WESTENDIN LINJA OY SANEERAUS LOPETETTU

sanaton kuski

Tänäään jätetty konkurssihakemus, kuljettajilla 2 viikon työvelvoite.
Oli hengeltään paras talo, haikein mielin kohti uusia tuulia
KIITOS TEHIRANNAT KAIKISTA YHTEISISTÄ VUOSISTA

82

4818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ee

      veolia saa noi kaikki linjat. tarvetuloa veolialle kaikki westendin linjan kuskit.

      • jaa missäs

        se on päätetty, et Veolia saa ko. linjat? Sulla lienee jotain oikeaa tietoa, joten laitappa linkki päätöksistä tänne. Tullakko vai eikö tulla, kas siinä kysymys.


    • Ei Insinööri

      Ikävää, tässä nähdään se mihin hintojen subventointi ajaa. pääkaupungin tukema linja-auto yhtiö pystyy tekemään vuodesta toiseen rankkaa tappiota, mutta yksityisomistuksessa oleva vastaava yhtiö ei. jolloin ainut vaihtoehto toiminnalle on toiminnan lopettamin. Samalla muka yrittäjyyttä pitäisi lisätä, tämähän oikein kannustaa siihen.

      Helsingin Bussiliikenne Oy / Suomen Turistiauto

      2006/12

      2007/12

      2008/12

      2009/12

      2010/12
      Yrityksen liikevaihto (1000 EUR)
      88169 90194 91913 98164 93641
      Liikevaihdon muutos%
      3.60 2.30 1.90 6.80 -4.60
      Tilikauden tulos (1000 EUR)
      329 -2114 -7505 -3768 -3308
      Liikevoitto%
      -1.80 -2.60 -9.10 -4.30 -3.80
      Yrityksen henkilöstömäärä
      1383 1314 1280 1364 1308

      Ei näköjään Helb tarvitse toimittaa tilinpäätöksiäkään julkisiksi samassa ajassa kun muiden. 2012 puuttuu. (lähde taulukolle Finder.fi)

      • Ei Insinööri

        Korjaus. puuttuvat tilinpäätöstiedothan on tietenkin vuodelta 2011.


    • West123

      prkl..tää on tätä nykyaika. ei pienifirmat kestää tämän hsl.kilpailutus. kohta kaikki isotki firmat ilmoitavat konkurssihakemuksen. pitäisi etsii töisen työn kun tää bussialaa menee huonoa suuntaa..vaikka tykkää ajaa bussia..

      • espoolainematkustaja

        Kuskien puolesta pahoittelen. Mutta espoolaisena sanon, että Wentendin bussien on aika lähteä. Vain afrikassa on huonompia hengenvaarallisia romuja, millä romuilla Westendin linjat liikkuivat.

        Ei ollut ensimmäistäkään päivää viimeisen kahden vuoden aikana, etteikö joku bussi savunnut tien varrella tai oli sipannut muuten. Joka kerta kyljessä luki Westendin linjat Oy.

        Sinänsä ymmärrettävää että ei ollut varaa uusia kalustusta, mutta olisi sitten pitänyt myös lopettaa toiminta ajoissa.

        Toivottavasti kuskit löytävät töitä. Nyt olisi tilaisuus ammatin vaihdollekin.


      • Wessun ex-kuljettaja
        espoolainematkustaja kirjoitti:

        Kuskien puolesta pahoittelen. Mutta espoolaisena sanon, että Wentendin bussien on aika lähteä. Vain afrikassa on huonompia hengenvaarallisia romuja, millä romuilla Westendin linjat liikkuivat.

        Ei ollut ensimmäistäkään päivää viimeisen kahden vuoden aikana, etteikö joku bussi savunnut tien varrella tai oli sipannut muuten. Joka kerta kyljessä luki Westendin linjat Oy.

        Sinänsä ymmärrettävää että ei ollut varaa uusia kalustusta, mutta olisi sitten pitänyt myös lopettaa toiminta ajoissa.

        Toivottavasti kuskit löytävät töitä. Nyt olisi tilaisuus ammatin vaihdollekin.

        Tämä kirjoitus on täyttä potaskaa, monneksi sen tajuaa jokainen. Uusia Crossway-vaunuja varusteltiin kovaa tahtia ja itse pidin paljon Golden dragoneista joita tuli 109 linjalle, ohessa kaikille jotka menevät ja uskovat tätä kukkua, kalustolista: http://koti.mbnet.fi/kalusto/westend.htm


    • Kupiainen

      Harmittaa Tehirannan Veikon puolesta kun elämäntyö häviää kuin tuhka tuuleen.

      Itsekin espoolaisena on tottunut näkemään päivittäin Westendin Linjan busseja liikenteessä jo 60-luvun alusta ja nyt se on sitten ohi !

    • Vakiomatkustaja

      Yksi osasyyllinen on Helsingin kaupunki ja sen bussifirma Helb. Se on saanut olla vuositolkulla hintahäirikkö ja dumpata hintoja keinotekoisesti alaspäin. Kaupungin tukea on riittänyt ja tappiot on katettu aina uudestaan ja uudestaan. Eipä mikään ihme, ettei toisten rahat enää riitä.

      Mutta Westendin Linjaa tulee kyllä ikävä! Se oli hyvä firma, jonka busseilla oli kiva ajaa, vaikka viime vuosina rahapula alkoi ikävästi näkymään bussien tasossa - ei kuitenkaan kuskeissa, joille terveiset! Kivaa oli kyydissä ja aina moikkailtiin!

      • Harrastaja89

        Tehirantahan myi 90-luvun puolessavälissä linjansa silloiselle Linjebussille ( SWE , nykyinen Veolia ( FRA) ) juuri silloisen HKL:n (nyt helb) toiminnan takia


      • zdbvsaeh

        EI MUUTEN PIDÄ PAIKKAANSA,TUTUSTUPPA ASIOIHIN HIEMAN TARKEMMIN,KUKA ON VIIME VUOSINA VOITTANUT ENITEN,NOBINA JA VEOLIA,HEKB ON ANTANUT WESSULLE ALIHANKINTANA TAAS AJOJA.


      • jepjep777
        zdbvsaeh kirjoitti:

        EI MUUTEN PIDÄ PAIKKAANSA,TUTUSTUPPA ASIOIHIN HIEMAN TARKEMMIN,KUKA ON VIIME VUOSINA VOITTANUT ENITEN,NOBINA JA VEOLIA,HEKB ON ANTANUT WESSULLE ALIHANKINTANA TAAS AJOJA.

        Pitää paikkansa että 90-luvun puolivälissä linjaliikenne myytiin Linjebussille, tilausajotoiminta jäi...2000-luvun alusta lähtien osallistui taas kilpailutukseen ja on myös viime vuosina ajanut joitain lähtöjä 147, 150 ja 132 ja kokonaan 111 Veolialle alihankintana...vajaassa 20 vuodessa kun ehtii "hieman" kuviot muuttua.


      • roh88

        faijas dumppas hintoja alaspäin,kyllä niitä hintoja on joka pulju dumpannu älä yritä väittää muuta.


    • 128

      Ja mitähän ajoja Helb on Wessulle antanut. Kaikki tänä vuonna ajetut alihankinnat on ollut Veolialta 111, 132, 147 ja 150.

      Turistiauton alihankinnoilla homma alkoi uudelleen aikanaan.

      • i9oikoikj

        Ajoi Helbille alihankintana linjoja 206 ja 212 ennen kuin voitti ne itselleen omaksi...


      • jijii8ik
        i9oikoikj kirjoitti:

        Ajoi Helbille alihankintana linjoja 206 ja 212 ennen kuin voitti ne itselleen omaksi...

        Myös kesällä 2008 tai 2009 osittain e23 ja e57...no joka tapauksessa harmi juttu että kävi miten kävi ja ikävä tulee aitoa espoolaista!


    • Kupiainen

      Eikös Tehirannan Hannu,Veikon poika pyörittänyt Linjamatkat nimistä firmaa ja sitten tuli vielä Westendin Linja pojan hoitoon kun Veikko jäi eläkkeelle ?

    • kiitos Hannu. Olisi ollut mies ja tullut sanomaan ettet pysty maksamaan mun kortti tunteja 400h. Jätit vaan hoitamatta. Mitä mun pitäisi sun mielestä ajatella susta, kun olet tollanen raukka, että ei ollut miestä edes soitaa, ja itse sanoa, ettet pysty pitämään puheitasi. sä et ole sen ihmeelisempi kun suuren suun omaava mies, joka luikkii karkuun, kun pitäis ottaa yhteyttä. Kunnioituksella jyrki Mattila.. Parkano.
      Ps. Mä pidän sanani ja palvelen sua loppuun asti... Laita tilin numero jotta mä voin laittaa sulle sen TARJOAMASI, HERNESOPAN, OMAN OSUUDEN TAKAISIN.

      Jyrki Mattila 5.10-2012 Espoo WL-Kuljettaja. Parkano

      • jokers

        ei nyky päivänä seistä omien sanojen takana....se on tullu huomattua ja sanotaan vaan en minä ole sellaista sanonu tahi sopinut
        hernekeitto tais olla viimeinen lounas tiedossa firman lopullinen kohtalo
        rahathan saa kyllä monella eritapaa varmasti


      • wessulla vielä tovi

        Jyrki.....kaikki maksetaan ja jos jotain jää saamatta niin 6kk aika riitauttaa. Ota ensin yhteys pesän selvittäjään ja tiedustele sinulle kuuluvia tuloja. Riittää kun kotoa puhut....se kuuluu varikolle. Onko muuten tuo tuntimäärä oikea, moneltako vuodelta tuo on vai onko kyseessä törkeä työaikarikkomus kuljettajan osalta, varo ettei viranomaiset liikaa kiinnostu.


    • goljat

      Joo joku mattilakin täällä kiittelee kun sai 400 tuntia tehdä talkoota. Onnea vaan mattilalle !

    • pörssimeklarihaave

      Ei kait tuo mikän ihmejuttu ollut. Näin matkustajana käsitys firmasta on ollut hyvä. Harmi tietysti sinällään, mutta.

      Turha kait on jatkaa tappiollista toimintaa. Tyhjän saa pyytämättäkin.

      Toivottavasti nyt jotain on jäänyt. Jos ei muuta, niin kokemusta?

      Helbbi varmaan jatkaa, koska takana ovat Helsingin kaupungin veronmaksajat. Veroeuroilla on vara tietysti millä mällätä.

      Toisaaltaan näin sivusta katsojana voisi ajatella, että huoleti voisi karsia puolet busseista pois ja homma sujuisi aivan hyvin edelleen. Turha kait on lähes tyhjiä busseja ajattaa vuoroilla jatkuvasti. Ei ole kenenkään etu.

      Niin ja tietty voitaisiin "palkata" firmoja vaikkapa gayman saarilta, joilla kuljettajat tulevat ja ovat kirjoilla esim kiinassa. Porukka pystyisi tekemään homman ainakin puolet halvemmalla, kuin suomessa asuvat, saati sitten suomalaiset.

      On siis varteenotettava vinkki :)

      Ulkoistamien tuo säästöjä.

    • on tää yrittämäninen mennyt mukavaksi. wl.ssä.. yrittäjä teettää ja työmiehet tekee ja yhteiskunta maksaa. En mä pyydä keltään yhteiskunnalta omiani, vaan hannulta.
      Sillä on tällä hetkellä, kädet syvällä mun taskussa.. Mä kunnioitan ja olen lojaali rehellisille immeisille ja yrittäjille.. se että osalle ihmisistä näköjään, on sama, kuka palkan maksaa, on yhdentekevää, mulle ei.. mä olin hannulla töissä, en suomen valtiolla,, ja mun pitää tämänkin jälkeen luottaa ( herroihin) istuu ne sitten, missä asemassa tahansa... ja mitä pesänhoitajiin tulee. ja juristeihin, tulee. Ne on nyt muita varten sielä, ei mun raha-asioita hoitamassa... ja jos joku on mun kortti tunneista kiinostunut, kyllä työnjohto varmaan autaa, vaikka niillekkin on viime aikoina tullut valikoiva muisti. tai sitten nekin on muuttunut tavallisiksi kuolevaisiksi. Hyvää syksyä kaikille. EX-WL jyrki mattila parkano.

      • työnantaja

        Syytä itseäsi mattilan hölmö. Näitä ilmaisen työn teettäjiä riittää. Ja kun olet innokas ajamaan ilman niin kyllä sä saat uuden työpaikan jossa talkoita voit ajaa. Mut aja niin paljon talkoita sitten että saat työnantajan tarjoamana hernekeiton ja pannarin ! !


      • jokers forever
        työnantaja kirjoitti:

        Syytä itseäsi mattilan hölmö. Näitä ilmaisen työn teettäjiä riittää. Ja kun olet innokas ajamaan ilman niin kyllä sä saat uuden työpaikan jossa talkoita voit ajaa. Mut aja niin paljon talkoita sitten että saat työnantajan tarjoamana hernekeiton ja pannarin ! !

        hei sinä "työnantaja" kerro paikka missä nähdään niin voin tarjota sulle vähän rokkaa ja jotain muuta


      • työnantaja
        jokers forever kirjoitti:

        hei sinä "työnantaja" kerro paikka missä nähdään niin voin tarjota sulle vähän rokkaa ja jotain muuta

        Jokersille voin tarjota lautasellisen raiwbovin rokkaa edellyttäen että tekis 1500eu kuukausipalkalla 200 töitä. Ja jos ajat 250 tuntia 1500eu palkalla kuukaudessa saat pannarin vielä. Mut vain kerran kuukaudessa tarjoan. Reilua vai mitä !


      • Jussi 1970

        Hannu ei ole henkilökohtaisessa vastuussa sinun palkoistasi. Jos yhtiöllä ei ole rahaa palkkoja maksaa niin ei ne Hannun lompakosta mene. Et ole ollut töissä Hannulla vaan ko yhtiöllä. Kyllä se on Helb mikä nämä toiset yhtiöt kaataa , Helbin toiminta tapa perustuu 70 luvun malliin , toimihenkilöitä liikaa , ukkoja istuu varikolla turhaan "varalla" päivätpitkät eikä tuota talolle mitään , vuoroja liikaa... ym. Miten sitten Pohjola pystyy merkkiseen tulokseen pääkaupunki seudun liikenteessä ? Siellä asiat ajatellaan tarkkaan ja turhat kulut on karsittu pois. On laskettu että Helbin autojen turha tyhjäkäyntikin maksaa polttoaine kuluina n 1,2 miljoonaa / v. Ei ne paskaakaan välitä kun toimintaa pyöritetään Kaupungin varoilla , se olisi kaatunu jo aikoja sitten jos kaupunki ei touhua rahottaisi. Reilua olisi antaa vaan mennä senkin firman konkkaan , jäis kilpailu kunnon firmoille.


      • mie mie

        sorry Mattila em. on auto alalla enemmän sääntö kuin tapa ... ...rekkapuolella tehään paljon enemmä talkoita... ... eli taitaa olla meidän kuljettajien liitto hiukan leväperäinen


      • jgsd
        Jussi 1970 kirjoitti:

        Hannu ei ole henkilökohtaisessa vastuussa sinun palkoistasi. Jos yhtiöllä ei ole rahaa palkkoja maksaa niin ei ne Hannun lompakosta mene. Et ole ollut töissä Hannulla vaan ko yhtiöllä. Kyllä se on Helb mikä nämä toiset yhtiöt kaataa , Helbin toiminta tapa perustuu 70 luvun malliin , toimihenkilöitä liikaa , ukkoja istuu varikolla turhaan "varalla" päivätpitkät eikä tuota talolle mitään , vuoroja liikaa... ym. Miten sitten Pohjola pystyy merkkiseen tulokseen pääkaupunki seudun liikenteessä ? Siellä asiat ajatellaan tarkkaan ja turhat kulut on karsittu pois. On laskettu että Helbin autojen turha tyhjäkäyntikin maksaa polttoaine kuluina n 1,2 miljoonaa / v. Ei ne paskaakaan välitä kun toimintaa pyöritetään Kaupungin varoilla , se olisi kaatunu jo aikoja sitten jos kaupunki ei touhua rahottaisi. Reilua olisi antaa vaan mennä senkin firman konkkaan , jäis kilpailu kunnon firmoille.

        ootsä ihan urpo,luuletsä et stadi antaa firmansa mennä nurin ihan tosta noin,ei jumalauta mitä puupäitä täällä skrivaa,se on omistajan oikeus tukea firmaansa,näin se vaan on.jos helbillä olis akt soppari olisi puheet toisenlaisia,hyvä kun on vaihtoehtoja joista valita.


      • Ei toimi tämäkään
        jgsd kirjoitti:

        ootsä ihan urpo,luuletsä et stadi antaa firmansa mennä nurin ihan tosta noin,ei jumalauta mitä puupäitä täällä skrivaa,se on omistajan oikeus tukea firmaansa,näin se vaan on.jos helbillä olis akt soppari olisi puheet toisenlaisia,hyvä kun on vaihtoehtoja joista valita.

        Ongelmana tässä on se että, se on EU:n mielessä häirikkö joka lähtee kohta pois, kunhan eu:n istuin sen käsittelee. Hyvästi Helb.


    • Hannu hyvä , Valitettavasti minä joudun alistamaan tämän keskustelun julkiseksi.
      Annoin sinulle aikaa, ottaa yhteyttä ja hoitaa asia kuntoon.se aika kului loppuun.
      Ylimielisyyttä kyllä sain osakseni. siinä kaikki.. Anteeksi pyyntöä en odota sinulta tai ns johtotroikalta, anteeksi pyytävät vain ihmiset, jotka oikeasti tietävät tehneensä väärin, siitä tässä ei varmaan ole kyse.. Asian hoidat kuntoon parhaiten, hoitamalla minulle kuuluvat palkat.. kuntoon.. se on valitettavasti ainoa tapa, palata päiväjärjestykseen.. Luottamusta ja kunnioitusta palkanmaksaminenkaan ei valitettavasti tuo takaisin sinuun..Hannu hyvä, minulle on enää turha soittaa tai viestittää.. Minä en tätä halunut, mutta mun oikeudentaju sai ison kolauksen. teidän taholta. Mä olen vain työmies ja perheen elättäjä.. ja teen ne työt mitä minulle osoitetaa. kunnioituksella jyrki mattila..parkano

      • rankkuri_

        Koiran näköinen kaveri tuo jykä. Mistä luulet muuten maksettavan jos ei ole rahaa. Ja mitä hannua mustamaalaat, firma kai on mennyt konkkaan ei hannu? kannattaisiko pitää omat ja talon asiat erillään?


      • jokers
        rankkuri_ kirjoitti:

        Koiran näköinen kaveri tuo jykä. Mistä luulet muuten maksettavan jos ei ole rahaa. Ja mitä hannua mustamaalaat, firma kai on mennyt konkkaan ei hannu? kannattaisiko pitää omat ja talon asiat erillään?

        näytä omas naamas apina


      • kyseliä1
        rankkuri_ kirjoitti:

        Koiran näköinen kaveri tuo jykä. Mistä luulet muuten maksettavan jos ei ole rahaa. Ja mitä hannua mustamaalaat, firma kai on mennyt konkkaan ei hannu? kannattaisiko pitää omat ja talon asiat erillään?

        Mikähän siinäkin on kun bussialalla on niin monia koiran näköisiä kavereita?


      • kaulapanta

        Varmaan ei ole kuin yksi sama koirannäköinen , joka satelliitin tavoin kiertää eri firmoja hetken aikaa kussakin.


    • takana 2 konkurssia

      En tunne Jyrkimattilaa enkä Hannua, mutta miten asian voi hoitaa jos on sinun sanojen mukaan turha soitella ja viestitellä. Miten luulet yrittäjällä joka on menossa ja nyt juuri tehnyt konkurssin riittävän heti ensimmäisenä päivänä aikaa mr. Mattilalle. Yritys on mennyt tällä viikolla konkurssiin, siinä on muutama muukin asia hoidettavana.
      Nimestä päätellen kuintenkin olet mies.

    • Palkkaturva maksaa
      • Työnantaja

        Ei ole laillisia saatavia. Kun mattila jo syönyt hernekeittoa ja saatavat sillä kuitattu.


      • jokers ex-wl
        Työnantaja kirjoitti:

        Ei ole laillisia saatavia. Kun mattila jo syönyt hernekeittoa ja saatavat sillä kuitattu.

        hei työnantaja et kertonut missä nähdään,kun tarjoon sulle rokkaa ja jotain muuta
        vitun pelle


      • työnantaja
        jokers ex-wl kirjoitti:

        hei työnantaja et kertonut missä nähdään,kun tarjoon sulle rokkaa ja jotain muuta
        vitun pelle

        jokers ex wessu olet haluttu autonkuljettaja lupaan keittää sulle raibowin hernekeittoa purkillisin 8 tunnin työstä ja jos ajat 10 tuntia päivässä saat ylityökorvauksena letun muttet hilloa.


      • jokers ex wessu
        työnantaja kirjoitti:

        jokers ex wessu olet haluttu autonkuljettaja lupaan keittää sulle raibowin hernekeittoa purkillisin 8 tunnin työstä ja jos ajat 10 tuntia päivässä saat ylityökorvauksena letun muttet hilloa.

        työnantaja kerro missä tavataan niin tulen töihin....jos ehdot on hyvät...tossa odottaa muutama muukin että tavataan


      • maisteri äö 162
        jokers ex wessu kirjoitti:

        työnantaja kerro missä tavataan niin tulen töihin....jos ehdot on hyvät...tossa odottaa muutama muukin että tavataan

        Jaaha vai on rokkakattila kylmennyt ja herneet loppu wessulla. Nyt ajureiden pitää etsiä uusi hernekeittopaikka. Kyllä sitä hertsoppaa tarjoaa moni firma kun euroja ei paljon pyydä !


      • vielä tovi wessulla
        maisteri äö 162 kirjoitti:

        Jaaha vai on rokkakattila kylmennyt ja herneet loppu wessulla. Nyt ajureiden pitää etsiä uusi hernekeittopaikka. Kyllä sitä hertsoppaa tarjoaa moni firma kun euroja ei paljon pyydä !

        lopputili palkkaturvan kautta...vtl, lomaraha,lomaltapaluuraha, palkka, korttitunnit........kaikki näyttäs tulevan maksuun ainaki mulla


    • en arvostele hannua. ihmisenä, Hyvä ja ystävällinen mies. pyydän anteeksi jos olen arvostellut ihmisarvoa.. Mutta yrityksellä on omistaja ja omistajalla kasvot ja nimi. Ja yrittäjän on tiedettävä mitä alaiset tekee ja sopii. sitä vastuuta ei voi lähteä karkuun.. ja se että on reilu isäntä mutta huono maksaja, ei vaan sovi yrittäjälle..ja kyllä yrittäjän on ymmärettävä itse se, että on ajettava toiminta alas, silloin. kun voi hoitaa lopetuksen kunniallisesti. yrittäjän on ymmärrettävä omat realiteetit. siksi yrittäjälle suodaan vaurastuminen mahdollisuus, mutta myös vastuu on otettava.. ja se oli rehellisesti sanottava, että ajatus viimeiset kaksi vuotta. aika kadoksissa. päällystöllä. Hyvä veli verkosto oli ainoa aktiivinen osa.. talossa. päätän omalta osaltani keskustelun tähän, olen saanut sanottua sen kaiken mitä halusin. kaikkea hyvää ja hyvää syksyä jyrki mattila parkano

    • onni ja autuus

      Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne toimii niin valtavan hienosti että bussikuskeille aletaankin tästä lähtien hyväksi havaittuna keinona maksaa palkkaa hernekeiton muodossa, kuten osittain tähänkin asti on jo tehty.
      Ps herneet tuodaan virosta(halvalla)

      • työnantaja

        Jaaha kohta tulee soppatykit joka varikolle. Bussikuskit kun haluaa palkkansa hernekeittona. Ja sehän sopii näille työnantajille. Heti aamusta tuli pesään. Ja tunnin välein kuljettaja saa pienen kauhallisen hernekeittoa ei useimmin ettei tule liian kalliiksi.


    • palkkasopu

      Jyrkille,olet ilmeisesti oman periaatteen äijä joka odottaa että palkkasaatava kannetaan tarjottimella eteesi.
      Miksi et mene varikolle selvittämään saataviasi teidän työjohdon ja palkanlaskijan kanssa,varmasti oma petetty olo tulee paremmaksi.
      Etkä todellakaan ole tuolla Hannulla töissä vaan yhtiössä nimeltä westendin linja oy.
      Moni kehunu aikojen mittaan yhtiötä hyväksi ja reiluksi ja nyt lokaa annat niskaan vaikka kaiken saatavasi saisit jos hieman itse toimisit...mene teidän varikolle sopimaan.

    • 111
    • ytzfhjwhfphdy

      Kuinka naurettavaa ja lapsellista vuodattaa ja avautua jossain suomi24ssa?!
      Ole aikuinen ja hoida asiasi asiallisesti. Teet itsestäsi täyden pellen ja sellainen taidat ollakin.. Jos koet, että sinua kohtaan on tehty väärin, niin onko tämä oikea paikka siitä kitistä? Aikuiset ihmiset..

    • Pirisenvellu

      Hyvä J Mattilal. Eikö olisi kohtuullista ,että kuukausia jatkunut viinanmyynti voisi kuitata ne "tunnit" jotka olet WL:n tiloissa, WL:työajalla ja WL:n työntekijöille hyvin maksuehdoin tarjonnut. Samettihameen alla vois olla parempi vaihtoehto sinulle. Ystävällisin Terveisin, pakoputkessasi usein vieraillut, Kuukerin Nelli?

      • HYVÄ PIRISENVELLU KAI JYRKI MATTILA VASTAA OMISTA LESTIN HEITOISTA IHAN ITE EI TARVI SEKOITTAA SAMETTIHAMETTA MUKAAN.SAMETTIHAMEET EI OLE PIKKUPOIKIA VARTEN VAAN AIKA MIEHIÄ VARTEN ......


    • Pirisenvellu...suosittelen sinulle poliisille rikosilmoituksen tekenistä, minusta. kyllä mä vastaan kaikesta, mitä olen tehnyt, nyt ja jatkossa.. toiseksi, mun täytyy tuottaa pettymys sulle, olen hetero. joten tuskin tollasta on tapahtunut.. ja se että on suuri suu, olisit mies ja kirjoita omalla nimellä, kun sellainen on ilmeisesti jokaiselle annettu. Mä tosiaan arvostan ihmisiä, jotka vastaa omista tekemisistään loppuun asti.. on ne tekemiset sitten oikeita tai vääriä.. HYVÄÄ SYKSYÄ JYRKI MATTILA PARKANO.

    • HEI JYRKIMATTILA52 MITEN OIS TÄÄLLÄ KAIVATTAS KANS YKSI KONTILLINEN JUOMISTA KOSKA SULLA KUULUU OLEVAN HYVÄT HINNAT JA RIITTÄVÄT MAKSUAJAT SEKÄ MYÖS ET RUPEA PERIMÄÄN SAATAVIASI JOS JOKU JÄTTÄÄ MAKSAMATTA?TEE PIKAISESTI SE TALLINNANREISSU TÄÄLLÄ OLLAAN KOVIN JANOISIA....NYT KUN VIELÄ EI SULLA TÖITÄ OLE NIIN KAI SE LESTINHEITTÄMINENKIN TYÖSTÄ KÄY ,MUTTA SÄHÄN OOT KUNNIALLINEN LESTINHEITTÄJÄ:)

    • hei mun kulta. haavemaa.. voit alkaa laittaa jo tuoppeja pöytään. tulossa ollaan, ja transiitin kontti täynnä karhu olutta. sulle mä toimitan tavarat pikana. pohjanmaan likkaan voi luottaa. mun pitää kysyä tota pirisenvellua mukaan.. kun sillä on niin paljon asiaa mulle, ettei kiireissään ehtinyt edes nimeään ja osoitettaan sanoa. laita pöytäkoreaksi, mulla on nyt aikaa, kun työttömäksi rupesin. se on sitten 15 euroa laatikko ja maksu aikaa saa. jos sulla on se yhtiön henkilökunta kortti lisä alennus heti.. entinen linja-auto kuski ja nykyinen kunniallinen lestinheittäjä jyrki mattila parkano..

      • diämönd ö kössi

        Jaaha ! Ei muuta kuin wessun ex kuskit ajamaan andersonille siinä firma joka mielellään maksaa palkan hernerokkana.


      • työnantaja
        diämönd ö kössi kirjoitti:

        Jaaha ! Ei muuta kuin wessun ex kuskit ajamaan andersonille siinä firma joka mielellään maksaa palkan hernerokkana.

        Hyvä firma anderson maksoi sunnuntailisää joku vuosi sitten 100 senttiä. Toivottavasti wessun kuskit löytäneet firman jossa saa muutaman euron ja lopun palkasta hernerokkana. Ja pannarinkin jos oikein ahkera on.


      • pettyny johtoon
        diämönd ö kössi kirjoitti:

        Jaaha ! Ei muuta kuin wessun ex kuskit ajamaan andersonille siinä firma joka mielellään maksaa palkan hernerokkana.

        pälliköt ex wessulla keskenää päätti suosiolistan perusteella ketkä pyydetään Anderssonille, muille sanottiin ......täynnä vaikka ei olisi ollutkaan.


    • veli hyvä.. kyllä nää valinnat on linjassa ex wl-linjan tapaan toimia.. ei ne etsi pätevyyden perusteella ihmisiä töihin, vaan sopivuus on tärkein kriteeri...kyllä tää hyvä-veli verkosto toimii, ihan omien etujen varjelioina. turvaa jatkossakin osalle ihmisistä nää suojatyöpaikat, turhaa näiltä on moraalia vaatia.. itse olen tehnyt sen päätoksen itseni kanssa, että niin huonosti mulla ei ikinä mene, että vanhoista wl-linjan esimiehistä, ei kukaan tule olemaan mun esimies....mä itse sain työpaikan kovan hakemisen kanssa, ja toivon että monet jotka etsivät töitä.. saavat paikan.. kotiin sitä työpaikkaa saamista on turha jäädä odottamaan. vaan kiertää ja kyselee, niin toivo ainakin säilyy tulevaisuuteen. kaikkea hyvää .. jyrki mattila parkano..

      • Ala Vaihdettu

        Jyrki puhuu täyttä tosiasiaa. Saattaa olla kovakin työ etsiä uutta mutta sitkeys palkitaan. Elämää on muuallakin kuin bussin ohjaamossa ja elämänlaadullisesti parempaa sekä usein jopa paremmin palkattuakin.


    • ex-wessu

      illkka ojala keräsi oman ystävä piirin anderssonille,ei tosiaan oo töitä tarjolla vaikka joku lähtee pois...en ole ruskea kieli joten en päässyt töihin
      ois kyseillä herralla peiliin katsomisen paikka

    • veli hyvä.. kyllä saa arvostella ja kritisoida, mutta jos arvostelu kohdistuu johonkin henkilöön , nimeltä.. pitää kyllä laittaa oma nimi, reilusti.. ei alennuta puskista huuteluun... asiaasi ja näkökantaasi yhtyy varmaan moni, mutta muista se, että herrallakin ohjastaja ja epäilempä että vanhat tutut pitää suitsista kiinni... entiseen malliin.. jyrki mattila parkano...

    • täyttä on vaik ei oo

      Kyllä täällä nimillä saa keskustella nimettömästi, ex-wessu sitäpaitsi puhui asiaa......vain harvat valitut, joille erikseen soitettiin ja pyydettiin Anderssonille, muille sanottiin kylmästi täyttä olevan. Onkin mielenkiintoista nähdä kesällä tuleva kilpailu, missä mukana kaikki wessun linjat paitsi 112 joka on nyt kilpailussa, ratkeaa Joulukuussa.
      Onko ensikesän jälkeen Turkkusest yhtään Anderssonin autoo täällä ja kuka voittaa, mitä sitten kun kivakaveri pikku sisäpiiri yhteisö ei enää saakkaa olla kimpassa 109 linjalla vaan tosielämä alkaa taas.

    • palkkaturva maksoi mulle 130 tuntia, korttitunneista.. saatavia oli 402 tuntia.. joten talkoita tuli tehtyä 270 tuntia.. nää jää saamatta.. lopullisesti.. joten mun wl-linja työt rupeaa olemaan kirjoissa ja kansissa.. se että pettymys rupee helpottamaan. on hyvä..se että töitä löytyi , oli hyvä.. mutta opetella taas uuden talon tavat ja linjat, ottaa kyllä aikansa... mihin koira karvoistaan pääsee.. terv jyrki mattila parkano..

    • palkkaturvahakemus

      mihin toi edellä oleva tuntien vähennys perustui?

    • kolme kuukautta vanhempia korttitunteja, ei makseta.. palkkaturvasta.. ja konkurssipesä tilittää ehkä 10 %, mun saatavasta.. syksyllä 2013... kyllä mä menen sakkini kanssa, hannulle viettämään joulua.. heh heh.. jyrki mattila parkano

      • Lippueki

        Mikset Jyrki huolehtinut aikoinasi niistä korttitunneista vaan jemmasit niitä yli kolme kuukautta ? On ollut kavereita jotka eivät ole malttaneet tai välittäneet lomiakaan pitää aikanaan ja turhaa ollut vuosien päästä lähteä niitä kinumaan. Varsinkaan jos ei koko puljua ole olemassa enää.


    • korttitunneista, yleensä.. ne on hyviä.. pitkänmatkalaisille... mullakin työmatka yhteensuuntaan on n 300km... joten ollaan töissä tai vapaalla. toissä ollessa pääkaupunki on vain mulle työaikaa ja nukkumista, ilman sosiaalista elämää....
      kotona parkanossa, elämä on monella tavalla hyvää ja virkistävää.. perheen kanssa olemista ja ystävien tapaamista... se että kehä kolmosen ulkopuolella ei välttämättä ole normaaleita työsuhteita ja neuvotellaan palkka joka aamu. keikoista, joita on tarjolla.. ei mahdollista töiden tekenistä parkanossa.... pysyvää työsuhdetta linja-autoalalla on vaikea saada muulla tavalla kun olemalla halpa mies.. parkanossa... korttitunteja en jemmannut, vaan pidin ne aina pois, joka vuosi.. perhe sai osan ajastani ja tyonantaja loput.. ja minun käsitys oli että kaikki osapuolet olivat tyytyväisiä korttitunteihin, perheeni, työnantajani ja minä itse...korttitunnit ovat kaikki kertyneet 2012, joten ei kauhean vanhoja... jyrki mattila parkano

      • Lippueki

        On kyllä tuo mainitsemasi 270 tuntia sellainen määrä että ei kukaan terve jätä sellaista määrää vuositasolle roikkumaan. Sitä mukaa niitä pitää pois kuluttaa muutaman kymmenen tunninkin kerryttyä. Ei koskaan tiedä nykyään miten saattaa missä tahansa käydä ja sitten ne jää tolla tavalla lahjaksi pitämättä. Uusia korttituntejahan mahdollisuus tehdä jatkuvasti. Ei työ lopu. Tähän asti sitä mulla on ollut liian kanssa.


    • Wessulla myös ollut

      Konkurssi on hyvä ratkaisu kun firmat ei enää toimi, ja duunareiden on turha valittaa pistäkää itse firma pystyyn ja katsokaa sitä yritystoimintaa miten se menee...
      Duunarihan on yritykselle aina se menoerä joka olisi syytä painaa kaaliin, toimitusjohtaja jos on palkollinen samoin kuin ratin vääntäjä kaikki palkoilliset on aina ja aina menoerä..ei siitä mihinkään pääse.
      Epäkelpoa kilpailua on se että hebulia tuetaan verovaroilla sinne sitä kansalaita kupataan, samoin jumalattomien sosiaalitukien maksaminen myös...
      Kyllä tää maa saa kaatua ja mennä banaanivaltioksi kun täällä verotuksella tapetaan kaikki ja duunareille pikkuvinkki...demarit ne verotuksen on saaneet korkeaksi ja siitähän ei kärsi kukan muu kuin duunari...vaatikaa joskus lakkoilemalla veroja alas eikä palkan korotuksia, siitä verojen alentamisesta ois suurempi hyöty ..mutta vasuriduunari maksaa vaikka hampaat irvessä ja jutta lapio rahat kreikkaan!!!!

    • hyvä veli...wessulla myös ollut...nimimerkki.. sulla on kyllä asiat mennyt aika sekasin.. sä päästit sellasta suustasi, että taidat olla peräkammarin poika, joka huutelee puskista, kun ei ole edes mitään sanottavaa.. ensiksi kyllä yrittäjällä tarvii olla oikeutus, olla yrittäjä.. eli pelaa omilla rahoilla...ei muiden...turhaa sä muita bussi yhtioitä vetelet, tähän .. kai yrittäjän on ihan itse päätettettävä se ,missä on mukana.. eihän koiviston autoyhtymäkään ole pääkaupunki seudulla,, autoineen.
      kyllä kunnialliset yrittäjät miettii, missä ne on mukana ja onko sielä mahdollista tehdä tulosta...sulla meni nyt kyllä sosialismi ja kapitalismi pahemmankerran sekaisin, mä suosittelen sulle diktaatorin virkaa, kreikassa ja otan osaa lentolipun ostoon.. kunnioituksella jyrki mattila parkano

      • Lippueki

        Jyrki on ihan oikeassa tässä. Yrittäjän pitäis iskostaa ahneutta täynnä olevaan kaaliinsa että aina kun tarvitaan ihmistyövoimaa , se maksaa ja tarvitsee lomia ja joskus sairastelee jne. Myös ajoneuvot , kalliita paitsi hankinnaltaan , myös ylläpito maksaa. Joskus tarvitsee huoltoa kuten ihminenkin lomaa ja menee rikkikin aivan kuten ihminenkin sairastuu. Ellei näitä oivalla ,on paras lyödä hanskat pöytään ja hampaat naulaan jo ennenkuin itkijäyrittäjäksi lähteekään. Kaikkea ei saa omaan taskuun puhtaana ja ahneen loppuhan tiedetään jo vanhasta sanonnastakin.


    • maallikko lakimies

      Jyrkille neuvoksi, tee käräjille summaarinen haastehakemus saatavista Wessun konkkurssipesälle. Käsitykseni mukaan palkkasaatavat ovat etuoikeutettua saamista jos konkkurssipesälle jää varoja omaisuuden realisoinnin ja pesänhoitajien palkkioiden jälkeen.
      Tärkeää on esittää velkojien kuulemisessa omat saatavat velkaluetteloon. Muista myös vaatia tuntien korotukset erikseen laskettuina.

    • Wessulainen.

      Tämän päivän Helsingin sanomat Hs. 10.12-2012 kertoo, että yksi syy, Wessun kaatumiseen oli, tämä: Westendin linjan johtaja oli nostanut firmasta itselleen miljoonan lainan. Mitäs olet Jyrki Mattila tästä mieltä? Pieniä ovat Jyrkin tunnit tuon rinnalla, mutta Jyrkiä kustiin silmään se on ikävää.

    • niin, kyllä jokainen kohta alkaa ymmärtää, oliko wl oikeutus olla liikeenteessä mukana.. ja nää jutut.. kyllä mun on tosi vaikea ymmärtää, wl.n ex- esimiehiä, millä oikeutuksella ne yleensä teetti ylitöitä????... konkurssipesän valvonta tilaisuus on 19.12-2012 kello 13.00 hotelli artturissa.. mun saatavat ovat 11.905.00 euroa ja lupailtu on 10%.. Pääomasta.. kaikille.. vuodenpäästä...kyllä tää viimesen kahden vuoden paska, ja puheet.. pitää jättää omaan arvoonsa..... veli hyvä... henkissä ollaan ja ehkä me kaikki opittiin edes se, että kaikkea voi sattua ja tapahtua... ja siksi on hyvä yrittää elää ihmisiksi... kaikesta huolimatta... hyvää syksyä.. jyrki mattila parkano

      • entinen wl-ajuri

        onko tästä kuulunut nyt mitään uutta? en tiedä mitä muut ajattelee mutta kyllä tuo aika rikollista toimintaa on. muuten kyllä haikeana wessuaikoja muistelen =/


    • Masinointia

      Myös Westendin että myöhemmin muitakin linjoja (mm. v44, 46, & 73 sekä Kutsuplus K21-K25) usein ent. WL:lta "perityllä" kalustolla operoinut Oy Andersson Ab meni konkurssiin 04/2016. Tätä ennen firman päätoiminimi vaihdettiin muotoon A-Machinery Oy (lähde: Kauppalehti)
      Onnea HSL ja tietenkin Turku, seuraava sivu lehdessä käännetään syksyllä 2016 kun kaikkien iloksi Länsimetron liityntälinjoille (vasta kun metroliikenne todellisuudessa alkaa.) jyrää V-S Bussipalvelut Oy, jonka hallituksen pj. kohdalta löytyy kaikille tuttu nimi.

      Tiesitkö tämän? Aikoinaan linjan s530 (muutettiin 565) voitti Turun Turistiauto Oy, joka sittemmin myytiin ja yrityksen nimi vaihtuikin muotoon Bus Travel Åbergin Linja ja kalustoksi HSL:n liikennöintisopimukseen on kirjattu 6 kpl "uutta" EEV A2 linja-autoa, joista valtaosa onkin tilaajavärityksessä (HSL) mutta myös "ooperin ruskeaan" puettuna GIS-102 & -103 (aik. WL:n käytössä olleet autot #2 - 3 nyk. BTÅ #17 & 18). Viihtyypä linjalla myös autot #4 (Euro 3) & nykyisen Transdev:in aik. Veolia/Connex historian omaavat #5-6 (Euro IV) Scalat sekä yksi Volvo B7RLE / 204L #23 (Euro3).

      Jotkuthan meistä kirjoittelevat ajatuksiaan niin Jlf:lle kuin myös K202- ja AB Foorumeillekin nimimerkin takaa. Esim. BT Åbergin Linja Oy:n toimitusjohtajan mietteitä (epäv.) voi lukea kun laittaa hakukenttään: Z a m b o (il_man_väli_lyön_te_jä)

      • Kirjanpitohallussa

        Mutta yhtä asiaa en ymmärrä . Miten voi joku olla niin typerä että tekee ylityötä eikä huolehdi palkkajaksottain niiden maksuunpanemisesta ? Sitten itkee täällä kun jäi saamatta ihan merkittäviä summia ???
        Työnarkomaanikin saa olla, mutta ei tyhmä.


      • Alavaihdettu

        Joku virolainen varmaan ?
        Ei kukaan supisuomalainen ole niin tyhmä että semmoista tekee ja jättää palkkansa sisään.


      • Karjuheinolasta

        On niitä suomalaisiakin. Eläkeukkoja jotka miltei maksavatkin siitä että saavat painaa töitä edelleenkin.
        Lieneekö tuo Mattilakin jo eläkeläinen joka itkee saamatta jääneitä korttituntejaan ?
        Kikkelis kokkelis...mitäs läksitja mitäs teit kortille !


      • Talkoo-Taavetti

        Missä Mattila nykyisin työskentelet, entä teetkös vielä noin paljon niitä korttitunteja ?
        Oletko oppinut menneestä mitään ?


      • Anonyymi
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Missä Mattila nykyisin työskentelet, entä teetkös vielä noin paljon niitä korttitunteja ?
        Oletko oppinut menneestä mitään ?

        On tainnut jäädä sinne Parkanoon parkumaan tyhmyydestänsä aiheutunutta korttituntiensa saatavien menetystänsä.
        Tulis tänne Helbille, kun täällä saa painaa niin paljon kun sielu sietää jotka sitä ainaista työtä ilman lomia ja pekkasia tyytyvät tekemään.
        Niin ja täällä kun niin kiva päällikkökin.
        Ei paljoa enää uskalla meikäläisellekään huutaa.

        Helbheikki


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe