En kannata hoitokokouslaisille yleistä anteeksipyyntöä tässä vaiheessa. Käytöksenne on sillä tasolla, ette ennen mahdollista anteeksipyyntöä pitäisi keskustella pikemminkin yleisestä armahduksesta, lähinnä viranomaisten, sekä poliisin, että terveydenhuollon ammattilaisten kanssa. Tietenkään tämä palsta ei anna oikeasti todellista kuvaa, mutta osa totuuden kyllä. Keskustelun tason perusteella apua tulisi hakea ennemmin vankilan selkeistä, kuin sovitus saarnoista.
Mielestäni hoitokokouksia ei
45
233
Vastaukset
- .
Pyydettävää varmasti olisi, mutta taitavat anteeksi antajat olla kortilla..
- Yksi meistä monista
Kyllä se niin on että moni hoitokokuksista kovin kärsinyt ja ulos nakattu on mielessään antanut anteeksi kiusaajilleen. Se on kiusaajien tunnolla mitä ovat tehneet. Ite oon vapaa niistä.
- Hemesti
Yksi meistä monista kirjoitti:
Kyllä se niin on että moni hoitokokuksista kovin kärsinyt ja ulos nakattu on mielessään antanut anteeksi kiusaajilleen. Se on kiusaajien tunnolla mitä ovat tehneet. Ite oon vapaa niistä.
Psykologit sanovat, että moni osaa kääntää voimavarakseen kärsimänsä vääränlaisen kohtelun, antaa anteeksi mielessään ja vapautuu itse.
- tsadam.n.
Hemesti kirjoitti:
Psykologit sanovat, että moni osaa kääntää voimavarakseen kärsimänsä vääränlaisen kohtelun, antaa anteeksi mielessään ja vapautuu itse.
Juurikin noin. Kukaan ihminen ei parane muutoin kuin oman mielenmuutoksen kautta. Se on fakta, eikä se muuksi muutu, vaikka ulvoisi tällä palstalla 25 vuotta putkeen hoosiannaa (mitä kylläkin tapahtuu).
Kuitenkaan väkisin ei pidä myöskään unohtaa, mieluimmin pyrkii elämään senkin puolen kanssa, yhtenä osana itseä. - Hemestille:
Hemesti kirjoitti:
Miksi kohtelette alamaisianne väärin?
Mikä on motiivinne, että ylipäänsä teette sellaista?
Mikä teitä (ja myös sinua) oikeuttaa haukkumaan huviksenne väärin kohtelemianne "katkeriksi", koska he eivät kestäneet julmuuttanne?
Mikä helevetti ajaa teidät olemaan julmia lähimmäisillenne? Sinunkin kannattaisi miettiä tätä eikä keskittyä syyllistämään niitä, jotka eivät kohteluanne kestäneet! - Miksi nöyryytätte?
tsadam.n. kirjoitti:
Juurikin noin. Kukaan ihminen ei parane muutoin kuin oman mielenmuutoksen kautta. Se on fakta, eikä se muuksi muutu, vaikka ulvoisi tällä palstalla 25 vuotta putkeen hoosiannaa (mitä kylläkin tapahtuu).
Kuitenkaan väkisin ei pidä myöskään unohtaa, mieluimmin pyrkii elämään senkin puolen kanssa, yhtenä osana itseä.Mihin pyritte esimerkiksi vl-lastenraiskaamisen uhrien väärin kohtelulla? Mitä osaa teistä se tyydyttää, että saatte lyödä lyötyä?
Hemesti kirjoitti:
Kärsityt vääryydet tulevat voimavaroiksi silloin, kun ne ovat käsitelty loppuun. Eikä se käsittely tässä tapauksessa ole se, että väärintekijälle annetaan anteeksi ja uhri syyllistetään loppuiäksi.
Loppuun käsittely on sitä, että molemmat osapuolet ovat vastakkain sellaisten ihmisten ympäröiminä, jotka eivät ole puolesta eivätkä vastaan.
Nythän on tapahtunut niin, että hoitaja on pyytänyt anteeksi joltain saarnaajalta, joka on aina jäävi sen takia, että on melko mahdotonta olla uhrin puolella.
Nämä hoitokokouksien uhrit ovat verrattavissa sodan uhreihin. Siviilit sodassa ovat useimmiten viattomia kärsijöitä, eivätkä välttämättä tule ikinä terveiksi sodan kauhujen jälkeen. Painajaiset seuraavat läpi elämän. Samoin sotilailla, joiden traumoja hoidetaan joka puolella maailmaa yhtä huonosti.
Näin on käynyt myös hoitokokousten uhreille. Kuka on hoitanut heidän traumojaan?
Vanhoilta ihmisiltä ovat vallan haluiset hoitajat vieneet uskonnon nimissä lapsuuden uskon?
Ja pahinta kaikessa on se, että lahkon johto, on ollut kaiken takana ja käyttänyt käsikassarana hoitajia, joiden luonteenpiirteenä on ollut sadismi.
Hoitajat ovat tarkkaan valittu, sinne ei mitään lepsuja ole laitettu. Hoitajia, joiden sydämet ovat kivestä eivätkä armoa tunne.- Yksi meistä monista
Hemesti kirjoitti:
Mutta sitä ei mikään muuksi muuta että hoitajat tekivät suuria vääryyksiä ja aiheuttivat vakavaa vahinkoa evankliumin työlle ja tuhansille uskovaisille.
- Hemesti
Hemestille: kirjoitti:
Miksi kohtelette alamaisianne väärin?
Mikä on motiivinne, että ylipäänsä teette sellaista?
Mikä teitä (ja myös sinua) oikeuttaa haukkumaan huviksenne väärin kohtelemianne "katkeriksi", koska he eivät kestäneet julmuuttanne?
Mikä helevetti ajaa teidät olemaan julmia lähimmäisillenne? Sinunkin kannattaisi miettiä tätä eikä keskittyä syyllistämään niitä, jotka eivät kohteluanne kestäneet!Jaa, eipä minulla oo alamaisia. Jos ei mun miestäni oteta lukuun ! Vitsi, vitsi !
- Totuus ja armo
Kyllä anteesipyyntö olisi hyvä asia.
Vaikkei se uskottavuuttanne ainoana oikeana uskona kylläkään palauta. Se on mahdottomuus.
Kuitenkin ainoa tie vl-liikkeelle jatkaa eteenpäin.- kivisydän ei murru
Hoitomiehet voisivat pyytää anteeksi kovaa ja ylimielistä toimintaa. Muut sitä että ovat olleet hiljaa.
Kuka pyytää anteeksi Johannalta entäs Johannekselta - hieno ele sinulta mutta
Mielestäni sinulla on oikeus vaatia. Silti suosittelen ihan aluksi etelä-afrikkalaistyyppistä totuuskomissiota. Tämä koostuisi ulkopuolisista, kuten lääkäreistä ,(useista psykiatreista) poliiseista, vanginvartijoista, levyseppähitsaajista, taidemaalareista ja purjehtijoista. Mukana voisi olla myös toimittajia ja koreograaffeja.
Komissio voisi ohjeistaa. Sitten hoitokokouslaiset jaettaisiin ryhmiin, kuten epäuskoiset, uskovaiset, katkerat, kososhenkiset, puskajussiset, rikolliset, hoitoonohjattavat, jotka puolestaan taas jaettaisiin alueellisesti kuten esim heinolalaiset ja pudasjärveläläiset.
Uskoisin edelläkerrotun olevan ainoa tie muutokseen, luonnollisen poistuman lisäksi. Nykyinen meno on ollut tuloksetonta jo kymmeniä vuosia. Huonompaan ja huolestuttavampaan suuntaan on edetty. - viittaatko....
kivisydän ei murru kirjoitti:
Hoitomiehet voisivat pyytää anteeksi kovaa ja ylimielistä toimintaa. Muut sitä että ovat olleet hiljaa.
Kuka pyytää anteeksi Johannalta entäs Johannekselta..kastajaan, vai siihen kansanopiston rehtorin pyöreäposkiseen suurperheen nousukkaaseen, eli itseesi?
- Kukka ja hattu
Tuokin on totta, uskottavuus ei palaudu, vaikka tekisi mitä.
"Hoitokokouslaisuus" on traumaattinen tila, josta pääsee irti ainoastaan ja vain omassa päänupissa tapahtuvan mielen muutoksen kautta, sorry!
Luonnollisesti vl-liike jatkaa eteenpäin - kukkahattutädeistä riippumatta ;) - Tyhjän saa pyytämätt
SRK lähtee käymään kauppaa Arkkipiispan kanssa mahdollisen anteeksipyyntönsä ehdoista.
Kuinka vilpitön on sellainen anteeksipyyntö, joka ei lähde sydämestä, vaan syntyy kaupankäymisen tuloksena? - Jumalan kansa?
Kukka ja hattu kirjoitti:
Tuokin on totta, uskottavuus ei palaudu, vaikka tekisi mitä.
"Hoitokokouslaisuus" on traumaattinen tila, josta pääsee irti ainoastaan ja vain omassa päänupissa tapahtuvan mielen muutoksen kautta, sorry!
Luonnollisesti vl-liike jatkaa eteenpäin - kukkahattutädeistä riippumatta ;)VL-uskonyhteisö polkee heikoimmat jäsenensä jalkojensa alle ja jatkaa matkaansa... heistä mitään piittaamatta.
- Houhouhouhou
viittaatko.... kirjoitti:
..kastajaan, vai siihen kansanopiston rehtorin pyöreäposkiseen suurperheen nousukkaaseen, eli itseesi?
Ei taida kansanopiston rehtoreilla olla esillä olleisiin nimiin sopivia lapsia (nousukkaita?). Joten mistä lie kirjoittelet???
- Hörhöjen fiktiot
Väkivaltahoitajien tulee ottaa huomioon myös korvausvelvollisuus. Asiassa ei missään tapauksessa ole kysymys vain anteeksipyytämisestä.
- hyvä peruste, tosin...
... parantumiseesi sillä ei ole vaikutusta, joka olisi se oleellinen asia. Tilassasi sitä tietty on vaikea ymmärtää.
Raha ei ratkaise, todennäköisesti aloittaisit ryyppäämisen... - Hyvä juttu
hyvä peruste, tosin... kirjoitti:
... parantumiseesi sillä ei ole vaikutusta, joka olisi se oleellinen asia. Tilassasi sitä tietty on vaikea ymmärtää.
Raha ei ratkaise, todennäköisesti aloittaisit ryyppäämisen...Meniköhän sinulla vähän asiattomuuksiin! Tämä kannanottosi oli ilmeisesti diagnoosi persoonasrtasi, koska ventovieraista ihmisistä sinä et ole mikään sanomaan arvosteluja. Olet ratkonut ongelmiasi ryyppäämällä, jatka samaan malliin. Se ei ole keneltäkään toiselta pois. Jatka vain. Voin sanoa, että olen täysin raitis ja todella menestyvä.
- en viitannut
Hyvä juttu kirjoitti:
Meniköhän sinulla vähän asiattomuuksiin! Tämä kannanottosi oli ilmeisesti diagnoosi persoonasrtasi, koska ventovieraista ihmisistä sinä et ole mikään sanomaan arvosteluja. Olet ratkonut ongelmiasi ryyppäämällä, jatka samaan malliin. Se ei ole keneltäkään toiselta pois. Jatka vain. Voin sanoa, että olen täysin raitis ja todella menestyvä.
Viittasin ketjussa esille nousseeseen anteeksipyytämisen merkitykseen. Sen merkitys on olematon. Oikea muutosvaikutus tulee mielenmuutoksen kautta. Sinä satuit olemaan siinä sattumalta kun tarkoitus oli yleistää.
Hyvä kun olet raitis. Itse olen holisti ja kädet vapisee... - Mene ja tiedä
en viitannut kirjoitti:
Viittasin ketjussa esille nousseeseen anteeksipyytämisen merkitykseen. Sen merkitys on olematon. Oikea muutosvaikutus tulee mielenmuutoksen kautta. Sinä satuit olemaan siinä sattumalta kun tarkoitus oli yleistää.
Hyvä kun olet raitis. Itse olen holisti ja kädet vapisee...Suomi24-palstalla on tällä hetkellä vaikea hahmottaa mikä viesti viittaa mihinkin. Joskus aikaisemmin asia oli selvempi.
Kiitos sinulle "en viitannut" syvällisistä mielipiteistäsi. Olen kanssasi jossakin määrin samaakin mieltä, mutta vaikuttaako todellinen mielenmuutos halun aitoon anteeksipyytämiseen ja oma-aloitteeseen tekojensa korvaamiseen. (: - uskoisin niin, mutta
Mene ja tiedä kirjoitti:
Suomi24-palstalla on tällä hetkellä vaikea hahmottaa mikä viesti viittaa mihinkin. Joskus aikaisemmin asia oli selvempi.
Kiitos sinulle "en viitannut" syvällisistä mielipiteistäsi. Olen kanssasi jossakin määrin samaakin mieltä, mutta vaikuttaako todellinen mielenmuutos halun aitoon anteeksipyytämiseen ja oma-aloitteeseen tekojensa korvaamiseen. (:Oleellista tässä ei ollutkaan anteeksipyytäjän ja korvauksen maksajan vilpittömyys, koska sen merkitys on jokatapauksessa olematon ihmiselle, joka ilman mielenmuutosta ei kykene antamaan anteeksi vaikka saisi pyytäjältä uuden audin, äidin ja seitsemän neitsyettä. Päin vastoin vihasi vain kasvaisi, että onpa tuo suuri syntinen kun noin pitää yrittää lahjoa..
- Tyhjää jaarittetua
uskoisin niin, mutta kirjoitti:
Oleellista tässä ei ollutkaan anteeksipyytäjän ja korvauksen maksajan vilpittömyys, koska sen merkitys on jokatapauksessa olematon ihmiselle, joka ilman mielenmuutosta ei kykene antamaan anteeksi vaikka saisi pyytäjältä uuden audin, äidin ja seitsemän neitsyettä. Päin vastoin vihasi vain kasvaisi, että onpa tuo suuri syntinen kun noin pitää yrittää lahjoa..
"uskoisin niin, mutta"
Tämä viesti oli lähinnä hölynpölyä tai tyhmä vitsi. - no nii juttiiza
Tyhjää jaarittetua kirjoitti:
"uskoisin niin, mutta"
Tämä viesti oli lähinnä hölynpölyä tai tyhmä vitsi.Zhella Zhella Stella
hellan lettas tentäs
sinä hoitokokouksien ruhtinatar olet vaan hyvä ja kerrot miten sinä sitten pääset eroon ongelmastasi kun anteeksi et anna ilman mielenmuutostasi.
Helppoa, sun ei tarvi kuin kertooooo ...
- Besserwisser
Mikä ihme tuossa vl-liikkeessä on niin tärkeää? Jos jonkun firman arvot eivät esim. minua kiinnosta, en kyllä olisi sellaisen jäsenenä. Suomessa on varmaan kymmeniä vaihtoehtoja, niistä luulisi löytyvän. Miksei tyytymättömät vaihda firmaa??
- SUOMI-USA
Miten niin tärkeää?
Se että täällä jutellaan, ei johdu suuresta kiinnostuksesta, vaan manipulaatiosta. Pari kahjoa ja yksi sivusta tullut provoilija kykenevät keskenään aikaansaamaan kaaoksen johon näyttäisi osallistuvan puoli suomea. Todellisuudessa kyse on muutamasta hoitokokouksissa ilmeisen hävinneinä poistuneista eläkeläisistä, joilla on aikaa kinastella... - WL
Luepa vaikkapa Rebekka Naatuksen kirjoitus aiheesta, ehkäpä se vähän avaa asiaa. En nyt valitettavasti linkkiä tähän saa, mutta löytyy muistaakseni nimellä "Ei pakolaiseksi niin vain lähdetä" tms. Kotimaa24:n blogisivuilta.
- Anteeksi saaminen
Kaikkein tärkeintä tuo anteeksipyyntö olisi vl-liikkeelle itselleen. Kuten yleensäkin anteeksipyyntö on pyytäjälle tärkeä asia.
Muutoin paatuu.- innostunut hoitomies
Näin se on. Silti te mahdolliset saajapuolen edustajat kuulutte siihen ääntä pitävään joukkioon.
Niin että kenen etua sinä ajat? - Hemesti
Liike ei oo tehny näitä rikoksia. Muutamat sen sadastatuhannesta jäsenestä. Jokainen on vastuussa vain omista tekemisistään. Jos opetetaan tietyllä tavalla, ja jotkut eivät toimi niin, vaan rikollisesti, niin ei vika oo opettajassa.
- Uskon vartijat
Hemesti kirjoitti:
Liike ei oo tehny näitä rikoksia. Muutamat sen sadastatuhannesta jäsenestä. Jokainen on vastuussa vain omista tekemisistään. Jos opetetaan tietyllä tavalla, ja jotkut eivät toimi niin, vaan rikollisesti, niin ei vika oo opettajassa.
"Hoitajat" toimivat käsittääkseni ihan liikkeen opetuksen mukaisesti.
- Olet tunteeton.
Hemesti kirjoitti:
SRK Päivämiehessä Maijan tarinan yhteydessä: "On neuvottu, opetettu ja toimittu väärin."
Ei siis mitään anteeksi pyydettävää edelleenkään? - Hemesti
Olet tunteeton. kirjoitti:
SRK Päivämiehessä Maijan tarinan yhteydessä: "On neuvottu, opetettu ja toimittu väärin."
Ei siis mitään anteeksi pyydettävää edelleenkään?Maijan tapauksessa. En oo kuullu muista tapauksista, että olis toimittu väärin.
- Harmillistavaan
Hemesti kirjoitti:
" Muutamat sen sadastatuhannesta jäsenestä"
Harmillista vain että ne muutamat oli johtokunnassa, joka määrittelee SRKlaisen opin.
- Ei tuntoa, ei anteek
Jos ei ole tuntoa, ei myöskään anteeksipyyntöä kannata väkisin tehdä.
- hoitaja vm. 77-89
antaisitko minulle nyt anteeksi jos pyytäisin?
- VL-kaupankäyntiä:)
hoitaja vm. 77-89 kirjoitti:
Ai halua päämiehesi esikuvan mukaisesti käydä kauppaa anteeksipyynnölläsi?
Mitä haluat saada itsellesi, että suostuisit anteeksipyyntöön? Riittääkö 200 euroa? Uusi auto? Taivaspaikka? - ???
VL-kaupankäyntiä:) kirjoitti:
Ai halua päämiehesi esikuvan mukaisesti käydä kauppaa anteeksipyynnölläsi?
Mitä haluat saada itsellesi, että suostuisit anteeksipyyntöön? Riittääkö 200 euroa? Uusi auto? Taivaspaikka?Hullu?
- näin se on
hoitaja vm. 77-89 kirjoitti:
Antaisin anteeksi, jos oikea synnintunto asiasta olisi...
- anteeksi.
näin se on kirjoitti:
Antaisin anteeksi, jos oikea synnintunto asiasta olisi...
Anteeksi. Sydämestäni.
- Vastaa henkeen.
Veli todiataa niin rakkaudellisesti. Olen veljen kanssa samaa mieltä, että kyllä ne mummot joutikin heittää saa.tanalle. Mitäs olivat niin köyhiä, että joutuivat asumaan lastensa hyyryläisenä eivätkä siis voineet edes televisiota kieltää lastensa perheiltä. Sellaiset joutavatkin ikuiseen kadotukseen. Mitä heiltä tai keneltäkään mitään anteeksi pyytelemään? Olemme onnellisia, ettei meitä heitetty saa.tanalle ja uskomme kaikki synnit anteeksi Jeeskusen pyhässä nimessä ja kalliissa maahan vuotaneessa sovintoveressä aina rauhaan, vapauteen ja iloon saakka. Pahana pyhäksi ja syntisenä vanhurskaaksi. Ihan keskelle taivasta.
Kuka kenestäkään mummosta tai muista saa.tanalle heitetyistä mitään välittää. Haistakoot mitä ehtivät!- heinolan veli
Niin oli kirjoitettu jo aikojemme alussa kultaisin kirjaimin, ja priiskoitusveri ja orjantappuralla ja kippuralla kenet sa re tin järven rannalla että tuleman pitää ettei sinunkaan sydän paatuisi kolkkona ja kiusattuna. Sinulla on lupa, lupa uskoa ja sitten sinulla on valkeat kädet, ja lipeä on hoitomiehen käynti lärven, jotka vievät sinulta kenet sa retin järven. Ole turvallisella mielellä ja astu ylväänä jerikon porteille ja muista yön kolkkoina ja helvetin pelkoisina hetkinä se että ovet on takanasi suljettu, esirippu on revennyt ja sinä saat kiittää kolkatan voittajaa ja hölkäten siirtyä ikuisuuteen: Olet päässyt perille - kunnian taivaaseen. Eikö olekin rakas veli iihana asia.
- 15+17
Jeesus..
Jos et vihaa isääsi ja äitiäsi, siskojasi ja veljiäsi, vaimoasi ja lapsiasi, jopa omaa elämääsi, et kelpaa minun opetuslapsekseni.
Älkää luulko, että olen tullut tuomaan rauhaa maanpäälle, en ole tullut tuomaan rauhaa vaan eripuraa ja miekan. Poika kääntyy isäänsä vastaan ja isä poikaa vastaan, tytär äitiään vastaan ja miniän anoppiaan vastaan ja lopuksi ihmisen vihamiehiä ovat hänen omat perhekuntalaisensa.
Mielestäni tässä on pahahenki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1283954On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402436Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742407Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732302Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.522083Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl181783Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801643- 791576
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711107Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581091