Eilen tuli Masterchef Australia jakso, jossa tehtiin Crema Catalana paahtovanukasta.
Näytti vaan tosi herkullisen näköiseltä jälkiruoalta.
En vaan ole reseptiä löytänyt, eikä tullut sitä kirjoitettua ylös samaan aikaan, kun jälkiruokaa tehtiin.
Netissä on reseptejä, mutta niissä vanukkaan kypsennys tapa on eri.
Tässä se paahtovanukas laitettiin pieniin kuppeihin, jotka laitettiin uuniin vuoassa, jossa oli kuumaa vettä.
Tuossa ohjeessa oli pelkästään kermaa, kun taas monessa ohjeessa on maitoa.
Crema Catalana paahtovanukas resepti ?
8
981
Vastaukset
- Saheva
Etsin samaa ohjetta, vesi tuli kielelle kun katseli heppujen ilmeitä kun maistelivat .
- be my guest
googlasin masterchef australia creme ja google jatkoi siihen brulee -eli tässä on ohje, näyttää olevan kermasta, ei maitoa
http://www.masterchef.com.au/recipes/crme-brulee.htm- Vanukas olento
Tuo ohje vaikuttaa lupaavalta, kiitoksia tosi paljon tuosta ohjeesta !
Kypsennys lämpötilakin näyttää olevan 120 astetta, kuten masterchef ohjelmassa.
Täytyykin mennä hankkimaan pieniä, uuninkestäviä vuokia ja kokeilla tehdä tätä paahtovanukasta, joka vaikuttaa todella herkulliselta.
Paahtovanukkaan voi myös maustaa oman maun mukaan. - ........
Vanukas olento kirjoitti:
Tuo ohje vaikuttaa lupaavalta, kiitoksia tosi paljon tuosta ohjeesta !
Kypsennys lämpötilakin näyttää olevan 120 astetta, kuten masterchef ohjelmassa.
Täytyykin mennä hankkimaan pieniä, uuninkestäviä vuokia ja kokeilla tehdä tätä paahtovanukasta, joka vaikuttaa todella herkulliselta.
Paahtovanukkaan voi myös maustaa oman maun mukaan.Tämä ruoka pitäisi ilmeisesti tarjoilla suhteellisen matalasta astiasta, mikä taas antaa haastetta vesihauteeseen. Itse olen tehnyt creme bruleen Arabian Uunikokki-sarjan pieniin annosvuokiin, ne ovat hiukan korkeampia.
- cremebrulee
........ kirjoitti:
Tämä ruoka pitäisi ilmeisesti tarjoilla suhteellisen matalasta astiasta, mikä taas antaa haastetta vesihauteeseen. Itse olen tehnyt creme bruleen Arabian Uunikokki-sarjan pieniin annosvuokiin, ne ovat hiukan korkeampia.
Syy siihen, miksi vanukas tulisi tarjota matalista, laakeista vuoista on toive saada mahdollisimman laaja karamellipinta jäkiruokaan. Laakea vuoka edesauttaa myös vanukkaan hyytymistä.
On olemassa paljon ohjeita, joissa vanukas tehdään ilman kuumentamista, mutta ne ovat kaikki täyttä laiskankokin bullshittiä.
Laakean vuoan käyttöä helpottaa se, että panee uunivuoan ensin uuniin ja pohjalle vähän vettää, uuni oikeaqan lämpötilaan, jolloin vesi lämpenee ottaa sitten vuoan pois uunista ja asettaa vuoat uunivuokaan ja takaisin uuniin. Lopuksi kun vuoka on työnnetty takaisin uuniin, täyttää sen kannusta, jossa on kuumaa vettä. Näin veden saa läyikkymättä sopivalle korkeudelle.
Kananmunien tulee olla tuoreita, joten kaiva kaupan hyllyltä ne, joissa on pisin bästföre-päivä. - Vanukas olento
cremebrulee kirjoitti:
Syy siihen, miksi vanukas tulisi tarjota matalista, laakeista vuoista on toive saada mahdollisimman laaja karamellipinta jäkiruokaan. Laakea vuoka edesauttaa myös vanukkaan hyytymistä.
On olemassa paljon ohjeita, joissa vanukas tehdään ilman kuumentamista, mutta ne ovat kaikki täyttä laiskankokin bullshittiä.
Laakean vuoan käyttöä helpottaa se, että panee uunivuoan ensin uuniin ja pohjalle vähän vettää, uuni oikeaqan lämpötilaan, jolloin vesi lämpenee ottaa sitten vuoan pois uunista ja asettaa vuoat uunivuokaan ja takaisin uuniin. Lopuksi kun vuoka on työnnetty takaisin uuniin, täyttää sen kannusta, jossa on kuumaa vettä. Näin veden saa läyikkymättä sopivalle korkeudelle.
Kananmunien tulee olla tuoreita, joten kaiva kaupan hyllyltä ne, joissa on pisin bästföre-päivä.Viimeinen käyttöpäivän yli menneitä kananmunia ei kannata käyttää jälkiruuissa muutenkaan, kuten juustokakut, mousset ym. koska niissä kananmuna on mukana raakana, ei kypsennettynä.
Eli uusia kananmunia niihin.
Kyllä viikonkin yli viimeisen käyttöpäivän kananmunia uskaltaa käyttää leivonnassa, jossa leivonnainen kypsennetään uunissa, kuten kakkutaikinat.
Tietenkin kannattaa sen kananmunan rikkoa eri astiaan, kuin suoraan taikinan sekaan, jos sattuu olemaan pilaantunut, niin ei mene kakkutaikinan ainekset pilalle.
Koskaan ei ole sattunut piallista kananmunaa, vaikka muutaman viikon viimeisen käyttöpäivän yli menneitä kananmunia on tullut käytettyä.
Kananmunat kannattaa säilyttää jääkaapissa.
- paahytovanukas
Näin teki mammani aikoinaa
http://isoaidinreseptilla.blogspot.fi/2011/10/paahtovanukas.html - jälkkäri
Tällä ohjeella tulee hyvää.
http://maistuisvarmaansullekin.blogspot.fi/2012/07/crema-catalana-vadelmahillokkeella.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463