miehen ristiriitaiset toiveet

kohta vanhus

Minä olen noin 40 v nainen, uudessa suhteessa. Minä en tajua, mitä mies miettii. Hän on lapseton ja ymmärtääkseni haluaisi lapsen. Toisaalta hän sanoo, että parempi hitaasti. Jopa vetäisi hihasta, että tarvitsee jonkun vuoden seurusteluun ennen vakavampaa päätöstä yhteiselämästä! No jos tässä kovin monta vuotta sitten odotellaan, niin minusta tulee liian vanha :(. En tajua miesten aivoituksia. Itse mietin, voiko tässä iässä vielä käyttää useamman vuoden seurusteluun vain pitäisikö se päätös kumminkin syntyä nopeammin...Minulle se lapsen saaminen ei ole ihan välttämättömyys, kun minulla kumminkin lapsia on jo, mutta...silti...jos perheen kumminkin haluaisi myös uuden miehen kanssa...

6

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skinnnnn

Äitini oli 40 vuotias kun sai minut, ja 42 vuotias saadessaan pikkusiskoni, perheen kuopuksen. Mun mielestä 45 vuotias on jo liian vanha.

• Faktaa;

Sukulaisnaiseni jolla oli lapsi jo joskus nuorempana tetynä teki 47v ja 49v vielä kaksi täysin tervettä lasta lisää. Ja sitäkin vanhemmista naisista olen kuullut, jotka ovat saaneet terveen lapsen. Raskaaksi tuleminen kuitenkin heikentyy iän myötä ja yksilöllistä milloin kenelläkin alkaa vaihdevuodet. Ensisynnyttäjillä korkea ikä lasta hankkiessa vaikuttaa enemmän raskaaksi tulemiseen ja riskeihin sairaan lapsen saamisen osalta ja siihen sujuuko raskaus hyvin. Jo aiemmin lapsia saaneet ovat paremmassa asemassa riskien suhteen pitempään kuin ensisynnyttäjät.

• -aloittaja-

Niin en tiedä millaiset mahdollisuudet minulla vielä olisivat. Raskauteni ovat aina riskiraskauksia ja niissä olen itse ollut suurimmassa vaarassa. Viimeisin raskaus alkoi 37-vuoden iässä parissa viikossa. Nyt on muutama vuosi tullut lisää...Miehellä on asioita, joita hänen täytyy työstää, ennen kuin yhteiselomme onnistuu. Ymmärrän, että hän tarvitsee aikaa. Mutta aikaakaan ei tosiaan ole loputtomiin. Toivon, että hän ei koskaan hylkää minua sen vuoksi, että sitten kumminkin haluaa oman lapsen.

• 34

Kaipa vuodessa, viimeistään kahdessa, hidas etenijämieskin saa ainakin päätettyä haluaako lapsen/lapsia kanssasi. Voithan mielessäsi asettaa jonkin määräajan, mihin mennessä hänen on tehtävä päätöksiä seurustelun ja lapsensaannin kanssa. Näin saat sisäisen rauhan (ehkä).
      Hänenhän se tappio on, jos jää lapsettomaksi, sinulla lapsia jo on. Neuvoisin, että relaa! Nauti elämästäsi ja miehestä kaikin puolin, älä mieti liikaa asioita joihin et voi kovin paljon vaikuttaa. Olet jo elämäsi ruuhkavuodet puurtanut läpi, ehkä hauskempi nyt ilman vaativia ja valvottavia pikkulapsia. Matkailkaa ja ottakaa ilo irti kesästä.

• näkökulma 09

Olisiko niin, että mies haluaa varmistaa, että teidän suhteenne toimii pitkällä aikavälillä. Kun sinulla on jo lapsia, ei ole ongelmana se, että sinä jäisit lapsettomaksi. Hän puolestaan miehenä voi hankkia lapsen jonkun toisen nuoremman naisen kanssa, jollei suhteenne sitten kuitenkaan kanna.

• trtrgfdg

Jep. Minusta on fiksua miettiä asiat kunnolla - maailmassa on aivan riittävästi "hosumalla tehtyjä" lapsia, joiden vanhemmat ovat alta 5 vuoden huomanneet, etteivät olekaan ne oikeat toisilleen. Mies tietää varmasti aloittajan tilanteen eli ettei nelikymppisenä raskaaksi tulo käy sormia napsauttamalla, mutta silti pitää järjen päässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2176
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2065
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      27
      1953
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1376
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1316
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      792
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      721
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      713
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      698
    Aihe