Luin evankeliumit juuri pari päivää sitten. Minua jäi askarruttamaan muutama kohta, joissa opetuslapset eivät tunteneet, siis tunnistaneet, Jeesusta. Esim. Emmauksen tiellä näin tapahtui, samoin Mariakin luuli haudalla Jeesusta lähietäisyydeltä puutarhuriksi. Myös muita vastaavia kohtauksia on jo ajalta ennen ristiinnaulitsemista (vangitsemista edeltävä kohtaaminen Getsemanessa ja Jeesus tuntemattomana lehtimajanjuhlilla jne). Mikä nämä kodat selittää?
Muistan Vanhan Testamentinkin puolelta kohtauksen, jossa Saul ei Daavidin Goljatin surmaamisen jälkeen ilmeisesti tunnistanut Daavidia ja myöhemmin tunnisti tämän vain äänen perusteella.
Onko näille jotain selityksiä. Ei mulla muuta. :)
Emmauksen tiellä jne
34
220
Vastaukset
2. Korinttolaiskirje 5
14 "Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 'S e n - t ä h d e n - m e - e m m e - t ä s t ä - l ä h t i e n
t u n n e - k e t ä ä n - l i h a n - m u k a a n; - jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
Johannes 8
25 "Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, - m i t ä - minä puhunkin teille."
Jeesus sanoi olevansa juuri se, - m i t ä - hän puhuu, eikä se, - j o k a - puhuu!
Sen tähden myös lihallisten sukupolvien ja sukuluetteloiden tutkiminen on hyödytöntä ja hedelmätöntä ajan haaskausta:
Johannes 6
63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. N e - s a n a t, - j o t k a - minä - o l e n - t e i l l e -
p u h u n u t, - o v a t - h e n k i - ja - o v a t - e l ä m ä."
1. Timoteuskirje 1
4 "eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin."
Titus 3
9 "Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."
Lue Raamattua edelleen, niin ymmärryksesi lisääntyy!- sokaistunut
Luuk. 24:16
He eivät kuitenkaan tunteneet häntä, sillä heidän silmänsä olivat kuin sokaistut.
Ihan niin kuin tänäkin päivänä, emme usko ennen kuin näemme!- Yksinkertaista
Raamattu kertoo että Jeesus ilmestyi kuolemansa jälkeen useasti eri liharuumiissa ennen taivaaseen astumistaan, noun 40:n päivän ajan
vahvihtaakseen heidän uskoaan.
Jeesuksen oma liharuumishan maatui hänen kuollessaan. Yksinkertaista kirjoitti:
Raamattu kertoo että Jeesus ilmestyi kuolemansa jälkeen useasti eri liharuumiissa ennen taivaaseen astumistaan, noun 40:n päivän ajan
Jeesuksen oma liharuumishan maatui hänen kuollessaan.Hyvin mielenkiintoinen näkökulma. Jumala voi ottaa meistä kenet tahansa aasikseen, jonka suun kautta puhuu sanaansa Kristusta. Jumalan sana on se sana, mitä Isä puhuu:
Johannes 8
25 'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, - m i t ä - minä puhunkin teille."
Johannes 6
63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne - s a n a t, - jotka minä olen teille - p u h u n u t,
o v a t - h e n k i - ja - o v a t - e l ä m ä."- jaikal.fi
Yksinkertaista kirjoitti:
Jeesuksen oma liharuumishan maatui hänen kuollessaan.>>>Jeesuksen oma liharuumishan maatui hänen kuollessaan.
- jaikal.fi
jaikal.fi kirjoitti:
>>>Jeesuksen oma liharuumishan maatui hänen kuollessaan.
Otetaan vielä todistukseksi 1 Kor 15. luvun alku. Mitä evankeliumia Paavali julisti?
Se on tässä lyhyesti ja kiteytetysti esitetty:
15:1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
15:2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
15:3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
15:4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
15:5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
15:6 Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
15:7 Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
15:8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt
15:11 Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet - Yksinkertaista
jaikal.fi kirjoitti:
Otetaan vielä todistukseksi 1 Kor 15. luvun alku. Mitä evankeliumia Paavali julisti?
Se on tässä lyhyesti ja kiteytetysti esitetty:
15:1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
15:2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
15:3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
15:4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
15:5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
15:6 Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
15:7 Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
15:8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt
15:11 Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleetLaittamasi jakeet tukevat myös ylösnoussutta Jeesusta. Ei Jeesuksen kuoleminen ja ylösnouseminen ollut turhaa.
Kristuksen Henki nousi kuolleista. Liharuumis ei voi nousta vaan se maatuu.
Jos liharuumis ei maatuisi niin Jeesuskin olisi voinut nousta kuolleista omassa ruumiissaan. Yksinkertaista kirjoitti:
Laittamasi jakeet tukevat myös ylösnoussutta Jeesusta. Ei Jeesuksen kuoleminen ja ylösnouseminen ollut turhaa.
Kristuksen Henki nousi kuolleista. Liharuumis ei voi nousta vaan se maatuu.
Jos liharuumis ei maatuisi niin Jeesuskin olisi voinut nousta kuolleista omassa ruumiissaan.Mieleeni nousee kysymyksiä, mikä merkitys Jeesuksen ruumiin katoamiseen oli tuolla 100 naulalla mirhan ja aloen seoksella? Litroitsi muunnettuna se on muistaakseni useita kymmeniä litroja.
Johannes 19
39 "Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin, niin kuin juutalaisilla on tapana haudata.
41 Ja sillä paikalla, missä hänet ristiinnaulittiin, oli puutarha, ja puutarhassa uusi hauta, johon ei vielä oltu ketään pantu.
42 Siihen he nyt panivat Jeesuksen, koska oli juutalaisten valmistuspäivä ja se hauta oli lähellä."- ap.
Jeesuksen oma liharuumishan maatui hänen kuollessaan.Mutta Jeesusta ei tunnistettu ennen ristiinnaulitsemistakaan kuin heikosti... Joten tämä teoria ei riitä selitykseksi.
- yksi ruumis, yksi he
Jeesuksen oma liharuumishan maatui hänen kuollessaan.Hah, haa..Jeesuksen liharuumis maatui.. heh .. no jopas oli vitsi.
Samassa ruumiissa ja samassa hengessä Jeesus nousi ylös. t. benedi
- ~tähkäpää~
En ole kykenevä opetusmielessä kertomaan, mitä tuo kyseinen asia varsinaisesti tarkoittaa, josko sille nyt sen kummempaa selitystä onkaan, kuin mitä "Sokaistunut" jo toi tuossa edelleä julki, mutta itselleni on eräissä elämänvaiheissa hyvin voimakkaasti puhuneet juuri nämä aloituksessa olevat asiat a yritän jotain tuosta puheesta tuoda julki, josko siitä jollekin olisi jotain naposteltavaa ja nämä saa muuten jättää kukin omaan arvoonsa vain minun kokemuksinani, jollei voi näihin yhtyä.
Noissa kohdin puhutteli se, että kun Jeesus kutsui Mariaa nimeltä tuolla haudalla, Raamattu sanoo, että Maria heti tunsi Hänet ja:
"Maria kääntyi ja sanoi: 'Rabbuuni!' - se on hepreaa ja merkitsee: opettajani."
Eli Maria tunsi ja tunnisti Hänen äänensä!
Ja taas Emmauksen tien kulkijat eivät tunnistaneet edes Hänen ääntänsä, vaan vasta kun Hän otti leivän, mursi ja siunasi, he tunnistivat Hänet.
Minulle ne puhuivat siitä, että tänäkin päivänä saattaa suru, huoli tai jokin muu asia sokaista meidän hengelliset silmämme niin, ettemme näe ja kuulee Herraa, vaikka Hän on meidän rinnallamme ja puhuu meille.
Ja samalla nousi myöskin kysymys siitä, että olenko viettänyt liian vähän aikaa Hänen seurassaan, jos en tunnista edes Hänen ääntänsä.
Meidän silmissämme saattaa myöskin olla ikäänkuin "hengellinen kaihi", joka peittää meiltä kaiken sen, mitä Jumala koko ajan elämässämme ja ympärillämme tekee ja vaikuttaa ja me vain valitamme, että kun Hän ei välitä, eikä kuule ja kysymys saattaakin olla siitä, että me emme kuule, emme näe, emmekä tunnista Häntä.
Kuten Raamattu jossain mainitsee: "Jolla on korva kuulla, kuulkoon." tai sitten kehoittaa meitä hankkimaan silmävoidetta, että me näkisimme Hänet, kun Hän meille puhuu ja on meidän rinnallamme.
Jotain tästä samasta asiasta myöskin valaisee tämä ajatelma, jonka olen jostain matkan varrelta noukkinut mukaani:
"Jeesuksen nimen avuksi huutaminen ei tuo Häntä lähellesi, sillä Hän on jo rinnallasi.
Mutta se ikäänkuin poistaa kaihin silmiltäsi, että voit nähdä Hänen siinä olevan!"
Raamattu puhuu myöskin siitä, miten meidän tulisi harjaannuttaa kaikki aistimme (näkö, kuulo, haju, tunto mm.) Hänen tuntemisessaan ja tahtonsa seuraamisessa.
Jotain näistä asioista ja alueista minulle puhuvat nuo aloituksessa olevat tapaukset.- Yksinkertaista
Maria ja opetuslapset tunsivat Jeesuksen sekä ulkomuodosta että äänestä, paitsi ylösnousemuksen jälkeen, koska Hän oli eri ruumiissa.
Me emme voi "harjaannuttaa" aistejamme tuntemaan Jeesusta koska emme ole kirjaimellisesti tunteneet Häntä niinkuin nuo Hänen läheisensä.
Mutta meillä on Jumalan sana, Raamattu. Sen kautta voimme oppia tuntemaan "Hänen äänensä". - ~tähkäpää~
Maria ja opetuslapset tunsivat Jeesuksen sekä ulkomuodosta että äänestä, paitsi ylösnousemuksen jälkeen, koska Hän oli eri ruumiissa.
Me emme voi "harjaannuttaa" aistejamme tuntemaan Jeesusta koska emme ole kirjaimellisesti tunteneet Häntä niinkuin nuo Hänen läheisensä.
Mutta meillä on Jumalan sana, Raamattu. Sen kautta voimme oppia tuntemaan "Hänen äänensä".Niin, puhuin nyt lähinnä hengellisistä aisteista, josta tämä raam.kohtakin puhuu, johon viittasin:
Hebr. 10
5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
5:13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta. Yksinkertaista kirjoitti:
Mutta meillä on Jumalan sana, Raamattu. Sen kautta voimme oppia tuntemaan "Hänen äänensä".>"Mutta meillä on Jumalan sana, Raamattu. Sen kautta voimme oppia tuntemaan "Hänen äänensä"."<
Niin, ja Raamattu opettaa meitä että "etteivät he tunteneet häntä" Emmauksen tiellä! :
Luukas 24
13 "Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista.
14 Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut.
15 Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa.
16 Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin
e t t e i v ä t - h e - t u n t e n e e t - h ä n t ä."
- aglius
No ei tuohon asiaan, etteivät tunteneet Häntä siis Jeesusta, tarvitse etsiä mitään erikoisen hengellisiä selityksiä.
He eivät tunteneet ja sillä siisti, jospa Jeesus oli pukeutunut johonkin viittaan tai pään ympärillä huivi taikka oli jo hämärää onhan noita normaaleita asioita joilla selittää ilman ihmeselistyksiä.
Ja kaiken lisäksi Jeesus ei halunnutkaan että he tuntisivat Hänet, siksi Hän toimi sitenkuin toimi.
Paavilikin sanoo jossainkohtaa kirjoituksestaan etteihän siinä oile sen enenmpää kuin siitä on luettavissa.
Ei hengellisyys ole sitä, että kaikesta kaivellaan jokin eriskummallinen sisältö, ja sitten vielä kirjoitetaan siitä kirja, josta ei kukaan ikinä kuitenkaan hyödy mitään, paitsi että muutamat ajautuu hämäryyteen.- ~tähkäpää~
Näinhän se on ja kyllähän tuo "Sokaistunut" laittama Raam. kohta jo aika tyhjentävästi vastaakin tuohon:
>>>
sokaistunut
27.11.2012 18:46
Luuk. 24:16
He eivät kuitenkaan tunteneet häntä, sillä heidän silmänsä olivat kuin sokaistut.
Ihan niin kuin tänäkin päivänä, emme usko ennen kuin näemme! - ap.
"Paavalikin saoo jossain kohtaa kirjoituksestaan, etteihän siinä ole sen enempää kuin siitä on luettavissa."
Siis onko Paavali puhunut jossain kohtaa noista aloitusviestin jutuista? Missä?
- aglius
No tuo sana pimitetyt, ei taida ansaista liian suurta huomiota. Se on kirjoittajan sanavalinta, joka kuvaa parhaiten tilannetta, jossa Jeesusta ei voine syyttää piiloutumisesta, vaan vastuu tuntemattomuudesta laitetaan emmauksen kulkijoille yhdellä sanalla.
Ennäe kyseessä olevan epähengellisyyden josta pitäisi tehdä' parannustra taikka kasvamattomuuden tai jonkun joka olisi toisin jos olisi "parempi " uskova.
Kyse ontilanteesta jonka Jeesus rakensi tarkoituksella jonka Hän itse tietää vain ja ainoastaan.- ~tähkäpää~
"...ja sitten vielä kirjoitetaan siitä kirja..."
Muistatko, mikä tuon kirjan nimi on ja kuka kirjoittaja on, tiedätkö kustantajaa, tai jotain muuta tietoa, millä sen löytäisin?
Haluan lukea kyseisen kirjan.
Kiitos jo etukäteen tiedosta! - ~tähkäpää~
~tähkäpää~ kirjoitti:
"...ja sitten vielä kirjoitetaan siitä kirja..."
Muistatko, mikä tuon kirjan nimi on ja kuka kirjoittaja on, tiedätkö kustantajaa, tai jotain muuta tietoa, millä sen löytäisin?
Haluan lukea kyseisen kirjan.
Kiitos jo etukäteen tiedosta!Vielä jatkan tästä aiheesta.... on mielestäni hyvin mielenkiintoinen aihe.
Kaivoin Novumin esille ja katsoin mitä siellä asiasta kirjoitetaan.
Ja sen pohjalta haluankin vielä tuoda esille Luuk. 24: 30-32
30. Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.
31. Silloin heidän silmänsä aukenivat, ja he tunsivat hänet. Ja hän katosi heidän näkyvistään.
32. Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"
Novumissa lukee tuosta 31 jakeesta seuraavaa:
"Vaikka Jeesus oli vaeltanut heidän seurassaan tiellä ja opettanut heille kirjoituksia, jopa saattanut heidän sydämensä intoa täyteen (j.32),
he eivät olleet tunteneet Häntä.
Kun Hän mursi leipää, heidän silmänsä avautuivat.
Niin kauan kuin he katselivat Häntä luonnollisilla silmillään,
he eivät oikeastaan nähneet Häntä, sillä he eivät tietäneet, kuka Hän oli.
Kun he todella näkivät Hänet, Hän katosi heti heidän näkyvistään.
Jakeen 16 mukaan heidän silmänsä olivat pimitetyt.
Nyt he kokivat jumalallisen ihmeen, joka kumosi jakeessa 16 selitetyn vaikutuksen.
Sekä silmien pimentyminen että avautuminen olivat Jumalan vaikuttamia.
32: Nyt kaikki olikin äkkiä heille selvää.
Ei ollut enää epäilyksiä.
He tiesivät Jeesuksen elävän.
He olivat itse nähneet Hänet, ja he olivat nähneet Hänet profetaalisen sanan valossa."
Jumala ihmeellisesti puhuu Sanansa kautta, vanhoista ja tutuista, jo monelle kertaa luetuista ja kalutuista kohdista, aina uudestaan ja uudella, erilaisista asioista puhuvalla tavalla ja samalla kirkastaa vanhaa.
Kiitos Jumalalle Hänen ihmeellisestä Sanastaan ja sen virvoittavasta voimasta!
- tässä syy
Syynä tähän tuntemattomuuteen oli yksinkertainen. Nämä, jotka eivät tunteneet, Jeesusta tiesivät tai näkivät kun hänen ruumminsa hautaan pantiin.
Tämän vuoksi heidän aivonsa kieltäytyivät tunnistamasta, häntä, koska ylösnousemusta, ei kuitenkaan pidetty mahdollisena! terv. Benkku - OliskoNäin
Jes.52:14.".. Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo -.."
Mark."..Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään..." Jeesushan opetti aina ettei hän ole se, joka silmiin näkyy, vaan se, mitä Isä minun kauttani tekee ja puhuu — Isän Jumalan sana, teko ja "töiden esikoinen. Jumalan luomakunnan alku" [Apt. 2:36]
- nötkötti
Miksi noille pitäisi löytyä jokin mystinen selitys? Ei ihmiset vaan aina tunnista toisiaan, ei siihen mitään yliluonnollista tarvita. Minäkin tunnen miehen, jota en aina tunnista, jonka tunnistan usein vain äänestä. Olen myös jutellut entisen koulukaverini kanssa useita tunteja ilman, että tiesin hänen olevan entinen koulukaverini, eli en tuntenut häntä edes äänestä.
Minusta liian usein muutenkin yritetään Raamattua tutkittaessa etsiä jokaiselle asialla ns. hengellinen selitys.Lihalliset ihmiset selittävät kirjoituksia lihan mukaan, hengelliset hengen mukaan:
1. Korinttolaiskirje 2
12 "Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.'
2. Korinttolaiskirje 4
18 "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia. "- on paljonkin
On paljonkin ihmisiä, joita ei tunnista pelkästä lihallisesta ulkonäöstä (yhtä helposti kuin muita). Jeesus taisi olla yksi heistä. Hänet tunsi vasta Hengestä, mutta kuten evankeliumeista saamme lukea, jopa Hengellisessä tunnistamisessa opetuslapsilla oli suria vaikeuksia (huom. toisensahan opetuslapset kuitenkin tunnistivat ongelmattomasti)!
- SinäköSeOlet?
Mutta hengessään opetuslapset sitten tunnistivat Hänet.
Niin älkäämme mekään tunteko toisiamme sen mukaan miltä kukakin näyttää, mitä omistaa tai mitä osaa, vaan Hengen mukaan.
Siitä voi arvioida, tunnetko oikeasti, vaiko vain pintapuolisesti.- ~tähkäpää~
Juuri näin!
L. ei ole kysymys mistään mystiikasta tai selitysten keksimisestä ja kehittämisestä, vaan Hengestä!
Meidätkin jokaisen voi tunnistaa siitä hengestä, mikä meissä on, vaikka emme tuntisikaan toinen toistamme lihallisesti.
Mutta ihminen, jolla todellisuudessa on henkien tuntemisen / erottamisen armolahja, ei koskaan käytä sitä toisen ihmisen huonoon valoon saattamiseen tai loukkaamiseen ja mustamaalaamiseen.
Jos joku näin toimii, sitä voidaan verrata tähän kysymykseen, minkä Emmauksentien kulkijat esittivät toisilleen; eikö meidän sydämemme ollut palava, kun......
- raamatusta
Luukkaan Evankeliumista
Luku 18:8
8. minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee,
LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?
Luku 9:40 ja 41
40. Minä pyysin sinun opetuslapsiasi ajamaan sen ulos, mutta he eivät kyenneet.
41. Jeesus vastasi: Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi. Kuinka kauan minun on oltava teidän luonanne ja kärsittävä teitä?
tuo poikasi tänne.
Markukesen evankeliumista
Luku 16:16
16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta epäuskoisena pysynyt tuomitaan kadotukseen.
Matteuksen evankeliumista
Luku 8:25 ja 26
25. He menivät ja herättivät hänet sanoen: Herra, auta, me hukumme.
26. Jeesus sanoi heille: Te vähäuskoiset, miksi olette pelkureita?
Hän nousi ja nuhteli tuulia ja järveä, ja tuli aivan tyven.
Luku 14:30 ja 31
30. Mutta nähdessään tuulen voiman hän pelästyi, rupesi vajoamaan ja huusi: Herra auta minua.
31. Jeesus ojensi kohta kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?
Luku 17:19-21
19. Opetuslapset menivät Jeesuksen luo erikseen ja kysyivät: Miksi me emme voineet ajaa sitä ulos?
20. Hän vastasi: Teidän vähäuskoisuutenne tähden. Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: Siirry täältä tuonne, ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta.
21. Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla.
Luku 15:15 ja 16
15. Pietari vastasi ja sanoi Jeesukselle: Selitä meille tämä vertaus.
16. Jeesus sanoi: vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
Luukkaan Evankeliumista
Luku 16:29-31
29. Aabraham vastasi: Heillä on Mooses ja profeetat, kuulkoot heitä.
30. Mies sanoi. Ei isä Aabraham, vaan jos joku kuoleista menisi heidän luokseen, he näyrtyisivät parannukseen.
31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, he eivät usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.
Luku 5:17
17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja KUMOAMAAN.
En ole tullut kumoamaan vaan TÄYTTÄMÄÄN.
Markus evankeliumista
Luku 16:14
14. Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla.
Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta,
kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena.
Luukkaan evankeliumista
luku 24:5-7 ja 36-43
5. He pelästyivät ja kumartuivat kasvoilleen maahan. Mutta miehet sanoivat heille: Miksi te etsitte elävää kuolleiden joukosta?
6. Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös.
Muistakaa, että ollessaan vielä Galileassa hän
7. sanoi: Ihisen poika annetaan syntisten käsiin ja ristiinnaulitaan, ja kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.
36. Heidän tästä puhuessaan Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: Rauha teille!
37. He säikähtivät ja pelkäsivät, luullen näkevänsä aaveen.
38. Jeesus sanoi heille: Miksi olette hämmästyneitä, ja miksi sellaisia AJATUKSIA NOUSEE SYDÄMEENNE?
39. Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse olen tässä.
Kosketelkaa minua ja katsokaa.
Eihän aaveella ole lihaa ja luita, niin kuin te näette minulla olevan.
40. Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
41. Kun he hämmästyksen ja ilon tähden EIVÄT VIELÄKÄÄN USKONEET, Jeesus sanoi heille: Onko teillä täällä jotain SYÖTÄVÄÄ?
42. He antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
43. Hän otti sen ja SÖI heidän nähtensä.- raamatusta
Johanneksen evankelumista
Luku 12:44
44. Jeesus huusi ja sanoi: joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan LÄHETTÄJÄÄNI.
Apostolien teoista
Luku 7:55 ja 56
55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.
56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.
Luku 12:37
37. Vaikka Jeesus oli tehnyt niin monta tunnustekoa ihmisten nähden, he eivät uskoneet häneen.
Luku 13: 57 ja 58
57. He luokkaantuivat häneen.
Jeesus sanoi heille: Profeetta ei ole misään niin väheksitty kuin kotikaupungissaan ja kodissaan.
58. Heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimatekoa.
Luku 11:20-24
20. Jeesus rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen ihmetekonsa olivat tapahtuneet, siitä, että ne eivät nöyrtyneet parannukseen:
21. Voi sinua, Korasin! Voi sinua Beetsaida! jos teissä suoritetut voimateot olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, ne olisivat aikoja sitten säkissä ja tuhassa nöyrtyneet parannukseen.
22. Minä sanon teille: Tyyrola ja Siidonilla on tuomiopäivänä oleva helpompaa kuin teilä.
23. Sinä Kapernaum, korotetaankohan sinut taivaaseen?
Alas tuonelaan asti sinun on mentävä. Jos ne voimateot, jotka on tehty sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, se olisi pystyssä vielä tänäkin päivänä.
24. Minä sanon teille. Sodoman maalla on tuomiopäivänä helpompi kuin teillä.
Mattaeuksen evankeliumista
Luku 23:36
36. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi on joutuva vastaamaan tästä kaikesta. - raamatusta
raamatusta kirjoitti:
Luku 12:44
44. Jeesus huusi ja sanoi: joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan LÄHETTÄJÄÄNI.
Apostolien teoista
Luku 7:55 ja 56
55. Mutta pyhää henkeä täynnä Stefanus nosti katseensa taivasta kohti ja näki
Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisomassa Jumalan oikealla puolella.
56. Hän sanoi: Minä näen taivaat auenneina ja ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.
Luku 12:37
37. Vaikka Jeesus oli tehnyt niin monta tunnustekoa ihmisten nähden, he eivät uskoneet häneen.
Luku 13: 57 ja 58
57. He luokkaantuivat häneen.
Jeesus sanoi heille: Profeetta ei ole misään niin väheksitty kuin kotikaupungissaan ja kodissaan.
58. Heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimatekoa.
Luku 11:20-24
20. Jeesus rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen ihmetekonsa olivat tapahtuneet, siitä, että ne eivät nöyrtyneet parannukseen:
21. Voi sinua, Korasin! Voi sinua Beetsaida! jos teissä suoritetut voimateot olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, ne olisivat aikoja sitten säkissä ja tuhassa nöyrtyneet parannukseen.
22. Minä sanon teille: Tyyrola ja Siidonilla on tuomiopäivänä oleva helpompaa kuin teilä.
23. Sinä Kapernaum, korotetaankohan sinut taivaaseen?
Alas tuonelaan asti sinun on mentävä. Jos ne voimateot, jotka on tehty sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, se olisi pystyssä vielä tänäkin päivänä.
24. Minä sanon teille. Sodoman maalla on tuomiopäivänä helpompi kuin teillä.
Mattaeuksen evankeliumista
Luku 23:36
36. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi on joutuva vastaamaan tästä kaikesta.Luuk.19:44
44. He kukistavat sinut maan tasalle, surmaavat sinussa olevat asukkaasi eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle kun ET TUNTENUT ETSIKKOAIKAASI
- Niko.
Moni ei tunnista Herraa Jeesusta myöskään Vanhasta Testamentista, mutta Emmaksen tiellä Herra nimeomaan opetti omillensa kaikesta siitä mitä niissä kirjoituksissa on juuri Hänesta puhuttu.
Raamattu on Herran Jeesuksen ilmoitus!- Niko.
Jatkan vielä hieman.
Näet en usko että oli sattumaa se, että opetuslapset eivät TUNNISTANEET emmauksen tiellä ja SITTEN Hän kertoi heille kitä Hänesta on kirjoitettu.
Avain kuin tämä Sanankohta sanoisi; moni ei kirjoituksista ja VT:stä mina tunnista, mutta kunnes He uskovat minuun, tuntevat minun ääneni alkavat he nähdä minut MYÖS kirjoituksissa!
Huomattavaa on myös se, että "kirjoituksilla" vitataan Raamatussa aina VT:n kirjoituksiin, ei uuteen, sillä sitä ei vielä oltu kirjoitettu...
- tietävä
Jeesus ja Daavid oli shapeshiftereitä. ks. salaliittoteoriat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1115099Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744331619- 1951165
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111133Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk191084Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861020Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47941- 64931
- 64886
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64836