Koetteko tuijotuksen ahdistavana?

mitä tekis..

Erityisesti tytöt, jos poika tuijottaa/vilkuilee niin koetteko sen jotenki ahdistava jos ette ole kiinnostuneita pojasta? Meil on koulussa yks tyttö jos oisin kiinnostunu mut en oo viel sitä kauheasti nähny enkä katse kontaktia saanu. en tiedä pitäiskö mun sitten tuijottaa selvemmin? Sillee pitkää et varmasti huomaa et katon sitä mut en tiiä aattelisko et stalkkaan sitä tai jotain sit? :/

18

785

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • swdesdds

Sillo jos se vilkuilu on semmosta epävarmaa, että ei ikinä uskalla ottaa katsekontaktia ja kääntää pään aina tyhymänä pois, nii käy pitemmän päälle rasittavaksi. Mutta jos poikaan liittyy negatiivisia tunteita nii sillo ainaki ahistaa.

Itellä oli semmonen tilanne, että yks poika kerto olevansa ihastunu ja ilmasin selkeästi ja suoraan etten oo kiinnostunu. Mutta tuijottelu ja vilkuilu jatku kauhian pitkään. Siinä vaiheessa teki mieli repiä pelihuousut ja nakella tavaroita ikkunoista läpi. Mutta jos joku tyyppi josta oon kiinnostunu nii vilkuilu nyt tietenki on plussaa, ja semmonen jota kohtaa mulla ei oo tunteita, nii ei senkään vilkuilu sinänsä haittaa. Useimmiten oon vaan imarreltu jos joku vilkuilee.

Mutta tämä on aika yksilöllistä. Suosittelen joka tapauksessa menemää juttelemaa vaa suoraa, ei tietenkää ensitöiksee tarvi eikä kannata töksäyttää että on ihastunu. Iha mikä vaa neutraali aihe kelpaa. Vaikka, että onko läksyjä jostain tai onko lukenu johonki kokkeeseen jne.

• tyttö95

Tuijottele vähän selvemmin ja jos katseita ei tuu takas nii ei kannata jatkaa.. jos se ei oo kiinnostunu susta nii tuijottelu käy pitemmän päälle ahdistavaks ja sit vaan saat sen vihaa sua:/
      Mut muista et sekin saattaa vilkuilla sua aina kun et huomaa. Itekkin joskus katselin jätkää salaa, ja tiesin et se katselee mua, mut en ikinä uskaltanu kattoo silmiin sitä :)

• mitä tekis..

No mitä te tytöt aattelisitte jos random poika tulis siihe vieree juttelee vaikka välkä tai hypäril yms.?
        Siis meilä on lukiossa todella hyvännäkönen tyttö. Kun näkisin sen istumas jossai yksin niin menisin viereen ja mitä sanoisin? Ja mitä tyttö vois aatella?
        Ei olla koskaa juteltu tia vilkuiltu aikasemmi. Oikeesti en tiedä mitä sitä sanois ku ei ole samoja kurssejakaan, niin ei voi läksyjä yms kysellä :/ En tiedä ees sen nimeä.

Toivotaa että nyt ens viikola saisin jotain silmäpeliä jos tyttöä näen. Kyllä sitten voisin uskaltaa. Olen kerran mennyt tytölle juttelee jota en tuntenut mutta silmäpeliä oli jatkunut aika pitkään, ja hyvinhän siin' kävi. Tosin mitä sitä nyt tekis jos sitä vilkuilua ei ole, miten pääsis juttelee sen kaa? :/
        En kai voi randomin vieree istua ja sanoa moi, miten menee. Vois mennä aika kiusalliseksi?

• hrweiåfsl
        mitä tekis.. kirjoitti:

No mitä te tytöt aattelisitte jos random poika tulis siihe vieree juttelee vaikka välkä tai hypäril yms.?
        Siis meilä on lukiossa todella hyvännäkönen tyttö. Kun näkisin sen istumas jossai yksin niin menisin viereen ja mitä sanoisin? Ja mitä tyttö vois aatella?
        Ei olla koskaa juteltu tia vilkuiltu aikasemmi. Oikeesti en tiedä mitä sitä sanois ku ei ole samoja kurssejakaan, niin ei voi läksyjä yms kysellä :/ En tiedä ees sen nimeä.

Toivotaa että nyt ens viikola saisin jotain silmäpeliä jos tyttöä näen. Kyllä sitten voisin uskaltaa. Olen kerran mennyt tytölle juttelee jota en tuntenut mutta silmäpeliä oli jatkunut aika pitkään, ja hyvinhän siin' kävi. Tosin mitä sitä nyt tekis jos sitä vilkuilua ei ole, miten pääsis juttelee sen kaa? :/
        En kai voi randomin vieree istua ja sanoa moi, miten menee. Vois mennä aika kiusalliseksi?

Kyllä sitä voi mennä tuntemattomalle koulussa ihan hyvin puhumaan, siinähän näkee sit miten toinen reagoi. Itsekin olen usein aika paljon yksin koulussa kun on sen verran vähän kursseja nyt ja kaverit eivät ole samoilla tunneilla ja mua ärsyttää suunnattomasti kun nään yhden pojan ( sen kavereiden) tuijottavan mua aina kun olen näköetäisyydellä.

• stalkkaaminen ahdistaa

Yks poika vilkuilee ja tuijottaa mua koko ajan ja se alkaa pikkuhiljaa ärsyttää. Vihaan muutenki sitä ihmistä ku se on nii rasittava. Se on sanonu kyl et on kiinnostunu must. Oon varattu et se pahensi enemmän asiaa. Ei kannata koko ajan tuijotella se ahdistaa ainaki mua. Koko ajan tuijottelun tulkitsee yleensä stalkkaamiseks. >:(

• adefrdssf

Tässä on nyt kyse siitä liittyykö siihen henkilöön- joka tuijottaa- negatiivisia tunteita.

Lapsellisen yleistävä näkemys.

• sevaameneenii

miun luokkalaine poika tuijottaa miuta etenkin äikäntunnil ni tuijotan takas :) saatetaa tuijotaa toisiamme viisikin minuuttia :D

• lifemocker

nuo mitkään tuijottelut yms ilmeilyt mitään auta, juttelemaan meneminen on ainut tapa saada selville pitävätkö ihmiset toisistaan!

• kerro kerro

No Amor sanoo sitten mistä aloittaa keskustelu randomin kanssa koulussa, jonka kansa ei ole ollut silmäpeliä ja samoja tunteja?

• lifemocker
        kerro kerro kirjoitti:

No Amor sanoo sitten mistä aloittaa keskustelu randomin kanssa koulussa, jonka kansa ei ole ollut silmäpeliä ja samoja tunteja?

"moi, mitä sulle kuuluu"

tai jos koulussa on tapahtunut jotain niin keskustelee siitä. se nyt on aivan sama mistä menee höpisemään, kunhan menee!

• oikea tyttö

Tuijottaminen on todella, TODELLA ärsyttävää! Ettekö te pojat tajua sitä, että tuijottaminen ilman lupaa on toisen ihmisen seksuaalisen koskemattomuuden loukkaamista aivan samalla tavalla, kuin esimerkiksi epäasiallinen kosketteleminen jne.

Kerran yks nörtti tuijotti mua. Sen tuijotus häiritsi mua ja mä käskin yhden mun poikapuolisen kaverin, joka on kovispoika, mennä sanomaan sille nörtille, että lopeta se tuijottaminen. Nörttihän lopetti tuijottamisen, pyysi naama punaisena anteeksi ja sen jälkeen poistui vikkelästi paikalta. Taisi nörtti vähän säikähtääkin, kun tuollainen lihaksikas, lähes kaksimetrinen köriläs käskee lopettamaan tuijottamisen. Ei tarvinnut sen mun kaverin muuta kuin sanoa vaan sille nörtille, että "Lopeta se tuijottaminen", niin nörtillä valahtaa naama punaiseksi, pyytää anteeksi ja poistuu vikkelästi paikalta. Me naurettiin sitten pitkään sille nörtille. :D

VAIN JA AINOASTAAN komeat pojat saa tuijottaa mua!

• sdfgtsddfghjukiloöä

Sinä olet joko täysin paatunut ja pinnallinen ns. "pissis" tai tämä oli vain yksi trolli miljoonien muiden joukossa. Joka tapauksessa, on arkea, että tällaisia tyhjäpäitä löytyy oikeassa elämässä joka nurkan takaa. Tulin siis siihen päätökseen, että vastaan tähän:

Tunneälysi on ennätyksellisen kuivaa ja alhaista. Ensimmäisenä silmään pistää suorastaan keskiaikainen kastittamis periaatteesi. Mikä tekee siitä vielä säälittävämmän on se, että määrittelet nämä abstraktit pääsi sisäiset kastit ulkonäön perusteella (ilmeisesti).

Ilmeisesti olet erittäin alhaisella- henkisellä- tasolla. Johtopäätökseni tein sillä perusteella, että et osaa käsitellä tällaista asiaa aikuismaisesti ja hienotunteisesti. Ihastuneena oleva henkilö on hyvin haavoittuvaisessa tilassa- sanomattakin.

Vielä säälittävämmän "vedostasi" tekee se, että et osaa hoitaa itse asioitasi. Tämän voi tulkita pelkuruudeksi. En halua edes ajatella millainen aikuinen sinusta tulee; tuolla oma-aloitteisuuden määrällä.

• that'sthepoint

Asiaa, sdfgtsddfghjukiloöä.

• 35566

Itse ainakin tykkään jos Mua tuijotellaan. Koen sen ahdistavaksi vain jos tuijottaja on joku 20.v . Mut niin ku aikasemmin jo tulikin esille mene puhumaan! Itse olisin vaan iloinen jos joku tulisi juttelemaan...
        Vinkkinä vaan et keksi jotain yleisii puheen aiheita valmiiks, ettei sit tuu kiusallista tilannetta. Jos et muuta keksi nii sano vaikka et näytät tosi kivalt tnä tai jtn yms yms.

• :=)

älä tuijota liian pitkään noin 4 sekuntia on hyvä aika

• jututyttö

Tuijotus=stalkkaavaa ja ahdistavaa
      Vilkuilu=mysteeristä ja kivaa ;)

Ja sit vielä sille lukiolaiselle:
      Kyllä mene ehdottomasti juttelemaan, varsinkin jos on silmäpeliä!
      Kyllä multa ainaki menis seuraavan tunnin opiskelut iha ohi ;D

• mitä tekis..

Hitto kun ole tyttöä nähnyt :/
        Joten ei ole silmäpeliäkään vielä. Juttelee uskaltaisin todennäköisesti mennä jos olis silmäpeliä. Tosin en usko että sitä tuliskaan, jotenki tuntuu ettei mua tytöt kauheasti kattele, siis sellaset jotka mua kiinnostais. Silmäpeliä on ollu sellaste ok näkösten tyttöjen kaa välil vaik ei mulla mitään kiinnostusta heihin vakavassa mielessä ole ollut.
        Tää tyttö on vaa sellanen, et hitto ku haluisin hänet omakseni.
        Jos ei silmäpeliä tule niin varmaan ei viiti mennä jutteleekaan. Ku ehkä vähän ois outoa istua randomin vieree käytäväl ja alkaa höpistä, jos ei ole mitään järkevää kysymystä vaikka alkuun :/

• ddeuanni

Haha semmone eye-contact on joskus semmosta kivaa pikkuflirttiä ;) Ja ei se haittaa ellei oo silleen että kuola suunnillee valuu ja semmone O_______Ö ilme

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      210
      3879
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      63
      2465
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2233
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1257
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1186
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe