MIksi ihmeessä nykymunista ei irtoa kuori enää keitettynä? Oon sentään jo 30 vuotta keitelly samalla tyylillä, kylmään veteen suoraan kattilasta ja ennen on toiminu
munankuoret irti???
8
404
Vastaukset
- nainen täällä
Ehkä sormesi eivät enää ole niin näppäriä kuin ennen? ; )
- 13
Oon miettinyt samaa. Ja olen keitellyt kananmunia vasta n. 10 vuotta. Viime vuosina len huomannut että kuoret eivät enää irtoa yhtä hyvin (eli parissa kolmessa osassa). Kuri lohkeilee helpommin ja munaan jää runsas määrä pienenpieniä kuorenpaloja :(
Ei auta vaikka kuinka pitäisi kylmässä vedessä keittämisen jälkeen... - vaikeako elämä?
Kannattaa syödä munat paistettuina. Ei ole ongelmaa.
- munamieskö
ota kukko huuleen.
- mummeli 59v
Minä saan kananmunista kuoret hyvin irti, viimeeksi viisi minuuttia sitten. Kun munat ovat kiehuneet tarpeeksi kaadan kuuman veden pois ja anna kuorien kuivahtaa ennenkuin kaadan kattilaan kylmää vettä. Huuhteln munakattilaa kaksi kertaa kylmällä vedellä, että kattilakin jäähtyy, viimeeksi sitten jätän munat kylmään veteen. Hyvin ovat kuoret irronneet. Ainoastaan maalla asuessa, kun oli omia kanoja, niin tuoreista munista (siis samana päivänä munituista) ei kuori ironnut hyvin. Nämä kaupan munathan eivät ole samanpäivän munia, eli aivan tuoreita. Kokeileppa saatko kuoret irti.
- Mummo kirjoittaa
lapsille oikean ohjeen.
- munallinen
minäkin teen niin että kaadan keitinveden pois ja annan kuivahtaa viitisen m
inuuttia ja sitten kylmään veteen vähäksi aikaa jäähtymään.Näin onnistun aina. - muna vai kana
Kiitos,pitääpäs kokeilla tuota kuivahtamiskikkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412470Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211098Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40959Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864