Hei!
Tietääkö joku asiasta viisastunut, voiko kovasta pelosta kärsivä saada hampaansa kuntoon nukutushoidossa, yleisellä puolella?? Rahat ei työttömällä riitä yksityiseen...
Kuullut vain huhuja että jotkut olisi päässy.
Viisurit oireillu viimiset 4 vuotta ja reikiä kasaantuu :( Tavallisessa tarkastuksessa viime marraskuussa sanoivat että nyt olis hampaidenlähtö edessä ja reikien paikkaus. Jätin menemättä pelkoni takia ja laittoivat mut mukamas ilokaasujonoon. Mitään ei kuulu vieläkään. Eikä tuo ilokaasu rauhota mua yhtään. Nään vähintään kerran viikossa painajaisia ja mun elämä on pilalla moisen ressaamisen takia :( Eikö tämä riittäisi jo syyksi nukutukseen??
Nukutus yleisellä?
6
154
Vastaukset
- hoomoilu
Ikävä kyllä ei, ensin täytyy koittaa muita menetelmiä, ennen kuin pääsee anestesiahoitoon (tai jonoon..). Eli esilääkitys / ilokaasu ainakin kokeillaan ensin.
Osaatko määritellä mikä sinua hammaslääkärissä pelottaa? Siitä keskustelu hl:n kanssa voisi jo hiukan helpottaa. Odottaa ei kuitenkaan kannata, tilanne vain pahenee.
Jos anestesiahoitoon pääsetkin, sinnekin on pitkät jonot, eikä se ole halpaa vaikka kunnallisesti hoidon saisitkin.- Mikä maksaa?
Jaa, ei minun tietääkseni tule muita kustannuksia kun sairaalan poliklinikka maksu mikäli hammashoito tehdään yleisanestesiassa sairaalassa.
Mikäli hoito tehdään sedaatiossa jota siis tehdään joillakin terveyskeskusten hammashoitoloissa, niin maksetaan tietysti toimenpiteiden mukaan.
- 26
No se kipuhan siinä eniten pelottaa. Erityisesti neulat. Omaan pahimmanlaatuisen piikkikammon, hyvä kun punkkirokotuksen uskallan siinä ja siinä käydä otattamassa. Todella sietämätön ajatus että suuhun laitettaisiin piikkejä. Ja sitten ne viisureiden kaivamiset... ne kun mulla sattuu olemaan vielä jotenkin puoliksi "edellisten" hampaiden alla ja ihan miten sattuu. Melekosta rutisemista tulis varmaan olemaan niin että koko pää lähtee lopulta irti.
- *nyyh*
Edellinen viesti oli siis nimimerkillä *nyyh*. Laitoin vahingossa tuon yhteenlaskusumman tuolta alhaalta :D
- NaiNen23
*nyyh* kirjoitti:
Edellinen viesti oli siis nimimerkillä *nyyh*. Laitoin vahingossa tuon yhteenlaskusumman tuolta alhaalta :D
Hei!
Itselläni on poisettu 3 viisuria julkisella puolella anestesiassa. Ensimmäinen hammas (ylähammas) poistettiin tavallisesti, mutta se oli jotain kamalaa.. Oksensin, heikotti, olin vähällä pyörtyä, itkin hysteerisesti koska pelkäsin niin paljon, sydän löi niin paljon, että hammaslääkäritkin jo säikähti..
... joten seuraavat kolme otettiin anestesiassa. Itse en osannut sitä edes pyytää, mutta niin minulle ehdotettiin. Kaksi kuukautta olin jonossa (Tampereella).
Joten kyllä, se on mahdollista, jos oikeesti ja aidosti pelottaa. Kaikkiahan se vähän jännittää, mutta jos kyse on pelosta, siihen on mahdollisuus saada apua. Kävin itsekin ensin keskustelemasta mun pelosta jonkun sairaalan lääkärin (psykiatrin) kanssa, mutta se ei auttanut mua yhtään!
Nyt oon onnellinen, koska itseni ei tarvitse enää kärsiä viisaudenhampaiden särystä eikä siitä pelosta, kun en uskaltanut kipujen takia ensin edes hakeutua hammaslääkäriin!
Tsemppiä sinulle! Ota asia rohkeasti puheeksi. Jos ensimmäinen lääkäri ei sinua kuuntele, kerro pelostasi seuraavalle.
- ansthesiaaaan
Saat anestesian tk:saa tarvittaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502