Minulla on melko sporttinen ajotapa ja silloin tällöin kiihdyttelen ihan omaksi huvikseni valoista melko rajusti. En kuitenkaan roiku muiden perheautoilijoiden perässä sillä ymmärrän turvavälin merkityksen ja roikkumisen hermostuttavan vaikutuksen sillä sitä minulle tehdään usein. Moottoritiellekkin liittyminen on ainoita paikkoja ja ohittelu ainoita paikkoja jossa voin suorituskykyä käyttää ja keskisormia nousee Volvo/Toyota/Skoda kuskeilta usein pystyyn ja välillä yrittävät jotain ikkuna auki huudellakkin vaikka en mitään laitonta periaatteessa ole tehnyt. Valoistakin saa kiihdyttää nopeusrajotuksen rajoissa ja vaihtaa kaistaa takaisin oikeanpuoleiselle kunhan valoista rinnalla lähtenyt auto jäänyt tarpeeksi kauas taakse. Ihmeellistä kateutta ja raivoa joka noilla perus-autoiljoilla syntyy. Ei voi mitään, olen kyllä tyytyväinen autooni enkä muuta mitään. Ou jeah, kesä tuli!
Järki pois ja raivoa tilalle liikenteessä
32
299
Vastaukset
- Rauhallisempaa menoa
Minua ei ainakaan ota aivoon. Taaksesi vapautuu usein hyvä kaistanvaihtopaikka. Renkaita ja polttoainetta kulutat varmaan enemmän kuin muut, mutta sekään ei ole minun ongelmani.
- hopeanuolii
kirjoittaa miäs joka ajaa ladalla , mutta haaveilee kunnon autosta ja muijasta , mutta joutuu tyytymään vain automainoksiin ja anttilan kataloogiin naisten suhteen.
- Ou jeah, kesä tuli!
Ou jeah, kesä tuli!
Varo vastaan tulevia koivuja. Voi olla viimeinen tuttavuus. - en huomannut?
En katsele muiden ikkunoihin.. Tehköön mitä merkkejä lystää..
- Da?
Mä kyllä katselen ajaessani joka suuntaan. Ihan oman turvallisuuteni vuoksi haluan tietää mitä ympärillä tapahtuu.
Muiden merkeistä minäkään en kuitenkaan välitä. Jos heillä on ongelma, en ota sitä itselleni.
- bösse
Muista että liikenteessä on lapsia, vanhuksia ja muita ihmisiä joilla on myös oikeus liikkua turvallisesti. Nopeasti kun kiihdytät, niin tilanteet tulee itsellesikin vastaan nopeasti. Ettei vaan muut joustavuudellaan pelasta tilanteita puolestasi??
Ennen kaikkea toivon että törmäät siihen oikeaan koivuun ja tajuat siten rauhoittaa ajelujasi.- Metsän poikia
Puu on varsin tunteeton törmäyskohde. Eräs bemarikuski kokeili koivun kestävyyttä sillä tuloksella, että itse menetti henkensä. Puusta pikkuisen kuori irtosi, kuin olisi vesurilla pyyhkäisty parista kohtaa. Törmäysjälkiä ei ensisilmäyksellä erottanut 20 metrin päästä.
- ^^^^^^^^
Esim. 60ikm/h nopeudessa, ne mainitsemasi tilanteet tulevat aivan yhtä nopeasti vastaan, riippumatta siitä, onko kiihdytykseen mennyt 3 sekunttia vai 3 minuuttia.
Miten koivuun törmäämiseen vaikuttaa se, kuinka nopeasti on kiihdytetty.
Tuo aloittajan mersu ei kuitenkaan ole niin erityisen kova kiihtymään, että se sen takia lähtisi näpeistä. - hieno taso suomi24ss
Ei ole sinulla fysiikka eikä terve järki oikein hanskassa kun luulet kiihtyvyyden vaikuttavan siihen kuinka nopeasti tilanteet tulevat nopeasti.
Kyllä se nopeus on se mikä siihen vaikuttaa ja kaverihan kertoi vielä ettei ajele ylinopeutta. Voisitko kertoa esimerkin väitteeseesi:DDDD
- Turhake liikenteessä
Korjaa asentees, mitä teet Suomessa lähes 400 heppaisella autolla?
- hopeanuoliii
koskas ladassa on ollut 400 heppaa tää aloittaja vaan uneksii autosta ja naisestakin.
- itsekin kiihdyttelen
Hyvin toimittu aloittaja. Itsellä auto, jossa on 250 hv ja kiihdyttelen silläkin ihan sujuvasti 7 sekan pintaan 0-100 km/h. Käytän kiihtyvyyttä päivittäin ja jätän muut haisemaan kauas taakse. En ymmärrä miksi he ovat katkeria ja kateellisia. Kai hekin voisivat hankkia tehokkaan auton, jos noin sapettaa.
- kulutus 5 litraa
Mopolla ajaessa ei tarvitse erikseen edes kiihdytellä ollakseen nopeampi, mutta sitten ne "tojotat" hetken kuluttua saavuttavat ja ajavat ylinopeudella ohi. Ylinopeus on sen hauskuudesta huolimatta kiellettyä, ja silloinhan se on haitallisimmillaan kun on muuta liikennettä.
- Sorry mutta näin on!
Eipä moni kyseisillä tehoilla kehtaa edes kehuskella. 250hv on nykyään "kiinnostavuudeltaan" sama kuin joskus 90-luvun alussa 100hv! 7 sekunttia 0-100km/h.....booring! Nykyiset taksitkin parhaimmillaan pystyvät samaan. Ei kyllä aiheuta kateutta kenessäkään!
- hieman liioittelet
Sorry mutta näin on! kirjoitti:
Eipä moni kyseisillä tehoilla kehtaa edes kehuskella. 250hv on nykyään "kiinnostavuudeltaan" sama kuin joskus 90-luvun alussa 100hv! 7 sekunttia 0-100km/h.....booring! Nykyiset taksitkin parhaimmillaan pystyvät samaan. Ei kyllä aiheuta kateutta kenessäkään!
Eli siis 90-luvun alussa 100hv autot kiihtyivät 0-100 7 sek???? Monessakaan taksissa suorituskyky ei ole tuota luokkaa. Ei 140-170 heppaiset TD koneet kiihdytä takseja tuolla tavalla.
- Sorry mutta näin on!
hieman liioittelet kirjoitti:
Eli siis 90-luvun alussa 100hv autot kiihtyivät 0-100 7 sek???? Monessakaan taksissa suorituskyky ei ole tuota luokkaa. Ei 140-170 heppaiset TD koneet kiihdytä takseja tuolla tavalla.
Missä kohtaa kirjoituksessani väitin että 90-luvun autot sadalla hevosvoimalla olisivat kiihtyneet sataseen seitsemässä sekunnissa?????
- p ilkun nussintaa
Sorry mutta näin on! kirjoitti:
Missä kohtaa kirjoituksessani väitin että 90-luvun autot sadalla hevosvoimalla olisivat kiihtyneet sataseen seitsemässä sekunnissa?????
et sanatarkasti, mutta sitä tarkoitit. Ei 90-luvun alussa 100hv ollut yhtä kiinnostavaa, kuin 250hv on nyt. Perus 1.6l bensakoneissa oli silloin tuo 100hv. Nykyään ihan joka autossa ei ole 250hv.
- ^^^^^^^^^^^^^^^^
p ilkun nussintaa kirjoitti:
et sanatarkasti, mutta sitä tarkoitit. Ei 90-luvun alussa 100hv ollut yhtä kiinnostavaa, kuin 250hv on nyt. Perus 1.6l bensakoneissa oli silloin tuo 100hv. Nykyään ihan joka autossa ei ole 250hv.
"Nykyään ihan joka autossa ei ole 250hv"
Ei niin, monessa on hiukan enemmän. - Monessa ja monessa
^^^^^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
"Nykyään ihan joka autossa ei ole 250hv"
Ei niin, monessa on hiukan enemmän.Jos liikenteestä otettaisiin vaikka sadan henkilöauton "otos" kyllä siinä aika pieni prosentti olisi niitä joissa on 250 hv tai enemmän.
- Sorry mutta näin on!
En tarkoittanut sitä vaan että seitsemän sekunnin auto/100km/h on ikäänkuin booring,ei kiinnosta.
Kyllä vielä 90-luvun alussa perus 8-venttiilimoottoreissa oli enimmäkseen 80 - 90 hv kaasariversioissa. Ruiskuissa pikkasen enemmän mutta ruiskut silloin vielä harvemmassa kuin kaasarit. 1.6L Fordit, Opelit, Nissanit 8-venttiilikoneilla alle sata heppaisia.
Ihan jokaisessa autossa ei ole todellakaan 250hv. Tällaista en ole väittänytkään.
No oli miten oli, 250hv ja 0-100km/h seitsemään sekunttiin ei hetkauta nykyään juuri ketään.- ei tarvi hetkauttaa
Ei sen hetkauttaa tarvitsekaan, mutta kyllä niillä hepoilla hyvin ohi pääsee teroista, jos vaan teho/paino suhde on kohdallaan
- Hetkauttaja
Viestiketjun aloittajan mainitsema CLK 55 AMG -06 luultavasti kiihtyy 0-100 alle 5sek. Hetkauttaako se? Tai miten yleensäkään mikään auton kiihtyminen voi ketään hetkauttaa.
- suolinousuun
Ei simpura sentään näitä juttuja, eihän tonne tielle uskalla enää selvinpäin edes mennä!
- drunkdriving
Nyt taisi löytyä syy rattijuoppojen runsaaseen määrään, eli moni ei uskalla selvinpäin ajaa.
- Hieno AMG sulla
Juntit täällä huutelee jo viinan perään ja ajaa tietenkin noilla perus junttiautoilla eli Toyotalla ja Skodalla kateellisina ja vit-tuuntuneina kun muut menestyneet opiskelun ja kovan henkisen työn kautta. Duunari-porukka se tuolla rallia ajaa, merkistä ei niin väliä mutta yleensä autot on niitä 15-20v vanhoja raksamiesten romuja
- hurraa
Hienon analyysin teit. Olet varmasti koulutettu ja viisas ihminen.
- ÄO yli 200
hurraa kirjoitti:
Hienon analyysin teit. Olet varmasti koulutettu ja viisas ihminen.
olen kuningas
- Maanteiden jumaluus
ÄO yli 200 kirjoitti:
olen kuningas
Mun autossani kuskin pisteet ovatkin 220, ja pellin alla on kilowatteja lähes tuplamäärä.
- Kalle....
Erittäin huono itsetunto on miehellä jonka täytyy auton välityksellä todistaa olevansa muita parempi.
- Kysyjä..
Pystytkö urheilusurituksiin? Olis kiva katsoa jaksatko kävellä edes pururadan ympäri ?
Auton kaasua voi jokainen painaa mutta entä jaksatko edes kävellä? - ÄO 200 ja kuningas
taas kateelliset raksa-levyseppähitsaaja-työttömät valittaa ja on kateellisia.. ei ole noilla autoihin varaa
- daa1111
Kuka nyt jostakin peltikasasta osaa olla kateellinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k503658On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382361Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712308Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602198Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.271626Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma651550- 761457
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?551003Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68982Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40869