St1 käteisalennus

tyhjankanssa

Onko joku saanut enemmän kuin huimat 0.01 euroa alennusta? Olen tässä nyt jokusen kerran käynyt samalla asemalla tankilla ja joka kerta toi sama naurettava alennus.

"Käteisalennuskortti oikeuttaa päivittäin muuttuvaan alennukseen St1- ja Shell asemien tolppahinnoista"

15

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ästee1

1.5 snt / litra sain Mäntsälästä

• lsfhglskdfsldfsdfsfs

Jos ajat vuodessa 20.000 km ja kulutus 7,5 litraa satasella niin tuleehan tosta säästöä 15 euroa vuodessa.

Suurempia säästöä saanee kyllä harkitsemalla matkansa tarkemmin, jättämällä turhat ajot sikseen ja opettelemalla ajamaan taloudellisesti.

• 6+12

eli tuo 15€ kannattaa siis jättää ottamatta???

Pöljä olet

• ...
        6+12 kirjoitti:

Pöljä olet

Ihan mielenkiinnosta, montako erilaista etukorttia sulla on lompakossa? Noita kun tyrkytetään vähän joka paikasta...

Tuollainen 15 euroa/vuosi on niin pieni säästö, että ainakaan minä en viitsi sen takia ottaa ylimääräistä korttia lompakkoon.

• sdlbksldfnlskfnsldfk
        6+12 kirjoitti:

Pöljä olet

En minä niin sanonut, etteikö sitä kannattaisi ottaa.

Mutta tavallinen työläinen joka elää ns, kädestä suuhun ja nippanappa rahat riittää tilipäivästä toiseen, eli omaa pakkomielteen pistää rahat menemään, voisi oikeasti säästää kulutuksessaan helposti 15 euron sijaan vaikkapa 1500 euroa tai enemmänkin, muuttamalla tapojansa ja tottumuksiaan.

Sensijaan kuluttajalle joka tietää mihin rahat menee, joka tekee ehkäpä suunnitelmaa rahankäytöstään, eikä elä sillä pakkomielteellä että kaikki laitetaan samantien haisemaan, tuolla 15 euron säästöllä saattaa ollakin jo merkitys.

Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen joukkoon, ja pakko sanoa, että vaikka olen erittäin tarkka kuluttaja, pystyisin säästämään noin 1000 euroa vuodessa muista menoista, helpommalla kuin tuo 15 euron säästö tapahtuisi.

Lisäksi, jos polttoaineissa haluaa säästää, niin tuo 1 centin hinnanalennus ei paljon auta asiaa jos a) polttoaineen lähtöhinta on huomattavasti korkeampi kuin muualla b) asema on kaukana, jolloin ajomatkasta aiheutuvat kulut, kuolettavat säästön. Helpompaa siis edelleenkin säästää polttoainekuluissa a) jättämällä turhat ajot sikseen b) opettelemalla ajamaan taloudellisesti.

Toki, jos sattuu asema joka on kohdalla ja kortti on taskussa niin miksei sitä voi tuota näennäissäästöä hyödyntää.

• Mikä on turha ajelu?

Joo..kun pudottaa ajonopeutta vaikka 5kmt..voi ajella sillä säästöllä sunnuntai ajelujakin----ei turhia ajeluja ole ole olemassakaan !

• jskbslkdfsfsdf
        Mikä on turha ajelu? kirjoitti:

Joo..kun pudottaa ajonopeutta vaikka 5kmt..voi ajella sillä säästöllä sunnuntai ajelujakin----ei turhia ajeluja ole ole olemassakaan !

Mielestäni turha ajelu on se, joka ei vie mihinkään. Esim. korttelin kiertäminen, vastakkaisen sukupuolen kiinnostuksen keräämiseksi.

• kaikkikortitmulle
        ... kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, montako erilaista etukorttia sulla on lompakossa? Noita kun tyrkytetään vähän joka paikasta...

Tuollainen 15 euroa/vuosi on niin pieni säästö, että ainakaan minä en viitsi sen takia ottaa ylimääräistä korttia lompakkoon.

kortit kulkee vaivattomasti aurinkolipassa

• saldökjsdfkjösdf
        jskbslkdfsfsdf kirjoitti:

Mielestäni turha ajelu on se, joka ei vie mihinkään. Esim. korttelin kiertäminen, vastakkaisen sukupuolen kiinnostuksen keräämiseksi.

"Esim. korttelin kiertäminen, vastakkaisen sukupuolen kiinnostuksen keräämiseksi."

> tuohan on erittäin tarkoituksenmukaista ajelua. Tietysti jos tykkää vaan samasta sukupuolesta...

• Kallonkutistaja10
        6+12 kirjoitti:

Pöljä olet

Jos joku sanoisi, että ST1:n mittariin on teipattu sinua varten 20 euron seteli, kuinka pitkän matkan päästä olisit valmis lähtemään noutamaan sen kävellen/autollasi?

• lsdkghlsdfsodfhslfhs
        Kallonkutistaja10 kirjoitti:

Jos joku sanoisi, että ST1:n mittariin on teipattu sinua varten 20 euron seteli, kuinka pitkän matkan päästä olisit valmis lähtemään noutamaan sen kävellen/autollasi?

Kun autoni kilometrikustannus on noin 13c /km ja sen verran arvostan omaa aikaanikin, että siitä olen valmis laskuttamaan 5 euroa tunnilta.

Jos asema sijaitsee 45 km:n päässä niin polttoainekuluiksi saamme:

2 * 45km * 0,13c/km = 11,70 euroa

Aikaa tuossa kuluu suurinpiirtein puolitoista tuntia

1,5 h * 5 euroa/h = 7,50 euroa

Eli saamme 45 kilometrin päästä, noutokustannukseksi 19,20 euroa. Aikalailla siinä tuo matka on jonka olisin valmis ajamaan. Todellisuudessa matka on vielä hieman lyhyempi, sillä autossa on muitakin käyttökuluja kuin pelkkä polttoaine.

Kävellen saamme matkaksi hieman hieman alle 8km. Joka tulee kävelynopeudesta 4km/h ja oman ajan arvosta 5euroa/h.

• ex-konna

Kyllä vantaalla on alennus ruhtinaalliset 10-senttiä,eli saan litran enemmän nykyhinnoilla kuin helsingissä tankatessa.

• 900€/kk bensaan

Säästöä tulee itselläni paljon vuoden aikana, kun on kolme autoa talossa ja kaikilla ajetaan se 20000-30000km ja bensakoneella n.10l/100km kulutus. Eli itse tankkaan ST1 ja litrahinta ilman korttiakin on halvempi kuin muualla paikkakunnalla.

• Kallonkutistaja10

Entä jos autosi olisivat dieselkäyttöisiä ja kulutus 7l/100km? 20tkm ajo tarkoittaisi kulutusta 1400l, joka 1,5eur/l hinnalla tarkoittaisi 2100eur. Siihen päälle dieselvero 500 eur, jolloin kokonaissumma olisi 2600eur.

Vastaavasti bensa-auto kuluttaisi 3200eur bensan hinnalla 1,6eur/l. Eli autoa kohden vähennystä olisi 600eur ja kolmella autolla vähennys olisi 1800eur vuodessa, eli 150 eur/kk. Jos ajomäärä on enemmän kuin 20tkm, ero on vielä suurempi.

Minäkin tankkaan ST1:llä, vaikka todellisia säästöjä saakin helpommalla kuin pelkällä tankkauspaikan valinnalla.

• öiouyxtytufyguhlökcf

Aikamoisia määriä rahaa bensaan vuositasolla.
        Oma bensankulutushistoria vuosikulutuksena

2010: 800 euroa
        2011: 1100 euroa

ja nyt vuonna 2012 mennään 600 euron vuosikulutusvauhdilla.

Olen jättänyt turhat ajelut pois, kaikki palvelut joita tarvitsen, on 3km etäisyydellä ja muutenkin, ajelen paljon fillarilla kun keli vaan sallii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe