ja eenokin viestejä ei kyllä yhtään haluta lukea sellaista harhaopetusta ne on jotta en enää ole muutamaan väivään niitä edes vilkaissu vaan ohitan ne ripeästi katsomattakaan niihin päinkään laitan pisteet ja pilkut jatkoksi laittakaa sit minne tykkäätte ne ...............................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
jumalan peten, ekivaarilaisten
43
159
Vastaukset
- Jumalan lapsi
Meitä oikeassa totuudessa olevia on onneksi paljon. Ette te jumalattomat saa meitä luopumaan uskostamme vaikka kuinka yritätte.
Viimeisellä tuomiolla on aloittajankin turha väittää etteikö hänelle ole julistettu oikeaa evankeliumia.- Eenokki 12
Aloituksen tekijällä on kallonsa sisällä omatunto jyskyttänyt ollen viimeisillään ja kyllähän se tyhjässä päässä tuntuu.
Nämä riivatut valittujen kiusat ja eksyttäjät kyllä saavat tuta mikä henki heissä on vaikuttanut ja kyllä he silloin muistavat meitä.
- aglius
onhan sitä kaikenlaista seköpäätä uskonasiaa hämmentämässä. on ollut aina ja aina tulee olemaan.
8. Mutta Elymas, noita - sillä niin tulkitaan hänen nimensä - vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta.
9. Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen
10. ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?
Paavali ei juurikaan pyrkinyt konsensukseen eikä keskinäisyyteen ihan kaikkien kanssa, eikä niin pidä tehdä tänäänkään.Mikäpäs siinä aglius, Voisit kokeilla Pyhän hengen voimaa ja samoja menetelmiä kuin apostoli Paavali niihin, joita luulet noidiksi tällä palstalla! Sitten vaan alat kuulostelemaan kuka kuuluttaa itselleen taluttajaa,
- mitenkä selitätte
tämän? onko Jumala kolmiyhteinen?
Joh Ilm.7:17 ja 22:3
17. Karitsa, joka on VALTAISUIMEN KESKELLÄ, kaitsee heitä ja johdattaa heidät elämän vesien lähteille, ja Jumala pyyhkii pois kaikki kyyneleet heidän silmistään.
3. Mitään kirousta ei enää ole oleva.
Siellä on Jumalan ja Karitsan VALTAISTUIN, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä.- Pyynnöstä selitän
Valtaistuin on yhteinen. Siinä istuu Jumala JA Karitsa (Jumalan Poika, Jeesus).
Jumala on korottanut Poikansa Karitsan Kuninkaaksi ja antanut hänelle vallan hallita tuota JUMALAN Valtakuntaa. Hänen, Kuninkaan alamaiset palvelevat häntä alamaisina.
Jumala ei ole koskaan ollut kolmiyhteinen eikä tule olemaan.
Raamattu, Jumalan oma sana ei tunne eikä tunnusta sellaista.
Jumala ei anna suvereeniutta kenellekään, ei edes pojalleen.
Jumala on ja tulee aina olemaan Yksi. Pyynnöstä selitän kirjoitti:
Valtaistuin on yhteinen. Siinä istuu Jumala JA Karitsa (Jumalan Poika, Jeesus).
Jumala on korottanut Poikansa Karitsan Kuninkaaksi ja antanut hänelle vallan hallita tuota JUMALAN Valtakuntaa. Hänen, Kuninkaan alamaiset palvelevat häntä alamaisina.
Jumala ei ole koskaan ollut kolmiyhteinen eikä tule olemaan.
Raamattu, Jumalan oma sana ei tunne eikä tunnusta sellaista.
Jumala ei anna suvereeniutta kenellekään, ei edes pojalleen.
Jumala on ja tulee aina olemaan Yksi.Nykysuomen sanakirjan mukaan voi valtaistuin olla viittauksena myös valtaistuinsaliin. Tarkkasilmäisille raamatuntutkijoille aukenee myös sellainen totuus, että siellä ei ole ainoastaan istuimet Isälle ja Pojalle, vaan myös 12 opetuslapselle ja 24 vanhemmalle. Heillä on kaikilla omat istuimet valtaistuimen ympärillä.
- Pyynnöstä selitän
jumalan_pete kirjoitti:
Nykysuomen sanakirjan mukaan voi valtaistuin olla viittauksena myös valtaistuinsaliin. Tarkkasilmäisille raamatuntutkijoille aukenee myös sellainen totuus, että siellä ei ole ainoastaan istuimet Isälle ja Pojalle, vaan myös 12 opetuslapselle ja 24 vanhemmalle. Heillä on kaikilla omat istuimet valtaistuimen ympärillä.
Tuosta opetuslapsien määrästä on epäselvyyttä. Jeesuksellahan oli kymmeniä muitakin opetuslapsia joita hän kutsuu "muiksi lampaikseen" .
24 vanhinta jotka on valittu juutalaisten sukukunnista hyväksytään tutkijoiden piirissä yksimielisesti, eikä minullakaan ole siitä epäilyksiä koska Raamatussa sanotaan niin.
Tämä on siis Taivaallinen Hallitusvalta.
Tämän vallan alla on lisäksi 144 000 alaista jotka hallitsevat uudesti luodussa maassa jossa lihalliset ihmiset, eli me muut, tulemme asumaan. - raamatusta
Pyynnöstä selitän kirjoitti:
Tuosta opetuslapsien määrästä on epäselvyyttä. Jeesuksellahan oli kymmeniä muitakin opetuslapsia joita hän kutsuu "muiksi lampaikseen" .
24 vanhinta jotka on valittu juutalaisten sukukunnista hyväksytään tutkijoiden piirissä yksimielisesti, eikä minullakaan ole siitä epäilyksiä koska Raamatussa sanotaan niin.
Tämän vallan alla on lisäksi 144 000 alaista jotka hallitsevat uudesti luodussa maassa jossa lihalliset ihmiset, eli me muut, tulemme asumaan.Johanneksen ilmestyksestä
Luku 3:12 ja 21
12. Minä teen voittajasta pylvään Jumalan temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos. Minä kirjoitan häneen JUMALANI NIMEN ja Jumalan kaupungin nimen, uuden Jeruselmin, joka laskeutuu alas taivaasta JUMALANI LUOTA, ja oman uuden nimeni.
21.Minä annan voittajan istua kanssani VALTAISTUIMELLANI, kuten minäkin olen voittanut ja ISTUNUT ISÄNI kanssa hänen VALTAISTUIMELLEEN.
Luku 4:2 ja 4
2. Samassa minä olin Hengessä. Taivaassa OLI VALTAISTUIN, ja valtaistuimella oli istuja.
4. ja sen ympärillä oli 24 VALTAISTUINTA joilla istui 24 vanhinta puettuina valkeihin vaatteisiin. Heillä oli päässään kultaiset kruunut.
Luku 11:16
16. Ne 24 vanhinta, jotka istuivat VALTAISTUIMILLAAN JUMALAN EDESSÄ, lankesivat kasvoilleen ja kumartaen palvoivat Jumalaa
tässä tämä on selvästi selittetty ja kuten huomataan niin Jumala ei ole kolmiyhteinen! Pyynnöstä selitän kirjoitti:
Tämän vallan alla on lisäksi 144 000 alaista jotka hallitsevat uudesti luodussa maassa jossa lihalliset ihmiset, eli me muut, tulemme asumaan.>>>Jeesuksellahan oli kymmeniä muitakin opetuslapsia joita hän kutsuu "muiksi lampaikseen" .
- Pyynnöstä selitän
raamatusta kirjoitti:
Johanneksen ilmestyksestä
12. Minä teen voittajasta pylvään Jumalan temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos. Minä kirjoitan häneen JUMALANI NIMEN ja Jumalan kaupungin nimen, uuden Jeruselmin, joka laskeutuu alas taivaasta JUMALANI LUOTA, ja oman uuden nimeni.
21.Minä annan voittajan istua kanssani VALTAISTUIMELLANI, kuten minäkin olen voittanut ja ISTUNUT ISÄNI kanssa hänen VALTAISTUIMELLEEN.
2. Samassa minä olin Hengessä. Taivaassa OLI VALTAISTUIN, ja valtaistuimella oli istuja.
4. ja sen ympärillä oli 24 VALTAISTUINTA joilla istui 24 vanhinta puettuina valkeihin vaatteisiin. Heillä oli päässään kultaiset kruunut.
16. Ne 24 vanhinta, jotka istuivat VALTAISTUIMILLAAN JUMALAN EDESSÄ, lankesivat kasvoilleen ja kumartaen palvoivat Jumalaa
tässä tämä on selvästi selittetty ja kuten huomataan niin Jumala ei ole kolmiyhteinen!Amen sille!
- Pyynnöstä selitän
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Jeesuksellahan oli kymmeniä muitakin opetuslapsia joita hän kutsuu "muiksi lampaikseen" .
Taivaassa on yksi valtaistuin jossa he molemmat istuvat.
Maan päällä on myös yksi valtaistuin, mutta siinä istuu vain Jumalan Poika Karitsa Kuninkaaksi korotettuna.
Nämä näyt ovat annetut vertauskuvina joillekkin. Valtaistuin kuvastaa istujan / istujien asemaa. Pyynnöstä selitän kirjoitti:
Taivaassa on yksi valtaistuin jossa he molemmat istuvat.
Maan päällä on myös yksi valtaistuin, mutta siinä istuu vain Jumalan Poika Karitsa Kuninkaaksi korotettuna.
Nämä näyt ovat annetut vertauskuvina joillekkin. Valtaistuin kuvastaa istujan / istujien asemaa.>>>Nämä näyt ovat annetut vertauskuvina joillekkin. Valtaistuin kuvastaa istujan / istujien asemaa.
- Pyynnöstä selitän
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Nämä näyt ovat annetut vertauskuvina joillekkin. Valtaistuin kuvastaa istujan / istujien asemaa.
Tarvitseeko henki ruumista.
Tarvitseeko henki ruumista.
Sitä samaa voisit kysyä myös Jumalalta. Hän tietää varmaan paremmin, tarvitseeko henki ruumiin (kehon).
Se tarvitseeko henget "ruumiin" taivaassa on kieltämättä vaikea kysymys. Käsitykseni on että tarvii, mutta en usko että se on erillinen osa hengestä, vaan että se on sama kuin henkiolennon näkyvä puoli, ilman lihaa ja ilman verta.
Raamattu sanoo että Jumala on henki (Joh.4:24) ja että hän näyttäytyi Moosekselle Hoorebin vuorella, siten että Mooses sai nähdä Jumalan selkäpuolen (2.Moos.33:23). Joten kysymys kuuluu: Mitä Mooses sai nähdä? Pelkän hengen, vaiko hengen jolla oli henkiruumis? Entäs kun Aadam ja Eeva olivat paratiisissa ja kuulivat kuinka Jumala käyskenteli siellä illan viileydessä? (1.Moos.3:8). Tarviko Jumalan silloin ruumiiin? Kuulivat käyskentelyn? Henki katkoi puunoksia ja risuja maassa?jumalan_pete kirjoitti:
Sitä samaa voisit kysyä myös Jumalalta. Hän tietää varmaan paremmin, tarvitseeko henki ruumiin (kehon).
Se tarvitseeko henget "ruumiin" taivaassa on kieltämättä vaikea kysymys. Käsitykseni on että tarvii, mutta en usko että se on erillinen osa hengestä, vaan että se on sama kuin henkiolennon näkyvä puoli, ilman lihaa ja ilman verta.
Raamattu sanoo että Jumala on henki (Joh.4:24) ja että hän näyttäytyi Moosekselle Hoorebin vuorella, siten että Mooses sai nähdä Jumalan selkäpuolen (2.Moos.33:23). Joten kysymys kuuluu: Mitä Mooses sai nähdä? Pelkän hengen, vaiko hengen jolla oli henkiruumis? Entäs kun Aadam ja Eeva olivat paratiisissa ja kuulivat kuinka Jumala käyskenteli siellä illan viileydessä? (1.Moos.3:8). Tarviko Jumalan silloin ruumiiin? Kuulivat käyskentelyn? Henki katkoi puunoksia ja risuja maassa?Kun näkymätön Jumala "näkyy" näkyväiselle ihmiselle, täytyy se ymmärtää vertauksellisena kielikuvana. Esimerkiksi Jumalan viisaus on hengellistä, mutta se on nähtävänä ikään kuin "takaa päin" tai "selkäpuolelta", sen jälkeen kun Jumala on jotakin viisaudellaan tehnyt:
Matteus 11
19 "Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
Roomalaiskirje 1
20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"
Kun ihminen tekee jotakin, hän työskentelee muokkaamansa materian ulkopuolella, ja tekijä on sivullisille nähtävissä. Jumalan työt ja teot ovat päinvastaisia. Ne tapahtuvat salassa, sillä kaikki mitä Jumala tekee, tekeminen, rakentaminen ja kasvaminen tapahtuu sisältäpäin ja näkymättömissä.ekivaari kirjoitti:
Kun näkymätön Jumala "näkyy" näkyväiselle ihmiselle, täytyy se ymmärtää vertauksellisena kielikuvana. Esimerkiksi Jumalan viisaus on hengellistä, mutta se on nähtävänä ikään kuin "takaa päin" tai "selkäpuolelta", sen jälkeen kun Jumala on jotakin viisaudellaan tehnyt:
Matteus 11
19 "Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
Roomalaiskirje 1
20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"
Kun ihminen tekee jotakin, hän työskentelee muokkaamansa materian ulkopuolella, ja tekijä on sivullisille nähtävissä. Jumalan työt ja teot ovat päinvastaisia. Ne tapahtuvat salassa, sillä kaikki mitä Jumala tekee, tekeminen, rakentaminen ja kasvaminen tapahtuu sisältäpäin ja näkymättömissä.>>>Kun näkymätön Jumala "näkyy" näkyväiselle ihmiselle, täytyy se ymmärtää vertauksellisena kielikuvana.
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Kun näkymätön Jumala "näkyy" näkyväiselle ihmiselle, täytyy se ymmärtää vertauksellisena kielikuvana.
Kiitos, Jumalan_pete, ja hyvää huomenta. Ymmärrän näkymättömän "Jumalan näkemisen" todella niin, että Jumala on nähtävissä vain vain hänen kättensä teoissa, siis sen jälkeen kun Hän on luonut "käsillään" uutta. Näen näissä seuraavissa raamatunkohdissa saman asian:
"PEITÄN SINUT KÄDELLÄNI, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois KÄTENI, näet sinä minun SELKÄPUOLENI; mutta minun KASVOJANI ei voi kenkään katsoa." (2.Moos.33:18-23)
Roomalaiskirje 1
19 "Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille.
[Ap. t. 14:17, Ap. t. 17:27]
20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. [Job 12:7-10; Ps. 19:2-4; Jes. 40:21,26]- ekivaari?
ekivaari kirjoitti:
Kiitos, Jumalan_pete, ja hyvää huomenta. Ymmärrän näkymättömän "Jumalan näkemisen" todella niin, että Jumala on nähtävissä vain vain hänen kättensä teoissa, siis sen jälkeen kun Hän on luonut "käsillään" uutta. Näen näissä seuraavissa raamatunkohdissa saman asian:
"PEITÄN SINUT KÄDELLÄNI, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois KÄTENI, näet sinä minun SELKÄPUOLENI; mutta minun KASVOJANI ei voi kenkään katsoa." (2.Moos.33:18-23)
Roomalaiskirje 1
19 "Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille.
[Ap. t. 14:17, Ap. t. 17:27]
20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. [Job 12:7-10; Ps. 19:2-4; Jes. 40:21,26]uskotko sittenkin kolmiyhteiseen jumalaan?
"Ymmärrän näkymättömän "Jumalan näkemisen" todella niin, että Jumala on nähtävissä vain vain hänen kättensä teoissa, siis sen jälkeen kun Hän on luonut "käsillään" uutta"
Lainaan tässä yhtä kolminaisuuden puolustajaa ja kolminaisuuteen uskovaa!
"Jumalan kolmiyhteydessä on kysymys kolmiykseydestä eli siitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat lukumääräisesti yksi Jumala. Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä käytetään kustakin erikseen nimitystä "persoona", jolla tarkoitetaan itsenäisesti olemassa olevaa (VRT.PERSOONAPRONOMINIT). Isä on siis eri persoona. Poika on eri persoona. Pyhä Henki on eri persoona. Kuitenkaan ei ole olemassa kolmea erillistä Jumalaa, vaan yksi ainoa.
Asian voisi yrittää ilmaista matemaattisesti miniyhtälöllä 1 = 3.
JO PERUSKOULUN ENSILUOKKALAINEN OSAISI SANOA, ETTÄ TUOLLAINEN YHTÄLÖ EI OLE TOSI. EMME YMMÄRRÄ, KUINKA KOLME VOI OLLA YKSI JA KUINKA YKSI VOI OLLA KOLME.
IHMINEN ON RAJOITTUNUT, JUMALA ON ÄÄRETÖN, JUMALA ON PUHUTELRAVISSA EI SELITETTÄVISSÄ.
Sen tähden mitkään tästä ajasta otetut esimerkit tai vertaukset EIVÄT PYSTY Kolminaisuutta kattavasti havainnollistamaan. Pyhää Kolminaisuutta voidaan tuntea vain siinä määrin kuin Raamattu siitä ilmoittaa.
Kolminaisuusoppia emme löydä valmiina Raamatusta. Mutta asiana se on läpi koko Raamatun kulkeva totuus. Ainekset sille ovat olemassa jo Vanhan testamentin ilmoituksen alussa. On selvää, että Raamatun opetus Kolminaisuudesta on täydellisempänä Uudessa testamentissa.
Klassinen kolminaisuusoppi on suurenmoinen ja ytimekäs OPILLINEN RATKAISU, joka pyrkii olemaan uskollinen koko Raamatulle. Se sisältää paradoksin ja mysteerin, jota ihmisjärki ei yrityksistään huolimatta voi ymmärtää.
Oppia Jumalan kolmiykseydestä on sanottu kristillisen kirkon keskeisimmäksi DOGMIKSI. Siitä kiinnipitäminen tai sen hylkääminen vaikuttaa ratkaisevasti pelastusoppiin, käsitykseen Kristuksesta ja ihmisestä, samoin kuin arkivaellukseen.
KRISTINUSKO LEPÄÄ JUMALAN KOLMIYKSEYDEN VARASSA. Jos hylkäämme kolminaisuusopin, joko ajaudumme polyteismiin (kolme Jumalaa) tai kiellämme Kristuksen jumaluuden ja teemme Pyhästä Hengestä persoonattoman voiman."
Tämä on YHTEINEN KRISTILLINEN OPPI, "Jumalan kolminaisuus on eräs keskeinen Kristinuskon PERIAATE. Ilman sen ymmärtämistä et ymmärrä koko sovituksen ideaa. "Sovitti maailman itsensä kanssa"
Kolminaisuusoppi on kristillinen OPETUS Jumalan olemuksesta. Sen mukaan on vain yksi Jumala, joka kuitenkin on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
Se joka ei usko sitä/tätä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!? - raamatusta
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Kun näkymätön Jumala "näkyy" näkyväiselle ihmiselle, täytyy se ymmärtää vertauksellisena kielikuvana.
"Tahdot siis sanoa, että Mooses ei nähnytkään mitään fyysisillä silmillään vaan että kyse oli pelkästään vertauksellinen kielikuva?"
raamatussa kyllä sanotaan näin!
1 Mooseksen kirja
Luku 3:8
8. He kuulivat iltapäivän tuulessa HERRAN JUMALAN KÄVELEVÄN paratiisissa.
Siloin mies vaimoineen piiloutui Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
Luku 18:1-5
1. Herran ilmestyi Aabrahamille Mamren tammistosa, jossa hän istui telttamjansa ovella päivän ollessaan kuumimillaan.
2. Kun hän nosti silmänsä ja kateseli, hän näki edesään seisomassa KOLME MIESTÄ. nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan ja kumartui maahan.
KETKÄ OVAT NÄMÄ KOLME MIESTÄ?
3. ja sanoi HERRANI, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohi.
4. Sallikaa tuoda vähän vettä PESTÄKSENNE jalkanne ja levätkää puun siimeksessä.
5. Minä tuon teille PALASEN LEIPÄÄ virkistääksenne itseänne, ennen kuin jatkatte matkaanne. Sitä varten kaiketi OLETTE poikenneet palvelijanne luo. HE sanoivat: Tee, kuten olet puhunut.
Luku 35:9, 11, 13 ja 14
9. Jumala ilmestyi jälleen Jaakobille hänen palattuaan Mesopotamoasta ja siunasi häntä.
11. Jumala sanoi hänelle: Minä olen Jumala, Kaikkivaltias. Ole hedelmällinen ja lisäänny. Kasan, suuri kansojen joukko sinusta on tuleva, ja kuninkaita lähtee sinun kupeistasi.
13. Sitten JUMALA KOHOSI YLÖS hänen luotaan siitä paikasta, jossa oli häntä PUHUTELLUT.
14. Jaakob pystytti patsaan siihen paikkaan, missä Jumala oli häntä puhutellut, kivipatsaan, vuodatti juomauhrin sen päälle ja valeli sen öljyllä.
2 mooseksen kirja
Luku 24:10 ja 11
10. He NÄKIVÄT ISRAELIN JUMALAN.
Hänen jalkainsa alla oli alusta kuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
11. Hän ei koskenut kädellään israelin valittuihin, ja he KATSELIVAT JUMALAA, söivät ja joivat.
Luku 31:18
18. Lakattuaan puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella HERRA ANTOI hänelle kaksi liitontaulua, kivitaulua joiden kirjoitus oli JUMALAN SORMELLA KIRJOITETTU.
Hesekiel
Luku 1:28
28. Tämä ympöröivä hohde oli näöltään kuin pilvessä sadepäivänä oleva sateenkaari.
Sellainen oli katsoa HERRAN KIRKAUDEN HAHMO.
Sen nähdessään minä lankesin kasvoilleni ja kuulin äänen, kun joku PUHUI - Raamatusta
raamatusta kirjoitti:
"Tahdot siis sanoa, että Mooses ei nähnytkään mitään fyysisillä silmillään vaan että kyse oli pelkästään vertauksellinen kielikuva?"
1 Mooseksen kirja
Siloin mies vaimoineen piiloutui Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
1. Herran ilmestyi Aabrahamille Mamren tammistosa, jossa hän istui telttamjansa ovella päivän ollessaan kuumimillaan.
2. Kun hän nosti silmänsä ja kateseli, hän näki edesään seisomassa KOLME MIESTÄ. nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan ja kumartui maahan.
3. ja sanoi HERRANI, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohi.
4. Sallikaa tuoda vähän vettä PESTÄKSENNE jalkanne ja levätkää puun siimeksessä.
5. Minä tuon teille PALASEN LEIPÄÄ virkistääksenne itseänne, ennen kuin jatkatte matkaanne. Sitä varten kaiketi OLETTE poikenneet palvelijanne luo. HE sanoivat: Tee, kuten olet puhunut.
9. Jumala ilmestyi jälleen Jaakobille hänen palattuaan Mesopotamoasta ja siunasi häntä.
11. Jumala sanoi hänelle: Minä olen Jumala, Kaikkivaltias. Ole hedelmällinen ja lisäänny. Kasan, suuri kansojen joukko sinusta on tuleva, ja kuninkaita lähtee sinun kupeistasi.
13. Sitten JUMALA KOHOSI YLÖS hänen luotaan siitä paikasta, jossa oli häntä PUHUTELLUT.
14. Jaakob pystytti patsaan siihen paikkaan, missä Jumala oli häntä puhutellut, kivipatsaan, vuodatti juomauhrin sen päälle ja valeli sen öljyllä.
2 mooseksen kirja
11. Hän ei koskenut kädellään israelin valittuihin, ja he KATSELIVAT JUMALAA, söivät ja joivat.
18. Lakattuaan puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella HERRA ANTOI hänelle kaksi liitontaulua, kivitaulua joiden kirjoitus oli JUMALAN SORMELLA KIRJOITETTU.
Hesekiel
28. Tämä ympöröivä hohde oli näöltään kuin pilvessä sadepäivänä oleva sateenkaari.
Sen nähdessään minä lankesin kasvoilleni ja kuulin äänen, kun joku PUHUI"Sitä samaa voisit kysyä myös Jumalalta. Hän tietää varmaan paremmin, "tarvitseeko henki ruumiin (kehon).
Se tarvitseeko henget "ruumiin" taivaassa on kieltämättä vaikea kysymys. Käsitykseni on että tarvii, mutta en usko että se on erillinen osa hengestä, vaan että se on sama kuin henkiolennon näkyvä puoli, ilman lihaa ja ilman verta."
Raamattu sanoo että Jumala on henki (Joh.4:24)"
raamatussa sanotaan näin!
Paavalin 1 kierjeestä korinttolaisille
Luku 15:35,36,40 ja 44-50
35. Joku ehkä kysyy: Millä tavalla kuolleet heräävät? Millaisessa ruumiisssa he tulevat?
36. Sinä tyhmä1 Se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole.
44. Kylvetään luonnollinen ruumis nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on luonnollinen ruumis, on myös HENGELLINEN.
45. Onhan kirjoitettu: Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä olento.
Viimeisestä Aadamista tuli elävksi tekevä Henki.
46. Ensimmäisenä ei ole hengellinen vaan luonnollinen. Sen jälkeen on hengellinen.
47. Ensimmäinen ihminen on oli maasta, maallinen, toinen ihminen on TAIVAASTA.
48. Millainen oli maallinen, sellaisia ovat myös malliset. Millainen on taivaallinen, sellaisia ovat myös taivaalliset.
49. kuten meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on oleva myös TAIVAALLISEN KUVA.
50. Mutta sen minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoava peri katoamattomuutta. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
1 Mooseksen kirja
2 mooseksen kirja
Hesekiel
Sen nähdessään minä lankesin kasvoilleni ja kuulin äänen, kun joku PUHUIJohanneksen evankelumista
Luku 12:44
44. Jeesus huusi ja sanoi: joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan LÄHETTÄJÄÄNI.
Apostolien teoista
Luku 7:55 ja 56
55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
JUMALAN KIRKKAUDEN ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.
56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan SEISOVAN JUMALAN oikealla puolella. - raamatusta
Raamatusta kirjoitti:
"Sitä samaa voisit kysyä myös Jumalalta. Hän tietää varmaan paremmin, "tarvitseeko henki ruumiin (kehon).
Se tarvitseeko henget "ruumiin" taivaassa on kieltämättä vaikea kysymys. Käsitykseni on että tarvii, mutta en usko että se on erillinen osa hengestä, vaan että se on sama kuin henkiolennon näkyvä puoli, ilman lihaa ja ilman verta."
raamatussa sanotaan näin!
Paavalin 1 kierjeestä korinttolaisille
Luku 15:35,36,40 ja 44-50
35. Joku ehkä kysyy: Millä tavalla kuolleet heräävät? Millaisessa ruumiisssa he tulevat?
36. Sinä tyhmä1 Se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole.
44. Kylvetään luonnollinen ruumis nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on luonnollinen ruumis, on myös HENGELLINEN.
45. Onhan kirjoitettu: Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä olento.
Viimeisestä Aadamista tuli elävksi tekevä Henki.
46. Ensimmäisenä ei ole hengellinen vaan luonnollinen. Sen jälkeen on hengellinen.
47. Ensimmäinen ihminen on oli maasta, maallinen, toinen ihminen on TAIVAASTA.
48. Millainen oli maallinen, sellaisia ovat myös malliset. Millainen on taivaallinen, sellaisia ovat myös taivaalliset.
49. kuten meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on oleva myös TAIVAALLISEN KUVA.
50. Mutta sen minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoava peri katoamattomuutta."Sitä samaa voisit kysyä myös Jumalalta. Hän tietää varmaan paremmin, "tarvitseeko henki ruumiin (kehon).
Luukkaan evankeliumista
luku 24:5-7 ja 36-43
5. He pelästyivät ja kumartuivat kasvoilleen maahan. Mutta miehet sanoivat heille: Miksi te etsitte elävää kuolleiden joukosta?
6. Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös.
Muistakaa, että ollessaan vielä Galileassa hän
7. sanoi: Ihisen poika annetaan syntisten käsiin ja ristiinnaulitaan, ja kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.
36. Heidän tästä puhuessaan Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: Rauha teille!
37. He säikähtivät ja pelkäsivät, luullen näkevänsä aaveen.
38. Jeesus sanoi heille: Miksi olette hämmästyneitä, ja miksi sellaisia AJATUKSIA NOUSEE SYDÄMEENNE?
39. Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse olen tässä.
Kosketelkaa minua ja katsokaa.
Eihän aaveella ole LIHAA JA LUITA, niin kuin te näette minulla olevan.
40. Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
41. Kun he hämmästyksen ja ilon tähden EIVÄT VIELÄKÄÄN USKONEET, Jeesus sanoi heille: Onko teillä täällä jotain SYÖTÄVÄÄ?
42. He antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
43. Hän otti sen ja SÖI heidän nähtensä. raamatusta kirjoitti:
1 Mooseksen kirja
2 mooseksen kirja
Hesekiel
Sen nähdessään minä lankesin kasvoilleni ja kuulin äänen, kun joku PUHUIKETKÄ OVAT NÄMÄ KOLME MIESTÄ?
Se on Jumalan aika, jolle aika on aina "tässä ja nyt", joka on yhtä kuin menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus:
Ilmestyskirja 1
4 "Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä
s e i t s e m ä l t ä - h e n g e l t ä, - jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,"
Ilmestyskirja 1
8 'Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.'
Ilmestyskirja 4
8 'Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on".ekivaari? kirjoitti:
uskotko sittenkin kolmiyhteiseen jumalaan?
"Ymmärrän näkymättömän "Jumalan näkemisen" todella niin, että Jumala on nähtävissä vain vain hänen kättensä teoissa, siis sen jälkeen kun Hän on luonut "käsillään" uutta"
"Jumalan kolmiyhteydessä on kysymys kolmiykseydestä eli siitä, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat lukumääräisesti yksi Jumala. Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä käytetään kustakin erikseen nimitystä "persoona", jolla tarkoitetaan itsenäisesti olemassa olevaa (VRT.PERSOONAPRONOMINIT). Isä on siis eri persoona. Poika on eri persoona. Pyhä Henki on eri persoona. Kuitenkaan ei ole olemassa kolmea erillistä Jumalaa, vaan yksi ainoa.
JO PERUSKOULUN ENSILUOKKALAINEN OSAISI SANOA, ETTÄ TUOLLAINEN YHTÄLÖ EI OLE TOSI. EMME YMMÄRRÄ, KUINKA KOLME VOI OLLA YKSI JA KUINKA YKSI VOI OLLA KOLME.
IHMINEN ON RAJOITTUNUT, JUMALA ON ÄÄRETÖN, JUMALA ON PUHUTELRAVISSA EI SELITETTÄVISSÄ.
Sen tähden mitkään tästä ajasta otetut esimerkit tai vertaukset EIVÄT PYSTY Kolminaisuutta kattavasti havainnollistamaan. Pyhää Kolminaisuutta voidaan tuntea vain siinä määrin kuin Raamattu siitä ilmoittaa.
Kolminaisuusoppia emme löydä valmiina Raamatusta. Mutta asiana se on läpi koko Raamatun kulkeva totuus. Ainekset sille ovat olemassa jo Vanhan testamentin ilmoituksen alussa. On selvää, että Raamatun opetus Kolminaisuudesta on täydellisempänä Uudessa testamentissa.
Klassinen kolminaisuusoppi on suurenmoinen ja ytimekäs OPILLINEN RATKAISU, joka pyrkii olemaan uskollinen koko Raamatulle. Se sisältää paradoksin ja mysteerin, jota ihmisjärki ei yrityksistään huolimatta voi ymmärtää.
Oppia Jumalan kolmiykseydestä on sanottu kristillisen kirkon keskeisimmäksi DOGMIKSI. Siitä kiinnipitäminen tai sen hylkääminen vaikuttaa ratkaisevasti pelastusoppiin, käsitykseen Kristuksesta ja ihmisestä, samoin kuin arkivaellukseen.
KRISTINUSKO LEPÄÄ JUMALAN KOLMIYKSEYDEN VARASSA. Jos hylkäämme kolminaisuusopin, joko ajaudumme polyteismiin (kolme Jumalaa) tai kiellämme Kristuksen jumaluuden ja teemme Pyhästä Hengestä persoonattoman voiman."
Tämä on YHTEINEN KRISTILLINEN OPPI, "Jumalan kolminaisuus on eräs keskeinen Kristinuskon PERIAATE. Ilman sen ymmärtämistä et ymmärrä koko sovituksen ideaa. "Sovitti maailman itsensä kanssa"
Kolminaisuusoppi on kristillinen OPETUS Jumalan olemuksesta. Sen mukaan on vain yksi Jumala, joka kuitenkin on ilmoittanut itsensä kolmessa persoonassa: Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
Se joka ei usko sitä/tätä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!?>"Se joka ei usko sitä/tätä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!?"<
Tuo on lainaus Athanioksen uskontunnustuksesta, ei Raamatusta.
Tämä on Raamatusta:
Heprealaiskirje 4
14 "Kun meillä siis on suuri - y l i m m ä i n e n - p a p p i, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."
1. Johanneksen kirje 4
15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."
1. Johanneksen kirje 5
5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"ekivaari? kirjoitti:
uskotko sittenkin kolmiyhteiseen jumalaan?
Se joka ei usko sitä/tätä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!?Lisää ON ja EI oppia eli kolminaisuusoppia:
Athanasioksen uskontunnustus.
Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton. Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön. Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki ON ikuinen, EI-kä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin EI myöskään ole kolmea luomatonta EI-kä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.
Samoin ON Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, EI-kä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias. Samoin Isä ON Jumala, Poika ON Jumala ja Pyhä Henki ON Jumala, EI-kä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä ON Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, EI-kä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.
Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta. Isää EI kukaan ole tehnyt, luonut EI-kä synnyttänyt. Poika ON yksin Isästä, häntä EI ole tehty EI-kä luotu, vaan hän ON syntynyt. Pyhä Henki ON lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä EI ole tehty EI-kä luotu EI-kä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä ON siis yksi, EI ole kolmea Isää, Poika ON yksi, EI ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki ON yksi, EI ole kolmea Pyhää Henkeä.
Tässä kolminaisuudessa EI ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, EI mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa OVAT yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin ON siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka ON yksi, ja ykseyttä joka ON kolminaisuus.
Sen joka tahtoo pelastua, ON siis ajateltava kolminaisuudesta näin.
Lähde Wikipedia.
Raamattu sanoo, että joka uskoo ja kastetaan pelastuu, Mark.16:16. Sen sijaan joku on keksinyt, että kolminaisuudesta on ajateltava niinkuin HE selittävät, muutoin ei pelastu. Mutta mitä sanoo sana:
Jas 5:12 ….vaan "ON" olkoon teillä "ON", ja "EI" olkoon teillä "EI", ettette joutuisi tuomion alle.
ON ja EI- oppi, niinkuin kolminaisuusoppi selittää Jumalaa, on harhaoppia. Ihmisoppi on ihmisoppia ja Raamattu on Jumalan sanaa.
Aamen.- raamatusta
ekivaari kirjoitti:
Se on Jumalan aika, jolle aika on aina "tässä ja nyt", joka on yhtä kuin menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus:
Ilmestyskirja 1
4 "Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä
s e i t s e m ä l t ä - h e n g e l t ä, - jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,"
Ilmestyskirja 1
8 'Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.'
Ilmestyskirja 4
8 'Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on"."KETKÄ OVAT NÄMÄ KOLME MIESTÄ?
Se on Jumalan aika, jolle aika on aina "tässä ja nyt", joka on yhtä kuin menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus:"
nytte meni ohi mitä tarkoitat tällä? ja mitä oikein yrität selittää?
ei vastauksesi anna vastausta siihen ketkä olivat kolme miestä Aabrahamin luona?
oliko siinä Isä, Poika ja joku enkeli?
näyttäytykö Isä ja Poika yhdessä Aabrahamille? oliko mukana joku enkeli?
esittelikö Isä jo Poikansa joillekkin vanhan liiton henkilöille?
tiesikö jo osa vanhan liiton henkilöistä että Jumalalla on poika?
sanoohan Daavidkin näin
Psalmi 110:1
1. Daavidin psalmi
HERRA SANOI MINUN HERRALLENI: Istu minun oikealle puolelle, kunnes minä panen vihollisesi sinun jalkojesi alle.
Danielista
Luku 3:25
25. Hän sanoi: Minä näen neljä miestä kävelemässä vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltään kuin JUMALAN POIKA
Kenet Nebukadnessar näki?
Isän vai Pojan?
Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille
Luku 10:4
4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. He näet joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi. Se kallio oli KRISTUS
vastatkaapa ketkä olivat nämä kolme miestä? vastatkaa myös muihin kysymyksiin ja perustelkaa vastauksenne! - Joh.Ilm.5:6-8
raamatusta kirjoitti:
Johanneksen ilmestyksestä
tässä tämä on selvästi selittetty ja kuten huomataan niin Jumala ei ole kolmiyhteinen!6. minä näin, että VALTAISTUIMEN ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
7. Hän tuli ja otti kirjan VALTAISUIMELLA istuvan oikeasta kädestä.
8. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan ETEEN, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset, - Luukkaan
jumalan_pete kirjoitti:
Nykysuomen sanakirjan mukaan voi valtaistuin olla viittauksena myös valtaistuinsaliin. Tarkkasilmäisille raamatuntutkijoille aukenee myös sellainen totuus, että siellä ei ole ainoastaan istuimet Isälle ja Pojalle, vaan myös 12 opetuslapselle ja 24 vanhemmalle. Heillä on kaikilla omat istuimet valtaistuimen ympärillä.
Evankeliumista
Luku 22:29 ja 30
29. Minä säädän teille VALTAKUNNAN, kuten ISÄNI ON SÄÄTÄNYT MINULLE.
30. Te saatte minun VALTAKUNNASSANI syödä ja juoda minun pöydäsäni sekä istua VALTAISTUIMILLA ja hallita Israelin 12 heimoa. - Luukkaan
Tämän vallan alla on lisäksi 144 000 alaista jotka hallitsevat uudesti luodussa maassa jossa lihalliset ihmiset, eli me muut, tulemme asumaan.Evankeliumista
30. Te saatte minun VALTAKUNNASSANI syödä ja juoda minun pöydäsäni sekä istua VALTAISTUIMILLA ja hallita Israelin 12 heimoa. - Voivoivoivoivoivoi
Luukkaan kirjoitti:
Evankeliumista
30. Te saatte minun VALTAKUNNASSANI syödä ja juoda minun pöydäsäni sekä istua VALTAISTUIMILLA ja hallita Israelin 12 heimoa.Paitsi sinä et...
raamatusta kirjoitti:
"KETKÄ OVAT NÄMÄ KOLME MIESTÄ?
Se on Jumalan aika, jolle aika on aina "tässä ja nyt", joka on yhtä kuin menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus:"
nytte meni ohi mitä tarkoitat tällä? ja mitä oikein yrität selittää?
ei vastauksesi anna vastausta siihen ketkä olivat kolme miestä Aabrahamin luona?
oliko siinä Isä, Poika ja joku enkeli?
näyttäytykö Isä ja Poika yhdessä Aabrahamille? oliko mukana joku enkeli?
esittelikö Isä jo Poikansa joillekkin vanhan liiton henkilöille?
tiesikö jo osa vanhan liiton henkilöistä että Jumalalla on poika?
sanoohan Daavidkin näin
Psalmi 110:1
1. Daavidin psalmi
HERRA SANOI MINUN HERRALLENI: Istu minun oikealle puolelle, kunnes minä panen vihollisesi sinun jalkojesi alle.
Danielista
Luku 3:25
25. Hän sanoi: Minä näen neljä miestä kävelemässä vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltään kuin JUMALAN POIKA
Kenet Nebukadnessar näki?
Isän vai Pojan?
Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille
Luku 10:4
4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. He näet joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi. Se kallio oli KRISTUS
vastatkaapa ketkä olivat nämä kolme miestä? vastatkaa myös muihin kysymyksiin ja perustelkaa vastauksenne!Ne kolme miestä olivat kolme Jumalan enkeliä:
Heprealaiskirje 1
14 "Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?"
Apostolien teot 7
30 "Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa enkeli palavan orjantappurapensaan liekissä." [Ap. t. 7:35]- Luojani,Jumalani
ekivaari kirjoitti:
>"Se joka ei usko sitä/tätä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!?"<
Tuo on lainaus Athanioksen uskontunnustuksesta, ei Raamatusta.
Tämä on Raamatusta:
Heprealaiskirje 4
14 "Kun meillä siis on suuri - y l i m m ä i n e n - p a p p i, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."
1. Johanneksen kirje 4
15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."
1. Johanneksen kirje 5
5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"Minä uskon että Jeesus on Jumalan Poika,.. ja juuri Hän tuli omiensa eli Israelilaisten tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan".... vaan naulitsivat ristille.
" Ja sinä olet valmistanut itsellesi kansasi Israelin, omaksi kansaksesi ikuisiksi ajoiksi; ja sinä Herra (Jeesus), olet tullut heidän Jumalaksensa"!! 2 Sam 7: 24
Aivan näin, Uskomme että Jeesus on Kristus, Herra Sebaot, .. hän on nyt meidän Jumalamme, koska Israelin kansa joutui hyljätyksi, epäuskonsa vuoksi.
Raamattu kertoo: " Jeesuksen Jumala ja Isä" Jeesus on meidän Isämme: " Eikö meillä kaikilla ole sama Isä, eikö sama Jumala , Jeesus Kristus ole meitä kaikkia luonut??? On, on , amen.. terv. benedi - raamatusta
ekivaari kirjoitti:
Ne kolme miestä olivat kolme Jumalan enkeliä:
Heprealaiskirje 1
14 "Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?"
Apostolien teot 7
30 "Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa enkeli palavan orjantappurapensaan liekissä." [Ap. t. 7:35]"Ne kolme miestä olivat kolme Jumalan enkeliä:"
oliko?
SANOTKO JA USKOTKO ETTÄ HERRA ON ENKELI?
1 Mooseksen kirja
3. ja sanoi HERRANI, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohi. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
"Ne kolme miestä olivat kolme Jumalan enkeliä:"
oliko?
SANOTKO JA USKOTKO ETTÄ HERRA ON ENKELI?
1 Mooseksen kirja
3. ja sanoi HERRANI, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohi."SANOTKO JA USKOTKO ETTÄ HERRA ON ENKELI?"
kumarsiko Aabraham enkelille?
Johanneksen Ilmestyksestä
Luku 22:8 ja 9
8. Minä Johannes kuulin ja näin tämän. Sen kuultuani ja nähtyäni minä lankesin maahan KUMARTUEKSENI SEN ENKELIN jalkojen eteen, joka näytti tämän minulle.
9. Hän sanoi minulle: VARO, ETTTET SITÄ TEE. Minä olen Jumalan palvelija kuten sinä, sinun veljesi profeetat ja ne, jotka ottavat vaarin tämän kirjan sanoista.
KUMARTAEN PALVO JUMALAA.
1 Mooseksen kirja
2. Kun hän nosti silmänsä ja kateseli, hän näki edesään seisomassa KOLME MIESTÄ. nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan ja KUMARTUI MAAHAN.
3. ja sanoi HERRANI, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohi. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
1 Mooseksen kirja
2 mooseksen kirja
Hesekiel
Sen nähdessään minä lankesin kasvoilleni ja kuulin äänen, kun joku PUHUI2 mooseksen kirja
Luku 33:11
11. HERRA PUHUTTELI MOOSESTA KASVOISTA KASVOIHIN, KUTEN MIES PUHUTTELEE TOISTA.
Sitten Mooses palasi takaisin leiriin. Joosua, Nuunin poika, hänen apulaisensa ja palvelijansa, ei poistunut majasta. - et ole vielä
ekivaari kirjoitti:
Ne kolme miestä olivat kolme Jumalan enkeliä:
Heprealaiskirje 1
Apostolien teot 7
30 "Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa enkeli palavan orjantappurapensaan liekissä." [Ap. t. 7:35]vastannut kysymykseen!
Ylimmäisenä pappina iankaikkisesti taivaissa toimivalla Jumalan pojalla on siellä Isän Jumalan lupaama, Daavidilta peritty valtaistuin:
Luukas 1
32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,"
Puhe on juuri tästä kuninkuudesta ja valtaistuimesta:
2. Samuelin kirja 7
16 "Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."
Heprealaiskirje 5
5 'Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
6 niin kuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
Heprealaiskirje 8
1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"
Majesteetti itse on tietenkin se, joka valtaistuimet ja niiden paikat antaa ja jakaa.
Matteus 20
23 'Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen
e i - o l e - m i n u n - a n n e t t a v i s s a n i, - vaan se annetaan niille, joille minun - I s ä n i - on sen valmistanut".
Kyllä täällä selvän opin sotkijoita ja hämmentäjiä riittää.Antakaa nyt helluntailaisten ja muiden uskonnollisten pakanoiden pitää monijumalainen uskonsa. Se on heidän uskonsa samalla tavalla kuin buddhalaisilla Buddhan patsaisiin.
- tautiapiisaa
Siinä niitä sotkijoita oli heti pieni jono, tottakai seura vetää puoleensa.
mikähän eistä lappixesta ja ekistä tekee uudestisyntyneen ?
- v ä l i m e r k k i
" muutamaan väivään niitä vilkaissut "
väivään vilkaissut väivään vilkaissut väivään väivään väivään laitan pisteet ja pilkut jatkoksi niihin päinkään..............
niihin päinkään muutamaan väivään niihin päinkään laitan pisteet ja pilkut......................
................niihin päinkään muutamaan väivään..............
väivään päinkään väivään päinkään..................
Onkohan minussa nyt sitten demoni, kun alkoi runoina riimitellä tuo yksi sana -väivään- jossa kirjoitusvirhe?
Joka tapauksessa laittakaa pilkut ja pisteet ja loputkin välimerkit sitten ihan minne haluatte laitan ne perään tässä niitä tulee nyt sithen , . , . ,. ,, .... ,, --- ,,,, .... ----,,,,, ,,, ... ,,,,, .. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,..........................;;;;;;;;;;;;;;;;;;;::::::::::::::::::::::::::..................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,___________________-----------------,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.................----------------;;;;;;;;,,,,,,,,......,.,.,.-.,.-.,.ja vähän kirjaimia myös pikku mussukkaiseni sekaan tässä näin - ddvjdkbsdubkic dijcdijbubebdcdhbhbugyrtetdetFCGVHBSJXSJXNSJJX XBSJXHNJXSJXNSJX CH JDHCNJDC DJCHXNJbubsiegwnyqtfrr5dfrfrqdrqfstgnyuhdebgfuiwbdwcuiejduewccnecujdevhducvwjnuwjdcnuedjnceunc ja piste tähän näääääin .
Olenko hullu vai luova vai molempia pahoittelen jos tämä kirjoitukseni loukkaa jotakuta kun tuntui hyvältä revitellä.
Siunattua päivänjatkoa, pikku mussukkaiseni, heipparallaa.
PS. Demonia minusta saa sitten hakea Jerusalemin hautuumaalta saakka! - Ilooo
Väivää teacher
,T!
Kiitos, se oli hauskaa! Eihän sulla ny oikeesti menny hermo? Jos meni, niin me voimme sun lepäillessä käyttää noita välimerkkejä joita laitoit tuohon jemmaan:)
Tää oli päivän paras, ilo Herrassa on teidän väkevyytenne! Ilo välimerkeistä on plussaa! - raamatusta
Matt.28:18
18. Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
1.kor.15:24 ja 25
24. Sen jälkeen tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25. Sillä hänen on hallittava "siihen asti,
kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
Joh.Ilm.3:21
Luku 3:21
21.Minä annan voittajan istua kanssani VALTAISTUIMELLANI, kuten minäkin olen voittanut ja ISTUNUT ISÄNI kanssa hänen VALTAISTUIMELLEEN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2272955
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1202111Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171701Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141655Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2921520Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471257- 471196
- 1061032
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan58974- 91947