Kasteet terveessä opissa Jeesuksessa ja Isän valtakunnassa!

Raamatusta opittuna

Parannuksen jälkeen Isän Jumalan tahdon mukaan kaikki kasteen Jeesuksen nimessä:

1) Kaste vedessä hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.

2) Kaste Pyhässä Hengessä voimaansa ja oikeuteensa Jumalan lapseksi syntymisessä.

3) Kaste tulessa, jossa koetellaan usko ja kulta puhdistetaan kun Herraan turvataan ja hänessä vaelletaan. Samoin näemme millaisen on itsekukin rakennuksen Kalliolle rakentanut, pahimmillaan hiekalle.

98

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -?-

      Ja kaikki tapahtuvat yhdessä ja samassa, kristillisessä kasteessa vedellä Jumalan Sanan kanssa Pyhän Hengen vaikutuksesta, Kolmiyhteisen Jumalan nimessä.

      • Konemestari

        ai?
        Miksi Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle vasta kasteen jälkeen?
        Missä niin on sanottu, että Henkikaste tapahtuisi samanaikaisesti vesikasteen kanssa?

        Jos diesel auton ohjekirjassa sanotaan, että: "hehkuta moottoria, niin saat auton käyntiin", niin eihän se suinkaan tarkoita että kone lähtee käyntiin pelkällä hehkuttamisella, tai että se olisi jo lähtenyt käyntiin.
        Kyllä moottori tarvitsee silti vielä sen jälkeenkin ulkopuolista voimaa käyntiin lähteäkseen!

        Ainoastaan Koneliuksen korkeapuristeinen diesel lähti ilman hehkua tulille.
        Hänellä oli "jälkihehku".


      • Osoita Raamatusta

        -?- tuo oppi, niin voidaan totuudellisesti tutkia.


      • Konemestari kirjoitti:

        ai?
        Miksi Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle vasta kasteen jälkeen?
        Missä niin on sanottu, että Henkikaste tapahtuisi samanaikaisesti vesikasteen kanssa?

        Jos diesel auton ohjekirjassa sanotaan, että: "hehkuta moottoria, niin saat auton käyntiin", niin eihän se suinkaan tarkoita että kone lähtee käyntiin pelkällä hehkuttamisella, tai että se olisi jo lähtenyt käyntiin.
        Kyllä moottori tarvitsee silti vielä sen jälkeenkin ulkopuolista voimaa käyntiin lähteäkseen!

        Ainoastaan Koneliuksen korkeapuristeinen diesel lähti ilman hehkua tulille.
        Hänellä oli "jälkihehku".

        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. Matt 3:16 ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Ette ymmärrä näköjään mikä on jumalan suunitelma, hän vahvisti kyyhkysen muodossa että tämä on minun poikani kuulkaa häntä.


      • kyllä Jeesuksen
        kuulija1 kirjoitti:

        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. Matt 3:16 ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Ette ymmärrä näköjään mikä on jumalan suunitelma, hän vahvisti kyyhkysen muodossa että tämä on minun poikani kuulkaa häntä.

        kasteessa noin kävi, mutta vastaaja -?- tarkoitti varmaan myös vauvakasteita, ja Raamatusta näemme, että myös siihen on tallennettu paljon erilaista muuta käytäntöä, kun opetuslapset olivat kastetut varmaan vedessä ennenkuin alkoivat toisia kastaa ja Pyhän Hengen kasteen saivat paljon myöhemmin helluntaina ja sen jälkeen yhä uudelleenkin. Tietysti Isän tahto on kastaa Hengellä ihan vesikasteen jälkeen, mutta käytäntö voi olla hyvinkin toinen vaikka ei Jumalan tahdon tähden.


      • toinen Hega
        kyllä Jeesuksen kirjoitti:

        kasteessa noin kävi, mutta vastaaja -?- tarkoitti varmaan myös vauvakasteita, ja Raamatusta näemme, että myös siihen on tallennettu paljon erilaista muuta käytäntöä, kun opetuslapset olivat kastetut varmaan vedessä ennenkuin alkoivat toisia kastaa ja Pyhän Hengen kasteen saivat paljon myöhemmin helluntaina ja sen jälkeen yhä uudelleenkin. Tietysti Isän tahto on kastaa Hengellä ihan vesikasteen jälkeen, mutta käytäntö voi olla hyvinkin toinen vaikka ei Jumalan tahdon tähden.

        > kyllä Jeesuksen kasteessa noin kävi<

        Ei muuten käynyt!!

        Tämä ei ole totta:
        >Kuulija 1: Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. SAMASSA taivaat aukenivat<


        Taivaat eivät todellakaan aueneet SAMASSA, vaan vasta kun Jeesus oli saanut kasteen ja rukoillut:

        Luuk
        3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus OLI saanut kasteen ja RUKOILI, niin tapahtui, että taivas aukeni
        3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, NIINKUIN kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."

        Mikä siinä on, että luetaan yhden todistajan todistus ja vedetään siitä johtopäätökset?
        Eihän oikeudessakaan uskota yhtä todistajaa, vaan verrataan useamman todistajan kertomuksia keskenään.
        Yhtä hölmösti luetaan tuota Matteuksen lähetyskäskyäkin, kun sitä ei yhdistetä muiden evankeliumien sanomaan!
        Jokainen todistaja kiinnittää huomionsa erilaisiin yksityiskohtiin, josta edellinen kertomus on esimerkkinä.

        Nämä havainnot eivät kumoa toisiaan, mutta eri evankeliumeista löydämme erilaisia näkökulmia tapahtuneista.

        Jeesus Kristus, Jumalan Poika, on se joka kastaa Hengellä, eikä ihmiset!!:

        Joh
        1:30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä.'
        1:31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
        1:32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta HÄN, joka lähetti minut vedellä kastamaan, SANOI MINULLE: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, HÄN ON SE, joka kastaa Pyhällä Hengellä.'
        1:34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."


        Älkää siis tehkö tuollaisia hätäisiä johtopäätöksiä lukemastanne.


      • toinen Hega
        toinen Hega kirjoitti:

        > kyllä Jeesuksen kasteessa noin kävi<

        Ei muuten käynyt!!

        Tämä ei ole totta:
        >Kuulija 1: Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. SAMASSA taivaat aukenivat<


        Taivaat eivät todellakaan aueneet SAMASSA, vaan vasta kun Jeesus oli saanut kasteen ja rukoillut:

        Luuk
        3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus OLI saanut kasteen ja RUKOILI, niin tapahtui, että taivas aukeni
        3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, NIINKUIN kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."

        Mikä siinä on, että luetaan yhden todistajan todistus ja vedetään siitä johtopäätökset?
        Eihän oikeudessakaan uskota yhtä todistajaa, vaan verrataan useamman todistajan kertomuksia keskenään.
        Yhtä hölmösti luetaan tuota Matteuksen lähetyskäskyäkin, kun sitä ei yhdistetä muiden evankeliumien sanomaan!
        Jokainen todistaja kiinnittää huomionsa erilaisiin yksityiskohtiin, josta edellinen kertomus on esimerkkinä.

        Nämä havainnot eivät kumoa toisiaan, mutta eri evankeliumeista löydämme erilaisia näkökulmia tapahtuneista.

        Jeesus Kristus, Jumalan Poika, on se joka kastaa Hengellä, eikä ihmiset!!:

        Joh
        1:30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä.'
        1:31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
        1:32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta HÄN, joka lähetti minut vedellä kastamaan, SANOI MINULLE: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, HÄN ON SE, joka kastaa Pyhällä Hengellä.'
        1:34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."


        Älkää siis tehkö tuollaisia hätäisiä johtopäätöksiä lukemastanne.

        Tässä vielä Matteuksen näkemys:

        Matt
        3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän KOHTA vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

        Pyhä Henki tuli vasta kasteen jälkeen.
        Kyseessä ei ollut samanaikainen tapahtuma kasteen kanssa.

        Nyt voitte jatkaa etsimällä Raamatusta muita tapauksia, joissa Pyhä Henki olisi voinut tulla vesikasteessa ihmiseen?
        Onko ehdotuksia?


      • toinen Hega kirjoitti:

        > kyllä Jeesuksen kasteessa noin kävi<

        Ei muuten käynyt!!

        Tämä ei ole totta:
        >Kuulija 1: Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. SAMASSA taivaat aukenivat<


        Taivaat eivät todellakaan aueneet SAMASSA, vaan vasta kun Jeesus oli saanut kasteen ja rukoillut:

        Luuk
        3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus OLI saanut kasteen ja RUKOILI, niin tapahtui, että taivas aukeni
        3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, NIINKUIN kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."

        Mikä siinä on, että luetaan yhden todistajan todistus ja vedetään siitä johtopäätökset?
        Eihän oikeudessakaan uskota yhtä todistajaa, vaan verrataan useamman todistajan kertomuksia keskenään.
        Yhtä hölmösti luetaan tuota Matteuksen lähetyskäskyäkin, kun sitä ei yhdistetä muiden evankeliumien sanomaan!
        Jokainen todistaja kiinnittää huomionsa erilaisiin yksityiskohtiin, josta edellinen kertomus on esimerkkinä.

        Nämä havainnot eivät kumoa toisiaan, mutta eri evankeliumeista löydämme erilaisia näkökulmia tapahtuneista.

        Jeesus Kristus, Jumalan Poika, on se joka kastaa Hengellä, eikä ihmiset!!:

        Joh
        1:30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä.'
        1:31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
        1:32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta HÄN, joka lähetti minut vedellä kastamaan, SANOI MINULLE: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, HÄN ON SE, joka kastaa Pyhällä Hengellä.'
        1:34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."


        Älkää siis tehkö tuollaisia hätäisiä johtopäätöksiä lukemastanne.

        Toinen hega

        Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.Joh 3:15
        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. Matt.3:16



        luukka kertonus on
        Paljon kansaa oli kastettu. Kun myös Jeesus oli kastettu, niin taivas aukeni hänen rukoillessaan.
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt.

        Erilaiset ketomukset Matt ja luukkaalla


      • Konemestari kirjoitti:

        ai?
        Miksi Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle vasta kasteen jälkeen?
        Missä niin on sanottu, että Henkikaste tapahtuisi samanaikaisesti vesikasteen kanssa?

        Jos diesel auton ohjekirjassa sanotaan, että: "hehkuta moottoria, niin saat auton käyntiin", niin eihän se suinkaan tarkoita että kone lähtee käyntiin pelkällä hehkuttamisella, tai että se olisi jo lähtenyt käyntiin.
        Kyllä moottori tarvitsee silti vielä sen jälkeenkin ulkopuolista voimaa käyntiin lähteäkseen!

        Ainoastaan Koneliuksen korkeapuristeinen diesel lähti ilman hehkua tulille.
        Hänellä oli "jälkihehku".

        konemestari
        matteusen evankelumissa.Matt.3:16 Jeesukse toiminta alkoi kasteesta.Sitten Henki vei Jeesuksen autiomaahan Paholaisen kiusattavaksi.matt 4:1
        Kuten tiedämme jeesuksen paasto kesti neljäkymmetä päivää.


      • toinen Hega
        kuulija1 kirjoitti:

        Toinen hega

        Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.Joh 3:15
        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. Matt.3:16



        luukka kertonus on
        Paljon kansaa oli kastettu. Kun myös Jeesus oli kastettu, niin taivas aukeni hänen rukoillessaan.
        ja Pyhä Henki laskeutui hänen ylleen näkyvässä muodossa, kyyhkysen kaltaisena. Ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt.

        Erilaiset ketomukset Matt ja luukkaalla

        Eikä ole! Luet väärin:

        Matt
        3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän KOHTA vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

        Matteuksessa Jeesus oli noussut pois vedestä ennen Pyhän Hengen laskeutumista, mutta Luukas tiesi vielä lisäksi, että Jeesus rukoili vielä ennen Pyhän Hengen laskeutumista:

        Luuk
        3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus OLI saanut kasteen ja RUKOILI, niin tapahtui, että taivas aukeni
        3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, NIINKUIN kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."


        Missä ristiriita? Lukijan ajatuksissa?

        Kumpikaan ei poissulje toisiaan, kun hoksaat että Pyhä Henki ei laskeutunut Jeesuksen ylle kastehetkellä.

        Kertomukset täsmäävät kun ymmärrät ne oikein.


      • toinen Hega
        kuulija1 kirjoitti:

        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen. Matt 3:16 ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Ette ymmärrä näköjään mikä on jumalan suunitelma, hän vahvisti kyyhkysen muodossa että tämä on minun poikani kuulkaa häntä.

        On se varmaan järkytys tajuta tuokin asia, joka on monessa taulussa kuvattu väärin: Jeesus seisoo vedessä kädet ristissä ja kyyhkynen on hänen yläpuolellaan!

        Todellisuudessahan Jeesus oli kasteen jälkeen noussut vedestä ja oli rukoilemassa kun Jumalan Henki laskeutui hänen päälleen samalla tavalla kuin kyyhkynen.

        Ei lintua, eikä Jeesusta seisomassa vedessä.


        Samanlaisia vääristyneitä mielikuvia, kuin esim. Eeva syömässä omenaa hyvän ja pahan tiedon puun luona.


      • No ainakin tuo
        toinen Hega kirjoitti:

        On se varmaan järkytys tajuta tuokin asia, joka on monessa taulussa kuvattu väärin: Jeesus seisoo vedessä kädet ristissä ja kyyhkynen on hänen yläpuolellaan!

        Todellisuudessahan Jeesus oli kasteen jälkeen noussut vedestä ja oli rukoilemassa kun Jumalan Henki laskeutui hänen päälleen samalla tavalla kuin kyyhkynen.

        Ei lintua, eikä Jeesusta seisomassa vedessä.


        Samanlaisia vääristyneitä mielikuvia, kuin esim. Eeva syömässä omenaa hyvän ja pahan tiedon puun luona.

        tieto lisäsi tuskaa, Aadamille otsa hiessä leivän hankkiminen ja Eevalle kivulla synnyttäminen, toki seurauksena synnin kirouksesta.

        Katsotaan kyyhkysiä ja opitaan Jumalan huolenpidosta ja vanhurskaudesta ja rakkaudesta.


      • Ja tulihan siitä
        toinen Hega kirjoitti:

        On se varmaan järkytys tajuta tuokin asia, joka on monessa taulussa kuvattu väärin: Jeesus seisoo vedessä kädet ristissä ja kyyhkynen on hänen yläpuolellaan!

        Todellisuudessahan Jeesus oli kasteen jälkeen noussut vedestä ja oli rukoilemassa kun Jumalan Henki laskeutui hänen päälleen samalla tavalla kuin kyyhkynen.

        Ei lintua, eikä Jeesusta seisomassa vedessä.


        Samanlaisia vääristyneitä mielikuvia, kuin esim. Eeva syömässä omenaa hyvän ja pahan tiedon puun luona.

        vielä se alastomuuden häpeä ja viikunapuulehdet ja Jumalan kasvojen edestä piiloutumiset, eikö nuokin ole vähän tuskallisia varsinkin jos ei tahdo parannusta tehdä, kun näkivät että oli ihana syödä siitä kielletystä puusta.


      • toinen Hega
        Ja tulihan siitä kirjoitti:

        vielä se alastomuuden häpeä ja viikunapuulehdet ja Jumalan kasvojen edestä piiloutumiset, eikö nuokin ole vähän tuskallisia varsinkin jos ei tahdo parannusta tehdä, kun näkivät että oli ihana syödä siitä kielletystä puusta.

        Elämänpuusta syömistä ei ole kielletty, vaikka se on samassa paikassa!
        Kannattaisko valita hyvyyden tieto ja luopua pahuudesta, ennen kuin alkaa popsia elämänpuusta, ettei tarvitse kärvistellä koko ikuisuutta tietämällä vain oma pahuutensa?

        "Autuaita ovat ne jotka PESEVÄT vaatteensa, että heillä olisi oikeus elämän puuhun ja että he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolella ovat koirat ja noidat, haureelliset ja murhaajat, epäjumalanpalvelijat ja KAIKKI jotka rakastavat ja noudattavat valhetta"


      • Pyritään vaeltamaan
        toinen Hega kirjoitti:

        Elämänpuusta syömistä ei ole kielletty, vaikka se on samassa paikassa!
        Kannattaisko valita hyvyyden tieto ja luopua pahuudesta, ennen kuin alkaa popsia elämänpuusta, ettei tarvitse kärvistellä koko ikuisuutta tietämällä vain oma pahuutensa?

        "Autuaita ovat ne jotka PESEVÄT vaatteensa, että heillä olisi oikeus elämän puuhun ja että he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolella ovat koirat ja noidat, haureelliset ja murhaajat, epäjumalanpalvelijat ja KAIKKI jotka rakastavat ja noudattavat valhetta"

        kaikessa totuudessa pyhittyen, pestään vaatteet Jeesuksen veressä ja vihataan kaikkea valheellista, sillä tarjolla on Jeesuksessa pyhitys totuudessa ja tahtoo Isä sitä salatuimpaan saakka myös lupauksen lapsiltaan.


      • ihan kylvät väreet
        toinen Hega kirjoitti:

        Elämänpuusta syömistä ei ole kielletty, vaikka se on samassa paikassa!
        Kannattaisko valita hyvyyden tieto ja luopua pahuudesta, ennen kuin alkaa popsia elämänpuusta, ettei tarvitse kärvistellä koko ikuisuutta tietämällä vain oma pahuutensa?

        "Autuaita ovat ne jotka PESEVÄT vaatteensa, että heillä olisi oikeus elämän puuhun ja että he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolella ovat koirat ja noidat, haureelliset ja murhaajat, epäjumalanpalvelijat ja KAIKKI jotka rakastavat ja noudattavat valhetta"

        käy pitkin ihon pintaa kun tietää mitä hyvää voi olla, mutta silti on myös toinen puoli.


      • toinen Hega kirjoitti:

        Eikä ole! Luet väärin:

        Matt
        3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän KOHTA vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

        Matteuksessa Jeesus oli noussut pois vedestä ennen Pyhän Hengen laskeutumista, mutta Luukas tiesi vielä lisäksi, että Jeesus rukoili vielä ennen Pyhän Hengen laskeutumista:

        Luuk
        3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus OLI saanut kasteen ja RUKOILI, niin tapahtui, että taivas aukeni
        3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, NIINKUIN kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."


        Missä ristiriita? Lukijan ajatuksissa?

        Kumpikaan ei poissulje toisiaan, kun hoksaat että Pyhä Henki ei laskeutunut Jeesuksen ylle kastehetkellä.

        Kertomukset täsmäävät kun ymmärrät ne oikein.

        Toinen hega
        Kyllä minun Raamatussanilukeen.
        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.Matt.3:16
        Tuskin on eritavalla kirjoitettu tota kohtaan.


      • Konemestari kirjoitti:

        ai?
        Miksi Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle vasta kasteen jälkeen?
        Missä niin on sanottu, että Henkikaste tapahtuisi samanaikaisesti vesikasteen kanssa?

        Jos diesel auton ohjekirjassa sanotaan, että: "hehkuta moottoria, niin saat auton käyntiin", niin eihän se suinkaan tarkoita että kone lähtee käyntiin pelkällä hehkuttamisella, tai että se olisi jo lähtenyt käyntiin.
        Kyllä moottori tarvitsee silti vielä sen jälkeenkin ulkopuolista voimaa käyntiin lähteäkseen!

        Ainoastaan Koneliuksen korkeapuristeinen diesel lähti ilman hehkua tulille.
        Hänellä oli "jälkihehku".

        konemestari:lle
        Sen vuoksi,koska Isä ilmoitti kuulkaa häntä,tämä on minun rakpoikani,pyhä henki oli merkki siitä että on kyse jumalanpojasta,jonka myös johanne kuuli ja sanoi katso jumlan karitsa joka pois ottaa maaiman synnin,mistä johannes sen tiesi kosk henki hänelle sen ilmoitti ennen jeesuksen kastamista.
        Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste. Matt 3:14

        Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä. Matt 3:15


        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.jae 16

        Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt
        tämän kuuli myös johannes kuten edellä mainitsin.


      • toinen Hega kirjoitti:

        Elämänpuusta syömistä ei ole kielletty, vaikka se on samassa paikassa!
        Kannattaisko valita hyvyyden tieto ja luopua pahuudesta, ennen kuin alkaa popsia elämänpuusta, ettei tarvitse kärvistellä koko ikuisuutta tietämällä vain oma pahuutensa?

        "Autuaita ovat ne jotka PESEVÄT vaatteensa, että heillä olisi oikeus elämän puuhun ja että he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolella ovat koirat ja noidat, haureelliset ja murhaajat, epäjumalanpalvelijat ja KAIKKI jotka rakastavat ja noudattavat valhetta"

        toinen Hega.
        vastaus
        Täällä maanpäällä eläämän puu on Jeesukse omat sanat,joka uskoo minuu se elää vaikka kuoleekin,kuolema on lihan tekojen kuolema.
        Elämä puu on ijankaikkisuudessa,sen jälkeenkun täältä uskovat siirtyvät taivaalisiin majoihin,he nauttivat sen puun hedelmää ja elävät ijankaikkisesti.
        He ovat pesseet vaateensa karitsan veressä,heillä on valta syödä elämän puusta.
        Muilla sinne ei ole asiaa.


    • Rakastetaan Jeesusta

      pysymällä hyvässä totuudellisessa opetuksessa.

      Parannukseen ei kukaan ihminen voi omalähtöisesti itse tulla vaan kaikki Isä Jumala siihen vetää hyvän sanomansa kautta Raamatussa ja Pyhässä Hengessä.

      Kunpa monet lukisivat Raamatun pyhät kirjoitukset anoen Jeesuksen nimessä Herran Hengen opetusta ja näin tulisivat Jumalan opettamiksi, kuten on kirjoitettu.

      • konemestari

        aamen


      • Jeesus rakastaa meitä

        Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita.Joh.8:32
        Siinä se on Vapauttava sana on ihan olla vapaa synnin orjuudesa,kunpa sen kaikki oivaltaisivat tulla Jeesuksen tykö jolla on valta antaa kaikki synnit anteeksi.
        Ne sen oivaltavat jotka sen ovat kokeneet omassa elämässään.


      • Laodikea itse luuli
        kuulija1 kirjoitti:

        Jeesus rakastaa meitä

        Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita.Joh.8:32
        Siinä se on Vapauttava sana on ihan olla vapaa synnin orjuudesa,kunpa sen kaikki oivaltaisivat tulla Jeesuksen tykö jolla on valta antaa kaikki synnit anteeksi.
        Ne sen oivaltavat jotka sen ovat kokeneet omassa elämässään.

        vähän liikoja, tutki Raamatusta ja on ihan totuudellista opetusta ja profetoimista tuolle seurakunnalle. Nykyään voi olla ettei kuulla seurakunnan nykytilaa tai yksilönkään, toki myönnän, etten tiedä minäkään parannuksesta läheskään kaikkea, sillä Jeesus opetti olemaan täydellinen kuin taivaallinen Isä ja salatuimpaan saakka Jumala tahtoo totuutta, joten ainakin minulla riittää vielä paljonkin oppimista ja olen anonutkin ja jatkan kun Jumala suo yhä eteenkin päin. Jumalan armo kasvattaa pyhitykseen, mutta ymmärrämmekö mitä pyhitys tarkoittaa ja kuinka hyvin se Laodikeassa ymmärrettiin vai oliko se "rauhaa!"

        ´Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alkaja*. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava. Jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, minä oksennan sinut suustani ulos. Sinähän sanot: Minä olen rikas, olen rikastunut enkä mitään tarvitse, etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen, kurja, köyhä, sokea ja ryysyihin puettu*. Minä neuvon sinua ostamaan minulta tulessa puhdistettua kultaa, että rikastuisit, valkoiset vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä ryysyisyytesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan. Ahkeroi siis ja tee parannus. Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä käyn hänen luokseen sisälle ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani. Minä annan voittajan istua kanssani valtaistuimellani, kuten minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen. Jolla on korva, kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille'."´ (Ilm. 3:14)

        Tietysti näissä asioissa meidän sydämen silmät tulee olla ihan totuudellisesti voidellut näkemään Jumalan tahto. Uskalletaanko esille sitten tuoda jos tällaista nykyään saataisiin profetaalisesti, on myös ihan mielenkiintoinen kysymys ja jos ja kun esilletuotaisiin, niin kuinka se arvosteltaisiin itsekunkin sydämessä ja mitenkähän se Laodikeassa silloin noin 90 jKr vastaanotettiin, sitä eivät pyhät kirjoitukset meille kerro.


      • konemestari
        kuulija1 kirjoitti:

        Jeesus rakastaa meitä

        Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita.Joh.8:32
        Siinä se on Vapauttava sana on ihan olla vapaa synnin orjuudesa,kunpa sen kaikki oivaltaisivat tulla Jeesuksen tykö jolla on valta antaa kaikki synnit anteeksi.
        Ne sen oivaltavat jotka sen ovat kokeneet omassa elämässään.

        Totuus vapauttaa, kun nyt Kuulija 1 huomasit ettei Pyhä Henki tullut Jeesuksenkaan ylle kasteessa, vaan vasta rukouksen jälkeen.

        Samoin muissakin tapauksissa, joista voimme lukea raamatusta, saamme huomata että Pyhän Hengen vuodatus ei koskaan tapahtunut kasteessa, vaan yleensä kasteen jälkeen tapahtuneen kättenpäällepanon eli rukouksen jälkeen.
        Joskus kasteen ja tuon apostolien rukoilemisen väliin mahtui jopa päiviä!
        Ja joskus moottori paukahti tulille jo ennen kastamistakin.

        Eli parannuksen kaste Jeesuksen nimeen hyvänomantunnon saamiseksi, valmistaa uskovan vastaan ottamaan ylhäältä Pyhän Hengen eli Jeesuksen kasteen.
        Yksi kaste, jossa on kaksi vaihetta: ihmisen paluu tuhlaajapoikana, ja Jeesuksen tunnustama ihminen Jumalan ja enkelien edessä vastaanottamassa ylhäältä saadun Pyhän Hengen kautta saadun lapseuden Hengen, joka huutaa: Abba, Isä!

        Älkää antako vauvakastettujen jäädä hengellisiksi keskosiksi vaatimalla heille pelkkää vesikastetta ilman uskossa tapahtuvaa sydämen ympärileikkausta!


      • Rakastetaan jeesusta
        Totta se on hän on ensin rakastunut meitä,me olemme kokoelämämme velkaa jeesukselle,kuulumme tosiaan hänelle.
        Sen vuoksi sitä on kerrottava myös muillekin että hekin sen ymmärtäisivät ja kääntyisvät pahoista teoistaan.
        On tärkeää julistaa evankelumia myös netin välityksellä.


    • Totuus kasteista!

      Jumalan tahdon mukainen kaste vedessä on vanhurskautta!

      Jumalan tahdon vastainen kaste vedessä on turhuutta ihmismielen tuotoksena ja vääränä tulkintana Jumalan tahdosta ja valhehapatusta, koska voi estää Jumalan tahdon mukaisen kasteopetuksen ja kastekäytännön Jeesuksen opetuslapsien keskuudessa.

      Kaikki valheopetus vauvan pelastumisesta kasteen yhteydessä on ihan käsittämätöntä ylpeyttä ja valheen isän tuotosta!

      • Totuus kasteista
        Eri uskotonkunnat erilaiset kaste tilaisuudet,mutta se kirkon kaste juttu on sellainen johon en halua synnytää kiistoja.
        sanan pohjalta mitä on kirjoitettu raamatussa, sen mukaan kerron enkä muuttele mielihalunen mukaan.
        Kuten tiedätte kirkko pitää kiini vauva kasteesta,minun mielestä se on jeesuksen kuolemaan kastaminen niin kuin on kirjoitettu Room 6:3


      • mathetes
        kuulija1 kirjoitti:

        Totuus kasteista
        Eri uskotonkunnat erilaiset kaste tilaisuudet,mutta se kirkon kaste juttu on sellainen johon en halua synnytää kiistoja.
        sanan pohjalta mitä on kirjoitettu raamatussa, sen mukaan kerron enkä muuttele mielihalunen mukaan.
        Kuten tiedätte kirkko pitää kiini vauva kasteesta,minun mielestä se on jeesuksen kuolemaan kastaminen niin kuin on kirjoitettu Room 6:3

        Kuulija1, lle vastaus:

        Kirjoitit:
        >>Kuten tiedätte kirkko pitää kiini vauva kasteesta,minun mielestä se on jeesuksen kuolemaan kastaminen niin kuin on kirjoitettu Room 6:3


      • mathetes kirjoitti:

        Kuulija1, lle vastaus:

        Kirjoitit:
        >>Kuten tiedätte kirkko pitää kiini vauva kasteesta,minun mielestä se on jeesuksen kuolemaan kastaminen niin kuin on kirjoitettu Room 6:3

        kyllä sen ymmärrän, ei se ole epäselvää,hyvää sanan potimista mitä rooma kirjeessä on kirjoitettu. Ja yleensä jumalan sanassa.


    • Väärässä vauvakaste-

      opissa vauvojen sielut pelastetaan, mutta on valheen isän harhaoppia, koska koskee sielun pelastumista. Valheellisessa vauvakasteopissa ihmisten teot pelastavat vauvan ja on selvää ettei se ole Jumalasta vaan valheen isästä eli Saa-tanasta.

      Kavahdetaan väärää opetusta sielujen pelastumisesta, sillä Jumala vihaa valheita ja valheiden rakastajat ja tekijät tullaan tuomitsemaan teoistaan tuomiolla. Vihatkaa valheita ja lakatkaa niistä, jos tahdotte vanhurskautua ja pyhittyä.

      Jokainen istutus, joka ei ole Jumalasta tulee repiä juurineen.

    • Tietysti väärään

      opetukseen voidaan suhtautua monella tavalla ja jokaisen tulee itse pitää huolta ettei anna kenenkään itseään eksyttää tai tulee totuuteen valheista ihan kaikessa opetuksessa. Tietysti voi tilanteesta riippuen joidenkin olla vaikea tulla totuuteen, jos ja kun on sitouduttu valheisiin ja näinhän se synti ihmistä sitoo, mutta Jeesus antaa vapauden syntikahleista ja väärästä opetuksesta. Rakastetaan Jeesusta ja pyhitystä ja totuudellista hyvää opetusta.

      Älkäämme myöskään saivarrelko sanoilla, kun keskustemme opeista, sillä johtuu vain riidanhalusta sellainen lihan mielisen ihmisen mielenlaatu ja toiminta.

    • Rakastetaan myös

      kasteopeissa toisin tulkitsevia, sillä se on Jeesuksen opetus. Kuitenkin rakkaus lähimmäiseen tahtoo tuoda esille Jumalan tahdon mukaisen kasteopetuksen ja jokaista ihmistä näin kannattaa kehottaa itse tutkimaan se asia Raamatun pyhistä kirjoituksista, tehtiinkö opetuslapsia kastamalla, kuten vauvakasteoppi opettaa valheellisesti vai evankeliumia julistamalla ja sen vastaanottaneet kastamalla kuten pyhät kirjoitukset Raamatussa selvästi opettaa. Rakastetaan totuutta ja vihataan valheita, sillä totuus on Jeesuksesta ja Jumalasta, ja valheet on valheen isästä eli tämän maailman ruhtinaasta niinkuin valtion ja kirkon keskinäinen suhde on sopinut näihin valtionuskontoihin.

      Jeesuksen valtakunta on taivaassa ja ristimme kantaminen on maan päällä. Tämän maailman ruhtinaan valtakunta on maan päällä ihmiskeskeisissä uskonnoissa kuten vauvakasteessakin ihmisen teko valheellisesti opetetaan kastettavan sielun pelastukseksi vaikka valheellisesti väitetään että Jumala kastaa. Jeesus antoi opetuslapsilleen opetuksen kastaa ne, jotka uskovat, eikä suinkaan kaikkia kuten vauvakastajat opettavat ja tekevät mielistyessään valheellisiin tulkintoihin ja oppeihin, toki väkevään eksytykseen ihmisen oman järkeisoppiin sidottuna.

      Tehdään parannusta valheista totuuteen, sillä se on Isän tahto, että kaikki väärät opit juurineen kiskotaan ja hyljätään ja on selvää kaikille Jeesukseen syntyneille elävästä vedestä ja Pyhästä Totuuden Hengestä. Valitettavasti valheisiin mielistyneet eivät voi totuuteen tulla ilman parannusta ja valheopin hylkäämistä, mutta Jumala tuntee kaikkien sydämet ja on hyvä Herra, totisesti Jeesuksessa.

      • toinen Hega

        Vihataan vääryyttä ja valhetta, mutta pyritään rakastamaan lähimmäistämme joka on Jumalan kuva.
        Joka rakastaa lähimmäistään, rakastaa samalla Jumalaa!


      • Juuri niin ja ihan
        toinen Hega kirjoitti:

        Vihataan vääryyttä ja valhetta, mutta pyritään rakastamaan lähimmäistämme joka on Jumalan kuva.
        Joka rakastaa lähimmäistään, rakastaa samalla Jumalaa!

        kaikkia lähimmäisiä rakastetaan mutta ei huonoja ajatuksia ja tekoja. Sitähän juuri on Jeesus minussa ja pyhitys, kun Herran Henki voi vaikuttaa keskinäistä rakkautta.


    • Jeesus on Totuus

      myös kasteopin suhteen, rakastetaan Jeesusta! Ei palvella osittaista Jeesusta vaan kokosydämisesti ja sielullisesti ja mielellisesti, siis vanhurskaasti ja pyhästi.

    • Jos uskot Jeesukseen

      ja tahdot lähteä opetuslapseudessa Herraa seuramaan, mutta et vielä ole kastetta saanut, niin ota kaste ja anoa Pyhän Hengen kastetta, niin Henki sinulle opettaa ja Isä tahtoo lupauksen lapseudessa suoda hyvää hengellistä armoa armon päälle, hallelujah!

    • perämela

      Ei ole tarvetta millekkään kasteille jos joku on puuhun naulattu kuten ryöväri.

      ja ryövärin usko tuli esiin hänen muutamissa sanoissaan. mutta miten kävi toisen roiston siinä samassa kolmikossa ?

      • perämela

        Toisen roistkon kävi kuten juudakselle hän meni minne kuuluikin.


      • muistetaan myös
        kuulija1 kirjoitti:

        perämela

        Toisen roistkon kävi kuten juudakselle hän meni minne kuuluikin.

        Pietaria, joka kovin itseensä luotti, eikä ensimmäisenä ollut mielessä kaikessa turvata Herraan. Herra hyvyydessään myös kastoi Pietarin Hengellään ja rakasti opetuslastaan kuten myös Pietari Herran Hengessä, siinä iankaikkisessa voimassa Jeesuksessa. Hallelujah Jeesuksen nimessä!


    • Tulikasteesta voimme

      lukea vielä:

      ´Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

      Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.

      Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. Älköön kukaan pettäkö itseään.

      Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa"; ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".´

      (1. Kor. 10-20)

    • Ihanaa on se kun

      Jeesuksen Isän ja Jumalan tahto tapahtuu maan päällä myös kasteissa, vedessä ja Hengessä ja tulessa!

      Valitettavasti ihmiset voi sössiä omille teoillaan ja aivoituksillaan ja järkeisopeillaan myös Jumalan terveen ja hyvän opin kasteista alkaessaan itse muokkaamaan Jumalan opetuksia ja tahdon mukaisia tekoja.

      Tehdään parannusta kaikesta minkä näemme olevan vastoin Jumalan hyvää ja selvää tahtoa ja opetusta. Tässä on hyvä opetus. Kyse ei ole puoluehengestä vaan Jeesuksen Isän ja Jumalan tahdosta!

    • Oppi kasteista

      on tärkeä ja varsinkin se yksi kaste Pyhässä Hengessä Jeesuksen antamana.

    • Jeesuksen nimessä

      saamme ottaa kasteen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä ja näin tehdä Jeesuksen opetuksen mukaan nimessään.

      • 6897fe

        Herra Jeesus käskee kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Niin tapahtukoon, Herran Jeesuksen nimessä!

        Jokainen Jumalan seurakuntaan kuuluva on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.


    • Pysytään Herran

      Jeesuksen terveessä opetuksessa kasteista, ja vesikasteen otti ne, jotka uskoivat Jeesukseen ja ottivat Sanan vastaan todistuksestaan.

      Jumala kutsuu itsekutakin nimeltään ja ajallaan ja Herran valtakuntaan ei voi kukaan tulla ellei Jumala häntä siihen vedä.

      Opitaan erottamaan Jumalan tahdon mukaiset ja Jumalan ja ihmisten tekeytyminen Jumalan palvelijaksi ja ihmisten valheopit myös kasteista, sillä selvästi on opetettu Raamatussa ja autuaat pysyvät niissä eivätkä eksy valheisiin ja eksytyksiin, kuten Paavali Pyhässä Hengessä esille toi sen että nopeasti lähtönsä jälkeen tulee julmat sudet ja valheapostolit ja luopumus myös.

      Rakastetaan Jeesusta ja totuudellista opetusta eikä haeta kunniaa ja kiitosta ihmisiltä vaan ollaan Jumalan palvelijoita ja pyhitytään kaikessa totuudessa Jeesuksessa, niin meillä on hyvä perustus ja rakennus uskossa ja toivossa ja rakkaudessa.

      Kunnia ja kiitos Isälle Jeesksen nimessä!

    • Varotaan turhia

      kiistelyjä ja väittelyjä, sillä jokainen voi Raamatun pyhistä kirjoituksista oppia Isän Jumalan tahdon Jeesuksen nimessä anoen sitä tahtoessaan.

      Herran armoa ja totuutta kaikille Jeesuksen nimessä.

    • Vesi, Henki ja Tuli!

      Siinä kasteiden kolme olotilaa!

    • näin se on

      "Uudestikastajien (helluntailaiset, babtistit, adventistit) näkemys siitä, että lapset eivät voi uskoa eivätkä tarvitse kastettakaan on täysin vailla raamatullisia teologisia perusteita. Uudestikastajien näkemys perustuu inhimilliseen järkeilyyn, valistusfilosofiaan ja romantiikkaan (usko ja uudestisyntyminen elämyksenä ja kääntymiskokemuksena) eikä Raamatun ilmoitukseen."

      • älä valehtele!

        Miksi valehtelet?

        Kyllä lapsetkin voivat uskoa, kun heille julistetaan Jumalan sanaa:

        "Usko tulee kuulemisesta"" Room 10:17

        Usein lapset uskovat paljon helpommin kuin aikuiset.


    • Kaste parannuksen

      jälkeen on Jeesuksen opettama Isän Jumalan tahdon mukainen, ei eksytä ihmistekoisiin valheoppeihin.

    • Raamatussa ei ole

      opetusta yleisestä kasteesta kaikille vauvoille ja ihmisille lainkaan. Autuaat tutkivat Jumalan opetuksen ja tekevät Jeesuksessa kuten Jumala tahtoo.

    • Rakastetaan Jeesusta

      tekemällä tahtoaan myös kasteasiassa, tietysti sydämen usko ja suun tunnustus ovat ne tärkeimmät, sillä Jeesus tunnustaa Isän enkelien edessä jokaisen ihmisen nimeltään, joka hänet tunnustaa ihmisten edessä. Jeesus on hyvä paimen, rakastetaan tervettä opetustaan kasteista myös ja ilman Herran Henkeä ei kukaan voi päästä Jumalan valtakuntaan, sillä osallisuus Jeesuksessa on Totuuden Hengessä. Ei eksytä.

      Jokainen ihminen itse seisoo tai kaatuu Jeesuksessa, joten annetaan Isän Jumalan tehdä tuomionsa meille kaikille. Pidetään esillä Jumalan tahtoa Jeesuksessa sillä on totuuden valoa ja uuden liiton suolaa sielujemme kuuliaisuudeksi ja sydämen ympärileikkaukseksi. Jumalan tahto on että Jeesukseen uskovat kastetaan ja suullaan myös uskonsa tahtovat tunnustaa Jeesuksen opetuslapsena. Tämä nähdään selvästi apostolien teoista ja evankeliumista.

    • Etsitään Jumalan

      tahtoa eikä olla ihmisten orjia näissä kasteasioissakaan, eikä haeta turhaa ihmiskunniaa.

    • "Tehkää parannus!"

      on Jeesuksen apostolien hyvä sanoma. Jotka uskoivat Jeesukseen ja tekivät parannuksen eli mielenmuutoksen, ne kastettiin vedessä nimessään ja näin Jeesuksen seurakunnassa ihmisten määrä lisääntyi.

      Vauvakasteessa ei ole lainkaan kastettavan osalla tätä mahdollisuutta joten ei kastekkaan ole lainkaan Jumalan tahdon mukainen. Miksi kukaan tervejärkinen pitäisi Jumalan tahdon vastaista kastetta ihmiselle otollisena ja pätevänä? Voidaan perustella vain valheeseen mieltyvän toimintana kasteen osalta, ja pahinta on tietysti valheoppi vauvan uudestisyntymisestä ja Jeesukseen liittämisestä, sillä Herra itse opetti Nikodeemukselle sen totuudellisen syntymisen vanhana ja Nikodeemus sitä kysyikin. Tämän ajan vauvakastajat eivät ymmärrä kenties kysyäkkään sillä ovat nielleet valheen täysin ymmärtämättöminä. Surullista tietysti että ihminen pettää itseään ja toisiaan ilman että tahtoo uudestisyntyä ja tehdä Jumalan tahtoa ihmisen valheopetuksen sijaan.

      Ei eksytä ja jos on missä eksytty, palataan totuuden pyhitykseen eikä jäädä valheisiin, sillä Jeesus opetti valkeuteen tulemisen tärkeyden pimeyteen jäämisen sijaan parannuksessa ja näin se on Jumalan valtakunnassa ja Isän lupauksen lapseudessa Jeesuksessa, amen.

    • Rakastatko kaste-

      opissa Raamatun kautta saatua Jumalan totuutta vai uskonnollisten ihmisten valheita koskien vauvojen kastamista? Mikä merkitys on sinulle sillä, että Jeesus on totuus? Jeesus on totuus myös kasteopissa.

    • Tunnetaan Jeesuksen

      opetukset Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä eli Jumalan valtakunnassa.

    • perämela

      Onneksi emme enää elä sitä aikaa, että kirkon pappi tuli pihaan suurella komeudella virkavalta kannoillaan ja pakotti syntyneet lapset kastettavaksi lutterin rituaalien mukaan.

      ja jos ei suostuttu, turun linnaan vaan tai karkotus ellei peräti henki pois.

      sellaista evankeliumia he saivat malliksi lutteriltaan. vai onko joku sitä mieltä että malli oli Jumaalta saatua ?

      mutta ei se kovin kaukana takana ole sekään pimeä keskiaika.

      voi kirkon vastuuta kerran Jumalan edessä ! kuka kestää, kysyn vain.

      • keula-airo

        vaikka nimimerkkiä monet käyttääkin:

        Onneksi emme.

        Rakastetaan Jeesuksen hyvää sanomaa.

        Evankeliumi on ilouutinen.

        Pois pimeys, tilalle valkeus eli totuus.

        Kukaan ei valheineen kestä Jumalan eikä Jeesuksen edessä, se on selvää kuin kulta ja timantti eli jaspis.


    • Terve kaste

      terveelle sielulle Jeesuksen suhteen on parannus ja ilo ja rauha ja vanhurskaus, amen.

    • Nostetaan taas

      luettavaksi ja tutkittavaksi.

    • Rakastetaan Jeesusta

      ja kiitetään Isää nimessään ja kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä ne, jotka Jumalan Sanan ottavat vastaan ja uskovat Jeesukseen ja tunnustavat uskonsa suullaan myös. Pysytään Raamatun kautta saatavassa pyhässä opissa, sillä Jeesus on Henkensä kautta keskellämme aina, amen, hallelujah!

    • Onko Jeesuksen

      opetuksen noudattaminen tärkeää Jumalan seurakunnassa? On.

    • Tiedoksi Raamatusta

      löytyvistä kasteista ja niiden vastaanottamisen ajankohdasta Jeesuksessa.

    • Hyvä on pysyä

      Raamatusta löytyvässä opissa ihan mahdollisimman hyvin ja on kilvoittelua tietysti. Voiko sitten pysyä kirkossa jos sen oppi on vauvakaste vastoin selvää opetusta parannuksen jälkeen Jumalaan ja Jeesukseen saadun uskon sijaan etsikkoajassa? Tämä on tietysti henkilökohtainen näkemys Raamatun opista missä seurataan huonoa valheellista ja missä tahdotaan pyhittyä totuudessa ja sitä rakastaa myös. Asia on hyvinkin kimuranttinen, mutta tärkeintä on uskoa Jeesukseen ja elää kuten opettaa ja siihen pyrkiä.

    • Pidetään esillä

      Jumalan hyvää tervettä kasteopetusta, tietysti Raamatusta kaikki löytyy. Autuaat ne, jotka tahtovat pyhittyä totuuden mukaiseen Jeesuksen seuraamiseen. Joka vähässä on uskollinen sitä Isä tahtoo enemmällä myös siunata, toki on myös muita tärkeitä oppiasioita ja ihan perustavaa laatua olevia näiden kasteiden lisäksi.

    • Janotaan Isän

      Jumalan Hengen täyteyttä vaikka voidaankin tehdä sen mukaan kuin Isä vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä. Ei anneta penseyden vallata sydäntämme ja vielä vähemmän maailmanrakkauden tai vihan tai luopumuksen.

      Herra Jeesus on ainoa hyvä paimen, ja siksi janotaan vanhurskautta nimessään ja sitä hyvää Hengen siunausta samoin. Ei olla ymmärtämättömiä myöskään kasteopista ja käsittää nämä kolme kastetta: vedessä ja Hengessä ja tulessa, ja jokaisella on oma paikkansa uskovan elämässä omalla ajallaan. Ei eksytä ihmisten vauvakasteopin harhaan, sillä on selvästi vastoin etsikkoajan kutsua ja sitä ettei ihminen voi tulla ellei Jumala häntä vedä pelastukseen. Paavalia ei lähetetty eikä toisiakaan apostoleita kastamaan ensisijaisesti vaan evankeliumia ja todistusta Jeesuksesta julistamaan ja ne, jotka uskoivat kastettin ja samoin suullaan sen tunnustivat ja silloin myös Jeesus tunnustaa ja nimensä elämänkirjaan kirjoittaa.

      Pysytään Raamatusta saatavassa opissa eikä eksytä ihmiskeskeiseen farisealaiseen ulkokultaisuuteen valheineen.

    • Kannattaa ymmärtää

      yksi kaste Yhdessä Hengessä Isässä ja Pojassa Jeesuksessa. Kaste vedessä on tarkoitettu parannuksen tehneelle kun Jeesusta tahtoo läheä seuramaan sydämensä uskossa Jeesuksen armoliitossa.

    • Ne kastetaan

      jotka ottivat todistuksen Jeesuksesta vastaan ja uskoivat sen. Muita ei kastettu kuin sitä tahtovat.

    • IsoP

      Vesikaste kuuluu kaikille niille jotka haluaa liittyä johonkin maalliseen seurakuntaan. Ei siinä ole mitään sen suurempaa mystiikkaa.

      Mutta jos haluaa tulla kastetuksi Kristuksen ruumiiseen tarvitaan Pyhän Hengen kaste.

      • Tietysti usko

        Jeesukseen on hyvä syy liittyä seurakuntaan ja yhdessä nimessään kokoontua myös hyvää hengellistä anomaan ja palvella kukin sillä armolahjalla, jonka on Isältä Jumalalta saanut. Jeesus on hyvä paimen.


    • Myös Jeesuksen

      nimessä voidaa monia eksyttää ja tekee koettelemisen vaikeaksi sillä henget ovat todellisuutta sekä Jeesuksessa että tämän maailman pimeyden herrassa mammonassa.

      Jeesuksen Henki vaikuttaa hyvää, ja vastustajan henget huonoa, hedelmät kertovat kummasta lähteestä, toki vajavaisuus tuo sen vaikeuden sillä täydellistä ei ole juuri kellään ja kaikki ihmisellä on vajavaista sekä opillisesti että sydämen tason sanoissa ja teoissa samoin.

      Autuas se, joka koettelee ja oikein valitsee ja elää vanhurskaasti eksymättä valheisiin. Tietenkään ei pelko saa estää tekemästä Jeesuksen opetuksen mukaan myöskään, sillä toinen toisiamme meitä on opetettu elämään valona ja suolana ja odottaa pyhänään valtakuntansa tuloa.

    • Kasteen mukaan

      tehköön jokainen niinkuin totuudellisena Jumalan tahtona asian näkee Raamatusta.

    • Tärkeä on syntyä

      Jeesukseen vedestä ja Hengestä eikä kumpikaan tarkoita kastetta vedessä vaan elävän Jumalan Sanan kautta Jeesukseen uskon kautta sydämessään ja sitä Pyhän Hengen kastetta seuraavat ne Jeesuksen opettamat merkit, kuten kielilläpuhuminen ja selittäminen aj muut armolahjat samoin.

    • Rakastetaan Isän

      Jumalan hyvää Raamatun ilmoitusta ja pidetään arka tunto myös Jeesuksessa edessään Herraan turvaten, sillä monenlaista vaikeaakin voi elämässämme olla ja ahdistusta tässä maailmassa, joka on pahan vallassa ja pedon merkkikin tulee, eikä enää vuosikymmeniä.

    • Kaste Jeesuksen

      nimessä on tarkoitettu Jeesukseen uskoville Herranaan ja Jumalan Poikana.

    • nosto

      .

    • ----- -----.-----

      Opettaako Jeesus että Hänen kuolemaan pitää kastaa?
      Jos niin missä evankeliumissa se tieto on?

      • Paavalin kautta:

        ´ Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme kastetut hänen kuolemaansa? Me olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan. Kuten Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, niin mekin vaeltakaamme uudessa elämässä. Sillä jos me olemme kasvaneet hänen kanssaan yhteen yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa. ´ (Paavalin kirje roomalaisille 6:3-)


      • Oleellista on elää

        Jeesuksen Hengen voimassa sitä synneistä vapatutettua Jumalan lapsen elämää ja kiittää ja kunnioitaa Isää kuten lapsien kuuluu, sillä armoa on kaikki Jeesuksessa. Anovina saadaan ja tärkeää anoa ja kiittää hyvästä.

        Jumala tahtoo sitä paljon, että hänen yhteydessään eletään hengellistä hyvää elämää ja myös ymmärrys ja tieto ja viisaus ja hyvä hedelmä kukoistaa, rakkaus suurinta sillä on Jeesuksen opetuksen mukaan elämäistä ja tekemistä ja puhumista ja puhumattomuutta.


      • Tieto on Raamatussa

        pyhissä kirjoituksissa, ja Opettajana on Jumalan Henki ja jokaista anovaa myös opettaa varmuudella, mutta kestävyyttä tarvitaan kaikessa hyvässä hengellisessä, sillä pienesti alkaa kirkastumaan ja yhä enenee kun ei väsy eikä hylkää hyvää alkua vaan jatkaa yhä uudestaan ja samoin se kunnioitus ja rakkaus myös lisääntyy hyvänä hedelmänä.


    • Hedelmistään

      puut tunnetaan ja valheet ovat pahasta ja totuus on hyvää Jumalan Hengestä.

      Jokainen voi itse tutkia kasteet Raamatusta ja autuaat ne, jotka tahtovat hyvää huonon sijaan.

    • Raamatusta

      kannattaa jokaisen Jumalan valtakuntaa etsivän Jeesuksen nimessä anoen vastaanottaa sitä hyvää ja tervettä ja varmuudella Isän Jumalan tahdon mukaista oppia kasteista, ja on ilmoitettu perusopiksi Jeesuksen opetuslapseudessa.

    • Kaste on ihan

      perusasia ja heti uskoon tulemisen jälkeen jokaiselle Jeesuksen opetuslapselle.

    • Jumalan seura-

      kunnassa tahdotaan tehdä Jeesuksen opetuksen mukaan.

    • Pysytään Raamatusta

      saatavassa opissa mahdollisimman hyvin ja anotaan Pyhän Hengen armo-osallisuutta elämässämme ihan kaikessa. Tietysti ihmisen osa on vajavaisuus ja silti voimme turvata Isään Jumalan Pojan Jeesuksen nimessä ja anoa hyvää hengellistä, sillä anovat saavat ja hyvä kiittää kaikesta hyvästä ja kunnioittaa Isää Jumalaa Jeesuksen nimessä.

    • Ihan tärkeä on

      oppi kasteista.

    • Rakkaus Herraa

      Jeesusta kohtaan tarkoittaa tahtonsa mukaan tekemistä myös kasteasioissa.

    • Kasteoppi on

      perusopetusta ja selvästi nähdään että vain uskoon tulleet kastettiin, ei kaikkia.

    • Tietysti pelkkään

      kasteopin perusteisiin ei meidän tarvitse jäädä hengellisesti vaan saamme tavoilella kaikkea hyvää ja anokaamme ennenkaikkea profetoimisen armolahjaa, kuten Paavalikin opettaa.

      • näin on asiat

        Mutta jos koko "uskonelämä" perustuu vain tuohon vauvana suoritettuun
        pakolliseen seremoniaan, niin eihän siitä voi päästää irti.

        Kaikkihan romahtaisi silloin.


      • Oikeastaan useille
        näin on asiat kirjoitti:

        Mutta jos koko "uskonelämä" perustuu vain tuohon vauvana suoritettuun
        pakolliseen seremoniaan, niin eihän siitä voi päästää irti.

        Kaikkihan romahtaisi silloin.

        se ei silloin juuri mitään merkitsekkään ja uskonnollisuuden vaikuttaessa perinnäissännöissä voi sitten saadakin yhtä-äkkiä aivan suurenkin merkityksen, kuten risti haudalle vaikka Jeesus opetti jokapäiväistä ristinsä kantamista ja tarkoittaa maailman voittamista ja kaikesta synnistä lakkaamista ja pyhistä jokapäiväisessä elämässään. Hyvä että monet ymmärtää ja kasteensa jälkeen elävät Herransa yhteydessä ja voimavaikutuksensa vaikuttavat ne ihmeet ja merkit jotka seuraavat uskovia Jeesuksessa ja armolahjat ovat moninaiset ihan käytännössä eikä vain sieltä Raamatun sivuilta luettavissa, kuten helposti käy, kun opetetaan armolahjoista, mutta hyvä että edes sieltä niitä tutkitaan.

        Janotaan Jumalan Hengen täyteyttä ja eletään Herran opetuslapseudessa ihan konkreettisessa Jeesus-elämässä. Tämä on Jeesuksen tahto meille monille kutsutuille vaikka harvat sitten vain kokevatkin kenties ja ajat on kuin Nooan ja Sodoman ja Laodikea on penseä vaikka käyttääkin Raamattua ihan joka sunnuntaisessa tilaisuudessa vitsien ja kevennysten kera.


    • Profeetan huulet

      puhdistettiin Jumalan tulella, samoin kuuliaisuuden kautta voi oppia jokainen tärkeää Isän Jumalan aivoituksia.

    • Lue ja tutki ja ano

      Jumalan Hengen armoa ja totuutta Jeesuksen nimessä kasteista!

    • ei rehellistä

      Jassoo!

      Viivamies on vaihtanut nikkiä!
      Eesaun kädet mutta Juudaksen suu!

      • turha vaihtaa nikkiä

        Viivamiehen häirikköviestit poistuvat silti! Luen uudet viestit. Tunnistan tyylistä viivamiehen hourejutut. Taas poistatin kaikki, mitä se seko on vuorokauden aikana tänne mölissyt. Nyt lähden tutkimaan muita palstoja, joissa se kako myöskäy sekoilemassa.


    • Turvaa Herraan

      Älä ihmisiin. Tietysti Herra voi toimia ja apuaan vaikuttaa myös ihmisten kautta, ja samoin Herran opetus on aina rakastaa kaikkia ihmisiä eli myös niitä, jotka eivät ole kanssamme samaa mieltä.

      Rakkaus voidaan ymmärtää ristinkantamisessa ja Jeesuksen sanoissa siellä ristillä kun tahtoo anteeksi niiden saada jotka hänet sinne huusivat ja tahtoivat.

      Jeesuksen rakkaus meitä ihmisiä kohtaan on ihan konkreettista eikä vain ulkokultaista suun sanoja "siunausta" tai vastaavaa. Ei eksytä.

    • Kun uskomme Herraan

      Jeesukseen, niin saamme myös toimia kasteissa sen opetuksensa mukaan.

    • Jeesuksen opetusta

      "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu". Jeesus on Herra ja Kuningas, amen.

      Ensimmäistä kastetta seuraa toinen kaste ja toista seuraa kolmas kaste, jos ristiä tahtoo kantaa ja kilvoitella Jumalan Hengen voimassa ja johdatuksessa ihminen.

      Tietysti on monta mahdollisuutta ettei voi kantaa sitä hyvää hedelmää Jumalan lapsi, minkä Isä Jumalana tahtoo antaa sillä maailma on pahan vallassa.

      Näemme maailmassa paljon erilaisia uskontoja ja Raamattuun ja Jeesukseen uskovia samoin, ja monet ajattelee että heillä on se totuudellisin tietysti, sillä eihän kukaan tahdo elää turhaan uskonnollisessikaan asioissa tässä maailmassa vaan tahtoo merkitystä olevan kaikella sillä mitä harjoittaa ja tekee uskoo myös.

      Maailma lepää moninaisuudessa vaikka Jeesus on sama aina ja ilmoituksensa ja opetuksensa on pysynyt noin kaksi vuosituhatta. Ihminenkään ei ole muuttunut vaikka ympäristömme onkin ja moninaista on ihminen keksinyt Jumalan sallimissa puitteissa. Taloudellisesti se ase- ja kulutustarvikkeidenteollisuus menestyy mammonassa moninaisesti ja maa saastuu ihmisten alla öljyn ja muiden kemikaalien vaikutuksesta kuten nähdään, samoin auringon säteilystä voi tulla ongelmia kun tahdotaan lentää ilmassa nopeasti ihmisinä enemmälti ajattelematta saastumista tai muita vaikutuksia.

      Ihminen rakastaa kaikenlaista mielenkiintoista ja uutta kuten ulkomaanmatkailua ja rakentamista ja autoilua ja veneilyä, sillä kaksi jalkaa myös on saanut kulkemiseen paikasta toiseen ja kaksi silmää uuden näkemiseen ja kaksi kättä käyttää moninaisia keksintöjään ihmisenä.

      Jeesus on hengellisen hyvän Antaja, ja lihansa ja verensä ja Henkensä riittää nimessään.

      Valitse mieleisesi.

    Ketjusta on poistettu 176 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe