Pelkkä ajatus muuttaa maailmankaikkeuden? Tiedeteoria

Säieteoria-tiede

Uusi tiedeteoria säieteoria tarkoittaa että vain yksikin ajateltu ajatus voi heti muuttaa koko maailmankaikkeutta. Oliko siinä teoriassa mainittu 6 vai 11 eri ulottuvuutta, ja että yksikin ajatus voisi mahdollisesti muuttaa maailmankaikkeutta, koska ajatus liittyy johonkin ulottuvuuteen.
Oliko tämä jossakin elokuvassa esitetty ajatus myös? Samantapainen asia kuin neljäs ulottuvuus: Aika. Aikaa ei ole olemassa, mutta ihmiset luulevat sen olevan, koska olelmme jotenkin itse luoneet uskomme ajankulkuun. Asia todistettiin kuulentojen yhteydessä, jolloin havaittiin että astronauttien aika kelloissa oli kulunut hitaammin kuin aika maanpäällä olevissa kelloissa samana aikana. Todellisuudessa kaikki tapahtuu kaiken aikaa vierekkäisissä todellisuuksissa, mikä on huima ajatus, ja tekee ajassamatkustamisteoriat uskottavimmiksi.

26

200

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nöynöy

Ei maan matosen, alkeellisen ihmisen alkeellinen ajatus muuta mitään tuolla kauempana. Olemme eristettyinä kehdossamme kaikin energioin. Vain auringon sallitaan lämmittää tätä tuholaislaijia.

• Tuo ajatus

voi vaikuttaa maailmankaikkeuteen esim estämällä sinun ajatuksiasi? Muuten jollain sivustolla oli teoria, jossa väitettiin ettei aurinkoa tai vuorokauta ole oikeasti oemassa, vaan meille pyöritettän 4 päivän jaksoissa jotain vuorokausi hologrammia maapallon ympärillä, vai oliko siinä maailmamme edes pallo vai litteä?

• Tiedekunta

Eläinkunnalla ei ole mahdollisuutta luoda ajatuksia, ihmisellä on. Kuulostat RKP-läis-neuvostoliittolaisen Suomi-yhteiskunnan vaikutteiselta ajattelussasi. Mutta samalla ajattelussasi on paljastava ajatus, joka nimenomaan todistaa aloituksen teorian puolesta. Jos ajatellaan ilmoittamallasi tavalla, se juuri toteuttaisi aloituksen teoriaa pitämällä meidät tuon ajatuksen perusteella olotilassamme maapallolla?

• raakkuna1

Tuo esitetty henkisen toiminnan laki on varsin puutteellinen tuollaisenaan, sillä asiat menevät kuten ne on luotu aikaisempina vuosituhansina, vuosisatoina, vuosikymmeninä aina näihin päivin asti. Joten kukaan ei voi tässä vaiheessa muuttaa kohtaloa, eli ihmiskunnan kokonaisohjelmaa.

• Säieteoriasta
        Tuo ajatus kirjoitti:

voi vaikuttaa maailmankaikkeuteen esim estämällä sinun ajatuksiasi? Muuten jollain sivustolla oli teoria, jossa väitettiin ettei aurinkoa tai vuorokauta ole oikeasti oemassa, vaan meille pyöritettän 4 päivän jaksoissa jotain vuorokausi hologrammia maapallon ympärillä, vai oliko siinä maailmamme edes pallo vai litteä?

Säieteoriaan kuuluisi siis että ulottuvuuksia olisi korkeus, leveys, syvyys, aika, ajatus, elämä, jne., jotka siis sisältyisi kaikkeen mitä maanpäällä on.
        Kommentteihin ajatuksistanne tässä ketjussa voi kommentoida siten että osa ajatuksista saattaa olla sellaisia että niistä puuttuu se osa joka teke niistä 'toimivia', eli sim ihmisen unessa näkemät ajatukset ei ehkä vaikuta mitenkään, tai esim hypnoosisa, josa ajatus saattaa olla hypnotisijan asettama ajatus eikä henkilön oma. Samaan tapaan ihmisellä saattaa olla mielessään ajatuksia, jotka ovat jotenkin tulleet muualta, ja vain oma oivallus saattaa olla 'todellinen', vaikuttava ajatus tässä ketjussa tarkoitetussa mielessä.
        Meni tieteelliseksi keskusteluksi tämä loppu.

• Ne on kyllä
        raakkuna1 kirjoitti:

Tuo esitetty henkisen toiminnan laki on varsin puutteellinen tuollaisenaan, sillä asiat menevät kuten ne on luotu aikaisempina vuosituhansina, vuosisatoina, vuosikymmeninä aina näihin päivin asti. Joten kukaan ei voi tässä vaiheessa muuttaa kohtaloa, eli ihmiskunnan kokonaisohjelmaa.

luotu aikoinaan. Mutta mikä laki estää ettei ne aiemmat luomiset voisi jotenkin muuttua? Vaikkakaan emme tässä yhteiskunnassa ja kultuurissa ymmärtäisi miten.

• gfhfghfg

hfghfgh

• Tie tietoon

50- tai 60-luvulla amerikkalainen tiedetutkija teki kokeen jossa käytti herkkää mittaria kytkettynä kasviin. Kun tutkija jotenkin tuhosi (tai aikoi tuhota?) kasvia, joka kerta mittari reagoi heilahtamalla. Koe todisti että kasvit tuntevat. Koe on kuuluisa koko maailmassa, ja usein mainittu, mutta tutkijan nimeä ei mainita useinkaan.

• niin tuntevat

ja tämä kyllä tiedetään salaseuroissa ympäri maan. Esim. vapaamuurarit ovat historiallisestikin aina olleet kiinnostuneita tästä qistä.

• 19

Hyvä että sinäkään et maininnut hänen nimeä.

• .k.

Olet asioiden ytimessä.

• Tosimies.

Mitä jos vahingossa ajattelee vaikka maailmankaikkeuden sijaitsevan paskasangossa ja nyt kun toin tämän esille niin moni ei voi olla ajttelematta asiaa ja se vahvistaa sijaitsevuuttamme.
      Joten jos paska alkaa haista niin teoriasi on totta.

Nuuuuuuhuuh jaa-a vaikea sanoa?!

• johan pomppas

Jopas jotakin. Voi yhyren kerran.

• vuonna 1984

Eihän meillä ole tuota teoriaa vastaan näyttönä kuin... koko näkyvä maailmankaikkeus ja koko ihmiskunnan historia.

Ajatus EI muuta todellisuutta. Ei muuta. Kokeilkaa jos ette usko.

Valitettavasti tilanne on tällä hetkellä sellainen, että länsimainen "älymystö" - tiedemiehet siinä sivussa - on seonnut täysin päästään. Orastavan sivilisaatiomme keskushermostossa on agressiivinen tuumori.

• Freebird

Kyllä vain muuttaa. Minä ajattelin, että en ole toisen palvelija lopun ikääni ja niin tapahtui. Läski katosi ja olin vapaa kuin taivaan lintu.
        Sitä iloa ei tiedä kuin sellainen joka sen on kokenut.

• .k.kk..

Kyllä se siltä vaikuttaa, että maailmankaikkeus on idean kaltainen, eikä mikään marmorikuulamaisista hiukkasista koostuva tila. Ihmisen tietoisuus on luonut maailman.

• Tulenvarmaanhulluksi

Voin vain sanoa, tuo teoria voisi hyvinkin pitää paikkaansa.

Mietitään nytten vähän perusasioita, ajatus on energiaa, ainakin jonkinlaista joten kuka tietää mihin kaikki energia menee kun sitä kulutamme, elein ja ajatuksin? mitä jos se energia meneekin juuri tuonne taivasrajan yläpuolelle ja muokkaa siellä olevia asioita muiden energioiden yhteydessä? Ken tietää.

Ps. Ärsyttää näin nykysin, itselläni olisi niin monia eri ajatuksia ja teorioita mitä haluisin päästä käytännössä kokeilemaan, olen 19, miten vit**** se muka onnistuu ? Nykysin tarvitset mainetta ja rahaa että pääset jonkinsortin "ylemmälle" tasolle tällä planeetalle saanen kysyä?

• vuonna 1984

Mutta se ei pidä. Näyttönä teoriaa vastaan edelleenkin koko aistein ja tieteen keinoin havaittava kosmos. Houkutteleva ajatus, tietty, mutta täyttä humpuukia. Trendikästä humpuukia.

Yhdeksäntoista ja "haluaisit päästä kokeilemaan", eli ilmeisesti rahan kanssa, ja niin että ihmiset suostuisivat avustamaan sinua kokeiluissa? Kuulostaa tutulta. Nimittäin juuri tuosta syystä nuoria jenkkejä ei voi palkata mihinkään hommaan; he haluavat olla heti "staroja" ja "vetää suuria linjauksia". Ketään ei kiinnosta pitkäjänteinen työnteko.

Älä sorru samaan ansaan. Hanki (huom. hanki, älä odota passiivisesti) töitä, tee töitä, suunnittele tarkkaan mihin haluat pyrkiä, pyri tavoitteeseesi systemaattisesti ja päättäväisesti, älä haihattele ja.... muista että matka voi olla tärkeämpi kuin määränpää.

• AATTELE ÄKKIÄ

Aattele nyt, että rahallako pääsee "ylemälle tasolle" ?

Et varmaan oo tosissasi, kun katot hiukkasen rahanomistajien elämää, niin aivan pelkkää ääliömäistä ja sukuhupaista pöljyyttä semmoset harrastavat, ja taatusti koettavat piilotella tekojaan, koska ne ei kestä päivänvaloa.

Mutta totuus rakastaa vapautta ja hyvyyttä ja rehellisyyttä, eikä siihen tarvita rahaa senttiäkään, vai mitä ?

Tottakit on mukava aatella, kuin rahalla voisi auttaa muita, mutta se voikin olla hirveä ansa, ja harhakuvitelma,-TOTUUDEN käsissä, jonka kouriin jokainen me joudumme,- emmkä sitä karkuun pääse.

• 19
        vuonna 1984 kirjoitti:

Mutta se ei pidä. Näyttönä teoriaa vastaan edelleenkin koko aistein ja tieteen keinoin havaittava kosmos. Houkutteleva ajatus, tietty, mutta täyttä humpuukia. Trendikästä humpuukia.

Yhdeksäntoista ja "haluaisit päästä kokeilemaan", eli ilmeisesti rahan kanssa, ja niin että ihmiset suostuisivat avustamaan sinua kokeiluissa? Kuulostaa tutulta. Nimittäin juuri tuosta syystä nuoria jenkkejä ei voi palkata mihinkään hommaan; he haluavat olla heti "staroja" ja "vetää suuria linjauksia". Ketään ei kiinnosta pitkäjänteinen työnteko.

Älä sorru samaan ansaan. Hanki (huom. hanki, älä odota passiivisesti) töitä, tee töitä, suunnittele tarkkaan mihin haluat pyrkiä, pyri tavoitteeseesi systemaattisesti ja päättäväisesti, älä haihattele ja.... muista että matka voi olla tärkeämpi kuin määränpää.

Rahan kanssa tai ei, lähinnä pointtini tuossa oli se että nykysin et vaan voi tehä mitään ilman rahaa. Ja kyllä, olen tarkkaan jo suunnitellut tulevaisuuteni järjestelmällisesti miten ja milloin tulen tekemään mitäkin.

Ns. "oravanpyörä" tosissaan ei itseäni juurikaan houkuttele, mutta pakko siihen on hypätä jos täällä haluaa elää. En myöskään halua "staraksi" niinkuin mainitsit että jenkeissä näin on. Haluaisin vain päästä auttamaan maailmaa kaikin mahdollisin keinoin, varustaa meitä/tulevia sukupolvia tulevaan( ihan eri juttu sitten taas että mitä tulevaisuus tuo tullessaan ). Olen jopa koittanut pohtia monesti miten saataisiin valuutta pois koko maapallolta, tietynlaisia ratkaisujakin olen päähäni saanut ja kirjannut jopa ylös. Muttä tässäkin vaiheessa kohtaan taas ongelman ( sanotaan nyt että en minä välttämättä, vaikka joku muu, ketä tahansa tältä planeetalta keksisi saman ). Miten joku yksi ihminen miljardien muiden joukossa saisi koko planeettamme ihmiset hyväksymään ja 'allekirjoittamaan' jonkin keinon, ratkaisun kaikkeen? .. Sitäpä juuri, eipä oikein mitenkään. ( Ja taas -> jos sitä rahaa on tarpeeksi ja mainetta, varmasti onnistuisi / ainakin olisi helpompi onnistua kyseisessä asiassa ).

"Ilman valuuttaa, kaikki olisivat rikkaita, kun kaikki olisivat rikkaita, olisi tasa-arvo. Kuntaas olisi tasa-arvo ympäri maailmaa, loppuisi nälänhätä, loppuisi sodat. Annettaisiin kehitykselle enemmän aikaa ja ajatusta -> Ken tietää mitä kaikkea ihmiskunta yhteistuumin saisi aikaan." Just a thought.

Ja pikkaisen tuosta työstä, olen valmistumassa tänä kesänä koneistajaksi, metallialalla siis. Joka minua ei kiinnosta enään pätkääkään mutta osaan tehdä työni huolellisemmin ja paremmin kuin suurinosa esim. opiskelutovereistani. Mutta silti, minua kiinnostaa nykysin niin moni muu asia, fysiikka, matiikka, teknologia yms. ( usko pois, lista jatkuisi vielä ) mutta siis kaikki kehitykseen liittyvät asiat.

Ja mennäänpäs muutama vuotta taakseppäin, kun olin vielä ylä-aste ikäinen eli siis ylä-asteella. Olin suoraansanoen pas*** luokallani arvosanojen suhteen, eli keskiarvolta. Tosin matikka ja fysiikka olivat aina vahvat aineeni ( 9/10 ) ollut läpi yläasteen, miten olisin voinut pelkällä näillä kahdella aineella joissa suoriuiduin hyvin, päästä lukemaan itseäni joksikin joksi olisin halunnut? Miten nykysin pääsisin ? AMK ? kai sekin ovia avaisi, mutta silti, viitaten aikasempaan mitä sanoin, ei minulla ole muita vahvoja aineita, miten sielläkään sitten niissä pärjäisin ?

Mutta tosiaan, sinun viisaita viimeisiä sanoja lainaten, matka tosiaan voisi olla tärkeämpi kuin määränpää.

• t. hullutäällätaas
        AATTELE ÄKKIÄ kirjoitti:

Aattele nyt, että rahallako pääsee "ylemälle tasolle" ?

Et varmaan oo tosissasi, kun katot hiukkasen rahanomistajien elämää, niin aivan pelkkää ääliömäistä ja sukuhupaista pöljyyttä semmoset harrastavat, ja taatusti koettavat piilotella tekojaan, koska ne ei kestä päivänvaloa.

Mutta totuus rakastaa vapautta ja hyvyyttä ja rehellisyyttä, eikä siihen tarvita rahaa senttiäkään, vai mitä ?

Tottakit on mukava aatella, kuin rahalla voisi auttaa muita, mutta se voikin olla hirveä ansa, ja harhakuvitelma,-TOTUUDEN käsissä, jonka kouriin jokainen me joudumme,- emmkä sitä karkuun pääse.

Vapautta? Eiks vapaus oo sitä et saa olla ja tehdä mitä haluaa ?

En koe itseäni vapaaksi kun ensin joudun opiskelemaan 12v. ja sitten tekemään töitä 40-50v~ (eikä edes jokainen pääse tekemään sitä mitä haluaa) , jonka jälkeen (OI-OI) pääsee eläkkeelle, no sen luokittelisin vapaudeksi. ( joka kestää sen 1/3 osa elämästä ?) Että jepjep.

Ihmiset ei oo rehellisii. Väittäisin että suurinosa maailmanväestöstä , jokainen on joskus valehdellut.

• Veksi-Tipe
        19 kirjoitti:

Rahan kanssa tai ei, lähinnä pointtini tuossa oli se että nykysin et vaan voi tehä mitään ilman rahaa. Ja kyllä, olen tarkkaan jo suunnitellut tulevaisuuteni järjestelmällisesti miten ja milloin tulen tekemään mitäkin.

Ns. "oravanpyörä" tosissaan ei itseäni juurikaan houkuttele, mutta pakko siihen on hypätä jos täällä haluaa elää. En myöskään halua "staraksi" niinkuin mainitsit että jenkeissä näin on. Haluaisin vain päästä auttamaan maailmaa kaikin mahdollisin keinoin, varustaa meitä/tulevia sukupolvia tulevaan( ihan eri juttu sitten taas että mitä tulevaisuus tuo tullessaan ). Olen jopa koittanut pohtia monesti miten saataisiin valuutta pois koko maapallolta, tietynlaisia ratkaisujakin olen päähäni saanut ja kirjannut jopa ylös. Muttä tässäkin vaiheessa kohtaan taas ongelman ( sanotaan nyt että en minä välttämättä, vaikka joku muu, ketä tahansa tältä planeetalta keksisi saman ). Miten joku yksi ihminen miljardien muiden joukossa saisi koko planeettamme ihmiset hyväksymään ja 'allekirjoittamaan' jonkin keinon, ratkaisun kaikkeen? .. Sitäpä juuri, eipä oikein mitenkään. ( Ja taas -> jos sitä rahaa on tarpeeksi ja mainetta, varmasti onnistuisi / ainakin olisi helpompi onnistua kyseisessä asiassa ).

"Ilman valuuttaa, kaikki olisivat rikkaita, kun kaikki olisivat rikkaita, olisi tasa-arvo. Kuntaas olisi tasa-arvo ympäri maailmaa, loppuisi nälänhätä, loppuisi sodat. Annettaisiin kehitykselle enemmän aikaa ja ajatusta -> Ken tietää mitä kaikkea ihmiskunta yhteistuumin saisi aikaan." Just a thought.

Ja pikkaisen tuosta työstä, olen valmistumassa tänä kesänä koneistajaksi, metallialalla siis. Joka minua ei kiinnosta enään pätkääkään mutta osaan tehdä työni huolellisemmin ja paremmin kuin suurinosa esim. opiskelutovereistani. Mutta silti, minua kiinnostaa nykysin niin moni muu asia, fysiikka, matiikka, teknologia yms. ( usko pois, lista jatkuisi vielä ) mutta siis kaikki kehitykseen liittyvät asiat.

Ja mennäänpäs muutama vuotta taakseppäin, kun olin vielä ylä-aste ikäinen eli siis ylä-asteella. Olin suoraansanoen pas*** luokallani arvosanojen suhteen, eli keskiarvolta. Tosin matikka ja fysiikka olivat aina vahvat aineeni ( 9/10 ) ollut läpi yläasteen, miten olisin voinut pelkällä näillä kahdella aineella joissa suoriuiduin hyvin, päästä lukemaan itseäni joksikin joksi olisin halunnut? Miten nykysin pääsisin ? AMK ? kai sekin ovia avaisi, mutta silti, viitaten aikasempaan mitä sanoin, ei minulla ole muita vahvoja aineita, miten sielläkään sitten niissä pärjäisin ?

Mutta tosiaan, sinun viisaita viimeisiä sanoja lainaten, matka tosiaan voisi olla tärkeämpi kuin määränpää.

Eikös tonne voi päästä ilman valkolakkia? http://www.avoinyliopisto.fi/fi-FI/Neuvonta/

Kurssit maksaa pikkasen, mut jos on kiinnostusta ja halukkuutta (iso mahdollisuus!) niin avaa ovi yliopistomaailmaan tuota kautta. Voisi toimia sulle 19 ja kenties samalla voisit tehdä käytännön töitä vastapainoksi ja elannoksi?

• 19
        Veksi-Tipe kirjoitti:

Eikös tonne voi päästä ilman valkolakkia? http://www.avoinyliopisto.fi/fi-FI/Neuvonta/

Kurssit maksaa pikkasen, mut jos on kiinnostusta ja halukkuutta (iso mahdollisuus!) niin avaa ovi yliopistomaailmaan tuota kautta. Voisi toimia sulle 19 ja kenties samalla voisit tehdä käytännön töitä vastapainoksi ja elannoksi?

Kiitos paljon veksi-tipe!
        Tosiaan en enään jaksa alkaan etsiä pääseeköhän ilman lakkia vaiko ei, ja sitten taas tulee ongelma mahtaakohan omalta paikkakunnalta löytyä sitä oikeaa suuntaa mitä lähtisin opiskelemaan.

Täytynee siis odottaa päivää uutta ja viisastua enemmän.

• Uskovainen moraali
        19 kirjoitti:

Kiitos paljon veksi-tipe!
        Tosiaan en enään jaksa alkaan etsiä pääseeköhän ilman lakkia vaiko ei, ja sitten taas tulee ongelma mahtaakohan omalta paikkakunnalta löytyä sitä oikeaa suuntaa mitä lähtisin opiskelemaan.

Täytynee siis odottaa päivää uutta ja viisastua enemmän.

Sitten vielä onhan ilta-lukio, jos kiinnostaa moinen. Nykyään myös monia eri keinoja mennä eteenpäin oppimisessa ja uralla esim kurssit , joten en huolehtisi, koska on aikaa kokeilla vaikka useampia mahdollisuuksia. Rahaa on maksuväline, joka itsessään ei ole paha asia, vaan se pahuus on joskus se miten rahaa ja rikkautta käytetään.

• me-262
    • Kylmät kädet

Tämä kuuluu (myös) palstalle

Filosofia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      20
      2664
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1291
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      947
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      925
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      881
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      842
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      795
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      165
      776
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe