Kesätöitä 11-vuotiaalle?

11v boy mäntsälästä

Löytyykö mistään kesätöitä 11-vuotiaalle pojalle? Meinaa tarttisin rahaa uuteen tietokoneeseen ja palkaksi riittäisi vaikka 10e päivässä.

138

9608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei todellakaan.

      Ei löydy, koska laki kieltää.

      Lapsityövoiman käyttö on onneksi Suomessa kielletty.

      Lapsien pitää leikkiä, eikä tehdä töitä.

      Rahat uuteen tietokoneeseen saat vanhemmiltasi, jos saat.

      • leevi

        epä reilua


      • jokukayttaja

        nimen omaan miksi ei voida mennä töihin ois paljon parempaa että pysttyttäis jotenki itse toimisesti keäämään raahaa omaan säästöön.


      • Anonyymi

        Nyh nyh


      • Anonyymi

        hei minä olen otto 11v ja minä tarvisin kevytä kesä töitö utee tieti kineseni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hei minä olen otto 11v ja minä tarvisin kevytä kesä töitö utee tieti kineseni

        Niin mekin halutaan töitä


      • Anonyymi

        sama mulla ku kerään koneessee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mekin halutaan töitä

        samoin


      • Anonyymi

        Kommentistasi päätellen et ole vielä aikuinen entäs sitten tet harjoittelu tai kesätyöt esim 15-vuotiaille pitäisikö senkin olla laitonta koska se on muka lapsi työvoimaa.


      • Anonyymi

        no mitä vittuu teen ku ne ei osta mitää paitsi kaike paskimmat ja rumimmat vaatteet haluun ite tilaa ja ostaa vaatteet ne maksais yhteensä 600 mun o pakko saaha ne viimeistää syyskuus 2022


      • Anonyymi

        This is trash miks mä en voi tehdä töit jos mä haluun ihan p****a


      • Anonyymi

        Ei noin saa tehdä


      • Anonyymi

        Mun vanhemmat antaa mulle liian vähän rahaa


      • Anonyymi

        Mun isoveli on kyl 11-12 vuotiaana ihan koiria ulkoiluttanut että se on vissiin laillista jos sitä lasta ei pakoteta siihen tai jotain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama mulla ku kerään koneessee

        Mäki kerään millain olis hyvä kone ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        This is trash miks mä en voi tehdä töit jos mä haluun ihan p****a

        No nii on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun vanhemmat antaa mulle liian vähän rahaa

        mun vanhemmat ei anna mulle ees rahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentistasi päätellen et ole vielä aikuinen entäs sitten tet harjoittelu tai kesätyöt esim 15-vuotiaille pitäisikö senkin olla laitonta koska se on muka lapsi työvoimaa.

        no ei täällä saa lapsi tehä mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun isoveli on kyl 11-12 vuotiaana ihan koiria ulkoiluttanut että se on vissiin laillista jos sitä lasta ei pakoteta siihen tai jotain

        No nää ny vikisee ei ole laillista mitö väliä jos lapsi siihen itse haluaa onko se silloin rikos voi jumalauta oikseeTi


      • Anonyymi

        Olin kyllä 12-vuotiaana töissä mansikkamaalla, mutta se oli 90-luvun alku :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mekin halutaan töitä

        Sama tarvitsen myös
        On vasta 2 näyttöä ja vähän vanhakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hei minä olen otto 11v ja minä tarvisin kevytä kesä töitö utee tieti kineseni

        Voit ulkoittaa koirii ni siit saa alle 6€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        samoin

        Nii mäki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no mitä vittuu teen ku ne ei osta mitää paitsi kaike paskimmat ja rumimmat vaatteet haluun ite tilaa ja ostaa vaatteet ne maksais yhteensä 600 mun o pakko saaha ne viimeistää syyskuus 2022

        Bro needs his cold drip for koulu lol


      • Anonyymi

        No miks sit 14vuotiaat saa käydä töissä neki on lapsiin ei niillekkää sitte anneta kesätöitä mä vaa tarviin uuden puhelimen


      • Anonyymi

        Homo kys


      • Anonyymi

        Kys


      • Anonyymi

        Lapsityövoima on sallittua, mutta mitä nuorempaa, sitä vähemmän tunteja saa tehdä olisko viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun vanhemmat ei anna mulle ees rahaa

        Ei niin kun pitää kerätä ne itse isi sanoo


      • Anonyymi

        Tosi epistä
        PS oon tyttö mut silti


      • Anonyymi

        Jaaa jaaa ja kuka sen päätti noh AIKUISET ei ihme että ei saada ku AIKUSET vertaa meitä joihinkin sohviiin


    • moikk2

      Kuuluis saada mut laki kieltää mut annan neuvon kato omakotitalojen pihalle jos pihalla on vaikka lehtiä sikin sokin nii ovi kelloa pimpottamaan ja kysy töitä

    • Ulkoil

      Tuonikäiselle paras idea olisi varmaan kevyet pihatyöt naapureille tai jos pidät koirista niin kannattaa kysellä naapureilta ovatko lähdössä matkalle ja tarvitsevatko koiranhoitajaa. Tiedän monia jotka jättävät lemmikkinsä mieluummin luotetulle naapurilleen kuin vievät tarhaan toiselle puolen kaupunkia.

      Yksi mitä itse muistan tehneeni noin 10-vuotiaana oli mummon auttaminen pihatöissä ja kokkaamisessa, sain siitä vähän vaivanpalkkaakin.

    • M.J E.P!

      Pakko saada töitä! Oon 11 ja mun pitää tehdä töitä! On pakko! Mulle riittää 5 e per päivä!!! Töitä!! Jos sul on sopiva työ mulle nii ota yhteyttä!!
      [email protected]

      • Anonyymi

        Joku koiran ulkoiluttaminen siitä saa jonkin verran rahaa ja jos olet allerginen ei kannata mutta toinen ois joku naapureitten pihan siivoominen mul on itelläkki sellain tunne et tekis mieli tehä toitä ja vähän palkkaaki ois ihan jees


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku koiran ulkoiluttaminen siitä saa jonkin verran rahaa ja jos olet allerginen ei kannata mutta toinen ois joku naapureitten pihan siivoominen mul on itelläkki sellain tunne et tekis mieli tehä toitä ja vähän palkkaaki ois ihan jees

        Haluisin ulkoiluttaa


    • andepoika25

      sama minulla ei meinaa mistään löytää vtöitä

      • Anonyymi

        Ei meilläkään mutta me mentiin mimpottaan ovi summe reille ja kysyttiin töitä mutta kedelläkään ei
        ollut töitä paitsi 1


    • help me

      tietääks kukaan mistä saa 12 vuotiaana töitä paitsi piha töitä

      • Anonyymi

        Joo ovee pimpottaa ja sielt varmaa joku avaa nii saat
        Töitä


      • Anonyymi

        En tiiä naapurit ei varmaan tykkää jos meet ihan sisälle ja mihin työpaikkoihin ei mitää paikkaa varmaan 12 vuotiaille löydy


    • kesätyöt

      moi tässä teille pari vinkkii menkää kysymään että tarttisiko joku vaha ihminen apua esim koiran hoitamisessa tai ruuoan laittamisessa tai vaikka siivous hommia mä itse olen käynyt 11 vuotiaana hoitamassa lähistöllä olevaa vanhusta.

      • jokukyttaja

        noi kaikki on jo sanottu


    • help1

      Tarvisin myös mutta ei oo lähistöllä ketään jolta pyytäis help me! joo ja oon 11v

      • kokeillen nyt

        Annatko jonku yhteystiedon ja mistä päin olet


      • ota yhteys

        Kiinostaisko koulutus työ, helppoa ja ihan simppeli homma, mutta mistä päin olet? Saanko sinuun ?


      • A.karar
        ota yhteys kirjoitti:

        Kiinostaisko koulutus työ, helppoa ja ihan simppeli homma, mutta mistä päin olet? Saanko sinuun ?

        Oisin 11vuotias tyttö turusta ja tarvitsisin töitä kaikki muu kelpa paitsi koiran hoito koska olen muslimi enkä saa koskea koiraan


      • Adams
        ota yhteys kirjoitti:

        Kiinostaisko koulutus työ, helppoa ja ihan simppeli homma, mutta mistä päin olet? Saanko sinuun ?

        Löytisikö vielä töitä vaikka sanon neljä vuotta myöhään


      • Anonyymi
        A.karar kirjoitti:

        Oisin 11vuotias tyttö turusta ja tarvitsisin töitä kaikki muu kelpa paitsi koiran hoito koska olen muslimi enkä saa koskea koiraan

        Ei vittu OON MUSLIMI EN SAA KOSKEA KOIRAAN ÄÄK


      • Anonyymi
        ota yhteys kirjoitti:

        Kiinostaisko koulutus työ, helppoa ja ihan simppeli homma, mutta mistä päin olet? Saanko sinuun ?

        Olen 11 vuotias tyttö Liedossa Turun lähellä. Tarvin kesätöitä, mutta pihatöitä sillä koronaepidemian vuoksi. Voin vaikka hoitaa koiraa,kissaa tai Ihan mitä vain eläintä. En ole allerginen. Voin kävelyttää koiraa, tai hoitaa kissaa. Voin kastella kukat puutarhassa, tai ajaa nurmikot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vittu OON MUSLIMI EN SAA KOSKEA KOIRAAN ÄÄK

        Siis aika töykeästi sanottu muistakaa ihmiset ovat erillaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vittu OON MUSLIMI EN SAA KOSKEA KOIRAAN ÄÄK

        vähän rasistista


    • Kesä töihin

      sama oon 11.v tyttö ja haluaisim kesä töitä ja olen kysynyt kaikki naapurit ja tutut ei tarvitse apua miks suomen laki kieltää sen koska jos haluaa itse kesä töihin mitä siin on ongelmana tiiän vaan paikkoja joista ei saa palkkaa mulle riittäis ihan vaan 2e

      • Anonyymi

        Tuuks hakkaa lain


    • KESÄTYÖ

      Te olette kaikki alaikäisiä kunnon kesätöihin yrityksissä. Itse täytän tämän kuun lopulla 15 ja ajattelin hakea paikalliseen Terveyskeskukseen kesätöihin. Palkkakin 2 viikolta reilut 200 euroa. Kasvakaa rauhassa ja menkää sitten kesätöihin, kun ikä riittää.
      Kiitos

      • Anonyymi

        Mutta esim minä tarvis tienata koneeseen mutta en 4 vuotta aatellu oottaa
        Onks vinkkei tienata nuorena?


    • Liian nuori

      Moikka!

      Tuossa iässä työntekemiselle on asetettu niin paljon rajoituksia laissa, että työn saaminen on hyvin vaikeaa. Oikeastaan saisit poikkeusluvalla tehdä vain esiitymistyötä tai avustajan hommia esityksissä. Varsinaisesti kesätyöhön voi päästä vasta 14 vuotiaana tai jos täyttää 14 vielä samana vuonna. Erilaisia rajoituksia nuoren työskentelyyn liittyen on kuitenkin aina 18-vuotiaaksi asti.
      Olet siis vielä hitusen liian nuori. Kysy kuitenkin jostain marjatiloilta tai naapureiltasi.
      Esim: Koiran ulkoiluttaminen ja pihan lakaiseminen/haravoiminen

      • Huupeli

        R. I. P tarviin rahaa uuteen konsoliin ja oon 11v fuu fuu


    • ahtän vahva

      Kyllä työtä löytyy vaikka 10-vuotiaalle, arpojen myyntiä, paperin kierrätystä, pullon palautusta ja puolukan ja mustikan poimintaa
      Tai johonkin kerhoon jotain hommaa, valokuva myyntiä lehdille jne tuumasta toimeen

      • nagyida

        Auttakaa minulle olen 16 vuotias tyttö, ja minulle on tosi tärkeää saada töitä.
        Isäni asuu suomessa ja saan mennä sinnr vain silloin jos minulla on töitä, siis tämä olis mulle TOSI TÄRKEÄÄ!!
        Kaikenlaista työtä voin tehdä(phyysista,logistiikkaa,toimistotyö...jne) siis mitä vaan!
        Kiitos [email protected]!!


      • Ei ei ei ei!
        nagyida kirjoitti:

        Auttakaa minulle olen 16 vuotias tyttö, ja minulle on tosi tärkeää saada töitä.
        Isäni asuu suomessa ja saan mennä sinnr vain silloin jos minulla on töitä, siis tämä olis mulle TOSI TÄRKEÄÄ!!
        Kaikenlaista työtä voin tehdä(phyysista,logistiikkaa,toimistotyö...jne) siis mitä vaan!
        Kiitos [email protected]!!

        Työtä ei etsitä ensinnäkään keskustelupaikoilta! Töitä haetaan yrityksestä itsestään hakulomakkeella tai suullisesti sopimalla paikan päällä. Sinulla sentään ikä riittää, mutta eikö esim töitä löytyisi kotimaastasi?


      • Anonyymi

        Arpojen myynnille tarvii erillisen luvan jostai


    • EX-11V1980

      Kauan sitten olin 11v (1980luku) ja pääsin ekaan niin sanotusti oikeaan kesätyöhön, asuimme omakotitalo alueella, jossa lähellä oli rivitaloja joiden pihan leikkuun oli vuosia hoitaneet alueen nuoret iältään n.15v kesätyönä.

      Joku leiri tai vastaava oli ja yllättäen ketään ei ollut seuraavalla viikolla leikkaamaan jalkapallokentän kokoista piha-aluetta ja lopulta sain leikkuuhomman itselleni yhdeksi viikoksi. Muistaakseni kovin huoli nuoresta iästä oli rivarin edustajalla sitten äidilläni, isäni joka useamman vuoden oli kuskannut mua jalkapallo peleissä ei niin kovin huolissaan ollut, sovittiin että n. 3h leikkuun puolivälissä vähintään tauko...

      Ja leikkuu operaatio oli tuolloin mulle kun lasten leikkiä vaan, lykättävällä perinteisellä
      ruhonleikkurilla n. 3 tuntia ja palkka 50mk joka todella iso raha tuolloin mulle.
      Kotona omakotitalopihan leikkuusta sain 5mk etupiha / 5mk takapiha tehtiin puoliksi
      veljen kanssa. Ekat pihan leikkuut joskus 8-9v ikäisenä.

      Rivarin pihanleikku meni hyvin ja muistaakseni pääsin mukaan leikkuurinkiin...

      12v ja hyvän tutun yrittäjä-isä tarjos koulun kesäloman ajaksi meille pienimuotoista
      järjestely,lajittelu,siivous duunia tuntipalkalla ja toki lähdin mukaan ja tämäkin meni hyvin, työnantaja sekä tekijä oli tyytyväisiä.

      Ja tuolloin ei ollut matkapuhelimia...

      Tekemällä oppii, olen aikuisikään tultuani ollut varsin tekevä, juurikaan ei ole työttömänä tarvinnut olla, pienetkin työteko onnistumiset ruokkii jatko onnistumisia
      ja kun saa päälle sellaisen onnistumis kierteen on mukavaa tehdä duunia, kun se
      tavallaan on kuin lasten leikkiä...

      Mielestäni nyky yhteiskunta on yli suojeleva ja ei kuuntele lapsien/nuorien ääntä
      tarpeeksi, toisaalta nyt äiteinä isinä alkaa olemaan paljon ns. pullamössöpolvea,
      jotka itse ovat varsin saamattomia...

    • Emsus

      Oisko kellään töitä mulle tarviin maniiXD oon 11v

    • Tarviinkesätöitä

      Tarviin rahaa ja en tiiä mitä töitä voin tehdä tässä iässä (oon 11) Mä tarviin rahaa että voin ostaa kameran tietokoneen ja kaikkia muita tarvikkeita kun alotan videoiden tekemisen. Ja ostan sitten uuden puheliimen ja säästöön menisi myös rahaa

    • KarkkiNalle11

      itse 11vuotias ja ajattelin sukulaisilta kysyä jos voisin heillä siivoilla ja tehdä jotain työtä.
      aiemmin mummoni ja ukkini kanssa juteltiin jos menisin siivoamaan niin saattaisin saada vähän rahaa:)

    • Per-kel

      Löydä maajussi jolla on sokerijuurikaspelto, pääset varmaan harventamaan? Minäkin 1960 samanikäisenä , palkalla ostin sitten virvelin ja vieheet omilla rahoilla, ilo huipussaan kun sain hauki-kaloja :)

    • KoittakaaYmmärtää

      Koittakaa nyt kaikki ketjuun kirjoittaneet ymmärtää, että tuon ikäisenä EI SAA MISTÄÄN oikeita töitä.

      Laki kieltää Suomessa lapsityövoiman. 11 - 14 vuotiaat ovat vielä aivan lapsia, ei edes teinejä. Ja lasten "työ" on leikkiminen, ei työnteko.

      Ainoa, siis AINOA, keino saada muutama euro taskurahaa, on joku pullojen keräily, naapureiden/tuttavien kaupassa käynti, tai joku vastaava.

      Mutta mitään oikeita töitä ette saa tehdä, eikä teitä kukaan palkkaa. Tämä on fakta, joka ei muuksi muutu.

    • VRlle

      olen 11V poika ja haluaisin päästä kesätöihin kondyktööriksi VR älle!

      • RILLU

        Soita VRlle.


      • RILLU

        RILLU, OK


    • Kesätöitä

      Olen 11 -vuotias tyttö Lappeenrannasta ja haluaisin kesätöitä. Minä tykkäisin erityisesti koirien ja puutarhan hoidosta. Pistä viestiä jos tarvitsisit kesätyöläistä. [email protected]

      • Kesätyö

        Mäki oon 11- vuotias ja lappeenrannasta ja haluisin tienata rahaa, tykkään eläinten hoidosta ja osaan hoitaa varsinkin: pieniä jyrsiöitä (itseltäni löytyy4) esim kani, marsut, hamsterit, hiiret yms, lintuja, käärmeitä, ja koiria. Tai jos tarvitset jotakuta esim maalaamaan jotain laudanpaloja yms nii sekin hoituis


    • Kesätyö

      Tarvisin Pientä työtä Harjavallasta 10€käy Päivässä Vaikka piha Hommia siivousta yms mene ehdottamaan sähköpostiin [email protected] (Huom Olen 11v Poika)Kerään Rahaa

    • Kahisevaa

      (Sori oon myöhäs) Mutta tää saattaa olla tylsää, mutta kannustan sua etsimään pulloja. jos oikeesti yrität kunnolla, saat 1-2 tunnissa sen 10-15€ täyteen jos keräät johonkin muovikassiin. Itse sain viikossa jotain 58€ kun en iha kunnolla ettinyt. (poika sastamalasta)

    • kyllätyötäriittäisi

      Työtä on mutta palkanmaksajia, ei ole!

    • Samilehti

      Jos olet 12-vuotias niin saat jakaa lehtiä ja sitä isompi alue sitä enemmän rahaa. Ja itse tienaan 100€ per kuukaus ja lehtiä on jaettava kaksi kertaa viikossa.

      • Anonyymi

        Mitä sait töitä ku ite täytän kohta kakstoista ja tarviin rahaa ku meinään oataa mankin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sait töitä ku ite täytän kohta kakstoista ja tarviin rahaa ku meinään oataa mankin

        Ei ne ota sinua töihin. Vasta sinä vuonna kun täytät 14 v. Ne noudattaa lakia nuorista työntekijöistä.
        Googlaa jos et usko esim. Suomen suoramarkkinointi.


    • tiptip

      Mee myymään persettäsi kadulle

    • Hellomakkara

      Miksiiiii mä halusin töitä ittelleni

    • Anonyymi

      Munkin pitäs saada töitä jostain mu mistään tästä ei meinaa löytyä mu mun kannatta varmaan mennä laittaan kaupan ilmotus taulullle mu 2jos joku tarvii kesä apulaista niin jos asuu lähellä ilmajokea ta seinäjokea niin laittakaa sähköposti viestii ku kerään mankiin
      [email protected]

    • Anonyymi

      Olen yksitoista vuotias tyttö etsin töitä. Olen jo pitkään haavellut kieli matkasta ja nyt kerään siihen rahaa. Voin tehdä esim piha töitä , koti töitä ja viikon loppu päivisin lasten katsomista. Asun jyväskylässä. Jos tarvitset jotain tällaista apua lähetä viesti [email protected]

    • Anonyymi

      miks lapset ei saa töitä esim 11 v miks ihan epäreilua

    • Keräisin rahaa sähköpotku lautaan päivässä palkka voisi olla 10€

    • Ja olen 11v tyttö Askolasta

      • Anonyymi

        varokaa lapset, ettei teitä huijarit palkkaa, ties mihin " työhön ".


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Oon ihan myöhäs mut oon 11-vuotias ja oon menossa tuttuni "omistamalle" tallille kesätöihin ja ihan vaa pesee varusteita ja ehkä muutakin palkka=emt 😅

    • Anonyymi

      Moi olen 11v löytyisikö kesätöitä tarviin tietokoneen

      • Anonyymi

        Suomessa ei hyväksytä lapsityövoimaa. Siksi voit saada palkkatöitä vasta sinä vuonna, kun täytät 14.

        "Jos sinulla ei ole mahdollisuutta vielä hakea tai päästä töihin, voit hankkia pientä taskurahaa myös muilla tavoilla. Voit esimerkiksi kysyä, olisiko vanhemmillasi tai sukulaisillasi jotain sellaista tavallista isompaa kotityötä tai projektia, johon he tarvitsisivat apua ja josta he olisivat valmiita hieman maksamaankin. Tällaisia töitä voisivat olla talvella vaikkapa lumityöt ja kesällä nurmikon leikkuu, haravointi ja marjanpoiminta. Ympäri vuoden tehtäviä töitä ovat vaikkapa varaston ja auton siivous, halkotyöt, kauppareissulla avustaminen, remontissa avustaminen, lemmikkien ulkoiluttaminen, lastenhoito yms.

        Taskurahaa voi hankkia myös keräämällä pulloja erityisesti isojen tapahtumien yhteydessä. Pullojen kierrättäminen on myös luonnolle kiva teko!

        Pienten askareiden ohella voit kerryttää rahaa esimerkiksi säästämällä viikkorahat tai muut vanhemmilta saamasi rahat tilille. Mikäli haluat, voit myös pyytää vanhempia ja sukulaisia antamaan syntymäpäivälahjat ja joululahjat rahana. Tällöin voit itse päättää myöhemmin, mihin haluat rahasi käyttää.

        Yksi hyvä keino on myös myydä tarpeettomiksi jääneitä vaatteita ja tavaroita kirpputorilla tai nettihuutokaupoissa. Muistathan kuitenkin jutella kirpputorimyynnistä ensin vanhempiesi kanssa.

        Syksyllä voit hankkia taskurahaa marjoja poimimalla. Marjoja saa poimia metsästä ja myydä verovapaasti, jos niitä ei poimi varsinaisesti työkseen."

        https://www.nuortenelama.fi/miten-saada-taskurahaa


    • Anonyymi

      Mä taas tarttisin vaa muute vaa😂

    • Anonyymi

      Epäreilua entä jos meki halutaan säästää rahaa

      • Anonyymi

        Tee diili kotitöistä vanhempien, sukulaisten, kaveripiirin kanssa. Pistä ilmoitus jonnekin.


    • Anonyymi

      Saisinko Kesä töitä olen 11 -Vuotias tyttö ja minulle riittää mikä vaan palkka ja se riittää jos se olisi jokin ei raskas tai vaikea työ. Kiitos jos luit ja vastasit !!

    • Anonyymi

      Moikka! Olen 11 vuotias tyttö ja tarttisin töitä! Säästän rahaa airtrackkiin ja kameraan. Minua kiinnostaisi esim. Koirien ulkoilutus ja pienet hommat! Ps. Täytän 12 kesäkuussa!

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Voiko täälä hankkii töitä mistä saa rahaa

    • Anonyymi

      Löytyykö mistää 11v lapselle töitä ku pitää säästää rahaa uuteen pleikkaan ky mutsi osti mulle koneen ja ei suostu ostaa mulle ps 5 nii löytyykä mistää tampereelta tai helsingistä mitää töitä

    • Anonyymi

      elikkäs ite oon 12v tyttö ja oon menossa kesätöihiin mansikka pellotte ja saan siitä rahaa 100e 1 kk ja teen pihatöitä naapurinmummolle. pesen ikkunoita ajan nurmea ja yms ja saan siitä 50e jos teen ahkerasti joten eiku vaan naapuriin kysymään!!!

    • Anonyymi

      Mä haluun

    • Anonyymi

      Olen 11-vuotias tyttö ja etsin väliaikaista työpaikkaa kun tarvitsisin uuden puhelimen. Palkaksi riittää vaikka 10€ per päivä.

    • Anonyymi

      moi kuka on täs pro sanoka mä en tiän miten varata seuravalle kesälle työ?

    • Anonyymi

      Voiko myös talvella tai syksyllä koska etsin hirveästi töitä mutta en löytänyt
      Tämä on tärkeä minulle

    • Anonyymi

      Mäki tarvisin rahaa uusii vaatteisii ku haluisin hienoi ja uusia isompia vaatteita mut ei ikinä käyä ostaa ku vaa kesäsin pari vaatetta:(

    • Anonyymi

      oon 11v tarviin rahaa piirtämiseen ja skeittaamisee turpakii jos et haluu et teen töitä oma päätös

    • Anonyymi

      Sama munkin pitäis saada palkkaa

    • Anonyymi

      miksiköhän laki kieltää alle 18v:n tehdä töitä. vois tehdä valituksen

    • Anonyymi

      Aivan hyvin voit: vähän kolailla lumua naaoureille,pihatöitä keväällä. Jos osaat hoitaa eläimiä,voit tarjota esim hoitoapua.
      Tiskata,siivota. Kunhan pidät vapaatakun,sinä olet vielä lapsi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos joku täällä nyt vielä liikkuu, niin tässä yksi vinkki: marjat. Mä oon 11, ja kerännyt 9w asti marjoja. Eniten lakkoja, koska niitä on kivaa kerätä, ja niistä saa aika kivasti rahaa. Parhaimmillaan oon saanu jtn 200 e kahella poimimiskerralla. Puolukat on kans kivoja kun niitä on helppo kerätä, ne vaan on aika halpoja, niin ei saa niin paljon rahaa. Mummolan koiran ulkoilutuksesta saan aina parin kilsan lenkistä vähän taskurahaa. Kotona saan myös kun maalaan meiän tallia (me asutaan heppatilalla). TällästäXD

    • Anonyymi

      Lapsille pitäisi antaa mahdollisuus työnoppimiseen. Itse olin 12-vuotias, kun aloitin kesätyöt. Oppi ymmärtämään, mistä raha tulee, mitä sillä voi tehdä ja miksi kannattaa opiskella. Samoin oppi sosiaalisuutta ja pysyi poissa pahanteosta.

      Tämä nykyinen kukkahattuilu ja muu diibadaaba vain aiheuttaa lasten ja nuorten pahoinvointia, kun päämäärätön haahuilu vain lisääntyy ja pahanteko saa lisää sijaa näiden elämässä.

      Pitäisi oikeasti palata aikoihin, jolloin nuoretkin osasivat käyttäytyä nykyistä paremmin.

      Aloittaja on erityisen reipas ja oma-aloitteinen nuori. Ole ylpeä itsestäsi ja tavoitteellisudestasi! Olen niin pahoillani puolestasi, että tämä nykyinen yhteiskunta yrittää viedä sinulta oma-aloitteellisuuden ja toivon kesätöistä. Itse en ole sellaisia äänestänyt Eduskuntaan, jotka tällaisia lakeja ovat kirjanneet.

      Annan sinulle sellaisen neuvon, koska olet ihailtavan oma-aloitteinen ja reipas nuori ihminen, että käy tarjoamassa palveluitasi A4:n mainoslehtisin omakotitaloalueella tarjoamassa erilaisia pikkupalveluksia, kuten haravoinnit, roskapussien viennit astioihin tontinrajalle, aitojen maalaukset, nurmikon ilmastoinnit sammaloitumisen estämiseksi, perustuksien harjaukset ja maalaukset ja kaikkea vastaavaa pientä kotityötä, mitä joskus saa kotonakin tehdä. Uskon vahvasti, että saat kesätyöansioillasi hankittua haluamasi tietokoneen. P. S. Moni vanhempi ihminen saattaa tarvita juuri sinun osaamistasi älykännykän tai tietokoneen käytössä

      Kaikkea hyvää elämääsi, sinä upea ja ahkera nuori ihminen! Älä anna periksi, toteuta unelmasi!

    • Anonyymi

      Esim, Voit laittaa Kaupan ikkunalle lapun, että tarvitset rahaa ja että olen sen ja sen ikäinen ja puhelinnumero että kerro itsestäsi ja joo. Mun vinkki

    • Anonyymi

      Mä sanoisin että koirien ulkoiluttaja (ei kannata kokeilla jos olet allerginen) ja isoveli sanoo että ei kannata ulkoiluttaa kovin montaa koiraa samalla koske se saattaa olla hankalaa olen itse 11 vuotias tyttö joka haluaa ostaa jonkun hyvän tietokoneen :)

    • Anonyymi

      Entä jos olisi sellainen työ josta tykkää esimerkiksi koiran ulos vienti ja sen kanssa kävely! Minä rakastan koiria ja tämä olisi hyvä ja pieni työ!

    • Anonyymi

      tarttisin mäki rahaa mut ku 11 vuotias ei ilmeisesti saa tehä töitä vai oon 11 ni mul annettiin silti koulusta jonku halvatun työ kortin mis pitää mun ansaittemilla rahoilla koululle pitää tienata koululle rahaa esim meil on aboit 200 neliömetrinen piha ja se koko piha pitäis haravoida onko se laillista käskeä 11 vuotiasta tienaamaan koululle 30e onks laillista mielestänne

    • Anonyymi

      Turpa kii

    • Anonyymi

      Sellaista elämä on

    • Anonyymi

      Löytyykö mistään kesätöitä 11-vuotiaalle pojalle? Meinaa tarttisin rahaa uuteen tietokoneeseen ja palkaksi riittäisi vaikka 10e päivässä.

    • Anonyymi

      Kaikki jotka on rahan kaipeessa niin teijjän kannattaa auttaa muommoo tai kerata ESIM: marjoja, kerätä pulloja, auttaa vanhempia ESIM:siivoamalla. Myös monia muita tapoja on.
      Myös itse kävi tänää auttaa naapuria niise anto 5 euroa+suklaa levy

    • Anonyymi

      Se on tosi epäreilua että ei saa tehdä töitä tarvitsen rahaa säästöön olen 12:v poika harmittaa että ei voi tehdä töitä 😭

    • Anonyymi

      Löytyykö mistään kesätoitä 10-vuotiaalle pojalle?ku tarttisin 400€ ja palkaksi riittäisi 5€ tunti

    • Anonyymi

      Mä aloitin kesätyöt 9-v... oli ns pakko, piikomista... siitä asti olen tehnyt töitä, 14 v aloitin jo ns vakityön... palkka siihen aikaan oli olematon, vuokraan meni 100 mk, palkka 200 mk/kk.. loppukuu meni ettei ollut ruokaa lainkaan... vasta 18 v sain ns kunnon palkkaa... olen nyt 70 v ja pärjännyt... kotona ei jaksettu elättää mua joten piti lähteä maailmalle.. pärjäsin sitten loppujen lopuksi...

    • Anonyymi

      mä tarvisin kesätöitä onks mitää vinkkejä kun mulla on esim vahusten hoitokoti vieres nii jos menis kysyy niilt esim töitä

    • Anonyymi

      Mä tarviin töizaä

    • Anonyymi

      Mä ja kaveri tarvitaan työtä että saada jossakin
      5€-päivä päästänks me?

    • Anonyymi

      Kuinka vanha saa tehä kesätöitä

    • Anonyymi

      Jee metsäpalo

    • Anonyymi

      Haluisin mennä tilaa netistä jotain kamaa mutta kun ei oo massii. Haluun tehä töitä et saisin rahaa kun ei jaksa pyytä vanhemmiltä rahaa mitä ne ei ees sit paljonkaa anna☹️🦶

    • Anonyymi

      HALUUN RAHAA UUTEE PUHELIMEE

    • Anonyymi

      Löytyisikö minulle töitä olen 11 v tyttö säästän omaan hevoseen

      • Anonyymi

        Kesäteatteri🤷🏼‍♂️?


    • Anonyymi

      sama mut oon 11v tyttö ja säästän rahaa hyväntekeväisyyteen ja lahjoihin ja mulle riittäis 7 euroa päivä tai tunti 5 euroa mun vahvuudet on myynti, savi työt, korujen teko ja olen tällä pikku bisneksessä jonka olen itse tehnyt ja yleensä loppuu 13.00 koulu ja kahtena päivänä 14.00

    • Anonyymi

      olen 11v tyttö ja etsisin työ paikkaa kesäksi ei tarvitsisi isoa palkkaa ja taustani työ kokemuksestani in outo mutta päätän silti kertoa tämän ole pikku yrittäjä joka myy koruja ja savi töitä ja vahvuuteni on käsi työt, korut, savi jutut, asikas palvelu ja olen hyvä kokkaamaan tässä osa ja voi kuulostaa oudolta kun olen vasta 11v mutta tarviten rahaa äitilleni ja isälle ja hyväntekeväisyyten ja lahja asioihin joten voitteko kertoa paikkoja jonne pääsen töihin porvoon sisä alueella

    • Anonyymi

      Siis meille lapsille sanotaan että mene nyt ulos ja miksi oot niin paljon ruudulla mutta samalla myös meitä kielletään tekemästä töitä niinku pitäiskö meidän vaa maata tuolla Loska paskassa tekemättä mitään

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe