Jeesus: "kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

joo_joo

5. Mooseksen kirja 18
18 Siksi minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta profeetan, joka on sinun kaltaisesi; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan.
19 Jos joku ei kuuntele niitä sanoja, jotka hän minun nimissäni puhuu, minä itse vaadin tilille sen miehen.

Johannes 5
46 Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.
47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

23

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo_joo

      Apostolien teot 7
      37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'.



      Apostolien teot 3
      22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
      23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
      24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
      25 Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.
      26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

    • huutajahaataja

      niin niin ja mikähän se on taas tämänkin heittoverkon tarkoitus !?

    • joo_joo

      Johannes 1
      45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".

      • Todistaja taas

        Tämä on taas niitä jehovantodistajien juttuja.


      • ml213.
        Todistaja taas kirjoitti:

        Tämä on taas niitä jehovantodistajien juttuja.

        Ajattelevatko ja uskovatko Jehovan todistajat Raamatun ilmoituksiin kuin ne on ilmoitettu. Aloittajahan tuo esille Raamatun ilmoituksia ja onko siis nämä RAAMATUN ilmoitukset myös heidän ajatuksiaan.

        Pitääkö Jehovan todistaja käsite siten uskoa kirjaimellisesti, jos/kun he uskovat Raamatun mukaisesti.


      • joo_joo
        Todistaja taas kirjoitti:

        Tämä on taas niitä jehovantodistajien juttuja.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

        Oliko Jeesus jehovantodistaja?

        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"

        Oliko Paavali jehovantodistaja?

        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. "

        Onko Raamattu jehovantodistajien kirjoittama?

        Miksi luet jehovantodistajien kirjoittamaa Raamattua?

        Vai oletko sinä koskaan lukenut Raamattua kun et tunne Jeesuksen ja Paavalin opetuksia?


      • Puurossa löötyy
        Todistaja taas kirjoitti:

        Tämä on taas niitä jehovantodistajien juttuja.

        Voipihan se ollakin jehovantodistajien juttuja. Tämä joo_joo on adventisti ja adventismissa on edelleenkin erittäin paljon vaikutteita jehovantodistajilta, koska jehovat ja adventistit vaelsivat aikoinaan saman katon alla ja söivät puuronsa samasta yhteisestä padasta. Ellen teki siitä sitten lopullisen pesäeron, kun Miller ensin suolasi omalla suolallaan puuron niin, ettei jehovan todistajille puuro enää maistunutkaan. Sitten jehovat alkoivat keittää omaa puuroaan ja jättivät suolan kokonaan pois. Ja kun puuro käy suolattomaksi, niin kenelle sellainen enää maistuu.


    • joo_joo

      Jeesus kumarsi ja palveli J_U_M_A_L_A_A .

      Luukas 4
      7 Jos sinä siis kumarrut minun eteeni, niin tämä kaikki on oleva sinun."
      8 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Kirjoitettu on: 'Sinun pitää kumartaman Herraa, sinun Jumalaasi, ja häntä ainoata palveleman'."

      • Todistaja taas

        Jos nyt tulisin uskoon teidän oppienne mukaan, mihin seurakuntaan kehottaisitte?

        Vai voitteko molemmat sanoa suoraan " en ole jehovantodistaja, pois se minusta!"


      • joo_joo
        Todistaja taas kirjoitti:

        Jos nyt tulisin uskoon teidän oppienne mukaan, mihin seurakuntaan kehottaisitte?

        Vai voitteko molemmat sanoa suoraan " en ole jehovantodistaja, pois se minusta!"

        En ole jehovantodistaja, vaan luterilainen, joka ei usko kolminaisuusoppiin.
        Luokittelisin itseni lähinnä areiolaiseksi, mutta kun meillä areiolaisilla ei ole omaa kirkkoa tai omia seurakuntia, niin on pakko pysyä luterilaisena.
        Areiolaista minusta ei olisi tullut, jos en olisi lukenut itse Raamattua, vaan juossut vain kaiken maailman humpuukiraamattukouluissa kuuntelemassa todisteluja hölynpölykolminaisuusopista.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Areios


    • Todistaja taas

      Raamatun lukeminen ei tee ihmisestä kristittyä, vaan se, että ottaa Jeesuksen vastaan lunastajana, Herrana. Luterilainenkaan et ole, koska et yhdy luterilaiseen uskontunnustukseen. Ei silti, etteikö Jumalaa voisi seurata seurakuntien ulkopuolellakin, mutta sama eksytyksen henki vaan on sinun siteerauksissa kuin jehovantodistajilla. Se on tosi surullista.

      • joo_joo

        Mikä sinun mielestäsi nyt on niin surullista?

        Markus 10
        15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

        Roomalaiskirje 8
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

        Matteus 6
        9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
        11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.


    • joo_joo

      Luukas 18
      18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
      19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

    • joo_joo

      Matteus 21
      11 Niin kansa sanoi: "Tämä on se profeetta, Jeesus, Galilean Nasaretista".

    • joo_joo

      Markus 6
      4 Niin Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja sukulaistensa kesken ja kodissaan".

    • joo_joo

      Luukas 9
      51 Ja kun hänen ylösottamisensa aika oli täyttymässä, käänsi hän kasvonsa Jerusalemia kohti, vaeltaaksensa sinne.

      Luukas 13
      33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.

      "Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että PROFEETTA saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa."

    • ihmeselitystä

      mitenkä lienee oletko uuudestisyntynyt koskaan !

      Kyllä Raamatusta voipi kiivailla ihan ilman sitäkin, mutta Henki puuttuu, ja sen huomaa joka sen omistaa.

      • joo_joo

        Kumoa esittämäni raamatunkohdat, kohta kohdalta, jos pystyt siihen.

        "ihmeselitystä"

        "Ihmeselityksellä" tarkoitat kai esittämiäni Raamatun jakeita, Raamatun "ihmeselityksiä".

        Miksi et usko Henkesi kanssa Raamatun "ihmeselitystä"?


      • joo_joo

        "mutta Henki puuttuu, ja sen huomaa joka sen omistaa. "

        Kenen on mielipiteet ja uskomukset, omistajan vai omistetun?

        Onko omistamasi Henki vain omistajalleen taka******, myötäillen omistajansa, elikkä sinun, uskomuksia?

        Sinä olet sellaiselle Hengelle Herra ja Jumala.


    • joo_joo

      Apostolien teot 5
      30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
      31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

      Filippiläiskirje 2
      9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

      J_U_M_A_L_A
      herätti ja korotti ihmisen Jeesuksen Kristukseksi

      Keisari Konstantinus Suuri
      korotti ihmisen Jeesuksen Jumalaksi,
      muiden roomalaisten Keisari-Jumalien rinnalle,
      sillä eihän se olisi ollut ollenkaan sopivaa
      että Jeesus ei olisi ollut
      samanarvoinen Jumala
      Keisareiden rinnalla.

      • joo_joo

      • joo_joo kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimmäinen_ekumeeninen_kirkolliskokous

        Seuraavassa hiukan uskontunnustusten tarkastelua. Apostolinen uskontunnustus syntyi ensimmäisellä ja toisella vuosisadalla.

        Apostolinen uskontunnustus:

        ”Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.”

        Nikean uskontunnustus laadittiin Nikean ensimmäisessä kirkolliskokouksessa vuonna 325 apostolisen uskontunnustuksen pohjalta.

        Nikean uskontunnustus:

        ”Me uskomme yhteen Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyväisten ja näkymättömien Luojaan, ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, [Jumala Jumalasta][2], Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi, meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.
        Uskomme Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka lähtee Isästä [ja Pojasta] ja jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta. Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen seurakunnan. Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi, odotamme kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.”

        Näitä kahta uskontunnustusta vertailemalla voi nähdä, mitä ”tavaraa” herrat ”oikeaoppiset” piispat ovat lisänneet matkan varrella ensimmäiseen apostoliseen tunnustukseen ryhdyttyään järjellään selitämään Jumalaa..
        Esimerkiksi Jeesus on korotettu Jumalaksi ja Pyhää Henkeä on alettu kumartaa ja kunnioittaa yhdenvertaisena Isän ja Pojan kanssa, vaikka Jeesus sanoo toisin Joh.14:28.

        Mitä seuraavassa Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 381 päätettiin?
        Kokouksen päätös oli, että Jumala on yksi mutta ilmenee kolmena persoonana. Myös Pyhän Kolminaisuuden salaisuusluonnetta korostettiin. Konstantinopolin piispan Makedonioksen oppi, että Pyhä Henki ei ole Jumalan persoona vaan vain Jumalan voima, tuomittiin harhaopiksi. Lisäksi Nikean uskontunnustus vahvistettiin eräin lisäyksin.

        Kolminaisuusoppia oli siis kehitetty edelleen ja muulla tavoin uskovat julistettiin harhaoppisiksi.
        Kolminaisuusopin sanottiin olevan Jumalan salaisuus. Näin ollen, se oli mielestäni kehitetty ”salatieteeksi”, jota ihminen ei edes voi ymmärtää.
        Se on vain hyväksyttävä ”totuutena”. Ja sitähän ei voi tehdä uudestisyntymätön vailla Pyhää Henkeä oleva, sanotaan tänä päivänä.

        Athanasioksen uskontunnustuksesta:
        Athanasioksen uskontunnustus on läntistä alkuperää, latinankielinen ja kolmesta vanhasta tunnustuksesta myöhäisin, syntynyt todennäköisesti 500-luvun alussa Espanjassa. Se puolustaa Jumalan kolmiyhteyttä ja oppia Kristuksesta tosi Jumalana ja ihmisenä.

        En kopioi tilan säästämiseksi koko uskontunnustusta tähän. Linkki:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

        Lopuksi sanon, että minun uskontunnustukseni on ensimmäinen, apostolinen uskontunnustus. Eivät sen jälkeen ihmisten, joita ”oppineet” piispatkin lienevät olleet, omasta päästään kehittelemät jatkokappaleet tunnustukseen heidän pyrkiessään selittämään selittämätöntä Jumalaa. Jumala on yksi. Meidän, ei-trinitaarien, ei tarvitse selittää Jumalaa ollenkaan. Hän on se, mitä Raamattu sanoo. Yksi.
        Siihen ei tarvitse mitään lisätä eikä selittää.

        Rev 2:4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
        Rev 2:5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

        Lähde uskontunnustusten osalta: Wikipedia, muilta osin Jumalan sana Raamattu.


    • 1piet.1:3

      3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.

      Me uskomme Jeesuksen todistuksen, että Jumala on hänen Isänsä. Ja Jumalan todistuksen, että Jeesus Kristus on hänen Poikansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe