En ole varma, mille palstalle kuuluisi, siispä laitoin tänne. Asiani koskee yläkertaamme vain vajaa kk sitten muuttanutta äitiä ja hänen 6-7-vuotiasta poikaansa. Koko tämän ajan on asunnosta kuulunut pelkkää huutoa, taitaa olla normaali kommunikointitapa. Äiti huutaa pojalle joka asiasta, karjuu ja kiroilee. Vielä toistaiseksi en ole normaalia äänensävyä kuullut, vaikka kaikki muuten kyllä kuuluukin talon pahviseinistä läpi. Viime viikolla "riita" kärjistyi siihen, että poika huusi itse takaisin "Älä huuda mulle!", jonka perään lohduton itku ja vaatimukset anteeksipyynnöistä, mitä ei varmaan ikinä tullut. Sama toistuu usein, viimeksi tänään on yläkerrasta kuulunut kauheaa karjuntaa, äiti yhdessä miesystävänsä(?) kanssa komentaa ja kieltää poikaa joka asiasta. Viime viikon tuparit taas "hieman" venyivät, asunto täynnä porukkaa, hirveä meteli yli puolenyön ja poikakin ilmeisesti kotona, eikö tuonikäisen pitäisi olla tuohon aikaan jo nukkumassa?
Tiedän, että vanhemmat ja lapset normaalisti joskus toisilleen huutavat, mutta tämä äiti huutaa koko ajan, päivittäin. Poika ei vaikuta mitenkään "kauhukakaralta", olen hänet pari kertaa pihalla nähnyt leikkimässä yksin tai parin kaverin kanssa. Äitiä sen sijaan ei ole koskaan pihalla näkynyt, eikä varmaan muutenkaan pahemmin lapsen kanssa vietä aikaa. Kuuleman mukaan poika on ns. erityislapsi, joka saattaa saada raivokohtauksen vaikka keskellä yötä. Mutta eikö juuri tuollaisten kanssa tarvitse pidemmän pinnan?
En yleensä puutu muiden asioihin, mutta onko tämä jo sellainen asia, että pitää puuttua? Suoraan soitto lastensuojeluun vai ensin puhumaan äidin kanssa tästä? Vaikuttaa kyllä sellaiselta ihmiseltä, että järjestää häntä ärsyttäneen henkilön vaikeuksiin
Pitääkö huolestua/puuttua?
Älä huuda mulle!
1
104
Vastaukset
- dfghjkokjn
Pistä postiluukusta lappu, jossa ilmaiset huolesi. Sitten kiireesti poistut niin ettei tiedä keltä sen sai. Jos vaikka pistäisi miettimään käytöstään. Laita lappuun, että tuollainen huuto ei ole normalia ja että jos se vielä jatkuu saa lastensuojelu tulla arvioimaan kuinka normaalia se on. Luulisi säikähtävän. Kostoa tuskin tulee kun ei tiedä kelle kostaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483