5. Mooseksen kirja 18
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
J_U_M_A_L_A kutsuu Jeesusta profeetaksi.
63
126
Vastaukset
- asiastakyse
Ja niin tapahtui. Jeesus tuli Mooseksen kaltaisena, eli ihmisen muotoisena tänne ja puhui Jumalan Sanat, eli evankeliumin. Jeesus on ihmisen ja Jumalan Poika ja se pitää ottaa huomioon koko matkamme ajan.
Jeesus puhui taivaallisen Sanoman meille ja joka uskoo siihen Sanomaan, eli Jumalan Sanaan, saa kulkea Jeesuksen lihan kautta kaikkein pyhimpään. Entiset synnit annetaan anteeksi Jeesuksen ristinkuoleman kautta ja uusia syntejä ei tarvitse tehdä, koska Jumala antaa oikeuden elää Hengessä.- joo_joo
"Profeetan......sinun kaltaisesi"
"sinun kaltaisesi......Profeetan"
Matteus 13
57 Ja he loukkaantuivat häneen. Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja kodissaan".
Johannes 1
45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
Matteus 21
11 Niin kansa sanoi: "Tämä on se profeetta, Jeesus, Galilean Nasaretista".
Johannes 6
14 Kun nyt ihmiset näkivät sen tunnusteon, jonka Jeesus oli tehnyt, sanoivat he: "Tämä on totisesti se profeetta, joka oli maailmaan tuleva".
Luukas 13
33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.
Luukas 24
13 Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista.
14 Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut.
15 Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa.
16 Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä.
17 Ja hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa.
18 Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?"
19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,
20 kuinka meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme antoivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet.
"Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä"
"Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta"
" joka oli profeetta"
"JOKA OLI PROFEETTA" - asiastakyse
joo_joo kirjoitti:
"Profeetan......sinun kaltaisesi"
"sinun kaltaisesi......Profeetan"
Matteus 13
57 Ja he loukkaantuivat häneen. Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja kodissaan".
Johannes 1
45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
Matteus 21
11 Niin kansa sanoi: "Tämä on se profeetta, Jeesus, Galilean Nasaretista".
Johannes 6
14 Kun nyt ihmiset näkivät sen tunnusteon, jonka Jeesus oli tehnyt, sanoivat he: "Tämä on totisesti se profeetta, joka oli maailmaan tuleva".
Luukas 13
33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.
Luukas 24
13 Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista.
14 Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut.
15 Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa.
16 Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä.
17 Ja hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa.
18 Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?"
19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,
20 kuinka meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme antoivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet.
"Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä"
"Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta"
" joka oli profeetta"
"JOKA OLI PROFEETTA"Aivan varmasti Jeesus oli Ihmisen Poikana profeetta. Hän profetoi ennalta keskeiset tapahtumat. Oman kuolemansa ja ylösnousemisensakin Hän kertoi edeltä pikkutarkasti. Hänellä oli profetianhenki, sillä olihan Hän täynnä Pyhää Henkeä, jossa kaikki armolahjat ovat.
Ota huomioon, että Jeesus oli aivan oikea ihminen täällä. Hän OTTI orjan, eli ihmisen muodon, vaikka todellisuudessa olikin Jumala. Meidän tähtemme Hän tuli taivaasta ihmiseksi, esikuvaksi meille. Hän on vanhin veljemme ja ainoa Välimies Jumalan ja meidän välillämme. Me, kirjotuksessani tarkoittaa aina ihmisryhmää, joka ottaa vastaan Jeesuksen uskon kautta Jumalan Sanaan. - joo_joo
asiastakyse kirjoitti:
Aivan varmasti Jeesus oli Ihmisen Poikana profeetta. Hän profetoi ennalta keskeiset tapahtumat. Oman kuolemansa ja ylösnousemisensakin Hän kertoi edeltä pikkutarkasti. Hänellä oli profetianhenki, sillä olihan Hän täynnä Pyhää Henkeä, jossa kaikki armolahjat ovat.
Ota huomioon, että Jeesus oli aivan oikea ihminen täällä. Hän OTTI orjan, eli ihmisen muodon, vaikka todellisuudessa olikin Jumala. Meidän tähtemme Hän tuli taivaasta ihmiseksi, esikuvaksi meille. Hän on vanhin veljemme ja ainoa Välimies Jumalan ja meidän välillämme. Me, kirjotuksessani tarkoittaa aina ihmisryhmää, joka ottaa vastaan Jeesuksen uskon kautta Jumalan Sanaan.1. Korinttolaiskirje 8
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa. - asiastakyse
joo_joo kirjoitti:
1. Korinttolaiskirje 8
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.MEILLÄ IHMISILLÄ on yksi Jumala ja yksi Herra. Jumalan Sana on meidän Herramme. Hän on Jumala, mutta meille täällä maanpäällä vaeltaville Hän on Herra, Jumalan Sana, Jumalan ainoa Poika. Hän on Immanuel, Jumala kansan keskellä.
Jumalan ainoa Poika on juuri se Jumalan Sana, joka kaiken on luonut ja joka kaiken pitää pystyssä.
Tuo Sana tuli alas taivaasta ja otti orjan, eli ihmisen muodon pelastaakseen meidät. Hän tuli ihmisenä meidän esikuvaksemme. Hän näytti, että ihminen, joka on kuuliainen Jumalan Sanalle, kykenee elämään täällä ilman syntiä, jos USKOO Jumalan Sanaan, meidän Herraamme.
Ihmisen Poikana Jeesuskin rukoili Isää ja teki kaikki ihmeet Hänen kauttaan. Ihmisen Poikana Jeesus söi, joi, kärsi, pelkäsi, paastosi, itki, huusi hätäänsä, suri, iloitsi, riemuitsi ja teki kaikkea sitä, mitä kukakin ihminen tekee.
Hän ei antanut Itsestään todistusta, vaan jätti sen todistuksen antamisen meille/meidän tehtäväksemme, jotka uskomme Hänen tulleen taivaasta ja riisuutuneen alkuperästään meidän tähtemme. Jo alunalkaen alkoivat opetuslapset todistaa Hänen olevan Jumalan AINOA Poika.
Juutalaiset, kirjanoppineet ja fariseukset alkoivatkin siitä syystä kadehtia Jeesusta. He olisivat itse halunneet olla ainokainen, mutta se oli mahdotonta ja siksi he alkoivat syyttää Jeesusta, että Hän oli itse itsensä korottanut Jumalaksi.
Jeesus ei antanut silloinkaan Itsestään todistusta, vaan pysyi uskollisena sille tehtävälle, mitä varten oli tullut. Hän oli tullut ihmiseksi taivaasta ja näin Jumala tuomitsi synnin ihmisen lihassa. Jeesuksen liha kätkee meidän synnit, jotka uskomme ainoaan todelliseen Uhriin ja näin pääsemme Jeesuksen lihan kuoleman kautta kaikkein pyhimpään ja siellä tapahtuvaan ylösnousemiseen.
Jeesuksen liha on esirippu, jonka täytyy aueta ihmisen ymmärtää, jotta ihminen voi sen kalliin Uhrin kautta pelastua. Joka käsittää Jumalan olevan niin suuri armo, että lähetti ainokaisensa meidän pelastukseksi ja osaa sen takia kunnioittaa Jeesuksen uhrausta niin paljon, että laittaa kaikki syntinsä siihen Uhriin, saa nähdä miten esirippu aukeaa taivaasta alas asti.Sen jälkeen tuo pelastettu alkaa julistamaan Sovituksen Sanaa.Sen tehtävän Jumala määräsi ihmisille.
1. Korinttolaiskirje 8
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Johannes 1
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
1. Johanneksen kirje 4
9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
10 Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Aikoinaan myös apostolit toistelivat kuulijoille tätä samaa asiaa että Jumala kutsui poikaansa profeeksi:
Apostolien teot 3
22 "Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu."
Apostolien teot 7
37 "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'."
Nykyisin kun lainaamme näitä jakeita, meidän väitetään alentavan Jeesusta. Trinitaarit eivät itse näitä jakeita lainaa eivätkä sallisi toistenkaan niitä lainaavan.- joo_joo
Vielä Jeesuksen kuolemankin jälkeen,
pitivät hänen opetuslapsensa häntä profeettana,
Jeesuksen opetusten ja puheiden mukaisesti,
eivätkä Jumalana.
Luukas 24
19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,- joo_joo
Ja mitä mieltä ovat trinitaarit Jeesuksen opetuslapsista?
Mitä trinitaarit haluavat sanoa heille?
"* Pässinpäät, kehtaatte solvata ja vääristellä Pelastajanne ominaisuuksia ja sitä, että Jeesus on Jumala"
Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
1. kirje Timoteukselle 2
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Tuota mieltä ovat Jeesus ja Paavali.
"* Pässinpäät, kehtaatte solvata ja vääristellä Pelastajanne ominaisuuksia ja sitä, että Jeesus on Jumala" - Tule totuuteen
joo_joo kirjoitti:
Ja mitä mieltä ovat trinitaarit Jeesuksen opetuslapsista?
"* Pässinpäät, kehtaatte solvata ja vääristellä Pelastajanne ominaisuuksia ja sitä, että Jeesus on Jumala"
Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
1. kirje Timoteukselle 2
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Tuota mieltä ovat Jeesus ja Paavali.
"* Pässinpäät, kehtaatte solvata ja vääristellä Pelastajanne ominaisuuksia ja sitä, että Jeesus on Jumala"Eiköhän sulle joo_joo taluttaja löydy, Koen, että olet eksynyt totuudesta, joka on Jeesuksessa.
- joo_joo
Tule totuuteen kirjoitti:
Eiköhän sulle joo_joo taluttaja löydy, Koen, että olet eksynyt totuudesta, joka on Jeesuksessa.
1. Johanneksen kirje 2
4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
Matteus 22
36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
Johannes 17
Jumalan Poika on tällä hetkellä ylimmäinen pappi.
- Usko Toivonen
Jumalan profeetat sanoivat : "Näin sanoo Herra (JHVH ).
Jeesus sanoi: " Totisesti minä sanon teille".
Mm:
Totisesti, minä sanon teille: hän on enemmän kuin profeetta. ( Matt. 11:9 )
Näin Jeesus totesi Johannes kastajasta, joka taasen sanoi:
7. Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään.
8. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
Mark. 1.
31. Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
Joh.3.- joo_joo
Matteus 11
2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
Kovimpa oli epävarma tuo Johannes Kastaja Jeesuksesta.
Tuo todistaa sen, ettei nähnyt kyyhkystä, eikä kuullut ääntä taivaasta, tuo Johannes Kastaja.
Johannes Kastajaa muuten pidettiin yleisesti kansan keskuudessa Kristuksena. Isä yksin on todellinen Herra Jumala, joka määrää missä kukakin istuu hänen hallituksessaan. Jeesuksesta Luukas sanoi:
Luukas 1
32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja - H e r r a - J u m a l a - antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,"
Kuten huomaamme, Isää Luukas kutsui Herra Jumalaksi!
Raamattu ei missään sano Jeesusta Herra Jumalaksi, vaan herraksi ja Kristukseksi, [Apt. 2:36] Jeesus on siis "niin sanottu tehty herra." Isän tekemä. Mutta Isä on ainoa luonnostaan aina ollut ainoa Herra Jumala.
Jeesus itse tunnusti Isän ainoksi Herra Jumalaksi, joka hänet loi, omisti, teki ja valmisti:
Sananlaskut 8
22 "H e r r a - l o i - m i n u t - töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua."
Psalmit 2
7 "Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - o n - s ä ä t ä n y t.
H ä n - l a u s u i - minulle: - "S i n ä - o l e t - m i n u n
p o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin."
Isä on se Herra Jumala, joka on nämä - s ä ä d ö k s e t -
antanut, eikä niitä ole lupa ihmisten muutella.- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Isä yksin on todellinen Herra Jumala, joka määrää missä kukakin istuu hänen hallituksessaan. Jeesuksesta Luukas sanoi:
Luukas 1
32 "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja - H e r r a - J u m a l a - antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,"
Kuten huomaamme, Isää Luukas kutsui Herra Jumalaksi!
Raamattu ei missään sano Jeesusta Herra Jumalaksi, vaan herraksi ja Kristukseksi, [Apt. 2:36] Jeesus on siis "niin sanottu tehty herra." Isän tekemä. Mutta Isä on ainoa luonnostaan aina ollut ainoa Herra Jumala.
Jeesus itse tunnusti Isän ainoksi Herra Jumalaksi, joka hänet loi, omisti, teki ja valmisti:
Sananlaskut 8
22 "H e r r a - l o i - m i n u t - töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua."
Psalmit 2
7 "Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - o n - s ä ä t ä n y t.
H ä n - l a u s u i - minulle: - "S i n ä - o l e t - m i n u n
p o i k a n i, - tänä päivänä minä sinut synnytin."
Isä on se Herra Jumala, joka on nämä - s ä ä d ö k s e t -
antanut, eikä niitä ole lupa ihmisten muutella.Noh, noh, "ekivaari". Onkohan sinulla nyt yksipuolinen näkökyky käytössäsi.
Katsotaanpa samainen Luukas 1. luku:
15. Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
16. Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
17. Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
Johannes kastaja käy Herran, Jumalan, edellä.
76. Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran edellä valmistaaksesi hänen teitään,
Paavali sanoo, kenen edellä Johannes kastaja kävi.
4. Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
Apt. 19. - ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Noh, noh, "ekivaari". Onkohan sinulla nyt yksipuolinen näkökyky käytössäsi.
15. Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
17. Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
76. Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran edellä valmistaaksesi hänen teitään,
4. Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
Apt. 19."Johannes kastaja käy Herran, Jumalan, edellä.""
Voi kun sinäkin poloinen saisit uskon, miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran. Johannes kastaja kävi JUMALAN Pojan edellä, joka JUMALA vieläpä todisti. Kun Jeesus otti kasteen taivaasta kuului JUMALAN ääni;
"Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mielistynyt".
" Ei kukaan ole JUMALAA milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän (JUMALAN) helmassa, on hänet ilmoittanut".
Koita nyt ymmärtää miten koko VT on Israelilaisille kohdennettu ja siten JUMALA oli aina helle Herra. Olivat JUMALAN johdettavissa/JUMALAN kansaa.
Rukoile kohdellesi uskoa, että uskoisit jo viimein miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran ja tämän kautta pelastaa myös meidät pakanat. - Usko Toivonen
joo_joo kirjoitti:
Matteus 11
2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
Kovimpa oli epävarma tuo Johannes Kastaja Jeesuksesta.
Tuo todistaa sen, ettei nähnyt kyyhkystä, eikä kuullut ääntä taivaasta, tuo Johannes Kastaja.
Johannes Kastajaa muuten pidettiin yleisesti kansan keskuudessa Kristuksena.Ja mitä Jeesus käski kertoa Johannes kastajalle:
4. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä kuulette ja näette:
5. sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.
6. Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."
Matt. 11.
Jeesuksella ei ollut tapana sanoa kuka Hän on, vaan "katsokaa minun tekojani".
Tuosta 6. jakeesta hivenen vielä.
" autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."
Tämä on suora viittaus Jesaja 8. luvun tekstiin.
13. Herra Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää ja kauhistukaa.
14. Ja hän on oleva pyhäkkö, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille.
15. Monet heistä kompastuvat ja kaatuvat ja ruhjoutuvat, monet kiedotaan ja vangitaan. - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
"Johannes kastaja käy Herran, Jumalan, edellä.""
Voi kun sinäkin poloinen saisit uskon, miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran. Johannes kastaja kävi JUMALAN Pojan edellä, joka JUMALA vieläpä todisti. Kun Jeesus otti kasteen taivaasta kuului JUMALAN ääni;
"Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mielistynyt".
" Ei kukaan ole JUMALAA milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän (JUMALAN) helmassa, on hänet ilmoittanut".
Koita nyt ymmärtää miten koko VT on Israelilaisille kohdennettu ja siten JUMALA oli aina helle Herra. Olivat JUMALAN johdettavissa/JUMALAN kansaa.
Rukoile kohdellesi uskoa, että uskoisit jo viimein miten JUMALA teki Jeesuksesta Herran ja tämän kautta pelastaa myös meidät pakanat.Joidenkin oppi ei kestä kirjoituksia, siksi kaikki sanankohdat ei joillekin kelpaa, vaikka Raamatussa näin lukee. ( Luukas 1. lainaamani kohdat ).
Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
Joh. 6:26
Milloin Jeesuksesta tuli Herra? - joo_joo
Usko Toivonen kirjoitti:
Ja mitä Jeesus käski kertoa Johannes kastajalle:
4. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä kuulette ja näette:
5. sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.
Matt. 11.
14. Ja hän on oleva pyhäkkö, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille.
15. Monet heistä kompastuvat ja kaatuvat ja ruhjoutuvat, monet kiedotaan ja vangitaan.Johannes Kastajan VIIMEISET tunnetut SANAT:
"Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?" - joo_joo
Usko Toivonen kirjoitti:
Joidenkin oppi ei kestä kirjoituksia, siksi kaikki sanankohdat ei joillekin kelpaa, vaikka Raamatussa näin lukee. ( Luukas 1. lainaamani kohdat ).
Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
Milloin Jeesuksesta tuli Herra?"Milloin Jeesuksesta tuli Herra? "
Ristiinnaulitsemisen jälkeen.
Apostolien teot 2
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Apostolien teot 5
31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta. - ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Joidenkin oppi ei kestä kirjoituksia, siksi kaikki sanankohdat ei joillekin kelpaa, vaikka Raamatussa näin lukee. ( Luukas 1. lainaamani kohdat ).
Milloin Jeesuksesta tuli Herra?""Milloin Jeesuksesta tuli Herra? ""
Tätäkin asiaa on tuotu sinulle monet kerrat, mutta et usko.
Apostolien teot 2
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Et usko, että JUMALA, siis Pojan Isä, teki Nasaretin Jeesuksesta Herran, (samoin Kristuksen) Kaikki on uskon asioita. - asiastakyse
joo_joo kirjoitti:
"Milloin Jeesuksesta tuli Herra? "
Ristiinnaulitsemisen jälkeen.
Apostolien teot 2
Apostolien teot 5
31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.Jeesukseta TULEE Herraksi vain sinne, missä uskotaan Jumalan Sana. Mahdotonta Jeesuksen on olla Herra heille, jotka eivät usko. Daavid uskoi Jumalan Sanaan ja kutsui Häntä Herrakseen. Daavid tiesi valtaistuimensa pysyvän iankaikkisesti, vaikka ihmiset eivät sitä kyennetkään pitämään. Salomonin pojan ajalla valtaistuin otettiin pois Daavidin suvulta, mutta silti se oli voimassa ja sillä oli istuja ja on oleva aina. Jumalan Sana, oli Herra, kuningasten Kuningas, ainoa Vallan Valtikan omistaja, joka pitää Daavidin huoneenkin pystyssä.
Usko Toivonen kirjoitti:
Noh, noh, "ekivaari". Onkohan sinulla nyt yksipuolinen näkökyky käytössäsi.
Apt. 19.Usko Toivonen, eikö ymmärrykseesi millään mahdu, että Jeesus käyttää valtakirjanaan Isän nimeä, eikä Isä pojan nimeä?
Johannes 17
11 ". . . P y h ä - I s ä, - varjele heidät - n i m e s s ä s i,
j o n k a - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - että he .. [Jes. 9:6, (hänen nimensä on)]
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät
s i n u n - n i m e s s ä s i, - j o n k a - s i n ä - o l e t
m i n u l l e - a n t a n u t, - ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."- asiastakyse
ekivaari kirjoitti:
Usko Toivonen, eikö ymmärrykseesi millään mahdu, että Jeesus käyttää valtakirjanaan Isän nimeä, eikä Isä pojan nimeä?
Johannes 17
j o n k a - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - että he .. [Jes. 9:6, (hänen nimensä on)]
m i n u l l e - a n t a n u t, - ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."Jeesus kirkasti JEESUS nimen. Hän oli täällä Ihmisen Poika, joka opetti, että vain Hänen nimensä kautta pelastuu ja pääsee Jumalan yhteyteen.
Kerran saamme kuulla sen nimen, joka on Jumalan Pojalla sen jälkeen, kun Herra on yhdistynyt Jumalan kanssa. Hänen kanssaan, josta tuli tänne ja jonka Olevaisuutta on. Jeesus nimi on pelastus Jumalan kansalle. Immanuel on Jumala kansan keskellä. Se nimi on meille kirkkaana loistamassa ja sen nimen alla me täällä vaellamme täydellisessä turvassa.
Jeesus tuli niin suuresta Jumalasta, Hengestä, että me emme voi Häntä mitenkään käsittää. Voimme käsittää Jumalaa, vain Jumalan Sanan kautta ja tällä Sanalle on hyväksemme NIMI JEESUS.
Johannes 12
44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut." - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
""Milloin Jeesuksesta tuli Herra? ""
Tätäkin asiaa on tuotu sinulle monet kerrat, mutta et usko.
Apostolien teot 2
Et usko, että JUMALA, siis Pojan Isä, teki Nasaretin Jeesuksesta Herran, (samoin Kristuksen) Kaikki on uskon asioita.Kysyin; milloin?
- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
Usko Toivonen, eikö ymmärrykseesi millään mahdu, että Jeesus käyttää valtakirjanaan Isän nimeä, eikä Isä pojan nimeä?
Johannes 17
m i n u l l e - a n t a n u t, - ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.">> eikö ymmärrykseesi millään mahdu >>
Niin pientä ymmärrystä ei ole olemassakaan, mihin Jumala ei voi uskoa vaikuttaa. Järkiperäinen, omatekoinen, "usko" voitaneen jättää sikseen.
Ap. t. 3:16
Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne. asiastakyse kirjoitti:
Jeesus kirkasti JEESUS nimen. Hän oli täällä Ihmisen Poika, joka opetti, että vain Hänen nimensä kautta pelastuu ja pääsee Jumalan yhteyteen.
Kerran saamme kuulla sen nimen, joka on Jumalan Pojalla sen jälkeen, kun Herra on yhdistynyt Jumalan kanssa. Hänen kanssaan, josta tuli tänne ja jonka Olevaisuutta on. Jeesus nimi on pelastus Jumalan kansalle. Immanuel on Jumala kansan keskellä. Se nimi on meille kirkkaana loistamassa ja sen nimen alla me täällä vaellamme täydellisessä turvassa.
Jeesus tuli niin suuresta Jumalasta, Hengestä, että me emme voi Häntä mitenkään käsittää. Voimme käsittää Jumalaa, vain Jumalan Sanan kautta ja tällä Sanalle on hyväksemme NIMI JEESUS.
Johannes 12
44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."Jeesus julisti Isän Jumalan nimeä, joka on Vapahtaja.
Jeesus on suomeksi Vapahtaja., ja Herra Jumala on se joka vapahtaa:
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja - I s ä, - j o k a - m i n u s s a - a s u u, - t e k e e - t e o t,
j o t k a - o v a t - h ä n e n."
Matteus 1
21 "Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Johannes 17
26 "Ja - m i n ä - o l e n - t e h n y t - s i n u n - n i m e s i
h e i l l e - t u n n e t u k s i - j a - t e e n - v a s t a k i n, - että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
Miksi tällä palstalla niin harvat ymmärtävät tämän asian perusteellisesti?- kauan aikaa..
Usko Toivonen kirjoitti:
Kysyin; milloin?
Tietysti Jeesuksen syntymisen jälkeen.
Usko Toivonen kirjoitti:
Ja mitä Jeesus käski kertoa Johannes kastajalle:
Matt. 11.
15. Monet heistä kompastuvat ja kaatuvat ja ruhjoutuvat, monet kiedotaan ja vangitaan.Usko Toivonen: >"Jeesuksella ei ollut tapana sanoa kuka Hän on, vaan "katsokaa minun tekojani".<
Ei, vaan Jeesuksella ei ollut tapana varastaa Isän sanoja ja tekoja omiksi sanoiksensa ja teoiksensa, vaan hän sanoi tekevänsä Isänsä sanoja ja tekoja:
Matteus 7
22 "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra,
e m m e k ö - m e - sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta
t e h n e e t - m o n t a - v o i m a l l i s t a - t e k o a?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'".
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 14
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."- ml213.
Usko Toivonen kirjoitti:
Kysyin; milloin?
No, mihin asiaan se vaikuttaa, tekikö JUMALA Jeesuksen Herraksi syntymähetkellä tai aikuisena. Lopputulos kuitenkin on, miten Nasaretin Jeesus on Kristus ja Herra.
Itse ymmärrän, miten JUMALA teki Jeesuksen Herraksi silloin kun Jeesus aloitti tehtävänsä eli kun sai JUMALALTA kaiken vallan maanpäällä ja taivaissa. Jeesushan nuoruuden vuosinaan tarvitsi / eli JUMALAN armossa.
Niin, Herra sana ilmentää juuri valtaa ja vallan Jeesus sai JUMALALTA.
Eli kun Jeesus ristiinnaulittiin, niin jokatapauksessa tässä vaiheessa Jeesus oli Herra. - Usko Toivonen
ml213. kirjoitti:
No, mihin asiaan se vaikuttaa, tekikö JUMALA Jeesuksen Herraksi syntymähetkellä tai aikuisena. Lopputulos kuitenkin on, miten Nasaretin Jeesus on Kristus ja Herra.
Itse ymmärrän, miten JUMALA teki Jeesuksen Herraksi silloin kun Jeesus aloitti tehtävänsä eli kun sai JUMALALTA kaiken vallan maanpäällä ja taivaissa. Jeesushan nuoruuden vuosinaan tarvitsi / eli JUMALAN armossa.
Niin, Herra sana ilmentää juuri valtaa ja vallan Jeesus sai JUMALALTA.
Eli kun Jeesus ristiinnaulittiin, niin jokatapauksessa tässä vaiheessa Jeesus oli Herra.>> No, mihin asiaan se vaikuttaa >>
Asioilla on vaikutusta.
Jatketaan vielä kysymyksellä, oliko Jeesus Herra jo ennen maanpäälle tuloaan? Usko Toivonen kirjoitti:
>"Jumalan profeetat sanoivat : "Näin sanoo Herra (JHVH ).
Jeesus sanoi: " Totisesti minä sanon teille".<
Jeesus sanoi sitä samaa, mitä kuuli Issän ensin sanovan:
Johannes 5
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 8
28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut."
Jeesuksen Isän luo meneminen ei muuttanut Isä poika suhdetta, sillä Jeesus edelleen rukoilee Isää ylipappina joka aika meidän puolestamme. [Room. 8:34; Hepr. 7:25 ]
- TOTISESTI!
TOTISESTI SITÄ JA TOTISESTI TÄTÄ JA TOTISESTI TÄYTTÄ PUPPUA !
- joo_joo
Trinitaarit jakelevat miinuspisteitä tälle raamatunjakeelle.
Siinä puhuu J_U_M_A_L_A
-2
5. Mooseksen kirja 18
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
2. Tessalonikalaiskirje 2
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
1. Johanneksen kirje 3
2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
-2
5. Mooseksen kirja 18
Puuttuu enään vain 664 miinuspistettä trinitaareilta,
jolloin kolminaisuusopin luku onkin jo täysi ja täydellinen. - TROLOOOOLOLOOO
HIRMU TODISTELUA TAAS..
BLALALALALALAALAAAA- joo_joo
senkin...senkin...senkin Nakke Nakuttaja.
Työnsit mulle argumenteilläsi jauhot suuhun ja luun kurkkuun.
Olet raskassarjalainen näissä matseissa.
Jäin höyhensarjalaisena sinulle toiseksi.
senkin...senkin...senkin Nakke Nakuttaja.
- Palvo Jeesusta
Eiköhän sut ole vaa´assa punnittu ja köykäiseksi avaittu.
Ikävää lukea eksyttäviä kirjoituksiasi. Et sä ainakaan ylösnoussutta Jeesusta tunne etkä häntä ylistä ja seuraa.
Testaappa itsesi? Milloin viimeeksi palvoit ja ylistit Jeesusta
Tuliko hän asumaan sydämeesi ? Elääkö Hän sussa?- joo_joo
1. Korinttolaiskirje 3
16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Heprealaiskirje 3
6 mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.
Johanneksen ilmestys 3
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. - joo_joo
joo_joo kirjoitti:
1. Korinttolaiskirje 3
16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Heprealaiskirje 3
6 mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.
Johanneksen ilmestys 3
12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.http://fi.wiktionary.org/wiki/haltija
"haltija
henkilö, jolla on hallintaoikeus tai tosiasiallinen hallinta kiinteään tai irtaimeen omaisuuteen, joka ei ole välttämättä omistaja
Jos autolla on rekisterissä sekä omistaja että haltija"
Heprealaiskirje 3
6 mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa HALTIJANA......
1. Korinttolaiskirje 15
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse POIKAKIN ALISTETAAN sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
"Testaappa itsesi? Milloin viimeeksi palvoit ja ylistit Jeesusta"
Efesolaiskirje 1
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
1. Pietarin kirje 1
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, - joo_joo
Testaappa itsesi? Milloin viimeeksi palvoit ja ylistit J_U_M_A_L_A_A ?
- PÄIVÄN SANA
Tämän päivän Sana:
2. Korinttolaiskirje 5
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.- asiastakyse
Jeesus ei tiennyt synnistä mitään ja silti toiset väittävät Hänen olleen syntinen. Se on suurta Jumalan Sanan pilkkaa ja siitä pitää jokaisen tehdä parannus, jos aikoo päästä tuntemaan Jumalan ainoan Pojan, Ihmisten Herran.
Ihmisen on mahdoton olla synnitön. Vain Jumala kykenee siihen ja siksi ihmisen on turvauduttava Häneen, jos aikoo päästä vapaaksi synnin kirouksesta. - joo_joo
asiastakyse kirjoitti:
Jeesus ei tiennyt synnistä mitään ja silti toiset väittävät Hänen olleen syntinen. Se on suurta Jumalan Sanan pilkkaa ja siitä pitää jokaisen tehdä parannus, jos aikoo päästä tuntemaan Jumalan ainoan Pojan, Ihmisten Herran.
Ihmisen on mahdoton olla synnitön. Vain Jumala kykenee siihen ja siksi ihmisen on turvauduttava Häneen, jos aikoo päästä vapaaksi synnin kirouksesta.Jesaja 7
14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Galatalaiskirje 4
4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Roomalaiskirje 3
19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Matteus 5
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Roomalaiskirje 3
31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Markus 1
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Markus 1
9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
Jesaja 7
15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Markus 1
4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Markus 1
9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
Roomalaiskirje 4
7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"Niinpä niin! Nämä sanathan ovat kuolleista ylös nousseen Jeesuksen lausumia sanoja Luukas 24:19 jakeessa:
"Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli
p r o f e e t t a, - voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä"
Jeesus ei sen sijaan koskaan sanonut olevansa Jumala, vaan Jumalan poika, ja myönsi Jumalan kutsuvan jumaliksi kaikkia niitä, jotka ovat Jumalalta sanan saaneet;
[Joh.10:34-36]- ps12
Miten voi olla jollekkin niin vaikea ymmärtää mitä raamattu asiasta kertoo, EIKÄ IHMISET.. LUKEKAA raamattua älkääkä vaan lainatko sieltä täältä jaetta.. SYNTINEN on jokainen ihminen joka on erotettu Jumalasta, se nyt ei oo mikään hirmu paha asia koska me emme siihen voi vaikuttaa, sen teki adam ja eeva... SYNTIÄ tekee jokainen joka pahaa tekee (valehtelee, varastaa, pettää jne) jokainen tietää mitä se on. Jeesus ei valehdellut, pettänyt, varastanut jne. EI SE NYT NIIN VAIKEETA OO OLLA TEKEMÄTTÄ SYNTIÄ, voi taivas teitä. Kun Jeesus meni kasteelle NÄYTTÄÄKSEEN MALLIA MEILLE ja mitä raamattu opettaa kasteesta MITÄ SIINÄ TAPAHTUU, tuli JUMALAN henki asumaan JEESUKSEEN samalla tavalla kuin se tulee asumaan MEIHIN kun menemme kasteelle ja JUMALA SYNNYTTÄÄ meidät uudestaan niinkuin sana sanoo, JUMALA myös synnytti JEESUKSEN uudestaan silloin kun jeesus kävi kasteella niinkuin sana sanoo.. EI JEESUS OO MIKÄÄN JUMALA. Miks te ette lue sanaa KOSKA tää kaikki on siinä niin selkeesti. TE KUUNTELETTE mielellänne ihmisiä mutta ette lue sanaa itse! NIINKUIN raamattu sanoo, tulee aika jolloin ihmiset valitsevat mieleisensä opetuksen vain kuullakseen mitä mieli tekee..
Jeesus näytti meille ESIKOISENA mallia mitä meidän kuuluu tehdä. EI SE JEEUSKSEN sikiäminen mikään niin mieletön ihme loppupeleissä ollut johan jeesuskin sanoo että Jumala herättäisi abrahamin lapsia vaikka kivistä, sepäs se mielettömämpi ihme olisikin. Jeesuskin herätti kuolleita henkiin ja niin tapahtui jo vanhassa testamentissa joten ei se jeesuksen ylösnousemuskaan niin mieletön ihme ollut. EIKÄ RAAMATUSSA ole kyse mistään MANTRASTA "USKONNOSTA" vaan siitä miten JUMALA haluaa kertoa ihmisille ETTÄ NIILLÄ ON RAKASTAVA isä joka on luonut heidät. JUMALA LOI MYÖS JEESUKSEN ja ihmiset palvovat LUOTUA eikä LUOJAA. KUN adam ja eva erotettiin jumalasta SEN JUMALA haluaa takasin, suhteen ihmiseen, ei sen kummempaa. JUTELLA ihmiselle, saada vastavuoroista SUHDETTA. Miks kaikki tekee tästäkin jotain TÄLLÄSTÄ sotaa.. KUKIN Kristitty LINJA opettaa toista. YHDET etsivät IHMEITÄ, toiset HENGELLÄ TÄYTTYMISTÄ, toiset KOKEMUKSIA jne... Miksi ne eivät etsi sitä mitä JEESUKSELLA oli???? Se SUHDE Jumalan kanssa..Ei se oo sitä et kymmenen minuuttia päivässä polvistutaan ja lausutaan jotain MITÄ TAAS TÄNÄÄN HALUAN, vaan oikeeta juttelua niinkuin ihminen toiselle ihmiselle. EI se oo sitä et mennään joka viikko seurakuntaan KÄDET kohti kattoa ja haetaan jotain TRANSSI tilaa et saadaan kokea pyhän hengen antamat väristykset, vaan SUHDE... Ei suhde ole sitä että annetaan tunti sillon, tunti tällöin, jutellaan kahdesti päivässä jne... SUHDE. Sellanen mikä Jeesuksella oli ISÄÄN. SIIHEN Jeesus tuli antamaan ESIMERKIN ja kertomaan MITEN:.. LUKEKAA raamattua =D- Usko Toivonen
Raamatun lukeminen on hyvä kehoitus.
Raamatussa ei esim. kerrota Jeesuksen ylhäältä uudesti syntymisestä vaan Hänen taivaasta tulemisestaan.
13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Joh. 3.
Jeesus, Kirkkauden Herra, alentui ihmisten hyväksi.
9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
2. Kor. 8.
Kommentissasi on muutoinkin virheellistä sisältöä Raamatun valossa, mutta tämä
riittäköön tähän kohtaan, koskapa vain Jeesuksen puoleen kääntyminen pelastaa, ei
esim. kaste ilman uskoa Herraan Jeesukseen. - joo_joo
Usko Toivonen kirjoitti:
Raamatun lukeminen on hyvä kehoitus.
Raamatussa ei esim. kerrota Jeesuksen ylhäältä uudesti syntymisestä vaan Hänen taivaasta tulemisestaan.
13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Joh. 3.
Jeesus, Kirkkauden Herra, alentui ihmisten hyväksi.
9. Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
2. Kor. 8.
Kommentissasi on muutoinkin virheellistä sisältöä Raamatun valossa, mutta tämä
riittäköön tähän kohtaan, koskapa vain Jeesuksen puoleen kääntyminen pelastaa, ei
esim. kaste ilman uskoa Herraan Jeesukseen."Raamatun lukeminen on hyvä kehoitus."
"13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. "
2. Kuninkaiden kirja 2
11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
"vain Jeesuksen puoleen kääntyminen pelastaa"
Johannes 16
23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
1. Johanneksen kirje 3
21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
Matteus 7
7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
Matteus 26
39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
"Raamatun lukeminen on" TODELLA " hyvä kehoitus." joo_joo kirjoitti:
"Raamatun lukeminen on hyvä kehoitus."
"13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. "
2. Kuninkaiden kirja 2
11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
Johannes 16
23 Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
1. Johanneksen kirje 3
22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
Matteus 7
7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
Matteus 26
39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
"Raamatun lukeminen on" TODELLA " hyvä kehoitus.""Raamatun lukeminen on" TODELLA " hyvä kehoitus."
Tutkiminen on vielä parempi kehoitus.
Jos 1:8 Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.
Tämä oli Herran Jumalan kehoitus Joosualle hänen johdattaessaan kansaa luvattuun maahan.
Vertauskuvallisuus on ymmärrettävä. Me olemme matkalla luvatuun maahan, taivaaseen Jumalan valtakuntaan. Ja silloin on tutkittava sanaa yötä ja päivää jatkuvasti.
Tutkimalla sanaa löydät lisää totuuksia, tutkimatta et löydä mitään. Käytä saamasi leiviskät eli totuudet oikein pyrkien hankkimaan lisää leivisköitä, totuuden leivisköitä.
Ja rukoile avuksesi Totuuden Hengen, Pyhän Hengen ohjausta, ilman sitä et löydä mitään, vaan sorrut oman mielikuvituksesi tuotteisiin.- joo_joo
Jonah kirjoitti:
"Raamatun lukeminen on" TODELLA " hyvä kehoitus."
Jos 1:8 Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.
Tämä oli Herran Jumalan kehoitus Joosualle hänen johdattaessaan kansaa luvattuun maahan.
Vertauskuvallisuus on ymmärrettävä. Me olemme matkalla luvatuun maahan, taivaaseen Jumalan valtakuntaan. Ja silloin on tutkittava sanaa yötä ja päivää jatkuvasti.
Tutkimalla sanaa löydät lisää totuuksia, tutkimatta et löydä mitään. Käytä saamasi leiviskät eli totuudet oikein pyrkien hankkimaan lisää leivisköitä, totuuden leivisköitä.
Ja rukoile avuksesi Totuuden Hengen, Pyhän Hengen ohjausta, ilman sitä et löydä mitään, vaan sorrut oman mielikuvituksesi tuotteisiin.Joosua 1
17 Niinkuin me olemme kaikessa totelleet Moosesta, niin me tottelemme sinuakin. Olkoon vain Herra, sinun Jumalasi, sinun kanssasi, niinkuin hän oli Mooseksen kanssa.
2. Mooseksen kirja 20
23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
http://img.yle.fi/uutiset/ulkomaat/article5664907.ece/ALTERNATES/w580/puola jeesus patsas pää
http://www.cartinafinland.fi/fi/imagebank/image/18/18079/jeesus 18079.jpg - joo_joo
Jonah kirjoitti:
Ja rukoile avuksesi Totuuden Hengen, Pyhän Hengen ohjausta, ilman sitä et löydä mitään, vaan sorrut oman mielikuvituksesi tuotteisiin.Joosua 1
8 Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.
5. Mooseksen kirja 18
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
Johannes 5
46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
Apostolien teot 3
22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
J-U-M-A-L-A :
"Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."
Profeetta Jeesus:
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
"Tutkiminen on vielä parempi kehoitus." - Usko Toivonen
joo_joo kirjoitti:
"Raamatun lukeminen on hyvä kehoitus."
2. Kuninkaiden kirja 2
Johannes 16
1. Johanneksen kirje 3
Matteus 7
Matteus 26
"Raamatun lukeminen on" TODELLA " hyvä kehoitus.">> "Raamatun lukeminen on" TODELLA " hyvä kehoitus." >>
On, on.
Mutta palstakeskusteluun liittyen olisi suotavaa, että Raamatusta kopioidut jakeet liittyisi jollakin tapaa kommenttiin johon vastataan.
Esim. tässä tapauksessa siihen, että Jeesus tuli taivaasta, niinkuin Raamatun ilmoitus todistaa.
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. ( Joh. 6:51 )
Jeesus tuli taivaasta, ja sanoi " teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. " (Joh 3:7 ).
Jeesuksen uudesti syntymisestä ylhäältä ei Raamatussa ole halaistua sanaa,
vaan taivaasta tulemisesta.
2. Kor. 8. - joo_joo
Usko Toivonen kirjoitti:
>> "Raamatun lukeminen on" TODELLA " hyvä kehoitus." >>
On, on.
Mutta palstakeskusteluun liittyen olisi suotavaa, että Raamatusta kopioidut jakeet liittyisi jollakin tapaa kommenttiin johon vastataan.
Esim. tässä tapauksessa siihen, että Jeesus tuli taivaasta, niinkuin Raamatun ilmoitus todistaa.
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. ( Joh. 6:51 )
Jeesus tuli taivaasta, ja sanoi " teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. " (Joh 3:7 ).
Jeesuksen uudesti syntymisestä ylhäältä ei Raamatussa ole halaistua sanaa,
vaan taivaasta tulemisesta.
2. Kor. 8.Luukas 3
22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
"PYHÄ HENKI LASKEUTUI HÄNEN PÄÄLLENSÄ"
"PYHÄ HENKI LASKEUTUI JEESUKSEN PÄÄLLE"
Apostolien teot 1
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Apostolien teot 5
32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Kysymys:
Kun helluntailainen uudesti syntyy, saako hän samalla Pyhän Hengen päälleen?
Onko helluntailainen uudesti syntynyt, saatuaan Pyhän Hengen päälleen?
Seuraako uudesti syntymistä Pyhän Hengen laskeutuminen uudesti syntyneeseen ihmiseen?
Syntyykö helluntailainen uudestaan sen jälkeen kun Pyhä Henki ensin on laskeutunut hänen päälleen? Vai toisin päin?
Laskeutuiko Pyhä Henki Jeesuksen päälle? - Usko Toivonen
joo_joo kirjoitti:
Luukas 3
22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
"PYHÄ HENKI LASKEUTUI HÄNEN PÄÄLLENSÄ"
"PYHÄ HENKI LASKEUTUI JEESUKSEN PÄÄLLE"
Apostolien teot 1
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Apostolien teot 5
32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Kysymys:
Kun helluntailainen uudesti syntyy, saako hän samalla Pyhän Hengen päälleen?
Onko helluntailainen uudesti syntynyt, saatuaan Pyhän Hengen päälleen?
Seuraako uudesti syntymistä Pyhän Hengen laskeutuminen uudesti syntyneeseen ihmiseen?
Syntyykö helluntailainen uudestaan sen jälkeen kun Pyhä Henki ensin on laskeutunut hänen päälleen? Vai toisin päin?
Laskeutuiko Pyhä Henki Jeesuksen päälle?Niin, ja minkä merkkinä tämä oli.
32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
33. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'
Joh. 1.
Merkki Hänestä, joka kastaa Pyhällä hengellä.
Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä.
Apostolien teoista esilleottamasi jae on jo eri asiayhteydestä:
Apostolien teot 1
Tämähän muuttui todeksi helluntaina Pyhän Hengen vuodattamisen jälkeen.
Apostolit saivat Jeesuksen lähettämän Pyhän Hengen voimaksi, puolustajaksi ja kaikkeen totuuteen ohjaamaan. Je he alkoivat julistamaan pelastuksen evankeliumia Jeesuksesta.
Joh. 16:7
Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
>> Kun helluntailainen uudesti syntyy, saako hän samalla Pyhän Hengen päälleen? >>
Uskoon tuleva saa Pyhän Hengen, mutta uskova ei tule taivaasta.
>> Onko helluntailainen uudesti syntynyt, saatuaan Pyhän Hengen päälleen? >>
Raamatun mukaan Pyhä Henki tulee Jumalan uskolla puhdistamaan sydämeen.
8. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9. eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
11. Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
Apt. 15.
Raamatun ilmoituksen mukaan ilman Jeesusta ei ole syntynyt mitään, mikä
syntynyt on.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Joh. 1.
Mutta Jeesus itse tuli taivaasta, niin kuin Raamatun ilmoitus todistaa.
Uudesti syntyneet ovat uusia luomuksia Jeesuksessa Kristuksessa.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Uudessa luomuksessa on Kristuksen Henki, Jeesus antaa voiman tulla Jumalan lapseksi kaikille, jotka häneen uskovat. - joo_joo
Usko Toivonen kirjoitti:
Niin, ja minkä merkkinä tämä oli.
32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
33. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'
Joh. 1.
Apostolien teot 1
Apostolit saivat Jeesuksen lähettämän Pyhän Hengen voimaksi, puolustajaksi ja kaikkeen totuuteen ohjaamaan. Je he alkoivat julistamaan pelastuksen evankeliumia Jeesuksesta.
Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
>> Kun helluntailainen uudesti syntyy, saako hän samalla Pyhän Hengen päälleen? >>
8. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
9. eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
11. Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
Apt. 15.
syntynyt on.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Joh. 1.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Uudessa luomuksessa on Kristuksen Henki, Jeesus antaa voiman tulla Jumalan lapseksi kaikille, jotka häneen uskovat.Johannes Kastajan VIIMEISET SANAT Raamatussa:
Matteus 11
"Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
"OLETKO SINÄ SE TULEVA, VAI PITÄÄKÖ MEIDÄN TOISTA ODOTTAMAN?"
"Raamatun ilmoituksen mukaan ilman Jeesusta ei ole syntynyt mitään, mikä
syntynyt on."
J-U-M-A-L-A :
"Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"
"tänä päivänä minä sinut synnytin"
"TÄNÄ PÄIVÄNÄ MINÄ SINUT SYNNYTIN"
Kuinka joku, joka ei vielä ollut syntynytkään, olisi voinut synnyttää J_U_M_A_L_A_N ?
J_U_M_A_L_A synnytti Jeesuksen Kristuksen.
Apostolien teot 5
31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
Heprealaiskirje 5
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
"Mutta Jeesus itse tuli taivaasta, niin kuin Raamatun ilmoitus todistaa."
Luukas 10
20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
"kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, " (Joh.ilm.17:8)
Me olemme olleet olemassa, jo maailman perustamisesta lähtien. - joo_joo
Usko Toivonen kirjoitti:
Niin, ja minkä merkkinä tämä oli.
Joh. 1.
Apostolien teot 1
Apt. 15.
syntynyt on.
Joh. 1.
Uudessa luomuksessa on Kristuksen Henki, Jeesus antaa voiman tulla Jumalan lapseksi kaikille, jotka häneen uskovat."Mutta Jeesus itse tuli taivaasta, niin kuin Raamatun ilmoitus todistaa."
Onko kointähti jo koittanut sydämessäsi Usko Toivonen?
Johanneksen ilmestys 22
16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Jesaja 14
12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
2. Pietarin kirje 1
19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. - Usko Toivonen
joo_joo kirjoitti:
Johannes Kastajan VIIMEISET SANAT Raamatussa:
Matteus 11
"Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
"OLETKO SINÄ SE TULEVA, VAI PITÄÄKÖ MEIDÄN TOISTA ODOTTAMAN?"
"Raamatun ilmoituksen mukaan ilman Jeesusta ei ole syntynyt mitään, mikä
syntynyt on."
J-U-M-A-L-A :
"Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"
"tänä päivänä minä sinut synnytin"
"TÄNÄ PÄIVÄNÄ MINÄ SINUT SYNNYTIN"
Kuinka joku, joka ei vielä ollut syntynytkään, olisi voinut synnyttää J_U_M_A_L_A_N ?
J_U_M_A_L_A synnytti Jeesuksen Kristuksen.
Apostolien teot 5
31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
Heprealaiskirje 5
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Luukas 10
20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
"kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, " (Joh.ilm.17:8)
Me olemme olleet olemassa, jo maailman perustamisesta lähtien.Ja miten Jeesus vastasi:
Matt. 11.
Jeesus vastaa profeetta Jesajan kirjoitusten mukaan.
4. Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5. Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
Jes. 35.
ja
15. Monet heistä kompastuvat ja kaatuvat ja ruhjoutuvat, monet kiedotaan ja vangitaan.
Jes. 8.
Tämä vastaus varmasti tyydytti Johannes kastajaa.
Edelleenkin pätee; Jeesus tuli taivaasta, ei hänen tarvinnut syntyä uudesti ylhäältä, vaan hän oli niin kuin se, jolla on valta, ja hän kehoitti.
"teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä" - Usko Toivonen
joo_joo kirjoitti:
Johanneksen ilmestys 22
16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Jesaja 14
12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
2. Pietarin kirje 1
19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.Matt. 4:16
kansa, joka asui pimeydessä, näki suuren valon. Niille, jotka asuivat kuoleman varjon maassa, loisti kirkkaus. - Usko Toivonen
joo_joo kirjoitti:
Johanneksen ilmestys 22
Jesaja 14
2. Pietarin kirje 1
19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.Matt. 4:16
kansa, joka pimeydessä istui, näki suuren valkeuden, ja jotka istuivat kuoleman maassa ja varjossa, niille koitti valkeus".
Tämä korvaa vahingossa laittamani -92 käännöksen mukaisen jakeen.
- ps12
SItähän se uudesti syntyminen on, kun saa hengen niinkuin raamattu sanoo, sydämen ympärileikkaus. Ainakin niin sen kuuluisi tapahtua ja jos on yhtään opetusta seurannut kasteesta, uudesti syntymisestä, sydämen ympärileikkauksesta tai raamattua lukenut enemmän kuin kerran kokonaan koko elämänsä aikana tietää nää.. Eihän se kaste pelkästään pelasta, mutta se kuuluu siihen. Jeesus sanoi seuraa minua joten SILLON tehdään niinkuin hän teki. Kaste on oleellinen osa uskovan elämässä, kuuliaisuutta sanalle..
Ja tietty olis kiva tietää et mitä vikaa mun kirjoituksessa oli raamatun valossa... EIKÖ itse JUMALAN kuuluis olla se pääpointti meidän elämässä, vaan ja ainoastaan JUMALAN. MITÄ raamattu sanoo ja käskee meidän tehdä. KEN sieltä jotain poistaa tai sinne jotakin lisää olkoon kirottu.
JOS katsoo koko hela kirjaa kokonaisuutena ja näkee metsän puilta myös huomaa mikä tai KUKA on sen koko kirjoituksen takana ja MIKSI. Ei sen tarkoitus oo se et jengi heittää lainauksia sotiakseen jossain keskustelupalstalla vaan se et JOKAINEN tuntisi JUMALAN eikä vaan keskittyisi riitelyyn... Riitelyhän on LIHAN aikaansaannos mistä raamattu sitäpaitsi kehoittaa erittäin voimakkaasti EROON. kyl te lainaatte oikein mielellänne evankeliumin jakeita mut menkää vahvempaan ruokaan ja kirjeiden kimppuun ja alkakaa jokainen kattomaan peilistä et kuinkas riidanhaluisia sitä ollaankaan. Galatalaiskirje on oiva aloituspaikka sille, korinttolaiskirjeestä puhumattakaan.. Sen sijaan että kiistelette täällä siitä kuka lähetti Jeesuksen miks ette paneudu siihen mistä Jumala haluaa eroon, sitä se uudesti syntyminen on.. EROON niistä pahoista vanhoista tavoista, riitely, panettelu, pahansuopuus jne jne. Vanha minä kuolee kun uudesti syntyy ja pitäis alkaa uudistua mieleltä ja sydämeltä päivittäin.. Lopettaa tappelu ja KYSYÄ jumalalta et mikä on MINUSSA vialla, mistä haluat aloittaa, mikä OKSA oksastetaan pois jotta voin muuttua enemmän KRISTUKSEN kaltaiseksi, siitähän siinä on kysymys.. JOTTA KRISTUS MINUSSA LISÄÄNTYISI JA MINÄ VÄHENEN.. EIKÖ. Ja mikäköhän siinä on raamatun valossa väärää että JUMALA haluaa meidän kanssa sellasen suhteen kuin sillä oli JEESUKSEN kanssa?? Ja toisekseen jos raamattua tuntee niin myös tietää että vasta jeesuksen kasteen jälkeen ja sen jälkeen kun sai hengen alkoi hänen palvelutyö. Jos opetusta tältä alueelta tuntee tai on saanut ja asiaa tutkinut niin toteaa että jokainen joka on saanut sekä hengen että kasteen on vasta valmis jumalan töihin... Jos tää pätee myös meihin päti se myös jeesukseen niinkuin sekin toteaa että OLETTE TEKEVÄ yhtä suuria tekoja kuin minä tein JA VIELÄ SUUREMPIA!!! miten jos JEESUS on jumala me voisimme tehdä suuurempia tekoja kuin hän... hmmm.. Lukekaa ja keskitytään jokainen vaan omaan vaellukseen, NIINKUIN RAAMATTUKIN sanoo..- Usko Toivonen
>> Ja tietty olis kiva tietää et mitä vikaa mun kirjoituksessa oli raamatun valossa... >>
Kaikenkaikkiaan kirjoituksesi oli Jeesuksen vähättelyä, ihmisen omaa tekemistä korostavaa, Jeesuksen armon halventavaa.
>> EI SE NYT NIIN VAIKEETA OO OLLA TEKEMÄTTÄ SYNTIÄ, voi taivas teitä. >>
Kun sanot : " voi teitä " , niin asetutko toisten yläpuolelle, ylennätkö itsesi.
Rauhaa rakentava kirjoitus ps 12 lta. Viimeisessä kappaleessa on erittäin hieno ajatuskuvio:
>"Ja toisekseen jos raamattua tuntee niin myös tietää että vasta jeesuksen kasteen jälkeen ja sen jälkeen kun sai hengen alkoi hänen palvelutyö. Jos opetusta tältä alueelta tuntee tai on saanut ja asiaa tutkinut niin toteaa että jokainen joka on saanut sekä hengen että kasteen on vasta valmis jumalan töihin... Jos tää pätee myös meihin päti se myös jeesukseen niinkuin sekin toteaa että OLETTE TEKEVÄ yhtä suuria tekoja kuin minä tein JA VIELÄ SUUREMPIA!!! miten jos JEESUS on jumala me voisimme tehdä suuurempia tekoja kuin hän... hmmm.. Lukekaa ja keskitytään jokainen vaan omaan vaellukseen, NIINKUIN RAAMATTUKIN sanoo.."- Usko Toivonen
>> Rauhaa rakentava kirjoitus ps 12 lta. >>
Arvaukseni on, että kyseessä on vt-seuran opin saaneen henkilön kirjoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.665865- 1155080
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4173045Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s961505Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3461157- 29988
- 65981
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46896Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109877Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52849