Viisas hellyys

hunksz

"Hyväkuntoiselle 60 vanhukselle olisi hyvä terottaa päähän, että mitä enemmän vajavaisia on, sitä nopeammin on heistä päästävä eroon.
Muuten eivät lapsiemme rahat riitä, näköjään eivät riitä hoitajatkaan, kuten uutisissa kertoivat.
Inhimillisin tapa hoitaa ongelmaa on kävellä näkemättömin silmin ohitse, ja antaa ongelman olla.
Yletön lämpö ja hellyys oli ymmärrettävää vielä silloin kun olimme nuoria, nyt se on enää tyhmyyttä.
Maailman kannaltakin on, meitä on jo 8 Miljardia sukan, jääkaapin, auton, telkkarin ja tietokoneen kuluttajaa, ja siihen hivelykoneet päälle, älykännyineen.
Parasta on vaan muistella nuoruusaikojen hellyyksiä, siinäkin tapauksessa että lojuva juoppo on entinen heila.
Omatuntokin on yksi niistä asioista joita ei voi viedä mukanaan hautaan, paitsi uskovaisilla."


Haluaisin että tähän vastaisivat vain tunteettomat roistot.
Loogisesti ajattelevat kylmän kalseat.
Villit, jotka raatelevin kynsin, nokin ja torahampain, pitävät maailman puhtaana,
hautaavat syömällä pois tauteja levittävät raadot.
Inhottavimmat Raatokärpäsen toukat.

Aiheen aloitukseeni antoi "mökin mummo", aloituksellaan "Omatunto?"
Toivon että hän ei provonsa kopioinnista pahastu.
Minä en työelämästäni kuitenkaan paljastele.

Mutta kuten hän, niin minäkin:
Sentissä on Miljoonan loppu.

H.

12

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänään en jaksa


      Tänään en jaksa, on päivä jolloin pienikin on liikaa,
      väärä sana masentaa, turhauttaa, väsyttää.
      Tänään en ota vastaan viestejä objektiivisesti
      sorrun jankuttamaan enkä anna periksi
      etsin viat muista itse olen oikeassa.

      Tänään en jaksa olla samaa mieltä kanssasi
      en jaksa ymmärtää sinua.
      Tänään yritän ymmärtää vain itseäni,
      yritän olla armollinen itselleni,
      yritän antaa anteeksi itsekkyyteni ja omahyväisyyteni.

      On hyväksyttävä, että on pieni ja haavoittuva.
      On hyväksyttävä oma jääräpäisyys.

      Huomenna on uusi päivä jolloin vapaudun turhuuden taakasta,
      hengitän vapaasti, ilman painolastia hartioillani
      Huomenna nostan selkääni inhimillisyyden repun,
      joka on pakattu täyteen lähimmäisen rakkautta ja ymmärtämystä.
      Tänään minun on nöyrryttävä ja hyväksyttävä puutteet voimavaroissani,
      mutta huomenna olen taas vahva.

      Mandi

      • "Crobain of Morthond"

        Henkilöön kohdistuva rakkaus on aina hyvästä, mutta ei runomuodossa.
        Aiheeseen liittyvä runo on niin kusta.
        H.


      • sexterapeutti
        hunksz kirjoitti:

        "Crobain of Morthond"

        Henkilöön kohdistuva rakkaus on aina hyvästä, mutta ei runomuodossa.
        Aiheeseen liittyvä runo on niin kusta.
        H.

        Persoonallisuutta läheltä liippaa frigiditetti, kylmyys, tunteettomuus joka selvittää sen pohjautuvan henkisiin jopa hengellisiin syihin. Syyt saattavat olla torjutuksi tuleminen, pelittämisen vähäisyyden johtaminen jatkuvaan puutteessa olemiseen, piinaaviin muistoihin.

        Vanhempi-lapsi suhteen päättyminen murrosikä vaiheessa. Sitä kuvaa samaistuminen hippi-maailmaan, etsiminen omaa indetiteettiä joka näyttää jatkuvan loputtomiin. Halu latistaa älykkäämpien mielipiteet - kuten vastaat aloituksessa korpikirjailijalle, jonka tietoa ja taitoa sinun on vaikea ylittää. Tämä voi jälleen aiheuttaa lisää tarumatisointia varsinkin älykkäitä kirjoittajia kohtaan.

        Pelko fysiologisilla ja fyysisillä alueilla olevien toimintojen vähenemisestä osoittaa pientä pelkoa vanhenemisesta. Vanheneminen on kuitenkin väjäämätöntä jokaisen elollisen olennon kohdalla, sitä ei voi väistää. On tultava vihdoin sinuiksi oman itsensä kanssa, myönnettävä omat puutteellisuudet ja opittava elämään niiden kanssa. Frigiditeetti on kiusallinen kaveri, kovat ovat halut rakastaa mutta piinaavat muistot voivat olla esteenä varsinkin miehillä.


      • sexterapeutti kirjoitti:

        Persoonallisuutta läheltä liippaa frigiditetti, kylmyys, tunteettomuus joka selvittää sen pohjautuvan henkisiin jopa hengellisiin syihin. Syyt saattavat olla torjutuksi tuleminen, pelittämisen vähäisyyden johtaminen jatkuvaan puutteessa olemiseen, piinaaviin muistoihin.

        Vanhempi-lapsi suhteen päättyminen murrosikä vaiheessa. Sitä kuvaa samaistuminen hippi-maailmaan, etsiminen omaa indetiteettiä joka näyttää jatkuvan loputtomiin. Halu latistaa älykkäämpien mielipiteet - kuten vastaat aloituksessa korpikirjailijalle, jonka tietoa ja taitoa sinun on vaikea ylittää. Tämä voi jälleen aiheuttaa lisää tarumatisointia varsinkin älykkäitä kirjoittajia kohtaan.

        Pelko fysiologisilla ja fyysisillä alueilla olevien toimintojen vähenemisestä osoittaa pientä pelkoa vanhenemisesta. Vanheneminen on kuitenkin väjäämätöntä jokaisen elollisen olennon kohdalla, sitä ei voi väistää. On tultava vihdoin sinuiksi oman itsensä kanssa, myönnettävä omat puutteellisuudet ja opittava elämään niiden kanssa. Frigiditeetti on kiusallinen kaveri, kovat ovat halut rakastaa mutta piinaavat muistot voivat olla esteenä varsinkin miehillä.

        "sexterapeutti"

        Seurataanpa katseella.
        Voi hyvinkin olla että on laajempikatseisiakin, jotka eivät kiinnity vain minuun.
        Vaan ohittavat kylmästi.
        Uskoisin myös, että ihmisistä eivät kaikki välitä, välittävät vain elämästä.
        Mutta, mutta.. pahaa pelkään, vanhukset tuntuvat olevan kiinnittyneet vain itseensä.
        Jopa joihinkin toisiin.
        Minä odotan aloitukseeni viisaita vanhuksia.

        H.


      • sexterapeutti26
        hunksz kirjoitti:

        "sexterapeutti"

        Seurataanpa katseella.
        Voi hyvinkin olla että on laajempikatseisiakin, jotka eivät kiinnity vain minuun.
        Vaan ohittavat kylmästi.
        Uskoisin myös, että ihmisistä eivät kaikki välitä, välittävät vain elämästä.
        Mutta, mutta.. pahaa pelkään, vanhukset tuntuvat olevan kiinnittyneet vain itseensä.
        Jopa joihinkin toisiin.
        Minä odotan aloitukseeni viisaita vanhuksia.

        H.

        Yleisellä tasolla kirjoitin tunteettomuuteen johtavista tekijöistä. Torjutuksi tuleminen, jota yleensä pidetään vähäpätöisenä on kuitenkin varsin merkittävä, huomioonotettava tekjä ihmissuhteissa niin myös rakkaudessa.
        Hellyyden ehdoilla on hyvä viisasta vanhuutta.


    • Olen jo kertaalleen vastannut sinulle saman tekstin sisältäneeseen viestiisi. Et silloin osannut muuta kuin lässyttää joutavia.
      Mikä tekee sinusta paremman ja tarpeellisemman elämään tässä maailmassa, kuin ns. vajavaisen? Omat kuvitelmasi siitä kuinka tärkeä olet?

      Joko olet keksinyt konstin jolla nämä vajavaiset saadaan siististi ja hygieenisesti poistettua?
      Ilman että häkki heilahtaa.
      Aika ikävää mikäli heitä lojuu tien varsilla suurempia määriä, joudutaanko ihan väistelemään ohi kulkiessamme.
      Entä nämä kotioloissa asustelevat, heitetäänkö heidät samaan kasaan? Suunnattomasti kuluttavat yhteisiä verovaroja ja oikeastaan niinhän minäkin teen, kun nostan sitä keliakia-avustusta.
      Taisi tulla lähtö minullekin.

      Vastasin vaikka en ole tunteeton roisto, nuo sun mielipiteesi pakottavat siihen joskus.

    • "Anceli"

      "Haluaisin että tähän vastaisivat vain tunteettomat roistot"

      H.

      • Saahan sitä haluta ja minä saan vastata, vaikka en tunteeton roisto olekaan.


    • kawe

      Aloitus on, kuten sexterapeutti mainitsee, pelon motivaatiolla kyllästetty ja kyynisyyden vaippaan kääritty.

      Tämä aihe, noin käsiteltynä on nietcheläinen tapa muokata pikkuhikljaa yleistä mielipidettä. Kohta meitä vanhuksia kohdellaan kuin joitakin hihamerkittyjä kansanosia lähihistoriassa, tuhomielisesti. Niin se kävi nopsasti silloinkin asennemuutos, ehkä on jo liian myöhäistä torjua, jestas sentään.
      Toisaalta on totta, että rapistuminen turhauttaa ja motivaatio moneenkin juttuun katoaa, ihan selviytymissyistä - kun ei niin ei - ähellystä vaan..
      Minä kyllä hellittelisin vieraisille tulevaa kissaa vaikka - silakoita kollille perkaisin ja kehräämään saisin. olisihan sekin jotain ja molempien etu kuitenkin.

      • "kawe"

        Aloituksen tekijänä haluaisin huomauttaa, että kommenttini on käänteinen MM:n omatunto-juttuun.
        Kuten annoin itseni ilmaistakin, ettei tulisi turhaan kopiointisyytettä.
        Halusin tehdä aloituksen heillekin, jotka ovat elämää ajattelevia, mutta realistejä.
        Muistutan myöskin että hihamerkkiä ei tarvitse ommella, riittää että kävelee ohitse välinpitämättömänä.
        Jos jollakin on rahaa ylettömästi, niin saa sen rahan laittaa mihin haluaa, kunhan se raha on iki-omaa.
        Yhteisten rahojen jakeleminen maailman tuuliin on vastuutonta, vaikka olisikin kuinka moraalista.
        Minusta ei tarvitse oppia ottaa, mutta en pane pahakseni jos saan jokusen ajattelemaan järkevästikin. Eläimetkään eivät rääkkää tarkoituksemattomasti.
        Ne vain vaistoavat milloin milläkin on aika mennä.
        Jokaiselle antavat ne myöskin mahdollisuuden yrittää ja epäonnistua.
        Harvoin ne hyväkuntoista vanhaakaan saalistavat.
        Minustakin alkaa tulla potentiaalinen ruoan-antaja, maan matosille ainakin, yhdelle elämän rakentajalle.

        H.


    • Toukasta toukkaan

      Vanhusten itsemurhathan ovat kasvussa, kuka sen mitenkin tekee. Mitä siis päivittelet? Koko ajan osa vanhuksista säästää jälkipolvilta rahaa vieläpä vapaaehtoisesti. Jopa niin,että yritystoimintakin siitä nettoaa, kuten myös kunnalliset palvelut. Kun kerran tähän vastanneet ovat tunteettomia roistoja, niin varmaan olet sitä itsekin aiheen aloittajana. Eihän näin sydämetöntä aihetta Suomessa, tässä lähimmäisten rakkaassa valtiossa, kukaan muu voi tehdä kuin täysin tunteeton roisto.

      Raatokärpästä pitää kunnioittaa, sillä se on hyötyhyönteinen. Hajuhaitat olisivat paljon valtaisammat, elleivät nuo pikku hyönteiset tekisi tehtäviään. Hellyyden voi siis aiheesta suunnata vaikka raatokärpäsille tai niiden toukille. Emot poikineen siinä työssään vain hääräävät...

    • VAMMAISrasismi

      ja myös ikä-rasismi ovat RASISMIA mutta pikku Hitlerit eivät sitä huomaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe