Vegepekonia mistä?

bb

Vegekebabia on jo myynnissä ( Ekolo), mut löytyykö mistään vegepekonia?

39

681

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veke-keke

      Kyllä te piiperot ootte täysin kajahtaneita, vegekebappia ja vegepekonia.
      Tietty pitäis olla vegekinkinkkua, vegepaistia, vegesalamia, vegelenkkiä,vegelihapullia....
      Eikö ne omat pöperöt riitä kun pitää lihan korviketta vääntää joka ruoasta ? Ei tommonen voi olla oikea vege joka ajattelee kaiken lihan kautta.

      • kasvispötkylä

        Veit jalat suustani - miksi olla vegaani, jos kaikkien raaka-aineiden pitää muistuttaa lihatuotteita. Miksei ne voisi olla vain kasvisruokia ilman mitään muistutusta lihasta?


      • vegaanipainonnostaja
        kasvispötkylä kirjoitti:

        Veit jalat suustani - miksi olla vegaani, jos kaikkien raaka-aineiden pitää muistuttaa lihatuotteita. Miksei ne voisi olla vain kasvisruokia ilman mitään muistutusta lihasta?

        Miksi pitäisi olla?


      • minävainn
        kasvispötkylä kirjoitti:

        Veit jalat suustani - miksi olla vegaani, jos kaikkien raaka-aineiden pitää muistuttaa lihatuotteita. Miksei ne voisi olla vain kasvisruokia ilman mitään muistutusta lihasta?

        Meillä esim. mies EI ole kasvissyöjä ja minä olen. Itse laitan ruuan kotona ja haluan että mieskin syö samaa ruokaa ja tykkää siitä ettei tarvitse montaa eri ruokaa tehdä. Siksi on helpoitus jos voin tehdä "tuttuja kotiruokia" mistä on tykättyt pienestä asti pikkaisen solveltaen ja välillä sitten kokeilla jotain uutta. Eli jos vegemureketta ja soijamakkaraa yms. käyttää jotta arki helpottuu, niin en ymmärrä mitä vääryyttä siinä oikein on!? Jotkut voi olla super vegaaneja eikä siinä mitään, hatun nosto heille, itse teen ruokaa omalla tavalla mikä itsestä tuntuu hyvälle. Soijapekoni on erittäin hyvää vaikkei sitä oikeen Suomesta vielä ainakaan saa ja jos sitä nyt joksikin muuksi kutsuisi "savusoijasuikaleet" niin ei varmaan super vegaaneilla olisi niin suurta ongelmaa...


      • ...
        minävainn kirjoitti:

        Meillä esim. mies EI ole kasvissyöjä ja minä olen. Itse laitan ruuan kotona ja haluan että mieskin syö samaa ruokaa ja tykkää siitä ettei tarvitse montaa eri ruokaa tehdä. Siksi on helpoitus jos voin tehdä "tuttuja kotiruokia" mistä on tykättyt pienestä asti pikkaisen solveltaen ja välillä sitten kokeilla jotain uutta. Eli jos vegemureketta ja soijamakkaraa yms. käyttää jotta arki helpottuu, niin en ymmärrä mitä vääryyttä siinä oikein on!? Jotkut voi olla super vegaaneja eikä siinä mitään, hatun nosto heille, itse teen ruokaa omalla tavalla mikä itsestä tuntuu hyvälle. Soijapekoni on erittäin hyvää vaikkei sitä oikeen Suomesta vielä ainakaan saa ja jos sitä nyt joksikin muuksi kutsuisi "savusoijasuikaleet" niin ei varmaan super vegaaneilla olisi niin suurta ongelmaa...

        Voi mies parka. :(


      • VpO:N

        Kyllä olen aito vege, mutta ikävöin lihan makua ja sen saa onneksi korvikkeena.
        Liha on hyvää maultaan, en ole ikinä sitä kiistänyt.
        Mutta sen tuotantotapa on eettisesti väärin.
        Siksi olen lopettänut lihan syönnin.


      • foksmalder
        kasvispötkylä kirjoitti:

        Veit jalat suustani - miksi olla vegaani, jos kaikkien raaka-aineiden pitää muistuttaa lihatuotteita. Miksei ne voisi olla vain kasvisruokia ilman mitään muistutusta lihasta?

        Ei ole tullut ilmeisesti mieleen, että vegaanit ovat vegaaneita moraalisista syistä?


      • lihis
        VpO:N kirjoitti:

        Kyllä olen aito vege, mutta ikävöin lihan makua ja sen saa onneksi korvikkeena.
        Liha on hyvää maultaan, en ole ikinä sitä kiistänyt.
        Mutta sen tuotantotapa on eettisesti väärin.
        Siksi olen lopettänut lihan syönnin.

        ja sademetsien tuhoaminen geenimanipuloidun soijan tuotantoon on sitten eettisesti oikein?


      • kuole
        lihis kirjoitti:

        ja sademetsien tuhoaminen geenimanipuloidun soijan tuotantoon on sitten eettisesti oikein?

        Mitä ihmettä mesoat? Mitä luulet että se elukka syö ennenkuin se tapetaan lihaksi? Karjan syöttämiseen menee se kuusitoistakertainen määrä sitä geenimanipuloitua soijaa verrattuna jos sen söisi ihminen itse.

        Heti jos on vegaani niin pitää pelastaa koko maailma jokaisella teollaan eikä saa sylkäistäkään väärään suuntaan etteikö siinä olisi välittömästi tusina lihanmussuttajaa naureskelemassa että eikö se olekaan se vegaani täydellinen. Hohhoijaa... Naurettavan mitätön itsetunto näkyy tuhannen kilometrin päähän.

        Eikö riitä että on vain osallistumatta johonkin asiaan joka itseä kuvottaa? Tarvitsee tulla syyttämään kaikista maailman murheista ja aktivismin puutteesta kun yrittää tehdä edes yhden asian oikein.

        Sinunkaltaisiesi ihmisten pikkusieluisuuden takia meillä ei voi olla hienoja asioita.


    • selventäjä

      No asiat on oikeestaa kiinni maustamisesta ja muodoista, et tommonen nimeeminen vaa helpottaa asioita, eikö tarvi alkaa keksii esim. uusia naurettavia nimiä ruuille kuten soijanakot aikoinaa ;) Ei täs mitää lihaa haaveilla! Siis vegeleikkele, vegepulla, vegemakkara... mikä ois veke-keken ehotus vegepekonille, jotta tajuais mitä haetaa?

      • Haapalankku

        Liha ei tarvitse välttämättä muuta maustetta kuin suolan. Mitäs kaikkia mausteita se soijapihvi kaipaakaan, että saadan edes soijan maku peitettyä.


      • Kalman maku
        Haapalankku kirjoitti:

        Liha ei tarvitse välttämättä muuta maustetta kuin suolan. Mitäs kaikkia mausteita se soijapihvi kaipaakaan, että saadan edes soijan maku peitettyä.

        Liha siis tarvitsee suolaa, että saadaan edes kuolleen eläimen maku peitettyä. Miksi ette syö maustamatonta lihaa raakana, jos se on niin hyvää?


    • eeeeeeeeeeeeeeeeeeej

      Vegoni.

    • hjgyrcjkgh

      Homojen hommaa kaikki vege-p*ska....

      • haha..

        Herää kysymys, mistä herra on saanut tämän tiedon - onko joku tuupannut teitä b-rappuun soijanakkia mussuttaen?


    • ewrtehjyku
    • juhgbklop¨öå

      Lihatonta pekonia......ei v*tun v*ttu.......mä hajoon.

      • Vegepihvi

        Lihaton ruokakin on todella hyvää.Mitäs hajoomista siinä on? vegaani/kasvis
        ruokavalio on ihan ok,kyllä jokainen saa syödä mitä tykkää ja miten tykkää.


      • Lollipoppiina

        Hajoa vaan, minä toivon ettet ikinä tule takaisin ehjäksi...


      • hajoo pois
        Lollipoppiina kirjoitti:

        Hajoa vaan, minä toivon ettet ikinä tule takaisin ehjäksi...

        Riekaleet voisi syöttää kissalle.


      • ...........
        hajoo pois kirjoitti:

        Riekaleet voisi syöttää kissalle.

        Tai tarhaminkeille! Kosto on suloinen XD


    • LIHAA !!!!!!!!!!!

      Syökää ituhipit mitä vaan mutta keksikää sitten p*skoillenne ihan muut nimet kuin vaikka vege-pekoni tms. Niillä kun ei ole mitään tekemistä pekonin kanssa.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekoni

      • Sedä

      • Ei aina lihaa

        Nimimerkki LIHAA!!!!!!!!! voi syödä vaikka p*skaa ja me muut mitä tykkäämme.


      • LIHAA !!!!!!!!
        Ei aina lihaa kirjoitti:

        Nimimerkki LIHAA!!!!!!!!! voi syödä vaikka p*skaa ja me muut mitä tykkäämme.

        Haista ituhippi v*ttu.....ja syö sitä vegep*skaa vaikka kymmenen kiloa päivässä.


      • jaaahasup23u3jrf
        LIHAA !!!!!!!! kirjoitti:

        Haista ituhippi v*ttu.....ja syö sitä vegep*skaa vaikka kymmenen kiloa päivässä.

        jollain on taas asenneongelma. Mitä teet palstalla jos ei kiinnosta aihe? Niin tietty, purkaaksesi pahaa oloasi, jota purat myös eläinraasuihin!


      • Lihaa !!!!!!!
        jaaahasup23u3jrf kirjoitti:

        jollain on taas asenneongelma. Mitä teet palstalla jos ei kiinnosta aihe? Niin tietty, purkaaksesi pahaa oloasi, jota purat myös eläinraasuihin!

        Turpa kiinni, ituhippi.


      • Vegeilijä
        Lihaa !!!!!!! kirjoitti:

        Turpa kiinni, ituhippi.

        Todellakin nimimerkillä Lihaa !!!!!!!!! on asenneongelma ja se purkaa vaan
        pahaa oloaan.Ei tollasista kannata välittää.


      • Lillipop
        Ei aina lihaa kirjoitti:

        Nimimerkki LIHAA!!!!!!!!! voi syödä vaikka p*skaa ja me muut mitä tykkäämme.

        Sitähän se syökin :D


    • foksmalder

      Juustohöylällä siivutat savutofua ja paistat näitä ohuita viipalaita pannulla. Tulee halvemmaksi ja on hyvää.

    • päivävege

      Minä olen kyllä päivävege ja illalla pistelen oikeeta pekonia. Lihaakin syön joskus itsekseni iltasella, vaikka olenkin vegaani.
      Päivisin en lihaan koske, enkä tietenkään muille tunnusta lihaa syöväni salaa.

    • VeganRulez

      " Kivelä arvostaa perinteitä kuten jouluruokia tai juhannusherkkuja. Perhe nauttii joulupöydässä seitanista valmistettua kinkkua ja levittää juhannuksena leivälle merilevästä tehtyä mätiä.

      - Ystäväni totesi kerran osuvasti, ettei lihateollisuudella ole oikeutta omistaa pihvin tai makkaran muotoa. Voin syödä soijapihviä tai -pekonia hyvällä omallatunnolla. "

      Pekonia vegaanikeittiössä

      http://www.ess.fi/?article=340945

      • Meat-Head

        Saatanankinkkua, BUAAHHHAAAHHHHAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hyi v*ttu !!!!!!!


    • porgporkgo

      Tässä resepti jos innostut itse kokkailemaan; http://vegaaninenversio.blogspot.fi/2011/07/vegaaninen-pekoni.html

    • bdng

      joko löytyy vegepekonia ihan tilattavaksi asti?

      • pop corn

        No siä juustohöyläät savutofua niin se on se pekoni . ai ristus mitä ääliöitä. saatikka toi merilevästä tehty mäti.
        Täälä ois paljon koivunlehtiä, niistä taian tehä tänään paistin.


      • caviart
        pop corn kirjoitti:

        No siä juustohöyläät savutofua niin se on se pekoni . ai ristus mitä ääliöitä. saatikka toi merilevästä tehty mäti.
        Täälä ois paljon koivunlehtiä, niistä taian tehä tänään paistin.

        Olen syöttänyt merilevästä tehtyä mätiä vierailleni cocktailpalojen päällä eivätkä he edes huomanneet sen olevan muuta kuin mätiä. Merellinen ja suolainen on maku, ja rakenne mätimäinen.


    • Kookospekoni

      Kookospekoni valmistetaan kookoslastuista, nestemäisestä savuaromista, soijakastikkeesta, vaahterasiirapista ja halutuista mausteista. Fettle Veganin suureen suosioon noussut kookospekoniresepti on seuraavanlainen:

      n. 9 dl kookoslastuja
      2 rkl nestemäistä savuaromia
      1 rkl soijakastiketta
      1 rkl vaahterasiirappia
      1 rkl vettä
      1 tl savupaprikaa

      Esilämmitä uuni 170-asteiseksi.

      Yhdistä savuaromi, soijakastike, vaahterasiirappi ja vesi isossa kulhossa. Lisää joukkoon kookoshiutaleet ja sekoita varovasti puulastan avulla. Lisää joukkoon halutessasi vielä savupaprika-maustetta.

      Kun kookoslastut ovat tasaisesti mausteiden peitossa, levitä ne leivinpaperin päälle ja laita uuniin. Paista kookospekoneita 20-25 minuuttia, välillä (n. viiden minuutin välein) puulastalla käännellen. Muista tarkkailla ja käännellä lastuja, sillä ne palavat helposti.

      Kookospekonit säilyvät ilmatiiviissä pussissa tai rasiassa jopa kuukauden. Niitä ei ole pakko säilyttää jääkaapissa.

      • ........

        Nestemäistä savua saa Poppamiehen verkkokaupasta, jos ei muualta löydä. Hyvää seitanissa ja melkein missä vain.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe