Jeesuksen jumalanpelko!

joo_joo

Heprealaiskirje 5
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

22

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan Sanaa

      Jeesus tunsi >Jumalanpelkoa rukoili Jumalaa anoi Jumalaltapelkäsi kuolemaa niinkuin ihminen tekee

      • Etsivä löytää

        Niinkuin sinä?


      • Amen, amen

        Jeesuksella todellakin on Jumala " Jeesuksen Jumala ja Isä" Raamattu

        Meidän Jumala ja Isä on Jeesus


    • Jeesus on Herra Juma

      " Silloin Mooses vei kansan leiristä JUMALAA vastaan, ja he asettuivar vuoren juurelle" 2 Moos 19: 17

      " Ja koko Siinain vuori peittyi savuun, Kun Herra ( Jeesus) astui sille alas tulessa... jae 18

      • -lauta ymmärtäkää jo

        " Ja taivaista kuului (Jeesuksen) ääni: "Tämä (Jeesus) on minun (Jeesuksen) rakas Poikani (Jeesus), johon minä (Jeesus) olen mieltynyt."


      • asiastakyse
        -lauta ymmärtäkää jo kirjoitti:

        " Ja taivaista kuului (Jeesuksen) ääni: "Tämä (Jeesus) on minun (Jeesuksen) rakas Poikani (Jeesus), johon minä (Jeesus) olen mieltynyt."

        Joka ei usko, että Jumala on yksi: Isä, Poika ja Pyhä Henki, ei voi koskaan saavuttaa totuutta, joka tekee terveeksi ja vapaaksi.

        Miksikähän ihminen uskoo olevansa yksi: ruumis, sielu ja henki, mutta ei sitä usko Jumalasta, joka ihmisen kuvakseen loi. Kolmiyhteisiä olemme me ihmiset ja kolmiyhteinen on Jumala.


      • asiastakyse kirjoitti:

        Joka ei usko, että Jumala on yksi: Isä, Poika ja Pyhä Henki, ei voi koskaan saavuttaa totuutta, joka tekee terveeksi ja vapaaksi.

        Miksikähän ihminen uskoo olevansa yksi: ruumis, sielu ja henki, mutta ei sitä usko Jumalasta, joka ihmisen kuvakseen loi. Kolmiyhteisiä olemme me ihmiset ja kolmiyhteinen on Jumala.

        >>>Miksikähän ihminen uskoo olevansa yksi: ruumis, sielu ja henki, mutta ei sitä usko Jumalasta, joka ihmisen kuvakseen loi. Kolmiyhteisiä olemme me ihmiset ja kolmiyhteinen on Jumala.


      • Hän haisee jo
        -lauta ymmärtäkää jo kirjoitti:

        " Ja taivaista kuului (Jeesuksen) ääni: "Tämä (Jeesus) on minun (Jeesuksen) rakas Poikani (Jeesus), johon minä (Jeesus) olen mieltynyt."

        Niin, voimme toki ottaa kökäleen, ripulin ja pierun vangittavaksi samaan pulloon, ja laittaa ne muille näytille, todisteeksi siitä, että kaikki kolme ovat yhtä ja samaa paskaa. Mutta siitäkään huolimatta emme saa ketään vakuuttuneeksi siitä, että se todistaisi Isän, Pojan ja Pyhän Hengen olevan yksi kolmiyhteinen Jumala.


      • jumalan_pete kirjoitti:

        >>>Miksikähän ihminen uskoo olevansa yksi: ruumis, sielu ja henki, mutta ei sitä usko Jumalasta, joka ihmisen kuvakseen loi. Kolmiyhteisiä olemme me ihmiset ja kolmiyhteinen on Jumala.

        Totta juuri näin. Jumalaa ei voi verrata mihinkään eikä kehenkään:

        Jesaja 40
        18 "Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
        25 Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.?

        Jesaja 46
        5 "Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte, kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte, että olisimme toistemme vertaiset?"


    • asiastakyse

      Eikös tuo heprealaiskirje 5:7, että Jumalan Poika, joka tuli taivaasta lihaksi, eli ihmiseksi, oli aivan tavallinen ihminen, kuten me muutkin ihmiset. Hän pelkäsi tietäessään miten kova kuolema oli edessä. Hänellä oli paha mieli kadotettujen takia. Hän iloitsi ystäviensä kanssa. Kaikessa Hän oli kuin ihminen on.

      Hän oli silti synnitön, sillä Hän oli Ihmisen Poikana kuuliainen sille evankeliumin muodolle, jonka julisti täällä kansan keskuusessa. Jumalan Poika siis tuli taivaasta Ihmisen Pojaksi ja näytti meille esikuvan miten mekin voimme elää synnittömänä. Meidän tulee kuulla Häntä, jonka Jumala teki Herraksemme, eli meidän tulee kuulla Jumalan Sanaa, Jeesusta.

      Esikuvamme voitti kuuliaisuuden tähden. Hän, oli niin tavallinen ihminen, että Hän olisi voinut hävitäkin, mutta Hän VOITTI. Hän oli kuuliainen tuomalleen Jumalan Sanalle Ihmisen Poikana ja meidänkin tulee olla sitä samaa, jotta voimme tulla vanhimman veljemme, eli esikuvamme kaltaisiksi ja siten voittaa synnin- ja kuoleman lain.

      Ainoa kelvollinen VÄLIMIES ihmisen ja Jumalan välillä on meidän Herramme, Jeesus Kristus, Jumalan Sana, Jumala.

      • Jumalan Sanaa

        >Hän pelkäsi tietäessään miten kova kuolema oli edessä.< Hän pelkäsi sielunsa kuoleman puolesta.Hän pelkäsi sielunsa menettämistä,ei maallista kuolemaa.


      • asiastakyse
        Jumalan Sanaa kirjoitti:

        >Hän pelkäsi tietäessään miten kova kuolema oli edessä.< Hän pelkäsi sielunsa kuoleman puolesta.Hän pelkäsi sielunsa menettämistä,ei maallista kuolemaa.

        Jeesuksella oli paljon enemmän menetettävänä, kuin vain oma sielunsa. Jos Hän olisi hävinnyt taistelun ja kulkenut täällä korvat kuuroina ja silmät ummessa, olisi koko morsian hävinnyt, eikä tänäänkään täällä olisi yhtäkään Jumalan edessä iloitsevaa.

        TUNTEMISENSA KAUTTA me olemme saaneet laittaa Hänen sielunsa vikauhriksi ja näin meidän sielumme on pelastettu. Tuntemisensa kautta me olemme vanhuskautetut.

        Jesaja 53

        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.


    • Jeesus oli tosiaan tuon mukaan syntinen maanpäällisen elämänsä ajan.

      • asiastakyse

        Eipäs ollut. Jeesus eli synnittömän elämän, vaikka oli aivan tavallinen ihminen.
        Hän pelkäsi ja tuossa tapauksessa pelko ei tullut Hänen oman syntinsä takia, vaan meidän syntimme takia. Hänhän kantoi meidän synnit ristinpuuhun ja kärsi meidän takiamme kovan,katkeran kuoleman ja tiesi tuon kaiken edeltä käsin.


      • En uskalla itse tuomita, onko Jeesus syntinen vai ei — Isä sen tietää — mutta tässäkin asiassa on jotakin ristiriitaa: Raamattu sanoo että Jeesus lihansa puolesta oli ihminen niin kuin mekin. (1.Tim. 2:5 ) Mutta, mutta. Raamattu myös sanoo:

        Psalmit 116
        11 'Minä sanoin hädässäni: "Kaikki ihmiset ovat valehtelijoita".

        Roomalaiskirje 3
        4 "Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valehtelija, niin kuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään".

        Ei riidellä eikä kiistellä, mutta kyllä kai näistä voidaan keskustella?

        Job 25
        4 "Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?"


      • ekivaari kirjoitti:

        En uskalla itse tuomita, onko Jeesus syntinen vai ei — Isä sen tietää — mutta tässäkin asiassa on jotakin ristiriitaa: Raamattu sanoo että Jeesus lihansa puolesta oli ihminen niin kuin mekin. (1.Tim. 2:5 ) Mutta, mutta. Raamattu myös sanoo:

        Psalmit 116
        11 'Minä sanoin hädässäni: "Kaikki ihmiset ovat valehtelijoita".

        Roomalaiskirje 3
        4 "Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valehtelija, niin kuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään".

        Ei riidellä eikä kiistellä, mutta kyllä kai näistä voidaan keskustella?

        Job 25
        4 "Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?"

        Olisi ehkä aiheellista keskustella myös siitä, onko synnitön sen tähden ettei ole syntiä tehnyt vai sen tähden mikä seuraavissa jakeissa sanotaan?:

        Psalmit 32
        2 "Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!"

        Roomalaiskirje 4
        8 "Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"


      • asiastakyse
        ekivaari kirjoitti:

        En uskalla itse tuomita, onko Jeesus syntinen vai ei — Isä sen tietää — mutta tässäkin asiassa on jotakin ristiriitaa: Raamattu sanoo että Jeesus lihansa puolesta oli ihminen niin kuin mekin. (1.Tim. 2:5 ) Mutta, mutta. Raamattu myös sanoo:

        Psalmit 116
        11 'Minä sanoin hädässäni: "Kaikki ihmiset ovat valehtelijoita".

        Roomalaiskirje 3
        4 "Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valehtelija, niin kuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään".

        Ei riidellä eikä kiistellä, mutta kyllä kai näistä voidaan keskustella?

        Job 25
        4 "Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?"

        Ekivaari, onneksemme meidän ei tarvitse, kuin uskoa se, mitä Jumalan Sana meille opettaa ja ilmoittaa.
        Heprealaiskirje 4

        15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.


      • Ei ole aiheellista
        ekivaari kirjoitti:

        Olisi ehkä aiheellista keskustella myös siitä, onko synnitön sen tähden ettei ole syntiä tehnyt vai sen tähden mikä seuraavissa jakeissa sanotaan?:

        Psalmit 32
        2 "Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!"

        Roomalaiskirje 4
        8 "Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

        keskustella mistään Raamattuun liittyvästä näiden itseään varten aloituksia tekevien ja itselleen vastailevien harhaoppisten kanssa. Myös sinä ekivaari kuulut näihin riita-addikteihin ja eripuran levittäjiin. Valheenne ei kiinnosta ja ne eivät aktivoi vastaamaan, vaikka teette kaikkenne heittelemällä provosoivia väitteitä


    • jaikal.fi

      Uskottako että tulette Jeesuksesta yksimielisyyteen kinastelemalla Hänestä?
      Ei ole tullut yksimielisyyttä näiden kinasteluvuosien aikana mitä minä olen seurannut tätä palstaa. Ei sitä yksimielisyyttä tule vaikka jatkatta vielä viisi vuotta. Viiden vuoden kuluttua on varmaan vielä täysin sama kiista, mutta joku palstalainen on ehkä tullut lisää ja tai jäänyt pois.

      Jumala ei ole tarkoittanutkaan että uudestisyntymätön ihminen käsittää hengellisiä asioita. Jumala sen sijaan sanoo suoraan että uudestisyntymätön ei voi ymmärtää. Niin miten joku uskoo että meidän jankkaamisten kautta joku voi ohittaa Jumalan ilmoituksen tästä luonnollisen ihmisen ymmärtämättömyydestä ja ymmärtää siitä huolimatta. Ei mitenkään!

      Nämä asiat kuuluvat uskovien keskuudessa opetettaviin ja opittaviin sekä ymmärrettäviin asioihin. Omilleen Jumala avaa Kristuksen persoonaa ja Kirjoituksia sen muiltakin osilta. Muille nämä jäävät ymmärtämättä. Onhan tästä ymmärtämättömyydestään monta kirjoittajaa tällä palstalla todistaneen vuosikausia. Eikä heille ole kukaan kyennyt pränttäämään päähän ymmärrystä.

      Mutta nämä ihmiset levittävät ihmisjärkeilyyn perustuvia harhaoppejaan. Toiset uskosta osattomat ottavat vastaan ja ymmärtävät ne koska ne perustuvat ihmisen oman järjen päätelmillä ymmärrettäviin asioihin. Niihin oppeihin ei tarvita Pyhää Henkeä opettajaksi koska ihminen ymmärtää Jumalan ulkopuolisen opin muutenkin. Mutta Jumalasta tullut Sana ei aukea näille ihmisille, ei vaikka me kuinka jankuttaisimme. Herra Jeesus Kristus pysyy heille lukittuna kaivona ja Salattuna Jumalana.

      Muuten lukekaa ajatuksen kanssa II-Marin aloitus tästä aiheesta.

    • asiastakyse

      1. Johanneksen kirje 3
      1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
      2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
      3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
      4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
      5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
      6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

    • 1 tim.2:5

      5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

    • aglius

      Voi hyvänen aika näitä kommentteja !

      Miksi ihmeessä monikin pyrkii kommentoimaan uskovien asioita, joista ei voi edes tietää mitään ilman uudestisyntymää, ja senkin jälkeen tarvitaan aikaa ja paljon tutkimista että selviää mitä Raamattu todella sisltää. Uudestisyntymätön ei ymmärrä mitään siitä, kunhan sorkkii sinne tänne oman päänsä tuotoksia, vaikka sydän on pimeä ja uudesta luomuksesta ei ole tietoakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe