IKUINEN PAINAJAINEN ? 0 !

Alex tai joku hänen hengenheimolaisensa kirjoitteli :

## Heti viimeisen tuomion julistamisen tapahduttua s:aatana enkeleineen ja häntä seuranneet ihmiset saavat rangaistuksensa.
Synnin palkka on KUOLEMA! ##

"Heti" -sana sai huomioni kohdistumaan lauseeseen kätkettyyn piiloviestiin, että jumalattomien rangaistus olisi silmänräpäyksellinen helppo lopullinen uni.

SYNNIN PALKKA ON KUOLEMA = ERO JUMALASTA

Kun Adam ja Eva kuolivat Juamlan silmissä, tämä karkotti heidät yhteydestään ja paratiisista. Nämä eivät enää vastanneet Hänen huutoihinsa, eivät kuulleet.
Tietysti näin kävi, sillä Jumala oli varoittanut, että sinä päivänä - lankeemuksen - te kuolemalla kuolette. Alkoi miehen ja naisen painajainen - ero Jumalasta.

SITÄ minun on mahdoton uskoa, että oikeudenmukainen Jumala päästäisi pahantekijät kuin koira veräjästä, pelkällä muodollisella tuomiolla iankaikkisuuden puolella. On huomioitava sekin, että moni jää täällä ilman rangaistusta, vaikka olisi miljoonia viattomai surmannut.
Ja toisaalta - jopa uskovaiset vanhurskautetut saavat jonkinasteisia tuomioitua perillä kirkkaudessa. Tiesitkö, että tietämättömyys ei ole mikään puolustus, mutta se, että tietää tehdä oikein, muttei tee, se on paljon suurempi synti?

Luuk. 12:48
Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee,
rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu,
myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.

KADOTUKSESTA ELI HELVETISTÄ puheenollen, onko se ikuista painajaista vai onko se painajainen, joka päättyy jo ennen kuin on alkanutkaan ? Vai mitä on?
Minun kantani on se, mitä Sanasta ilmenee Raamatussa. Sitä koetin valottaa.

antti

18

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SINÄ joka tosissasi tahdot tietää, mistä on kyse adventistisessa uskomisessa, koeta vielä ehtiä, päästä mukaan Raamattuleirille Kallioniemeen!

On mukava sitten kirjoitella, kun tietää, mistä puhuu. Minun tapauksessani pääsin usean vuoden väärinkäsityspiinasta, kun uskalsin kohdata todellisuuden. Luulenpa että kelle tahansa tulee myönteisempi käsitys adventisteista ja heidän johtajistaan, kun ei karttele heitä, vaan kohtaa vertaistilanteessa. Adventtioppikaan ei ole niin erityisteologiaa, etteikö sopisi muiden protestanttien joukkoon. (Arvostan ja ymmärrän toki niitäkin, niitä ex-adventisteja, jotka asiallisesti ja kokemusperäisesti sanoutuvat irti minun arviostani). Vakaasti näen, että adventistit ovat tärkeä osa Kristuksen seurakuntaa.

Ilmapiiri raamattuleirillä on jotensakin niin mukava, että rohkenin taasen pyrkiä leirille ja, kiitos Herralle, sain leirilipun lunastaa.

Laukaan Kallioniemessä, n. 20 km Jyväskylästä pohjoiseen, 23.-29.7.2012
      Kysy lisää puh. 09 - 6120 360
      http://media7.fi/raamattuopisto/

• Antti kirjotti, että ´sinä joka tosissasi tahdot tietää ..¨ ja joteski viittasi tietämisen johtavan todennäköisesti myönteisempään käsitykseen adventisteista.
        Tuolla toisaalla oli Flinkin esittämä adventistien asenne sotimiseen ja siinä minun mielestäni kerrassaan oivallisesti nousee esiin adventistien asenne yleensäkin. Ainakin nykyisin jäsenistöllä on näköjänsä vapaus valita ajatuskantansa itseellisesti. Vai mitä herrasväelle tulee mieleen Timon . .

: : Laitan tähän tämän asian.

Adventtikirkko suosittelee jäsenilleen siviilipalvelua tai aseetonta palvelua, koska Suomessa on yleinen asevelvollisuus. Kirkko ei voi määrätä jäseniensä kantoja. Kirkko voi vain opettaa ja ohjeistaa. Päätökset tekee jokainen itse.

Siviili/aseetonpalvelus täyttää molemmat Raamatun paikat: "älä tapa" ja "alamaisuus esivallalle".

Jos kiinnostaa, niin olen käynyt siviilipalveluksen. Sotatilanteessa rintamalle voisin mennä vain aseettomana pastorina tai lääkintämiehenä. : :

• oletko pelastettu?

Kantolan helvetin hiiletkö kesken loppumassa?

Oletpa sinä kostonhimoinen, onneksi sinä et päässe rankaisemaan ketään.

Kyllä siinä on kauhua kyllälti jos joutuu elävältä tuleen heitetyksi ja kuolee tuskallisen kuoleman, joutuen kitumaan oien syntiensä mukaan.

Sillä raamatu lupaa kullekkin TEKOJENSA MUKAAN! V

ai pidätkö sinä meidän taivaallista Isäämme epäoikeudenmkaisena?

Hän antaa kullekkin siis tekojensa mukaan, niinkuin kukinon ansainnut. USKO TÄMÄ JO Antti!

• ## Kyllä siinä on kauhua kyllälti, jos joutuu elävältä tuleen heitetyksi ja kuolee tuskallisen kuoleman, joutuen kitumaan omien syntiensä mukaan.
      Sillä raamatu lupaa kullekkin TEKOJENSA MUKAAN!
      Hän antaa kullekkin siis tekojensa mukaan, niinkuin kukinon ansainnut. USKO TÄMÄ JO Antti! ##

Ei tarvi noin kauhiast karjuu, uskon vähemmälläkin. En ehkä jaksa ihan tosissani uskoa, että Jumala ketään muuta rankaisisi roviolla, mutta niinkuin korostit - OMIEN - syntieni kohdalla olen täysin varma, että Jumala oikeudenmukaisesti rankaisis minua roviotuomiolla, jos en olisi hänen Poikansa suojeluksessa. Tunnen nahoissani, kuinka Jeesus juuri MINULLE sanoo: "Olet ansainnut helvetin tuomion!". Mutta kiitos Herralle, Hän lisää, että Minussa löydät rauhan.

Kävin vastikään Turun linnan tornissa ja opas kertoi, että keskiajalla rikolliset naiset poltettiin roviolla tai haudattiin elävinä, Suomessakin - katoliseen aikaan siis. En minä ainakaan omalla kohdallani rohkenisi nurista semmoisesta tuomiosta, jos se todellakin olisi oikea elikkä synneistäni. Kun tunnen syntini aivan kauhistuttaviksi, niin miksi kauhistuisin siitä koituvaa ansaittua roviota?
      Mutta pelkäänpä, että keskiajalla jaeskeltiin katolisen piispan käskystä vääriä roviotuomioita ja siitä olen varma, että siihen vääryyteen osalliset joutuvat kokemaan saman itse seitsenkertaisesti ainakin, ikuisuudessa.

On kirjoitettu: "Joka paljon on anteeksi saanut, se paljon rakastaa".
      Olen saanut suuret pahat anteeksi, tunnen tulleeni pelastetuksi helvetin piinaavista liekeistä ja piinaavasta omastatunnosta, mutta silti rakastan vähän.
      Rukoilkaa, rakkaat palstalaiset Isää Herran nimessä, että Antti oppisi rakastamaan!

antti

• Ota lungisti vaan Antti - ei Jumala kiduta ketään, eikä ole mitään ikuista piinaa.

Se on vain harhaa - ei Raamatun opetusta.

Mutta iankaikkista elämää ei saa kukaan joka ei ota sitä vastaan.. ja sen vastaanottaminen tarkoittaa yksinketaisesti sitä että on halukas elämään siten että elämä ei tuhoudu ja pyytää siihen sitten Jumalan avun.

Muutamaia asioita jtka on hyvä ymmärtää - iankaikisessa elämässä ei ole yhtään valhetta, valhe tekee elämän säilymisen mahdottomaksi - siksi on tärkeää, että ihminen lopettaa valehtelemiset - vai mitä ? Antti..

Synti tappaa ihmisen - syntiä on kaikki teot jotka tuhoavat elämää - ja siksi synnin tekijä ihminen saa tekojensa mukaan, jos hän ei saa armosta elää..

Asia on niin yksinkertainen, että luulis sen nyt jokaisen ymmärtävän - sinunkin.

On aivan toinen asia että pahuus hävitetään kerran maailmasta - ei Herran päivä ole ihmisten tuhoamista varten vaan pahuuden poistamista varten - vaikkakin ne jotka pahuutta haluavat tuhoutuvat .. mutta se on heidän valintansa .. koko maailma tuhoutuisi ihmisten tekojen tähden - jos ei Jumala puuttuisi asiaan..

Ilm. 11:18
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki.
        On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret.
        On aika tuhota ne, jotka tuhoavat maata..
        --------

On kaverilla kummat uskomukset, kuolemakaan ei enää ole tarpeeksi vajanaisten rangaistukseksi - ei kun ikuiseen piinaan vaan tulijärveen kitumaan .. ikuisesti .. voi voi - näitä juttuja .. ei päätä eikä häntää ..

.On teillä kumma käsitys Jumalasta.

alex

• Lex*

Mina en maalikkona kasita mik' mika pelastus on luilla haudassa ta poltettuna. Haudassahan se pelastus on. lopettakaa hoyryaminen. Eihan teilla lole muuta kuin pitk' uni, joka ei lopu koskaan*

• Antti joko valehteli tai sitten erehtyi - minä en ole tuota kirjoittanut.
      alex

• Mutta alex ?

"Heti viimeisen tuomion julistamisen tapahduttua saatanaa enkeleineen ja häntä seuranneet ihmiset saavat rangaistuksensa. Synnin palkka on KUOLEMA!"

Alex, alex! Etkö ole tuota mieltä ja mitä mieltä sitten olet, kun näin vastustat:

"Antti joko valehteli tai sitten erehtyi - minä en ole tuota kirjoittanut."

Antti arveli että joku alexin hengenheimolainen sen kirjoitti, mutta onko, alex, niin että oletkin ihan eri mieltä . . että eivät saakaan rangaistusta, vai? Täh?

Kirjootti
        Quolema ilman ranqaisua?

• Mutta alex ? kirjoitti:

"Heti viimeisen tuomion julistamisen tapahduttua saatanaa enkeleineen ja häntä seuranneet ihmiset saavat rangaistuksensa. Synnin palkka on KUOLEMA!"

Alex, alex! Etkö ole tuota mieltä ja mitä mieltä sitten olet, kun näin vastustat:

"Antti joko valehteli tai sitten erehtyi - minä en ole tuota kirjoittanut."

Antti arveli että joku alexin hengenheimolainen sen kirjoitti, mutta onko, alex, niin että oletkin ihan eri mieltä . . että eivät saakaan rangaistusta, vai? Täh?

Kirjootti
        Quolema ilman ranqaisua?

Haloo - kuolema ON RANGAISTUS .. Toisin sanoen kuolema on ihmisen tekojen seuraus. Kun ihminen kuolee - HÄN KUOLEE TEKOJENSA SEURAUKSENA -

Kyllä kaikenlaiset lahkot on sekoittaneet teillä pasmat oikein kunnolla.

Jumalaa sanotaan kiduttajaksi ja jos ei Jumala olekaan kiduttaja niin silloin on jotain vialla - voi hyvänen aika tuota yksinkertaisuutta.

Antilla on paha tapa omia sanojaan muiden suuhun.. mikä ihmetyttää - uskovainen mies kun on - tai ainakin sanoo olevansa. No nythän ei monikaan enää ota Antin selityksiä ihan todesta..

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Haloo - kuolema ON RANGAISTUS .. Toisin sanoen kuolema on ihmisen tekojen seuraus. Kun ihminen kuolee - HÄN KUOLEE TEKOJENSA SEURAUKSENA -

Kyllä kaikenlaiset lahkot on sekoittaneet teillä pasmat oikein kunnolla.

Jumalaa sanotaan kiduttajaksi ja jos ei Jumala olekaan kiduttaja niin silloin on jotain vialla - voi hyvänen aika tuota yksinkertaisuutta.

Antilla on paha tapa omia sanojaan muiden suuhun.. mikä ihmetyttää - uskovainen mies kun on - tai ainakin sanoo olevansa. No nythän ei monikaan enää ota Antin selityksiä ihan todesta..

alex

## Haloo - kuolema ON RANGAISTUS .. Toisin sanoen kuolema on ihmisen tekojen seuraus. Kun ihminen kuolee - HÄN KUOLEE TEKOJENSA SEURAUKSENA - ##

TIETYSTI ihminen kuolee, mutta sitten seuraa rangaistus, jos ei ole kätkettynä Jeesukseen !

Hepr. 9:27
        Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,

Joh. 3:18
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Kyllä hyväkin ihminen kulisi, jos hyvä ihminen olemassa olisi.

Saarn. 3:19
        Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta.

Kaikki siis kuolevat, mutta eläin vain maatuu ja sillä siisti. Ilman Jeesusta kuoleva pahantekijä joutuu tuomiolle ikuisuudessa, mutta Jeesuksen omaa ei tuomita, kuten edellä Joh. 3:18 kerrotaan.

antti

• näin se on...

Antti, sanahan sanoo: Jokainen saa tekojensa mukaisen palkan, Jumala on oikeudenmukainen tuomioissakin hän ei kiduta pahaakaan iankaiken he palavat poroksi ja synti on silloin hävinnyt Jumalan valtakunnasta, se ei edes ajatukseen enää mahdu.

• Heil!

Tähän tyyliinkö pitää ajatella?

Tapoin 6 miljoonaa saastaista ei-arjalaista, taisi siinä jokunen puhdas, mutta vastarannan kiiskikin mennä, mutta koetin puhdistaa Maan. Täällä on hyvä olla, en muista mitään. Tapoin myös itseni, huomatkaa arvon jäännös. Rankaisin itseäni tuomiolla. (Jottette te vosii minua tuomita ja hirttää, heh). Uskon teitä, kun sanotte, etten joudu miljoonista hengistä vastaamaan oikeudenmukaisella ankaralla rangaistuksella. Ei täällä tuonelassa mitään muisteta, ei tunto enää soimaa.
        Kiitti vaan teille kun painostatte jumalaa päättämään minun ikuiset päiväni ennenkuin ne ehtivät alkaakaan. Kumarrelkaa te jumalianne taivaassa hiki hatussa (kuulemma jumalaa), mutta minä nukun prinsessa ruususen unta.

• alex.kasi
        Heil! kirjoitti:

Tähän tyyliinkö pitää ajatella?

Tapoin 6 miljoonaa saastaista ei-arjalaista, taisi siinä jokunen puhdas, mutta vastarannan kiiskikin mennä, mutta koetin puhdistaa Maan. Täällä on hyvä olla, en muista mitään. Tapoin myös itseni, huomatkaa arvon jäännös. Rankaisin itseäni tuomiolla. (Jottette te vosii minua tuomita ja hirttää, heh). Uskon teitä, kun sanotte, etten joudu miljoonista hengistä vastaamaan oikeudenmukaisella ankaralla rangaistuksella. Ei täällä tuonelassa mitään muisteta, ei tunto enää soimaa.
        Kiitti vaan teille kun painostatte jumalaa päättämään minun ikuiset päiväni ennenkuin ne ehtivät alkaakaan. Kumarrelkaa te jumalianne taivaassa hiki hatussa (kuulemma jumalaa), mutta minä nukun prinsessa ruususen unta.

Jaaha - että Antti voisi sitten paremmin jos Jumala kiduttaisi noita kaistapäitä ikuisesti.

Synti se on mikä kiduttaa - huono omatunto joka piinaa - ei Jumala.

Jos joku on mieltä vailla - paraneeko hän kiduttamalla?
        Nauttiiko kukaan kaistapäiden kiduttamisesta? Jokainen joka ei halua elämää kuolee - saa tekojensa mukaisen rangaistuksensa, menettää elämänsä. Huomaa sekin että on kaksi ylösnoudemnusta siellä ensimmäisten joukossa on varmasti monia jotka Hitler otti hengiltä - SE on elämän voitto - ei kiduttaminen.

Kyllä sinä nyt sekoilet aivan turhaa - kun ihminen vajoaa lian syvälle siihen ikuisen piinan suohon on sieltä vaikea nousta.. kun pelätään turhia - että jos se sittenkin on totta se ikuinen piina .. voi voi ..

AIVAN KUIN USKO IKUISEEN PIINAAN OLISI JOKU PELASTUS KYSYMYS.

alex

• Voi Antti hyvä ..
      Ei tämä ole oikeastaan mikään asia - syntinen kuolee - enemmän tai vähemmän automaattisesti .. koska hänessä ei ole iankaikkista elämää.

SE mikä tästä tekee asian on - se valhe jota JUMALASTA levitetään - oletko koskaan tullut jatelleeksi sitä? - Tässä saatanan alkuun panemaassa "ei ette te kuole - opissa väitetään, että Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi ..

Sellainen HÄIRITSEE luonnollisesti jokaista joka rakastaa Jumalaa... koska se on valhe.. SE tästä tekee suuren - että se on VALHE jota Jumalasta levitetään.. ja että siitä tehdään lähes pelastuskysymys monissa lahkoissa ..

Puhutaan kuin lapsille - Ahaaaa .. missää se teidän isoäitinne tänään onkaann .. huu - minäpä otan yhteyttä ... haloo haloo onko se vanha Bertta tai kuka siellä toisessa päässä on..

Haloo -- Antti - ihanko tosissasi uskot tuollaiseen ..

alex

• Reijo Syöpäläinen

Lässyn lässyn...

aivan kuin apukoululainen selittäisi toverilleen, että ei se ampiainen pistä täyden kuun aikana...

Jättäkäähän hyvät ihmiset nuo jeesukset, moosekset ja wammaset taakse ja aloittakkaa omaehtoinen elämä, jolle minä en pystyisi nauramaan; minähän en sinänsä välitä paskan vertaa sinun tyhmän "persoonasi" positiosta tässä ahneessa ja kaoottisessa maailmassa, mutta sen verran reilu minä sentään olen, että kerron sinulle aihiot siitä, mitä säännöt koskettavat, senkin epsilon semi-moroni.

T: Reksa

• Kerrohan Antti että miksi uskot Jumalan luoneen elämää kitumaan ikuisesti?

Eikö se olisi uskomaton epäonnistuminen?
      Eikö sekään herätä mitään kysymyksiä - minä en käsitä että yhä tänään uskotaan tuollaisiin täysin mahdottomiin asioihin kuin ikuinen piina ?

alex

• ISTUN TÄSSÄ NORSUNLUUSOFFALLANI JA MIETIN . . .

Miksi hyvä Jumala hävitti Sodoman? Vastaus löytyy Raamatusta: sodomalainen omistajaluokka ei välittänyt edes tervehtiä vähempiosaisia.

Hes. 16:49
      Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.

MIETIN JA AJATTELEN MYÖS ALEXIA, JOKA RUNOILI NÄINKIN :

" Minä jopa ymmärrän, että se voi kismittää ateisteja, että usko voidaan motivoida myös järjellisesti, mutta minä en ymmärrä että pilataan keskustelut kun ei enää omat argumentit riitä. " (alex-kasi)

Mutta ei, järjellisesti uskoa ei voida motivoida, sillä järki sanoo, että kaikki on turhaa vaivaa, silkkaa itsensä rääkkäämistä -
      Ps. 90:10 :
      Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään
      kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus,
      sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois.

Järkeily vain masentaa, mutta RAKKAUS motivoi ja antaa yli järkeilyn käyvän rauhan! "usko voidaan motivoida myös järjellisesti", väittää alex, mutta kyllä järki yllyttää uskon sijaan hyvien tekojen kohdalta kavuta muurin yli laittomasti!
      Järki, tiede, inhimillinen ymmärrys - ne eivät voi käsittää Jeesuksen neitseellistä syntymistä ilman isän siemennestettä, eikä inhimillisyys voi käsittää, miksi Jumala rakastaa maailmaa, joka häntä vihaa ja pakoilee ja kiroilee ja syyttelee loputtomasti.

AJATTELEN JA MIETIN SIRKKA-IITAAKIN, JOKA SHOKEERAA NÄINKIN :

" Kuule helel, me olemme alexin kanssa niin samoilla linjoilla, että meistä
      ei kumpikaan hyödy mitenkään niistä Raamattu keskusteluista. " (sirkka-iita)

Jonkun kanssa täysin samoilla linjoilla - siinä julistuksessa on pelottavuutta.
      Ei enää itseellisesti ajatella, vaan ensin mieli tarkistaa, ettei vain ole ristiriidassa sen toisen - tässä tapauksessa alexin - mielen kanssa.

Kai_A (tri K.Artesola) sanoi eräällä raamattuleirillä hauskasti siitä asiasta:
      Jos kaksi meistä ajattelee samalla tavalla, silloin toinen meistä on turha.

Avioliitosta olen kokenut, että yksi parhaimpia puolia verrattuna sinkkuelämään on siinä, että on vierellä toinen, jonka kanssa voi arkailematta vaihtaa mielipiteitä. Ei tarvitse myötäillä, ei hännystellä. Voi punnita käsityksiä ja oppia.
      "Runsauden pula", vai runsauden pula . . ..

Sananl. 11:14 Missä ohjausta ei ole, sortuu kansa, mutta neuvonantajain runsaus tuo menestyksen.

Sananl. 24:6 Neuvokkuudella näet on sinun käytävä sotaa, ja neuvonantajain runsaus tuo menestyksen.

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      45
      599
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      548
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      513
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe