Tämä maailma arvostaa vahvuutta, menestystä ja usein kovuuttakin. Muistan, kun itse nuorena pohdin, kumpaa haluan enemmän, menestyä kovuudessa ja suosiossa sitä kautta, sanomalla osuvat sutkautukset, vai edustaa rakkautta ja hyvyyttä maailmassa. Tunsin yhden tytön, joka oli hyvin kiltti eikä koskaan sanonut ilkeästi, ja hänen seurassaan oli hyvä olla. Eikä minulta se kovuus onnistunutkaan, enkä olisi edes pitänyt siitä. Silti se oli tavallaan muotia kaveripiirissä. Pääpointti tuntui viikonloppuisin olevan päästä oikeiden, suosittujen, hyvännäköisten ihmisten seuraan ja pokata coolein vastakkaisen sukupuolen edustaja. Siinä mitattiin sitä viehätysvoimaa, joka perustui ehkä ennen kaikkea ulkonäköön, mutta myös itsevarmuuteen, nokkeluuteen ja oikeisiin harrastuksiin. Tunsin itseni tässä kuviossa heikoksi joka alalla. Kärsin alemmuudentunteesta ja jonkinlaisesta masennuksesta. En ollut suosittu, aiemmin olin ollut kiusattukin (lukiossa se ei enää jatkunut ), ja tuntui että minua pyydettiin seuraksi vain, että olisi joku, jonka seurassa mennä tavoittelemaan parempaa seuraa.
Lopulta vaivuin ihan täyteen masennukseen, koska koin olevani joka alalla epäonnistunut. Ruumiissani ei ollut ainuttakaan onnistunutta kohtaa ja henkisestikin olin niin heikko ja muiden hyväksynnästä riippuvainen. En pystynyt saavuttamaan minkäänlaista asemaa kaveripiirissä.
Silloin Jumala alkoi kutsua minua yhteyteensä. Luin Raamatusta ensimmäistä Johanneksen kirjettä ja sitä, kuinka siellä puhuttiin rakkaudesta. Muistin tuon aiemmin mainitsemani kiltin tytön, joka edusti minulle tuollaista rakkaudellisuutta. Päätin, että tämän tien haluan valita. Minusta ei ole kilpailijaksi kovuuden ja vahvuuden alueella. En kylläkään onnistunut päätöksessäni vielä kunnolla, vaan Jumalan piti antaa minun joutua vakavaan auto-onnettomuuteen ja elämän ja kuoleman kysymysten äärelle, jotta sain ratkaistua suhteeni Häneen ja asetettua Hänet elämässäni ykköspaikalle. Hänen seurassaan on hyvä olla. Hän rakastaa heikkoja. Ja kaikki me ihmiset olemme heikkoja loppuviimeksi. Tomua ja tuhkaa. Jokaisen polven on kerran notkistuttava Hänen edessään, kiusaajienkin. Heille olisi hyvä, että olisivat selvittäneet välinsä Häneen siihen mennessä hekin. Mutta Jumala on erityisesti heikkojen apu ja auttaja. Hänen eteensä saamme tulla sellaisina kuin olemme, Hän ei häpäise eikä syytä.
On totta, että kiusaaminen pitäisi saada oikeasti loppumaan ja yritän itse työskennellä tämänkin asian eteen parhaan ymmärrykseni mukaan. Niin kauan kuin tämä ei ole toteutunut, haluan tarjota tällaista apua kiusaamisen uuvuttamille. Muun avun lisäksi. Toki kannattaa puhua jollekin taholle tai vaikka monelle (joku viisaan oloinen ope, lastensuojelu, poliisi.. tai kirkosta pappi, diakoni..) ja siihen haluan myös rohkaista. Jumalalle on ehkä helpointa puhua. Ei tarvitse varata tai odottaa aikaa eikä ainakaan maksaa siitä mitään. Kaikkia näitä apukeinoja voi onneksi käyttää vaikka yhtä aikaa.
Tutustu Jumalaan! Hän haluaa auttaa sinua. Lue Raamattua ja rukoile, että Jumala antaisi sinun saada apua ja valoa tilanteeseesi Raamatun kautta. Suosittelen myös seurakunnan toimintaan mukaan menemistä. Sieltä voit saada kavereita ja siellä pitäisi olla erilaiset arvot vallalla kuin koulukiusaamisympäristössä. Voit löytää myös ystäviä, joiden kanssa rukoilla. Ihan kirkon perusmessukin voi olla hyvä paikka, jonka kautta kohdata Jumalaa. Jumala haluaa kirkastaa nimensä kunniaa usein juuri nostamalla pystyyn sorrettuja ja maahan tallattuja. Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä! Ja hän on luvannut, ettei heitä ulos yhtäkään, joka Hänen luokseen tulee.
"Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta.
28. Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin.
29. Näin ei yksikään ihminen voi ylpeillä Jumalan edessä." (1. Korinttolaiskirje Raamatusta, Uuden Testamentin puoli)
Jos haluat jutella vaikkapa minun kanssani enemmän uskosta, kiusaamisesta, Jeesuksesta, olisin oikein iloinen! Soita tai postaa: Puh: 044-3007017, s-posti: [email protected]
Jumala rakastaa sinua
82
902
Vastaukset
- Salla K.
Ja vielä tämä hätätilanteessa aina niin koskettava kristittyjen päärukous:
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.
Ja vielä linkkejä kertomuksiin, jossa kiusaamiseen ollaan saatu apu Jumalan avulla:
http://kiusaaminen.fi/viewtopic.php?f=5&t=5#p64
http://www.kotisatama.net/fi/usko/todistajat/todistaja.php?julkaisupv=2009-09-29&otsikko=Vaikeuksien Kautta voittoon
Yritän löytää näitä vielä lisää, nyt täytyy lähteä kirkkoon! Aurinkoista sunnuntaita kaikille, sellaiselta se täällä Helsingissä ainakin nyt näyttää!- repe.
Kannatta lukea myös:
www.kotipetripaavola.com
www.jouko-piho.fi
www.lopunaika.com
Hengellisiä opetussivustoja kaikki
- Salla K.
Pakko laittaa vielä tää ku sopii niin hyvin sorretuille:
"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon. Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, niin hän ajan tullen korottaa teidät. Heittäkää kaikki murheenne hänen kannettavakseen, sillä hän pitää teistä huolen."
Täältä löytyy netti-Raamattu, jos ei ole kirjaa saatavilla: http://www.evl.fi/raamattu/
Ja tässä vielä yksi kiusatun kertomus, samalta sivulta löytyy muitakin mielenkiintoisia uskoontulokertomuksia: http://www.koemuutos.fi/koulukiusattu-loysi-elaman/ - Salla K.
Nostetaanpa! :)
- epäillyttävää
tuli vain mieleen joitain uskonnontunneilla opittuja juttuja, jotka on jälkeenpäin jääneet mietityttämään.
kuka kirjoitti raamatun? onko se oikeasti jonkun kirjoittama, vai vain jonkun randomin käsialaa.
jos sinut raiskataan, ja jäät kiinni, joudut avioutua raiskaajan kanssa. anteeks?!
jos uskot jumalaan, ja jumalaa ei olekaan olemassa, et menetä mitään. mutta jos et usko jumalaan, ja hän onkin olemassa et pääse taivaaseen. eikös tämä tarkoita, että minun pitäisi uskoa kaikkia maailman uskontoja, sillä enhän minä voi tietää, onko se oikea jumala edes kristus? sehän voi olla vaikka buddha!
se, et jumala joutui hukuttaa ihmiset ja säästi sitte vanhan äijän vaimonsa kanssa, enkä edes ymmärrä koko satua. hukuttiko se koko maapallon ihmiset, kun niiden siihen laivaan piti kuitenkin tunkea kaikkia eläinlajeja? miksi se säästi vanhan äijän käppänän? ja tämä tarinahan kertoo lähinnä jumalan nolosta failista, kun ei tajunnutkaan, että ihmiset kääntyy häntä vastaan. mutta jumalahan oli kaikkitietävä! eihän se ole mahdollista!
ennen olin uskossa, mutta kaikki huomattavat epäkohdat, sekä myöhemmin itse huomattu jumalan sekopäisyys ovat muuttaneet mieleni. en kuitenkaan dissaa, sillä tiedän kyllä, miltä uskominen tuntuu. :) kaipaisin näihin vastauksia, näitä on kyllä viellä lisää, mutten niitä nyt jaksa tähän listata. kiitos jos vastaat! - Salla K.
epäillyttävää kirjoitti:
tuli vain mieleen joitain uskonnontunneilla opittuja juttuja, jotka on jälkeenpäin jääneet mietityttämään.
kuka kirjoitti raamatun? onko se oikeasti jonkun kirjoittama, vai vain jonkun randomin käsialaa.
jos sinut raiskataan, ja jäät kiinni, joudut avioutua raiskaajan kanssa. anteeks?!
jos uskot jumalaan, ja jumalaa ei olekaan olemassa, et menetä mitään. mutta jos et usko jumalaan, ja hän onkin olemassa et pääse taivaaseen. eikös tämä tarkoita, että minun pitäisi uskoa kaikkia maailman uskontoja, sillä enhän minä voi tietää, onko se oikea jumala edes kristus? sehän voi olla vaikka buddha!
se, et jumala joutui hukuttaa ihmiset ja säästi sitte vanhan äijän vaimonsa kanssa, enkä edes ymmärrä koko satua. hukuttiko se koko maapallon ihmiset, kun niiden siihen laivaan piti kuitenkin tunkea kaikkia eläinlajeja? miksi se säästi vanhan äijän käppänän? ja tämä tarinahan kertoo lähinnä jumalan nolosta failista, kun ei tajunnutkaan, että ihmiset kääntyy häntä vastaan. mutta jumalahan oli kaikkitietävä! eihän se ole mahdollista!
ennen olin uskossa, mutta kaikki huomattavat epäkohdat, sekä myöhemmin itse huomattu jumalan sekopäisyys ovat muuttaneet mieleni. en kuitenkaan dissaa, sillä tiedän kyllä, miltä uskominen tuntuu. :) kaipaisin näihin vastauksia, näitä on kyllä viellä lisää, mutten niitä nyt jaksa tähän listata. kiitos jos vastaat!Hei! Yritänpä vastata oman käsitykseni mukaan. :)
Raamattua lukeneena tiedät, että Raamatun Jumala on läsnäoleva, ihmisen yhteyttä ottava Jumala. Ainakin häntä kunnioittaviin ja etsiviin. Hän on neuvonut joitakuita ihmisiä historian varrella kirjoittamaan ylös hänen ilmoittamiaan asioita. Joissain Raamatun kirjoissa tämä kehous on suoraan luettavissa (esim. Daniel, Ilmestyskirja...)
Tuo raiskaussääntö ei ole enää voimassa. Ja on mahdollista, että tuolloinkaan ei ollut pakko mennä raiskaajan kanssa naimisiin, koska tämä ei ollut välttämätöntä vapaaehtoisenkaan seksikumppanin kohdalla. Asia taisi tuolloin olla tytön isän päätettävissä, mutta varmaankin useimmat heistä halusivat tyttärilleen hyvää.
"Jos joku viettelee neitsyen, joka ei ole kihlattu, ja makaa hänet, maksakoon hänestä morsiamenhinnan ja ottakoon hänet vaimokseen. Jos isä kieltäytyy antamasta häntä hänelle, maksakoon mies rahassa morsiamenhinnan niinkuin neitsyestä." (2. Moos. 22:16)
Tuon ajan maailma oli kovin erilainen. Raamatussa kerrotaan myös naisesta, joka raiskattiin, ja joka kovin pahastui siitä ettei raiskaaja halunnutkaan ottaa naista aviokseen. Että siihen aikaan sitä saattoi raiskauksen uhri ihan odottaakin. (Tamar, Davidin tytär, raiskaaja oli Amnon, Tamarin velipuoli)
Miksi juuri kristinusko? Kristinuskon ilmoitus on vakuuttavin ja kaunein. Kaikkivaltiaan Jumalan täytyy olla suurempi ja viisaampi kuin ihminen ja Raamattua kun lukee niin huomaa että sieltä hän löytyy.
"Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani." (Joh. 7:17)
Raamatun Jumala myöskin todistaa itsestään tunnusteoin (ihmein). Voi olla, että tähän ei helposti törmää, mutta jos sinnikkäästi etsii, niin tulee näkemään/kokemaan tätäkin. Raamatun sanan mukaan tämä todistaa, minun kokemukseni mukaan tämä todistaa. Tietenkin tätäkin voi vastustaa jos haluaa...
Muissakin uskonnoissa voi olla ihmeitä. Ainakin yliluonnollisesta todellisuudesta nekin ehkä todistavat, tosin silloin on todennäköisesti kysymys pahoista hengistä. Parhaiteen tää asia avautuu kun lähtee liikkeelle, oman kokemuksen myötä.
Nooa. Jaa-a. Tuo ei oo ollu koskaan mulle ongelma (Vaikka muita ongelmia onki ollu). Jumalan salaisuuksia. Jumala on antanut ihmiselle valinnanvapauden.
Toivottavasti tässä on jotain pureskeltavaa. :)
Jumala on ihan helvetin kiero pikku perkele.
Jumala mielummin katsoo kuinka ihminen lentää tuulilasin läpi ja katkaisee jokaisen luunsa kehossaan, kuin herättäisi tämän ratissa nukkuvan ennen törmäystä.
Jumalan ratkaisu: Jätetään se silti eloon vaikka hän tulee olemaankin halvaantunut kaulasta alaspäin ja joutuu kommunikoimaan silmiä räpyttelemällä elämänsä loppuun saakka.
Ei se usko teitä miltään pelasta. Jumala on teidän uskovaisten suhteen ihan yhtä välinpitämätön ja kiero, kuin esimerkiksi ateistien suhteen.
Ainoa ero tässä kumminkin on se, että ateisteille jumalan saamattomuus ei tule yllätyksenä, joten he tietävät, että hänen harteille on turha lykätä edes pienintä vastuuta, koska hän tulee aina tuottamaan pettymyksen.
Tämän takia ateistit - tai muut järkevät ihmiset - eivät kiittele jumalaa vaarallisen leikkauksen jälkeen, vaan leikannutta kirurgia, koska hän oli vastuussa siitä, että jatkuuko se elämä vai ei, ei jumala.
Jumala vain istuskeli tuolillaan ja jatkoi muiden ihmiset piinaamista.
Aamen ja Amme.- sdfghjukiloölkjuhytg
Sinä saat olla ihan rauhassa niin katkeroitunut kuin haluat, mutta anna hyvä ihminen meidän jotka niin haluamme, olla uskossa.
Ja aloittajalle. Itsekin pääsin kiusaamisesta eroon rukoilemalla, ja kiusaamisen arvista Jumalan avulla. sdfghjukiloölkjuhytg kirjoitti:
Sinä saat olla ihan rauhassa niin katkeroitunut kuin haluat, mutta anna hyvä ihminen meidän jotka niin haluamme, olla uskossa.
Ja aloittajalle. Itsekin pääsin kiusaamisesta eroon rukoilemalla, ja kiusaamisen arvista Jumalan avulla.En minä ole katkera.
Minä vain en näe mitään syytä uskoa Jumalaan, joka nauttii siitä, kun ihmiset kärsii.- <*/////><
Jumala ei nauti ihmisten kärsimyksestä, vaan jokainen asia mitä ihmiselle sattuu, on jotenkin vain tarkoitettu niin, vaikkei ihminen sitä tajuaisikaan.
Ja sanotaan, että Jumala on kaikkein ankarin omilleen! Niinkuin vaikka hyvät vanhemmatkin kurittavat lapsia pahoista teoista mutta vieraita lapsia eivät, ainakaan niin paljon!! - dgrthjklokjhgbfd
Tomegle kirjoitti:
En minä ole katkera.
Minä vain en näe mitään syytä uskoa Jumalaan, joka nauttii siitä, kun ihmiset kärsii.Sinä olet katkera jos näet Jumalan tuolla tavalla.
On olemassa hyvä ja paha, niinkuin Raamatussa kerrotaan. Paha aiheuttaa pahaa, hyvä hyvää. Jumala on antanut Saatanalle luvan koetella ihmisiä, jotkut kestävät sen ja pysyvät uskossa, toiset eivät. Ja onhan ihmisillä vapaa tahto tehdä mitä haluavat. Esimerkiksi vapaa tahto murhata. Jumala ei voi siihen vaikuttaa, koska on antanut ihmiselle oman tahdon tehdä valintoja ym.
Se on oma päätöksesi uskotko vai etkö, mutta anna muille vara valita rauhassa.
- Esiemerkkejä on
Kyllä tässäkin maassa on monia (entisiä) kiusattuja, jotka ovat nousseet, ja ovat kasvaneet lujiksi taistelijoiksi!
http://www.adressit.com/keskustelu/36226- .................
Kannattaa aina muistaa, ettei Jumala ole sortajien, kiusaajien ja toisten tallaajien puolustaja. Vaan? Joka tahtoo itse puolustaa toisten ihmisarvoa, auttaa heikompia, tukea kiusattuja.... saa itse tukea ja voimia ylhäältä.
Uutinen tänään? Vettenterän kirjan tutkintaa koskeva, lukekaa!
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2012/08/1596036/poliisi-lopettamassa-esitutkinnan-enkeli-elisan-jutussa-ei-rikosta - defgk,mnbvdzbnhjm
................. kirjoitti:
Kannattaa aina muistaa, ettei Jumala ole sortajien, kiusaajien ja toisten tallaajien puolustaja. Vaan? Joka tahtoo itse puolustaa toisten ihmisarvoa, auttaa heikompia, tukea kiusattuja.... saa itse tukea ja voimia ylhäältä.
Uutinen tänään? Vettenterän kirjan tutkintaa koskeva, lukekaa!
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2012/08/1596036/poliisi-lopettamassa-esitutkinnan-enkeli-elisan-jutussa-ei-rikostaMiten niin Jumala ei ole sortajien, kiusaajien ym. puollustaja. Eikö Jeesus tullut maanpäälle syntisten takia? -Tuli. Jumala on itse rakkaus eikä jätä muitten sortajiakaan ilman rakkautta, sillä se on mitä he eniten tarvitsevat.
- wweeweee
Miten vitussa jumala liittyy tuohon
- SallaKarimies
defgk,mnbvdzbnhjm kirjoitti:
Miten niin Jumala ei ole sortajien, kiusaajien ym. puollustaja. Eikö Jeesus tullut maanpäälle syntisten takia? -Tuli. Jumala on itse rakkaus eikä jätä muitten sortajiakaan ilman rakkautta, sillä se on mitä he eniten tarvitsevat.
Kyllä Jumala on myös tuomari. Ei hän armahda paatunutta synninrakastajaa muuten kuin parannuksenteon kautta, tämä on Raamatun selvä ilmoitus.
- Minecraftin jumalat!
Notch on oikea ja ainoa jumala!
Hänellä on apureinaan oikeana kätenään jeb ja vasempana Mojang tiimi.- Mutta Notch loi MC
Notch ei enään kehitä Minecraftia, Jeb kehittää.
- Minecraftin jumalat
Tiedän, niinhän minecraftin luomiskertomuksessakin sanotaan lol
Jeb teki minecraftin puoliksi notchille, notch teki minecraftin alun. - Keissa
Hienoa Salla!
- safasdfsafsadf
Hyvin kirjoitat Salla K.
Oli todella kannustavaa lukea tekstisi :), kiitos. - Salla K.
Oi, kiitos kiittämästä! :)
Jumala rakastaa kyllä kiusaajiakin, mutta kyllä ehtona Jumalan armoon pääsemiselle on ehdottomasti parannuksen teko eli kiusaamisen lopettaminen. Lähimmäisen rakastaminen on Jumalalle hyvin tärkeä juttu.- Salla K.
Jumala on myös määrittänyt jokaisen ihmisen ihmisarvon aika korkealle. Vanhan Testamentin puolella tämä näkyi siinä, että ihmisen tappamisesta oli kuolemantuomio määrättynä.
"Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa." (1. Moos. 9:6)
Tämä koski kaikkia ihmisiä ulkomuotoon, rikkauteen, ikään, sukupuoleen, taitoihin, vahvuuteen tai suosioon katsomatta. Ihmishenki on Jumalalle selvästi kallisarvoinen asia. Kukaan meistä ei ole arvoton Jumalan edessä. Jos joku ei huolehtinut härästään, ja härkä vahingossa tappoi vaikka pikkulapsen, siitäkin piti härän omistajan maksaa hengellään.
Uuden Testamentin puolella Jeesus vie tätä vielä paljon pidemmälle, ja katsoo tuomion kuuluvan jo ihmiselle, joka turhan päiten vihastuu toiselle tai kutsuu häntä hulluksi tai tyhmäksi. Tämä on mielestäni olemukseltaan juuri sitä, mitä kiusaamisessa tapahtuu.
"Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi." (1. Joh. 3:15.)
Ei ole mikään vähäpätöinen asia, miten suhtaudumme toiseen ihmiseen, vaan tässä on meillä kaikilla suuri vastuu.
Kiusatun ihmisen kohdalla meillä jokaisella on tilaisuus tehdä jotain todella upeaa ja Jumalan silmissä kallisarvoista; voimme omalta osaltamme kantaa vastuuta tuon ihmisen eheyttämisestä onnelliseksi ihmiseksi. Sitä useimmat kiusatut varmasti kipeästi tarvitsevat. Ehkä häntä ei ole kotonakaan osattu rakastaa ja itsekunnioitus on siksi jäänyt vähäiseksi. Pyytetön rakkauden osoittaminen ei koskaan tee pahaa kenellekään, mutta siinä on uudeksi luova ja eloon herättävä voima! Maailma olisi varmasti hyvin paljon parempi paikka, jos tätä pyrkisimme kohdallamme toteuttamaan. Tässä Jumala haluaa ihan varmasti meitä auttaa ja täyttää meitä sellaisella rakkaudella, jota emme ehkä itse pystyisi tuottamaan. - SallaKarimies
Pieni korjaus aiemmin kirjoittamaani: siis jos se härkä jo tiedettiin semmoiseksi, että saattaa olla vaaraksi, ja silti annettiin sen vapaasti tappaa lapsi, niin siitä tuli kuolemantuomio, mutta jos tämä ei ollut tiedossa, niin sitten ei tullut ainakaan kuolemantuomiota. Näin. On tärkeää, ettei opeta väärin Raamatun sisällöstä. :)
Vitut se mitään rakasta. Se on vain taikauskoisten keksimää ja kirjoittamaa hölynpölyä muille taikauskoisille. Uskokoon kukin mihin tahtoo, mutta minä en ainakaan tollasta sontaa purematta niele!
- fgtkijugtrde
Ei toki ole pakko uskoa, kaikilla on vapaa tahto, mutta mikä välttämättömyys on loukata kristittyjä?
Ja tämä "taikauskoisten kirjoittama hölynpöly" ei ole ateistienkaan kannalta täysin hölynpölyä. Esimerkiksi Jeesus on todettu oikeaksi henkilöksi joka on ollut olemassa. Eli on sillä jotain perää. Mutta itse tulkitsen kristittynä Raamatun täysin todeksi. fgtkijugtrde kirjoitti:
Ei toki ole pakko uskoa, kaikilla on vapaa tahto, mutta mikä välttämättömyys on loukata kristittyjä?
Ja tämä "taikauskoisten kirjoittama hölynpöly" ei ole ateistienkaan kannalta täysin hölynpölyä. Esimerkiksi Jeesus on todettu oikeaksi henkilöksi joka on ollut olemassa. Eli on sillä jotain perää. Mutta itse tulkitsen kristittynä Raamatun täysin todeksi.Yhtä lailla teidän käännytysyrityksenne ovat loukkaavia kuin minun mielipiteeni niistä. Kielen sääntöjen mukaan sana "hän" ei ole erisnimi, joten sitä ei pidä kesken lauseen kirjoittaa isolla alkukirjaimella. Eikä siihen kyllä muutenkaan mitään syytä ole. Mutta siinäpähän tulkitset mitä tahdot, ei se multa ole pois.
- fvbghjmk,l.njmh
mulku kirjoitti:
Yhtä lailla teidän käännytysyrityksenne ovat loukkaavia kuin minun mielipiteeni niistä. Kielen sääntöjen mukaan sana "hän" ei ole erisnimi, joten sitä ei pidä kesken lauseen kirjoittaa isolla alkukirjaimella. Eikä siihen kyllä muutenkaan mitään syytä ole. Mutta siinäpähän tulkitset mitä tahdot, ei se multa ole pois.
Minulla on suht hyvä syy kirjoittaa "hän" isolla kesken lauseen jos on kyse Jumalasta. Sillä osoitetaan kunnioitusta yhtä lailla kuin teititellessäkin sana "te" saatetaan joissain tapauksissa kirjoittaa isolla.
fvbghjmk,l.njmh kirjoitti:
Minulla on suht hyvä syy kirjoittaa "hän" isolla kesken lauseen jos on kyse Jumalasta. Sillä osoitetaan kunnioitusta yhtä lailla kuin teititellessäkin sana "te" saatetaan joissain tapauksissa kirjoittaa isolla.
No siinä tapauksessa alan käyttää isoa alkukirjainta puhuessani Itsestäni. Mielestäni on typerää yrittää käännyttää lapsukaisia jo nuoressa iässä ja koittaa saada heidät orjallisesti noudattamaan raamatun antamia ohjeita. Jos koko onnellisuus perustuu taikauskoon, mitä mahtaa tapahtua, kun joku kaunis päivä todistetaan ettei koko raamatun kertomaa hässäkkää ole ikinä tapahtunut? Itse en ainakaan usko mihinkään ellen Omin silmin näe. Olen täysin tyytyväinen, ettei minun tarvitse elää minkään ylimääräisten ohjeiden alaisena, vaan voin tehdä asioita oman arviointikykyni mukaan.
Lisäksi esimerkiksi kiroilua en pidä loukkauksena yhtään mitään tai ketään kohtaan. En sano niitä sanoja loukatakseni yhtään ketään, mutta te olette näköjään päättänyt, ettei se voi millään tarkoittaa mitään muuta kuin teidän loukkaamistanne..- fvbgnhjm..,jmnhbgfv
mulku kirjoitti:
No siinä tapauksessa alan käyttää isoa alkukirjainta puhuessani Itsestäni. Mielestäni on typerää yrittää käännyttää lapsukaisia jo nuoressa iässä ja koittaa saada heidät orjallisesti noudattamaan raamatun antamia ohjeita. Jos koko onnellisuus perustuu taikauskoon, mitä mahtaa tapahtua, kun joku kaunis päivä todistetaan ettei koko raamatun kertomaa hässäkkää ole ikinä tapahtunut? Itse en ainakaan usko mihinkään ellen Omin silmin näe. Olen täysin tyytyväinen, ettei minun tarvitse elää minkään ylimääräisten ohjeiden alaisena, vaan voin tehdä asioita oman arviointikykyni mukaan.
Lisäksi esimerkiksi kiroilua en pidä loukkauksena yhtään mitään tai ketään kohtaan. En sano niitä sanoja loukatakseni yhtään ketään, mutta te olette näköjään päättänyt, ettei se voi millään tarkoittaa mitään muuta kuin teidän loukkaamistanne..Uskossa ei ole kyse säännöistä ja orjamaisesta nöyrtymisestä yms. vaan nimenomaan turvan, rauhan ja tasa-painon tunteesta. Kunhan oppii tuntemaan Raamattua ja Jumalaa paremmin. Useat kirkot saattavat antaa tällaisen kuvan, mutta siitä ei ole kyse. Joku uskovainen saattaa toki tulkita uskonsa ja kristinuskon tällä tavalla, mutta en tiedä miten sellaisesta uskosta hyötyy mitenkään.
Raamatussa sanotaan, että rakkaus on Jumala ja toisinpäin.
Ja minä en siitä kiroilusta loukkaantunut tai ottanut niitä loukkauksena vaan viestisi yleensäkkin oli joiltain osin loukkaava, eivät niinkään pelkät yksittäiset sanat. fvbgnhjm..,jmnhbgfv kirjoitti:
Uskossa ei ole kyse säännöistä ja orjamaisesta nöyrtymisestä yms. vaan nimenomaan turvan, rauhan ja tasa-painon tunteesta. Kunhan oppii tuntemaan Raamattua ja Jumalaa paremmin. Useat kirkot saattavat antaa tällaisen kuvan, mutta siitä ei ole kyse. Joku uskovainen saattaa toki tulkita uskonsa ja kristinuskon tällä tavalla, mutta en tiedä miten sellaisesta uskosta hyötyy mitenkään.
Raamatussa sanotaan, että rakkaus on Jumala ja toisinpäin.
Ja minä en siitä kiroilusta loukkaantunut tai ottanut niitä loukkauksena vaan viestisi yleensäkkin oli joiltain osin loukkaava, eivät niinkään pelkät yksittäiset sanat.Kyllähän siitä jonkulaisia lisäohjeita tulee elämään joka tapauksessa, kun pitää raamattua seurata joka armaassa asiassa. Minä löydän turvan, rauhan ja "tasa-painon" tunteet ihan omista toimintatavoistani. Silloin teen oikein, kun se itsestä tuntuu hyvältä ja oikealta. Ja silloin saavutetaan täydellinen nautinto.
Minulle onnellisuuden saavuttamiseen ei tarvita mitään muuta kuin kitara ja rokkimusa. Muulla ei ole merkitystä. Niistä saa niin kovat kiksit, että tuntee nousevansa toiseen ulottuvuuteen. Ei siihen tarvita yhtäkään jumalaa.
Mutta on se kumma, kun tätä samaa sontaa tuupataan joka tuutista... Suomi24:ssä varmaan joka alueella on tätä ihme sepitystä, mutta sekään ei vielä riitä. Lyhtypylväissäkin jo näkyy näitä lappuja tyyliin "JEESUS TULEE, OTA KOPPI"...
Miksei ihmiset saa elää niin kuin elävät; miksi heille pitää tuputtaa uskoa joka päivä uusin keinoin?- dfrgyjuäåöö.lk,jmnhb
mulku kirjoitti:
Kyllähän siitä jonkulaisia lisäohjeita tulee elämään joka tapauksessa, kun pitää raamattua seurata joka armaassa asiassa. Minä löydän turvan, rauhan ja "tasa-painon" tunteet ihan omista toimintatavoistani. Silloin teen oikein, kun se itsestä tuntuu hyvältä ja oikealta. Ja silloin saavutetaan täydellinen nautinto.
Minulle onnellisuuden saavuttamiseen ei tarvita mitään muuta kuin kitara ja rokkimusa. Muulla ei ole merkitystä. Niistä saa niin kovat kiksit, että tuntee nousevansa toiseen ulottuvuuteen. Ei siihen tarvita yhtäkään jumalaa.
Mutta on se kumma, kun tätä samaa sontaa tuupataan joka tuutista... Suomi24:ssä varmaan joka alueella on tätä ihme sepitystä, mutta sekään ei vielä riitä. Lyhtypylväissäkin jo näkyy näitä lappuja tyyliin "JEESUS TULEE, OTA KOPPI"...
Miksei ihmiset saa elää niin kuin elävät; miksi heille pitää tuputtaa uskoa joka päivä uusin keinoin?lisäohjeita tulee mutta esimerkiksi lapsen kasvatuksessakin rajat ovat rakkautta, niin myös uskonnossa. Tällä en kuitenkaan tarkoita omien virheitten pakonomaista seuraamista tms. koska silloin on kyse ahdistavasta perfektionismista joka ei ole raamatussa mainittujen rajoituksien pointti. Näissäkin asioissa kuin kaikessa muussa mahdollisessa pitää löytää se ns. kultainen keskitie.
Kaikki ovat yksilöitä ja löytävät turvan ym. eri asioista. Sinulla se nyt sattuu olemaan nuo mainitsemasi asiat. Jumala nimenomaan antoi ihmiselle vapaantahdon valita uskooko vai eikö ja yleensäkin kaikkia elämänpäätöksiä koskien. Joten kunnioitan kuitenkin omaa päätöstäsi. Ja tälle asialle en nyt voi mitään että sitä "sontaa" tungetaan joka puolelta. Joku toinen voi sen sijaan löytää näitten ilmoitusten kautta itselleen uskonnon ja Jumalan ja sitä kautta tasapainon ja onnen.
- play minecraft
Jeesuskin on raamatussa vaan röyhkeä, kun se vittuilee muille ja se on muutenki ihan vitun rasistinen koko opus.
- gfvbbbkijuhygtrfde
Voisitko laittaa tähän Raamatun paikkoja joissa on rasistisia viitteitä tai siitä miten Jeesus oli röyhkeä?
Se voi olla hyvinkin sinun omasta tulkinnastasi kiinni, koska nykyään kaikki nuhtelu tulkitaan "vittuiluksi".
- Hei hanaa
Mulku olet oikeassa minunkaan mielestä ei ole mitään jumalaa ja jeesusta kirkko on vanhanaikainen ja kaikki muutkuin uskonnot missä uskotaan johonkin jumalaan ja ovat kukkua.
Olen jopa kuullut että jotkut aivopestyt raukat ovat jopa Jumalan takia rynnänneet autotielle ja ajatelleet että kyllä jumala kyllä pelastaa meidät ja kuolleet.- fdgbhjöoolk,nhjbgfv
luterilainen kirkko ei ole ainoa olemassa oleva kirkko. Olen kyllä samaa mieltä että siellä meno voi joillakin paikkakunnilla tai näin yleisestikkin ottaen olla hieman konservatiivista, mutta jos siitä kiikastaa niin käy helluntaiseurakunnalla. Siellä meno on vähän erilaista. Mutta jos kyse oli pelkästä autuaan tietämättömästä yleistämisestä, niin ottaisiko asioista ensin selvää enne kuin teet päästä temmattuja väitöksiä, kiitos.
Olet kuullut, mutta näitkö tämän tapahtuman? Minäkin voin sanoa, että kuulin ateistin tekevän massamurhan jossa kaikki uhrit olivat kristittyjä. Voi kuinka kamalaa uskonnonvapauden riistämistä! Näin. Tällä tavalla lähtee huhut kiertämään. Ja eikö se teidän ei uskovaisten motto ollut että "jos en ole nähnyt niin en usko" aika ristiriitaista omia periaatteita kohtaan, eikö?
- Salla K.
Ihan mahtavaa opetusta Jumalan valtakunnasta: http://www.onewaymission.fi/index.php/kotimaa/opetuslapseuskoulu/netti-opetuslapseuskoulu
Todella hyvää opetusta vasta-alkajille kristityn identiteetistä, itsetunnosta ja asemasta Jumalan lapsena:
Kannattaa katsoa! Varsinkin masentuneelle ja alavireiselle ihmiselle hyvin nostavaa ja terapeuttista kuunneltavaa. :) Jumala voi pistää elämäsi ihan uuteen uskoon!
Alussa on järjestön toiminnan esittely, kiinnostava sekin, mutta opetus alkaa sitten sen jälkeen. Parempaa opetusta et löydä ehkä mistään...- Salla K.
Hyvää aikaisemmin ilmestynyttä opetusta samalta taholta iso paketti: http://www.tv7.fi/vod/series/?series=47
- jkkxlllcmmc
En koe mahdollisena uskoa henkilöön joka aiheuttaa onnettomuuksia ja kurjuutta alamaisilleen osoituksena rakkaudesta. Raamattukin on niin homofobinen ja rasistinen opus etten sitä lapsilleni osta. Ihme touhua kun kirkkoa ja koulua ei osata pitää erillään. Pitäisi mokoma aivopesu kieltää lailla
- hihhulit..,
perus hihhuli pitää raiskaustakin merkkinä jumalalta.
- fghnjklcfvgbhjkiloäå
Ole hyvä ja ota kristinuskosta ja Raamatusta hieman faktoja selville ennenkuin tulet tekemään päästä temmattuja väitösiäsi.
1. Jumala ei aiheuta Raamatun ja kristinuskon mukaan onnettumiiksia yms. vaan saa-tana. Onhan sekin raamatussa mainittu.
2. Raamattu ei ole homofobinen. Se vain mainitsee homouden synniksi. Tämän perusteella voit varmaan sano että "voi kamalaa, raamattu on haureusfobinen. Ystäväni, mennään pitämään "petin miestäni/vaimoani ja ylpeä siitä - paraatia" Eli homous on synti inhimillisyyden rinnalla. Inhimillisyyttä on epätäydellisyys. Epätäydellisyys = synti. Vain ihmiset itse tulkitsevat sen rasistisesti, mutta alunperin Raamatussa se ei ollut siellä rasistisesta tarkoituksesta.
3. Ja aivopesuahan se ei ole ellei sitä itse sellaisenaan ota. On se kumma jos joku ihminen ei osaisi Raamattua kriittisesti lukenut. Itse kristittynä olen monta kertaa kyseenalaistanut Raamatun paikkoja, tekstejä ja itse Jumalan olemassa oloa. Joka kerta olen kuitenkin päässyt lopputulokseen, että Jumala on olemassa. Eli jos se olisi aivopesua, tuskin antaisin itselleni lupaa kritisoida Raamattua. Ja toisekseen, onhan Raamatussa mainittu että ihmisellä on vapaus valita uskooko vai eikö. Ihmiselle on luotu oma tahto. Vain jotkut fundamentalisti kanssaeläjät tekevät uskonnoista pakkopullaa.
Niin ja mitenkäs ajattelit asettaa uskonnonkiellon ja uskonnovapauden lain saman hallinnon sisälle? Heti kun keksit ratkaisun, kiidätän tämän informaation suoraan eduskuntatalolle. :) - mmxmnsnsanj
fghnjklcfvgbhjkiloäå kirjoitti:
Ole hyvä ja ota kristinuskosta ja Raamatusta hieman faktoja selville ennenkuin tulet tekemään päästä temmattuja väitösiäsi.
1. Jumala ei aiheuta Raamatun ja kristinuskon mukaan onnettumiiksia yms. vaan saa-tana. Onhan sekin raamatussa mainittu.
2. Raamattu ei ole homofobinen. Se vain mainitsee homouden synniksi. Tämän perusteella voit varmaan sano että "voi kamalaa, raamattu on haureusfobinen. Ystäväni, mennään pitämään "petin miestäni/vaimoani ja ylpeä siitä - paraatia" Eli homous on synti inhimillisyyden rinnalla. Inhimillisyyttä on epätäydellisyys. Epätäydellisyys = synti. Vain ihmiset itse tulkitsevat sen rasistisesti, mutta alunperin Raamatussa se ei ollut siellä rasistisesta tarkoituksesta.
3. Ja aivopesuahan se ei ole ellei sitä itse sellaisenaan ota. On se kumma jos joku ihminen ei osaisi Raamattua kriittisesti lukenut. Itse kristittynä olen monta kertaa kyseenalaistanut Raamatun paikkoja, tekstejä ja itse Jumalan olemassa oloa. Joka kerta olen kuitenkin päässyt lopputulokseen, että Jumala on olemassa. Eli jos se olisi aivopesua, tuskin antaisin itselleni lupaa kritisoida Raamattua. Ja toisekseen, onhan Raamatussa mainittu että ihmisellä on vapaus valita uskooko vai eikö. Ihmiselle on luotu oma tahto. Vain jotkut fundamentalisti kanssaeläjät tekevät uskonnoista pakkopullaa.
Niin ja mitenkäs ajattelit asettaa uskonnonkiellon ja uskonnovapauden lain saman hallinnon sisälle? Heti kun keksit ratkaisun, kiidätän tämän informaation suoraan eduskuntatalolle. :)"Jumalan piti antaa minun joutua vakavaan auto-onnettomuuteen" mielestäni tuo oli jumalan syy.
- defrgthykijhgf
mmxmnsnsanj kirjoitti:
"Jumalan piti antaa minun joutua vakavaan auto-onnettomuuteen" mielestäni tuo oli jumalan syy.
Millä tavalla? voitko perustella?
Jos ateistit eivät usko Jumalan olemassa oloon, miksi Jumalaa syytetään silti pahuudesta, onnettomuuksista yms.? - uskontojenvihaaja
fghnjklcfvgbhjkiloäå kirjoitti:
Niin ja mitenkäs ajattelit asettaa uskonnonkiellon ja uskonnovapauden lain saman hallinnon sisälle? Heti kun keksit ratkaisun, kiidätän tämän informaation suoraan eduskuntatalolle. :)olet ylimielinen kusipää hihhuli painu vitttuun sen propagandas kanssa
Hei Salla K.
Kaunis kirjoitus. Toivottavasti kaikki tässä maailmassa ymmärtäisivät Jumalan tärkeyden ja rakkauden.
Terveisin Kaisa- Celty
Kaikkien ei tarvitse uskoa, jos eivät sitä halua. C:
toki uskonnollisuus on minun mielestäni kaunista, kun siitä saa voimaa, kun uskoo että kyllä kaikesta selviää.
sitten vielä, vaikka tämä ei kuulu asiaan: antakaa kaikille ihmisille uskonnonvapaus, jooko..? (En yleistä, mutta ainahan maailmasta näitä väkisin käännyttäjiä löytyy... niinkuin kaikkea muutakin)
((en itse Jumalaan usko, elän vain elämäni niin hyvin kuin voin, omalla luovalla tavallani)) - dfrgnhjml.ö-
Celty kirjoitti:
Kaikkien ei tarvitse uskoa, jos eivät sitä halua. C:
toki uskonnollisuus on minun mielestäni kaunista, kun siitä saa voimaa, kun uskoo että kyllä kaikesta selviää.
sitten vielä, vaikka tämä ei kuulu asiaan: antakaa kaikille ihmisille uskonnonvapaus, jooko..? (En yleistä, mutta ainahan maailmasta näitä väkisin käännyttäjiä löytyy... niinkuin kaikkea muutakin)
((en itse Jumalaan usko, elän vain elämäni niin hyvin kuin voin, omalla luovalla tavallani))Onko tässä jotenkin sinun uskonnonvapauttasi rikottu? Onko sinua kenties uhattu terroristi-iskulla jos et käänny kristinuskoon? Yllä oleva jolle vastasit, ei puhunut suoranaisesti sinulle vaan aloittajalle. Hän ei siis kohdistanut mainitsemaansa lausetta sinuun. Tämä tarkoittaa että sinun ei olisi pitänyt reagoida asiaan ollenkaan. Kyllähän kristityitäkin sorsitaan koko ajan väittämällä että Jumalaa ei ole jnejne. "ottakaa järki käteen ja lakatkaa uskomasta". Tämä ei sinänsä ole uskonnonvapauden riistämistä, se on vain mielipide vaikkakin loukkaava sellainen.
- Almighty Spectator
Jumala kyllä näkee ja kuulee mutta ei lopeta kiusaamista.
Sori, aloittaja.- ...
Sitäkin voi rukoilla. Kannattaa pyytää muitakin rukoilemaan asian ja tapausten puolesta. Kaikkia ilkeitä ihmisiä nyt ei voi kukaan vältellä, mutta tilanteesta voi tulla siedettävämpi ja lisäksi Jumala voi vahvistaa ja eheyttää sisäisesti.
- kädet yhteen lyö!
- ateisti aatu
Uskonto, väkivaltaisin asia maailmassa, ei todellakaan sovi lohdutukseksi kiusatuille.
- degfrtyjuki
Tämä on yksilöllistä. Jotkut uskonnot haluavat rauhaa, mutta esim. islamilaisuuden pyhässäkirjassa Koraanissa puhutaan ns. pyhästä sodasta eli jidasta (tai joku semmoinen, korjatkaa jos muistin nimen väärin.) Mutta esimerkiksi kristinuskossa toimii periaatteena kultainensääntö ja rakkauden kaksoiskäsky.
Itse pääsin kiusaamisen haavoista ja itse kiusaamisesta yli ja pois uskoni avulla. Jos et ole kokenut asiaa henkilökohtaisesti, niin en menisi tekemään johtopäätöksiä teoreettiselta pohjalta.
- asdfasdfff
tämän päivän uskonto on huomisen myytti
- Salla K.
Nostetaanpa vielä. Haluan, että aloitusviestin lohdulliset raamatunpaikat ovat mahdollisten uusien lukijoiden saatavilla helposti. :)
- tyhjää parempi
Kiusaajat ovat Jumalalle kauhistus niin kuin he ovat kiusatuillekin.Siksi Jumala tarjoaa rakkauttaa, koska hän ei muuhun kykene.
Ottaa Jumalan rakkaus vastaan. Ei siinä mitään häviä, ainostaan voittaa.
On joku johon turvata tässä kovassa maailmassa.
Uhrilampaita on liian paljon.Kilpailu liian kovaa.Taulapäitä liiaksi.
Jumala haluaa pelkkää hyvää.Luota johonkin. - gthyjukilopö
tyhjää parempi kirjoitti:
Kiusaajat ovat Jumalalle kauhistus niin kuin he ovat kiusatuillekin.Siksi Jumala tarjoaa rakkauttaa, koska hän ei muuhun kykene.
Ottaa Jumalan rakkaus vastaan. Ei siinä mitään häviä, ainostaan voittaa.
On joku johon turvata tässä kovassa maailmassa.
Uhrilampaita on liian paljon.Kilpailu liian kovaa.Taulapäitä liiaksi.
Jumala haluaa pelkkää hyvää.Luota johonkin."Jumala tarjoaa rakkauttaa, koska hän ei muuhun kykene." Jos olet uskovainen luulisi sinun tietävän, että Jumala on kaikkivoipainen niinkuin Raamatussa mainitaan. Yllä olevan tekstisi perusteella tulkitsisin sinun olevan kristitty.
Kiusaajat ovat yhtälailla Jumalan lapsia kuin kiusatutkin. Miksi vain kiusaajat olisivat "kauhistus" Jumalalle? Kiusatutkin ovat Raamatun mukaan yhtälailla syntisiä. Tällä periaatteella kaikki ihmiset olisivat Jumalalle "kauhistus". Mutta Jumala rakastaa kaikesta huolimatta. - Salla K.
gthyjukilopö kirjoitti:
"Jumala tarjoaa rakkauttaa, koska hän ei muuhun kykene." Jos olet uskovainen luulisi sinun tietävän, että Jumala on kaikkivoipainen niinkuin Raamatussa mainitaan. Yllä olevan tekstisi perusteella tulkitsisin sinun olevan kristitty.
Kiusaajat ovat yhtälailla Jumalan lapsia kuin kiusatutkin. Miksi vain kiusaajat olisivat "kauhistus" Jumalalle? Kiusatutkin ovat Raamatun mukaan yhtälailla syntisiä. Tällä periaatteella kaikki ihmiset olisivat Jumalalle "kauhistus". Mutta Jumala rakastaa kaikesta huolimatta.Ihan huomionarvoinen asia kyllä, että usko Jeesukseen on myös kiusatuille ainoa tie pelastukseen. Raamatussa tuodaan kuitenkin monin paikoin esille sitä ajatustapaa, että Jumala kukistaa ylpeät vallanpitäjät ja korottaa nöyrät ja maahanpainetut.
"Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti." (Jes. 42:3)
"Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi." (Jes.
57:15)
"Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä." (Jes. 66:2)
"Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli." (Ps. 34:19)
"Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään.
52. Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset.
53. Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois." (Luuk. 1)
"Ja sinä pelastat nöyrän kansan, mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan, sinä alennat heidät." (2. Sam. 22:28)
- KiH2
Jeesus.
- AJATELKAA JÄRJELLÄ
JUMALAA EI OLE OLEMASSA, EI AINAKAAN RAAMATUN JUMALAA. SE ON SATU KIRJA. OPETTAVAISIA ON SADUT KYLLÄ, MUTTA NE EI OLE TOTTA. KYLLÄHÄN SEN NYT TYHMÄKIN TAJUAA! OLEMME KEHITTYNEET APINOISTA JA SE ON FAKTA. JOSKUS SEN VATIKAANIKIN VIELÄ TUNNUSTAA. VATIKAANI JOUTUU TEKEMÄÄN JOKA VUOSI MYÖNNYTYKSIÄ.
- oon onnellinen
Anteeksi vain mutta tätä Jeesus-henkilöä ei ollut olemassa. Eikä jumalaakaan, vaikken ole varma mistä jumalasta puhutte. Itselle antaa voimaa tieto siitä että vain sinä olet vastuussa itsestäsi ja aina on jokin keino parantaa asiat. Elän erittäin onnelisesti ja elämänhaluisesti ilman jumalia, enkä näe miksi kukaan uskoisi kansantaruihin jotka on pakotettu heidän päihinsä jo lapsina.
- defrgthyjuki
oon onnellinen kirjoitti:
Anteeksi vain mutta tätä Jeesus-henkilöä ei ollut olemassa. Eikä jumalaakaan, vaikken ole varma mistä jumalasta puhutte. Itselle antaa voimaa tieto siitä että vain sinä olet vastuussa itsestäsi ja aina on jokin keino parantaa asiat. Elän erittäin onnelisesti ja elämänhaluisesti ilman jumalia, enkä näe miksi kukaan uskoisi kansantaruihin jotka on pakotettu heidän päihinsä jo lapsina.
Itse asiassa Jeesus on todettu, muidenkin tiedonlähteiden kuin Raamatun perusteella, oikeaksi henkilöksi joka on elänyt silloin reilut 2000 vuotta sitten. Yksinkertaista yleissivistystä:)
- 9+20
defrgthyjuki kirjoitti:
Itse asiassa Jeesus on todettu, muidenkin tiedonlähteiden kuin Raamatun perusteella, oikeaksi henkilöksi joka on elänyt silloin reilut 2000 vuotta sitten. Yksinkertaista yleissivistystä:)
Tässäpä olet väärässä. Jeesus itse ei kirjoittanut sanaakaan eikä kukaan hänen aikanaan elänyt kirjoittanut hänestä. Hänet mainitaan kymmeniä vuosia oletetun kuolemansa jälkeen Josephuksen kirjoituksissa, mutta tekstit ovat paljastuneet kirkon muokkaamiksi. Vielä myöhemmin Tacitus mainitsee kultin nimeltä kristityt ja heidän uskonsa alun eli kristuksen teloituksen, tätä pidetään luotettavimpana todisteena Jeesuksesta, mutta Tacitus syntyi kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jeesuksesta ei siis ole mitään luotettavaa kirjoitusta Raamatun ulkopuolella. En siis tarkoita että Raamattu olisi luotettava.
- Salla K.
9+20 kirjoitti:
Tässäpä olet väärässä. Jeesus itse ei kirjoittanut sanaakaan eikä kukaan hänen aikanaan elänyt kirjoittanut hänestä. Hänet mainitaan kymmeniä vuosia oletetun kuolemansa jälkeen Josephuksen kirjoituksissa, mutta tekstit ovat paljastuneet kirkon muokkaamiksi. Vielä myöhemmin Tacitus mainitsee kultin nimeltä kristityt ja heidän uskonsa alun eli kristuksen teloituksen, tätä pidetään luotettavimpana todisteena Jeesuksesta, mutta Tacitus syntyi kymmeniä vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jeesuksesta ei siis ole mitään luotettavaa kirjoitusta Raamatun ulkopuolella. En siis tarkoita että Raamattu olisi luotettava.
Mielestäni paras keino selvittää todellinen asianlaita on lähteä hommaan mukaan ja katsoa mitä tapahtuu. Itsekään en yrityksestä huolimatta pystynyt uskomaan, ennen kuin sain todisteita, eli sain nähdä ja kokea Jumalan ihmeitä, jotka eivät olleet selitettävissä muuten.
"Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani." -Jeesus - 13+17
Salla K. kirjoitti:
Mielestäni paras keino selvittää todellinen asianlaita on lähteä hommaan mukaan ja katsoa mitä tapahtuu. Itsekään en yrityksestä huolimatta pystynyt uskomaan, ennen kuin sain todisteita, eli sain nähdä ja kokea Jumalan ihmeitä, jotka eivät olleet selitettävissä muuten.
"Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani." -JeesusEi sinulla ole mitään todisteita, vain omia kokemuksiasi asioista, joita et ymmärtänyt. Ihmisen luonto tekee niin, että jos me havaitsemme jotain emmekä ymmärrä sitä, keksimme sille selityksen joka parhaiten tyydyttää meitä itseämme. Siitä sitten ovat kirkot keksineet keinon hallita ihmisiä pönkittämällä harhauskoja. Ja jos lainailet jotain tekstiä niin katso että se on edes todelliselta henkilöltä.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours." -Stephen Roberts
- johnlennoni
Mitä kaikilla on sitä vastaan että joku ihminen uskoo jumalaan? Antaa ihmisten uskoa mihin uskovat, tai olla uskomatta.
- 5+13
Uskonnot ovat syitä murhiin, sotiin, tieteen jarrutukseen ja naisten ja vähemmistöjen syrjintään. Uskonnt voivat vaikuttaa elämääsi vaikket uskoisikaan, esim. Italiassa Vatikaanilla on yllättävän suurta valtaa, Lähi-idässä on tietysti Islam, Yhdysvalloissa voidaan olla kovin vihamielisiä ei-kristittyjä kohtaan, ja jopa täällä Suomessakin saan pari poikkipuolista sanaa silloin tällöin kun kerron etten kuulu kirkkoon. Siis mikäli päättäjät eivät olisi uskonnollisia, tästä ei tarvitsisi edes välittää, mutta koska niin moni lapsi suoranaisesti aivopestään uskomaan, niin joskus pitää yrittää puhua järkeä potentiaalisille tulevaisuuden päättäjille.
- Salla K.
Nostetaanpa :). On aina tärkeää muistaa, kuinka tärkeitä me ihmiset olemme Jumalalle.
- -H-
"On aina tärkeää muistaa, kuinka tärkeitä me ihmiset olemme Jumalalle."
Jaa miten muka tärkeitä? Selvitäpäs vähän, että miten ihminen on tärkeä jumalalle. Ja jos jumala on olemassa niin miksi se ei puutu mihinkään minkä ihminen tekee väärin. Toisenakin tämän piti olla palsta jonka keskustelut käsittälee kiusaamista miksi täällä saarnataan jumalan olemassa olosta kun sille on jo oma palsta mikset kirjoittele siellä, väi olet samallainen kuin jehovalaiset, että pitää saada mahdollisimman moni uskomaan siihen huuhaaseen.
- sdfaf
Hienoa Salla.
Itsekin olen entinen koulukiusattu ja siitä selvinnyt. Rukoileminen on myös itselläni auttanut tuolloin :)
T: nainen - Kattokaa päivämäärä
Kohta 2 vuotta vanha
- 245213
En oo koskaan älynny koko jumala hössäkkää ja miks siihen ihmisen keksimään olentoon uskotaan. Tarkotuksena vissiin poistaa kuoleman pelkoa tai lievittää sitä vaikka uskonnot tuo kuolonuhreja jopa satoja miljoonia. Uskonnot on turhaa paskaa
- Toivoton tapaus
Omien kokemuksien mukaan jumalan "armo" ja "rakkaus" ilmenevät vasta kun ihminen on kuollut ja kuopattu... Antaako jumala mulle tyttöystävää? EI! Antaako jumala mulle töitä? EI! Antaako jumala mulle ylipäätänsä edes mitenkään elämiskelpoisen elämän? EI! Parantaako jumala mun ylitsepääsemättömät sosiaaliset ongelmat ja pelot? EI! Jumala ei rakasta minua enkä minä rakasta häntä!
Ps. Jumala on joko porvari tai sokea ja kuuro! - kameli
kuulkaa ihmiset! älkää uskoko näiden kylähullujen juoppojen paskapuheita jumalasta.
jokainen ihminen kahlaa omassa paskassa maan päällä, eikä jumala ole auttamassa ylös siitä. jumala ei tee mitään hyvää vuoksemme, joten älkää vittu jaksako. jos jotain hyvää tapahtuu, se on yksinomaan meidän ansiotamme.
jumala on vain jotain mihin haluaisitte uskoa.- no hyi hyi pojat
Haistin jo heidän viinahönkäysy jo kilometrien päästtä että hyi haisee pahalle. Loppu se viinan juominen samalla kun luet raamattua. Ei kannatta yhdistella viinaa muiten kanssa. Kuten pojat tiedätte: viina auto=kuolema, viina raamattu=hulluus.
- xvvvvvvvvvvv
on olemassa helvetti se on ikuinen kidutus ja piina kaikille sielläolijoille
- Eräs trotskilainen
Oopiumia kansalle, vai miten se oli?
- MessinRaiskaaja
Voi vittu uskovaiset on tyhmiä. Taas saa hävetä suomalaisia
- no hyi hyi pojat
Periaatessa raamattu pitäisi kieltää joka aiheutaa riipuvuuksia tosi uskovaisille pakko lukea koko raamattu uudestaan ja pakkottaa muita lukemaan raamattua ja uskomaan sitä. Raamattu on alunperin neuvo joka neuvoo sinua miten kannataa elää eikä niin että raamattu kontroiloi sinun elämääsi joka sitten pilaa sinun elämän nautinto. Usko on usko, usko tai älä. Mutta älä helvetissä anna raamattua kontroloida sinua ja uskoa täysin mitä siinä lukeee. sama asia kirjoitan oman raamattun jossa lukee "siellä on yksi jumala joka on PASKA." ja rupeat uskomaan siihen ja käsket muita levittämään tämän tiedon ja kastat heidät PASKALLA. Että niin aina ei kannatta uskoa mitä vaan.
- Hihhuli7
Rakastaako Jumala minua vielä jos vaikka ristiinnaulitsen kaikki uskovaiset? Jos rakastaa niin minähän voisin rueta vaikka murhaajaksi ja raiskaajaksi. Ainahan voin käydä pyytämässä Jumalalta synnit anteeksi. Ei mulla muuta...
- nainen40004
Hieno aloituskirjoitus ensimmäiseltä kirjoittalta.
Itse olen selvinnyt läheisten kuolemista, omista vakavista sairauksista Jumalan avulla. En muuten olisi jaksanut, sen tiedän varmasti, nuo ovat olleet niin traumaattisia kokemuksia.
Kun sairastuin parikymppisenä joitain vuosia sitten todella vakavasti, elämä todella pysähtyi. En voinut uskoa sitä todeksi, piti olla elämä edessä, mutta ei. Muistan kun menin shokkiin kuultuani lääkäriltä "tuomion", jalat lähtivät alta kun alkoi pyörryttämään ym. Kävin sitten lääkärikierteet läpi, lääkäreiden tuomiot oli että toivoa ei ole ym. Kaiken järjen mukaan minun pitäisi olla kuopassa tällä hetkellä.
Eräs henkilö sitten sairasaikanani rukoili radion välityksellä(radioDei) puolestani ja koin lämpöä sairaan paikan kohdalla. Siinä hetkessä tuli tunne että olisinkohan parantunut. Sitten seuraavassa lääkärikontrollissa (kun piti jatkotoimenpiteistä puhua) niin mitään sairautta ei enää löytynyt. Tähän lääkäri ei osannut mitään sanoa, ihmetteli, itse sanoin lääkärille että minun puolestani rukoiltiin. Olen onnellinen kun sain toisen mahdollisuuden elämään.
Jumala oikeesti välittää teistä kaikista, ihmeitä tapahtuu vielä nykyäänkin, niin hullulta kuin se kuulostaakin!
Itsekin olen tietyllä lailla pettynyt joihinkin Suomen kirkkoihin, joten en ihmettele ettei suurin osa ole sieltä saanut mitään irti. Kaunopuheita, etäistä, kuollutta ym. Mutta on olemassa sellaisiakin seurakuntia joissa elävä Jumala toimii ja ihmeitä tapahtuu. Voisin suositella esim. River-seurakuntaa, varmasti on muitakin mutta tuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen.
Ihanaa kevään odotusta kaikille teille suomalaisille, ootte tärkeitä!!! - onneksikäviniin
Heh. Muistan itsekin, kun olin nuorempana ihan v*tun kova ateisti ja pidin uskovia jotenkin typerinä ja hulluina. Miks kukaan uskoo johonkin mitä ei näe tai kuule ym? Enkä kylläkään edes tuntenut uskovaisia mutta pidin raamattuakin ihan satukirjana.. Ja
Mutta hups, yhtenä päivänä nurkan takaa ilmesty JEESUS. Ja sitte yhtäkkiä huomasin, että oon uskossa ja sain sellasen rauhan ja ihan uudenlaisen näkökulman koko turhaks pitämään elämääni! Kaikki tapahtu kun olin täysin yksin, kotona. Ei tee mieli entiseen elämään, näinki voi käydä! :) paskaa sanon minä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 12010316
- 525030
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422221Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052058- 261924
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131591Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411402Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta251010Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v311001Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54977