Miten paljon minun ikäiseni kuuluisi meikata ja olen jo 13. Äiti ei anna minun käyttää kajaalia tai puuteria. Itse peitän puuterilla finnini ja se on minulle tärkeää. Myös kajaalin käyttö äitiäni ärsyttää. Onko äiti oikeassa vai ei? Saan käyttää ripsiväriä ja luomiväriä.
Miten paljon minun ikäisen kuuluisi meikata?
12
257
Vastaukset
- .....
missään ei määritellä paljonko 13 vuotiaan kuuluu meikata, pikemminkin niin päin että mikä on liikaa!
Puuterilla peität kyllä finnin tilapäisesti mutta oikeasti kannattaa kiinnittää huomio ihon puhdistamiseen ja kosteuttamiseen, niin jäis mustapäät ja finnit tulematta. Oletko vielä ala-alasteella? Odota kunnes pääset yläasteelle, ja harjoittele meikkaamista usein vaikka et saisikaan meikata kouluun. jjuu itte oon ny 14 vee. älä käytä liikaa meikkii. kajaalii en kyl suosittelisi käyttämään niin paljoo. puuteriikin kyllä voi mutta sitä ei sitte mitää 3 kerrosta.Mullaki on finnejä mutta mun mielestä puuteri tai meikkivoide vaa laittaa ne näytille enemmän. Jos toivot että finnis lähtee nopeemmin pois niin lakkaa käyttämästä puuterii vähään aikaan. munkin äiti ragee mulle jos käyttäisin paljon puuterii ja kajaalii. ollaa viel aika nuorii joten kuuntele ätiis. Ei liian paljon meikkii (:
- of_triin..
Muistathan käyttää myös silmänympärysvoidetta mikäli käytät jo silmämeikkiä!
- Heeeei 8 )
Hei! Kysyn et peittääkö/häilyttääkö ees vähä meikkivoide tummia silmänaluksia? Ei semmosia hirveitä mut aika pieniä ,et vaalentaako meikkivoide tummii silmänalusii ? :-------) kdi.♥
- of_triin..
Kyllä meikkivoide hieman tasoittaa myös tummien silmänalusten väriä, mutta parhain olisi tähän tarkoitukseen kehitetty ja oikeanlaisen väriseksi kehitetty peitevoide, esim.
http://fi.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=12820
On yleensä tarjouksessa hintaan 7,90-9,90e.
Myös silmänympärysvoiteet yleensä auttavat tummempiin silmänaluksiin.- 14 v tyttö
sinulle suosittelisin tällaista meikkirutiinia: -peitä finnit ym. On olemassa myös sellaisia peitepuikkoja jotka peittää mutta myös poistaa finnejä esim. Rimmelillä on sellaisia -puuteri tai meikkipuuteri (hiema peittävämpi) -kajaali, mutta kevyesti ei siis paksua rajausta (luulen ettei äitisi halua sinulle tummia synkkiä "gootti" tyyliä :D mutta tuota puuterin vastustamista en ymmärrä) ja aluksi voisit käyttää esim ruskeaa kajaalia, se on kuitenkin luonnollisempi ja hyvä kompromissi äitisi kanssa -ripsarii -ja meikin voit viimeistellä vaikkapa huulikiillolla :)
- Lapin_noita
Ymmärrän äitisi huolen, mutta myös halusi kokeilla meikkejä. Olen samaa mieltä 14v tytön kanssa, jos haluat kokeilla kajalia suosittelen myös ruskeaa, kapeana siistinä rajauksena yläluomella. Puuteri voi tukkia iho-huokosia ja siten lisätä finnejen määrää, lisäksi ihosi on (ikäsi perusteella) todennäköisesti kauniin kuultava finnejä lukuun-ottamatta, älä siis peitä sitä puuterilla.
En usko sinun tarvitsevan meikkejä, mutta jos haluat kokeilla, on pehmeän värinen luomiväri hyvä valinta. Jos silmäsi ovat siniset korostaa vaaleanruskea niitä upeasti, kuten vaaleanpunainen/aprikoosi vihreitä silmiä ja kylmät sävyt ruskeita.
Muista että olet kaunis sellaisena kuin olet, älä peitä sitä liialla meikillä.
Hyvää kesää! - aamppu--
Moi! oon 13 vee, ja oon menossa yläasteelle, Äiti valittaa mulle aina jos laitan liikaa meikkiä, mutten välitä siitä. Laitan kulmat, käytän peitevoidetta ja paljon ripsaria. Mutta oon yrittänyt vähentää meikkiä.... käytän enää pelkkää ripsarii, ja nyt äitikin on tykännyt etten meikkaa enää paljoa , mutta siinä on aika paljon tottuttelemista kun kaverit sanovat että "Näytät oudolle ku sulla ei oo nin paljon meikkiä" Mulla ei oo ollu viel yhtäkään finniä! ja oon onnellinen siitä mutta pesen aina kunnolla ja huolellisesti naaman,
Suosittelen Käyttää ripsiväriä luonnollisen määrän ja kajaaliakin voi käyttää jos osaa käyttää sitä oikein ettei vedä kauheat kerrokset sitä! puuteri ...no siitä en tiedä , minusta siinä ei ole mitään estämistä !(: - Tyttö-97
Sehän on oma valintas. Mä käytän huulikiiltoo ja huulipunii ja luomivärejä. Eli jonkun mielestä voin näyttää pelleltä, mutta ihan sama, en eläkkään muiden pillin mukaan ja jos päin naamaa tulee joku siitä kitisemään, niin saa kyllä kuulla kunniansa, sellaiset möläyttelijä paskiaiset. :)
- notw
musta ei sun ikäsen vielä kannattais niin kauhiasti meikata. Jos haluat peittää finnejä nii peitä mielummi peitepuikolla nii ja niiku joku aikasemmi mainihtiki piä enempi huolta siitä että piät kasvot puhtaana (finnehi voi käyttää jonkunäköstä puhistus geeliä sun muuta) ja kosteutettuna. Ja muista aina pestä meikki kunnolla pois.
- I<3Makeup
Ite oon 11v ja oon kai jotenki jääny siihe meikkaamisee koukkuu O_o. Ku oon parin pojan mielest ruma tai olin, mut nyt oon alkanu meikkaamaan aina kouluun jne mul eioo enää sanottu mtn. Piirrän kulmat joka aamu, laitan kajalia, joskus tekoripsiä tai pidentävää ja tuuheuttvaa ripsaria, peitän ''finnin-alut'' (äiti osti mulle semmose peitepuiko mis on semmone vihree puoli ja ihonvärine puoli se vihree hoitaa ja toine peittää) ja yleensä sellast vaaleet huulikiiltoo mikä ei kyl kiillä mut vaalentaa huulet :) Suurimmat paineet o kai siit ku ite oon viel ''ihastunu'' siihe poikaa... En tykkää yhtää et meikkaan nii paljo mut ei sitä helpol pysty lopettaan... Ku ripset o lyhyet ja harvat, kulmakarvat o oudot et niis kulkee ''karvatokohta'' keskel. Ripsetki o iha vaalentunu :S Toine vaikuttaja o sit mun kaverit jotka on mua 1-3vuotta vanhempii ja mun ikäset mun kaverit on sellasii ''luonnokauniita'' joil o pitkät tuuheet ripset ja kulmat joit ei ees joudu nyppilää eikäniil oo mtn näppylöi.. Onks teil joskus ollu tälläst ongelmaa? Jos on mite ootte päässy siit eroo?
- ^.^
ite oon 13 ja menos ylä asteelle.
en käytättänyt ala asteella meikkiä.
enkä usko että käytän mitään sota maalauksia koskaan.
luonnollinen on nätti. ^.^
mut käytän kun oon shoppailee kylällä.
(en sota maalauksia)
oon hyvä meikkaa kun harrastan maskeerausta.
et jos joku haluvaa alottaa niin suosittelen että kokkeiloo kotona eka.
ettei mee sotamaalauksissa julkisille paikoil.
että jos haluu niin:
peitepuikko/puuteri/meikkivoide (sit oikee sävy)
luonnollinen luomiväri (riippuu tyylistä)
huulikiilto/puna (riippu värist)
ripsiväri (kohtuudella eikä sit poskii pitkin)
kulman piiro jos haluu,mutta ei sit liiotella
kajaali (ohuvet linjat)
mut kaikki riippu tyylist
ite pukeuvun koko mustaan aina. (mm,kettingit ja muu bad-ass kama)
mut en silti liiottele meikillä.
että luonnollinenkin käy. ;)
itellä on hyvin vaalee iho niin on aika vaikee löytää puuteria yms.
voiks joku auttaa?????
kun special maskeeraus kama on liian vaalee. -.-
ja pikkusenkin vaaleen beigen värinen niin on liian feikin näkönen.
tällä hetkel käytän vanilijan valakeaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261571
- 241356
- 1391139
Työttömät risusavottaan
Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus335915- 42750
Persujen kansanedustaja häpäisi lipun!
"Persujen kansanedustaja Pekka Aittakumpu julkaisi Instagramissa videon, jossa hän heittää Pride-lipun roskiin. Video on298710- 50708
- 60701
- 66666
Väsynyt odottamiseesi, M.
Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym49635