Kertooko laulu homosta?

haistelija

Kuuntelin Robin Packalenuin laulua: Räjäytät mun pään.
Alko vaikuttaa muutaman kielikuvat siellä ihan peitellyltä homoseksuaalisuudelta, esim:

"Enkä mä tiedä
En ymmärrä vielä
Mitä tunne tämä tarkoittaa

Muilta salaa mä oon alkanu sua miettii
Vaikken tahtois lähtee tähän leikkiin
Mut kun sä lähetät kuviasi nettiin
Niin mä hajoon ihan kokonaan

Tunteet nousee pintaan
Mutta mihin hintaan
Annan kaiken, kaiken mita mulla on
Sydän villi levoton"

Itse en ainakaan löydä tosta laulusta mitään viittauksia vastakkaiseen sukupuoleen.

12

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homopoika96

      Ei kyllä mun mielestä kerro homoudesta, eikä siinä mitään järkeäkään olis. Ton kappaleen on tehnyt ihan muu henkilö, kuin Robin. Sanoitus on yhtä lapsellinen, kuin muutkin Robinille tehdyt, ja toi outo tunne tarkoittaa mun mielestä ihan varmasti vain rakkautta. Eihän siinä toki kerrota rakkauden kohdetta, mutta ei se ilmeisesti tossa kohtaa ole olennaistakaan.

      Robin on lahjakas, mutta toi hänelle tehtävä musiikki on mun mielestä turhan naiivia. Tällä hetkellä mennään näillä, koska se on varmasti markkinoinnin näkökulmasta viisasta, ja sanoitukset puree siihen tiettyyn ikäryhmään (alle 14-vuotiaat.) Jos Robin pysyy pinnalla, niin tyyli todennäköisesti muuttuu pojan iän myötä, ja hänestä voi tulla ihan vakavasti otettava artisti. Jäämme odottamaan =) Huh, mikä analyysi tuli :DDD

    • woooooooooooop

      Jotain keskinkertaisia teinijuttuja teinibiisejä. Ei siinä sen kummempaa analysoitavaa :P

    • lassibi

      "Itse en ainakaan löydä tosta laulusta mitään viittauksia vastakkaiseen sukupuoleen."

      Minusta tuntuu siltä, ettet niitä omasta ennakkoasenteestasi johtuen vain HALUA nähdä. Tosiasissa laulun sanat voisivat viitata yhtä hyvin tyttöön kuin poikaankin, kumpaakaan ei voida sulkea pois. Mutta kumpi on todennäköisempää? Minusta huomattavasti todennäköisempää on se, että sanoissa viitataan tyttöön.

    • 5+7

      mä en löydä tosta viittauksia mihinkään suuntaan. joten selvä homobiisi!!!!

    • pakalenärsyttää

      Onko paskalen homo vai bi? Kyllä te homot sen varmasti haistatte kauas?

    • shittyshittygangbang

      ei lastenlauluissakaan oo viittauksia vastakkaiseen sukupuoleen, eikä ne silti oo homoja. saatanan pervot

    • hulivilipoika

      Lukija/kuuntelija tulkitsee sanoituksia aina omalla tavallaan, ja tuokin on kirjoitettu sillä tavoin monitulkintaisesti, että voi sen hyvin tulkita myös homonäkökulmasta. Ja vaikka tekstittäjä tai artisti sanoisi, että se on tahatonta, se ei silti poista jokaisen omaa oikeutta tulkita taideteosta ihan niin kuin haluaa. Mitään lopullista tulkintatotuutta ei ole olemassakaan.

      Tuossa sanoituksessa huomio kiinnitty eniten säkeisiin "Muilta salaa mä oon alkanu sua miettii / Vaikken tahtois lähtee tähän leikkiin." Eli siis jonkinlaisesta "kielletystä" rakkaudesta voi olla kyse. Toisaalta voi ajatella, että se kuvaa sitä, että ihailun kohde on muuten vain sopimaton tai suhde on tuomittu epäonnistumaan. Tekstittäjät ja artistit pyrkivät varmasti vetoamaan mahdollisimman monipuolisesti eri kohderyhmiin, eli siksikin biisejä kirjoitetaan tahallaan niin, että monet löytäisivät niistä tarttumapintaa. Eihän I will surviveakaan kirjoitettu miksikään homobiisiksi, mutta homot tekivät siitä sellaisen. Toivottavasti tämä biisi auttaa Robinin nuoria homofaneja, joita varmasti on paljon.

      • homovihaaja69

        voisitko pitää turpaskii arvon hintti -,-


    • frontsideolliehomo

      heh ihan kuin youtube uusinta front side ollien "kommenteista"..

      ei nyt haittaa vaikka olis homo tai hetero ja laulaisi vaikka virsiä..

      miten tuo säkkijärven polkka onko sekin ihan homobiisi kun homotkin voi tanssia polkkaa :)

      voi viddu

    • homoteinitähtiyäk

      Nyt linnan juhlissa paskaleenilla ei ollut naista käsipuolessa ja vaatetus myöskin vähän hintahtava? Olisko se hintti sit kuitenkin? Monelta homolta olen kysynyt tätä ja ne sanoo ettei ne tiedä varmasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe