miksi salilla käyvää miestä pidetään itsepäisenä?

tietämätön

Moro. En nyt tiiä tuliko oikealle palstalle mutta ihan sama... Eli oon lukenu keskusteluja ja minulle on myös sanottu että olen itsepäinen ja "pelimies" ja välitän vain lihaksistani ja ulkonäöstäni koska käyn salilla ja panostan ulkonäköön. Onko muilla kokemuksia? Vaikka tykkään käydä salilla ja panostaa ulkonäköö niin sali ja lihakseni ei todellakaan ole mulle kaikki kaikessa. Tätä asiaa en vain ymmärrä... Tuntuu vaan että kaikki jotka näin aattelee niin saa musta vaan väärän kuvan... Minkälaisena niitä sitten pidetään jotka ei käy salilla eikä urheile vaan katsoo vain tv:tä kotona ja makoilee sohvalla? Asiallisia vastauksia! Olis myös kiva että jos joku näin aattelee niin tulis kommentoimaan että miksi just näin? Kiitos!

129

6381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtuus kaikessa

      Se on se vanha klisee, että lihakset ja järki eivät viihtyisi samassa kehossa.

      Kehonrakennukseen kuuluu tietenkin tulosten arvioiminen peilinkin avulla, mutta se ei tarkoita että on narsisti.

      Terveydeen ja ulkonäköön voi tietysti muutenkin vaikuttaa kuin salitreeneille.

      Urheilijan pitää myös olla hiukan itsekäs, jotta hän jaksaa painaa harjoituksiaan
      "kateellisten" kritiikistä huolimatta. Tietenkin elämässä pitää olla myös muutakin kuin urheilu ja kuntoilu.

      Rumat ne vaatteilla koreilee. Ja ei esim. meikkaavia syyllistetä.

      Aina on myös henkilöitä,jota uskovat, että riittää että tukka on hyvin ja kello (känny) näkyy.

      Sohvaperunat, narut ja läskit ovat erikseen.

      • tietämätön

        Kiitos vastauksesta puhut asiaa! Tuntuu että niitä naisia on vain vähemmän ja vähemmän jotka haluavat säännöllisesti treenaavaan jätkän... Joskus tuntuu että pitäisi vaan ryhtyä sohvaperunaksi... Toki jotku naiset saattaa aatella että salilla käyvällä ja ulkonäöstä huolehtivalla miehellä olis naisia joka lähtöön ja Aattelevat että heillä ei ole mahollisuuksia kyseiseen mieheen. Varmaan semmoset naiset jotka itsekin urheilevat ja liikkuvat paljon olisivat kiinnostuneet urheilullisesta miehestä. Itse haluaisin urheilullisen naisen mutta eipä ole vielä kohdalle sattunu... No ehkä joku päivä :)


      • kohtuus kaikessa
        tietämätön kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta puhut asiaa! Tuntuu että niitä naisia on vain vähemmän ja vähemmän jotka haluavat säännöllisesti treenaavaan jätkän... Joskus tuntuu että pitäisi vaan ryhtyä sohvaperunaksi... Toki jotku naiset saattaa aatella että salilla käyvällä ja ulkonäöstä huolehtivalla miehellä olis naisia joka lähtöön ja Aattelevat että heillä ei ole mahollisuuksia kyseiseen mieheen. Varmaan semmoset naiset jotka itsekin urheilevat ja liikkuvat paljon olisivat kiinnostuneet urheilullisesta miehestä. Itse haluaisin urheilullisen naisen mutta eipä ole vielä kohdalle sattunu... No ehkä joku päivä :)

        On myös paljon naisia, jotka haluavat itselleen nössön, alistuvan, turvallisen ja kotona viihtyvän miehen. Harrastukset tietenkin vievät aikaa. Ihmissuhteet tietenkin vaativat aikaa kehittyäkseen. Ja suhteen vanhetessa henkinen puoli muuttuu yhä tärkeämmäksi. Loppujen lopuksi ulkonäkö on vain yksi tekijä ihmissuhteissa. Koskaan ei saisi tuomita ketään ensinäkemältä

        Täydentävätkö erilaisuudet toisiansa ihmissuhteissa?


      • kohtuus kaikessa
        kohtuus kaikessa kirjoitti:

        On myös paljon naisia, jotka haluavat itselleen nössön, alistuvan, turvallisen ja kotona viihtyvän miehen. Harrastukset tietenkin vievät aikaa. Ihmissuhteet tietenkin vaativat aikaa kehittyäkseen. Ja suhteen vanhetessa henkinen puoli muuttuu yhä tärkeämmäksi. Loppujen lopuksi ulkonäkö on vain yksi tekijä ihmissuhteissa. Koskaan ei saisi tuomita ketään ensinäkemältä

        Täydentävätkö erilaisuudet toisiansa ihmissuhteissa?

        http://www.youtube.com/watch?v=9M0RQYmmLPY


      • tietämätön
        kohtuus kaikessa kirjoitti:

        On myös paljon naisia, jotka haluavat itselleen nössön, alistuvan, turvallisen ja kotona viihtyvän miehen. Harrastukset tietenkin vievät aikaa. Ihmissuhteet tietenkin vaativat aikaa kehittyäkseen. Ja suhteen vanhetessa henkinen puoli muuttuu yhä tärkeämmäksi. Loppujen lopuksi ulkonäkö on vain yksi tekijä ihmissuhteissa. Koskaan ei saisi tuomita ketään ensinäkemältä

        Täydentävätkö erilaisuudet toisiansa ihmissuhteissa?

        Joo näinhän se menee että ulkonäköön ihastutaan ja sisimpään rakastutaan. Mutta jos kummankkin urheilee niin kyllä mulle ainakin urheileminen on tärkeä osa suhdetta. Mutta veikkaan että jos semmoinen mielestäni täydellinen kumppani löytyy niin ei siinä varmaan paljoa se paina urheileeko toinen osapuoli vai ei. Ite en vaan voi kuvitella olevan parisuhteessa semmosen kanssa joka ei urheile. Toki kaikilla omat mielipiteet.


      • herraasiallinen

        Suurin osa salilla käyvistä on aika vastenmielistä sakkia. Kuin heidän elämäntapansa olisi se ainoa oikea ja muut on idiootteja (kuten monessa muussakin asiassa, mm. sohvaperunat, persut, autofanaatikot ja karppaajat). Tästä sitten kärsivät kaikki salilla kävijät.

        Asian laidasta: minusta ainakin olisi turnoff naisessa joka käy jatkuvasti (4-... viikossa) salilla. Jokin vain tuntuu oudolta siinä, kuten näistä sipsiläskeissäkin. Vain, ei kiitos.


      • iem

        Moni salilla kulkeva laittaa tulitikut kainaloon, että hartiat on leveänmällä, mutta, kun annetaan lapio käteen, niin itku pääsee.


      • iem kirjoitti:

        Moni salilla kulkeva laittaa tulitikut kainaloon, että hartiat on leveänmällä, mutta, kun annetaan lapio käteen, niin itku pääsee.

        Joo, ei salilla välttämättä sellaista mielen sitkeyttä opi.


      • Lutikka-aho
        tietämätön kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta puhut asiaa! Tuntuu että niitä naisia on vain vähemmän ja vähemmän jotka haluavat säännöllisesti treenaavaan jätkän... Joskus tuntuu että pitäisi vaan ryhtyä sohvaperunaksi... Toki jotku naiset saattaa aatella että salilla käyvällä ja ulkonäöstä huolehtivalla miehellä olis naisia joka lähtöön ja Aattelevat että heillä ei ole mahollisuuksia kyseiseen mieheen. Varmaan semmoset naiset jotka itsekin urheilevat ja liikkuvat paljon olisivat kiinnostuneet urheilullisesta miehestä. Itse haluaisin urheilullisen naisen mutta eipä ole vielä kohdalle sattunu... No ehkä joku päivä :)

        Hai joka vettä vieroksuu se naista halveksii.


      • King Corvax
        kohtuus kaikessa kirjoitti:

        On myös paljon naisia, jotka haluavat itselleen nössön, alistuvan, turvallisen ja kotona viihtyvän miehen. Harrastukset tietenkin vievät aikaa. Ihmissuhteet tietenkin vaativat aikaa kehittyäkseen. Ja suhteen vanhetessa henkinen puoli muuttuu yhä tärkeämmäksi. Loppujen lopuksi ulkonäkö on vain yksi tekijä ihmissuhteissa. Koskaan ei saisi tuomita ketään ensinäkemältä

        Täydentävätkö erilaisuudet toisiansa ihmissuhteissa?

        Niin on niin on mutta sillä nössöllä pitää olla se insinörtin paperi ja 5000eur tienestit vähintään. : ) Siinä vaiheessa kun nainen on ratsastanut auringonlaskuun nuoruutensa ja on aika aloittaa lasten tehtaileminen niin poindexter alkaa näyttää aaiiiiikas hyvältä.


      • JK (kokoomus)

      • rupesiko
        iem kirjoitti:

        Moni salilla kulkeva laittaa tulitikut kainaloon, että hartiat on leveänmällä, mutta, kun annetaan lapio käteen, niin itku pääsee.

        nyt elämässä mitään saavuttamaton läski machoilemaan. Kunto on paska ja paskohommia tekee.


      • iIIuminatus
        herraasiallinen kirjoitti:

        Suurin osa salilla käyvistä on aika vastenmielistä sakkia. Kuin heidän elämäntapansa olisi se ainoa oikea ja muut on idiootteja (kuten monessa muussakin asiassa, mm. sohvaperunat, persut, autofanaatikot ja karppaajat). Tästä sitten kärsivät kaikki salilla kävijät.

        Asian laidasta: minusta ainakin olisi turnoff naisessa joka käy jatkuvasti (4-... viikossa) salilla. Jokin vain tuntuu oudolta siinä, kuten näistä sipsiläskeissäkin. Vain, ei kiitos.

        Luetteloosi sopisivat paremmin vihervasemmisto,turkis-eläinaktivistit,vegaanit sun muut toisten elämään sekaantujat ja ylimieliset moralisoijat.
        Persu on tavallinen ihminen.


      • LOPETA JO
        JK (kokoomus) kirjoitti:

        olen itsepäinen

        Kuka kumman kateellinen äärivasemmistolainen tunkee tänne joka palstalle ärsyttämään?


      • sporttispurttis
        tietämätön kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta puhut asiaa! Tuntuu että niitä naisia on vain vähemmän ja vähemmän jotka haluavat säännöllisesti treenaavaan jätkän... Joskus tuntuu että pitäisi vaan ryhtyä sohvaperunaksi... Toki jotku naiset saattaa aatella että salilla käyvällä ja ulkonäöstä huolehtivalla miehellä olis naisia joka lähtöön ja Aattelevat että heillä ei ole mahollisuuksia kyseiseen mieheen. Varmaan semmoset naiset jotka itsekin urheilevat ja liikkuvat paljon olisivat kiinnostuneet urheilullisesta miehestä. Itse haluaisin urheilullisen naisen mutta eipä ole vielä kohdalle sattunu... No ehkä joku päivä :)

        Enpä malttanut olla vastaamatta, vaikken yleensä näille palstoille kirjoittelekaan. Mut lyhyestä virsi kaunis: mun mielipide on, että jatka hyvä mies harrastustasi. Kun sun arvonen nainen marssii sun elämään, se rakastaa ja rvostaa sua riippumatta sun harrastuksista. Tärkeintä on, että tykkää tehdä JOTAKIN.

        Olen nainen ja treenaan ittekin ahkerasti. Mun mielestä tuollaiset ennakkoluuloiset kommentit joutaa romukoppaan. Eiku pilkettä silmiin ja rautaa rajalle ;)


      • ???????????
        LOPETA JO kirjoitti:

        Kuka kumman kateellinen äärivasemmistolainen tunkee tänne joka palstalle ärsyttämään?

        miksi sinä sotket tähän politiikan


    • --..--

      Itse aloitin kuntoilun noin 4 vuotta sitten ja olin sitä ennen ollu 26 vuotta sohvaperuna. Mitään en harrastanut ja sohvalla kainalossa makoili ainoastaan kasvava vatsa. Kyllästyin tähän ja päätin muuttaa elämäni ja olla elämäni parhaassa kunnossa kun täytän 30v. Noh se synttäri tuli ja meni. Tällä hetkellä olen todellakin elämäni parhaassa kunnossa ja lihastakin löytyy. Jos se tekee minusta itsekkään narsistin että tykkään tällä hetkellä itsestäni enemmän kuin silloin kun oli löysä läski niin silloin varmaan olen sellainen. Mielestäni jos kerran tekee kovaa työtä saavuttaakseen jonkun asian mitä on tavoitellut niin on ihan ansaittua olla siitä ylpeä. Muut on helposti kateellisia. siitä tulee moni stereotypia.
      On jopa tieteellisesti todistettu että kuntosalitreenaamienen jopa nostaa älykkyysosamäärää. Se kumoaa kyllä teorian että lihas ja äly ei viihdy samassa kropassa.

      • tietämötön

        Kiitos vastauksesta!oli mahtavaa lukea tekstiäsi ja loistavaa että oot saanu muutettuu elämäs. Tuommonen teko vaatii hirveästi sisua ja itsekuria ja harva siihen varmaan pystyy mutta hyvä että sinä pystyit! Tsemppiä jatkoon!


      • herraasiallinen

        "Jos se tekee minusta itsekkään narsistin että tykkään tällä hetkellä itsestäni enemmän kuin silloin kun oli löysä läski niin silloin varmaan olen sellainen... Muut on helposti kateellisia."

        Tajuathan että itse puhut muista juuri kuten muut suhtautuvat sinuun. Narsistin sinusta tekee tuo asenteesi. Kukaan ei pidä perus saliharrastajaa narsistisena eikä TODELLAKAAN ole kateellinen. Vain jatkuva proteiinipatukkapeilinedessäolevapelle -asenne on luotaantyöntävä ja luulet että harrastuksesi on se tekijä, ei se ole.


      • mek

        Itse olen ikäni harrastanut urheilua kaikissa muosoissa ja alta 30v rupesin käymään salilla säännöllisesti niin kyllä sen nyt yli 50v miehenä huomaa kun on treenannut lihaksistoa yli 25 vuotta niin se polttopuoden teko mökillä on ihan keveätä hommaa ja eikä kroppa lässähtänyt ja jaksaa kun lihavoima on kunnossa. Itse olen treenannut ihnan omaksi ilokseni ja kun tottuuu siihen niin ei voi posikaan salilta olla mutta en ole mikään bodari vaan sen takia treenaan että pysyn kunnossa ja tärkein syy on kun mittaa 204 cm niin ei tule kränää kropan kanssa kun lihaksisto kunnossa.


      • 5867989
        herraasiallinen kirjoitti:

        "Jos se tekee minusta itsekkään narsistin että tykkään tällä hetkellä itsestäni enemmän kuin silloin kun oli löysä läski niin silloin varmaan olen sellainen... Muut on helposti kateellisia."

        Tajuathan että itse puhut muista juuri kuten muut suhtautuvat sinuun. Narsistin sinusta tekee tuo asenteesi. Kukaan ei pidä perus saliharrastajaa narsistisena eikä TODELLAKAAN ole kateellinen. Vain jatkuva proteiinipatukkapeilinedessäolevapelle -asenne on luotaantyöntävä ja luulet että harrastuksesi on se tekijä, ei se ole.

        Lopettakaa tuo narsisti-sanan viljely, kun ette edes tiedä mitä narsismi tarkoittaa. Narsismi on vakava mielisairaus, ja terve itsetunto ei todellakaan kuulu sen tuntomerkkeihin.


    • 68-v

      Itsepäisyydellä on negatiivinen leima. Puhuisin mieluummin tavoitehakuisesta päättäväisyydestä tai itsekkyydestä.

      Itsekkyyttäni lienee se, että aloittaessani kuukautta vaille 6-kymppisenä, tavoitteeni oli saada leikattu koipeni toimintakuntoon.
      Puolen vuoden varovaisen äheltämisen jälkeen huomasin voivani luopua max. verenpainelääkityksen 10mg ramiprillistä ja kolestrolin 40mg simvastatiinista.

      Narsistisia tavoitteita minulla ei ole mutta bonuksena, painon vähenemättä, oheni vyötäröni, olo piristyi kaikilla elämisen alueilla ja lihasmassan lisääntyessä lepokulutukseni nousi viime mittauksen mukaan 2230kcal:iin sallien jo jonkin tason sekaruuan mässäämistä.

      Voihan tämä olla itsekästä mutta muijakin on tyytyväinen hyväkuntoiseen ukkoonsa kun vaihtoehtona olisi hoidettava rahjus tai lesken eläke.

    • rynrrn

      Jotenkin hymyilyttää että melkein joka viestissä täällä vaaditaan "asiallisia vastauksia." Jos vaivautuu kirjoittamaan mainitun vaatimuksen, niin eikö silloin vastaus kysymykseen "tulinko oikealle palstalle" ole jo selvä?

      Itse asiaan vastaisin, että huonoin vaihtoehto on vain makoilla sohvalla, roikkua netissä (Suoli24:ssä), katsoa televisio-ohjelmia. Eli siis kuten itse toimin. Seuraavaksi parempi on että tekee edes jotain hyödyllistä, esimerkiksi kuntoilee. Parasta ihmiselle olisi sellainen, että tekee jotain tuottavaa jatkuvasti, esimerkiksi (koti)töitä. Jos ei muuhun riitä aikaa kuin kuntoiluun, niin silloinhan on periaatteessa ammatiltaan kuntoilija. Varmaan jokainen ymmärtää kertomattakin, miten tuottavaa työtä sellainen on.

      Hylkäätkö perheesi saavuttaaksesi jotakin? Jos haluaa saavuttaa jotain suurta, siihen vaaditaan usein suuria uhrauksia. Ovatko uhraukset saavutusten arvoisia? Siitä äänestävät lähimmäiset, usein jaloillaan.

      • kohtuus kaikessa

        Eikö aviomiehen elämällä ole muuta tarkoitusta, kuin tehdä "tuottavaa työtä" vaimolleen ja perheelle - onko miehen luovuttava harrastuksistaan ja terveydestään perheen hyväksi?


      • hkl88oy
        kohtuus kaikessa kirjoitti:

        Eikö aviomiehen elämällä ole muuta tarkoitusta, kuin tehdä "tuottavaa työtä" vaimolleen ja perheelle - onko miehen luovuttava harrastuksistaan ja terveydestään perheen hyväksi?

        Jokainen määrittelee itse elämänsä tarkoituksen ja kantaa vastuun seurauksista. Aloittaja ei kertonut, miten paljon aikaa hän käyttää mihinkin. Jos luopuu terveydestään, niin sekään ei liene hyvä asia perheelle. Elämä on täynnä valintoja. Kaikkea ei voi saada.


      • mikä on se tärkein..

        puhut asiaa :)


    • --..--

      Jos kuntoilu vie päivästä aikaa 1h keskimäärin niin väittäisin että se ei vaadi kovin suuria uhrauksia perheen ja läheisten vuoksi.
      Tunnen muutaman "ammatti" urheilijan ja kyllä heilläkin on paljon aikaa perheelle ja muihinkin hommiin.
      Kertoo selkeästi että et tiedä kuntoilusta/urheilusta mitään jos väität että heti menee kaikki aika siihen jos jotain tekee.

      • kohtuus kaikessa

        Kiirettä pitää, jos tuntiin lasketaan ylimääräiset matkat kuntosalille, vaatehuollot/pukemiset ja suihkussakäynnit.


      • ex-kuntoilija
        kohtuus kaikessa kirjoitti:

        Kiirettä pitää, jos tuntiin lasketaan ylimääräiset matkat kuntosalille, vaatehuollot/pukemiset ja suihkussakäynnit.

        3 tuntia on realistisempi kaikkineen ylimääräisine syömisineen ja kulkemisineen ja venyttelyineen ja lepoineen


      • kunnon mies
        ex-kuntoilija kirjoitti:

        3 tuntia on realistisempi kaikkineen ylimääräisine syömisineen ja kulkemisineen ja venyttelyineen ja lepoineen

        Tuo aika lienee lähellä totuutta. Jos työpäivä matkoineen kestää 9h, kuntoilu 3h ja nukkuminen 8h, tekee se jo 20 tuntia. Ei jää perhelle, vaimolle ja lapsille kovin paljoa aikaa! Tuosta ajasta pitää vähentää vielä kauppa-asiat ym. elämän ylläpitoon liittyvä.


      • 68-v
        kunnon mies kirjoitti:

        Tuo aika lienee lähellä totuutta. Jos työpäivä matkoineen kestää 9h, kuntoilu 3h ja nukkuminen 8h, tekee se jo 20 tuntia. Ei jää perhelle, vaimolle ja lapsille kovin paljoa aikaa! Tuosta ajasta pitää vähentää vielä kauppa-asiat ym. elämän ylläpitoon liittyvä.

        Tässä,kuten monessa muussakin asiassa mahdollisuudet ja tarpeet eivät ole synkroonissa elämänkaaren kanssa.

        Nuorena puuttui kaikkea! Ennen kaikkea rahaa ja aikaa.

        Työttömänä, ja varsinkin eläkeläisenä, ovat mahdollisuudet aivan toista luokkaa.

        Pari,kolme tuntia aamiaisen jälkeen salille.
        Siellä 5:nä päivänä viikossa 1,5 - 2h, mavepäivänänä, sunnuntaina vain 1h.
        Intensitettivaihtelua viikon sisällä ja viikkojen kesken.

        Välitankkaus ja huili.
        Sapuskat naamaan klo 14 tietämissä.
        Iltapäivätorkut ka. 0,5 - 1h.
        Tussurointia oman tai vaimon mielen mukaan.
        Iltapala 18:a tietämissä.
        Ajan viettoa.
        21 -22;n tietämissä jotain närkkimistä.
        Koisimaan 23 - 00 välillä.

        Nuorena olisi pystynyt tällä ajankäytöllä vetämään 10 viikkotreeniä.
        Nyt ei puutu kuin nuoremman äijän perusfysiikka.


      • badform
        68-v kirjoitti:

        Tässä,kuten monessa muussakin asiassa mahdollisuudet ja tarpeet eivät ole synkroonissa elämänkaaren kanssa.

        Nuorena puuttui kaikkea! Ennen kaikkea rahaa ja aikaa.

        Työttömänä, ja varsinkin eläkeläisenä, ovat mahdollisuudet aivan toista luokkaa.

        Pari,kolme tuntia aamiaisen jälkeen salille.
        Siellä 5:nä päivänä viikossa 1,5 - 2h, mavepäivänänä, sunnuntaina vain 1h.
        Intensitettivaihtelua viikon sisällä ja viikkojen kesken.

        Välitankkaus ja huili.
        Sapuskat naamaan klo 14 tietämissä.
        Iltapäivätorkut ka. 0,5 - 1h.
        Tussurointia oman tai vaimon mielen mukaan.
        Iltapala 18:a tietämissä.
        Ajan viettoa.
        21 -22;n tietämissä jotain närkkimistä.
        Koisimaan 23 - 00 välillä.

        Nuorena olisi pystynyt tällä ajankäytöllä vetämään 10 viikkotreeniä.
        Nyt ei puutu kuin nuoremman äijän perusfysiikka.

        Työttömällä ei ole kyllä varaa käydä salilla, tai jos onkin niin sit ei ole rahaa syödä tarpeeksi et se treeni mitään hyödyttäis..

        Eläkeläisten kepin heiluttelut on lähinnä ajan haaskausta ennen hautaan pötkähtämistä.

        Työssäkäyvällä on aikaa ainakin sen jälkeen ku akka saa tarpeeksi, mut häntä vartenhan siellä käydään, ironista! No jospa sais uuden, upeamman! Sit onkin pakko treenata että saa pidettyä hänet. No aika kuluu ja huomaat olevas se kepin heiluttelija, eikä se akkakaan enään niin häävi ole.


      • 68-v
        badform kirjoitti:

        Työttömällä ei ole kyllä varaa käydä salilla, tai jos onkin niin sit ei ole rahaa syödä tarpeeksi et se treeni mitään hyödyttäis..

        Eläkeläisten kepin heiluttelut on lähinnä ajan haaskausta ennen hautaan pötkähtämistä.

        Työssäkäyvällä on aikaa ainakin sen jälkeen ku akka saa tarpeeksi, mut häntä vartenhan siellä käydään, ironista! No jospa sais uuden, upeamman! Sit onkin pakko treenata että saa pidettyä hänet. No aika kuluu ja huomaat olevas se kepin heiluttelija, eikä se akkakaan enään niin häävi ole.

        Seurani salin avaimen pantti maksoi 20€ joka palautetaan kun joskus palautan avaimen. Jäsenmaksu on 10€ / vuosi.
        Ei pitäisi olla työttömällekään ylivoimainen kustannus.

        Työttömällä on aikaa tehdä sapuskansa halvalla perus raaka-aineista.
        Kun unohdetaan palkkarit ja pölkkärit niin niiden vastikkeet löytyvät tavallisista tarvikkeista.
        Samoin, kunnollisen treenin vetäminen ei vaadi tolkuttomia protskumääriä.
        1,5g / rasvaton painokilo loytyy ajatellen tehdystä sekaravinnosta.

        Myönnän iän mukanaan tuoman suorituskyvyn heikkenemisen.
        Toipuessani kahdesta viime vuonna tehdystä suolistosyöpäleikkauksesta jäi tänäänkin maastavetosarjani 150-kiloon. Kymppi enemmän olisi mennyt.
        Pudotusta 67:na vedettyyn 30kg.

        Olen myös luopunut lisäpainoleuoista. Vetelen vain omalla painollani mutta alhaalta, täysin löysiltä lähtien eikä mitään nylpytyksiä.

        Rinnallevedot, pysty- ja vauhtipunnerrukset kulkevat joten, kuten mutta eivät hohdokkaasti.
        Tempauksia en tee enää lainkaan.
        Kyykyt teen aina syvään tai pohjaan edestä.

        Hautaan pötkähtämiseni enneuste selviää huomisen labrakokeissa ja torstain suolen tähystykjsessä.
        Jos kaikki on kunnossa niin voin heilutella keppejäni puoli vuotta, seuraavaan kontrolliin saakka.

        1/2 volttia kummempaa en enää uskalla yrittää edes painimatolla.

        Minulle on tuossa pitkäaikaisessa, nyt jo mummoiässä olevassa naisihmisessä tarpeeksi. Ja minussa hänelle.
        Ei ole tarvetta lähteä etsimään uutta.

        Kiitos kuitenkin lämmittävistä ja kannustavista sanoistasi!
        Muistelen niitä kuukauden kuluttua 69-vuotis päivänäni.


    • " Eli oon lukenu keskusteluja ja minulle on myös sanottu että olen itsepäinen ja "pelimies" ja välitän vain lihaksistani ja ulkonäöstäni koska käyn salilla ja panostan ulkonäköön"

      -Jos joku käy salilla pääasiassa ulkonäkönsä takia, ni kyseinen tyyppi (sukupuoleen katsomatta) on lähinnä vitsi. Treenaaminen noin löyhän motivaattorin voimin ei kanna pitkälle. Se ulkonäkö on lähinnä sivuseikka/bonus joka tulee siinä vuosien kovan treenin ohella...

      • tietämätön

        En aloittanut käymään salilla ulkonäöntakia. Nyt siitä on tullut jo tapa... Kroppa on tottunut säännölliseen treenaamiseen... Salilla mulla menee aikaa noin reilu tunti. Mielestäni reilun tunnin salireissu ei ole liikaa vaadittu.


      • vcvxxvxxbv

        Minusta ulkonäön takia treenaaminen on erittäin hyvä motivaattori ja varmasti valtaosan tärkeimpiä motivaattoreita. Toki tulosten parantuminen motivoi myös monia ja treenistä saatu hyvä olo. Ei siinä mielestäni ole mitään noloa, että haluaa näyttää hyvältä ja käy sen takia salilla. Tottakai siitä tekemisestä täytyy myös nauttia tai pitkällä tähtäimellä kehitystä ei tule.

        Mikä itseäsi motivoi? Menestyminen joissain kisoissa?

        Minua ainakin motivoi paljon etenkin naispuolisilta ystäviltä saatu positiivinen palaute, kehityksen näkeminen ja koko touhusta nauttiminen. Vaikeinta minulle on pitää mielenkiintoa syömisen tarkkailuun, koska ennen treenaamisen aloittamista söin hyvin epäsäännöllisesti enkä tasaisesti pitkin päivää. Vieläkin tuo on suurin ongelma treenaamisessani eikä minulla ole motivaatiota hioa sitä täydelliseksi.


      • kohtuus kaikessa
        vcvxxvxxbv kirjoitti:

        Minusta ulkonäön takia treenaaminen on erittäin hyvä motivaattori ja varmasti valtaosan tärkeimpiä motivaattoreita. Toki tulosten parantuminen motivoi myös monia ja treenistä saatu hyvä olo. Ei siinä mielestäni ole mitään noloa, että haluaa näyttää hyvältä ja käy sen takia salilla. Tottakai siitä tekemisestä täytyy myös nauttia tai pitkällä tähtäimellä kehitystä ei tule.

        Mikä itseäsi motivoi? Menestyminen joissain kisoissa?

        Minua ainakin motivoi paljon etenkin naispuolisilta ystäviltä saatu positiivinen palaute, kehityksen näkeminen ja koko touhusta nauttiminen. Vaikeinta minulle on pitää mielenkiintoa syömisen tarkkailuun, koska ennen treenaamisen aloittamista söin hyvin epäsäännöllisesti enkä tasaisesti pitkin päivää. Vieläkin tuo on suurin ongelma treenaamisessani eikä minulla ole motivaatiota hioa sitä täydelliseksi.

        Joo, minulla ei ole ikävä entistä kaljamahaani ja turvonneita poskia


      • vcvxxvxxbv kirjoitti:

        Minusta ulkonäön takia treenaaminen on erittäin hyvä motivaattori ja varmasti valtaosan tärkeimpiä motivaattoreita. Toki tulosten parantuminen motivoi myös monia ja treenistä saatu hyvä olo. Ei siinä mielestäni ole mitään noloa, että haluaa näyttää hyvältä ja käy sen takia salilla. Tottakai siitä tekemisestä täytyy myös nauttia tai pitkällä tähtäimellä kehitystä ei tule.

        Mikä itseäsi motivoi? Menestyminen joissain kisoissa?

        Minua ainakin motivoi paljon etenkin naispuolisilta ystäviltä saatu positiivinen palaute, kehityksen näkeminen ja koko touhusta nauttiminen. Vaikeinta minulle on pitää mielenkiintoa syömisen tarkkailuun, koska ennen treenaamisen aloittamista söin hyvin epäsäännöllisesti enkä tasaisesti pitkin päivää. Vieläkin tuo on suurin ongelma treenaamisessani eikä minulla ole motivaatiota hioa sitä täydelliseksi.

        Jos meinaat treenaamisesta elämäntapaa, ni pelkän ulkonäön, tai pääasiallisesti ulkonäön, takia treenaaminen ei toimi. KUKAAN ei jaksa treenata vuosikymmeniä pelkän ulkonäön takia..usko ihan huviksesi. ;)

        Itseäni motivoi (jo yli 20 vuotta) oman fyysisen suorituskyvyn jatkuva parantaminen ja tehostaminen. Ulkonäkö on vain sivutuote, toki miellyttävä sellainen. ;)


      • pähkinä
        TheOne kirjoitti:

        Jos meinaat treenaamisesta elämäntapaa, ni pelkän ulkonäön, tai pääasiallisesti ulkonäön, takia treenaaminen ei toimi. KUKAAN ei jaksa treenata vuosikymmeniä pelkän ulkonäön takia..usko ihan huviksesi. ;)

        Itseäni motivoi (jo yli 20 vuotta) oman fyysisen suorituskyvyn jatkuva parantaminen ja tehostaminen. Ulkonäkö on vain sivutuote, toki miellyttävä sellainen. ;)

        Eikös fitness-kisoissa kuitenkin kyse ole juuri ulkonäön takia treenaamisesta? Kyseisessä lajissa kuitenkin vain esitellään lihaksia joten käytännön voimaa ei mitata millään tavalla.

        Kyllä ulkonäkö voi olla motivaattori, mutta olennaisempaa onkin tutkiskella mitä sillä (paremmalla) ulkonäöllä tavoittelee. Onko kyseessä töiden vaatimus (malli, näyttelijä) tai kenties joku oma haave löytää itselle kaunis puoliso tai kenties vaan itsetunnon kohotus.

        Samalla tavalla fyysinen suorituskykykään ei voi olla itseisarvo tai treenaamisen tavoite, jos ei sillä tekisi mitään salin ulkopuolella.


      • pähkinä kirjoitti:

        Eikös fitness-kisoissa kuitenkin kyse ole juuri ulkonäön takia treenaamisesta? Kyseisessä lajissa kuitenkin vain esitellään lihaksia joten käytännön voimaa ei mitata millään tavalla.

        Kyllä ulkonäkö voi olla motivaattori, mutta olennaisempaa onkin tutkiskella mitä sillä (paremmalla) ulkonäöllä tavoittelee. Onko kyseessä töiden vaatimus (malli, näyttelijä) tai kenties joku oma haave löytää itselle kaunis puoliso tai kenties vaan itsetunnon kohotus.

        Samalla tavalla fyysinen suorituskykykään ei voi olla itseisarvo tai treenaamisen tavoite, jos ei sillä tekisi mitään salin ulkopuolella.

        "Eikös fitness-kisoissa kuitenkin kyse ole juuri ulkonäön takia treenaamisesta? "

        -Ei ole. Kyse on fitness-ihanteesta johon terve, treenattu ja trimmattu keho kuuluu olennaisena asiana.

        En väittänyt, etteikö ulkonäkö voisi olla motivaattori. Sen sijaan väitin ettei ulkonäkö voi olla se päämotivaattori kun puhutaan läpi elämän kestävästä treenaamisesta ja terveellisistä elämäntavoista. Ulkonäkö on hyvä bonus, mutta yksinään varsin löyhä ja köykäinen motivaattori joka ei kanna pitkälle.

        "tai kenties joku oma haave löytää itselle kaunis puoliso"

        -*repesin* XD

        "fyysinen suorituskykykään ei voi olla itseisarvo tai treenaamisen tavoite, jos ei sillä tekisi mitään salin ulkopuolella."

        -Joko et ymmärrä mitä kaikkea fyysinen suorituskyky pitää sisällään tai sitten virheellisesti ajattelet sen tarkoittavan kapeasti esim mave maxia. ;)
        Fyysinen suorituskyky ja sen ylläpitäminen läpi elämän kulkee käsi kädessä terveyden kanssa. Kuka meistä on sellainen ihminen joka ei tarvitse terveyttä salin ulkopuolella..?!
        Kyllä fyysinen suorituskyky NIMENOMAAN ON ITSEISARVO, joka heijastuu jokaisella elämän osa-alueella.


      • pähkinä
        TheOne kirjoitti:

        "Eikös fitness-kisoissa kuitenkin kyse ole juuri ulkonäön takia treenaamisesta? "

        -Ei ole. Kyse on fitness-ihanteesta johon terve, treenattu ja trimmattu keho kuuluu olennaisena asiana.

        En väittänyt, etteikö ulkonäkö voisi olla motivaattori. Sen sijaan väitin ettei ulkonäkö voi olla se päämotivaattori kun puhutaan läpi elämän kestävästä treenaamisesta ja terveellisistä elämäntavoista. Ulkonäkö on hyvä bonus, mutta yksinään varsin löyhä ja köykäinen motivaattori joka ei kanna pitkälle.

        "tai kenties joku oma haave löytää itselle kaunis puoliso"

        -*repesin* XD

        "fyysinen suorituskykykään ei voi olla itseisarvo tai treenaamisen tavoite, jos ei sillä tekisi mitään salin ulkopuolella."

        -Joko et ymmärrä mitä kaikkea fyysinen suorituskyky pitää sisällään tai sitten virheellisesti ajattelet sen tarkoittavan kapeasti esim mave maxia. ;)
        Fyysinen suorituskyky ja sen ylläpitäminen läpi elämän kulkee käsi kädessä terveyden kanssa. Kuka meistä on sellainen ihminen joka ei tarvitse terveyttä salin ulkopuolella..?!
        Kyllä fyysinen suorituskyky NIMENOMAAN ON ITSEISARVO, joka heijastuu jokaisella elämän osa-alueella.

        Ei, ymmärsin kyllä. Siksi ilmaisinkin asian näin: "JOS ei sillä tekisi mitään".

        ***
        'The secret to staying motivated at times like these is not just having a goal, it’s
        establishing the "reason why" you want that goal - it is the purpose behind the goal.' -- Tom Venuto
        ***

        Olet ihan oikeilla linjoilla, mutta asia ei ole ihan niin yksiselitteinen. Esimerkiksi: jos fyysinen suorituskyky olisi itseisarvo niin eikö sen tavoittelijan pitäisi keinoilla millä hyvänsä (doping) sitä parantaa? Miksi jotkut sitten käyttävät dopingia ja toiset eivät? Mikä motivoi jonkun käyttämään tai olemaan käyttämättä?

        Kannattaa miettiä asiaa laaja-alaisemmin ja pohtia asioita myös muiden kantilta, kuten vaikkapa nimimerkin "vcvxxvxxbv":n. Jokainen pystyy perustelemaan oman motivaattorinsa varsin hyvin. Ulkonäöllinen motivaattori on ihan hyvä pidemmälläkin aikavälillä ja se heijastuu sitten useimmiten myös parempana terveytenä ja kunnon kohoamisena, vaikkei niitä välttämättä tavoittelisikaan.

        Mitattavat metriikat on silti olennaisia saliharjoittelussa (vaikkapa vitsaillen mainitsemasi mave max), mutta niillä lähinnä mitataan omaa edistymistä kohti luomaasi tavoitetta.


      • pähkinä kirjoitti:

        Ei, ymmärsin kyllä. Siksi ilmaisinkin asian näin: "JOS ei sillä tekisi mitään".

        ***
        'The secret to staying motivated at times like these is not just having a goal, it’s
        establishing the "reason why" you want that goal - it is the purpose behind the goal.' -- Tom Venuto
        ***

        Olet ihan oikeilla linjoilla, mutta asia ei ole ihan niin yksiselitteinen. Esimerkiksi: jos fyysinen suorituskyky olisi itseisarvo niin eikö sen tavoittelijan pitäisi keinoilla millä hyvänsä (doping) sitä parantaa? Miksi jotkut sitten käyttävät dopingia ja toiset eivät? Mikä motivoi jonkun käyttämään tai olemaan käyttämättä?

        Kannattaa miettiä asiaa laaja-alaisemmin ja pohtia asioita myös muiden kantilta, kuten vaikkapa nimimerkin "vcvxxvxxbv":n. Jokainen pystyy perustelemaan oman motivaattorinsa varsin hyvin. Ulkonäöllinen motivaattori on ihan hyvä pidemmälläkin aikavälillä ja se heijastuu sitten useimmiten myös parempana terveytenä ja kunnon kohoamisena, vaikkei niitä välttämättä tavoittelisikaan.

        Mitattavat metriikat on silti olennaisia saliharjoittelussa (vaikkapa vitsaillen mainitsemasi mave max), mutta niillä lähinnä mitataan omaa edistymistä kohti luomaasi tavoitetta.

        "Olet ihan oikeilla linjoilla, mutta asia ei ole ihan niin yksiselitteinen."

        -Ei, kyllä se asia nimenomaan on juuri noin yksinkertainen. Olet ehkä kuullut puntti/fitness piireistä tutun sanonnan:

        -"Keep It Simple Stupid", eli kiss metodi. ;) ..pitää varsin hyvin paikkansa.

        "jos fyysinen suorituskyky olisi itseisarvo niin eikö sen tavoittelijan pitäisi keinoilla millä hyvänsä (doping) sitä parantaa?"

        - Ei tietenkään. Mikä ihmeen logiikka tuossa on..?!

        "Miksi jotkut sitten käyttävät dopingia ja toiset eivät? Mikä motivoi jonkun käyttämään tai olemaan käyttämättä?"

        -Kun puhutaan nuorista miehistä, niin pääsyy lienee typeryys/malttamattomuus. Ja nuorilla miehillä on juurikin se ulkonäkö usein pääasiallisena motivaattorina, mikä puolestaan ruokkii sitä typeryyttä ja malttamattomuutta. Ei jakseta tehdä töitä oikein ja tarpeeksi kovaa ja pitkään.
        Ammattilaiset, jotka tienaavat elantonsa esim kehonrakennuksessa on sitten jo ihan toinen juttu. Heidä kohdallaan dopingin käyttö on helpommin perusteltavissa ja ymmärrettävissä. Taso ja kilpailu on niin kovaa, että natuna ei yksinkertaisesti pärjää ammattilaisena keholavoilla. Varsinkaan raskaammissa sarjoissa.

        "Kannattaa miettiä asiaa laaja-alaisemmin ja pohtia asioita myös muiden kantilta"

        -Jo työni takia uskallan väittää, että olen pohtinut asiaa melkoisesti enemmän kuin yksikään "maallikko". ;) ..ja vuosien mittaan on nimenomaan tullut todettua, että ihmiset (ikään ja sukupuoleen katsomatta), jotka treenaavat pääasiallisesti sen ulkonäön takia eivät onnistu ylläpitämään sitä motivaatiota vuosia. Vuosikymmenistä puhumattakaan.

        "Ulkonäöllinen motivaattori on ihan hyvä pidemmälläkin aikavälillä ja se heijastuu sitten useimmiten myös parempana terveytenä ja kunnon kohoamisena"

        -Ei, vaan asia on juuri PÄINVASTOIN. Terveyden ja kunnon takia treenaaminen on se mikä kantaa vuosia ja se ulkonäkö tulee bonuksena siinä ohessa. ;)


    • nain1

      Olen naisena törmännyt tähän,olen itsekäs äiti,kun käyn kuntosalilla,monessa eri jumpassa,juoksen ja kävelen..harrastan liikuntaa n.11-14h vkossa. Kateelliset puhuu,mutta antaa puhua:)
      En kiellä sitä,etten halua näyttää hyvältä. Naiset yleensä lapsien jälkeen ei saa kilojansa pois ja kulkevat ihme vaatteissa.
      Tsemppiä ja reenejä lisää vain:)

      • tietämätön

        Pääosin alotin treenaamisen sen takia koska pelasin lentopalloa SM tasolla... No nyt se motivaatio on jo kadonnut... Nyt kroppa on vaan tottunu jatkuvaan treeniin ja samalla se ulkonäkökin paranee :) en nyt halua ylistää tai lesottaa siitä että mulla on sixpack mutta oon tehny sen eteen kovasti töitä ja oon ylpeä siitä että sain sen. Se oli yks tavoitteistani.


    • peräti kummallista

      Katsos, nykyaikainen ajatuksenkulku: Hyvin treenattu keho itsevarmuus salilla käynti = naistenmies.

      En minä kyllä ihan tajua että mikä logiikka tossa on, mutta niin kai se useimpien silmissä on

      • isomunaonkyllä

        Katsos, nykyaikainen ajatuksenkulku: Hyvin treenattu keho itsevarmuus salilla käynti = pikkunen pili.

        Isomunasten ei tartte käydä salilla ja ajella Baijerin Munan Wenyttimellä!!


      • logiikan selvittäjä

        Yksinkertaista matematiikkaa. Lihakset on parempi kuin läskivatsa tai hintelyys. Selvä logiikka.


      • isomunaonkyllä kirjoitti:

        Katsos, nykyaikainen ajatuksenkulku: Hyvin treenattu keho itsevarmuus salilla käynti = pikkunen pili.

        Isomunasten ei tartte käydä salilla ja ajella Baijerin Munan Wenyttimellä!!

        "Isomunasten ei tartte käydä salilla "

        -Tollako sinä sitten perustelet sen oman huonon kuntosi..?! XD


    • niin-

      Unohdetaan sali kokonaan tästä. Oletko pelimies??

    • King Corvax

      Ihmiset nyt vaan sattuvat olemaan tyhmiä, siitä se johtuu. Älä koskaan aliarvoi ihmisten typeryyttä ja tietämättömyyttä!

      Kehonrakennus tai salilla käyminen on HARRASTUS ja tämän harrastuksen tuotokset nyt vaan sattuvat kulkemaan mukana silloinkin, kun sieltä salilta lähdetään pois.

      Harrastus myös vaatii päivittäistä kuria syömisen ja liikkumisen ja venyttelyn suhteen ja se näkyy tietysti ulkopuolisille. Se on outoa, poikkeavaa ja se ärsyttää aina ihmisiä, kun joku syö erilailla.

      Kumma kyllä, koiraihmiset hyväksytään. Mitä paremmin koiraansa hoitaa, mitä enemmän sitä joutuu kusettamaan ja mitä tarkempaa ruokavaliota sille hankkii ja mitä enemmän muistuttaa pikku-Rekun jalkakivuista ja juoksuista työkavereille ja ystäville niin sitä parempi!

      Itse en bodaa enkä koiraile. En nyt kauheasti innostu jos joku alkaa bodaamisesta puhumaan ja näiden burgeritehtailijoiden kädenväännöt palstoilla siitä, mikä liike on oikea ja miten pitää syödä ja nauramiset toisilleen ovat minusta ihan käsittämättömiä.

      Mikä naistenmiehuus? Tai pelimiehuus? Wtf? Nämä idiootit eivät tajua että se tarkoittaa oikeasti ihan vaan MIEHUUTTA ja piste. Parempi vaan että miehet eivät ole riippuvaisia naisista. Lihakset ovat eittämättä yksi parhaista konsteista saavuttaa valta-asema parisuhde-elämässä (tai pitäisi sanoa pariSUHTEETTOMUUSelämässä). Jos vielä siihen sattuu yhdistämään huumoria ja älyä ja rahaa, niin eihän naistentuloa voi enää estää.

      EI kyseessä ole mikään naistenmiehuusilmiö vaan normaali, luonnollinen miehuus, jota yksilö on päässyt täyttämään!

      Itsepäisyydellä taas ei ole mitään tekemistä lihasten kanssa paitsi että tuohan se itsevarmuutta ja näin ollen ei tarvitse välittää muiden mielipiteistä niin paljoa. Itsepäisyys voi kyllä olla ihan lihaksista riippumaton seikka.

    • 7+2

      En nyt saanut kuvaa semmoisesta steroidi bodarista, jonka mielestä on seksikästä että kävellessä näyttäisi housuihin roiskahtaneet kurat. Ilmeisesti et ole semmoinen lihapää...

      Ei se kuntoilu yleensäkkään kuntosalilla ole mikään todella iso paha, se on urheilun muoto ja maailmassa on niin monta urheilun muotoa. Juoksijat juoksee, kuntoilija vetää saman salilla. Molemmat ovat omissa silmissäni saman arvoisia, se miten he näkevät toisensa on eriasia.

      Parisuhteen kannalta voi olla hiukan eri asia, jos toinen vetää homman ihan yli. Eli yhteinen aika verottuu todella pahasti, kun toinen ramppaa salilla ja sitten loppu vapaa-aika menee siihen, että suunnittelee seuraavaa salia koko illan unohtaa muun perheen olemassa olon myös keskusteluissa.

      Jos tykkäät ulkonäköä kohentaa. Se on sinun asiasi ja juttusi, ei se ole keneltäkään pois...Ongelma tulisi siinä, että jos olettaisit tai vaatisit sitä samaa kaikilta ihmisiltä ja esität jotain hämäriä perusteluita.

      "Minkälaisena niitä sitten pidetään jotka ei käy salilla eikä urheile vaan katsoo vain tv:tä kotona ja makoilee sohvalla?"

      Ihmisinä noin yleensä, näet itse heidät eri tavalla? Tässä kohti jos vastaat kyllä, niin suosittelen konsultoimaan jotain terapeuttia. Omaa pointtia on hyvä puolustaa, mutta yrittämällä törkkiä muiden vapaa-aika käyttäytymistä alkaa olemaan kulunutta ja vanhaa. :)

    • Angy

      Helposti ihmiset, joilta tuollaista kommenttia tulee, ovat kateellisia. Kateellisia joko ajasta, jonka voit käyttää haluamasi mukaan vaikka siellä salilla, tai sitoutuneisuudestasi. Olen huomannut saman omalla kohdallani, joskus saa kuulla hyvinkin ilkeitä kommentteja, että eikö minulla ole muuta elämää ja olenko ainaisella dieetillä... Mikä on sinänsä huvittavaa, koska syön paljon, sillä liikun paljon. Helposti syntyy käsitys, jos jaksaa panostaa ulkonäköönsä ja ennen kaikkea _hyvinvointiinsa_, että on pinnallinen jne.

      Provosoitukaa, jos tahdotte.

    • Itse käyn

      punttisalilla pari kertaa viikossa ja sen lisäksi käyn uimassa ja lenkillä harrastan muutakin liikuntaa. Kaiken tämän teen kyllä ihan itseni takia, en kenenkään muun ihmisen, en edes naisten. Eli ihan höpö höpö juttua kaikki tollanen. Toki on siellä salilla miehiä joista voi päätellä kuinka itserakkaita he ovat, siis tarkoitan sellasia jotka tyyliin peilailee itseään kokoajan ja ovat peilin edessä öljyämässä itseään, sellaiset itseänikin ottaa päähän. Sitten on näitä "sankareita" jotka alkavan neuvomaan viisampiaan ja kokeneempiaan, kun ovat peräti vuoden käyneet salilla. Kaikista "hauskimpia" on nämä joilla on patti vähän kasvanut ( usein hyvin vähän ) ja sitten ne naureskelee kun salille tulee joku uusi jolla on yli tai ali painoa jne. Mutta tyhmiä ja typeriä ihmisiä on joka paikassa. Omaa terveyttäni ajattelen kyllä itse ja käyn salilla tekemässä lihasliikkeitä ja painun hiiteen!

    • Kapteeni Ilmiselvä

      ''...Voin sanoa, että minulle eivät lihakseni ole todellakaan koko elämäni. Miksi ihmiset ajattelevat näin?...''

      Varmaan siksi, että purnaat ja avaudut siitä täällä kaikkien katsottavaksi.

    • jasu-u

      Kateelliset jauhaa paskaa....jatka vaan kuunosta ja ulkonäöstä huolehtimista.
      Itse arvostan sitä piirrettä ukossani ja itsekin panostan omaan ulkonäköön ja liikuntaan.

      Toiset liikkuu vaan ihan sen hyvän fiiliksen takia eikä ulkonäön.

    • Omasta mielestäni

      Kyllä herranen aika ihminen saa harrastaa! Lesostelulla on kuitenkin rajansa. En pidä punttisalilla kävijää pinnallisena. Pidän itsekin,koska siellä oppii myös pitkäjänteisyyttä.

    • Nobrainbutmuscle?

      Onko mahdollista että sekoitan käsitteet itsepäinen ja itsekeskeinen?

    • pilvipää

      liikunta on hauskaa. mitä vikaa siinä on? läskit ja laiskat vaan on kateellisia. itse en harrasta salilla käyntiä mutta kävelen joka päivä. poltan pilvee ja kävelen päivät pitkät. syön hyvin ja terveellisesti. 24/7 pilvessä kävelevä marjoja syövä hemmo,mitä vikaa häh?

      • Is tatht BAAAAAAD

        No brain function?


    • olennainen3

      Käyn salilla kolme kertaa viikossa, terveydellisistä syistä, ja ai että silmä lepää niissä uroksissa jotka siellä hikoilee...
      Rauta ja mies

    • sdfsdfs

      Tai sitten tämä kertoo enemmän kommentoijista itsestään. Ehkä sellaiset ihmiset joilla on näin mustavalkoisia ajatuksia ovat herkempiä kommentoimaan toisia ihmisiä. Näin ainakin omasta kokemukset että ne jotka ovat hyvin varmoja asioistaan, ovat usein hyvin suoraviivaisia ja herkempiä ilmoittamaan muille miten asiat ovat (heidän mielestään). Me muut sen sijaan tiedämme että asioissa on usein monta puolta.

      Jos olisin sinun saappaissasi niin ottaisin kommentoijat vähemmistönä (vaikkakin äänekkäinä) enkä minään otantana yleisestä mielipiteestä. Ja vaikka se olisikin yleinen mielipide niin ei se silti tarkoita että sinun pitäisi muuttaa oma minäkuvasi tuohon muottiin. Käyt salillla jos siltä tuntuu. Kyllä se huokuu sinusta jos sulla on muutakin mielessä kuin muskelit.

    • ylivaatimuksia.,.

      Naisten mielestä sun pitää näyttää ja tuntua siltä että käyt 3 ketaa viikossa salilla ja kolme kertaa harrastat muut urheilua, mutta sitli sun pitää olla aina löhöilemässä soffalla naisen kaverina.

    • Pundero

      Pistetään lusikka soppaan täältäkin. Olen yli 30v. mies ja olen käynyt salilla 19-vuotiaasta asti. Laihaan tikkuun on vuosien varrella tarttunut hieman lihastakin, vaikken "Arnoldi" mitenkään olekaan.

      Salin lisäksi aerobiseen ulkoiluun ja hyötyliikuntaan maalla omakotiasujana tottuneena saan urheilusta todella paljon. Terveydelliset seikat ovat suurin syy. Urheilu yhdistettynä perusterveelliseen ruokavalioon ja kaikinpuoliseen kohtuullisuuteen antaa minulle erittäin hyvä olon niin fyysisesti kuin henkisestikin. Tällöin myös perheeni saa minusta enemmän ja mukavampia asioita. Urheillessa myös työstressi helpottaa, aivot saavat toisenlaista virikettä, uni paranee eikä iän myötä tulevat vaivat iske niin helposti. Ja kyllä se lapiokin nousee kevyemmin kun on urheilutaustaa ;)

      Eikä lisäksi vaimokaan koskaan ole kyseenalaistanut urheiluani. Tosi hän itsekin urheilee paljon. Mutta jos ristiriitaa tulee urheilusta paljon, tulee ehkä koko parisuhde kyseenalaistaa. Miksi toiselle merkityksellinen asia, joka on kaiken lisäksi terveellistä pitäisi kyseenalaistaa?

      Olen myös törmännyt omakohtaisesti siihen, ettei aivojen ja lihaksen sanota viihtyvän samassa osoitteessa. Olen akateemisesti koulutettu ja teen työn ohella väitöskirjaa. Vaikka oma älyllinen kapasiteetti on puuhassa koetuksella, en usko lihaskuntoni haittaavan siltikään suoriutumista henkisistä ponnisteluista... Sinällään on aivan hauskaa joskus osoittaa jollekin ihmiselle ennakkoluulot vääriksi esim. keskustelun myötä., sen myönnän.

      Kukin käyköön salilla jos haluaa. Lihakset eivät vahingossa kasva, työtä ne vaativat varsinkin jos naturaalina puristaa, kuten minä. Silloin uskallan olla ylpeä jokaisesta grammasta työllä ja tuskalla saaduista pihveistä. Eikä tämä tarkoita sitä, että kulkisin hihattomassa tennispallot kainolossa pullistelemassa jäätelökioskin nurkalla kesäisin... Se on urpoa, muttei heidän pohjaltaan pidä maalata kuvaa koko harrastajakunnasta.

      • 68-v

        Onnitteluni! Vielä se ei ole sinulle tärkeää mutta myöhemmät vuodet tulevat palkitsemaan elämäntapasi!

        Vaikka tukisi välivuosiakin niin uudelleen käynnistys on helppoa ja kannattavaa.


    • Nätti Audikundi

      Älä välitä kateellisista junteista. PYH vaan sellaisille, sekä kaikenmaailman etoville läskikasoille.
      Minä käyn ahkerasti salilla ja lenkillä, nautin omasta upeasta ulkonäöstäni ja siitä, kun sekä miehet, että naiset kehuvat ulkonäköäni.

    • salilla on pelkkiä m

      kun saadaan sitä massaa mitä ei tehdä kun kovalla työllä ja hormoinella ,ni ei pääse ennen kuin nakarilla koittaa että pystyykö lyömää sitä pienempää miestä "joka"uhkasi olemalla pelkästää paikalla.

    • jep jep

      Kuntosali on hyvä harrastus. Toiset tykkää toiset ei.

    • Simo.

      Olen kyllä pitänyt kuntosalimiehiä jonkinlaisina homoina. Eihän siellä hienhajussa
      hetero mies pysty olemaan. Kyllähän ne lihakset saa polkupyöräillessä, metsätöissä, rakennustössä yms. ja saa samalla vähä muutakin hyödyllistä aikaiseksi.

      • "neidit" hittoon

        Ei ne homot siellä hikoile. Keimailevat luottokortilla ostetuissa kalliissa balettipuvuissaan, kikattelevat ja halveksuvat muita(etenkin normaaleja heteroja).


      • "Kyllähän ne lihakset saa polkupyöräillessä, metsätöissä, rakennustössä yms."

        -Repesin totaalisesti kun tuota luin! XD

        Totuus nyt kuitenkin on se, että kun puhutaan liahskunnon kehittämisestä ja ylläpidosta, ni kyllä se kuntosali on 10-0 parempi/tehokkaampi kuin mikään mainitsemistasi vaihtoehdoista.

        Vai meinaatko, että on sattumaa, että useimpien eri urheilulajien harrastajat (aina amatööristä ammattilaiseen) käyvät nimenomaan siellä kuntosalilla treenaamassa sitä lihaskuntoa eikä esim metsätöissä tai raksalla..?! ;)


    • Kohtuus kaikessa,

      Eiköhän se salilla käyminen ole pääasiassa oman terveyden ja jaksamisen huoltoa.
      Itse olen 44 v ja ylimääräistä on 10 kg. En ole käynyt aktiivisesti kuntosalilla koskaan. Pyysin fysioterapeutin tekemään itselleni saliohjelman, koska minulla palleatyrä (tietyt vatsalihasliikkeet pistää oksennuksen suuhun ja tekee kipeää), revennyt lapa joka vaatii taljoja sekä selkänikaman rappeuma johon auttaisi kunnon lihakset. Ohjelma ja kuntosali kortti käyttämättöminä kaksi vuotta, enkä silti saa itsestäni irti niin paljoa että lähtisin liikenteeseen. Kuitenkaan en halua olla 15-30 vuoden päästä millään osastolla käänneltävänä=/ Kunnioitan suuresti niitä, jotka terveellä asenteella jaksavat pitää huolta itsestään. Ja onhan se hyvä miehen kroppa silmäniloa, vaikka en suonien pullistelemista muskeleista välitäkkään

      • 68-v

        Terveys, terveys ja terveys.

        Olen muussa yhteydessä kertonut omat motiivini salitouhun aloitukseen kuukautta vaille 6-kymppisenä.

        Leikattu polveni ei sallinut edes kyykystä nousua molemmilla jaloilla.
        Verenpainelääkitys oli maksimissaan ja kolestroliinkin popsin simvastatiinia 80mg / vrk.
        Myös alkoholi maistui päivittäin.

        Puolen vuoden kuluttua oli terveyteni ilman lääkitystä parempi kuin aikaisemmin lääkittynä.

        Polvi? 63-vuotisena otin etukyykystä, pohjasta, 110kg ja vedin maasta 180kg.
        Muu lihaskunto samaa luokkaa.

        Suolistosyöpäleikkauksista 67:na selvisin ilmeisen vähäisin jälkiseurauksin vaikka en vielä ole niitä edeltävässä kunnossa.

        Elämä on mukavaa ja kaikki elintoiminnot kunnossa.

        Painoindeksi on edelleen 30 mutta solujakauma on muuttunut aloitustilanteeseen verrattuna.

        Ota ihmeessä sali tavaksesi ilman tekosyitä poissaoloille!


    • .....

      Olisikohan kateus? Hölmöä tuomita ketään ulkonäön perusteella.

    • ETTÄ NÄIN

      miksikö ja miksi...juoskaa korpeen hengittämään

    • Älä ruoki trollia

      Vastaus tähän on sama kuin siihen, miksi muuten asialliset ja älykkäältä vaikuttavat ihmiset käyttäytyvät netissä kuin pilalle hemmoteltut kakarat joiden älyllinen kapasiteetti on vakavasti rajoittunut.

      Mikä tarkoittaa ettei ole olemassa sellaista aihetta, mielipidettä taikka asiaa josta voisi esittää oman näkemyksensä, ilman että joku pyrkii syystä taikka toisesta vähättelemään, pilkkaamaan taikka muuten provosoimaan tämän esityksen esittäjää.

      Kaikkein todennäköisimmin tälle kokemallesi asialle ei ole löydettävissä mitään yksiselitteistä vastausta, perustelua taikka syytä.... lukuun ottamatta sitä että inhimillisiin luonteenpiirteisiin kuuluvat myös ne ominaisuudet joita pidetään negatiivisina.

      Ainut konkreettinen asia joka tähän ilmiöön toimii on tämä: Älä ruoki trollia.
      Joka tarkoittaa sitä että jättää täysin huomioimatta tällaiset huomiohakuiset ja sisällöttömät provokaatiot jotka eivät osaa esittää asiaansa.
      Kaikkine mielipiteitä ei siis ole mitään syytä edes huomioida, eikä esitettyjä mielipiteitä muutenkaan kannata ottaa henkilökohtaisuuksina......... varsinkaan internetin keskustelu foorumeilla joille kuka tahansa voi kirjoittaa.

    • PelimiesTurus

      Kirjoituksestasi päätellen olet sitä mitä muut ovat sanoneet.

    • Käyn pari kertaa viikossa salilla ja uskon, ettei naisonneni olisi parempi, jos en kävisi.. miten joku voi edes ajatella niin.
      Nää on näitä mitä jengi kehittää kun ei itse saa itseään liikkumaan. Totta kai sen verran pitää olla itsestään kiinnostunut, että pitää itsensä kunnossa, jolloin myös voi paremmin. Tämä on hyödyksi muillekin eikä ainakaan heiltä pois.
      Tietty myös tässä asiassa ääripää ei oo enää plussaa, ainakaan ihmissuhteiden kannalta, eli jos rehkii lisäravinteita kiskoen joka päivä usean tunnin punttiksella.

      Mutta siis tiivistäen, se että joku harrastaa salilla käyntiä ei kerro hänestä ihmisenä juuri sen enempää kuin jos hän harrastaisi hölkkää, uintia, golfia, kutomista tai kalastusta.

    • tietoneito

      salipojut syövät naisensa konkurssiin ja odottavat palvelua.

    • Mun mielestä

      Olisi parempi että jos käy salilla niin ei ainakaan kerro naisille siitä.
      Itse en siellä käy mutta kokemusten perusteella naisten (myös jonkin verran miesten) mielestä heidät mielletään homoiksi.

      • hggjhgyugyugg

        ovatko kuntosalilla käyvät naiset sitten lesboja naisten mielestä?
        mistä heille tuli tämä seksuaalisuuteen viittaava ominaisuus mieleen?
        mitäs he ajattelevat formulakisoja seuraavista?
        mikä on vähiten homo harrastus?

        t. kuntosalia harrastava heteromies


    • liukas playstation

      useammin kuin 10krt vuodessa vaatekaupassa käyvät miehet ovat naistenmiehiä.... tai miesten....

    • Kannattaisiko olla käyttäytymättä kuin kusipää ja olla erilainen mitä juorut kertoo?

    • Tony DiNozzo

      Paha sanoa. Kun itse harrastin urheilua, ei yksikään nainen ollut kiinnostunut vakavasta suhteesta ja, kun terveys meni, samat naiset alkoivat jauhamaan, että pitäisi harrastaa liikuntaa, että saisi naisia. Parempi vissiin unohtaa naiset vaan kertaheitolla ja päästää ne puremaan kieleensä keskenään.

    • plato was not here

      Kirjoituksesi perusteella olet yksinkertainen, sorry vaan. Et tosin ole ainoa lajissasi, vaan monet kaltaisesi tuntuvat suosivan kuntosaleja. Ehkä niissä on mukava valaistus, joka saa yksinkertaisen ihmisen hyvälle tuulelle.

      Salilla käymisellä ei ole mitään tekemistä itsepäisyyden kanssa. Ihminen voi esim. maata kaihtamallasi sohvalla itsepäisesti.

      Yritä harjoitella itsenäistä (huom ei itsepäistä) ajatteluasi vaikka siten, että mietit missä olet vuoden kuluttua. Käytkö edelleen salilla ja arvuuttelet, mitä muut sinun yksinkertaisesta elämäntavastasi ajattelevat, vai oletko löytänyt elämääsi jotain muuta mielekkäämpää?

    • 678k86l

      Monikaan täällä ei tunnu ymmärtävän ihan yksinkertaisia asioita.

      Kuntosaliharjoittelu ei vie niin paljoa aikaa että tarvitsisi muita asioita sen takia lopettaa tai vähentää.

      Se on myös todella monelle nuorelle, miksei vanhemmallekin, yksi vain muutamista sosiaalisista paikoista joissa näkee tuttuja ihmisiä ja tutustuu uusiin.
      Itse löysin tyttökaverin sieltä ja käymme salilla yhdessä.

      Kaikkien pitäisi pitää huolta kehostaan jos siihen on mahdollisuus.
      Moni yllättyisi kuinka paljon se vaikuttaa pelkästään pään sisältöön, positiivisesti.

      Ääriesimerkit, esim steroidihörhöistä, eivät ole niitä parhaita.

    • nainen7

      Minulla on mies joka käy 3-4 krt/viikossa salilla kasvattamassa lihaksiaan :) En pidä asiaa lainkaan huonona! Onhan se totta että on pois silloin kotoa mutta mitä sitten? Eipähän ainakaan baarissa istu tuoppi nenän edessä!
      Tietenkin myös kaikki muu " hössötys" siihen päälle,ruokavalio- ja jatkuva syöminen... jne.. onhan siinä ollut opettelemista mutta voisi paljon huonomminkin olla! Itse olen perus kotiäitinä vaan ja liikun kun huvittaa :)
      Käy ihmeessä salilla,tee sitä mistä itse nautit ja kun se oikea sattuu kohdalle niin se kyllä ymmärtää sua! :)

    • Minun mielestäni kuntosaliharjoittelu tai treenaaminen yleensäkkään ei tee ihmisestä yhtään sen "pelurimpaa" tai narisistisempaa, kuin hän perus luonteeltaan on.

      Itsekkin kävin tammikuusta-syyskuuhun 3 kertaa viikossa salilla,
      mutta vaihdoin salilla treenaamiseen aerobisiin jumppatunteihin,
      koska ne tuntuvat musta mielekkäämmiltä.

      Toisaalta myös toinen puoliskoni harrastaa urheilua.
      Säbän ja amerikkalaisen jalkapallon muodossa ja tiedän,
      että ne harrastukset ovat hänelle hyvin tärkeitä.

      Ja onhan se mukavampaa lähteä sinne lenkkipolulle yhdessä, kuin yksin.

      Mutta yhteenvetona, että parempi vaan jättää muiden arvostelut omaan arvoonsa. Pääasia, että itsellään on hyvä olla juuri sellaisena kuin on.

    • 2 sanaa

      jotka nostavat verenpaineen huippulukemiin; pelimies & narsisti.
      Tällä palstalla lähes joka toinen sana on jompaakumpaa.

    • eikös olekin

      kivaa, kun ihmiset ovat oppineet uusia sanoja?
      Niitä voi sitten väsymiseen asti hokea kaiken aikaa.

    • Tasokkaita miehiä!

      Aloittaja kyselee ovatko salilla käyvät miehet itsepäisiä? Itsepäinen on mielestäni väärä sana heitä kuvaamaan. Olen nainen ja ne vuodet, jotka kävin salilla antoivat ymmärtää, että siellä käy tasokasta, kunnon porukkaa. Hyvin samanlaisia, kuin itsekin olen. Ehkä hieman totisen tuntuisia äkkipäätä, mutta kun tutustuu lähemmin, niin mukavia ovat. He pitävät huolta kunnostaan ja siinä ohella heidän muukin elämänsä kestää kyllä päivänvalon. Minun ei tarvitse kuin kuulla jostakin kaverista sen, että käy kyseisellä salilla niin siitä jo tiedän, että kyseessä on aika tasokas ihminen. Ei siellä yksinkertaisesti käynyt muunlaisia mielestäni.

    • kukka-keppi

      Enpä kutsuisi niitä tyyppejä naistenmiehiksi, jotka salilla poseeraavat minuuttikaupalla peilin edessä höpöttäen yksinään, että ou jea, ou jea. Narsisti-sanaa käytetään nykyään liikaa, mutta eipä kai sellaisia tyyppejä oikein voi muullakaan sanalla kuvata. Kyllä salilla ihan kivaakin porukkaa käy, joiden kanssa voi heittää normaalia läppää, mutta juuri nämä itsensä ihailijat pilaavat päivän. Laittaisivat edes pyyhkeen prinssinakkinsa peitoksi, koska emme me muut halua katsella, kun kaveri marssii jölli heiluen eestaas pukuhuonetta.

    • riuttala76

      No itse kävin säännöllisesti 18-vuotta kuntosalilla ja täytyy myöntää että enimmäkseen juuri naisten takia. Nyt olen ajatellut aloittaa treenaamisen uudelleen, tosin ajattelin vähemmän panostaa ruokavalioon, koska naisia ei jostain syystä kunnon mahtisonni 50cm olkavarren ympäryksellä yleensä tunnu miellyttävän. Aattelin treenata kovaa niin kuin ennenkin, mutta pitää ruoan kalorimäärät alhaisempina. No kyllähän mä salilla tykkään käydä myös siksi että siitä tulee hyvä olo ja kyllä se itseluottamustakin hieman kasvattaa, kun tietää että jos joku kukkakeppi alkaa aggressiiviseksi tai vaikka jos jotkut nuoret laiheliinit meinaa esim. viedä lompakon, niin niistä tilanteista selviää helpommin kun on hieman ylimääräistä voimaa lihaksissa. Niin ja tietysti mä itsekin näen itseni peilistä hyväkuntoisen näköisenä kuin kaljamahaisena ja ohuilla käsivarsilla varustettuna.

    • F vm -48

      Saliukon puolison näkökulma.

      Mieheni on käynyt salilla 9 vuotta aloittaen 60 vanhana.
      Kun minä lähden kaverini kanssa arkiaamuisin lenkille lähtee mieheni salille.

      Tuota 6 kertaa viikossa voisi pitää jo, jos ei fanaattisuutena, niin jonkin lajin itsepäisyytenä.

      Kahdesti hän on houkutellut minut sinne tutustumaan mutta en ole innostunut.

      Ukko laskee protskunsa sun muut.
      Seuraa aamusykettään.
      Puhuu vetämisistään ja työntämisistään minun ymmärtämättä niistä mitään.
      Kertoilee myös salilla käyvistä ihmisistä joiden joukossa on yhteisiäkin tuttavia.
      Kehuu fitnesstyttöjä tietäen etten vedä siitä herneitä nenääni.

      Nämä aamupäiväiset rituaalit ovat tärkeä osa mieheni sosiaalisia kontakteja.

      Lieneekö itsepäisyyttä vai luonteen heikkoutta se, että ennen pakonomaista salilla käymistä, oli alkoholipeikkoaivan vakavasti uhkaamassa.

      Olkoon itsepäisyyttä tai mitä tahansa niin mieheni on paljon paremmassa kunnossa kuin 10 vuotta sitten. Joskus kiusallisessakin määrin.

      Pelkään vain, että fanaattisuudessaan, vetäessään tai työntäessään, hänellä poksahtaa joku paikka.
      Olkapää on kertaalleen leikattu ja toinenkin oireilee.

      Sinänsä on hyvä, että 24 / 7 toistemme tuijottelun asemest,a meillä on omiakin harrastuksia, minulla enemmän, mutta toivoisin mieheni elämään jotain muutakin sisältöä kuin sali, videot ja ruuan laitto.

      Mutta olen nähnyt sen kehnommankin vaihtoehdon.

      Käykää pojat salilla! Olkoon motiivi mikä tahansa.

      • nostelija36vee

        No mutta, onpa hienoa, että Sinulla on 69vee treenaava ja urheilullinen mies!

        Tuollaiset salilla ja lenkkipolulla nähdyt "teräspapat" kyllä herättävät aina nuoremmassakin kuntoilijassa motivaatiota.


    • Gummel

      Aina ku joku alkaa saamaan lihasta luitten päälle ja daameilta huomiota, niin heti tulee joku läskilauma itkemään!

    • Hauis

      Sinulla on väärä laji.
      Jos harrastat mitä tahansa muuta, vaikkapa uimista, painia, tennistä tai juoksemista, hyvä kroppa on ok, koska se "kuuluu asiaan". Monet (lue sohvaperunat) ajattelevat mielellään lihasten olevat urheilun sivutuote eikä varsinainen päämäärä. Heiltä jää kuitenkin näkemättä, että punttitreeni on monessa lajissa välttämätön osa harjoittelua.

      Älä harrasta punttiteerejä, vaan sano olevasi painonnostaja. Voit tietenkin sanoa harrastavasi "rambaa, zubidaa tai jokujokua" -eli jotain väistä lyhytikäisistä trendilajeista. Kahvakuulakin on ok, vaikka sen tavoitteen eivät eroa punttitreeneistä.
      Kaiken kaikkiaan, heikot haluavat hallita vahvoja. Sohvaperunat ja huonokuntoiset vässykät tahtovat nähdä negatiivista siinä mihin eivät itse kykene. Psyyke toimii niin jännästi. Tiedän tämän omalta osaltani, koska sanon aina itselleni että "miljonäärien elämä on onnetonta".

    • Kuntoilijalady

      Varmasti myös sohvalla makoileva henkilö voi olla itsepäinen ja pelimies, eikä taas salilla treenaaminen sitä todellakaan tarkoita. Jatkuva salitreenaaminen vaatii tosiaankin pitkäjänteisyyttä, sisukkuutta ja kurinalaisuutta. Itsepäisyyden puolelle homma menee, jos salille pitää vääntäytyä sairaana tai muuten huonokuntoisena. Eikä ole kivaa kenenkään kannalta, jos jokun aina toitottaa salille menemisensä työyhteisössä tai kaveripiirissä: sen voi hoitaa vähin äänin ja luonnollisena osana omaa elämää. Toki itsekästä itsepäisyyttä on, jos ei koskaan voi joustaa salipäivistään tai treeniajoistaan, jos olisi yhteisiä tärkeitä menoja tai tapahtumia.
      Ylimielinen käytös ja itserakas asenne on vastenmielistä keneltä tahansa ja sellaista joku voi kutsua pelimiehen asenteeksi.
      Kyllä, lihastreenaus parantaa muistia, joka on älykkyyden perusta. Kannattaa sitten käyttää niitä aivoja muuhunkin kuin lihasten kasvun maksimoinnin miettimiseen.

    • blond823

      hei!

      itse sinkkunaisena pidän myös huolta ulkonäöstäni kuntoilemalla ja pukeutumalla hyvin. joku on joskus sanonut että olen pinnallinen koska välitän näistä asioista. mielestäni kaikki ihmiset, jotka välittävät ulkonäöstään, ovat hieman pinnallisia. toki elämässä pitää olla muutakin sisältöä kuin kuntoilu ja naisilla etenkin meikkaus ja vaatteet.

      vaikutat mieheltä johon olisi kiva tutustua. laita tänne viestiä jos ajatteket minusta samoin. 29v ja Helsinki täällä huutelee!

    • Jorma Kovana

      Käyn salilla koska siellä on parhaat miehet - todelliset miesten miehet...

    • jjooo

      personal trainer ei olis pahitteeksi tällaisille sohvaperunoille ;D Liikunta vaan on tylsääääää minun mielestä, mutta se on vain minun mielipide. Onneksi kaikki ei ole samasta muotista eikä nuotista väännettyjä!

    • ööööööööööööööörghhh

      No mistäpä suomalainen ei olisi kateellinen, aina on naapurilla paremmin asiat kuin itsellä.

    • 50 (kohta +)

      Itse olen 50 v äijä'nkäppänä ja olen harrastanut liikuntaa ja punttisalia yli 20 vuotta.

      Ainakin minua vanhemmat roiuvat ovat avoimen ihastuneita lihaksikkaaseen olemukseeni ja teen siitä johtopäätöksen että niin ovat nuoremmatkin naiset vaikka eivät sitä niin avoimesti näytäkään.

      Ei ulkonäkö ole yhtä tyhjän kanssa vaikka itse kuitenkin ajattelen enmmän terveyttäni mutta hyvä habitus on mainio bonus. Ajattele itse niitä ukkoja jotka viiskymppisenä muistuttavat perunasäkkiä jolla on oljenkorret jalkoina. Tekisikö mieli olla sen näköinen?

      • 68-v

        Ei ole itse tarkoitus mutta kyllä se egoa hyväilee.

        Pari vuotta sitten, Kuuban kiertomatkan jatkona oli viikko Holgunissa All Inclusivessa.
        Istuessani napaa myöten vedessä allasbaarissa, tuli viereeni kaksi noin 5-kympin tuntumassa olevaa suomalaismammaa.
        Mammat olivat ukkoineen olleet viikon A-I:ssa ja ukot olivat aamusta alkaen hyödyntäneet hoitoon sisltyvien viinasten nauttimisen.

        Toinen viereistä mammoista alkoi hivelemään olkavarttani kommentoiden kaverilleen: Kato! On ku lankku.
        Märkiä pusuja tähdättiin suulleni mutta vaimon lähitienoilla olo sai minut kääntämään poskeani suukkojen suuntaan.
        Toinen mamma alkoi kuljettamaan sormeaan uikkareitteni kuminauhan alla nivusiani kohden mutta häveliäänä vanhuksena tartuin ranteeseen.

        Tietysti minua 15-20 vuotta nuorempien, vain lievässä huppelissa olevien naisten huomio imarteli.

        Karu johtopäätökseni on kuitenkin, että he olivat kyllästyneet omien miestensä aamusta alkavaan kännäämiseen ja purkivat turhautumistaan.

        Mutta kiva on olla kunnossa.


    • ei mikään kukkakeppi

      Itse käyn salilla vain ja ainoastaan voiman takia. Koska rakastan ruokaa ja vihaan laihduttamista niin miksi en samalla kasvattaisi lihaksia kun ruokaa kerran tulee mätettyä. Maasta nousee kiitettävästi kolmatta sataa ja runkoa on tullut jo 120 kilon verran, mahan kanssa. Eikä vittu voisi vähempää kiinnostaa mitä jotkut nirppanokka-pissisdiivat ajattelee :))

    • John Colossal

      Minä käyn salilla saadakseni naisia ja pärjätäkseni tappelussa. Molempiin salitreenistä on ollut hyötyä. Muutaman kupin kumarassa haen naisia tanssimaan painaen heitä lihaksiani vasten joita jännittelen samalla. Tehoaa.
      Myös riidanhaastoon olen saanut uutta varmuutta kun on kroppa kunnossa ja
      naismenestyksestäni kateelliset pyylevät kaljaveikot eivät uskalla vit-tuilla.

      • voima+tekn=OK

        Sähän missään tappelussa pärjää. Tappelu on tekniikkaa ja jos ei sitä ole voiman lisäksi niin lättyyn tulee. Oot varmaan saanukki sitä.

        Punttihommat tekee vain jäykäksi jos ei samalla treenaa jotian muuta ja tappelussa punttihommista on hyötyä vain jos hallitsee tekniikatkin. Vahvankin hyypiön otteesta pääsee irti leikiten jos ei hyypiö osaa mitään.


      • Samuel Colt teki...
        voima+tekn=OK kirjoitti:

        Sähän missään tappelussa pärjää. Tappelu on tekniikkaa ja jos ei sitä ole voiman lisäksi niin lättyyn tulee. Oot varmaan saanukki sitä.

        Punttihommat tekee vain jäykäksi jos ei samalla treenaa jotian muuta ja tappelussa punttihommista on hyötyä vain jos hallitsee tekniikatkin. Vahvankin hyypiön otteesta pääsee irti leikiten jos ei hyypiö osaa mitään.

        Punttihommat tekee vain jäykäksi jos ei samalla treenaa jotian muuta ja tappelussa punttihommista on hyötyä vain jos hallitsee tekniikatkin. Vahvankin hyypiön otteesta pääsee irti leikiten jos ei hyypiö osaa mitään. "

        Menepä sanomaan tuo Heleniukselle tai Karelinille. Kummallakin on tekniikka hallussa, taitoa, voimaa, nopeutta, kestävyyttä ja älyä on yllin kyllin. Tekniikka on tärkeä mutta haluat myöntää tai et niin jos vastusjasi on sinua isompi, vahvempi, ulottuvampi sekä teknisesti mahdollisesti vielä taitavampi kuin sinä häviät armotta. Kyllä sillä fysiikallakin on merkitystä kamppailulajeissa vaikka 170 cm ja 70 kg aloittelija ei sitä haluaisi myöntääkään.


      • 68-v
        voima+tekn=OK kirjoitti:

        Sähän missään tappelussa pärjää. Tappelu on tekniikkaa ja jos ei sitä ole voiman lisäksi niin lättyyn tulee. Oot varmaan saanukki sitä.

        Punttihommat tekee vain jäykäksi jos ei samalla treenaa jotian muuta ja tappelussa punttihommista on hyötyä vain jos hallitsee tekniikatkin. Vahvankin hyypiön otteesta pääsee irti leikiten jos ei hyypiö osaa mitään.

        Nopeat ärsykkeet!

        Seuramme heput kalastivat painonnostossa 15-vuoden aikana yli 50 SM-tason mitalia, muutaman EM- tason mitskun ja kaksi MM-hpoeaa.

        Yhteisenä linjana oli aina harjoituksen päätteeksi saada nopeita ärsykkeitä.
        Vauditonta pituutta ja korkeutta, loikkia, kinkkauksia, tasatassua, 30m:n spurtteja yms.
        Hiekkasäkki oli hyvä kohde.
        Tuossa nuo tärkeimmät.

        Omalla junnullani oli monipuolinen yu- ja poikapainitausta sekä nyrkkeily 12-vuotisesta alkaen.
        Ennen 17-ikävuotta tuloksena oli 2 poikanyrkkeilyliiton SM-hopeaa.

        Eipä tuo monesti joutunut tappeluun.
        Kadulla tietooni tuli yksi tapaus.
        Siirtyessään 7:lle kävi koulun pihalla kolme 9-luokkalaista kimppuun.
        Olin sanonut ennakkoon, että noissa tilanteissa tipauttaa ensimmäisen niin siihen se yleensä loppuu ja minä käyn hoitamassa selittelyt.

        Niin tapahtui. Opettaja oli yhteydessä sanoen, ettei niin pitäisi toimia mutta on kuitenkin hyvä, että joku niille häiriköille panee hanttiin.

        Pari vuotta tuon jälkeen kundi aloitti punttitreenit nyrkkeilyn ohessa.

        15-vuotisena penkkasi 120kg, painoa 70kg ja tekniikkaa ja terävyyttä nyrkkeilyn SM-kisojen verran.

        Luottamus omiin kykyihin ja oikeat tilannearviot niin ei tarvitse todistella mitään itselleen eikä muille.
        Nyrkkeily kilpailumielessä loppui kun muutkin rupesivat lyömään riivatun kovaa
        mutta punttitreenin jälkeen kävi hakkaamassa säkkiä.

        Minusta samat periaatteet pätevät vanhempiinkin.

        Ainoa kerta kun olen itse saanut turpiini johtui laskutaidon puutteesta ja uskosta reiluun peliin.
        En osannut laskea kahteen.


    • Siideribissiksiä

      vain harmittaa, kun eivät itse ole tyytyväisiä ulkomuotoonsa. Kateellisten panettelua. Vaihda seuraa, jos kaverit käyvät sietämättömiksi. Tuollaisesta trendikkäästi ulkonäköön panostamisesta tulee mieleen, että tavoittelet kuntoilulla ja huolitellulla ulkonäöllä muiden hyväksyntää, mutta toisin kävi. Kannattaisi vähemmän ottaa paineita panettelijoiden ja ilkeilijöiden mielipiteistä ja nostaa punttia, jos siitä pitää. Kusipäät eivät tästä maailmasta lopu. http://www.youtube.com/watch?v=o3Vm7ywAh3A

    • Arnold Schwarzeneger

      Kasvoja katsotaan peilistä,niin miksei sitten vartaloakin?Jatkakaa pumppaamista.

    • miä

      Elämme aikaa jolloin miehen PITÄÄ SAADA eka sydäri 35v vähintään ja olla sohvaperuna plösönä ja naisen TULEE OLLA mahdollisimman hoikka ja laiha itsekkään en ymmärrä itse en käy salilla mutta muuten menee 3100 cooperissa ja 100 leukaa,300 punnerrusta ja vatsaa joka toinen päivä niin että tuntuu hyvältä ja pieni hiki virtaa.SORRY BRO enempää en osaa auttaa pitäiskö hakee seuraa ulkomailta?

    • salijermu

      Mä käyn salilla,mutta en juuri panosta ulkonäköön. 25 vuotta oon treenannu ja aika tekee mitä tekee.. uurteita kasvoihin.. vanhenee..so what. Sali voi olla joillekkin sosiaalinen seurustelupaikka, mutta minä treenaan juuri itsepäisesti,enkä varmaan anna niin yltiöpositiivista kuvaa itsestäni,kuin olen muuten.. salille mennään ottamaan itsestä kaikki irti,eikä hengailemaan. Naisille on varmaan mukava katsella treenattua kehoani,mutta ihan turha tulla avaamaan mitään lätinöitä kun tosimies treenaa. ;)

    • 68-v

      Painotukset muuttunevat ikääntymisen myötä.

      Itselläni oli nuorena tärkeintä teho ja suorituskyky.
      Liikkuvuutta ( esim. voltteja ), tehoa ja räjähtävyyttä.
      Varsinainen varsinainen maksimivoiman jähyäminen oli toissijainen asia mutta sitäkin oli tehtävä.
      Oman suran punttikisat kerran kuukaudessa ja pm-kisat vuosittain.
      Ulkonäkö rakentui siinä sivussa.

      60-luvulla harrstus oli melko rajallista joten itseluottamusta tuli ronskisti yhdistettynä painitaustan ja harrastus nyrkkeilyn kanssa.

      Aloittaessani uudellen kaduin katkerasti pitämiäni välivuosia.
      Jatkuvuus, ja vähintään tuntuman säilyttäminen, ovat riivatun tärkeitä.

      Oma kuntoutumien, terveemmän vaihtoehtoisen elämäntavan valinta tapahtui kohdallani viime tipassa.

      Olen ollut aviossa 43-vuotta ja pidän liittoamme hyvin tyydyttävänä. Vältän kaikessa ällöä "onnellisuus" sanaa.
      Parisuhdettakinajatellen on suurta huokmaisuutta pitää huolta kunnostaan.
      Kummankin kannalta on paljon mukavampaa elellä hyväkuntoisen kumppanin kanssa verrattuna raihnaiseen hoivattavaan.

      On muuten hiton kiva olo!

    • Minun mielestäni on upeaa että mies jaksaa treenata ja pitää itsestään huolta. Oma mieheni sai houkuteltua minut kuntosalille mukaan ja nyt olen täysin riippuvainen siitä :) Säkin hakkaaminen ja kunnon rääkki matolla saa työ-ja muut murheet sivuun helposti.

      Jatka vain samaan malliin, jos nainen ei halua sinua kuntosalin takia se ei kestäisi muutenkaan :)

    • notkeanaistenmies

      Rääkätkää ruhojanne mäntit. Mikä päästä puuttuu se pohkeesta löytyy.

    • vartsennekkeri

      Jotkut ihmiset nauttivat toisten loukkaamisesta. Ulkonäkö (laiha, lihaksikas. lihava,...), köyhyys, rikkaus...kaikki syyt kelpaavat. Pointti on siinä, että loukkaajat etsivät kohteen, joka ottaa itseensä. Paras tapa on vastata loukkaajalle heti takaisin samalla mitalla, niin loppuu pilkka lyhyeen.

    • tiedä häntä

      jotenkin tuo sana "itsepäinen" ei oikein istu tähän..pikemminkin "itsekäs"...mutta mielipiteeni on, että liikaa lihaksia on rumaa. Sopivasti salia, pitääkseen kropan "kuosissa" toki on hyvä juttu. Ei ne lihakset kai mihkään häviä. jos siellä salilla ei ähellä monia kertoja viikossa....

    • No ei se kyl ihan niin ole, salilla tulee paljon äijien kans juteltua niin harva heist on ollut sellasia itsekkäitä sliippareita, hyviä tyyppejä vaikka näyttäisivätkin hyvältä.

    • Ikuisesti koukussa

      Pistetään nyt omakin kokemus tähän. Tuli salitreenit aloitettua nuorena pojankolliaisena, ikää oli 17 ja rapiat. Säännöllistä treeniä yli 5 vuotta, no menihän se välillä sairauden puolellekin kun salille piti päästä 2x päivän aikanakin. Silloin sitä katseltiin peilistä vartaloa ja opiskeltiin jatkuvasti jotain uutta kuntoilun puolesta.

      Tämä viisi vuotta meni treenatessa ja kuvioihin astui nainen, no sitähän tietenkin rakastui tulenpalavasti. Yllätys yllätys, tämä nainen oli sipsiperuna. Aikamme siinä ( 2 vuotta) toisiamme katseltiin. Treenit jäi tuona aikana kokonaan pois, sitä vaan samaistui niin tuohon naiseen. Ravintolat ja baarit oli enää elämän tarkoitus. Tietenkään kaikki ei ollut naiseni vika, oli sitä vikaa itsessäkin.

      Nyt on taas vajaa vuosi treenailtu ja kyllä elämä hymyilee leveästi, aamulla on herätessä hyvä olo ja odottaa jo koska pääsee taas harrastusten pariin.

      Ketjun aloittajalle: Jatka sitä missä olet hyvä, mutta älä tee sitä ainakaan naisten takia, vaan itsesi.

    • ylläolevalle kysymys

      Miten helvetissä timmissä oleva äijä kelpuuttaa jonkin
      ihravalaan vierelleen??
      Mieluummin olisin homo, kuin että jotain emakkoa nussisin.
      Näitä tapauksia tulee kaupungilla uskomattoman paljon vastaan.
      Onko teillä timmissä olevilla miehillä itsetunto niin nollissa, että
      ihan mikä tahansa sikanauta teille kelpaa???
      En voi mitenkään käsittää tätä, ja tämä siis treenaavan
      mimmin suusta sanottuna.

      • ~vastaus~

        Katos kun kakkosnelosesten luut pistelee ällöttävästi lähetyssaarnaaja-asennossa, asiaa helpottais jos olisi edes jonkinlaiset ryntäät pehmentämässä kontaktia mutta ei. Ja takaa päin taas tultaessa luinen perse tulee ensimmäisenä vastaan. Joten ei sellainen ruoto ole yhtään kiva petipuuhissa.


      • ikuisesti koukussa

        En maininnut missään sanaa ihravalas/emakko. Kyseisen ihmisen luonne oli vaan sipsiperuna joka tottakai vaikutti minuun jossain määrin. Yleensä kun kumppani valitaan niin moni asia jää unholaan, jotka selviävät myöhemmässä vaiheessa.


    • Anne

      Kateellisten panettelua sanon minä!!! Ihminen joka ei ole tyytyväinen itseensä,
      purnaa toiseen ihmiseen asiatonta kritiikkiä.
      Mielestäni on erittäin suotavaa että mies panostaa ulkonäköönsä muiden asioiden ohella. Ei sinusta saa sellaista kuvaa että olisit itseäsi täynnä oleva kiiltokuvapoika vaan itseesi ja hyvinvointiisi panostava nuorimies! Älä anna mitään arvoa moisille kommenteille, vaan päinvastoin kulje pää pystyssä ja tunne oma-arvosi :-))
      Itse en mistään hinnasta ottaisi sohvaperunaa . En ole missimittainen enkä fitness-kriteereitäkään täyttävä, mutta olen nätti naisellinen nainen, joka hoitaa itseään ja kuntoaan. Olen ystävällinen ja auttavainen ja minua luulisi olevan helppo lähestyä salillakin mutta ei, ei uskalleta.
      Pää vaan pystyyn ja kohti uusia seikkailuja, sillä sitähän tämä elämä on!
      t. Anne-Maria ([email protected]

      • 68-v

        Toistan itseäni. Kunnostaan huolehtiminen on myös puolison huomioimista.
        On paljon mukavampaa asua, elellä ja liikkua hyväkuntoisen puolison kanssa verrattuna velttoon, räjähtäneeseen, hoivattavaan tyyppiin.

        Sukupuoleen, ikään ja liiton pituuteen katsomatta.


    • NalleKekkonen.

      Sulla nyt on vaan huono isetunto ja kurja lapsuus, siksi haluat treena kroppaasi että hyväksyisit itsesi. Läskillä sohfaperunallakin voi olla hyvä itsetunto kun hän hyväksyy itsensä sellaisena kun on. Teet töitä itsesikanssa niin että itse hyväksyt itsesi niin se näkyy ulospäin ja onni nastenkans paranee.

      • tietämätön

        Kurja lapsuus? Sinäkö sen tiedät? Mulla ei todellakaan ole Ollu huonoa lapsuutta. Ja hyväksyn kyllä itseni. Niinkun tuolla joku on jo sanonu läskit ja kateelliset huutaa. Sää taidat kuulua tähän porukkaan. Sun lapsuudessas sulle on vaan tuotu ruokaa nokan eteen,että mietitäänpäs kummalla tässä on ollu huono lapsuus? Kropasta ja ulkonäöstä huolehtivalla vai sinun laisella sohvaperunalla? Veikkaanpa että sohvaperunalla.


    • TimppaTT

      Ei. Vaan itsekeskeinen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe