Audi S5 yllättävän hidas

Puimurikuski

Mikroauto jaksaa edelleen yllättää nopeudellaan.

Mutkaisella asfalttitiellä joku audi valui taustapeiliin ja hitaasti ohi. Perälaudassa punaista ja merkintä S5. Mielenkiinnosta ruuvasin pikkuhiljaa lisää nopeutta, jättäen toki tyylikkään hajuraon. Kymmenkunta kilometriä ja Audi joutui keventämään, eikä ihme. Nimittäin jarru oli pitkään haissut enemmän kuin voimakkaasti.

Itse ajoin varman päälle, isoilla marginaaleilla.

Saavuttiin asutuille alueille ja köröteltiin kuuttakymppiä pitkään. Kaveri peukutti ja siirtyi sivuun vilpittömien moikkausten saattelemana. Oli ilmeisen vaikuttunut.

Niin minäkin, kun kerkisin katsomaan tuon 4.2 litraisen V8 quattron speksejä. Toisaalta minkäs sille tekee jos tassu ei mutkassa pidä.

16

4573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopp joo

Hyvä hajuaisti, joka haistaa vastatuuleen.

• sjkdfbksjdsdfs

Ei kai se 80 km/h tunnissa, oli mutkia tai ei, ole nykyautoille suurikaan saavutus.

• Agilerise

Ajoin kerran 1.6 litrasella japsikinnerillä erästä mutkaista tietä ihan reipasta vauhtia ja heti ensimmäisen paikan tullen(taajamassa 40 alueella)joku audimies päästi ohi jollain siirtokilpisellä A3 q 2.3 turbolla, ihan kuin todistellakseen itselleen olevansa nokkimisjärjestyksessä ylempänä. Ajattelin siinä että vittu pidä sitten vauhtia sen verran ettet itte ole jaloissa ja vedin perässä seuraavaan taajamaan asti. Audimies pääsi tasan kerran karkuun suoralla joka ainut laatuaan koko välillä, kelas vauhtia siinä 200km/h kun itse tyydyin 140 maksimiin, olis kyllä kelannu 180km/h asti mutta päätin säästellä bensaa ja autoa. Ei kauaa tarvinnu ajella suoran jälkeen ku audimies oli taas jaloissa ja voin sanoa että se yritti tosissaan, pelkästään ohituksista voi tehdä tuon diagnoosin. Fysiikka tietysti oli meikäläisen puolella varmaan 500kg verran. Taisi audimies kuvitella liikoja autostaan, suoralla varmaan kova peli.

Jotakin varmaan otti aivoon mutta hyvää kesää joka tapauksessa.

• gs birotor

Päivän parasta huumoria....

• Agilerise
        gs birotor kirjoitti:

Kyllähän siitä huumoria on tullu revittyä moneenki kertaan, audin kustannuksella tottakai. Saatto tietysti olla huono kuskikin. Ajo oli kärjistettynä sellasta että minä päästin melkein tasakaasulla ja audimies revitti aina kun mahdollista, mutkat se veti puoleenväliin mutkaa jarrut punasena jonka jälkeen alotti taas kiihdyttämään. Diagnoosi on sellanen että nelivedosta ei ollu noissa nopeuksissa ja noilla tehoilla ku haittaa. Paino teki sen ettei pikkudinosaurus meinannut pysyä kurveissa tiellä ja minä sain vetää ne kovempaa

• Agilerise
        gs birotor kirjoitti:

Kyllähän siitä huumoria on tullu revittyä moneenki kertaan, audin kustannuksella tottakai. Saatto tietysti olla huono kuskikin. Ajo oli kärjistettynä sellasta että minä päästin melkein tasakaasulla ja audimies revitti aina kun mahdollista, mutkat se veti puoleenväliin mutkaa jarrut punasena jonka jälkeen alotti taas kiihdyttämään. Diagnoosi on sellanen että nelivedosta ei ollu noissa nopeuksissa ja noilla tehoilla ku haittaa. Paino teki sen ettei pikkudinosaurus meinannut pysyä kurveissa tiellä ja minä sain vetää ne kovempaa

• V6 Quattro
        Agilerise kirjoitti:

Se on ollut kuskista kiinni. Itse olen usein Alastaron moottoriradalla jättänyt kaiken maailman T-Sportteja ja muita japsiromuja omalla A3 3.2 Quattrolla.

Mikä helkutti on A3 2.3 turbo?

• Agilerise
        V6 Quattro kirjoitti:

Se on ollut kuskista kiinni. Itse olen usein Alastaron moottoriradalla jättänyt kaiken maailman T-Sportteja ja muita japsiromuja omalla A3 3.2 Quattrolla.

Mikä helkutti on A3 2.3 turbo?

Alastaro on tuohon meidän ajamaan tiehen nähden helvetin iso parkkipaikka mihin on tällätty ruohotupsu keskelle.
        Tuo meidän ajama tie on periaatteessa harjun päällä kiemursteleva vanha lehmäpolku mihin on tällätty asfaltti päälle, pyörän tippuminen asfaltilta olisi aika fataalia.
        Pääasia oli että nähtiin kuka on kuka.

"Mikä helkutti on A3 2.3 turbo? "

Saatan muistaa väärin, mutta tommosen tekstin muistaisin lukeneeni auton perseestä. En mä kaikkia tukivarsihelistimien malleja ulkoa muista.

• V6 Quattro
        Agilerise kirjoitti:

Alastaro on tuohon meidän ajamaan tiehen nähden helvetin iso parkkipaikka mihin on tällätty ruohotupsu keskelle.
        Tuo meidän ajama tie on periaatteessa harjun päällä kiemursteleva vanha lehmäpolku mihin on tällätty asfaltti päälle, pyörän tippuminen asfaltilta olisi aika fataalia.
        Pääasia oli että nähtiin kuka on kuka.

"Mikä helkutti on A3 2.3 turbo? "

Saatan muistaa väärin, mutta tommosen tekstin muistaisin lukeneeni auton perseestä. En mä kaikkia tukivarsihelistimien malleja ulkoa muista.

No, tuollaista 2.3 turbo A3:sta ei ole olemassa. Ja kuten sanottu, kuskista kiinni.

Eikä sinulla tullut sitten mieleen, että tämä toinen jamppa ei välttämättä halunnut riskeerata omaa terveyttä tai autoa mahdollisen virheen takia mutkassa?

"Pääasia oli että nähtiin kuka on kuka." Tuo kiteyttää kaiken, sinulla on heikko itsetunto ja piti päästä pätemään hienomman auton omistajalle. Eikö vain?

• Agilerise
        V6 Quattro kirjoitti:

No, tuollaista 2.3 turbo A3:sta ei ole olemassa. Ja kuten sanottu, kuskista kiinni.

Eikä sinulla tullut sitten mieleen, että tämä toinen jamppa ei välttämättä halunnut riskeerata omaa terveyttä tai autoa mahdollisen virheen takia mutkassa?

"Pääasia oli että nähtiin kuka on kuka." Tuo kiteyttää kaiken, sinulla on heikko itsetunto ja piti päästä pätemään hienomman auton omistajalle. Eikö vain?

Ohituksista päätellen se halus riskeerata enemmän kuin minä, ohitti ennen mäennyppylöitä ja mutkissa joiden taakseni ei voinut nähdä, omasta mielestäni ajoin kyllä lujaa mutten mitenkään kuolemaa halveksuen.

"sinulla on heikko itsetunto ja piti päästä pätemään hienomman auton omistajalle"

Mulla on sen verran kova itsetunto että voin ajaa vaikka ladakuskin perässä jos meno on riittävän reipasta, audimiehestä ei voi sanoa samaa, huono kuski ja halu näyttää olevansa jotain. No eiköhän siinä luulot karissu.

• Dr. Fill
        Agilerise kirjoitti:

Ohituksista päätellen se halus riskeerata enemmän kuin minä, ohitti ennen mäennyppylöitä ja mutkissa joiden taakseni ei voinut nähdä, omasta mielestäni ajoin kyllä lujaa mutten mitenkään kuolemaa halveksuen.

"sinulla on heikko itsetunto ja piti päästä pätemään hienomman auton omistajalle"

Mulla on sen verran kova itsetunto että voin ajaa vaikka ladakuskin perässä jos meno on riittävän reipasta, audimiehestä ei voi sanoa samaa, huono kuski ja halu näyttää olevansa jotain. No eiköhän siinä luulot karissu.

Jos sinulla olisi oikeasti kova itsetunto, et olisi alkujaan edes tullut tänne pönkittää omaa egoa.

• Agilerise
        Dr. Fill kirjoitti:

Jos sinulla olisi oikeasti kova itsetunto, et olisi alkujaan edes tullut tänne pönkittää omaa egoa.

What ever

• Puimurikuski
        Agilerise kirjoitti:

What ever

Toisaalta tossa S5.ssa on "vaan" 440 Nm kun mun puimurissa on 430Nm ja S5 painaa viidenneksen enemmän.

• sierraszs3dsa

Kahen litran oohoocee turbokolmosenkautta nelosenpuhaltimella sierra jättää sen

• wqwqwe

on se. Hidas.

• LOPIKU

VALITETTAVASTI ME OLLAA JO EELLÄ!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      45
      3606
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      34
      2335
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      81
      2266
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      54
      2160
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1595
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1522
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1427
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      993
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      38
      837
    Aihe