Olisiko mahdollista, että kakaroiden itsarihöpinät ja lemmikkieläinten kuolemat kirjoitettaisiin jonnekin muualle?
On ihmisiä, jotka ovat menettäneet läheisen ihmisen, tai tulevat kohta vakavan sairauden takia menettämään läheisensä.
On ihmisiä, jotka ovat itse sairastuneet vakavasti ja tietävät tulevansa kohta kuolemaan.
Eikö palstaa voisi rauhoittaa heille?
Pysykää asiassa tai poissa
19
153
Vastaukset
- Suvaitsevaisuutta
Hyvänen aika - peräänkuulutan sentään hiukan suvaitsevampaa asennetta!
Ihmisiä ovat nekin itsemurhaa hautovat nuoret, samoin ihmiset, jotka ovat menettäneet ainoan läheisensä, jonkin tärkeän lemmikin. Kuolemasta ja surustahan siinä on kyse kummassakin tapauksessa.
On vaikea hyväksyä, että ihmiset ovat nykyään niin itsekkäitä, kuten tuossa edellä, etteivät näe omaa napaansa pidemmälle.
Olen 65-vuotias. Mentin 11-vuotiaana isäni, teini-iässä isovanhempani ja molemmat enoni. Mieheni kuolemasta on pian neljä vuotta.
Olen elämäni varrella joutunut luopumaan neljästä koirasta, joten ymmärrän hyvin että yksinäisillä ihmisillä ei ole ketään kenen kanssa murhettaan lemmikin kuolemasta käsittelisi. Missä he suruaan käsittelisivät, jos ei täällä - otsikko on KUOLEMA JA SURU, joten tänne sopii hyvin kirjoitella.
Edelliselle kommentaattorille sanoisin, ettei täällä ole lukupakkoa. Jätä lukematta itsari- ja lemmikkiaiheet. - JK
EI VOI
- surut
Olen samaa mieltä.
- surut
Siis samaamieltä kun aloittaja.
- Avara katse
Olettepa sydämettömiä, itsekkäitä omaan napaanne tuijottajia! YTämän keskustelualueen pääotsikko on KUOLEMA JA SURU.
Putkiaivoja olette, jos ette ymmärrä että pääotsikon alle sopii mainiosti aiheotsikoita, kuten esimerkiksi Lemmikin kuolema.
Lemmikkien elämä on yleensä ihmisen elämää paljon lyhyempi. Ne kuolevat ja niitä surraan aivan yhtä aidosti - usein jopa aidommin - kuin te sydämettömät ja ahdasmieliset mukamas surette kuolleita läheisiänne.
Minulta on kuollut sekä perheenjäseniä - siis ihmisiä - että monia lemmikkejä. En ollenkaan koe itseäni loukatuksi jos lemmikkiään surevat purkavat tuntojaan oman alaotsikkonsa alla. - asgdasgsgdaag
mitä ikinä tulikaan tehtyy, sää teit parhaas
- etkö tunne empatiaa
On niitäkin, yksinäisiä, joilla ei ole enää tai edes koskaan ollutkaan sitä läheistä ihmistä jonka voisivat menettää. Heille on se kaikkein läheisin luontokappale oma lemmikki. Ja myös ne yskinäsiet joilla ei ole edes lemmikkiä.
Kunnioitetaan ihmiselämää ja toisen surua, mutta ei eikö ole oikeus myös niillä elämässään toldella totaalisesti yksinäisillä ja ahdistuneilla ilmaista palstalla surua ja kaipausta.
Ei omaisen menettäneen tarvitse nyt itselleen koko tilaa kapata. Tämähän on suorastaan röyhkeää itsekkyyttä. - joku roti
Saahan niistä kirjoittaa, mutta lemmikkieläin osastolla.
- Haikein mielin
Saahan niistä rakkaista perheenjäsenistä (teidän meuhkaajien mielestä elukoista) kirjoittaa tännekin kun aihe on kuolema ja suru. Huoh. Ymmärtäisin kiehumisen jos vinkuisitte materian suremisesta.
Eihän teidän ole pakko mennä niihin ketjuihin, eivätkä ne ketjut ole tehty teitä loukaten, vaan surun käsittelyä varten, jota varten tämä palsta on.
Se, että te vikisijät ette sure eläimiä, ei poissulje muiden surua, kuten myöskään lemmikin sureminen ei poissulje vanhempien, sisaruksien, lapsien ja muiden läheisten menettäneiden surua.
Jos lemmikkiaiheet eivät olisi sallittuja niin kyllä modet olisivat ne siivonneet. - kmbrabk
Olen samaa mieltä yllä olevien kanssa, jotka peräänkuuluttavat SUVAITSEVAISUUTTA ja avarakatseisuutta.
Lemmikit ovat monille vähintäänkin yhtä rakkaita kuin läheiset ihmiset, ne ovat heille perhe, henki ja elämä. Miksei niiden kuolemaa siais surra täällä?
Itsemurhasta puhuvat ahdistuneet ihmiset olkoot myös sydämellisesti tervetulleita tälle palstalle purkamaan huoliaan ja jakamaan vinkkejään!
Kyllä tilaa riittää kaikille! - kasjlkdsaf
siis jakamaan vinkkejä mistä !? Veljeni teki itsemurhan, emme toivu koskaan. Parissa vuodessa helpottanut sen verran, että ei ihan joka päivä itketä. Itsemurha ei ole ratkaisu mihinkään ja kaiken muun murheen lisäksi äärimmäisen itsekäs teko, joka siirtää ongelmat ja murheen muiden kannettaviksi.
- kmbrabk
Vinkkejä mistä? No, vaikka tuosta, mitä sinä kerroit, eli siitä, miltä itsemurha tuntuu jälkeen jääneistä. Mutta asiassa on myös toinen puoli eli se itsemurhaajan näkemys. Asian molempien puolien edustajat olkoot tervetulleita tänne!
Kiitos siis sinulle kokemuksesi kertomisesta!
- Kylmät kädet
Jotka törmäävät satunnaisesti hakusanalla viestiketjuihin Googlen kautta, ajautuvat monesti avautumaan mahdollisesti "väärälle" palstalle.
MASENNUS -palsta on nk. "itsari"-kirjoituksille aivan omiaan. Suosittelen.
Ja tervetuloa:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3881 - kuopataan
Joo, elukoiden kuolemat eri paikkaan, ei tänne.
- pottutärinä
Kyllä pitäisi "hulluimmatkin" keskustelut tällä palstalla hyväksyä. Kuolema aiheuttaa niin voimakkaita tunteita, että ei ole ihmekään jos täällä kysytään paljon erikoisiakin asioita kuten hautaan tippumista arkun laskussa.
- Luojan luomia kaikki
Tuli mieleen, etteivät vaan ketjun aloittaja ja nimerkki Kuopataan edusta sitä ihmistyyppiä, joka heittelee teitten pientareille partaterillä ,nuppineuloilla ja lasinsiruilla terästettyjä lihapullia lemmikkien tuhoksi. Eäinten vihaajia riittää joka junaan ja vielä asemillekin.
Itse asuin joskus kerrostalossa, jonka isännöitsijä oli entinen poliisi. Myös alapuolellani asuva talonmies vihasi koiria. Isännöitsijä sanoi minulle suoraan, ettei hänen nimensä ole X, ellei hän saa tuota koiraa pois talosta.
Talonmies jyskytti nyrkillä oveani, jotta sai koiran haukkumaan ja sen jälkeen isännöitsijä hommasi minulle sakot. Kaksikin kertaa. Heittelivät parvekkeelleni myrkytettyjä leivänpaloja siinä toivossa, että koirani ne söisi ja talonmies uhkaili koiran omistavia ystäviäni katuluudan kera sanoen, ettei heillä ole taloon mitään asiaa.
Lopulta väsyin ja muutin pois.- Väärä palsta tälle
Tämähän on vain sinun yksipuolinen näkemys. Onkohan totta kaikilta osin? Minä tiedän ihmisiä jotka ei voi millään myöntää, että syytä on eniten itsessä. Ei monikaan lemmikin omistaja käsitä, että oma rakas lemmikki on riesa ja haitta muille!!!! Ei tarvi olla eläinten vihaaja jos perää muut ihmiset huomioon ottavaa lemmikin omistamista.
- Luojan luomia kaikki
Väärä palsta tälle kirjoitti:
Tämähän on vain sinun yksipuolinen näkemys. Onkohan totta kaikilta osin? Minä tiedän ihmisiä jotka ei voi millään myöntää, että syytä on eniten itsessä. Ei monikaan lemmikin omistaja käsitä, että oma rakas lemmikki on riesa ja haitta muille!!!! Ei tarvi olla eläinten vihaaja jos perää muut ihmiset huomioon ottavaa lemmikin omistamista.
>Tämähän on vain sinun yksipuolinen näkemys. Onkohan totta kaikilta osin?<
Miksi ihmeessä vaivautuisin täällä kertomaan satuja? Joka sana on totta. Itse en nähnyt talonmiehen jyskyttävän nyrkillä oveani, jotta sai tottelevaisuuteen, jäljestykseen, vartiointiin ja suojeluun koulutetun saksanpaimenkoirani haukkumaan. Naapuri näki oman ovensa silmästä ja kertoi minulle.
Tietenkään en nähnyt, kuka heitti myrkytettyjä leivänpaloja parvekkeelleni mutta eipä ole vaikea arvata.
Itse tein kaikkeni. En koskaan antanut koirani merkata tai liata pihapiiriä ja siivosin tassun jäljet sadesäällä rappusissa. Koirani ei todellakaan ollut ympäristölle riesa, haukkuikin vain silloin kun ovea hakattiin nyrkillä.
Kaikenlaista olen 65-vuotisen elämäni varrella nähnyt. Senkin, ettei ihmistä kierompaa, katalampaa, kateellisempaa ja julmempaa petoa ole.
- :(
"Luojan luomia kaikki" ja "väärä palsta tälle"...olen todellakin sitä mieltä että tämä ON väärä palsta teidän kummankin kirjoitukselle. Lemmikki palstat on varmaankin erikseen, missä voi jakaa näitä lemmikkeihin liittyviä kirjoituksia.
Mielestäni saisi olla myös "Lemmikin kuolemalle" ihan omapalsta missä voisi saman henkiset ihmiset surra lemmikkiään ja ja saada myötätuntoa toisiltaan. Olen ehkä kylmä joidenkin mielestä mutta, siitä huolimatta että rakastan eläimiä, on minusta hiukan kornia tulla kirjoittamaan koiran tai kissan kuolemasta samalle palstalle jossa moni suree esim. lapsensa kuolemaa. Kyllä siinä tuntuu jonkun toisen suru lemmikistä aika pieneltä murheelta. Mielummin minä lemmikistä olisin luopunut kuin lapsestani tai miehetäni. Ei ne ole keskenään verattavia asioita. Tämä on minun mielipiteeni. Eläin on eläin ja ihminen on ihminen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392065Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271953Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471376- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56792Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698