Uskonnollinen aloitus

Kello on jo viisi, lapset herätkää....
Koska ilta tummuu Stadissakin ja Jouluvalot ovat syttyneet.
Jesse kertoi, että hän ei muista paljon mitään, muistaa vain Öljylamppujen savuttaneen ja haisseen kauheelta.
Hän epäilee myöskin vahvasti aikaa ja paikkaakin, mutta Faijansa ei halua totuutta kertoa.
Taitaa olla faijansa fiksu mies. Melkeinpä maallinen.
Mutsinsa ei halua puhua koko asiasta.
Näin Joulu-ihmisenä oli tämä aloitus pakko tehdä.
Lienee lapsuuden peruja tämä tunnelmani nostattaja.
Taas kerran, lähden Hagiksentorinlaidalle, käppäilen liikeissä ja kuuntelen Joululauluja ja hypistelen leluja. Niissä on joissain patteritkin sisällä :)

http://www.kalasatamankeskus.fi/rakentaminen

H.

Ps. Palstalla on tylsää jankutusta ja junnaamista.
Vain 92V edustaja vähän kiinnostaa, ja maarina tietysti.
demeteriä olen seuraillut ja lueskellut, mutta kesyjä ovat nekin ketjut.

21

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • demeter

Jos osaisin linkittää hunksi, ohjaisin sinut aloituksiin, joissa sivutaan uskontoa, ihan noin niinkuin esimerkkisi innoittamana...
      Onhan se hyvä, että sulla riittää noita taivaallisia tuttuja, kun me maalliset olemme niin tylsiä jankuttajia ja junnaajia...
      Ja katkera kiitos nyt seurailusta, ilmankos on tuntunut vähän ahtaalta, koko ajan on saanut pelätä, koska tulee säilä selkään. Siis se sanan säilä...

• "demeter"

Enhän minä sinua nyt selkään...
        Tota..aloitus oli kyllä vähän sekoitus.
        Onnellisuudesta, hautajaisista, ruumiista ja koiran pissistä ja muusta tylsyydestä.
        Tosta Joulun-tunnelmasta olin enemmän tosissani, minä pidän siitä, ilman iänikuisen perinteistä Jeesustakin ja muuta kuollutta. Kaapissa on pitkänenäinen kaasusytytin, sillä on kymmeniä Kynttilöitä sytytetty.
        Minä taidan olla jo aikasti tietäväinen uskonnoista ilman linkkejäkin.
        Jos Joulu-aattona sinut valtaa onnen-tunne, joka saa sinut kiljahtamaan, en minä nipistänyt, läpsäytin vain hellästi.
        Olkoon se lahjani sinulle, lahja ilman pattereita :)
        H.

• Pukkisetä
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Onnellisuudesta, hautajaisista, ruumiista ja koiran pissistä ja muusta tylsyydestä.
        Tosta Joulun-tunnelmasta olin enemmän tosissani, minä pidän siitä, ilman iänikuisen perinteistä Jeesustakin ja muuta kuollutta. Kaapissa on pitkänenäinen kaasusytytin, sillä on kymmeniä Kynttilöitä sytytetty.
        Jos Joulu-aattona sinut valtaa onnen-tunne, joka saa sinut kiljahtamaan, en minä nipistänyt, läpsäytin vain hellästi.
        H.

No niin lapsukaiset. Lasken kolmeen ja sitten lauletaan. Yy,kaa,koo...
        " Soihdut syttyy kaikkiväki sammuu...... och så vidare.............

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

H.

Täytyy myöntää, että halutessasi olet hyvä tunnelmanvälittäjä, hunksi. Muistan hyvin kuvauksesi käynnistä omaisten haudoilla ja muita muisteluitasi.
        Onnen tunne valtaa minut - kuten muutkin lapsenmieliset - jouluaattona, kiljahtele en, mutta ehkäpä eräs tietty pikkumies tekee sen puolestani. Se aika voi olla vielä sinullakin edessäsi. Kai tyttäresi ovat jo naimaiässä...

• demeter
        Pukkisetä kirjoitti:

No niin lapsukaiset. Lasken kolmeen ja sitten lauletaan. Yy,kaa,koo...
        " Soihdut syttyy kaikkiväki sammuu...... och så vidare.............

Kuulitko Pukkisetä - mä lailoin jo ? Enkä sammunut, muista en tiedä...

• demeter kirjoitti:

Täytyy myöntää, että halutessasi olet hyvä tunnelmanvälittäjä, hunksi. Muistan hyvin kuvauksesi käynnistä omaisten haudoilla ja muita muisteluitasi.
        Onnen tunne valtaa minut - kuten muutkin lapsenmieliset - jouluaattona, kiljahtele en, mutta ehkäpä eräs tietty pikkumies tekee sen puolestani. Se aika voi olla vielä sinullakin edessäsi. Kai tyttäresi ovat jo naimaiässä...

"demeter"

Vanhin taisi syntyä 1979, paljonkos se sit tekee....
        Noh, taitaa tehdä jo liian paljon, ja hän on juppi.
        Nuorempi on taas fiksu.
        Fiksuna eivät he isästään tee pappaa tai taataa.
        Jättävät vallattomaksi poika-mieheksi. Hyvä niin.
        Olen ilahtunut että sinulla on oma Toy-boy, toivottavasti ikä-raja viittaa enemmän vauva-puolelle.

Tunnelmaahan minä aina levitän ympärilleni, rauhaa, rakkautta ja raivoa.
        Harmillisesti vain, minun tarinoistani poimitaan aina ne rusinat, jotka kutakin eniten miellyttävät. Aikasti monet eivät etsi, koska pelkäävät jotain löytävänsä.
        Tunnen iloa, koska olet ymmärtänyt minunkin muistavan omaisiani.
        H.

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

Vanhin taisi syntyä 1979, paljonkos se sit tekee....
        Noh, taitaa tehdä jo liian paljon, ja hän on juppi.
        Nuorempi on taas fiksu.
        Fiksuna eivät he isästään tee pappaa tai taataa.
        Jättävät vallattomaksi poika-mieheksi. Hyvä niin.
        Olen ilahtunut että sinulla on oma Toy-boy, toivottavasti ikä-raja viittaa enemmän vauva-puolelle.

Tunnelmaahan minä aina levitän ympärilleni, rauhaa, rakkautta ja raivoa.
        Harmillisesti vain, minun tarinoistani poimitaan aina ne rusinat, jotka kutakin eniten miellyttävät. Aikasti monet eivät etsi, koska pelkäävät jotain löytävänsä.
        Tunnen iloa, koska olet ymmärtänyt minunkin muistavan omaisiani.
        H.

No, suoraan sanottuna (hunksi) en koe sinun levittävän tunnelmaa (kuin joskus) vaan nostavan esiin tunteita. Älä valita tarinoittesi kohtaloa. Niinhän meille muillekin käy. Se otetaan, mikä sopii omaan pirtaan, muu saa jäädä.

• k/k

Demeter ja enkeli onkin fiksuja kirjoittajia,fiksuja naisia teki mieli sanoa mut kun olen varma vain toisesta.
      Meitähän onkin kaks jousimiestä joulua etsimässä, vuosi vuorelta ne valot on himmeämpiä ja tähänkin jouluun mennään sordiino päällä.
      Jos löyrät oikein kirkkaita jouluvaloja jostain niin laita vinkki palstalle,mä tuun fiilistelemään.

• "k/k"

Minä en naisia erottele.
        Eiköhän ne toimi kuten ennenkin, kouriintuntuvasti.
        Palstalta ei Piirukaan pystyisi kirjoittamaan kirjaa: Kuka Kukin On.
        Saatika: Puhdistus, langenneitten Enkelien tarina. :)
        (Ota yksi ii pois piirusta).

Mitään niin kirkasta en pysty keksimään, mitä ei jo olisi omien silmiesi nurkissa.
        Katso Jouluyönä taivaalle, niin huomaat tähtienkin sumenevan.
        Vedä syvään henkeä ja anna sydämeesi valua rauha: Kiitos, niin paljon olen saanut ja niin paljon olen saanut kokea, ja vieläkin saan aikaa kokea lisää, Olen saanut palan taivasta.
        Silloin silmäsi kirkastuvat ja tähdet alkavat ujosti vilkkua.
        H.

• demeter

Heh, pidetään salaisuutena, k/k, kumpi demeter on... Jos tahdot vakuuttua, niin kysypä enkeliltä - hänellä on varmaa tietoa..))
        Ei kai ne valot sentään vielä himmene, ja onhan se pihvalokin olemassa..))

• k/k
        hunksz kirjoitti:

"k/k"

Minä en naisia erottele.
        Eiköhän ne toimi kuten ennenkin, kouriintuntuvasti.
        Palstalta ei Piirukaan pystyisi kirjoittamaan kirjaa: Kuka Kukin On.
        Saatika: Puhdistus, langenneitten Enkelien tarina. :)
        (Ota yksi ii pois piirusta).

Mitään niin kirkasta en pysty keksimään, mitä ei jo olisi omien silmiesi nurkissa.
        Katso Jouluyönä taivaalle, niin huomaat tähtienkin sumenevan.
        Vedä syvään henkeä ja anna sydämeesi valua rauha: Kiitos, niin paljon olen saanut ja niin paljon olen saanut kokea, ja vieläkin saan aikaa kokea lisää, Olen saanut palan taivasta.
        Silloin silmäsi kirkastuvat ja tähdet alkavat ujosti vilkkua.
        H.

Ajatteles hunksi jos onkin pakkanen jouluaattona ja ja silmäkulmien kiiltävät pisarat jäätyy uurteisille poskille.
        Tuleeks musta pakkasukko venäläisten uurenvuoren juhliin? heilunko partahuurteessa kauhtana levällään kauhees kaasussa , kirkas votkapullo tähtien valossa sädehtien.
        Olisinko silloin hyvän asian puolesta liikkeellä vastoin omia periaatteitani,karsee pulma tulossa.
        Kaikki tää sun jouluvalojesi tähren.

• Hunksiko luulee jou-
        demeter kirjoitti:

Heh, pidetään salaisuutena, k/k, kumpi demeter on... Jos tahdot vakuuttua, niin kysypä enkeliltä - hänellä on varmaa tietoa..))
        Ei kai ne valot sentään vielä himmene, ja onhan se pihvalokin olemassa..))

luvalojen syttyvän jo MARRASkuun alussa, vasta joulukuun ekana pnä, ystävä pieni ja punainen.

• LOULUN JUHLA
        Hunksiko luulee jou- kirjoitti:

luvalojen syttyvän jo MARRASkuun alussa, vasta joulukuun ekana pnä, ystävä pieni ja punainen.

Joulua voimme juhlia SYNTYMISTEN juhlana, omamme, ja senkin ettei äiti synnyttänyt minua neitsyenä, vaan isän kanssa rakasteltuaan hellästi ja kiihkeästi,
        kuten Luojamme on säätänyt!

Juhlimme sitä myös lastemme syntymisen takia, ja siinäkin iloitsemme 9 kk sitä ennen tapahtunutta ihanaa yötä.

Sitten iloitsemme kaikkien lastenlastemme syntymistä ja kiitämme Luojaa kaikista näistä syntymisistä!

• mimmimummi

Joulustakin jaksetaan jankuttaa vielä vaikka kuinka...ei aloiteta vielä..
      Ennen sai vasta itsenäisyyspäivän jälkeen laittaa joulun esille liikkeissä..nyt se kaupallinen joulu tunkee jo ..lokakuussa.
      Minusta valot ja kynttilät ovat niin ihania valonlähteitä tähän vuodenaikan, eikä niitä tarvi jouluvaloiksi sanoa.. Ihmettelen joskus niitä jotka pitävät vaan ne kaksiviikkoa valoja parvekkeella tai pihassa.
      Jouluihminen olen minäkin...tunnelma syntyy yksinkertaisista asioista..lämmöllä.

• älä turhaan lausu

Ukkoparka, samat jutut sulla oli joulu tai juhannus.

• ihania lauluja

aamu tv:ssä nuori toimittaja sanoi, et lastenlaulut on yksinkertaisia?, minusta toimittajan kommentti oli yksinkertainen.

• Tämä homma lähti siitä, että löysin vanhan valokopionipun jossa oli jonkun kirjoittama juttu siitä, kun hän käveli pitkin "vanhaa Stadia" ja katseli vanhojen rakennusten koristelua ja rakennustaidetta. Sen verran kellastunut ja haalistunut että taisi olla jostain 1980 alusta.
      Siksi laitoin tuon linkin Kalasataman rakentamisen etenemisestä.
      Sinne tulee Stadin korkeimmat ja moderneimmat kerrostalot.
      Harva varmaan tajusi muistella päreiden polttoa entisissä tuvissa tai Tervaksen tuoksua.
      Hämyinen savusauna, päreen loimussa synnytys...jne.

Tietystihän minun piti kirjoittaa vaikeasti, itseni näköisesti.
      Siksi siinä on tuo Joulu-juttu ja vastustamaton huumori.
      Taisi käydä taaskin niin, että yletön naurunpuuska esti ihmisiltä kirjoittamisen :)

H.

• pukki tulee...

hunksz

Sinä ja sun Joulu juttusi, josta kierosti teit aloituksen. Nyt et siis suvaitse, että joku toinen tekisi samasta aiheesta toisenlaisen aloituksen, vaan klikkailet omaa aloitustasi. Häpeä.

Kerro rehellisesti, kuinka vietät itse Joulusi, siis jouluaaton? Onko muistosi vain Wikistä katsomiesi muisteloiden luomaa päretulia??

Minun lapsuudessani oli todellakin ne päretulet karpiittilampun lisäksi. Joulupukki toi aina villasukat ja joskus muutakin päällepuettavaa, mikäli Hesan "pukki" oli saanut jonkun flanelinpalan.

Olihan ne ikimuistoiset Hesan-pukin omenat jouluksi sitten myöhemmin, mutta pukki-pahus oli aina niin kiireinen, että meidän saunareissulla oli jättänyt pussukkansa, milloin porstuaan ja joskus kauemmaksi lumihankeen. Lumessa kyllä saimme todeta viellä aamullakin pukin saappaan jäljet.

Nyt olen vapaa Jouluhössäkästä. Lahjoja en osta kenellekkään ja kenenkään luokse en mene kylään. Aikahyvin välttelen myös joulumusan kuuntelua, koska niistä tulee liikaa muistoja.

Sitä en ymmärrä, miten aloitukseen liittyy joku Kalasataman rakentaminen? Vaikka itse tiedänkin sen hyvin, niin aikamoni ei ehkä ole kuullutkaan moisesta.

Ja sittenkö puhutaan turhaan, että uutisetkin ovat hyvin pääkaupunki keskeisiä?

• pukki tulee... kirjoitti:

hunksz

Sinä ja sun Joulu juttusi, josta kierosti teit aloituksen. Nyt et siis suvaitse, että joku toinen tekisi samasta aiheesta toisenlaisen aloituksen, vaan klikkailet omaa aloitustasi. Häpeä.

Kerro rehellisesti, kuinka vietät itse Joulusi, siis jouluaaton? Onko muistosi vain Wikistä katsomiesi muisteloiden luomaa päretulia??

Minun lapsuudessani oli todellakin ne päretulet karpiittilampun lisäksi. Joulupukki toi aina villasukat ja joskus muutakin päällepuettavaa, mikäli Hesan "pukki" oli saanut jonkun flanelinpalan.

Olihan ne ikimuistoiset Hesan-pukin omenat jouluksi sitten myöhemmin, mutta pukki-pahus oli aina niin kiireinen, että meidän saunareissulla oli jättänyt pussukkansa, milloin porstuaan ja joskus kauemmaksi lumihankeen. Lumessa kyllä saimme todeta viellä aamullakin pukin saappaan jäljet.

Nyt olen vapaa Jouluhössäkästä. Lahjoja en osta kenellekkään ja kenenkään luokse en mene kylään. Aikahyvin välttelen myös joulumusan kuuntelua, koska niistä tulee liikaa muistoja.

Sitä en ymmärrä, miten aloitukseen liittyy joku Kalasataman rakentaminen? Vaikka itse tiedänkin sen hyvin, niin aikamoni ei ehkä ole kuullutkaan moisesta.

Ja sittenkö puhutaan turhaan, että uutisetkin ovat hyvin pääkaupunki keskeisiä?

"pukki tulee..."

Kun hyvin klikkaa, säästyy turhalta kirjoittamiselta, se kai on Windowsin tarkoituskin.
        Tällä en tietenkään tarkoita turhaa linkittelyä.
        Minä suvaitsen mielelläni, jopa hellästi myhäillen nämä tarkoitukselliset aloitukset ajatuksistani. Ne sopivat minulle hyvin, pääasia on että ajatuksiani ajatellaan.

Minun Jouluni olen kirjaillut aikasti tarkasti viime Joulun alla, eivätköhän ne ole löydettävissä, ainakin armas demeter ne jopa muistikin.

Kalasatama-jutskan selitin jo tuossa kommentissani.
        Saattaa olla, että siinä oli vinkkiä Sääksi-ihmisillekin. :)

H.

• Hyvää Joulua!
        hunksz kirjoitti:

"pukki tulee..."

Kun hyvin klikkaa, säästyy turhalta kirjoittamiselta, se kai on Windowsin tarkoituskin.
        Tällä en tietenkään tarkoita turhaa linkittelyä.
        Minä suvaitsen mielelläni, jopa hellästi myhäillen nämä tarkoitukselliset aloitukset ajatuksistani. Ne sopivat minulle hyvin, pääasia on että ajatuksiani ajatellaan.

Minun Jouluni olen kirjaillut aikasti tarkasti viime Joulun alla, eivätköhän ne ole löydettävissä, ainakin armas demeter ne jopa muistikin.

Kalasatama-jutskan selitin jo tuossa kommentissani.
        Saattaa olla, että siinä oli vinkkiä Sääksi-ihmisillekin. :)

H.

Uskon että lähes kaikki muistavat jouluaattosi kulun, olet sen muutamaan kertaan palstoilla toistanut.

• Hyvää Joulua! kirjoitti:

Uskon että lähes kaikki muistavat jouluaattosi kulun, olet sen muutamaan kertaan palstoilla toistanut.

"Hyvää Joulua!"

Kiitos, samoin!

Kuten aina olen jankuttanut, kopioinnut ja toistanut, minä olen Jouluihminen.

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      110
      4955
    2. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      153
      4933
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      4682
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3024
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2713
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2194
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2168
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      42
      1937
    9. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1458
    10. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      37
      1443
    Aihe