Olen luopunut Jumalasta. Mahtava tunne.

kiitos,,,,

Viimeiset vuodet olen kamppaillut asian kanssa. Olen yrittänyt vakuuttaa itselleni että Raamatun sana on totuus, että Raamatun synnit ovat OIKEASTI moraalittomia tekoja eikä ainoastaan siksi että Raamattu näin sanoo.
Olen sulkenut silmäni luonnontieteellisista todisteista jotka ovat ristiriidassa Raamatun kanssa. Olen etsinyt Jumalaa sieltä mistä haluaisin hänet löytää. Olen rukoillut ja yrittänyt vakuuttaa itselleni että sattumat ovat Jumalan vastauksia. Olen halunnut uskoa että Jumala on hyvien asioiden takana mutta pahat teot johtuvat ihmisen vapaasta tahdosta. Esimerkkien lista on loputon.

Muutama kuukausi sitten mitta tuli täyteen ja pääni oli aivan sekaisin kaikista todellisuuden ja Raamatun välisistä ristiriidoista.

En voi sanoin kuvailla sitä vapauden tunnetta mitä koin kun kerroin tästä lähipiirilleni . Monelle tuli järkytyksenä, toisille helpotuksena koska ajattelivat samalla tavalla itsekin.

On mahtava tunne tutkia maailmaa ja luonnon ilmiöitä sen valossa mitä on totta, ilman että tarvitsee enää pitää Raamattua peilinä todellisuudelle.

En kiitä enää Jumalaa ihmisten hyvistä teoista. Kiitän IHMISTÄ.

Tästä tulee elämäni paras kesä!

tack

27

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lätsä pekka

Et ole vapaa!

• ville.

Olen samaa mieltä , kesä voitulla mitä se sitten tarkoittaakin
        entäpä jos se on viimeinen kesä ?
        Sinun ajatukset on sellaiset, että jospa et enää saakkaan
        ARMOA kuinka sitten suu laitetaan :

• b.f.e-w

usko(t) on(ovat) epäjumalien palvelemisia.
      luciferilaisuuden yli 3500 lahkojen oppit vie ihmisiltä Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden sielullisuuden ja ihmisistä manipuloidaan siten järjetön, ymmärtämätön ihmisyyden kieltävä sieluton pirua ymmärtämättömänä palveleva elukka.
      Luukkaan evankeliumi:
      17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."

uskovaisten uskon tunnustus: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä
      (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

Historian valossa tutkittu totuus:
      Rikollisella kristinuskolla ja sen luciferilaisuuden lahkolaisilla on yhteinen vihollinen, Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki!

• su

Muutat itseäsi laidasta toiseen. Olet hyvä esimerkki siitä, että jos sitä raamattua tutkii yli sen mitä oma käsitys siitä ottaa vastaan. Se on sellainen kirja, että pitää karsia sieltäkin ns. mahdottumuudet pois. Eli apostolien omat sen aikaiset näkemykset siellä maassa ja siihen aikaan.

Jumaa ei pidä unohtaa. Hän on ainoa oikea sinunkin suojelijasi, jos vain niin haluat. Tässä maailmassa kaksi eripuolta kilpailee meistä. Hyvä ja paha. Hyvä työ palkitaan aina tavalla tai toisella. Huono työ saa myös palkkansa tavalla tai toisella. Sen voit kuitenkin ottaa ja ymmärtää sieltä suuresta kirjasta, Minkä teet lähimmäisellesi, sen teet Jumalalle. Ja se tulee sinulle takaisin.

Olet siis kokenut sen, mitä liian syvällä raamatun luvussa ja sen "täydellisessä" täyttämisessä voi seurata. Ahdístuneisuus, vaikka lahkolaisuus nimittää sitä Jeesuksen seuraamiseksi. Ei kukaan häntä voi seutata. Ottaa vain oppia hänen opetuksistaan, mitä hän juutalaisille oletuslapsilleen opetti.

Muista myös, että ylpeys käy lankeemuksen edellä. Elämä on kuin autolla ajo. Jos ajat hiljaa olet toisten jaloissa. Jos hurjastelet et hallitse ajoasi vaan menet metsään. Kun ajat liikennesääntöjen mukaan, olet turvallisemmin matkassa. Jos sitte siinä joku "laputtaja" ajaa kylkeesi, väittäen, että olet hänen tiellään, niin hän saa sen tuomion liikenne rikkeestään. Häntä ei pelasta Jeesuskaan(olipas ontuva vertaus)
      Heh heh

• Mietyttää vain, että kuinka monta vastausta tänne tulee, joissa kerrotaan aloituspostin lähettäneen nyt muka joutuvan helvettiin ja kadotukseen, sekä ikuiseen kärsimykseen. Eikö Jumalan uskoon tullakaan armon ja pelastuksen tietä, eikä suinkaan pelon ja uhan kautta?

• n.f-e.fa6

sitä minäkin aamulla mietin!
        ilmeisesti kumminkin ihmisyyden ymmärrys lisääntyy täällä ja oppivat tajuamaan, että vaikka ihmisyyden kieltää itseltää; niin hyväksyy sen ihmisissä!!!

• rakkaudessa

En ymmärrä, että mistä tulee Jumalan hylkäämisen tarve. Yleensä ihmisen sisälle on juurtunut jokin, joka pakottaa ihmisen irtautumaan Jumalasta.

Uskonnollisesti kun on vain 2 tietä, oikea ja väärä. (Oikea ja vasen :) )

Älä koskaan luovu Jumalasta. On aikoja että kaikki ei tunnut oikealta tai järkevältä.
      Silti Jumala on ja pysyy.

Anna elämällesi tilaa ja ilmaa. Jumala ei hylkää omiaan koskaan.
      Liiallinen ahtaus uskonnollisestikin on kuluttavaa ja lopputulos voi olla irtaantuminen ( turhaan).

Jumala on luonut ihmisen, sinutkin.
      Kiitä siitä Jumalaa ja pitäydy hiukan kauempana . Älä hylkää kuitenkaan.
      Vain paholainen iloitsee onnistumisestaan, jos hän saa sotkettua jonkun pään ja ajatukset.

• Tuleeko ihmisen toteuttaa "Jumalan sanaa", kuten kristinoppia kutsuttakoon, vaikkei se tuntuisi ihmisestä sisäisesti oikealta? Jos oppinne mukaan ihmisen sisällä asuu Jumalan tahto ja osa Jumalaa, sillä ihminenhän on Jumalan kuva, onko sitten ajatus siitä, ettei kristinoppi tai julistettu Jumalan sana, lähtöisin Jumalalta itseltään?

• Κέρβερος

"En ymmärrä, että mistä tulee Jumalan hylkäämisen tarve. Yleensä ihmisen sisälle on juurtunut jokin, joka pakottaa ihmisen irtautumaan Jumalasta."
        -
        -Mielestäni ihmisellä ei ole jumalasta irrottautumisen ominaisuutta. Päinvastoin. Ihmiset ovat kautta aikain tulkinneet tuntemattomia asioitaan jumalien, henkien yms. kautta. Ihmisaivot ovat mestareita selittämään kaikkea tuntematonta. Nyt vaan on käynyt niin, että paljolti tuota tuntematonta on tiede selvittänyt. Kun puhutaan aukkojen jumalasta, niin tällainen on joutunut kokoajan perääntymään löydettyjen ja tutkittujen tosiasioiden alta. Jos joku uskoo, niin mitä sitten; sitä nyt ei vaan pidä sotkea luonnontieteisiin ja biologiaan.

"Uskonnollisesti kun on vain 2 tietä, oikea ja väärä. (Oikea ja vasen :) )"
        -
        -Uskonnollisa teitähän näyttäisi olevan maailma pullollaan.

"Älä koskaan luovu Jumalasta. On aikoja että kaikki ei tunnut oikealta tai järkevältä.
        Silti Jumala on ja pysyy. "
        -
        -Tämän kukin tykönään ratkaisee - kaikki vaihtoehdot ovat aivan hyviä.

"Anna elämällesi tilaa ja ilmaa. Jumala ei hylkää omiaan koskaan.
        Liiallinen ahtaus uskonnollisestikin on kuluttavaa ja lopputulos voi olla irtaantuminen ( turhaan). "
        -
        -Anna elämällesi tilaa.

"Jumala on luonut ihmisen, sinutkin.
        Kiitä siitä Jumalaa ja pitäydy hiukan kauempana . Älä hylkää kuitenkaan.
        Vain paholainen iloitsee onnistumisestaan, jos hän saa sotkettua jonkun pään ja ajatukset"
        -
        -Paholaisella pelottelu on myös mielestäni rumaa.

• #

Mikähän siinä ei tunnu oikealta?

• pers kirjavana

Luopunut? oleko nähnyt sen mistä luovuit? vai onko se ollut yhtä lajia maailman yli 3000 eri uskosta?

Itse en ole nähnyt muuta kuin ns uskovaisten lapsesta alkaen alkanutta aivopesua ja pelottelua helvetillä ja saanut väkivaltaista kohtelua lestadiuksen syntilistojen vuoksi.

• su

Meillä ihmisillä on kaksi kilpailijaa. Hyvä ja paha. Meille on luotu aivot ajattelemaan asioita mikä on hyvää ja mikä on pahaa.

Karman laki. Hyvä maksetaan hyvällä . Paha maksetaan pahalla.

Meidän yläpuolella on sanokaamme häntä nyt Jumalaksi, joka on meidän suojelianamme hyvällä hengellään.

Jos emme halua häntä suojelijaksemme, silloin joku toinen vastapuoli käyttää tehokkaasti hyväkseen meitä. Tätä sanotaan syntien tekemiseksi. Mikä sitten on syntiä. Siitä ollaan monta mieltä. ja se juuri saa meidät epätietoiseksi oikeasta elämästä.

Noitumiset, loitsut ja muut kiroamiset, ovat pahan hengen kutsumista.
      Ne johtavat lopuksi tuhoon ja elämän epäonnistumiseen.

Rukoukset, itsensä likoon laittamiset hyvillä teoilla ja sanoilla lähimmäisiään ja itseään kohtaan ovat hyvän hengen mukaisia, eli itselle takaisin tulevia Jumalan siunauksia. Uhrit ja muut uskontemput, eivät ole Jumalasta. Eivät ole koskaan myös olleet.

Me emme kukaan ole jatkuvasti hyvän hengen alainen. Ei ns. uskovauísetkaan. Siksi he pitävät uskostaan suurta meteliä.
      Meidän olisi vain huomattava omat kaikki virheensä ja oikomaan ne hyvälle puolelle.

Tasapainoinen elämämä itsensä kanssa olisi parasta. Huonoilla hetkillä tulisi turvautua sen hyvän hengen apuihin. Ei pidä syytellä itseään synneitään, se vie juuri sekoamisen partaalle. Hakee apua sellaisesta paikasta josta tullaan lyömään kaikki synneiksi mitä olet tehnyt ja tulet tekemään.
      "Pelastuksen" jokainen voi itse säädellä. Kun vain tietää, mitä pitää pelastua, ja miksi. Sen mukaan tuoma tuomiointi, ja utopistinen hekumointi pelastuksen perille vieminen on ihmiselle tuntematon.

Jokainen haluamme rauhallisen lopun elämällemme. Pelottelu hel/vetillä ei johda mihinkään. Järjen käyttö luvallista Jumalallekin.

Tämä olkoon minun ohjeena palstan aloittajalle.

• Κέρβερος

vastaan: Su 1.6.2012 klo 17:23
        Mainio kommentti:-).
        Arvattavasti sinulla on painava argumentti asiaan: mitä on synti ?
        Lessuthan melskaavat synnistä toisinaan aivan vimmatusti, mutta ovatkohan edes koskaan miettineet mitä synti oikeasti on ?
        Toivon, että olisi joskus aikaa sanailla aiheesta enemmänkin.....

• ihmisen ymm ei riitä

Olet luopunut tai et, luontojumala suojelee sinua kuitenkin. Mm kun saat ruokaa, lämpöä ja hengitysilmaa ja muiden eläinkunnan seuraa, ihmisistä apinoihin,,,,

• su

No viherpiiertäjä. Älä ny kuitenkaan mene metsään susia ja karhuja halamaan. Siinä käy huonosti.

• leiff.

Jos kaverilla ei ole , muuta sanottavaa , kuin aloittajalla oli
        On aika heikosti asiat , sillä minä en kehoita ketään ryhtymään
        samaan laiseen yritykseen, eikä sellaiseen koetukseen , se
        on todella niin huono, että jos joku valehtelee että hänellä on
        mahtava tunne,, on katsottava tarkasti, ketä alvelee ?

Koska sen tarvii olla paha jota nyt palvelee, miten voi siitä
        saada mahtavan tunteen ? Jos hän olisi sanonut että on
        liittynyt Jumalaan, olisin tunteen ymmärtänyt, kaiken kai-
        kiaan , sanon vielä olkaa varovaisia ettei käy huonosti..

• v,d-eww_
        leiff. kirjoitti:

Jos kaverilla ei ole , muuta sanottavaa , kuin aloittajalla oli
        On aika heikosti asiat , sillä minä en kehoita ketään ryhtymään
        samaan laiseen yritykseen, eikä sellaiseen koetukseen , se
        on todella niin huono, että jos joku valehtelee että hänellä on
        mahtava tunne,, on katsottava tarkasti, ketä alvelee ?

Koska sen tarvii olla paha jota nyt palvelee, miten voi siitä
        saada mahtavan tunteen ? Jos hän olisi sanonut että on
        liittynyt Jumalaan, olisin tunteen ymmärtänyt, kaiken kai-
        kiaan , sanon vielä olkaa varovaisia ettei käy huonosti..

Niin, uskontunnustuksen antaneita yritän tukea ja auttaa ymmärtämään mitä on olla uskossa MUTTA ETTE YMMÄRRÄ KUIN saatanalle OLETTE YMMÄRRYKSENNE LUOVUTTANEET häneen ja hän epäjumaliinne uskovina eksytettyinä lampaina!

uskon tunnustuksenne: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

uskovaisina olette:
        -ymmärtämätömiä
        -järjetömiä
        -ihmisyyden kieltäneitä petoja jotka ei sen vuoksi ymmärrä ihmisten lakeja
        ( mielenvikaisuus aivopesun tuloksensa, ei omista ihmisyyden sielullisuutta jne)

• teu.
        v,d-eww_ kirjoitti:

Niin, uskontunnustuksen antaneita yritän tukea ja auttaa ymmärtämään mitä on olla uskossa MUTTA ETTE YMMÄRRÄ KUIN saatanalle OLETTE YMMÄRRYKSENNE LUOVUTTANEET häneen ja hän epäjumaliinne uskovina eksytettyinä lampaina!

uskon tunnustuksenne: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

uskovaisina olette:
        -ymmärtämätömiä
        -järjetömiä
        -ihmisyyden kieltäneitä petoja jotka ei sen vuoksi ymmärrä ihmisten lakeja
        ( mielenvikaisuus aivopesun tuloksensa, ei omista ihmisyyden sielullisuutta jne)

Niin meillä Uskovaisina ei ole

Ymmärtämättömiä
        Järjettömiä,
        emme ole mielenvikaisia
        emme ole aivopestyjä
        Emme kiellä örvelöä joutumasta petojen kynsiin.
        omaistamme Jumalallisen sielullisuudesn
        Siis jos tässä orvelö tarkoittaa , hänen uskon tunnutsusta
        joka lähtee ajatuksesta että hänellä ei ole ymmärrystä ,
        ei järkeä , ei lohdutusta , eikä muuta kuin epäjumala ..

• Nimim.

Hienoa että kaltaisiasi rohkeita, itsenäisesti ajattelevia ihmisiä on olemassa. :)

• teu.

Kiitos,kiitos ,ja viime pennilöillä , hän osti kaksi piparkakkua ,
        tämä oli se laulu viipurista ,muunneltu Panssarlahteen .
        HYVÄÄ JUHANNUSTA . meillä on täällä se hyvä puoli että
        väestö on yli kaksinkertaistunut talvi asukkaita on n.3400
        ja kesäasukkaita on n.3600 ,että täällä on 7000 asukasta
        näin kesällä , ja sen huomaa ainakin kun menee kauppaan
        talvella on 1-2 kassaa normaalisti ja kolme vko loppuisin
        nyt on 5-6 kassaa kokoaika käytössä , ja pikkuisia jonoja
        on siltikin . Tämä on S-MARKETISSA että muut päälle ..

• su

Juu, noista marketeista tuli mieleeni. Tupakat he ovat jo osanneet piilottaa pimeisiin lokeroihin, mutta tuo kaljakauppa on hirvittävää. Tuossa suuressa marketissa käytävät täynnä oluttölkkilavoja. Että siitä vaan ettei vaan unohtuisi. Ne Turmiolan Tommit ottaa kumpaankin kainaloonsa "mäyräkoiransa" Taitaapa se turmiolan Tiinakin olla siinä tasavertaisena naisena mukana.

On vähän nurinkurista tuo valtionkin alkoholipolitiikka. Ensin saadaan verotuloja viinan myynistä. Sen jälkeen menee veromarkat alkoholin takia terveyden hoitoon, lisäpolisivoimiin, rikosten selvityksiin, vankiloihin ja muihin maksettaviin haittoihin.

Ja teu ne sinun pitäjääsi rikastuttavat kesävieraat ovat suurempia mäyräkoirien taluttajia. Siten viel hukutaan porukalla vesistöihin.

• teu.

Niin su. luulen että nykyisin laatikko on 24 tölkkinen joka
        kumpaankin kainaloon laitettuna on 48 kpl siinä 16 l yht.
        ja maksaa laadusta riippuen 19.95 - 23.95 /koppa joten
        siitä vaan , onneksi minun ei tarvitse ostaa eikä juoda ..

Uskovaisena on hyvä , että kaiken kaikkiaan olen minäkin
        joskus ostanut jopa juonut , paha kello kauas kuuluu ,
        hyvä kello kauemmas , vai oliko se toisin päin .?

• tuttu tuote?
        teu. kirjoitti:

ja maksaa laadusta riippuen 19.95 - 23.95 /koppa joten
        siitä vaan , onneksi minun ei tarvitse ostaa eikä juoda ..

Uskovaisena on hyvä , että kaiken kaikkiaan olen minäkin
        joskus ostanut jopa juonut , paha kello kauas kuuluu ,
        hyvä kello kauemmas , vai oliko se toisin päin .?

22.6.2012 12:13
        Teuta kirjoittaa;;;;;;;;;,
        ja maksaa laadusta riippuen 19.95 - 23.95 /koppa

mistäs teuta hinnat tietää?

• teu.
        tuttu tuote? kirjoitti:

22.6.2012 12:13
        Teuta kirjoittaa;;;;;;;;;,
        ja maksaa laadusta riippuen 19.95 - 23.95 /koppa

mistäs teuta hinnat tietää?

Nykyään on tupakat piilotettu kassoilta , ja Kaljat on tuotu lavalla
        melkein äärelle , siis jokainen kuin kaupassa tulee kassalle näkee
        ja hinnat on niin suurella että varmastai näkee , vaikkei osta ..
        patkaakaan ,ihmettelee ,,ei muuten mulla ole varakaan siihen..

• Ikuinen etsikko?

Usko tieteen pelastavan maailman ei kanna hedelmää. Tarvitaan moraalinen käsitys ihmiskunnalle ja nykymoraalinen käsityshän on peräisin raamatusta. Ihminen ei ole eläin vaan tekojansa ajatteleva yksilö.

"Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanasta." Ei voi sanoa paikkaa mihin sielun vihollinen ei ole ulottunut. Jos yksin luet raamatun tekstejä ja ymmärrät ne omalla tavallasi voit todeta klassisesti lukeneesi sitä kuin piru raamattua. Sielunvihollinen voi tehdä raamatunluvustakin keinon joutua harhaan uskon tieltä.

Mutta Matteuksen evankeliumissa mainitaankin:Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." tarkoittaa varmasti että uskominen ei ole yksin kulkemista, vaan siinä on aina jokin muu läheinen vierellä.

Niinhän sitä on mainittu joissain kirjoituksissa viimeisistä ajoista, joissa jumalan valittu joukko vähenee vähenemistään eli ei ole mikään ihme, jos alkaa nykymaailman menossa epäilemään kristinuskon järkevyyttä.

Moni pitää minuakin aivopestynä, mutta itseni tunnen kyllä aivan täysin punnitsevani asioita ennen kuin niihin uskon. Mutta se joka ei ole kokenut Jeesuksen rakkautta ei voi tietää uskonelämästä mitään. Siihen ei mitkään raamatuntekstien tarkkojen tulkintojen uskominen riitä vaan nekin sanat kyllä uskoo elävässä uskossa. Olen huomannut senkin että kun tunnen oikeast jonkin asian (synnin) painavan mieltäni ja annan asian olla, niin siihen turtuu. Jossakin yhteyksissä se saattaa tulla jälleen mieleeni ja turtumus katoaa ja se alkaa taas painamaan mieltäni. Kun annan jonkin läheiseni todistaa minulle syntini anteeksi ilman mitään suuria tunteenpurkauksia vaan uskon vain sen että olen saanut syntini anteeksi läheiseni todistamana niin sen jälkeen tulee hyvin helpottunut olo. Mikä ihmisen elimistössä tekee tuollaisen kemikaalisen ilmiön että toisen ihmisen lausumall todistuksella saa olon helpottumaan.

Sitä minä olen aina ihmetellyt että jos raamattu ei olisi totta, niin kuka voi alkaa sepittelemään tuollaisia tarinoita noinkin hyvin keksityllä juonella. Sen enempää en raamatun historiasta tiedäkään että miten se on koottu. Luen aiheesta sitten joskus kun oikein kiinnostaa, mutta minun ei tarvitse lukea siitä elävässä uskossa.

En aio vastata jatkoviesteihin, jos joku niitä aikoisi kysellä sillä kenenkään usko ei vahvistu väittelemällä raamatun tulkinnoista. Halusin vain sanoa sanomiseni näihin päättymättömiin keskusteluihin tällaisena välipurkauksena ajatuksistani ja minun ei oikeastaan olisi näitä hyvä lukea ollenkaan. Hyvää kirjallisuutta raamatun tulkinnoista kannattaa lukea Tapio Nousiaisen kirjoja esim. Yksi ainoa elämä. Tämäkään ei ole sitten mitään kaupusteluyritystä hyvien provikoiden turvin, satuin kyseisen kirjan vain löytämään entisen asuntoyhtiöni rapusta. Tämä on hyvä kirja niille, joilla ei ole halua lukea lahkolaisten kirjallisuutta. Lainaukset kirjassa on vuoden 1938 raamatusta.

Ja jos nyt kukaan haluaa ottaa vielä vastaan siunaukseni ja kesän toivotukseni kaikille, niin olkaa hyvä.

• Κέρβερος

" Usko tieteen pelastavan maailman ei kanna hedelmää. Tarvitaan moraalinen käsitys ihmiskunnalle ja nykymoraalinen käsityshän on peräisin raamatusta. "

Etkö oikeasti tiedä mistä moraali on peräisin vai piruuttasiko tuollaista heittelet ?

Et ole varmaankaan ole sitten lukenut tietoja kristittyjen rikollisten suhteellisista osuuksista maailman vankiloissa.

Etkä ole ollut hereillä historian tunneilla, kun on kerrottu ristiretkistä tai muista uskovaisten teurastusmatkoista muiden vilpittömien rehellisten ihmisten joukkoon.

Aboriginaalit lienevät näinollen sinulle täysin tuntematon kansakunta ?

Tuskimpa tiedät myöskään korrelaatiota fundamentalistien ja kristittyjen suhteellisista osuuksista väkivaltatilastoihin !

Älä siis enää mainitse kirjoituksissasi tuota huuhaata, koska se nimenomaan todistaa uskovien löyhästä moraalista ja väkivallanteoista. Kas kun juuri he ulkoistavat "synnin" muille ja anteeksisaavat rikoksensa. Tilastollisesti siis kaikkein kriminaaleinta porukka.

• teu.

Kuinka Aloittaja voi saada kirjoittaa tollasta tekstiä,
      kuin kirjoitti tänne "olen luopunut jumalasta " Mistä ?
      Minä en luopuisi , mistään hinnasta ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      20
      2252
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      77
      2200
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      41
      2069
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      53
      1449
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1376
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      893
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      63
      892
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      791
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      33
      754
    10. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      753
    Aihe