Kolminaisuusopin Jumala on Ihminen.

joo_joo

Kolminaisuusoppi opettaa vastoin Raamatun Sanaa:
"Jeesus on Jumala"

Filippiläiskirje 3
10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,

"tullessani hänen kaltaisekseen"

TULLESSANI Kolminaisuusopin JUMALAN KALTAISEKSI

1. Johanneksen kirje 3
2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

"Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen"

Me TIEDÄMME TULEVAMME Kolminaisuusopin JUMALAN KALTAISEKSI

2. kirje Timoteukselle 2
11 Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää;
12 jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät;

"saamme hänen kanssaan myös HALLITA"

SAAMME myös Kolminaisuusopin JUMALAN KANSSA HALLITA.


2. Tessalonikalaiskirje 2
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Kolminaisuusoppiin uskova, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

1. Johanneksen kirje 3
2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

ME TIEDÄMME TULEVAMME JUMALAN KALTAISIKSI

2. Tessalonikalaiskirje 2
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

24

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo_joo

      Kiitos!

      Pisteitä ne ovat miinuspisteetkin.

      • - miinus-

        Usko se on vääräkin usko?


    • Mä olenkin Jumala!

      Tuohan on mielenkiintoinen huomio. Enpäs ole ennen tuota asiaa noin ajatellutkaan.

    • aglius

      Kuules joo joo turhaan sinä jankkaat tuota oppiasi, sillä ei mikään asia muutu miksikään, ja raamattu sanookin että pitäkää silämällä niitä jotka aiheuttavat hajaanusta, ja tuo oppijankutuksenne on just sitä.

      Sitä ekieinokin on harrastanut niin kauan kuin muistan, mitä hyötyä j a kenelle siitä on ollut ?

      Kuinka monta sielua on tullut syntiensä tähden pelastettavaksi tuolla jankutuksella, jolal ei ole minkäänlaista positiivista merkitystä millekkään paitsi sille, e ttä joutuu perustamaan ihan oman seurakunnan jossa on pari jäsentä, jA siinä kuluu elämä sitten sitä vahtiessa kuin omenapuuta rusakolta.

      • joo_joo

        Sinä itse jankkaat jatkuvasti oppia siitä, että Jeesus on Jumala.

        Jos Jeesus on Jumala ja sinä tulet Jeesuksen kaltaiseksi Jumalaksi, niin kumman oppia se alunperin on, että sinä tulet Jumalaksi?

        Ei se minun oppiani ole, vaan sinun omaa oppiasi.

        1. Johanneksen kirje 3
        2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.


      • joo_joo kirjoitti:

        Sinä itse jankkaat jatkuvasti oppia siitä, että Jeesus on Jumala.

        Jos Jeesus on Jumala ja sinä tulet Jeesuksen kaltaiseksi Jumalaksi, niin kumman oppia se alunperin on, että sinä tulet Jumalaksi?

        Ei se minun oppiani ole, vaan sinun omaa oppiasi.

        1. Johanneksen kirje 3
        2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

        Vain pieni jäännös uskoo totuuden, että Jumala on Jeesuksen Isä ja Jeesuksen Jumala.

        1Pe 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.

        Me uskomme Jeesuksen todistuksen, että Jumala on hänen Isänsä. Ja Jumalan todistuksen, että Jeesus Kristus on hänen Poikansa.


      • joo_joo
        Jonah kirjoitti:

        Vain pieni jäännös uskoo totuuden, että Jumala on Jeesuksen Isä ja Jeesuksen Jumala.

        1Pe 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.

        Me uskomme Jeesuksen todistuksen, että Jumala on hänen Isänsä. Ja Jumalan todistuksen, että Jeesus Kristus on hänen Poikansa.

        Mutta oliko Jeesus, Daavidin valtaistuimen perijänä, vaiko persoonana, Jumalan poika, kuten myös Salomo?

        Jumala sanoi ENSIN Salomosta :
        "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani"



        2. Samuelin kirja 7
        4 Mutta sinä yönä tapahtui, että Naatanille tuli tämä Herran sana:
        5 "Mene ja sano minun palvelijalleni Daavidille: Näin sanoo Herra: Sinäkö rakentaisit minulle huoneen asuakseni?
        6 Enhän minä ole asunut huoneessa siitä päivästä asti, jona johdatin israelilaiset Egyptistä, tähän päivään saakka, vaan minä olen vaeltanut asuen teltta-asumuksessa.
        7 Olenko minä koskaan, missä olenkin vaeltanut kaikkien israelilaisten keskuudessa, millekään Israelin sukukunnalle, jonka olen asettanut kaitsemaan kansaani Israelia, sanonut näin: Miksi te ette ole rakentaneet minulle setripuista huonetta?
        8 Sano siis minun palvelijalleni Daavidille: Näin sanoo Herra Sebaot: Minä olen ottanut sinut laitumelta, lammasten jäljestä, kansani Israelin ruhtinaaksi.
        9 Ja minä olen ollut sinun kanssasi kaikkialla, missä sinä vaelsit, ja olen hävittänyt kaikki vihollisesi sinun tieltäsi. Ja minä teen sinulle suuren nimen, suurimpien nimien vertaisen maan päällä.
        10 Ja minä valmistan sijan kansalleni Israelille ja istutan sen niin, että se asuu paikallansa eikä enää ole levoton, eivätkä vääryyden tekijät sitä enää sorra niinkuin ennen,
        11 siitä ajasta saakka, jolloin minä asetin tuomareita kansalleni Israelille; minä annan sinun päästä rauhaan kaikista vihollisistasi. Ja Herra ilmoittaa sinulle, että Herra on tekevä sinulle huoneen.
        12 Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
        15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."

        1. Aikakirja 17
        13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

        14 Ja minä pidän hänet pystyssä huoneessani ja valtakunnassani iäti, ja hänen valtaistuimensa on oleva iäti vahva."

        Jeesus oli tuon valtaistuimen perijä, ja samalla PERI myös Daavidin valtaistuimen ohella LUPAUKSEN Jumalalta: "Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani"


      • joo_joo kirjoitti:

        Mutta oliko Jeesus, Daavidin valtaistuimen perijänä, vaiko persoonana, Jumalan poika, kuten myös Salomo?

        Jumala sanoi ENSIN Salomosta :
        "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani"



        2. Samuelin kirja 7
        4 Mutta sinä yönä tapahtui, että Naatanille tuli tämä Herran sana:
        5 "Mene ja sano minun palvelijalleni Daavidille: Näin sanoo Herra: Sinäkö rakentaisit minulle huoneen asuakseni?
        6 Enhän minä ole asunut huoneessa siitä päivästä asti, jona johdatin israelilaiset Egyptistä, tähän päivään saakka, vaan minä olen vaeltanut asuen teltta-asumuksessa.
        7 Olenko minä koskaan, missä olenkin vaeltanut kaikkien israelilaisten keskuudessa, millekään Israelin sukukunnalle, jonka olen asettanut kaitsemaan kansaani Israelia, sanonut näin: Miksi te ette ole rakentaneet minulle setripuista huonetta?
        8 Sano siis minun palvelijalleni Daavidille: Näin sanoo Herra Sebaot: Minä olen ottanut sinut laitumelta, lammasten jäljestä, kansani Israelin ruhtinaaksi.
        9 Ja minä olen ollut sinun kanssasi kaikkialla, missä sinä vaelsit, ja olen hävittänyt kaikki vihollisesi sinun tieltäsi. Ja minä teen sinulle suuren nimen, suurimpien nimien vertaisen maan päällä.
        10 Ja minä valmistan sijan kansalleni Israelille ja istutan sen niin, että se asuu paikallansa eikä enää ole levoton, eivätkä vääryyden tekijät sitä enää sorra niinkuin ennen,
        11 siitä ajasta saakka, jolloin minä asetin tuomareita kansalleni Israelille; minä annan sinun päästä rauhaan kaikista vihollisistasi. Ja Herra ilmoittaa sinulle, että Herra on tekevä sinulle huoneen.
        12 Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
        15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
        16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."

        1. Aikakirja 17
        13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

        14 Ja minä pidän hänet pystyssä huoneessani ja valtakunnassani iäti, ja hänen valtaistuimensa on oleva iäti vahva."

        Jeesus oli tuon valtaistuimen perijä, ja samalla PERI myös Daavidin valtaistuimen ohella LUPAUKSEN Jumalalta: "Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani"

        Aamen. Kyllä lupaus Daavidin suvun pysyvästä jälkeläisestä koski Jeesusta eikä kuningas Salomoa, joka syntyi jo Daavidin kuninkuuden alkuvuosina Daavidin eläessä. mutta
        luvattu jälkeläinen, Jeesus syntyi kun "sinä (D ) lepäät isiesi tykönä."

        2. Samuelin kirja 7
        12 "Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
        13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;"

        Daavidille annettu lupaus koskee sitä hengellistä huonetta, Kistuksen ruumista, jonka Jumala rakesi ja jonka osia me olemme:

        Heprealaiskirje 3
        6 "mutta Kristus on uskollinen poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen."

        Heprealaiskirje 10
        5 'Sen tähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; '


    • Joh.17:3

      Johannes 17
      3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

      Yrittikö Jeesuskin omia evankeliumin itselleen?

      Onko tämä ihmisen vai Jumalan oppia:

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

    • joo_joo

      Onko tämä ihmisen vai Jumalan oppia ja opetusta:

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

    • -op-

      Kolossalaiskirje 2:

      "6 Kun kerran olette ottaneet omaksenne Herran Kristuksen Jeesuksen, eläkää hänen yhteydessään.
      7 Juurtukaa häneen, rakentakaa elämänne hänen varaansa ja vahvistukaa uskossa sen mukaan kuin teille on opetettu. Kaikukoon kiitoksenne runsaana.
      8 Pitäkää varanne, ettei kukaan houkuttele teitä harhaan tyhjillä ja pettävillä viisauden opeilla, jotka nojautuvat ihmisten perinnäisiin käsityksiin ja maailman alkuvoimiin eivätkä Kristukseen.
      9 Hänessä on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään,
      10 ja hänen yhteydessään myös te olette tulleet tästä täyteydestä osallisiksi. Hän on kaikkien valtojen ja voimien pää."

      - Siis jakeessa 9: "KOKO täyteydessään"...

      • joo_joo

        Kolossalaiskirjeen kirjoittaja Paavali kirjoittaa myös:

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        1. Korinttolaiskirje 15
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        Efesolaiskirje 1
        3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

        Kolossalaiskirjeen kirjoittaja Paavali kirjoitti noin myös!
        Etkö ole lukenut niin pitkälle Raamattuasi?
        Lue!


      • Jeesuksessa Kristuksessa oli todella jumaluus, mutta Jeesus ei ollut JUMALA. Jumaluus ja JUMALA on kaksi eri asiaa.

        Itse uskon vahvasti.Mitä edemmäksi aika kuluu, niin sitä selkeämmin tulee ihmisten vaelluksesta esiin missä uskossa he ovat. Jos/kun ihminen ei ole JUMALAN aivoittamassa uskossa, niin lopunaikana ihminen sokeutuu ja siten koko uskonelämä muuttuu ja vaikeutuu ja ihminen havainnnoi vain hedelmät tästä uskonnollisuudesta.

        Eli tapahtuu mitä Matt 25 on ilmoitettu eli lamput alkavat sammua ja tämän tiedostaa myös ihminen itse. Siis valo/näkökyky / ymmärrys alkaa kadota. Tässä vaiheessa vitsit on vähissä kun huomaa miten elämä/ arki vaikeutuu ja toteutuu, Sentähden, että laittomuus pääsee valtaan kylmenee useimpien rakkaus".

        PUNAINEN lanka, jonka ympärille JUMALA on aivoittanut uskon ja elämän on erittäin yksinkertainen asia,- jossa uskossa on myös voima/epävarmuuden poistaja.

        JUMALA aivoitti pelastaa pakanaihmisen/kin ja tämän toteuttaakseen JUMALA teki Nasaretin Jeesuksesta HERRAN ja KRISTUKSEN. Näin Poika mahdollistuu pelastamaan langenneen ihmisen. Tärkein asia on tunnustaa ja uskoa miten Nasaretin Jeesus on Herra.- JUMALAN Poika. Usko,- joka on vain JUMALAN ennalta määräämissä ja ennalta valitsemissa sisarissa ja veljissä,- piskuisessa laumassa.
        VALTA/ uskonnolisuus,- mahtava ihmispaljous ei usko JUMALAN aivoittamaan pelastukseen. Tsätä voisi tehdä vaikka väitöskirjasen ja yhdistää uskon merkitys/vauikutus käyttäytymiseen - elämään.


      • Niinpä niin. Pysymme Isän koko täydeydessä hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta:

        Johannes 6
        57 "Niin kuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä
        e l ä n - I s ä n - k a u t t a, - niin myös se, joka minua syö,
        e l ä ä - m i n u n - k a u t t a n i."

        Heprealaiskirje 4
        14 "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."

        1. Johnneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

        1. Johnneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"


      • Jumala näki hyväksi

        Kol.1:

        15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt.
        19 Jumala näki hyväksi antaa kaiken täyteyden asua hänessä

        Jumala näki hyväksi antaa kaiken täyteyden asua hänessä, s.o. Kristuksessa.
        Isä Jumala on suuri subjekti, Jeesus Kristus on objekti, kohde, jossa Isä itse salli jumaluuden täydellistyä. Jumalan kuva ei ole Jumala eikä jumaluuskaan tässä tarkoita Isä Jumalaa, vaan Isän ominaisuuksia Hänen pojassaaan Jeesuksessa Kristuksessa.
        He ovat yhtä ja olemukseltaan samanlaisia kaikessa, mutta 'Olla samanlainen' ei tarkoita 'olla sama' eikä 'olla yhtä' merkitse 'olla yksi'. Jumala on yksi, jakamaton.
        Me uskovat olemme myös tulleet osallisiksi samasta täyteydestä, kun olemme Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa, niin kuin lainaamassasi Kol. 2. luvun 10 jakeessa on kirjoitettu. Isä on Isä ja Poika on Poika. Pojalla, meidän Herrallamme Jeesuksella Kristuksella, on meihin nähden erikoisasema, vaikka olemmekin Hänessä yhtä myös Isän kanssa.

        Hepr.3:
        1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,
        2 joka on uskollinen asettajalleen, niinkuin Mooseskin oli "uskollinen koko hänen huoneessansa".
        3 Sillä hänen on Moosekseen verraten katsottu ansaitsevan niin paljoa suuremman kirkkauden, kuin huoneen rakentajan kunnia on suurempi kuin huoneen.
        4 Sillä jokainen huone on jonkun rakentama, mutta kaiken rakentaja on Jumala.
        5 Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä vastedes piti sanottaman,
        6 mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.


    • Kolminaisuusopin jumala on Augustinus.

      • joo:joo

        Niin on, vaikkei varmaan edes tiennyt, mikä on siepakka, maailman paras jalkine.
        Augustinus syrjäytti Jeesuksen ja meidän Jumalamme, keksien tilalle oman jumalansa.
        Pakana Augustinuksen kolminaisuusoppi Saa-ta-nan lahja eksytetyille, eksyneille kristityille.


      • joo:joo kirjoitti:

        Niin on, vaikkei varmaan edes tiennyt, mikä on siepakka, maailman paras jalkine.
        Augustinus syrjäytti Jeesuksen ja meidän Jumalamme, keksien tilalle oman jumalansa.
        Pakana Augustinuksen kolminaisuusoppi Saa-ta-nan lahja eksytetyille, eksyneille kristityille.

        Joo, siepakka ei hierrä eikä hikoa. Augustinus ja paavi, joista jälkimmäinen nimittikin itsensä maanpäälliseksi Jeesukseksi.


    • onko tämä totta?

      Jeesus on Jumalan Poika, Jumalan Sana, meidän Herramme.

      Hänen on ainoa Välimies ITSENSÄ, eli Jumalan ja meidän välillämme.

      • joo_joo

        "Välimies ITSENSÄ, eli Jumalan ja meidän välillämme."

        Ei ole välimies itselleen.
        Mistä moinen kysymys pulpahti mieleesi?

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,


      • onko tämä totta?
        joo_joo kirjoitti:

        "Välimies ITSENSÄ, eli Jumalan ja meidän välillämme."

        Ei ole välimies itselleen.
        Mistä moinen kysymys pulpahti mieleesi?

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Jeesus on Isän oikealla puolella taivaassa. Sieltä Hän tuli ja sinne Hän palasi.

        Jeesus istuu Isän kanssa samalla valtaistuimella ja on Henki-Isän ja Pyhän Hengen kanssa SAMA Olevaisuus.


    • Kolminaisuusopin mukaan kaikki istuvat samalla istuimella, Raamatun mukaan Poika istuu ja välillä seisoo Isän oikealla puolella.
      Mielenkiintoista on se, että Jumala on näkymätön henki, joten miten Raamatun mukaan kirjoittaja on nähnyt Jumalan, ja että Poika istuu Hänen oikealla puolellaan.

      • ei ole

        kolmiyhteistä jumalaa


      • Knuutti exm
        ei ole kirjoitti:

        kolmiyhteistä jumalaa

        Jeesus eli ihmisenä maan päällä.

        Onkohan joku kuullut jonkun toisen nousseen kuolleista ylös, näyttäytyneen sadoille ja sitten menneen näkyvällä tavalla pois? Tuo ei taida olla ihan joka jannulle mahdollista.
        Olen kyllä kuullut jonkun olleen kuollut väsymyksestä, ilmestyneen sitten ruokapöytään ja sitten menneen lehden kanssa sohvalle. Veikkaanpa, että tähän jälkimmäiseen tapahtumaan ei tarvita jumalallista olemusta. Se on sitten kokonaan eri juttu miten väsymyksestä kuollut herää ruoan tuoksuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe