällä, missä tämä on tapahtunut, muutamien ihmisten toimesta. Ei muualla edes tiedetä näistä, ekä tarvikaan, pääasia , että paikallinen oikeusviranomainen. Yhteys on otettava paikalliseen viranomaiseen, ei muualle.


    • selvänäkijä

      Myös Valman silmät avautuvat vähitellen. Mutta hänelläkin on vielä pitkä matka siihen, että hän uskaltaa nähdä ja myöntää todeksi ne vl-liikkeen surakuntaopissa olevat vahingolliset rakenteet ja käytänteet, jotka mahdollistavat insestin ja pedofilan liikkeen sisällä. Pelkät julistukset kun eivät niitä korjaa, vaaditaan tekoja.

      • Hemesti

        Jotka rikoksia ja syntiä haluavat tieten tahtoen tehdä, heille on mahdollisuuksia jos missä. Siinä mitään seurakuntaoppia tarvita. Salassa ihmisiltä voi tehdä, mutta Jumala näkee, eli kaikki tulee aikanaan tuomittavaksi, tekojensa mukaan.


      • Valma

        on tosiaan ollut SRK:n innokas tukija kirjoituksissaan Kotimaan eri blogeissa. Valman blogin terävin vastauskirjoitus tulee Leena Huoviselta. Muut menevät lankaan. Miksi Valma ei kommentoi Hurtigin ja Nenesen hienoja artikkeleita? Kukaan ei niitä kommentoi, vaikka ne ovat kirjan paras anti. Tekeekö liian kipeää?


      • parannuksen aikaa
        Hemesti kirjoitti:

        Jotka rikoksia ja syntiä haluavat tieten tahtoen tehdä, heille on mahdollisuuksia jos missä. Siinä mitään seurakuntaoppia tarvita. Salassa ihmisiltä voi tehdä, mutta Jumala näkee, eli kaikki tulee aikanaan tuomittavaksi, tekojensa mukaan.

        Kyllä Hemestikin tulee aikanaan tuomituksi näitten yksisilmäisten kirjoitustensa ja uhrien aseman mitätöinnin vuoksi. Se on selvää, mutta aikaa parannukseen toivottavasti vielä on, eri asia onko halua tai ymmärrystä.


      • Pappeja?
        Valma kirjoitti:

        on tosiaan ollut SRK:n innokas tukija kirjoituksissaan Kotimaan eri blogeissa. Valman blogin terävin vastauskirjoitus tulee Leena Huoviselta. Muut menevät lankaan. Miksi Valma ei kommentoi Hurtigin ja Nenesen hienoja artikkeleita? Kukaan ei niitä kommentoi, vaikka ne ovat kirjan paras anti. Tekeekö liian kipeää?

        Netin mukaan Leena Huovinen on pappi. Onko hänkin entinen vl ja naispappi kuten Valma? Vai oliko se pappi tämä Valma?


    • Viisaat ja älykkäät vl-naiset, teillä on se oikea hetki ottaa ohjat omiin käsiinne. Olettehan nähneet, että siitä ei hyvää seuraa, kun SRK:n johdossa on vain vanhoja miehiä. (meinasin kirjoittaa että pieruja, mutta en tiedä ymmärretäänkö sitä oikein)

      Naiset voisivat tuoda pehmeämmän ja ihmisläheisemmän katsantokannan koko liikkeen ilmeeseen ja saada näin imagon nousemaan. Ja naisten alistamisen loppumaan.

      Naiset voisivat tuoda epäkohdat nopeammin esiin ja puhdistaa ilmapiiriä heti eikä viidestoista päivä.

      Eikös nämä tutkijat, jotka ovat lahkon epäkohtia tuoneet esille, ole juuri naisia. Missä ovat muuten tutkijamiehet?

      • Hemesti

        Mitä nämä johtajat ovat tehneet , että heidät pitäis hyllyttää? Hehän johtavat Jumalan sanan julistamisen järjestelyjä, julkaisutoimintaa, ja yleensä kaikkea toimintaa. Ei he mitään sosiaali- eikä kriminaaliasioita käsittele. Ne ovat eri viranomaisten heiniä, täysin ammattilaisten heiniä.


      • Hemesti kirjoitti:

        Mitä nämä johtajat ovat tehneet , että heidät pitäis hyllyttää? Hehän johtavat Jumalan sanan julistamisen järjestelyjä, julkaisutoimintaa, ja yleensä kaikkea toimintaa. Ei he mitään sosiaali- eikä kriminaaliasioita käsittele. Ne ovat eri viranomaisten heiniä, täysin ammattilaisten heiniä.

        Lainatakseni Olavi Voittosta " surakunnan vanhinten joukkoon ei voi kuulua yhtään naista."

        Tuomas Hänninen taas sanoo ”Johtokunta on apostolinen kokous. Tähän asti Jumala on antanut veljille viisautta hoitaa asioita. “

        Ja jatkaa "En tarkoita, että naisesta nimenomaan naisena ei olisi johtokunnan jäseneksi. Mutta jos Jumala haluaa, että johtokuntaan tulee nainen, kukaan ei sitä pysty estämään.”

        Tällaista suhtautumista sanotaan sovinismiksi ja näin mollataan naisten älykkyyttä ja kyvykkyyttä.

        "Mitä nämä johtajat ovat tehneet , että heidät pitäis hyllyttää? "

        Sehän se juuri onkin, he eivät ole tehneet mitään, vaikka ovat varmaan olleet tietoisia niistä rikoksista joita Suomen Luterilaisen kirkon sisällä olevassa liikkeessä on tehty.
        He, eivät ole kuunnelleet avunhuutoja vaikka se on heidän työtään.

        "Yleensä kaikkea toimintaa" koskee myöskin sosiaali- ja kriminaaliasioita, joita liikkeen sisällä tapahtuu. Se nimenomaan on heidän tehtävänsä.

        Miten se muka eroaa siitä, että he puuttuvat määräyksillään ja huuhaa syntisyytöksillään vl-ihmisten perhe-elämään, lapsilukuun ja ehkäisyyn? Sehän jos mikä on sosiaalista elämää.

        Naiset kehiin ja vanhat pierut ulos, niin se homma hoituu.


    • Lastenpuolustajat:)

      Miksi tällaiset Valman kaltaiset ihmiset vaiennetan vl-uskonyhteisössä?

      Tällaista blogikirjoituksen tapaistakaan ei uskalla ääneen Ry:llä sanoa, jos ei halua välttämättä joutua hyljeksytyksi ja vainotuksi omassa yhteisössään.

      • Hemesti

        En usko Valman käyvän Ry:n seuroissa. Hänellä on eri katsantokanta. Hänkin arvostelee RY:tä ulkopuolelta. Keneltä on pois , jos Ry:n väki uskoo tietyllä tavalla, vaikka se ei muita miellytäkään. Keneltä on pois ?


      • vanhat viisaat

        En nyt sanoisi, että vaiennetaan. Voipi olla myös niin, että tietyissä tilanteissa on parempi olla vähän vaiti vaientamattakin. Ettei tulisi sanottua liikaa ja joutuisi kunnianloukkauksesta käräjille. Meilläkin äiti sanoi, kun näitä pf-juttuja alkoi putkahtelemaan, että joutaisi niiltä miehiltä kaulan sijaan katkaista jotain toisesta päästä. Ja äiti on sentäs kohta kaheksankymppinen.


    • kirjuri2

      Pitää kopsata tuo blogikirjoitus ja lähettää SRKhon.

      • SRK vaientaa aina.

        SRK:n pomot julistavat Valman "epäuskoiseksi" ja kieltävät tervehtimästä häntä Jumalan terveellä. Näin lastenpuolustajia vainotaan!


      • Hemesti
        SRK vaientaa aina. kirjoitti:

        SRK:n pomot julistavat Valman "epäuskoiseksi" ja kieltävät tervehtimästä häntä Jumalan terveellä. Näin lastenpuolustajia vainotaan!

        Eipä oikein siltä näytä, että kaikki uskovaiset olis muita kuin lastenpuolustajia. Täällä saa sen käsityksen, että vain Valma ja kumppanit. Katsokaa lasten määrää ja vanhempien rakkautta ja kärsivällisyyttä heitä kohtaan. Missä muualla lapset otetaan vastaan Jumalan lahjoina.


      • 12+3
        Hemesti kirjoitti:

        Eipä oikein siltä näytä, että kaikki uskovaiset olis muita kuin lastenpuolustajia. Täällä saa sen käsityksen, että vain Valma ja kumppanit. Katsokaa lasten määrää ja vanhempien rakkautta ja kärsivällisyyttä heitä kohtaan. Missä muualla lapset otetaan vastaan Jumalan lahjoina.

        Sinä Hemesti-lyyleri et ole ainakaan mikään lastenpuolustaja, koska olet sanonut, että jo 4 v. tietää mikä on syntiä ja on siten osaltaan vastuussa insestistä. Sinua huolettaa vain SRK:n ja vl:en maine, ei mikään muu.

        Juttusi ovat täysin läpinäkyviä ja todella iljettäviä!


      • Hemesti
        12+3 kirjoitti:

        Sinä Hemesti-lyyleri et ole ainakaan mikään lastenpuolustaja, koska olet sanonut, että jo 4 v. tietää mikä on syntiä ja on siten osaltaan vastuussa insestistä. Sinua huolettaa vain SRK:n ja vl:en maine, ei mikään muu.

        Juttusi ovat täysin läpinäkyviä ja todella iljettäviä!

        Anteeksi! En oo tarkoittanut olla lasta puolustamatta. Mutta juuri se, että lapsi jo pienenä tietää, miten uskovaisen tulee käyttäytyä, niin tällainen hyväksikäyttö on ihan hirveän traumatisoivaa ja ihan iljettävää. Täysin rikollista ja tuomittavaa. Tämä on minun asenteeni. Pahoittelen, että oot ymmärtänyt minut väärin ja jo tuomitsit minut.


      • 3+19
        Hemesti kirjoitti:

        Anteeksi! En oo tarkoittanut olla lasta puolustamatta. Mutta juuri se, että lapsi jo pienenä tietää, miten uskovaisen tulee käyttäytyä, niin tällainen hyväksikäyttö on ihan hirveän traumatisoivaa ja ihan iljettävää. Täysin rikollista ja tuomittavaa. Tämä on minun asenteeni. Pahoittelen, että oot ymmärtänyt minut väärin ja jo tuomitsit minut.

        Tuolloin olit sitä mieltä, että 4v lapsi tietää mikä on syntiä ja on siksi myös osaltaan vastuussa insestistä. Lisäksi olit innolla kannustamassa, kun joku hourupää piti Espoon insesti-isää väärin tuomittuna ja uhria mieleltään sairaana. Ei sinua uhrit kiinnosta.

        Pahoittelet sitä, että olet tullut väärin ymmärretyksi ja tuomituksi???

        Mikä ihmeen tyyppi sinä olet?


      • Yhteyden pitäjä

        Hyvä ajatus, kannatan. Lähetin itse heille yhden kappaleen Maijan tarina kirjaa.


    • Kiitos Valmalle!

      Kaltaisiasi äitejä ja naisia tarvitaan puolustamaan niitä kaikkien pienimpiä ja
      heikoimpia. Olet ennen kaikkea rohkea ja rehellinen ihminen.

      Luoja sinua siunatkoon!

    • vl tyttö

      Hieno kannanoto. Lähetin SRKhon luettavaksi.

      • Oz2012

        Nainen jolla on terve järki päässä.Kiitos tästä.


    • Äiti.

      Valmalle kiitokset kommenteista.

      T:VL-äiti Raahesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe