"Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
Selittele kalamos myös Joh.17:3
32
83
Vastaukset
- stulta cerbolavo
Toistan:
Oletko muuten samaa mieltä nimimerkin "Taivahan tosi on!" kanssa siitä, että "JEESUS ON AINUT JUMALA !" ? Jeesus ei voi olla Jumala, koska Jeesus ei ole sama kuin Isä, joka on ainoa todellinen Jumala !
- voi ja pekoni
ekivaari jatkaa harhaoppinsa väkevää julistusta. voi voi ja kerran vielä voi.
- voi voi eki
ekivaari kirjoitti:
"voi ja pekoni" ei voi perustella väitettään Jeesuksen opetuksilla !
sinä et voi perustella harhaoppiasi millään !
Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi = Jeesus. - Kelleskaupunginvaari
ekivaari kirjoitti:
"voi ja pekoni" ei voi perustella väitettään Jeesuksen opetuksilla !
Ekivaari sitten varmaan selittääkin minulle nuo jakeet mitä ne todella tarkoittaa?
Erityisesti minua kiinnostaa tuo 8. jae. Kuka siinä puhuu ja mitä Hän tarkoittaa tuolla mitä sanoo? Toivon että selität sen omin sanoin miten sen ymmärrät.
Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. voi voi eki kirjoitti:
Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi = Jeesus."Sana oli jumala" samassa merkityksessä kuin Jeesus opetti Joh.10:34,35 jakeissa:
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.' "
Kielioppisäännöt ovat Jeesuksen puhetta myöhemmältä ajalta, ihmisten laatimia sääntöjä.Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
Ekivaari sitten varmaan selittääkin minulle nuo jakeet mitä ne todella tarkoittaa?
Erityisesti minua kiinnostaa tuo 8. jae. Kuka siinä puhuu ja mitä Hän tarkoittaa tuolla mitä sanoo? Toivon että selität sen omin sanoin miten sen ymmärrät.
Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.Siinä ei Jeesus puhu. Siinä puhuu Isän Henki:
Matteus 10
Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki. [2.Moos.4:12; Ap.t. 4:8]
Johannes 5
30 "E n - m i n ä - i t s e s t ä n i - v o i - m i t ä ä n - t e h d ä. - Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan - h ä n e n - t a h to a a n,
j o k a - o n - m i n u t - l ä h e t t ä n y t."
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?
Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja
I s ä, - j o k a - m i n u s s a - a s u u, - t e k e e - t e o t, - jotka ovat
h ä n e n."
Mutta eihän trinitaaneille kelpaa edes Jeesuksen omat opetukset. Vai kelpaavatko?- Kelleskaupunginvaari
ekivaari kirjoitti:
Siinä ei Jeesus puhu. Siinä puhuu Isän Henki:
Matteus 10
Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki. [2.Moos.4:12; Ap.t. 4:8]
Johannes 5
30 "E n - m i n ä - i t s e s t ä n i - v o i - m i t ä ä n - t e h d ä. - Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan - h ä n e n - t a h to a a n,
j o k a - o n - m i n u t - l ä h e t t ä n y t."
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?
Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja
I s ä, - j o k a - m i n u s s a - a s u u, - t e k e e - t e o t, - jotka ovat
h ä n e n."
Mutta eihän trinitaaneille kelpaa edes Jeesuksen omat opetukset. Vai kelpaavatko?Kyllä sinun ekivaari täytyisi ensin ymmärtää lukemasi jakeet oikein ja sitten vasta yrittää opettaa meitä muita. Mutta nyt sinä opetat vaikka et ymmärrä Raamattua oikein! Ymmärrät vain sen niin kuin olet sen itse päätellyt. Tuo jae on niitä selvempiä jakeita josta jokainen uudesti syntynyt Jumalan lapsi ymmärtää että siinä tarkoitetaan Jumalaamme Jeesusta Kristusta. Minäkin ymmärrän sen, vaikka en niin kovin viisas muuten olekkaan.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. - jaikal.se
Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
Kyllä sinun ekivaari täytyisi ensin ymmärtää lukemasi jakeet oikein ja sitten vasta yrittää opettaa meitä muita. Mutta nyt sinä opetat vaikka et ymmärrä Raamattua oikein! Ymmärrät vain sen niin kuin olet sen itse päätellyt. Tuo jae on niitä selvempiä jakeita josta jokainen uudesti syntynyt Jumalan lapsi ymmärtää että siinä tarkoitetaan Jumalaamme Jeesusta Kristusta. Minäkin ymmärrän sen, vaikka en niin kovin viisas muuten olekkaan.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.Ekin tulisi myös opiskella Sakarjan kirjan 12. ja 14. luku ja miettiä kuka tulee pyhiensä kanssa. Kenen jalat seisovat Öljymäellä ja kuka Hän on Sakarjan todistuksen mukaan. Keneenkä juutalaiset katsovat? Kenet he olivat lävistäneet? Ei tule niinkään miettiä kuka Jeesus on jonkun ihmisen sepustusten perusteella. Tulisi miettiä Raamatun Kirjoituksista kuka Herra Jeesus on Raamatun kirjoittaneiden ihmisten mielestä. Minkä todistuksen Raamattu antaa. Raamattu on kirjoitettu Pyhän Hengen johtamana. Ihmiset ovat kirjoittaneet jokaisen Raamatun kirjan sen mukaan mitä Jumala on Heille sanellut Pyhän Hengen kautta.
Ilm 1:8 kertoo Herrasta Jumalasta Kaikkivaltiaasta Jeesuksesta Kristuksesta joka oli Jumala (Sana oli Jumala) ja joka oli ihminen vähän aikaa (Sana tuli lihaksi) ja joka on tuleva Herrana Kaikkivaltiaana Jumalana hallitsemaan maan päälle. Sitten Ilm 10:15. ja 17. jakeissa Herra Jeesus Kristus on tullut ja ottanut hallituksen. Siksi 24 vanhinta ei enää sano JUMALALLE "tuleva on" (Ilm 10:16-17). jaikal.se kirjoitti:
Ekin tulisi myös opiskella Sakarjan kirjan 12. ja 14. luku ja miettiä kuka tulee pyhiensä kanssa. Kenen jalat seisovat Öljymäellä ja kuka Hän on Sakarjan todistuksen mukaan. Keneenkä juutalaiset katsovat? Kenet he olivat lävistäneet? Ei tule niinkään miettiä kuka Jeesus on jonkun ihmisen sepustusten perusteella. Tulisi miettiä Raamatun Kirjoituksista kuka Herra Jeesus on Raamatun kirjoittaneiden ihmisten mielestä. Minkä todistuksen Raamattu antaa. Raamattu on kirjoitettu Pyhän Hengen johtamana. Ihmiset ovat kirjoittaneet jokaisen Raamatun kirjan sen mukaan mitä Jumala on Heille sanellut Pyhän Hengen kautta.
Ilm 1:8 kertoo Herrasta Jumalasta Kaikkivaltiaasta Jeesuksesta Kristuksesta joka oli Jumala (Sana oli Jumala) ja joka oli ihminen vähän aikaa (Sana tuli lihaksi) ja joka on tuleva Herrana Kaikkivaltiaana Jumalana hallitsemaan maan päälle. Sitten Ilm 10:15. ja 17. jakeissa Herra Jeesus Kristus on tullut ja ottanut hallituksen. Siksi 24 vanhinta ei enää sano JUMALALLE "tuleva on" (Ilm 10:16-17).Lueppas tarkemmin.
Rev 11:15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän H e r r a l l e m m e ja h ä n e n V o i d e l l u l l e n s a, ja hän [Jumala] on hallitseva aina ja iankaikkisesti".
Rev 11:16 Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
Rev 11:17 sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.
Ei sanota ”tuleva” siksi, että Jumala oli nyt jo ottanut kaiken vallan takaisin.
Tänä päivänä hän on Kaikkivaltias, hän oli ollut Kaikkivaltias ennen kuin lähetti Poikansa, jolle antoi kaiken valtansa.
Ja silloin kun pelastussuunnitelma on saanut täyttymyksensä hän on jälleen yksin Kaikkivaltias, eikä tuleva Kaikkivaltias.
1Co 15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
1Co 15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Ja tämä tapahtuu sen jälkeen kun:
1Co 15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.Jonah kirjoitti:
Lueppas tarkemmin.
Rev 11:15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän H e r r a l l e m m e ja h ä n e n V o i d e l l u l l e n s a, ja hän [Jumala] on hallitseva aina ja iankaikkisesti".
Rev 11:16 Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
Rev 11:17 sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.
Ei sanota ”tuleva” siksi, että Jumala oli nyt jo ottanut kaiken vallan takaisin.
Tänä päivänä hän on Kaikkivaltias, hän oli ollut Kaikkivaltias ennen kuin lähetti Poikansa, jolle antoi kaiken valtansa.
Ja silloin kun pelastussuunnitelma on saanut täyttymyksensä hän on jälleen yksin Kaikkivaltias, eikä tuleva Kaikkivaltias.
1Co 15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
1Co 15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Ja tämä tapahtuu sen jälkeen kun:
1Co 15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.Hieno juttu, Jonah, kun muistutit Ilm.11:15,16 jakeista. Siinä 15. jakeessa selvästi puhutellaan Isää Herra Jumalaksi ja poikaa hänen Voidelluksi, joka istuu - Y l i m m ä i s e n ä - p a p p i n a - hänelle Isän antamalla valtaistuimella, Isän, Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella:
Heprealaiskirje 8
1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"
Kuolemalla Raamattu tarkoittaa lihan mieltä, joka on kuolema, [Room.8:6]ekivaari kirjoitti:
Hieno juttu, Jonah, kun muistutit Ilm.11:15,16 jakeista. Siinä 15. jakeessa selvästi puhutellaan Isää Herra Jumalaksi ja poikaa hänen Voidelluksi, joka istuu - Y l i m m ä i s e n ä - p a p p i n a - hänelle Isän antamalla valtaistuimella, Isän, Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella:
Heprealaiskirje 8
1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"
Kuolemalla Raamattu tarkoittaa lihan mieltä, joka on kuolema, [Room.8:6]Näinhän se on, ekivaari.
Nämä trinitaarit eivät ole ollenkaan samalla "aaltopituudella" meidän, eivätkä myöskään Raamatun kanssa.
Mikä on sangen valitettavaa, mutta on myös muistettava, että :
Zec 4:6 Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.
Serubbaabel oli se, jonka oli rakennettava Jumalan "temppelin". Jos nyt joku trinitaari ymmärtää hengellisen merkityksen.
Samahan pätee meihinkin. Jumalan Henki on se, joka ratkaisee. Ei väki eikä meidän voimamme. Vaikka kuinka selitämme, niin ei mene perille. Niin vahva on paholaisen harhautusvoima niitä kohtaan, jotka eivät ota totuutta vastaan.
Surullista, mutta totta.- stulta cerbolavo
voi voi eki kirjoitti:
Sana oli Jumala ja Sana tuli lihaksi = Jeesus."sinä et voi perustella harhaoppiasi millään ! "
Ekivaari perustelee AINA kaikki RAAMATUN SANALLA!
Olisi syytä teidän muidenkin lukea joskus edes hiukan Raamattua, eikä vain toistella sen Rooman Paavon tyhjänpäiväisiä pulinoita!
Miksi roikutte sen hassuhattuisen saatananrengin viitan liepeissä, todistellen ja toistellen jatkuvasti sen epäpyhiä oppeja?
Saa sitä ajatella itsekin!
Teillä on lupa siihen! Jonah kirjoitti:
Näinhän se on, ekivaari.
Nämä trinitaarit eivät ole ollenkaan samalla "aaltopituudella" meidän, eivätkä myöskään Raamatun kanssa.
Mikä on sangen valitettavaa, mutta on myös muistettava, että :
Zec 4:6 Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.
Serubbaabel oli se, jonka oli rakennettava Jumalan "temppelin". Jos nyt joku trinitaari ymmärtää hengellisen merkityksen.
Samahan pätee meihinkin. Jumalan Henki on se, joka ratkaisee. Ei väki eikä meidän voimamme. Vaikka kuinka selitämme, niin ei mene perille. Niin vahva on paholaisen harhautusvoima niitä kohtaan, jotka eivät ota totuutta vastaan.
Surullista, mutta totta.* Hienoja juttunne todella on, mutta te ette tiedä, niin kuin tietää tulee, te ette ymmärrä Sanan sisältöä, koska te kiellätte Pyhän Hengen voiman, ja teette Jeesuksesta syntisen ihmisen, vaikka on on Korkeimman Poika, eli Jumala Kaikkivaltias. Ilm. 1:8, siinä puhuu nimenomaan Jeesus itse, eikä suinkaan henki, mistä liet sellaisen ekivaari keksinyt, siitä, koska se , että Jeesus on itse joka puhuu, ja se ei sovi oppisi raameihin. Siinä on niin selkeästi. MINÄ OLEN A ja O, MINÄ, on Jeesus itse, miten saatatkin vääristää oman pääsi mukaan Raamatun selkeää Sanaa. Hän vielä todistaa, " Minä olen A ja O, sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." kaikki nämä mainitut olemiset ja tulemiset juuri todistaa, että kyseessä on Jeesus, koska Jumala kolmiyhteinen ei ole ollut, ja joka tulee, vain Jeesus voi tulla kysymykseen. Jeesus oli Jumala Isän luona, Jeesus tuli alas maailmaan, Jeesus meni takaisin Isän luo ja on sieltä tuleva. 1Tess.4:13-18.
* Jeesus on kiistattomasti Jumala, jo tämän Sanan perusteella. Mutta Hänen kieltäjät eivät koskaan pääse tuntemaan Häntä sisäisesti, koska halveksivat Hänen herrauttaan,kunniaansa ja jumaluuttaan, alentaen Hänet syntiseksi, eikä Hänen verensä merkitse ekivaarille mitään vaan polkee jalkoihinsa Karitsan veren. Tekee Mariasta huoran ja valehtelijan, johon valheeseen vetää enkelitkin, jotka imoittivat Marialle miten asiat on. Hävetkää, teillä ei ole edes oikeutta lausua Majesteetin ja Kunnian Kunikaan Jumalan Pojan Jeesuksen nimeäkään. Häpäisette valhe.evankeliumillanne koko Raamatun ja Jumalan ilmoituksen pelastustiestä ihmiselle.
- ekimuori
ekivaari jauhaa pelkkää potaskaa !
Jae jakeelta tämä Johanneksen tallentama rukous hitsaa Isän ja Pojan yhteen.
- Poika kirkastaa Isän ja Isä kirkastaa Pojan
- Isä on antanut oman nimensä Pojalleen
- Ikuinen elämä on sillä joka tuntee Isän ja Pojan
- Isän omat ovat Pojan omia, Pojan omat Isän omia
- Poika on ollut ja tulee olemaan osallinen Isän kirkkaudesta
- Poika on jo alusta ollut ja tulee olemaan Isänsä tykönä
- Isä ja Poika ovat yhtä- stulta cerbolavo
Oletkos kalamos samaa mieltä nimimerkin "Taivahan tosi on!" kanssa siitä, että "JEESUS ON AINUT JUMALA !" ?
stulta cerbolavo kirjoitti:
Oletkos kalamos samaa mieltä nimimerkin "Taivahan tosi on!" kanssa siitä, että "JEESUS ON AINUT JUMALA !" ?
* Jeesus on ainut Jumala. Isä Poika ja Pyhä Henki, kolmiyhteinen tosi Jumala, Yksi Jumala kolmessa persoonassan, täsää kolminaisuudessa Jeesus on yksi ainut Jumala, Isä Poika ja Pyhä henki, He ovat yksi YKSEYS, selittämätön kolminaisuudessaan.
* Jeesus lihassa, on Pojan toinen persoona, Poika isässä on Hengellinen persoona. Jeesusta ei luotu, eikä tenty erikseen Jumalasta, Isä valmisti POJALLEEN ruumiin, jossa ylösnouseena on ikuisesti Ihmisen Poika, Hengessä ikuisesti, on ollut, ja tulee ikuisesti olemaan. Jumalan Poika.
- stulta cerbolavo
"Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
Kolminaisuusoppi on tuo väkevä eksytys!
2. Tess. 2:
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.
Me Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen uskovat ylistämme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää!
Ef. 1:
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
2.Kor. 2:
15 Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen.>>>Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
Kolminaisuusoppi on tuo väkevä eksytys!
Kalamokselle taas kerron että minäkin olen ollut Isän tykönä Jeesuksessa Kristuksessa yhtä jo ennen maailman perustamista;
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme - J e e s u k s e n
K r i s t u k s e n - J u m a l a - j a - I s ä, - joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4 niin kuin hän ennen maailman - p e r u s t a m i s t a - o l i -
h ä n e s s ä - v a l i n n u t - m e i d ä t - olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5 - e d e l t ä p ä i n - määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan",
Jeesuksella Kristuksella on Jumala ja Isä, mutta Isällä ei ole Jumalaa eikä Isää. "Kaikki on Isästä, joka on "yli kaikkien", myös pojan yli. Poika ja Pyhä henki rukoilevat Isää, mutta Isä ei tarvitse rukoilla ketään! Aamen.Tällä hellareitten palstalla todellakin jyllää Jumalan lähettämä väkevä eksytys. Toisessa ketjussa perättiin vielä kymmenyksiä ja ne rahat kuuluivat kuulemma Jumalalle.
Kumma että hellarit valehtevat suoraan ihmisille väittäen, että Jeesuskin on jumala.- Näin on näreet.
>Tällä hellareitten palstalla todellakin jyllää Jumalan lähettämä väkevä eksytys. <
Olet oikeassa lappix. Eikä se ole mikään ihme kun sinä ja muut ekivaarilaiset olette palstalla. Ekysytys häviää heti kunhan teidän porukka häipyy.
- Usko Toivonen
Ketjuun on tullut yksi totuudellinen kommentti, joka päättyy toteamukseen:
Isä ja Poika ovat yhtä.
Näin juuri.
Ilmestyskirjan lopussa sanotaan, että sitten kun kaikki on tullut valmiiksi, täydelliseksi, on vain yksi temppeli. Isä ja Poika.
22. Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa. ( Ilm. 21. )- Usko Toivonen
Tarkennus: Ketjussa on myös muita Raamatun kokonaisuuden ymmärtävien kommentteja, mutta itse kiinnitin kommenttini " Isä ja Poika ovat yhtä" totuuteen.
- Niko.
Tahdon jatkaa viestiäsi Johanneksen ilmestyksen luvun 22 jakeilla, jossa Herra Jeesus kertoo näillä sanoilla:
"Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. " - stulta cerbolavo
Niko. kirjoitti:
Tahdon jatkaa viestiäsi Johanneksen ilmestyksen luvun 22 jakeilla, jossa Herra Jeesus kertoo näillä sanoilla:
"Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. "1. Kor. 15:
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Ilm. 3:
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. - stulta cerbolavo
Niko. kirjoitti:
17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. ""15. Ulkopuolella ovat ... epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. "
- Usko Toivonen
Niko. kirjoitti:
17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. "Niko, esilleottamasi tekstikohta herättää hyvin voimakkaita tuntoja.
Päällimmäiseksi nousee armon valtaisa merkitys, kiitollisuus.
Ilmestyskirjan viimeinen jae ..
21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
Siihen kiteytyy pelastuksen evankeliumi, armon evankeliumi.
9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte. ( 2. Kor. 8. )
Ei tällaisen tekstin edessä voi muuta kuin polvistua ja kiittää Kirkkauden Herraa, Armosta rikasta, kuinka Hän itse tuli ja uhrautui edestämme.
28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt. 20. )
Joka janoaa, tulkoon ..
37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. ( Joh. 7. )
Voi kuinka monta kertaa Herra on ojentanut kätensä tätäkin uppiniskaista kansaa kohti ja kutsunut " tulkaa minun tyköni, niin minä annan teille eläväksi tekevää vettä.
16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme;... ( 1. Joh. 3. )
- stulta cerbolavo
Gal. 3:
20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
1. Tim. 2:
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
1. Kor. 15:
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. - stulta cerbolavo
Kalamos tunnusti Raamattupalstalla, että Jes.7:15 puhuu Jeesuksesta.
Jes. 7:
15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
kalamos
14.8.2012 20:03
En puhunut tästä ketjusta, vaan noista ketjuissa,
joihin Ved.2 viittasi, kun sanoi minun jättäneen keskustelun kesken.
Noissa ketjuissa piti keskustella Room 7-luvusta,
mutta sitten niissä on alettu keskustella kesken kaiken ihan muista asioista.
Mutta tähän ketjuun.
Kävin nuo lainaamasi kolme jaetta
ja koko luvun noihin jakeisiin asti läpi avauksessani.
Eli jakeissa 14-15 puhutaan Pojasta, jonka neitsyt on synnyttävä.
Mutta jakeessa 16 Jesaja puhuu Herran Sanan Jesajan omasta pojusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262043
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161424- 1211371
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873