Kannatko sinä omaa ristiäsi?

Semper.Fidelis

Kukaan ei voi tehdä tyhjäksi Jeesuksen kehotusta itsensä kieltämisestä ja ristin ottamisesta JOKA PÄIVÄ.

"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." Luuk.9:23.

"Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni." Luuk.14:27.

Mitä tuo Jeesuksen antama kehotus seuraajilleen merkitsee?

121

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletetaanpa, että oman ristin kantaminen merkitsisi pilkkaa, fyysistä vainoa, jopa pahoinpitelyä uskon tunnustamisen takia.

      Niinhän muutamat tämänkin palstan kirjoittajista ajattelevat.

      Usko ja pyhitys edistyisi tuon mukaan sitä pidemmälle, mitä enemmän uskova saisi häpeää ja vastarintaa osakseen.

      Inhimillisesti katsoen marttyyrielämä näyttäisi aidolta ristintieltä. Mutta tosiasiassa sellaista ristintietä, via dolorosaa, ei esim. Suomessa kukaan joudu kulkemaan - ei ainakaan toistaiseksi.
      Eikä Jeesus sellaiseen kärsimystiehen oikeasti viittaakaan.

      Mitä on itsensä kieltäminen ja ristin ottaminen JOKA PÄIVÄ?

      • Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä. Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu.

        Onneksi Jumala on armollinen, kun tunnustan syntini ja erehdykseni. Voin nousta ja jälleen ryhtyä rientämään kohti uskon päämäärää, pelastusta. En lannistu enkä vaivu masennukseen, en syvään enkä ”matalaan”, luotan Jumalaan ja hänen armollisuuteensa minua kohtaan.

        Php_3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        Jumala ole minulle syntiselle armollinen. Siinä minun luottamukseni Jumalaan, uskon, että hän on minulle armollinen Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta. Itse en pysty mihinkään ja olen syntinen elämäni loppuun asti.
        Vasta uskon kautta taivaaseen pelastuttuani olen synnitön uusissa Jumalan antamissa valkeissa vaatteissa. Silloin olen täydellinen ja synnitön, en ennen sitä.
        Silloin olen päässyt portista sisään Jumalan valtakuntaan ja saanut ikuisen elämän uskon kautta.

        Siinä minun toivoni, usko Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön ja Jumalaan, Jeesuksen Kristuksen Isään, jonka tahto on, että minäkään syntinen en huku vaan pelastun.

        Eph 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        Eph 1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        Eph 1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        Eph 1:6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
        Eph 1:7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.


      • Jonah kirjoitti:

        Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä. Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu.

        Onneksi Jumala on armollinen, kun tunnustan syntini ja erehdykseni. Voin nousta ja jälleen ryhtyä rientämään kohti uskon päämäärää, pelastusta. En lannistu enkä vaivu masennukseen, en syvään enkä ”matalaan”, luotan Jumalaan ja hänen armollisuuteensa minua kohtaan.

        Php_3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        Jumala ole minulle syntiselle armollinen. Siinä minun luottamukseni Jumalaan, uskon, että hän on minulle armollinen Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta. Itse en pysty mihinkään ja olen syntinen elämäni loppuun asti.
        Vasta uskon kautta taivaaseen pelastuttuani olen synnitön uusissa Jumalan antamissa valkeissa vaatteissa. Silloin olen täydellinen ja synnitön, en ennen sitä.
        Silloin olen päässyt portista sisään Jumalan valtakuntaan ja saanut ikuisen elämän uskon kautta.

        Siinä minun toivoni, usko Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön ja Jumalaan, Jeesuksen Kristuksen Isään, jonka tahto on, että minäkään syntinen en huku vaan pelastun.

        Eph 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        Eph 1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        Eph 1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        Eph 1:6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
        Eph 1:7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.

        Jonah: >>Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä.


      • raamatusta
        Jonah kirjoitti:

        Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä. Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu.

        Onneksi Jumala on armollinen, kun tunnustan syntini ja erehdykseni. Voin nousta ja jälleen ryhtyä rientämään kohti uskon päämäärää, pelastusta. En lannistu enkä vaivu masennukseen, en syvään enkä ”matalaan”, luotan Jumalaan ja hänen armollisuuteensa minua kohtaan.

        Php_3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        Jumala ole minulle syntiselle armollinen. Siinä minun luottamukseni Jumalaan, uskon, että hän on minulle armollinen Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta. Itse en pysty mihinkään ja olen syntinen elämäni loppuun asti.
        Vasta uskon kautta taivaaseen pelastuttuani olen synnitön uusissa Jumalan antamissa valkeissa vaatteissa. Silloin olen täydellinen ja synnitön, en ennen sitä.
        Silloin olen päässyt portista sisään Jumalan valtakuntaan ja saanut ikuisen elämän uskon kautta.

        Siinä minun toivoni, usko Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön ja Jumalaan, Jeesuksen Kristuksen Isään, jonka tahto on, että minäkään syntinen en huku vaan pelastun.

        Eph 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        Eph 1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        Eph 1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        Eph 1:6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
        Eph 1:7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.

        "pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin."

        Hesekielistä 18:24

        24. Jos VANHURSKAS LANKEAA pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, tekee kaikkia SAMANLAISIA kauhistuksia kuin jumalaton: Saisiko hän TEHDÄ niin ja elää?

        Yhtään hänen vanhurskasta tekoaan, minkä hän on tehnyt, ei muisteta.
        USKOTTOMUUTENSA tähden, mihin hän on LANGENNUT, ja SYNTINSÄ tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.

        1.Kor.10:12

        12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ETTEI LANKEA.

        2 Piet.2:20

        20. Jos he Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen TUNTEMISEN kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia PAKOON, mutta niihin taas KIETOUTUVAT JA TULEVAT VOITETUKSI, niin viimeinen on tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

        1.Kor.10:13

        13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin INHIMILLINEN KIUSAUS; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

        1 kuningsten kirja

        Luku 18:21 ja 36-40

        21. Elija astui kansan eteen ja sanoi: KUINKA KAUAN TE ONNUTTE MOLEMMILLE PUOLILLE?
        Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä. Mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
        Kansa ei vastannut hänelle mitään.

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 8:13

        13. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta.
        He USKOVAT vain hetken aikaa, ja KIUSAUKSEN hetkellä he luopuvat

        Paavalin 2 kirjeestä timoteukselle

        Luku 3: 8

        8. Kuten Jannes ja jambres VASTUSTIVAT Moosesta, niin VASTUSTAVAT TOTUUTTA myös nämä mielestään turmeltuneet ihmiset, jotka EIVÄT KESTÄ USKONKOETUKSISSA.

        Markuksen evankeliumista

        Luku 16:16

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

        Juudaan kirjeestä

        5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        "pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin."

        Hesekielistä 18:24

        24. Jos VANHURSKAS LANKEAA pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, tekee kaikkia SAMANLAISIA kauhistuksia kuin jumalaton: Saisiko hän TEHDÄ niin ja elää?

        Yhtään hänen vanhurskasta tekoaan, minkä hän on tehnyt, ei muisteta.
        USKOTTOMUUTENSA tähden, mihin hän on LANGENNUT, ja SYNTINSÄ tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.

        1.Kor.10:12

        12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ETTEI LANKEA.

        2 Piet.2:20

        20. Jos he Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen TUNTEMISEN kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia PAKOON, mutta niihin taas KIETOUTUVAT JA TULEVAT VOITETUKSI, niin viimeinen on tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

        1.Kor.10:13

        13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin INHIMILLINEN KIUSAUS; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

        1 kuningsten kirja

        Luku 18:21 ja 36-40

        21. Elija astui kansan eteen ja sanoi: KUINKA KAUAN TE ONNUTTE MOLEMMILLE PUOLILLE?
        Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä. Mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
        Kansa ei vastannut hänelle mitään.

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 8:13

        13. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta.
        He USKOVAT vain hetken aikaa, ja KIUSAUKSEN hetkellä he luopuvat

        Paavalin 2 kirjeestä timoteukselle

        Luku 3: 8

        8. Kuten Jannes ja jambres VASTUSTIVAT Moosesta, niin VASTUSTAVAT TOTUUTTA myös nämä mielestään turmeltuneet ihmiset, jotka EIVÄT KESTÄ USKONKOETUKSISSA.

        Markuksen evankeliumista

        Luku 16:16

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

        Juudaan kirjeestä

        5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI.

        "Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu."

        kysymyksiä johon en ole vieläkään saanut teiltä vastausta!

        miten uskova voi voittaa synnin? vai onko se mahdotonta?

        riitääkkö ihmisen pelastumiseen pelkkä Jeesuksen Kristuksen sovitus työ eli se kun vaan uskotaan ja tehdään mitä halutaa niin pelastutaan eikä ole väliä tekeekö syntiä vain ei kunhan vaan pyytää syntejään anteeksi ja uskoo?

        tarvitseeko ihmisen edes tehdä parannusta, eikö Jeesuksen kristuksen sovitus työ riitä pelastumiseen?

        miten Jeesus voitti synnin? eikö sananssa sanota että Jeesus voi auttaa kiusattuja, Jeesushan tuli lihaksi ja ihmiseksi meidän keskelle niin emmekö mekin voi voittaa Jeesuksen avulla synnin kuten sanassa luvataan?

        olihan Jeesuskin ihminen, jonka piti tulla kaltaiseksemme lunastaaksemme meidät pelastukseen ja syntien sovitukseen?

        silloin kun uskova tekee parannukksen tekeekö Jeesus ihmisen puolesta parannuksen ja päätöksen vai joutuuko ihminen tekemään parannuksen itse Jeesuksen avulla ja päätöksen parannuksesta?

        sitten kun ihminen muuttuu, muuttaako Jeesus ihmisen vai joutuuko ihminen itse muuttamaan itsensä Jeesuksen avulla?

        onko ajatuksen synnit sitä syntiä joka ei ole kuolemaksi?

        onko näkyvät synnit sitä mikä on kuolemaksi?

        muttuuko ihmisen oma tahto ja ihmisen liha uudestisyntymisessä hyväksi?

        eikö ihminen enää halua toteuttaa omaa tahtotaan uudestisyntymisen jälkeen?

        tekeekö Herra meidän puolesta päätökset, valinnat ja elää meidän elämän?

        estääkö Herra sen jos valitsemme väärin ja teemme väärin?

        eikö valinnat perustu omaan tahtoon valita oikein tai väärin, eikö Herran tahtoon, ei Herra puutu ihmisen valinta tilanteessa ihmisen tahtoon vaan antaa ihmisen itse valita.

        Herran tahto on että ihminen valitsee ja tekee oikein mutta tekeekö ihminen aina oikein?

        onko Herra sulkenut meidän oman tahdon ja pahuuden pois uudesti syntymisessä?

        eikö ihmistä enää uudestisyntymisen jälkeen tee mieli tehdä pahaa eli syntiä?

        onko ihminen uudestisyntymisen jälkeen ainavaan tekemässä hyvää?

        estääkö Herra saatanaa meitä viettelemästä ja koettelemasta meitä?

        miten uudesti syntynyt voi luopua uskosta niin kuin sanasta sanotaan ja langeta?


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        "Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu."

        kysymyksiä johon en ole vieläkään saanut teiltä vastausta!

        miten uskova voi voittaa synnin? vai onko se mahdotonta?

        riitääkkö ihmisen pelastumiseen pelkkä Jeesuksen Kristuksen sovitus työ eli se kun vaan uskotaan ja tehdään mitä halutaa niin pelastutaan eikä ole väliä tekeekö syntiä vain ei kunhan vaan pyytää syntejään anteeksi ja uskoo?

        tarvitseeko ihmisen edes tehdä parannusta, eikö Jeesuksen kristuksen sovitus työ riitä pelastumiseen?

        miten Jeesus voitti synnin? eikö sananssa sanota että Jeesus voi auttaa kiusattuja, Jeesushan tuli lihaksi ja ihmiseksi meidän keskelle niin emmekö mekin voi voittaa Jeesuksen avulla synnin kuten sanassa luvataan?

        olihan Jeesuskin ihminen, jonka piti tulla kaltaiseksemme lunastaaksemme meidät pelastukseen ja syntien sovitukseen?

        silloin kun uskova tekee parannukksen tekeekö Jeesus ihmisen puolesta parannuksen ja päätöksen vai joutuuko ihminen tekemään parannuksen itse Jeesuksen avulla ja päätöksen parannuksesta?

        sitten kun ihminen muuttuu, muuttaako Jeesus ihmisen vai joutuuko ihminen itse muuttamaan itsensä Jeesuksen avulla?

        onko ajatuksen synnit sitä syntiä joka ei ole kuolemaksi?

        onko näkyvät synnit sitä mikä on kuolemaksi?

        muttuuko ihmisen oma tahto ja ihmisen liha uudestisyntymisessä hyväksi?

        eikö ihminen enää halua toteuttaa omaa tahtotaan uudestisyntymisen jälkeen?

        tekeekö Herra meidän puolesta päätökset, valinnat ja elää meidän elämän?

        estääkö Herra sen jos valitsemme väärin ja teemme väärin?

        eikö valinnat perustu omaan tahtoon valita oikein tai väärin, eikö Herran tahtoon, ei Herra puutu ihmisen valinta tilanteessa ihmisen tahtoon vaan antaa ihmisen itse valita.

        Herran tahto on että ihminen valitsee ja tekee oikein mutta tekeekö ihminen aina oikein?

        onko Herra sulkenut meidän oman tahdon ja pahuuden pois uudesti syntymisessä?

        eikö ihmistä enää uudestisyntymisen jälkeen tee mieli tehdä pahaa eli syntiä?

        onko ihminen uudestisyntymisen jälkeen ainavaan tekemässä hyvää?

        estääkö Herra saatanaa meitä viettelemästä ja koettelemasta meitä?

        miten uudesti syntynyt voi luopua uskosta niin kuin sanasta sanotaan ja langeta?

        Matteuksen Evankeliumista

        Luku 24:9 ja 10

        9. teitä annetaan vaivaan, teitä tapetaan, ja te juodutte kaikkien kansojen vihaamiksi minun nimeni tähden.

        10. Silloin monet LUOPUVAT uskosta sekä kavaltavat ja vihaavat toisiaan.

        miten tämä on mahdollista uudestisyntyneelle?


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        Matteuksen Evankeliumista

        Luku 24:9 ja 10

        9. teitä annetaan vaivaan, teitä tapetaan, ja te juodutte kaikkien kansojen vihaamiksi minun nimeni tähden.

        10. Silloin monet LUOPUVAT uskosta sekä kavaltavat ja vihaavat toisiaan.

        miten tämä on mahdollista uudestisyntyneelle?

        "Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu."

        kuinka moni täällä urheileen tosissaan? tai on urheillut?

        aisahan kuulkaa niin itse olen harrastanut salilla ja lenkillä käymistä tosissaan ja aina siellä näkee uusia ihmisiä aloittamassa harrastuksen, nutta sitten alun jälkeen suurimmalla osalla se hiipuu että käydään silloin tälloin kuin jaksetaan ja osallaa loppuu kokonaan ja osalla loppuu siihen.

        sitten osa lopettaa sen takia kun tulee paikat kipeeksi vaikka se on ihan normaalia että treenaamisesta tulee paikat kipeäksi silloin tietää että treeni tehoaa. mutta nämä luulee että se on pahasta kun tulee paikat kipeäksi ja vaarallista kun eihän urheilusta pitäisi paikat kipeäksi tulla?

        sitten kun huomataan että ei tulosta tuleekkaan eikä näe tuloksia heti ja harrastuksessa käynti onkin tassasta puurtamista pikku hiljaa eteen päin ja sitten kun joutuukiin laittamaan itsensä 100% peliin niin monelta loppuukin into siihen kun silloin kun laitetaan itsensä 100% peliin niin se ei aina ole niin hauskaa itse suorituksen aikana mutta sitten jälkeen päin tulee hyvä olo.

        sitten on niitä jotka sanovat treenaavansa mutta missä näkyy tulos?

        nämä ovat semmosia että nämä treenaa silleen että ei tee treeniään kunnolla vaan tulee salille viihtymään ja juttelemaan eikä tee kuin muutaman sarja ja liikkeen ja sitten ihmitellään että miksi ei tule tulosta ja kehutaan kuinka käy salilla, mutta missä tulos?

        sitten on semmoset treenaajat jotka laittavat itsensä 90% peliin mutta ei vie sarjojaan loppuun eikä laita itseään lujille vaikka pystyisikin viemään sarjan ja treenin lopppuun mutta pidetään treeni oman mukavuus rajan puitteissa jottei joutuisi rääkkäämään itseään ja viemään itseään lopuun asti yli mukavuus rajan.

        sitten on tosi treenaajat jotka antavat kaikkensa ja laittavat itsensä 100% peliin ja yleensä nämä on niitä joillatulokset näkyy ja pääsee tavoitteisiinsa. ja vie treeninsä ja sarjansa mukavuus rajojen yli.

        voin sanoa sen että kaikista ei ole treenajiksi vaikka kuinka yrittäisi ja haluaisi.
        eikä kaikista tule koskaan tosi treenajia vaikka kovaa paljon treenaisikin vaan jäädään puoli treenajiksi.

        joistakin sen näkee jo päältä päin mutta pitää muistaa se että ei ole koiraa karvoihin katsominen.

        samoin se on uskossakin ja kiusauksissa joskus joudumme menenmään mukavuus rajan yli ja silloin se ei aina ole mukavaa kun joutuu kärsimään ja tuntemaan tuskaa ja ahdistusta, mutta jälkeen päin se tuottaa hyvän olon ja vie eteenpäin

        uskossa on katsokaas muureja jota pitää rikkoa ja sitten on semmoseja muureja jota ei pidä rikkoa ja on askelia jota pitää ottaa ja asekelia joita ei pidä ottaa.

        kuinka moni on uskossa valmis menenmääm oman mukavuusrajansa yli?
        ja laittamaan itsensä 100% peliin Herrallle?

        Herran tahtoahan meiltä kysytään eikä omaa tahtoa ja sitä mikä meille on mukavaa ja mielyttävää.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        "Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu."

        kuinka moni täällä urheileen tosissaan? tai on urheillut?

        aisahan kuulkaa niin itse olen harrastanut salilla ja lenkillä käymistä tosissaan ja aina siellä näkee uusia ihmisiä aloittamassa harrastuksen, nutta sitten alun jälkeen suurimmalla osalla se hiipuu että käydään silloin tälloin kuin jaksetaan ja osallaa loppuu kokonaan ja osalla loppuu siihen.

        sitten osa lopettaa sen takia kun tulee paikat kipeeksi vaikka se on ihan normaalia että treenaamisesta tulee paikat kipeäksi silloin tietää että treeni tehoaa. mutta nämä luulee että se on pahasta kun tulee paikat kipeäksi ja vaarallista kun eihän urheilusta pitäisi paikat kipeäksi tulla?

        sitten kun huomataan että ei tulosta tuleekkaan eikä näe tuloksia heti ja harrastuksessa käynti onkin tassasta puurtamista pikku hiljaa eteen päin ja sitten kun joutuukiin laittamaan itsensä 100% peliin niin monelta loppuukin into siihen kun silloin kun laitetaan itsensä 100% peliin niin se ei aina ole niin hauskaa itse suorituksen aikana mutta sitten jälkeen päin tulee hyvä olo.

        sitten on niitä jotka sanovat treenaavansa mutta missä näkyy tulos?

        nämä ovat semmosia että nämä treenaa silleen että ei tee treeniään kunnolla vaan tulee salille viihtymään ja juttelemaan eikä tee kuin muutaman sarja ja liikkeen ja sitten ihmitellään että miksi ei tule tulosta ja kehutaan kuinka käy salilla, mutta missä tulos?

        sitten on semmoset treenaajat jotka laittavat itsensä 90% peliin mutta ei vie sarjojaan loppuun eikä laita itseään lujille vaikka pystyisikin viemään sarjan ja treenin lopppuun mutta pidetään treeni oman mukavuus rajan puitteissa jottei joutuisi rääkkäämään itseään ja viemään itseään lopuun asti yli mukavuus rajan.

        sitten on tosi treenaajat jotka antavat kaikkensa ja laittavat itsensä 100% peliin ja yleensä nämä on niitä joillatulokset näkyy ja pääsee tavoitteisiinsa. ja vie treeninsä ja sarjansa mukavuus rajojen yli.

        voin sanoa sen että kaikista ei ole treenajiksi vaikka kuinka yrittäisi ja haluaisi.
        eikä kaikista tule koskaan tosi treenajia vaikka kovaa paljon treenaisikin vaan jäädään puoli treenajiksi.

        joistakin sen näkee jo päältä päin mutta pitää muistaa se että ei ole koiraa karvoihin katsominen.

        samoin se on uskossakin ja kiusauksissa joskus joudumme menenmään mukavuus rajan yli ja silloin se ei aina ole mukavaa kun joutuu kärsimään ja tuntemaan tuskaa ja ahdistusta, mutta jälkeen päin se tuottaa hyvän olon ja vie eteenpäin

        uskossa on katsokaas muureja jota pitää rikkoa ja sitten on semmoseja muureja jota ei pidä rikkoa ja on askelia jota pitää ottaa ja asekelia joita ei pidä ottaa.

        kuinka moni on uskossa valmis menenmääm oman mukavuusrajansa yli?
        ja laittamaan itsensä 100% peliin Herrallle?

        Herran tahtoahan meiltä kysytään eikä omaa tahtoa ja sitä mikä meille on mukavaa ja mielyttävää.

        Jaakobin

        Luku 2:21

        21. Eikö aabraham, meidän isämme tullut vanhurskautetuksi, teoista, kun VEI poikansa Iisakin uhrialtarille?

        luuletteko että tämä oli aabrahamista mukavaa viedä poikansa uhrialttarille?

        mitä te olistte tehtnyt aabrahamin sijassa?

        olisitteko toutettutaneet Jumalan tahdon? vai omannne ja olisitte jättäneet viemästä lapsenne herralle uhrattavaksi? ja näin rikkoneet ja kapinoineet Jumalaa vastaan?

        mitä on uskovalle luopuminen? kuten sanassa sanotan että se kuka ei luovu kaikesta ei voi olla minun opetuslapseni

        onko se vaan sisästä luopumista vaan myös ulkoista?

        mitä on Herralle uhriksi antatuminen? kuten sanassa sanotaan?

        annetaanko siinä itsensä kokonaan Herallle vai osittain?

        annetaanko siinä vain sisäsen minä Herralle uhriksivai myös ulkoinen?

        mitä uhrauksia uskova joutuu tekemään Herralle pelkkiä sisäisiä vai myös ulkoisia?

        mitä on ristinsä kantaminen ja itsensä kieltäminen?

        onko se vaan sisäistä vaan myös ulkoista?

        VASTAUKSIANNE ODOTELLESSA, OPETTAKAA MINUA JOS OSTAATTE?

        tiedätekö vastauksen näihin kysymyksiin, minä tiedän, mutta kertokaa te minulle!


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        "pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin."

        Hesekielistä 18:24

        24. Jos VANHURSKAS LANKEAA pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, tekee kaikkia SAMANLAISIA kauhistuksia kuin jumalaton: Saisiko hän TEHDÄ niin ja elää?

        Yhtään hänen vanhurskasta tekoaan, minkä hän on tehnyt, ei muisteta.
        USKOTTOMUUTENSA tähden, mihin hän on LANGENNUT, ja SYNTINSÄ tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.

        1.Kor.10:12

        12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ETTEI LANKEA.

        2 Piet.2:20

        20. Jos he Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen TUNTEMISEN kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia PAKOON, mutta niihin taas KIETOUTUVAT JA TULEVAT VOITETUKSI, niin viimeinen on tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

        1.Kor.10:13

        13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin INHIMILLINEN KIUSAUS; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

        1 kuningsten kirja

        Luku 18:21 ja 36-40

        21. Elija astui kansan eteen ja sanoi: KUINKA KAUAN TE ONNUTTE MOLEMMILLE PUOLILLE?
        Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä. Mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
        Kansa ei vastannut hänelle mitään.

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 8:13

        13. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta.
        He USKOVAT vain hetken aikaa, ja KIUSAUKSEN hetkellä he luopuvat

        Paavalin 2 kirjeestä timoteukselle

        Luku 3: 8

        8. Kuten Jannes ja jambres VASTUSTIVAT Moosesta, niin VASTUSTAVAT TOTUUTTA myös nämä mielestään turmeltuneet ihmiset, jotka EIVÄT KESTÄ USKONKOETUKSISSA.

        Markuksen evankeliumista

        Luku 16:16

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

        Juudaan kirjeestä

        5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI.

        Matt. 12:33

        33. Joko TEHKÄÄ puu hyväksi ja puun hedelmä hyväksi, tai TEHKÄÄ puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi.
        HEDELMISTÄÄN PUU TUNNETAAN.

        Hesekielistä

        Luku 18:31

        31. HYLÄTKÄÄ kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, TEHKÄÄ itsellenne UUSI sydän ja UUSI henki.
        Miksi te kuolisitte, Israelin kansa?

        5.Moos.10:16

        16. YMPÄRILEIKATKAA sen tähden SYDÄMENNE älkääkä enää NISKOITELKO.

        1.Kor.5:7

        7. Peratkaa pois vanha hapantakina, että teistä tulisi UUSI taikina, kuten te olettekin happamattomia.
        Onhan Kristus, meidän pääsiäislampaamme teurastettu.

        Johanneksen 1 kirjeestä

        Luku 2:6

        6. Joka sanoo PYSYVÄNSÄ Hänessä, on VELVOLLINEN VAELTAMAAN niin kuin hän vaelsi


      • tosionon
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Jonah: >>Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä.

        Semper lisäilee taas omiaan ristin sanomaan. Raamattu sanoo asian selvästi: Kristuksen omat OVAT RISTIINNAULINNEET lihansa.


      • Pakstori

        Lainaa: Semper Fidells
        Inhimillisesti katsoen marttyyrielämä näyttäisi aidolta ristintieltä. Mutta tosiasiassa sellaista ristintietä, via dolorosaa, ei esim. Suomessa kukaan joudu kulkemaan - ei ainakaan toistaiseksi.

        Etpä ole paljon tavannut Suomen Sairaita. Ei heidän elämänsä, jokaisen osalta, edes kipujen osalta, paljoa häviä Jeesuksen ristinkuolemalle, vaikka kipu ja tuska on yleensä merkki siitä, että jotain menee rikki....


      • Pakstori kirjoitti:

        Lainaa: Semper Fidells
        Inhimillisesti katsoen marttyyrielämä näyttäisi aidolta ristintieltä. Mutta tosiasiassa sellaista ristintietä, via dolorosaa, ei esim. Suomessa kukaan joudu kulkemaan - ei ainakaan toistaiseksi.

        Etpä ole paljon tavannut Suomen Sairaita. Ei heidän elämänsä, jokaisen osalta, edes kipujen osalta, paljoa häviä Jeesuksen ristinkuolemalle, vaikka kipu ja tuska on yleensä merkki siitä, että jotain menee rikki....

        Olen tavannut ja kanssaelänyt sairautta hyvin läheltä. Tiedän sairauden ja kipujen aiheuttaman kärsimyksen ja ahdingon.

        Totta, sairaus on kirjaimellista kärsimystietä, via dolorosaa.

        Mutta marttyyrielämä, veritodistajana uskonsa takia kärsiminen, on aivan toisenlaista via dolorosaa, sitä tarkoitin. Ristin ottaminen ja kantaminen voi johtaa kaikenlaisiin kärsimyksiin.

        Mutta se mitä, useimmat eivät ymmärrä ristin kantamiseksi, on lihan tahdosta luopuminen, syntihimon täydellinen hylkääminen. Juuri se on ristin kantamista, itsensä kieltämistä JOKA PÄIVÄ.


      • Pakstori
        raamatusta kirjoitti:

        "pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin."

        Hesekielistä 18:24

        24. Jos VANHURSKAS LANKEAA pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, tekee kaikkia SAMANLAISIA kauhistuksia kuin jumalaton: Saisiko hän TEHDÄ niin ja elää?

        Yhtään hänen vanhurskasta tekoaan, minkä hän on tehnyt, ei muisteta.
        USKOTTOMUUTENSA tähden, mihin hän on LANGENNUT, ja SYNTINSÄ tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.

        1.Kor.10:12

        12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ETTEI LANKEA.

        2 Piet.2:20

        20. Jos he Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen TUNTEMISEN kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia PAKOON, mutta niihin taas KIETOUTUVAT JA TULEVAT VOITETUKSI, niin viimeinen on tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

        1.Kor.10:13

        13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin INHIMILLINEN KIUSAUS; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

        1 kuningsten kirja

        Luku 18:21 ja 36-40

        21. Elija astui kansan eteen ja sanoi: KUINKA KAUAN TE ONNUTTE MOLEMMILLE PUOLILLE?
        Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä. Mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
        Kansa ei vastannut hänelle mitään.

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 8:13

        13. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta.
        He USKOVAT vain hetken aikaa, ja KIUSAUKSEN hetkellä he luopuvat

        Paavalin 2 kirjeestä timoteukselle

        Luku 3: 8

        8. Kuten Jannes ja jambres VASTUSTIVAT Moosesta, niin VASTUSTAVAT TOTUUTTA myös nämä mielestään turmeltuneet ihmiset, jotka EIVÄT KESTÄ USKONKOETUKSISSA.

        Markuksen evankeliumista

        Luku 16:16

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

        Juudaan kirjeestä

        5. Vaikka te sen tiedättekin, haluan kuitenkin MUISTUTTAA teitä siitä, että Herra, JOKA OLI PELASTANUT kansan Egyptistä, TOISELLA KERTAA TUHOSI NE JOTKA EI VÄT TULLEET USKOVIKSI.

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

        Se on hyvin rohkeaa....
        Rohkeat voittavat monia puolelleen...
        Kumpi noista, en pakota valitsemaan, mutta älkää jääkö tuleen... Kadotus on tyhmyyden palkka....


      • Jonah kirjoitti:

        Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä. Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu.

        Onneksi Jumala on armollinen, kun tunnustan syntini ja erehdykseni. Voin nousta ja jälleen ryhtyä rientämään kohti uskon päämäärää, pelastusta. En lannistu enkä vaivu masennukseen, en syvään enkä ”matalaan”, luotan Jumalaan ja hänen armollisuuteensa minua kohtaan.

        Php_3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        Jumala ole minulle syntiselle armollinen. Siinä minun luottamukseni Jumalaan, uskon, että hän on minulle armollinen Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta. Itse en pysty mihinkään ja olen syntinen elämäni loppuun asti.
        Vasta uskon kautta taivaaseen pelastuttuani olen synnitön uusissa Jumalan antamissa valkeissa vaatteissa. Silloin olen täydellinen ja synnitön, en ennen sitä.
        Silloin olen päässyt portista sisään Jumalan valtakuntaan ja saanut ikuisen elämän uskon kautta.

        Siinä minun toivoni, usko Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön ja Jumalaan, Jeesuksen Kristuksen Isään, jonka tahto on, että minäkään syntinen en huku vaan pelastun.

        Eph 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        Eph 1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        Eph 1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        Eph 1:6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
        Eph 1:7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.

        >>

        Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä ...

        Voin nousta ja jälleen ryhtyä rientämään kohti uskon päämäärää, pelastusta.

        Php_3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.


      • Pakstori
        raamatusta kirjoitti:

        Matteuksen Evankeliumista

        Luku 24:9 ja 10

        9. teitä annetaan vaivaan, teitä tapetaan, ja te juodutte kaikkien kansojen vihaamiksi minun nimeni tähden.

        10. Silloin monet LUOPUVAT uskosta sekä kavaltavat ja vihaavat toisiaan.

        miten tämä on mahdollista uudestisyntyneelle?

        Matteuksen Evankeliumista
        Luku 24:9 ja 10
        9. teitä annetaan vaivaan, teitä tapetaan, ja te juodutte kaikkien kansojen vihaamiksi minun nimeni tähden.
        10. Silloin monet LUOPUVAT uskosta sekä kavaltavat ja vihaavat toisiaan.
        miten tämä on mahdollista uudestisyntyneelle?

        Parittomuuden tähden.
        Ymmärrätkö mitä tarkoitan?


      • raamatusta
        Pakstori kirjoitti:

        Matteuksen Evankeliumista
        Luku 24:9 ja 10
        9. teitä annetaan vaivaan, teitä tapetaan, ja te juodutte kaikkien kansojen vihaamiksi minun nimeni tähden.
        10. Silloin monet LUOPUVAT uskosta sekä kavaltavat ja vihaavat toisiaan.
        miten tämä on mahdollista uudestisyntyneelle?

        Parittomuuden tähden.
        Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

        en, mitä tarkoitat parittomuudella?


      • raamatusta
        Pakstori kirjoitti:

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

        Se on hyvin rohkeaa....
        Rohkeat voittavat monia puolelleen...
        Kumpi noista, en pakota valitsemaan, mutta älkää jääkö tuleen... Kadotus on tyhmyyden palkka....

        Room. 11:23

        23. Nuo toisetkin TULEVAT kyllä oksastettaviksi, jos EIVÄT JÄÄ EPÄUSKOONSA, sillä Jumala kykenee oksastamaan ne jälleen.


      • raamatusta
        kalamos kirjoitti:

        >>

        Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä ...

        Voin nousta ja jälleen ryhtyä rientämään kohti uskon päämäärää, pelastusta.

        Php_3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        mikä on oman elämänsä kadottamista?

        tiedättekö vastauksen?

        onko se että uskoon tulon jälkeen jatketaan samaa vanhaa elämää uudistettuna vai onko se että uudistuksen jälkeen alotetaan kaikki alusta ja puhtaalta pöydältä ja jätetään kaikki vanha taakseen?


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        Room. 11:23

        23. Nuo toisetkin TULEVAT kyllä oksastettaviksi, jos EIVÄT JÄÄ EPÄUSKOONSA, sillä Jumala kykenee oksastamaan ne jälleen.

        1.Kor.10:1-13

        1. Minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat KAIKKI pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi

        2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä

        3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa

        4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se KALLIO oli Kristus.

        5. Mutta useimpiin heistä JUMALA EI MIELISTYNYT, koskapa he hukkuivat erämaassa.

        6. Tämä tapahtui VAROITTAVAKSI ESIMERKIKSI MEILLE, että me emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat.

        7. Älkää myöskään ruvetko epäjumalanpalvelijoiksi kuten muutamat heistä, niinkuin kirjoitettu on: "Kansa istui syömään ja juomaan, ja he nousivat iloa pitämään".

        8. Älkäämmekä harjoittako haureutta, niinkuin muutamat heistä haureutta harjoittivat, ja heitä kaatui yhtenä päivänä kaksikymmentä kolme tuhatta.

        9. Älkäämme myöskään kiusatko Herraa, niinkuin muutamat heistä kiusasivat ja saivat käärmeiltä surmansa.

        10. Älkääkä napisko, niinkuin muutamat heistä napisivat ja saivat surmansa tuhoojalta.

        11. Tämä, mikä tapahtui heille, on ESIKUVALLISTA ja on KIRJOITETTU VAROITUKSEKSI MEILLE, joille MAAILMANAIKOJEN loppuvaiheet on tulleet.

        12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ETTEI LANKEA.

        13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin INHIMILLINEN KIUSAUS; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        1.Kor.10:1-13

        1. Minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat KAIKKI pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi

        2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä

        3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa

        4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se KALLIO oli Kristus.

        5. Mutta useimpiin heistä JUMALA EI MIELISTYNYT, koskapa he hukkuivat erämaassa.

        6. Tämä tapahtui VAROITTAVAKSI ESIMERKIKSI MEILLE, että me emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat.

        7. Älkää myöskään ruvetko epäjumalanpalvelijoiksi kuten muutamat heistä, niinkuin kirjoitettu on: "Kansa istui syömään ja juomaan, ja he nousivat iloa pitämään".

        8. Älkäämmekä harjoittako haureutta, niinkuin muutamat heistä haureutta harjoittivat, ja heitä kaatui yhtenä päivänä kaksikymmentä kolme tuhatta.

        9. Älkäämme myöskään kiusatko Herraa, niinkuin muutamat heistä kiusasivat ja saivat käärmeiltä surmansa.

        10. Älkääkä napisko, niinkuin muutamat heistä napisivat ja saivat surmansa tuhoojalta.

        11. Tämä, mikä tapahtui heille, on ESIKUVALLISTA ja on KIRJOITETTU VAROITUKSEKSI MEILLE, joille MAAILMANAIKOJEN loppuvaiheet on tulleet.

        12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ETTEI LANKEA.

        13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin INHIMILLINEN KIUSAUS; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 5:29 ja 30

        29. jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois.
        parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumis JOUTUU helvettiin.

        30. Jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
        Parempi on sinulle menettää yksi jäsenistäsi, kuin että koko ruumiisi JOUTUU helvettiin.


      • raamatusta
        kalamos kirjoitti:

        >>

        Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä ...

        Voin nousta ja jälleen ryhtyä rientämään kohti uskon päämäärää, pelastusta.

        Php_3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        "Ei PELASTUS ole voittopalkinto"

        eikö?

        1.Kor.9:24

        24. Ettekö tiedä, että kilparadalla tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voitto palkinnon?
        Juoskaa kuten hän, ETTÄ SEN SAISITTE.

        Hebr.10:26

        26. Te tervitsette KESTÄVYYTTÄ tehdäksenne Jumalan TAHDON JA SAADAKSENNE sen, mitä on LUVATTU.

        Matt.24:13

        13. Mutta joka kestää LOPPUUN asti, pelastuu.

        Joh.Ilm 3:5

        5. Joka voittaa, hänet näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        "Ei PELASTUS ole voittopalkinto"

        eikö?

        1.Kor.9:24

        24. Ettekö tiedä, että kilparadalla tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voitto palkinnon?
        Juoskaa kuten hän, ETTÄ SEN SAISITTE.

        Hebr.10:26

        26. Te tervitsette KESTÄVYYTTÄ tehdäksenne Jumalan TAHDON JA SAADAKSENNE sen, mitä on LUVATTU.

        Matt.24:13

        13. Mutta joka kestää LOPPUUN asti, pelastuu.

        Joh.Ilm 3:5

        5. Joka voittaa, hänet näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

        1.Tim.2:5

        5. Eihän kilpailijaa seppelöidä, ellei hän KILPAILE sääntöjen mukaisesti.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        "Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu."

        kysymyksiä johon en ole vieläkään saanut teiltä vastausta!

        miten uskova voi voittaa synnin? vai onko se mahdotonta?

        riitääkkö ihmisen pelastumiseen pelkkä Jeesuksen Kristuksen sovitus työ eli se kun vaan uskotaan ja tehdään mitä halutaa niin pelastutaan eikä ole väliä tekeekö syntiä vain ei kunhan vaan pyytää syntejään anteeksi ja uskoo?

        tarvitseeko ihmisen edes tehdä parannusta, eikö Jeesuksen kristuksen sovitus työ riitä pelastumiseen?

        miten Jeesus voitti synnin? eikö sananssa sanota että Jeesus voi auttaa kiusattuja, Jeesushan tuli lihaksi ja ihmiseksi meidän keskelle niin emmekö mekin voi voittaa Jeesuksen avulla synnin kuten sanassa luvataan?

        olihan Jeesuskin ihminen, jonka piti tulla kaltaiseksemme lunastaaksemme meidät pelastukseen ja syntien sovitukseen?

        silloin kun uskova tekee parannukksen tekeekö Jeesus ihmisen puolesta parannuksen ja päätöksen vai joutuuko ihminen tekemään parannuksen itse Jeesuksen avulla ja päätöksen parannuksesta?

        sitten kun ihminen muuttuu, muuttaako Jeesus ihmisen vai joutuuko ihminen itse muuttamaan itsensä Jeesuksen avulla?

        onko ajatuksen synnit sitä syntiä joka ei ole kuolemaksi?

        onko näkyvät synnit sitä mikä on kuolemaksi?

        muttuuko ihmisen oma tahto ja ihmisen liha uudestisyntymisessä hyväksi?

        eikö ihminen enää halua toteuttaa omaa tahtotaan uudestisyntymisen jälkeen?

        tekeekö Herra meidän puolesta päätökset, valinnat ja elää meidän elämän?

        estääkö Herra sen jos valitsemme väärin ja teemme väärin?

        eikö valinnat perustu omaan tahtoon valita oikein tai väärin, eikö Herran tahtoon, ei Herra puutu ihmisen valinta tilanteessa ihmisen tahtoon vaan antaa ihmisen itse valita.

        Herran tahto on että ihminen valitsee ja tekee oikein mutta tekeekö ihminen aina oikein?

        onko Herra sulkenut meidän oman tahdon ja pahuuden pois uudesti syntymisessä?

        eikö ihmistä enää uudestisyntymisen jälkeen tee mieli tehdä pahaa eli syntiä?

        onko ihminen uudestisyntymisen jälkeen ainavaan tekemässä hyvää?

        estääkö Herra saatanaa meitä viettelemästä ja koettelemasta meitä?

        miten uudesti syntynyt voi luopua uskosta niin kuin sanasta sanotaan ja langeta?

        Paavalin kirjeestä Efesolaiskirje

        Luku 2:2

        2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman ajan mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt TEKEE TYÖTÄÄN TOTTELEMATTOMISSA IHMISISSÄ.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        "Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu."

        kuinka moni täällä urheileen tosissaan? tai on urheillut?

        aisahan kuulkaa niin itse olen harrastanut salilla ja lenkillä käymistä tosissaan ja aina siellä näkee uusia ihmisiä aloittamassa harrastuksen, nutta sitten alun jälkeen suurimmalla osalla se hiipuu että käydään silloin tälloin kuin jaksetaan ja osallaa loppuu kokonaan ja osalla loppuu siihen.

        sitten osa lopettaa sen takia kun tulee paikat kipeeksi vaikka se on ihan normaalia että treenaamisesta tulee paikat kipeäksi silloin tietää että treeni tehoaa. mutta nämä luulee että se on pahasta kun tulee paikat kipeäksi ja vaarallista kun eihän urheilusta pitäisi paikat kipeäksi tulla?

        sitten kun huomataan että ei tulosta tuleekkaan eikä näe tuloksia heti ja harrastuksessa käynti onkin tassasta puurtamista pikku hiljaa eteen päin ja sitten kun joutuukiin laittamaan itsensä 100% peliin niin monelta loppuukin into siihen kun silloin kun laitetaan itsensä 100% peliin niin se ei aina ole niin hauskaa itse suorituksen aikana mutta sitten jälkeen päin tulee hyvä olo.

        sitten on niitä jotka sanovat treenaavansa mutta missä näkyy tulos?

        nämä ovat semmosia että nämä treenaa silleen että ei tee treeniään kunnolla vaan tulee salille viihtymään ja juttelemaan eikä tee kuin muutaman sarja ja liikkeen ja sitten ihmitellään että miksi ei tule tulosta ja kehutaan kuinka käy salilla, mutta missä tulos?

        sitten on semmoset treenaajat jotka laittavat itsensä 90% peliin mutta ei vie sarjojaan loppuun eikä laita itseään lujille vaikka pystyisikin viemään sarjan ja treenin lopppuun mutta pidetään treeni oman mukavuus rajan puitteissa jottei joutuisi rääkkäämään itseään ja viemään itseään lopuun asti yli mukavuus rajan.

        sitten on tosi treenaajat jotka antavat kaikkensa ja laittavat itsensä 100% peliin ja yleensä nämä on niitä joillatulokset näkyy ja pääsee tavoitteisiinsa. ja vie treeninsä ja sarjansa mukavuus rajojen yli.

        voin sanoa sen että kaikista ei ole treenajiksi vaikka kuinka yrittäisi ja haluaisi.
        eikä kaikista tule koskaan tosi treenajia vaikka kovaa paljon treenaisikin vaan jäädään puoli treenajiksi.

        joistakin sen näkee jo päältä päin mutta pitää muistaa se että ei ole koiraa karvoihin katsominen.

        samoin se on uskossakin ja kiusauksissa joskus joudumme menenmään mukavuus rajan yli ja silloin se ei aina ole mukavaa kun joutuu kärsimään ja tuntemaan tuskaa ja ahdistusta, mutta jälkeen päin se tuottaa hyvän olon ja vie eteenpäin

        uskossa on katsokaas muureja jota pitää rikkoa ja sitten on semmoseja muureja jota ei pidä rikkoa ja on askelia jota pitää ottaa ja asekelia joita ei pidä ottaa.

        kuinka moni on uskossa valmis menenmääm oman mukavuusrajansa yli?
        ja laittamaan itsensä 100% peliin Herrallle?

        Herran tahtoahan meiltä kysytään eikä omaa tahtoa ja sitä mikä meille on mukavaa ja mielyttävää.

        yksi ryhmä unohtu mainata ja se on douppi ryhmä eli huijari ryhmä joka ei pelaa rehelisesi ja treenaa rehellisesti.

        nämä on semmosia että sitten kun omat rahkeet ei enää riitä eli tuntuuu siltä että ei pysty enää rehellisellä pelillä pääsemään pitemmälle eli on tullut "rajat" vastaan niin sitten turvaudutaan dopingin että päästäis eteen päin.

        sitten osa on semmosia että jo heti alusta rupeaa käyttämää dopingia kun ei jaksa treenata rehellisesti ja saavuttaa tulokset hitaasti mutta varmasti.

        vaan haluttaan kaikki heti ja nyt.

        tämä kaikki on vana pelkkää silmä lumetta ja tässä ryhmässä voi nähdä jopa tulosta ja menestystä joka on valhetta.

        lopulta nämä huomaavat että aineet ja doppi on ollut valhetta joka lopulta tuhoaa ihmisen ja aiheuttaa paljon ongelmia.

        samoin on uskossakin nämä on vaan semmosia että nämä ovat joutuneet eksyksiin ja jotkut jopa eri hengien sitomiksi kättenpäälle panemisissa ja kaikenlaisissa hurmahenkien kaatokokouksissa.

        ja näin ollaan eksytty pois oikeasta Herrasta ja Jumalasta ja jouduttu saatanan sidotavaksi.

        kun ei koetella ilmiöitä ja evankelistoja ja opettajia vaan uskotaan kaikki ja luullaan että kaikki on Herrasta.

        osa sitten eroaa alkuperäsistä liikkeistä ja perustaa oman liikkeen ja näin saavat mukaansa muitakin ihmisiä.

        sitten nämä menee monesti ohi Kristuksen oppien ja evankeliumien oikaisemalla semmosesta kohasta ohi "Kristuksen" josta ei voi oikoa ja näin perustaa omia oppeja.

        nämä voi näyttää todellisia Herran palvelijoita ja seurakunta Herran seurakunnalta mutta eivät ole vaan petollisia susia ihmeitäkin voi näiden kanssa kokea ja seurassa.

        tässä jokaiselle mietittävää, lukekaa ja ihmetelkää!

        Mormooni Kirkon presidenttien opetuksia: Joseph Smith

        http://www.lds.org/bc/content/shared/content/finnish/pdf/language-materials/36481_fin.pdf?lang=fin

        hänkin koki vainoa, ihmeitä,koettelemuksia ja jne...

        mutta olikon hän oikea Herran palvelija?


      • kalamos kirjoitti:

        >>

        Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä ...

        Voin nousta ja jälleen ryhtyä rientämään kohti uskon päämäärää, pelastusta.

        Php_3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        Tuskin voi kuvitella mitään ulkokullatumpaa ja suuremmassa määrässä tekopyhää uskontunnustusta kuin sinun "credosi".

        Sitä toivoisin sinun aluksi pohdiskelevan, mitä Jeesus tarkoittaa kunkin 'omalla ristillä'. Ainakaan se EI tarkoita samaa kuin syntisyys kuten sinä kirjoitat.

        Risti on ratkaisu meidän syntisyyteemme. Ristille on naulittava se turmeltunut liha, joka himoineen ja haluineen vetää sinua synnin tekemiseen. Ole valmis kärsimään lihassasi niin saat lakata synnistä. Ellet minua usko, lue 1.Pietarin kirje 4:1.

        "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee." Joh.8:11.


      • Mitähän Semper
        tosionon kirjoitti:

        Semper lisäilee taas omiaan ristin sanomaan. Raamattu sanoo asian selvästi: Kristuksen omat OVAT RISTIINNAULINNEET lihansa.

        mielestäsi on taas lisännyt ?! Miksi heität tuollaisia kommentteja ketjuun ?
        Miksi et voi yksinkertaisesti miettiä sitä, mitä Semper kirjoittaa ja vastata
        vain senmukaan, miten itse olet kyseiseh Raamatun kohdan ymmärt'änyt?!


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Tuskin voi kuvitella mitään ulkokullatumpaa ja suuremmassa määrässä tekopyhää uskontunnustusta kuin sinun "credosi".

        Sitä toivoisin sinun aluksi pohdiskelevan, mitä Jeesus tarkoittaa kunkin 'omalla ristillä'. Ainakaan se EI tarkoita samaa kuin syntisyys kuten sinä kirjoitat.

        Risti on ratkaisu meidän syntisyyteemme. Ristille on naulittava se turmeltunut liha, joka himoineen ja haluineen vetää sinua synnin tekemiseen. Ole valmis kärsimään lihassasi niin saat lakata synnistä. Ellet minua usko, lue 1.Pietarin kirje 4:1.

        "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee." Joh.8:11.

        >>
        Sitä toivoisin sinun aluksi pohdiskelevan,
        mitä Jeesus tarkoittaa kunkin 'omalla ristillä'.
        Ainakaan se EI tarkoita samaa kuin syntisyys kuten sinä kirjoitat.


      • kalamos kirjoitti:

        >>
        Sitä toivoisin sinun aluksi pohdiskelevan,
        mitä Jeesus tarkoittaa kunkin 'omalla ristillä'.
        Ainakaan se EI tarkoita samaa kuin syntisyys kuten sinä kirjoitat.

        Ristin kantaminen on sitä, että tekee joka päivä työtä omassa elämässään tullakseen kaikessa kuuliaiseksi ja yhä syvemmin puhdistetuksi Mestarilleen Jeesukselle.

        Meissä jokaisessa on paljon poispantavaa, ristillä kuoletettavaa ainesta. Tuota poispantavaa ainesta ja puhdistettavaa tulee esiin jokaikinen päivä jokaikisen uskovan vaelluksessa.
        Kovin harvat ovat kiinnostuneita tekemään työtä tuon synnillisen aineksen voittamiseksi ja tuhoamiseksi. Työhön ryhtymiseksi tarvitaan ainakin seuraavia asioita:

        1 vilpitöntä rakkautta Totuuteen, Jumalan Sanaan,

        2 nöyrää ja avointa mieltä Jumalan kasvojen edessä.

        Sinulla siis työ on tehty, ymmärsinkö oikein? Et löydä itsessäsi enää mitään poispantavaa, vanha ihminen on eloton ja lihastasi ei nouse mitään pahuuden häivääkään? Ristin aika on sinulla ohi?


      • HuomentaHuomenta:)
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Ristin kantaminen on sitä, että tekee joka päivä työtä omassa elämässään tullakseen kaikessa kuuliaiseksi ja yhä syvemmin puhdistetuksi Mestarilleen Jeesukselle.

        Meissä jokaisessa on paljon poispantavaa, ristillä kuoletettavaa ainesta. Tuota poispantavaa ainesta ja puhdistettavaa tulee esiin jokaikinen päivä jokaikisen uskovan vaelluksessa.
        Kovin harvat ovat kiinnostuneita tekemään työtä tuon synnillisen aineksen voittamiseksi ja tuhoamiseksi. Työhön ryhtymiseksi tarvitaan ainakin seuraavia asioita:

        1 vilpitöntä rakkautta Totuuteen, Jumalan Sanaan,

        2 nöyrää ja avointa mieltä Jumalan kasvojen edessä.

        Sinulla siis työ on tehty, ymmärsinkö oikein? Et löydä itsessäsi enää mitään poispantavaa, vanha ihminen on eloton ja lihastasi ei nouse mitään pahuuden häivääkään? Ristin aika on sinulla ohi?

        Vanha ihminen on ristillä kuollut, eli meidän tai Herran ei tarvitse sitä enää korjailla. Mutta uusi luomus on elävä, ja sitä Herra tahtoo rakentaa ja muovata päivittäin. Sen kanssa me menemme ristin juurelle joka päivä, ja kannamme uuden luomuksen mukana tulevan ristin ja häpeän. Pidämme huolen että uusi luomus elää mielen uudistuksen mukaan.


      • HuomentaHuomenta:) kirjoitti:

        Vanha ihminen on ristillä kuollut, eli meidän tai Herran ei tarvitse sitä enää korjailla. Mutta uusi luomus on elävä, ja sitä Herra tahtoo rakentaa ja muovata päivittäin. Sen kanssa me menemme ristin juurelle joka päivä, ja kannamme uuden luomuksen mukana tulevan ristin ja häpeän. Pidämme huolen että uusi luomus elää mielen uudistuksen mukaan.

        Noinhan se menee perinteinen uskonnollisuuden kaava. Ei mitään korjailtavaa tai poispantavaa, katse ristille ja sillä siisti.
        Muotojumalisuus ei mitään sen enempää kaipaa.

        Paperilla se voi näyttää 'toimivalta' ja itsepetoksen avulla sen kanssa voi elääkin jopa tyytyväisenä. Mutta yksi on varmaa: Jumalan Sana ei tuohon petokseen yhdy kuten ei mihinkään muuhunkaan valheeseen.

        Toivon, että hengelliset silmäsi vielä avautuvat Totuuden edessä.


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Ristin kantaminen on sitä, että tekee joka päivä työtä omassa elämässään tullakseen kaikessa kuuliaiseksi ja yhä syvemmin puhdistetuksi Mestarilleen Jeesukselle.

        Meissä jokaisessa on paljon poispantavaa, ristillä kuoletettavaa ainesta. Tuota poispantavaa ainesta ja puhdistettavaa tulee esiin jokaikinen päivä jokaikisen uskovan vaelluksessa.
        Kovin harvat ovat kiinnostuneita tekemään työtä tuon synnillisen aineksen voittamiseksi ja tuhoamiseksi. Työhön ryhtymiseksi tarvitaan ainakin seuraavia asioita:

        1 vilpitöntä rakkautta Totuuteen, Jumalan Sanaan,

        2 nöyrää ja avointa mieltä Jumalan kasvojen edessä.

        Sinulla siis työ on tehty, ymmärsinkö oikein? Et löydä itsessäsi enää mitään poispantavaa, vanha ihminen on eloton ja lihastasi ei nouse mitään pahuuden häivääkään? Ristin aika on sinulla ohi?

        Jumala tekee koko ajan työtään minussa.
        Mutta ei tällä asialla ole mitään tekemistä ristin kantamisen kanssa.
        Ei parannuksessa eläminen mikään ristinkärsimys ole.


      • raamatusta kirjoitti:

        1.Tim.2:5

        5. Eihän kilpailijaa seppelöidä, ellei hän KILPAILE sääntöjen mukaisesti.

        Mutta pelastus ei ole voittopalkinto eikä kruunu/seppele.
        Sitä ei voi ansaita. Se on Jumalan lahja, yksin armosta.
        Jeesus on tuo Pelastus. Hänet meidän on otettava vastaan.


      • raamatusta kirjoitti:

        mikä on oman elämänsä kadottamista?

        tiedättekö vastauksen?

        onko se että uskoon tulon jälkeen jatketaan samaa vanhaa elämää uudistettuna vai onko se että uudistuksen jälkeen alotetaan kaikki alusta ja puhtaalta pöydältä ja jätetään kaikki vanha taakseen?

        Kirjaimellisesti kääntäen Jeesus puhui sielunsa kadottamisesta.
        Ja tuo kadottaminen tapahtuu Jeesuksen ja evankeliumin tähden.

        Eli kaikki muu tulee toisarvoiseksi meille Jeesuksen tuntemisen rinnalla,
        ja sen rinnalla, että muutkin tulisivat tuntemaan Hänet.


    • Autatko selittämään?

      Rehellisesti sanon, etten tiedä mitä Jeesus tarkoitti ristin ottamisella ja sen kantamisella. Viittaako Jeesuksen sanat johonkin meidän oman ristimme kantamiseen ja jos, niin mikä se on? Vaikea on uskoa, että sanat viittaisivat Jeesuksen kantamaan ristiin, jolla hän sovitti maailman synnin kuolemalla puolestamme.

      • Alla jo esitin käsitykseni oman ristin kantamisesta. Jumalan sana vahvistaa sen todeksi ja olen saanut siitä sydämeeni varmuuden.

        Risti on sekä kuoleman että voiton vertauskuva. Jeesuksen risti oli konkreettinen ja kirjaimellisen karkea teloitusväline. Mutta Hän myös kantoi koko elämänsä ajan ristiä niin, että Hän kiusauksissa kärsi luopuessaan omasta tahdostaan ollen kuuliainen Jumalalle.

        Kärsivän Messiaan ristintie vahvistetaan kautta koko Raamatun. Hyviä esimerkkejä ovat Fil.2:5-8 ja Heb.5:7-9. Meitä kehotetaan olemaan Hänen seuraajiaan ja olemaan aina Hänelle kuuliaisia.

        Paavali kehottaa meitä, että meillä olisi sama mieli, sama tahto nöyrtymiseen Isän tahdon edessä kuin Kristuksella Jeesuksella oli.
        Vielä voi palata niihin epäämättömiin käskyihin, jotka Jeesus itse antoi seuraajilleen oman ristin ottamisesta ja itsensä kieltämisestä.


      • Pakstori
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Alla jo esitin käsitykseni oman ristin kantamisesta. Jumalan sana vahvistaa sen todeksi ja olen saanut siitä sydämeeni varmuuden.

        Risti on sekä kuoleman että voiton vertauskuva. Jeesuksen risti oli konkreettinen ja kirjaimellisen karkea teloitusväline. Mutta Hän myös kantoi koko elämänsä ajan ristiä niin, että Hän kiusauksissa kärsi luopuessaan omasta tahdostaan ollen kuuliainen Jumalalle.

        Kärsivän Messiaan ristintie vahvistetaan kautta koko Raamatun. Hyviä esimerkkejä ovat Fil.2:5-8 ja Heb.5:7-9. Meitä kehotetaan olemaan Hänen seuraajiaan ja olemaan aina Hänelle kuuliaisia.

        Paavali kehottaa meitä, että meillä olisi sama mieli, sama tahto nöyrtymiseen Isän tahdon edessä kuin Kristuksella Jeesuksella oli.
        Vielä voi palata niihin epäämättömiin käskyihin, jotka Jeesus itse antoi seuraajilleen oman ristin ottamisesta ja itsensä kieltämisestä.

        Vaikka Paavali varoitti viisasteluista, jotka voivat poistaa Jeesuksen ristin merkityksen, niin hiukan ihmettelen sitä, että ette omalle kuolemallanne halua suuruutta? Se voi tulla vain suuren kivun tai tuskan kautta, tieto lisää tuskaa, kipu lisää raakoja rajoja.... Jeesukselle oli hänen oma opettajansa, jo lapsena tai pikemmin vielä vauvana, ehdottanut kuolemista "suurella ristillä". Kyseinen kertomus on eräässä apokryfissä, muistaankseni Jaakobin protoevankeliumi, voi koettaa Googleta, vaikka en tiedä, onko sitä enää saatavilla ilmaisena tekstinä.
        Lapsuus ei mielestäni ala ihmisellä niin pian, kuin fyysinen vastsynyneisyys päättyy, vaan paljon myöhemmin, ehkä vasta 27 vuotiaana. Jeesushan sanoi, että kun olette rakastaneet lasta, olette nähneet minut....
        Kipujen kuninkaita, iästä 54 lähtien, nuoria, ja kypsiä, 81 vuotiaita, ei ole niin helppoa suorastaan rakastaa, kun sellaisia, joiden henki on vielä lakiuskovainen ja hyvä. Vanhuus, yli sadan vuoden iät, on tuo samainen "peto-ikä" uudestaan, vaikka lapsuus on karitsana olemista. Hyvin harva kokee vanhuuden elävänä. Vauvaikä ja vanhuus uudelleen eräänlainen "peto-ikä".... Se mitä sen jälkeen jokaiselle tulee, on siirtyminen eläessään tehtyjen tallenteiden kautta toimivaksi, kyse on transsendenttisesta sieluniästä, ja lopuksi JOKAISELLA tulee ääretön sielunikä, mutta sellaisen iän saavuttaneita, ei ole kuin Eenok, Elia, Mooses ja Jeesus=Jesaja noista juutalaisista, en tiedä, onko suomalaisissa ollut yhtään "ääretöntä sielua"....
        Monesta kuuluisasta tiedemiehestä on myös tullut "ääretön sielu," esim. ensimmäisenä melkein Pythagoras ja Aristoteles....
        Ei keksinnön tarvitse olla suuri, millä saa suuren maineen, sen on vain oltava tärkeä, eli siinä ei ole lakia rikottu....


      • Pakstori
        Pakstori kirjoitti:

        Vaikka Paavali varoitti viisasteluista, jotka voivat poistaa Jeesuksen ristin merkityksen, niin hiukan ihmettelen sitä, että ette omalle kuolemallanne halua suuruutta? Se voi tulla vain suuren kivun tai tuskan kautta, tieto lisää tuskaa, kipu lisää raakoja rajoja.... Jeesukselle oli hänen oma opettajansa, jo lapsena tai pikemmin vielä vauvana, ehdottanut kuolemista "suurella ristillä". Kyseinen kertomus on eräässä apokryfissä, muistaankseni Jaakobin protoevankeliumi, voi koettaa Googleta, vaikka en tiedä, onko sitä enää saatavilla ilmaisena tekstinä.
        Lapsuus ei mielestäni ala ihmisellä niin pian, kuin fyysinen vastsynyneisyys päättyy, vaan paljon myöhemmin, ehkä vasta 27 vuotiaana. Jeesushan sanoi, että kun olette rakastaneet lasta, olette nähneet minut....
        Kipujen kuninkaita, iästä 54 lähtien, nuoria, ja kypsiä, 81 vuotiaita, ei ole niin helppoa suorastaan rakastaa, kun sellaisia, joiden henki on vielä lakiuskovainen ja hyvä. Vanhuus, yli sadan vuoden iät, on tuo samainen "peto-ikä" uudestaan, vaikka lapsuus on karitsana olemista. Hyvin harva kokee vanhuuden elävänä. Vauvaikä ja vanhuus uudelleen eräänlainen "peto-ikä".... Se mitä sen jälkeen jokaiselle tulee, on siirtyminen eläessään tehtyjen tallenteiden kautta toimivaksi, kyse on transsendenttisesta sieluniästä, ja lopuksi JOKAISELLA tulee ääretön sielunikä, mutta sellaisen iän saavuttaneita, ei ole kuin Eenok, Elia, Mooses ja Jeesus=Jesaja noista juutalaisista, en tiedä, onko suomalaisissa ollut yhtään "ääretöntä sielua"....
        Monesta kuuluisasta tiedemiehestä on myös tullut "ääretön sielu," esim. ensimmäisenä melkein Pythagoras ja Aristoteles....
        Ei keksinnön tarvitse olla suuri, millä saa suuren maineen, sen on vain oltava tärkeä, eli siinä ei ole lakia rikottu....

        Murhaamisen ristiä ei vain kaikki hyväksy, Jeesuskin murhasi muutamia sanoillaan, joka ei sitä usko, ei ole Jeesuksen ristin kuninkuudesta tiennyt vielä mitään. Sekin on murheellinen asia, että parhaat murhaajat eivät kuole edes nuorina, vaan kypsinä silti viimeistään yleensä 94-vuotiaina...
        Vanhuuden säilyttää vain Jumalansa pelossaan, oikeissa vihastuksissaan tai kateutensa katumuksissa täydellisnä olleet, vaikka se ei ole enää ristin ottamista, vaan kasvanut siitä yli....
        Silmä-asiaa ette saa vihasta tehdä, sen on pidettävä vain äänenä ja käytöksenä, mutta kuka voisi välttää joskus saavansa pokerista ristikuningasta ja patakuningasta, se on pahin yhdistelmä korttipakan pareista....
        Silmäasiana nimittäin mies tekee väärin, jos tekee silminnähden suurta vihaa, ja fyysisen maailman tuhoja... Valitettavasti liian moni muslilmi-mies saa pokerista kuvainnollisesti juuri tuon kurkoparin ja lapsena....


    • Itsensä kieltäminen ja ristin ottaminen joka päivä merkitsee oman itsekkään ja turmeltuneen tahdon päivittäistä kieltämistä.

      Paavali käyttää ristin ottamisesta ilmaisua, jossa meidän itsekäs ja lihallinen egomme, meidän "maalliset jäsenemme" kuoletetaan.
      Toisaalla Paavali kirjoittaa itsensä pitämisestä "synnille kuolleena".

      Kol.3:5, Room.6:11.

      Jeesus puhuu "jopa oman elämän vihaamisesta". Luuk.14:26.
      Kysymys on koko ajan siitä, että meidän tulee luopua kaikesta, mikä sotii Jumalan tahtoa vastaan. Ja kuten Sana meitä opettaa meidän lihassamme ei asu mitään hyvää. Kaikki lihan tahto on vietävä ristin kuolemaan.

      Vain sillä tiellä voi "uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen" saada sijaa meissä.

    • haudattu

      Osaksi se on mielen uudistumisen mukaan elämistä. Eli jos tunteet tai ympäristö kehoittaisi vaikka kostamaan, pidättäydyn siitä ja ryhdyn siunaamaan. Näin on käsketty, näin teen, vaikka se alkuun on raskasta. Tosin kun Jumala avaa silmät siunattavaa kohti, se onkin aikas ihanaa.

      Jos Herra kehoittaa antamaan omastaan, vaikka viimeisetkin, teen sen. Mikä on minun, on Herran, ja Hän tietää mitä pyytää. Ja sitä paitsi olen tottunut että Herra nopeasti kierrättää avun, enkä jää mistään paitsi.

      Vaikka uskon tiellä kulkiessa on oppinut jo luottamaan Herraan, on kuitenkin oma vaivansa siinä, että lyö viholliselle kampoihin ja astuu toistuvasti ikään kuin askeleen tyhjän päälle.

      Häpeän kantamisessa lienee suurin risti. Pitkän aikaa siinäkin on ollut pahinta sellainen pieni harmi, että on erilainen. Mutta jos katsoo mitä kirjoitellaan niitä jotka oikeasti ovat esillä pitämässä totuutta, aika kauheita perättömyyksiä kirjoitellaan. Erotetaan milloin mistäkin ja juorut perään. Mutta Jeesus sai kaikesta hyvän tekemisestään ja ihanasta opetuksesta lopulta osakseen ihmisten vihan ja ristin, miksi me kalastelisimme sanan palveluksessa suosiota? Totuutta tulee tuoda julki, miellytti se tahi ei, tuli siitä palkaksi suosio tai vaino.

      Mutta joka Herraa oppii tuntemaan, huomaa että monelle asialle on jo ikään kun kuollut, onhan osaltaan myös Jeesuksen kanssa ristiin naulittu. Niin ei tarvitse kaikkea ruotia, vaan osan voi ohittaa. Enkös minä ole tuon asian suhteen kuollut!
      Ja elävä Kristuksen asioille!

      • Hyvin kirjoitat, kiitos Jumalalle! Ristin kantaminen koituu iloksi viimeistään siinä vaiheessa, kun vihollinen ja synti väistyy.

        Risti merkitsee synnin tuomitsemista lihassa ja voittoa sille uudelle luomukselle, jonka tulee kasvaa ja vahvistua meissä joka päivä.

        Taistelu ja pyhitysvaellus jatkuu läpi koko elämän. Lihasta ja sen tahdosta löytyy loppuun saakka jotain murskattavaa. Paavali taisteli viimeiseen saakka, sama tie on meilläkin.

        "Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa per'kelettä, niin se teistä pakenee." Jaak.4:7.

        "Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu." Matt.24:13.


      • haudattu
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Hyvin kirjoitat, kiitos Jumalalle! Ristin kantaminen koituu iloksi viimeistään siinä vaiheessa, kun vihollinen ja synti väistyy.

        Risti merkitsee synnin tuomitsemista lihassa ja voittoa sille uudelle luomukselle, jonka tulee kasvaa ja vahvistua meissä joka päivä.

        Taistelu ja pyhitysvaellus jatkuu läpi koko elämän. Lihasta ja sen tahdosta löytyy loppuun saakka jotain murskattavaa. Paavali taisteli viimeiseen saakka, sama tie on meilläkin.

        "Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa per'kelettä, niin se teistä pakenee." Jaak.4:7.

        "Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu." Matt.24:13.

        Moni luulee, että pyhitys tarkoittaa itsensä parantelua. Mutta se onkin ojentelua!

        Suuret joukot pyörittelee sanoja, eikä mieti käytäntöä. Miettii olenko minä nyt Kristuksessa täydellinen, vaiko armahdettu edelleen syntinen. Minä pienillä aivoillani yllän siihen saakka, että tässä minä tällaisena kuin nyt olen, teen kaiken sen mihin kehoitus kuuluu. Jätän itseni ja tieni sen haltuun, joka minut tielle kutsui. Mihin minä en yllä, siinä Hän joko auttaa tai armahtaa. Hän tutkii sydämen vilpittömyyden ja yrityksen aitouden. Mitään en yritä ansaita, mutta ansiotta saamani armo kantakoon hedelmää. Vien omaan itseeni liittyvät pettymykseni ja toiveeni Hänelle. Aika usein Herra ohittaa surkuttelut, eikä ole kiinnostunut tekemään minusta parempaa, ainoastaan enemmän Jeesuksen kaltaisen. Ettei pettyisi minussa ne jotka Herraa etsivät.
        Ja kyllä, on sanottu että " vastustakaa perkelettä niin se teistä pakenee" . Niinpä kaikkeen sen valheeseen julistamme totuutta, eikä se kauaa jaksa kuunnella. Siinä saamme kerta toisensa jälkeen jalon voiton!


      • haudattu kirjoitti:

        Moni luulee, että pyhitys tarkoittaa itsensä parantelua. Mutta se onkin ojentelua!

        Suuret joukot pyörittelee sanoja, eikä mieti käytäntöä. Miettii olenko minä nyt Kristuksessa täydellinen, vaiko armahdettu edelleen syntinen. Minä pienillä aivoillani yllän siihen saakka, että tässä minä tällaisena kuin nyt olen, teen kaiken sen mihin kehoitus kuuluu. Jätän itseni ja tieni sen haltuun, joka minut tielle kutsui. Mihin minä en yllä, siinä Hän joko auttaa tai armahtaa. Hän tutkii sydämen vilpittömyyden ja yrityksen aitouden. Mitään en yritä ansaita, mutta ansiotta saamani armo kantakoon hedelmää. Vien omaan itseeni liittyvät pettymykseni ja toiveeni Hänelle. Aika usein Herra ohittaa surkuttelut, eikä ole kiinnostunut tekemään minusta parempaa, ainoastaan enemmän Jeesuksen kaltaisen. Ettei pettyisi minussa ne jotka Herraa etsivät.
        Ja kyllä, on sanottu että " vastustakaa perkelettä niin se teistä pakenee" . Niinpä kaikkeen sen valheeseen julistamme totuutta, eikä se kauaa jaksa kuunnella. Siinä saamme kerta toisensa jälkeen jalon voiton!

        Risti, hauta ja kuolema. Se on lihallisen minän oikea järjestys.
        >>Siinä saamme kerta toisensa jälkeen jalon voiton!>Hän tutkii sydämen vilpittömyyden ja yrityksen aitouden. Mitään en yritä ansaita, mutta ansiotta saamani armo kantakoon hedelmää.


      • haudattu
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Risti, hauta ja kuolema. Se on lihallisen minän oikea järjestys.
        >>Siinä saamme kerta toisensa jälkeen jalon voiton!>Hän tutkii sydämen vilpittömyyden ja yrityksen aitouden. Mitään en yritä ansaita, mutta ansiotta saamani armo kantakoon hedelmää.

        Niin:) eikös ole ihanaa!


      • haudattu kirjoitti:

        Niin:) eikös ole ihanaa!

        No onhan se ihanaa tulla yhä lujemmin siirretyksi kuolemasta elämään, pimeydestä valkeuteen, enemmän ja enemmän osalliseksi Hänen jumalallisesta luonnostaan ja kirkkaudestaan, 2.Kor.4:6-7, 2.Pt.1:5.

        "Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti." 1.Joh.2:17.

        PS. Silti on niin, että tunteiden varaan emme rakenna mitään. Ratkaisevaa on, että Jumalan sana ja totuus saa sijaa meissä.


      • haudattu
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        No onhan se ihanaa tulla yhä lujemmin siirretyksi kuolemasta elämään, pimeydestä valkeuteen, enemmän ja enemmän osalliseksi Hänen jumalallisesta luonnostaan ja kirkkaudestaan, 2.Kor.4:6-7, 2.Pt.1:5.

        "Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti." 1.Joh.2:17.

        PS. Silti on niin, että tunteiden varaan emme rakenna mitään. Ratkaisevaa on, että Jumalan sana ja totuus saa sijaa meissä.

        Siinä se onkin se ihanuus:)
        Ilo on hengen hedelmä, enemmän kuin tunne. Aito ilo tulee siitä että Sana on jo saanut sijaa, ja tietää ketä seuraa.
        Uskon että tämäkään käsky ei ole turha. Kun iloitsee joka tilassa, ei anna vihollisen epäilyille sijaa tyyliin : apua kuinkahan tässä käy.. Jumala on uskollinen, ja ihanaa voi olla jo odotellessa, sillä Herran läsnäolo ei ole olosuhteista riippuvaista.
        Ristiä ei tule kantaa kovin masentuneena, tai silloin sitä ei oikeastaan kanna, vaan vähän pakosta raahailee?


      • Pakstori
        haudattu kirjoitti:

        Siinä se onkin se ihanuus:)
        Ilo on hengen hedelmä, enemmän kuin tunne. Aito ilo tulee siitä että Sana on jo saanut sijaa, ja tietää ketä seuraa.
        Uskon että tämäkään käsky ei ole turha. Kun iloitsee joka tilassa, ei anna vihollisen epäilyille sijaa tyyliin : apua kuinkahan tässä käy.. Jumala on uskollinen, ja ihanaa voi olla jo odotellessa, sillä Herran läsnäolo ei ole olosuhteista riippuvaista.
        Ristiä ei tule kantaa kovin masentuneena, tai silloin sitä ei oikeastaan kanna, vaan vähän pakosta raahailee?

        Lainaa: haudattu
        Ristiä ei tule kantaa kovin masentuneena, tai silloin sitä ei oikeastaan kanna, vaan vähän pakosta raahailee?

        Kyllä armahduksiinsa kyllästyneet, tulevat hyvin surullisiksi ja masentuneiksi, jos niiltä vanhoilta pojilta aina vaaditaan vain sitä... Masennus silti on ristin ottamista, mutta ei sitä vauvana, lapsena ja nuorena kannata vielä suuremmin kokea....
        Eikä vanhanakaan, vaan silloin kun olet kypsähtänyt kaikkeen elämässäsi, ja tunnet ja koet voimakkaasti....
        Iloa paljon etsineet, eivät selviä koetuksesta, jos heillä ei ole myös "viisauden juurta".... Emme voi tietää varmasti kaikkea. Koska Jeesus puhui siitä maaperästä, joka otti kyllä sanan siemenen iloiten vastaan, mutta luopui uskostaan vainon ja vihan kohdatessa häntä. Ilo ja Toivo on hyvä lähtökohta sille, että saavuttaa nuoruuden vähintään.... (Eli elää yli esim. 53 vuotta)
        Job oli suuri uskovainen, kovin monelta uskovaiselta ei ihan niin suurta asiaa ole vaadittu pois kuin häneltä.... Hänen vaimonsa ei kestänyt tietää Jumalan Vaatimusta eikä välttämättä ne hänen kolme ystäväänsäkään, jotka luulivat, että vain maallinen menestys on merkki Jumalan suosioista, joskus niin on, mutta tavallisimmin maallinen menestys on merkki maailman ruhtinaan vallan alle joutumisesta, ja koska en viitsi kiroilla nyt, niin en viitsi sitä nimeä jankuttaa...


    • vana

      Ensin risti. Sitten vasta kruunu. Järjestys tämä. Jostain syystä vain tuntuu unohtuvan, jonka vuoksi asiasta tänne kirjoittanetkin?

      • Niin, sen vuoksi ja todellisen uskon kuuliaisuuden vuoksi.

        Oman ristin ottaminen ja kärsiminen lihassa on kuuliaisuutta.

        "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni." Luuk.14:33


      • vana
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Niin, sen vuoksi ja todellisen uskon kuuliaisuuden vuoksi.

        Oman ristin ottaminen ja kärsiminen lihassa on kuuliaisuutta.

        "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni." Luuk.14:33

        Rankkaa on.


    • Morsio

      Jonah varmaan tietää kuitenkin, että Jumalalle me olemme Kristukseen kätkettyinä pyhät? Vaikka kilvoittelemme, ja pyrimme pyhitykseen, olemme jo samalla pyhät. Se saattaa kuulostaa ristiriitaiselta, mutta meille on sovitustyön kautta valmistettu pääsy Isän eteen. Ja Isän eteen ei ole saastaisella menemistä. Eikä Pyhä Henki asu talossa jota ei ole Hänelle pyhitetty. Siis vaikka taistelemme syntiä vastaan, olemme jo synnistä vapaaksi luetut.
      Joka hetki armon tarpeessa, joka hetki armosta osallisia.
      Morsian joka on valmistettu, ja joka ei tahdo vaatteitaan liata.

      • Rev 14:4 Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
        Rev 14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.


    • body

      Jos evankeliumi on vain taistelua jotain illuusiota vastaan, jos se on jatkuvaa teurastamista, lopunaikoja, lihaa ristille ja itsensä kieltämistä, silloin evankeliumi ei ole Jeesuksen evankeliumia, vaan se on ihmissoppaa pahimmillaan.

      Se on läpeensä homeessa ja märästynyttä noitaukkojen juotosta.

      Muistatteko mistä nykyusko juontuu, johtuu ja kuka sen on sepittänyt.

      Se on taikaukkoen , se on notien melskettä, ja tarkoituksena hallita ja orjuuttaa ihmiset,

      Ne olemme Jumalan lapsia tälläisina, ja ellei se päde, siihen ei päde mitkään magian holhoukset. Sillä silloin kaikki on turhuutta ja kulissit sortuvat.

    • Boodyllee

      Uskon elämä on Herran läsnäolossa elämistä.
      Se ei ole pelkkää tietämistä ja miettimistä.
      Mutta veikkaisin että jos viettää aikaa Pyhän Jumalan kasvojen edessä, se ei voi olla vaikuttamatta.

    • joop ajoo

      "Onneksi Jumala on armollinen, kun tunnustan syntini ja erehdykseni. "

      Mistä sen tiedät?

      • Tästä tiedän sen:

        Luk 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        Luk 18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Tämä meni kotiinsa vanhurskaana, ei tuo toinen.


      • Jonah kirjoitti:

        Tästä tiedän sen:

        Luk 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        Luk 18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Tämä meni kotiinsa vanhurskaana, ei tuo toinen.

        joopa joolle vastaus vielä toinen vastaus:
        :
        1Jn 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1Jn 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.


      • Pakstori
        Jonah kirjoitti:

        Tästä tiedän sen:

        Luk 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        Luk 18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Tämä meni kotiinsa vanhurskaana, ei tuo toinen.

        Luk 18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Koulussa on melkoista skismaa tuottava asia se, että suuremman numeron arvosanaksi saaneet, eivät välttämättä ole sitten kuitenkaan ylempänä.... Huonommilla numeroilla ihmisistä tulee parempia ja ahkerampia työntekijöitä työikäisenä, korkeilla arvosanoilla lapsista tulee tavallisesti vain teoreetikkoja.


    • body

      Minun puolestani saatte seistä päällänne tai kävellä uskonne piikkimatolla,hiillostaa itseänne niin paljon kuin haluatte, mutta se on aina ihmistä, se on orjuuttavaa ihmistä, tekojen ja tautien uskoa, sillä taivas ei ole taivas jos taivaspolku on miinoitettu ihmisen vaatimusten miinoilla.

      Missä on ilo, missä on uskon onni, missä on rakkaus, ja eauha, jos taivas tuo vain myrkkyä, tuskaa ja kidutusta.

      Teidän uskon kuvanne sopii noitaukkojen tulille, taikureitten kidutettaviksi, mutta se ei ole lepoa ja rauhaa jota usko tuo.

      • syytäsepissäkö

        mutta täältä et jaksa pysä erossa mikähän siihen on syynä ?


    • Boodyllee

      Nytpä tuntuu että bodylla ei oikein ole rauhaa ja rakkautta. Mistähän sen löytäisi?

      • body

        Jos teillä on lapsi,
        pitääkö hänen ensin itseään kiduttaa, olla "liha ristillä.." , harrastaa teidän ihannoimaa masokistisen tautista elämää, ollakseen perheen hyväksytty lapsi, pitääkö,
        vai onko hengellisyys, lapseus mennyt hiilillä kävelyksi, paavalaisen tautiseksi orjuudeksi.

        Missä on lapseus, missä on taivaan perillisyys, jos ensin pitää elää menneisyyden kiduttavassa ja pakanallisen taikuuden ilmapiirissä.

        Se elämä on orjuuden, se on sadistisen tautista uskonelämää jos se tuota pitää olla, sitä on turha kidutuksen taivaassa jatkaa.

        Itse huomaan että nykyusko perustuu vanhoihin, ikivanhoihin noituuksien uskomuksiin, ja siinä ihminen ei saa koskaan olla onnellinen, ei saa, vaan uskonelämä on jatkuvaa hiilillä kävelyä.

        Tuo ei ole usko, se on sairaan tautista ja kiduttavaa elämää.

        Pois se meistä.


      • Hellu-helevata.
        body kirjoitti:

        Jos teillä on lapsi,
        pitääkö hänen ensin itseään kiduttaa, olla "liha ristillä.." , harrastaa teidän ihannoimaa masokistisen tautista elämää, ollakseen perheen hyväksytty lapsi, pitääkö,
        vai onko hengellisyys, lapseus mennyt hiilillä kävelyksi, paavalaisen tautiseksi orjuudeksi.

        Missä on lapseus, missä on taivaan perillisyys, jos ensin pitää elää menneisyyden kiduttavassa ja pakanallisen taikuuden ilmapiirissä.

        Se elämä on orjuuden, se on sadistisen tautista uskonelämää jos se tuota pitää olla, sitä on turha kidutuksen taivaassa jatkaa.

        Itse huomaan että nykyusko perustuu vanhoihin, ikivanhoihin noituuksien uskomuksiin, ja siinä ihminen ei saa koskaan olla onnellinen, ei saa, vaan uskonelämä on jatkuvaa hiilillä kävelyä.

        Tuo ei ole usko, se on sairaan tautista ja kiduttavaa elämää.

        Pois se meistä.

        Jos teillä on lapsi,
        pitääkö hänen ensin itseään kiduttaa, olla "liha ristillä.." , harrastaa teidän ihannoimaa masokistisen tautista elämää, ollakseen perheen hyväksytty lapsi, pitääkö,
        vai onko hengellisyys, lapseus mennyt hiilillä kävelyksi, paavalaisen tautiseksi orjuudeksi.

        Uskokaa minua, ristin ottaminen ei ole vielä lapsena tunnetasolla tiedetty... Ihminen voi lapsena jo saavuttaa tietoisuuden, että jos hän elää lihassaan kypsäksi hän tulee tuntemaan ristinsä, tai jos kuolee ennemmin, niin sitten kuolleena taivaassa tai tuonelassa, jos ei jostain syystä inkarnoidu jo hetikin takaisin....
        Äitini ei inkarnoitunut heti takaisin, hän on vielä muutaman vuoden vanhentunut kuoltuaan, kuulen äänensä, en erota sitä Isäni äänestä....
        Äiti kuoltuaan on esitellyt minulle kuoleman jälkeisiä oloja, mutta ne olisivat kyllä hivenen erilaiset, jos ei olisi eläviä lähisukulaisia....
        Sillä ei lopultakaan ole LIIAN suurta merkitystä olemmeko elävein massaa vai elävien tuonelassa vai Taivaassa, mutta Tuonela muuttuu joskus Helevataksi, niin Ilmestyskirja kertoo....


    • Hyvin harvalla on ristiä kannettavanaan.

      • Se on aivan totta. Hyvin tiedämme myös, mistä se johtuu.

        On selvää, ettei yhdellekään itsekkäästi lihan himoissa elävälle ihmiselle kelpaa sen enempää Kristuksen risti kuin omakaan risti.

        "He jännittävät valheeseen kielensä jousen, eivätkä käytä totuuteen valtaansa maassa; sillä he menevät pahuudesta pahuuteen, mutta minua he eivät tunne, sanoo Herra." Jer.9:3


      • Bodari.

        Hyvin harvalla on ristiä kannettavanaan.

        Mee kuntosalille?


    • vana

      Pitää muistaa aina asioiden valoisat puolet :

      www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

    • 1.Piet.1:14-16 "Niinkuin kuuliaisten lasten tulee,
      älkää mukautuko niiden himojen mukaan,
      joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
      vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut,
      tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
      Sillä kirjoitettu on: 'Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä.'"

      Tässä on Pietarin kehotus taivaallisen Isän "kuuliaisille lapsille".
      Heidän tulee olla mukautumatta niihin himoihin, joissa he ennen elivät. Lihassa oleva himo veti kuuliaisia lapsia edelleen synnin tielle; MUTTA heidän tuli ottaa ASEEKSEEN sama mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli. Heidän tulee nyt KÄRSIÄ lihassa:

      "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan." 1.Piet.4:1-2.

      Jeesuksen ja Hänen apostolinsa Pietarin opetus ohjaa samalle itsensä kieltämisen, ristin kantamisen ja synnin voittamisen tielle:

      kiellä itsesi - ota ristisi - kärsi lihassa - lakkaa synnistä.

      • vastaahan

        No milloinkan se synnistä lakkaaminen sitten tapahtuu semperin opissa?


      • vastaahan kirjoitti:

        No milloinkan se synnistä lakkaaminen sitten tapahtuu semperin opissa?

        Kysymyksesi on pilkallisen sävyinen. Ei ole mitään 'semperin oppia'. Tiedät hyvin, etten ole missään vaiheessa esittänyt mitään muuta kuin Jumalan sanaan perustuvaa totuuden evankeliumia.

        Toki haluan vastata sinulle ja toivon, että olisit vilpitön kysyjä.

        Pietari antaa tyhjentävän vastauksen sinun kysymykseesi:
        "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan." 1.Piet.4:1-2.

        Jos suostut kieltämään itsesi, oman itsekkään tahtosi ja ottamaan sen ratkaisun väistämättömänä seurauksena ristin kantaaksesi, silloin sinä joudut kärsimään lihassasi. Sen kärsimyksen kautta saat vapautuksen synnistä; sinä lakkaat siitä synnistä, joka sinua veti ja houkutteli. Kun syntihimolle ei anna ruokaa, se kuolee pois. Niin todistaa Jumalan sana. Siihen sinun tulee lujasti uskoa.

        Mutta älä ajattele, että tuo lakkaaminen ja vapautus synnin vetovoimasta välttämättä tapahtuisi samantien, tässä ja nyt.
        Sinun täytyy olla kestävä ja uskollinen taistelussasi. Jos siihen taisteluun ja kärsimykseen lihassa suostut, silloin sinua odottaa ihana voiton tie Hänen askelissaan.

        Jeesus on meidän edelläjuoksijamme. Myös Hän oli osallinen kiusauksista: "on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä". Heb.4:15.

        "Ja lihansa päivinä Hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi Hänet kuolemasta pelastaa; ja Hänen rukouksensa kuultiin Hänen jumalanpelkonsa tähden. Ja niin Hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä Hän kärsi, kuuliaisuuden, ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli Hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat Hänelle kuuliaiset," Heb.5:7-9.


      • Pakstori
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Kysymyksesi on pilkallisen sävyinen. Ei ole mitään 'semperin oppia'. Tiedät hyvin, etten ole missään vaiheessa esittänyt mitään muuta kuin Jumalan sanaan perustuvaa totuuden evankeliumia.

        Toki haluan vastata sinulle ja toivon, että olisit vilpitön kysyjä.

        Pietari antaa tyhjentävän vastauksen sinun kysymykseesi:
        "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan." 1.Piet.4:1-2.

        Jos suostut kieltämään itsesi, oman itsekkään tahtosi ja ottamaan sen ratkaisun väistämättömänä seurauksena ristin kantaaksesi, silloin sinä joudut kärsimään lihassasi. Sen kärsimyksen kautta saat vapautuksen synnistä; sinä lakkaat siitä synnistä, joka sinua veti ja houkutteli. Kun syntihimolle ei anna ruokaa, se kuolee pois. Niin todistaa Jumalan sana. Siihen sinun tulee lujasti uskoa.

        Mutta älä ajattele, että tuo lakkaaminen ja vapautus synnin vetovoimasta välttämättä tapahtuisi samantien, tässä ja nyt.
        Sinun täytyy olla kestävä ja uskollinen taistelussasi. Jos siihen taisteluun ja kärsimykseen lihassa suostut, silloin sinua odottaa ihana voiton tie Hänen askelissaan.

        Jeesus on meidän edelläjuoksijamme. Myös Hän oli osallinen kiusauksista: "on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä". Heb.4:15.

        "Ja lihansa päivinä Hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi Hänet kuolemasta pelastaa; ja Hänen rukouksensa kuultiin Hänen jumalanpelkonsa tähden. Ja niin Hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä Hän kärsi, kuuliaisuuden, ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli Hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat Hänelle kuuliaiset," Heb.5:7-9.

        Jeesus on meidän edelläjuoksijamme. Myös Hän oli osallinen kiusauksista: "on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä". Heb.4:15.

        Jeesus ei tuomitse tai syytä ketään... Tästä syystä, jos hän ilmentää välillä, jonkun tuntemattoman opetuslapsensa ajstuksia, ei meidän tule siitä kauhistua, vaan ymmärtää Jeesuksen rakkaus veljiään kohtaan.
        Jos Jeesus jonkun tuomitsee, juurikin sinne Helevataan, se johtuu siitä, että Jeesuksen omia on tapettu ilman syytä.


      • raamatusta
        Pakstori kirjoitti:

        Jeesus on meidän edelläjuoksijamme. Myös Hän oli osallinen kiusauksista: "on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä". Heb.4:15.

        Jeesus ei tuomitse tai syytä ketään... Tästä syystä, jos hän ilmentää välillä, jonkun tuntemattoman opetuslapsensa ajstuksia, ei meidän tule siitä kauhistua, vaan ymmärtää Jeesuksen rakkaus veljiään kohtaan.
        Jos Jeesus jonkun tuomitsee, juurikin sinne Helevataan, se johtuu siitä, että Jeesuksen omia on tapettu ilman syytä.

        Johanneksen Evankeliumista

        Luku 3:17-20

        17.Jumala ei lähettänyt Poikaansa maailmaan TUOMITSEMAAN
        maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttaan PELASTUISI.

        18.Häneen uskovaa ei tuomita, mutta joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainoan Pojan nimeen.

        19.Tämä on tuomio, että valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.

        20.Jokainen pahaa tekevä vihaa valoa eikä tule valoon, ettei hänen tekojaan nuhdeltaisi.

        Luku 12:46-50

        46.Minä olen tullut valoksi maailmaan, ettei kukaan, joka uskoo minuun, jäisi pimeyteen.

        47.Jos joku kuulee minun sanani eikä noudata niitä, minä en TUOMITSE häntä. sillä minä en ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan PELASTAMAAN maailman.

        48.JOKA HALVEKSII MINUA EIKÄ OTA VASTAAN SANOJANI, HÄNELLÄ ON TUOMITSIJANSA: SE SANA, MINKÄ OLEN PUHUNUT, ON TUOMITSEVA HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.

        49.Enhän mimä ole puhunut itsestäni, VAAN ISÄ, joka minut on lähettänyt, on määrännyt, mitä minun on sanottava ja mitä puhuttava.

        50.Minä tiedän, että hänen käskynsä on ikuinen elämä.
        Mitä minä siis puhun, minä puhun niin kuin isä on minulle sanonut.


    • body

      Näissä juoksuissa luonne ratkaisee paljon miten hengellisyyteen asennoidutaan.

      Meillä kristillisyys periytyy paljolti Paavalin ahtaan ajattelun oppiin.
      Paavali oli ahtaan juutalaisuuden ja menneisyyden mies ja toi mukanaan sen alkuseurakunnan oppiin ja sama meno jatkuu.

      Kun Jeesus keskusteli ahtaan menneisyyden omaavien fariseusten kanssa, hän sanoi heille: " te kyykäärmeitten sikiöt,..." ja Jeesus mielestäni halusi irtautua evankeliumillaan vanhasta juutaisuuden perinnäissäädösten orjuudesta.

      Ja tuoda ihmisille uskonnosta vapaus, se vapaus jota fariseukset kammoivat, sillä he olivat menneisyyden uhrioppien orjia.
      Eihän sellainen kidutusoppi ole muualta kuin orjuuden pusikoista, noitten taikureitten kehittämiä uskonoppeja.

      Jeesus toi aikalaisilleen viestin, me olemme Jumalan lapsia tällaisina, mutta se ei sopinut farisealaiseen uskontoon, orjuuden uskontoon ja siksi Jeesus eliminoitiin pois , pois häiritsemästä petinteistämoppia.

      Sama meno jatkuu, sillä herätysliikkeet ovat hirttäytyneet samoihin primitiivisiin uhrioppeihin ja ihminen ei saa olla uskossaan vapaa.

      • Sinä parahin body näet Paavalin kovin negatiivisessa valossa.

        Sille me emme kuitenkaan mitään mahda, että Paavali oli Jeesuksen seuraaja tinkimättömällä tavalla, itseään ja omaa henkeäänkään säästämättä.

        Käännekohta Paavalin elämässä oli se kuuluisa "Damaskon reissu", jolta Paavali palasi täydellisesti muuttuneena miehenä. Mitä hänelle tapahtui siellä kristittyjen vainoamismatkalla?

        Apt.26:14 "ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"

        Herra Jeesus itse asetti Paavalin palvelijakseen ja todistajakseen.
        Saat tottakai olla Paavalista mitä mieltä tahdot, mutta minulle hän on uskollinen Jeesuksen apostoli. Jumalan Henki puhuu Paavalin kirjeissä ja hänen elämänsä kautta meille kaikkein arvokkainta ja selkeintä pelastuksen evankeliumia Kristuksessa Jeesuksessa.


      • Pakstori
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Sinä parahin body näet Paavalin kovin negatiivisessa valossa.

        Sille me emme kuitenkaan mitään mahda, että Paavali oli Jeesuksen seuraaja tinkimättömällä tavalla, itseään ja omaa henkeäänkään säästämättä.

        Käännekohta Paavalin elämässä oli se kuuluisa "Damaskon reissu", jolta Paavali palasi täydellisesti muuttuneena miehenä. Mitä hänelle tapahtui siellä kristittyjen vainoamismatkalla?

        Apt.26:14 "ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"

        Herra Jeesus itse asetti Paavalin palvelijakseen ja todistajakseen.
        Saat tottakai olla Paavalista mitä mieltä tahdot, mutta minulle hän on uskollinen Jeesuksen apostoli. Jumalan Henki puhuu Paavalin kirjeissä ja hänen elämänsä kautta meille kaikkein arvokkainta ja selkeintä pelastuksen evankeliumia Kristuksessa Jeesuksessa.

        Lainaa: Semper Findells
        Herra Jeesus itse asetti Paavalin palvelijakseen ja todistajakseen.
        Saat tottakai olla Paavalista mitä mieltä tahdot, mutta minulle hän on uskollinen Jeesuksen apostoli. Jumalan Henki puhuu Paavalin kirjeissä ja hänen elämänsä kautta meille kaikkein arvokkainta ja selkeintä pelastuksen evankeliumia Kristuksessa Jeesuksessa.

        Pieni vihje, Semper Findells, sinulle... Enemmän kuin Paavalista, sinun pitäisi olla "huolissasi" tuosta Body-nimimerkistä.... Onko hän jo pelastunut, eihän hän haluaa estää pelastumistaan uudestaan äidin kohtuun, joskus... Ateismin jyrkkä tulkinta saattaa sen joiltakin estää.... Maailman ruhtinas on se, joka haluaa elää yhden elämän, ja siksi se saa elää kauan, mutta kun kerran kuolee, ei hänestä kukaan enää koskaan mitään tiedä, ja muista...Samoin käynee Saattanan....


      • body
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Sinä parahin body näet Paavalin kovin negatiivisessa valossa.

        Sille me emme kuitenkaan mitään mahda, että Paavali oli Jeesuksen seuraaja tinkimättömällä tavalla, itseään ja omaa henkeäänkään säästämättä.

        Käännekohta Paavalin elämässä oli se kuuluisa "Damaskon reissu", jolta Paavali palasi täydellisesti muuttuneena miehenä. Mitä hänelle tapahtui siellä kristittyjen vainoamismatkalla?

        Apt.26:14 "ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"

        Herra Jeesus itse asetti Paavalin palvelijakseen ja todistajakseen.
        Saat tottakai olla Paavalista mitä mieltä tahdot, mutta minulle hän on uskollinen Jeesuksen apostoli. Jumalan Henki puhuu Paavalin kirjeissä ja hänen elämänsä kautta meille kaikkein arvokkainta ja selkeintä pelastuksen evankeliumia Kristuksessa Jeesuksessa.

        Semper,

        Paavalin oppi ja sanoma saattoi sopia vielä siihen aikaan, sillä juutalaisuus oli kuitenkin sen alueen uskonnollisena vireenä.
        Mutta se että me jauhamme vielä samoja uhri- ja sovitus oppeja, on menneisyyden jäännettä, ja pahasti onkin.

        Se on nykyisen hengellisyyden loppu ellei asioita tai ajattelutapoja uskalleta kyseenalaistaa ja uudistaa.

        Tämä on pointtini, vanhat evankeliumikiesit talliin ja uudet sekä ajanmukaiset kehiin, siinä se on, ja taas matka jatkuu.


      • body kirjoitti:

        Semper,

        Paavalin oppi ja sanoma saattoi sopia vielä siihen aikaan, sillä juutalaisuus oli kuitenkin sen alueen uskonnollisena vireenä.
        Mutta se että me jauhamme vielä samoja uhri- ja sovitus oppeja, on menneisyyden jäännettä, ja pahasti onkin.

        Se on nykyisen hengellisyyden loppu ellei asioita tai ajattelutapoja uskalleta kyseenalaistaa ja uudistaa.

        Tämä on pointtini, vanhat evankeliumikiesit talliin ja uudet sekä ajanmukaiset kehiin, siinä se on, ja taas matka jatkuu.

        Paavali puhui juutalaisille joten ei kai se meitä suomalaisia kovinkaan paljon koske.


      • body kirjoitti:

        Semper,

        Paavalin oppi ja sanoma saattoi sopia vielä siihen aikaan, sillä juutalaisuus oli kuitenkin sen alueen uskonnollisena vireenä.
        Mutta se että me jauhamme vielä samoja uhri- ja sovitus oppeja, on menneisyyden jäännettä, ja pahasti onkin.

        Se on nykyisen hengellisyyden loppu ellei asioita tai ajattelutapoja uskalleta kyseenalaistaa ja uudistaa.

        Tämä on pointtini, vanhat evankeliumikiesit talliin ja uudet sekä ajanmukaiset kehiin, siinä se on, ja taas matka jatkuu.

        body: >>Se on nykyisen hengellisyyden loppu ellei asioita tai ajattelutapoja uskalleta kyseenalaistaa ja uudistaa.


    • huohhhh

      Skitso uhkaa jos kokoajan miettii ristin kantamisia, pieniä ja isoja syntejä,pyhitystä, armoa ja lakia, kuuliaisuutta, itsensä kieltämistä. Teen uuden vuoden lupauksen, en ajattele noita asioita ollenkaan, luotan siihen, että sen puolen vuoden jälkeen edelleen Jumala on.

    • body

      Jokaisella yhteisöllä on toimintamalli / toimintaohjeet ja niitten mukaan pyritään toimimaan.
      Toimintamallit vanhenevat, ne vanhenevat varmasti ellei niitä uusita tai kuten nykyisin, päivitetä.

      Raamatun sanoma, toimintamalli on jo niin vanhanaikainen, ja sen sanoma, sen kielenkäyttö on jo kuin haudan takaa, ja tähän haluaisin muutosta, uutta ajattelua.

      Jos sanomaa ei uskalleta uudistaa, koko sanoma menettää merkityksensä ja se pilaantu ja kristinusko on pian kriisissä, sillä sen sanoma on jo pilaantunut.

      Jeesuksen aikaisille fariseuksille Jeesuksen sanoma ja uudistukset olivat jo lopunajan myrkkyä ja siksi Jeesus piti raivata pois.

      Yritän näillä viesteilläni viestittää että nykykristillisyys kaipaa jo uudistamista, muutoin se on loppu ja varmasti on.

      Vaikka teitä vanhoillisia ja mielestänne raamatullisia, uudistukset inhottavat ja vievät teiltä sielunrauhaa, ne uudistukset on tehtävä, muutoin homma loppuu, ja sanon, että varmasti loppuu.

      Nuo uhrisavut, nuo ristillä roikkumiset ja teurastus-sovitukset ovat jo niin homeessa, että jos evankeliumin julistaminen kiinnostaa, niin tekstiä on muutettava, tai saa varautua homnan loppulauluun.

    • lopettakaa jo

      Uskovaisille tekisi ihan hyvää nähdä se ristin kantaminen ja ihan oikea ristiinnaulitseminen. Sen jälkeen varmaan loppuisi tuo ristin kanniskelun ihannointi. Niitä nauloja ei muuten lyöty kämmenistä kivuttomasti läpi vaan ne lyötiin ranteiden läpi, vieläpä käsivarren keskushermon läpi, jolloin tuska oli jotain sanoinkuvaamatonta. Eikä siinä kaikki, tuomittu saattoi kitua viikon tai parikin kuoliaaksi paahtavassa helteessä.

      Ei teille ole koskaan juolahtanut mieleen, että ristiinnaulitseminen on kidutusta ja äärimmäisen julma tapa ottaa ihminen hengiltä? Sille teloitustavalle julmuudessa pärjää harva teloitus. Kenties "hirttäminen, vetäminen, sisäelinten poisto sekä pään katkaisu" lopuksi pärjää jo jotenkin samassa kehässä ristiinnaulitsemisen kanssa ja ehkä kiinalainen tuhannen viillon kuolema.

      Ristiinnaulitsemisessa ei ole mitään ihailtavaa. Roomalaiset varasivat sen teloitustavan kaikkein alhaisimmista rikoksista tuomituille ja orjille.

    • raamatusta

      Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

      Luku 3:16 ja 17

      16. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli, ja että Jumalan Henki asuu teissä?

      17. jos joku turmelee Jumalan temppelin, Jumala turmelee hänet, Jumalan temppeli on näet pyhä, ja sellaisia te olette.

      Luku 6:15-20

      15. Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä?
      Kävisinkö siis tekemään Kristuksen jäsenistä porton jäseniä?
      Enhän toki!

      16. Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy PORTTOON, tulee yhdeksi lihaksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.

      17. Mutta joka liittyy Herraan, on samaa Henkeä hänen kanssaan.

      18. Paetkaa haureutta. Kaikki muu ihmisen tekemä synti on ruumiin ulkopuolella, mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumista vastaan.

      19. Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on teissä olevan Pyhän Hengen temppeli? Tämän Hengen olette saaneet Jumalalalta, ettekä te ole itsenne omat.

      20. Te olette kalliisti ostetut. Tuottakaa siis ruumiissanne Jumalalle kunniaa!

    • haudattu

      Kristinuskoa ei tarvitse uudistaa, sillä totuus ei pala tulessakaan, eikä se ole mikään muoti-ilmiö. Evankeliumi sopii sellaisenaan jokaiseen kulttuuriin ja aikaan, koska nuo ovat ulkonaisia asioita, ja pelastuksessa ei ole ulkonaisista asioista kyse, vaan sydämen suhteesta elävään Jumalaan. Body olet ilmeisesti hakenut uskoa ihmisten säädöksistä, mutta sieltä sitä ei löydy. Istuhan kaikessa rauhassa kahden kesken Herran kanssa. Siltä paikalta ne löytyy vastaukset sinullekin. Niin et ole ihmisten arvioitavana, vaan Jumalan läsnäolon valossa näet mitkä asiat on poispantavia jos sellaista on. Yleensä jo pelkkä läsnäolossa viipyminen muuttaa ihmistä, eikä tarvitse oppirakennelmissa riutua. Jumala on elävä ja voimallinen. Ja rakastaa sinua!

      • raamatusta

        "pelastuksessa ei ole ulkonaisista asioista kyse, vaan sydämen suhteesta elävään Jumalaan"

        eikö kyse ole myös ulkoisista? eikä vain sisäisistä?

        1.kuningasten kirja

        Luku 13:4-6 ja 33 ja 34

        4. Kun kuningas Jerobeam kuuli Jumalan miehen sanan, minkä tämä huusi alttaria kohti: Beetelissä, hän ojensi kätensä alttarilla ja sanoi: Ottakaa hänet kiinni. Silloin HÄNEN kätenstä, jonka hän oli ojentanut tätä vastaan, KUIVETTEUI, eikä hän voinut enää vetää sitä takaisin.

        5. Samalla alttari halkesi, ja tuhka hajosi alttarilla, kuten Jumalan mies herran käskystä oli antanut ennusmerkin.

        6. Kuningas pyysi Jumalan miestä: Lepytä Herraa, Jumalaasi, ja rukoile minun puolestani, että voisin vetää käteni takaisin. Niin Jumlana mies lepytti Herraa.
        Kuningas sai vedetyksi kätensä takaisin, ja se tuli entiselleen.

        33. Tämänkään jälkeen Jerobeam EI KÄÄNTYNYT PAHALTA TIELTÄÄN, vaan asetti edelleenkin uhrikukkulapappeja tavallisen kansan parista. Hän vihki papin virkaan jokaisen sitä haluavan, ja niin hänestä tuli uhrikukkalapappi.

        34. TÄMÄ TULI SYNNIKSI Jerobeamin suvulle ja syyksi siihen, että se hävitettiin ja tuhottiin maan päältä.

        Luku 14: 8-10

        8. Reväistyäni valtakunnan Daavidin suvulta olen antanut sen sinulle. Mutta sinä et ole ollut kuten palvelijani Daavid, joka noudatti minun käskyjäni. HÄN SEURASI MINUA KAIKESTA SYDÄMESTÄÄN, tehden vain sitä, mikä oli oikeaa minun silmissäni.

        9. Sinä olet tehnyt enemmän PAHAA kuin kaikki sinun edeltäjäsi: Menemällä tekemään itsellesi muita jumalia, valettuja kuvia, sinä olet vihoittanut minut ja heittänyt selkäsi taakse.

        10. Sen johdosta minä anan onnettomuuden kohdata jeroabeamin sukua ja hävitän Israelista kaikki Jerobeamin miespuoleiset jälkeläiset. Minä lakiasen pois Jerobeamin suvun, niin kuin sonta lakaistaan, kunnes siitä tulee loppu.

        kertokaa miten on onko uskossa kyse vain sisäisistä asioista eikä ulkoisista ollenkaan? vai onko kysymys kummistakin?

        sekä sisäisistä että ulkoisista?


      • haudattu
        raamatusta kirjoitti:

        "pelastuksessa ei ole ulkonaisista asioista kyse, vaan sydämen suhteesta elävään Jumalaan"

        eikö kyse ole myös ulkoisista? eikä vain sisäisistä?

        1.kuningasten kirja

        Luku 13:4-6 ja 33 ja 34

        4. Kun kuningas Jerobeam kuuli Jumalan miehen sanan, minkä tämä huusi alttaria kohti: Beetelissä, hän ojensi kätensä alttarilla ja sanoi: Ottakaa hänet kiinni. Silloin HÄNEN kätenstä, jonka hän oli ojentanut tätä vastaan, KUIVETTEUI, eikä hän voinut enää vetää sitä takaisin.

        5. Samalla alttari halkesi, ja tuhka hajosi alttarilla, kuten Jumalan mies herran käskystä oli antanut ennusmerkin.

        6. Kuningas pyysi Jumalan miestä: Lepytä Herraa, Jumalaasi, ja rukoile minun puolestani, että voisin vetää käteni takaisin. Niin Jumlana mies lepytti Herraa.
        Kuningas sai vedetyksi kätensä takaisin, ja se tuli entiselleen.

        33. Tämänkään jälkeen Jerobeam EI KÄÄNTYNYT PAHALTA TIELTÄÄN, vaan asetti edelleenkin uhrikukkulapappeja tavallisen kansan parista. Hän vihki papin virkaan jokaisen sitä haluavan, ja niin hänestä tuli uhrikukkalapappi.

        34. TÄMÄ TULI SYNNIKSI Jerobeamin suvulle ja syyksi siihen, että se hävitettiin ja tuhottiin maan päältä.

        Luku 14: 8-10

        8. Reväistyäni valtakunnan Daavidin suvulta olen antanut sen sinulle. Mutta sinä et ole ollut kuten palvelijani Daavid, joka noudatti minun käskyjäni. HÄN SEURASI MINUA KAIKESTA SYDÄMESTÄÄN, tehden vain sitä, mikä oli oikeaa minun silmissäni.

        9. Sinä olet tehnyt enemmän PAHAA kuin kaikki sinun edeltäjäsi: Menemällä tekemään itsellesi muita jumalia, valettuja kuvia, sinä olet vihoittanut minut ja heittänyt selkäsi taakse.

        10. Sen johdosta minä anan onnettomuuden kohdata jeroabeamin sukua ja hävitän Israelista kaikki Jerobeamin miespuoleiset jälkeläiset. Minä lakiasen pois Jerobeamin suvun, niin kuin sonta lakaistaan, kunnes siitä tulee loppu.

        kertokaa miten on onko uskossa kyse vain sisäisistä asioista eikä ulkoisista ollenkaan? vai onko kysymys kummistakin?

        sekä sisäisistä että ulkoisista?

        Ulkoisen tulee olla hedelmä sisäisestä muutoksesta.
        Pyhitykseen tulee pyrkiä.
        Mutta pelastusta ei ansaita niin että harrastaisit muotomenoja, ja laadit sääntöjä itsellesi ja muille, ja sisältä olisit sama vanha.
        Jotkut karttavat Jumalan kohtaamista koska pelkäävät että siinä valossa sydän paljastuu. Sitten siteerataan Sanaa ilman henkeä, ja yritetään vaikuttaa hurskaalta.
        Sinäkään et sano aamen Elävän Jumalan kohtaamiselle, vaan käännät katseen ulkoiseen. Siitä ei ole mitään hyötyä ilman suhdetta Herraan. Eikä ilman pyhitystä ole kukaan häntä näkevä. Mutta mistä lähteestä pyhitys kumpuaa, se on olennaista.

        Oletko oikeasti sitä mieltä että ulkoinen harrastus ja ihmisten mitta on parempi kuin Jumalan mitta?!


      • raamattusta
        haudattu kirjoitti:

        Ulkoisen tulee olla hedelmä sisäisestä muutoksesta.
        Pyhitykseen tulee pyrkiä.
        Mutta pelastusta ei ansaita niin että harrastaisit muotomenoja, ja laadit sääntöjä itsellesi ja muille, ja sisältä olisit sama vanha.
        Jotkut karttavat Jumalan kohtaamista koska pelkäävät että siinä valossa sydän paljastuu. Sitten siteerataan Sanaa ilman henkeä, ja yritetään vaikuttaa hurskaalta.
        Sinäkään et sano aamen Elävän Jumalan kohtaamiselle, vaan käännät katseen ulkoiseen. Siitä ei ole mitään hyötyä ilman suhdetta Herraan. Eikä ilman pyhitystä ole kukaan häntä näkevä. Mutta mistä lähteestä pyhitys kumpuaa, se on olennaista.

        Oletko oikeasti sitä mieltä että ulkoinen harrastus ja ihmisten mitta on parempi kuin Jumalan mitta?!

        "Jotkut karttavat Jumalan kohtaamista koska pelkäävät että siinä valossa sydän paljastuu. Sitten siteerataan Sanaa ilman henkeä, ja yritetään vaikuttaa hurskaalta.
        Sinäkään et sano aamen Elävän Jumalan kohtaamiselle"

        keroppa sinä minulle kumpi meistä on oikeassa? ja olenko teoillani pelastuksen ansainnut?

        ei pelastusta teoillan ansaita.

        tässä minun todistus, sukupuoleltani olen mies

        en kuulu mihinkään kirkoon ja lahkoon en oo ees käynny rippileiriä.

        ainoa oikea tulkinta on uskoa niin kuin raamattu sanoo.

        tiedättekö nykyisin maailmassa on yli 4000 tuhatta uskon suuntaa, lahkoa ja oppia ja kaikki ovat harha oppeja paitsi raamattu.

        ja kaikki käyttää oppi pohjanaan raamattua.

        koin n. 4,5 vuotta sitte herätyksen, tulin uudestaan uskoon, minut on kastettu pienenä mutta uudistumisen jälkeen en ole käynyt kasteella.

        enkä usko kolmiyhteiseen jumalaan.

        silloin tämä tapahtui niin olin kotona en missään seurakunnassa ja kotona oli silloin äitini ja pikkuveljeni.

        ennen elin ja uskoin näin, vanha elämäni oli tämmönen,

        johon kuului

        bi-seksuallisuus, ryyppäääminen/ kaikkien päihteiden käytäminen ja lääkkeiden väärin käyttäminen, pelaaminen,varastaminen, irtosuhteet (vapaa seksi), itsetyydytys, itsekeskeisyys,välinpitämättömyys, vanhat elämän arvot ja epäusko, porno, seksilelut, elokuvat tv(en katso mitään huuhaata vaan asiaohjelma) ja musiikki.

        ennen uskoin näin!

        Minä uskon Jumalaan
        Isään Kaikkivaltiaaseen
        taivaan ja maan Luojaan

        Ja Jeesukseen Kristukseen
        Jumalan ainoaan Poikaan
        meidän Herraamme
        joka sikisi Pyhästä Hengestä
        syntyi neitsyt Mariasta
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
        oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita

        Ja Pyhään Henkeen
        pyhän yhteisen seurakunnan
        pyhäin yhteyden
        syntien anteeksiantamisen
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän

        ja ite ei tartvii tehdä mitään kun jeesus on kuollut ristillä meidän puolesta ja meidän syntimme on anteeksi annetut.

        mutta eletään niin että tehdään ite mitä halutaan ja eletään omien himojen ja halujen mukaan eikä olla mistään teoista vastuussa kenellekkään kun syntimme on anteeksi annetut.

        sen voin sanoa että tommosella uskolla ja elämällä ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskois!

        mun tarina on kuin tuhlaaja pojan tarina rankemmalla tavalla.

        sen voin sanoa että raamattu on totta joka sana siltäkin osin joka koskee parannuksen tekoa ja helvettiä!

        jotain vielä ittestäni!

        oon koko ikäni ollu uskova ("epäuskova")/pinnallinen kristitty

        kaikki oli niin kauan hyvin kun täytin 15 vuotta sit tuli synti elämään ja syntielämä vei mukanaa kunnes olin kokonaan synnin ja saatanan orja.

        tätä ennen ei juuri taivas asiat kiinnostannu yhtää, muuta kun sen verran et usko,
        raamattua ei tullu luettua juuri yhtään,
        joskus pienenä tuli luettuu semmosta lasten opetus kirjaa kuin uskollinen ystävä ei muuta!

        kunnes noin 4,5 vuotta sitten koin herätyksen, ja tulin uudestaan uskoon, sitä tuli vietettyy noin 8,5 vuotta syntielämässä.

        siten vielä vähä lisää ittestäni!

        olen pienenä nähnyt jumalan, mutta silti syntielämä vei mukanaan.

        se tapahtui samalla lailla kun moosekselle kun mooses pyysi nähdä Jumalan mutta Jumala ei antanut mooseksen nähdä kuin selkä puolensa niin minäkin näin vain Jumalan selkäpuolen.

        kerroin aina pienenä kaikille jumalasta johku 12 vuotiaaseen asti mutta sitten kun täytin

        15 vuotta ni syntielämä vei mukanaan.
        sit oli myös semmonen kaveripiiri et vei mukanaan.

        kunnes syntini mitta tuli täytteen, vaellukseni/elämäni annettiin kaaatua päälle

        tuli ihan järjettömän huono olo, olin kolme päivää järkyttynny.

        sitte pari päivää siitä eteenpäin, menin illalla nukkumaan ja sit saatanan annettiin tulla hakemaan mua helvettiin

        multa otettiin henki pois ja annettiin takas, ei ollu mun aika viel lähtee anneettin uus mahdollisuus.

        nostettii mut kadotuksesta takas elämään ja jeesuksen tykö.

        sen jälkee olin 1,5 kk kovassa kurituksessa.

        olin niin saatanan ja synnin koukussa et jos näin ei ois käynny ni en ois ikinä päässy syntielämästä irti ja ruvennu tekee parannusta.

        olin niin luopunnu et jos mut ois annettu tolloin mennä, kun ******* tuli hakee ni oisin nyt helvetissä mut mulle annettiin uus mahdollisuus.

        kiitos tästä Isälle ja Pojalle


      • raamatusta
        raamattusta kirjoitti:

        "Jotkut karttavat Jumalan kohtaamista koska pelkäävät että siinä valossa sydän paljastuu. Sitten siteerataan Sanaa ilman henkeä, ja yritetään vaikuttaa hurskaalta.
        Sinäkään et sano aamen Elävän Jumalan kohtaamiselle"

        keroppa sinä minulle kumpi meistä on oikeassa? ja olenko teoillani pelastuksen ansainnut?

        ei pelastusta teoillan ansaita.

        tässä minun todistus, sukupuoleltani olen mies

        en kuulu mihinkään kirkoon ja lahkoon en oo ees käynny rippileiriä.

        ainoa oikea tulkinta on uskoa niin kuin raamattu sanoo.

        tiedättekö nykyisin maailmassa on yli 4000 tuhatta uskon suuntaa, lahkoa ja oppia ja kaikki ovat harha oppeja paitsi raamattu.

        ja kaikki käyttää oppi pohjanaan raamattua.

        koin n. 4,5 vuotta sitte herätyksen, tulin uudestaan uskoon, minut on kastettu pienenä mutta uudistumisen jälkeen en ole käynyt kasteella.

        enkä usko kolmiyhteiseen jumalaan.

        silloin tämä tapahtui niin olin kotona en missään seurakunnassa ja kotona oli silloin äitini ja pikkuveljeni.

        ennen elin ja uskoin näin, vanha elämäni oli tämmönen,

        johon kuului

        bi-seksuallisuus, ryyppäääminen/ kaikkien päihteiden käytäminen ja lääkkeiden väärin käyttäminen, pelaaminen,varastaminen, irtosuhteet (vapaa seksi), itsetyydytys, itsekeskeisyys,välinpitämättömyys, vanhat elämän arvot ja epäusko, porno, seksilelut, elokuvat tv(en katso mitään huuhaata vaan asiaohjelma) ja musiikki.

        ennen uskoin näin!

        Minä uskon Jumalaan
        Isään Kaikkivaltiaaseen
        taivaan ja maan Luojaan

        Ja Jeesukseen Kristukseen
        Jumalan ainoaan Poikaan
        meidän Herraamme
        joka sikisi Pyhästä Hengestä
        syntyi neitsyt Mariasta
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
        oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita

        Ja Pyhään Henkeen
        pyhän yhteisen seurakunnan
        pyhäin yhteyden
        syntien anteeksiantamisen
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän

        ja ite ei tartvii tehdä mitään kun jeesus on kuollut ristillä meidän puolesta ja meidän syntimme on anteeksi annetut.

        mutta eletään niin että tehdään ite mitä halutaan ja eletään omien himojen ja halujen mukaan eikä olla mistään teoista vastuussa kenellekkään kun syntimme on anteeksi annetut.

        sen voin sanoa että tommosella uskolla ja elämällä ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskois!

        mun tarina on kuin tuhlaaja pojan tarina rankemmalla tavalla.

        sen voin sanoa että raamattu on totta joka sana siltäkin osin joka koskee parannuksen tekoa ja helvettiä!

        jotain vielä ittestäni!

        oon koko ikäni ollu uskova ("epäuskova")/pinnallinen kristitty

        kaikki oli niin kauan hyvin kun täytin 15 vuotta sit tuli synti elämään ja syntielämä vei mukanaa kunnes olin kokonaan synnin ja saatanan orja.

        tätä ennen ei juuri taivas asiat kiinnostannu yhtää, muuta kun sen verran et usko,
        raamattua ei tullu luettua juuri yhtään,
        joskus pienenä tuli luettuu semmosta lasten opetus kirjaa kuin uskollinen ystävä ei muuta!

        kunnes noin 4,5 vuotta sitten koin herätyksen, ja tulin uudestaan uskoon, sitä tuli vietettyy noin 8,5 vuotta syntielämässä.

        siten vielä vähä lisää ittestäni!

        olen pienenä nähnyt jumalan, mutta silti syntielämä vei mukanaan.

        se tapahtui samalla lailla kun moosekselle kun mooses pyysi nähdä Jumalan mutta Jumala ei antanut mooseksen nähdä kuin selkä puolensa niin minäkin näin vain Jumalan selkäpuolen.

        kerroin aina pienenä kaikille jumalasta johku 12 vuotiaaseen asti mutta sitten kun täytin

        15 vuotta ni syntielämä vei mukanaan.
        sit oli myös semmonen kaveripiiri et vei mukanaan.

        kunnes syntini mitta tuli täytteen, vaellukseni/elämäni annettiin kaaatua päälle

        tuli ihan järjettömän huono olo, olin kolme päivää järkyttynny.

        sitte pari päivää siitä eteenpäin, menin illalla nukkumaan ja sit saatanan annettiin tulla hakemaan mua helvettiin

        multa otettiin henki pois ja annettiin takas, ei ollu mun aika viel lähtee anneettin uus mahdollisuus.

        nostettii mut kadotuksesta takas elämään ja jeesuksen tykö.

        sen jälkee olin 1,5 kk kovassa kurituksessa.

        olin niin saatanan ja synnin koukussa et jos näin ei ois käynny ni en ois ikinä päässy syntielämästä irti ja ruvennu tekee parannusta.

        olin niin luopunnu et jos mut ois annettu tolloin mennä, kun ******* tuli hakee ni oisin nyt helvetissä mut mulle annettiin uus mahdollisuus.

        kiitos tästä Isälle ja Pojalle

        En ole ikinä ymmärtänyt semmosia uskovia jotka puolustaa syntiä ja lankeemusta ja puhuu synnin puolesta ja lankeemuksista

        miksi????

        mitä puolustettavaa synnissä ja lankeemuksessa on ja minkä takia syntiäja lankeemusta pitää puolustaa???

        kun siinä on vaan hävettää eikä mitään hyvää ja synneistä pitää tehdä parannus eikä innostaa ihmisiä tekemään syntiä ja puhua synnin puolesta saati puolustaa sitä ja saada ihmiset jatkamaan synnnin tekoa ja innostumaan synnistä!!!

        ei voi ymmärtää mikä nyky uskovia vaivaa kun liputetaan synnin puolesta ja voivotellaan sitä kun on mahdoton päästä irti synnistä vaikka siitä pääsee irti jos vain haluaa sen jälkeen kun Kristus on tullut elämään.

        nykysin moni uskova ratsastaa armolla ja tekee armon halvaksi ja synnin välikappaleeksi peittämään synnin armolla vaika tietää että syntiä ei saisi tehdä ja kiusausta pitäisi vastustaa muta tekee silti kun luottaa armoon ja ratsastaa sillä!

        mutta tommonen peli ei kauan toimi, ei armolla voi ratsastaa!

        ei sitä voi aina vaan langeta uudestaan ja uudestaan ja vedota armoon!

        koska kyllähän se osottaa sen ihmisestä että aina kun langeaa uudestaan ja uudestaan samaan asiaan niin ei todellisuudessa ees halua vastustaa kiusausta ja syntiä saati saatanaa vaan haluaa toteuttaa ja tehdä synnin vaikka ei saisi ja tyydyttää samalla himonsa ja sen jälkeen kadutaan tekoa ja vedotaan armoon mutta kumminkin taas langetaan vähän ajan päästä uudestaan!

        ei näin!

        kyllähän tämmönen ihminen on teeskenteliä joka näin tekee!

        kysymys teille!

        jos synti on sallittua ja lankeeminen niin miksi minun piti tehdä parannus näistä asioista miksi en voinut jatkaa samaan malliin???

        ja kysymys kaikille

        oletteko ikinä ees tehnyt kunnolla syntiä ja mitäpä te tiedätte synnistä???

        olettkeko tietoisesti tehnyt syntiä ja uhmannut ja kapinonut Herraa vastaan mitäpä tästä tiedätte???


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        En ole ikinä ymmärtänyt semmosia uskovia jotka puolustaa syntiä ja lankeemusta ja puhuu synnin puolesta ja lankeemuksista

        miksi????

        mitä puolustettavaa synnissä ja lankeemuksessa on ja minkä takia syntiäja lankeemusta pitää puolustaa???

        kun siinä on vaan hävettää eikä mitään hyvää ja synneistä pitää tehdä parannus eikä innostaa ihmisiä tekemään syntiä ja puhua synnin puolesta saati puolustaa sitä ja saada ihmiset jatkamaan synnnin tekoa ja innostumaan synnistä!!!

        ei voi ymmärtää mikä nyky uskovia vaivaa kun liputetaan synnin puolesta ja voivotellaan sitä kun on mahdoton päästä irti synnistä vaikka siitä pääsee irti jos vain haluaa sen jälkeen kun Kristus on tullut elämään.

        nykysin moni uskova ratsastaa armolla ja tekee armon halvaksi ja synnin välikappaleeksi peittämään synnin armolla vaika tietää että syntiä ei saisi tehdä ja kiusausta pitäisi vastustaa muta tekee silti kun luottaa armoon ja ratsastaa sillä!

        mutta tommonen peli ei kauan toimi, ei armolla voi ratsastaa!

        ei sitä voi aina vaan langeta uudestaan ja uudestaan ja vedota armoon!

        koska kyllähän se osottaa sen ihmisestä että aina kun langeaa uudestaan ja uudestaan samaan asiaan niin ei todellisuudessa ees halua vastustaa kiusausta ja syntiä saati saatanaa vaan haluaa toteuttaa ja tehdä synnin vaikka ei saisi ja tyydyttää samalla himonsa ja sen jälkeen kadutaan tekoa ja vedotaan armoon mutta kumminkin taas langetaan vähän ajan päästä uudestaan!

        ei näin!

        kyllähän tämmönen ihminen on teeskenteliä joka näin tekee!

        kysymys teille!

        jos synti on sallittua ja lankeeminen niin miksi minun piti tehdä parannus näistä asioista miksi en voinut jatkaa samaan malliin???

        ja kysymys kaikille

        oletteko ikinä ees tehnyt kunnolla syntiä ja mitäpä te tiedätte synnistä???

        olettkeko tietoisesti tehnyt syntiä ja uhmannut ja kapinonut Herraa vastaan mitäpä tästä tiedätte???

        sitä mitä on jutellut monien uskovien kanssa seurakunnissa livenä, niin kylläpä nämä on puhtosia meikälaiseen verrattuna, tulee mieleen että missä pumpuli maailmassa Jumala nämä on kasvattanut ja varjellut kaikesta pahasta.

        tosin kuin meikäläistä

        sitten kun on jutellut näitten kanssa niin näitten "synnit" on mitättömiä meikälaiseen verratuna voiko näitten syntejä edes synniksi laskea?

        välillä sitä miettii että viitsinkö edes puhua menneisyydestäni kun nämä on niin puhtaita ettei vaan saastuisi siitä mitä kuulee suustani ja saa kipinää kokeilla syntiä.

        mitäpä nämä tämmöset tietävät "tosi elämästä", kun ei ole käyneet toisella puolella ollenkaan eikä ole tarvinnut kokea pahaa, joutua Jumalan hylättävksi ja sitä että Jumalan käsi onki vastaan eikä puolesta ja joutuukin ottamaan Jumalan kädestä pahaa.

        kuinka moni teistä on kokenut tämän?

        kuinka moni teistä seisoo uskonsa ja sanojensa takana kun näin käy ja jatka hymyillen matkaa eteen päin ja pysyy uskollisena Herralle?

        Jobista

        Luku 1:10 ja11

        10. Sinähän olet kaikin puolin suojannut häntä, hänen taloaan ja kaikkea, mitä hänellä on. Sinä olet siunannut hänen kättensä työn, jahänen karjalaumansa ovat levinneet yli maan.

        11. Mutta ojennappa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on. Varmaan hän hylkää sinut.

        luku 2:10

        10. Job vastasi: Sinä puhut kuin mikäkin houkka nainen.
        Otammehan Jumalan kädestä hyvää, emmekö ottaisi PAHAAKIN?
        kaikessa tässä Job ei tehnyt SYNTIÄ huulillaan.

        tiedättekö aina kun menen uskovien luokse niin tunnen itseni jotenkin ulkopuoliseksi ihan kun en kuuluisi joukkoon menneisyyteni takia, olen porukan musta lammas.

        välillä tuntee olonsa syntisten luona kotosaksi ja tuntee että nämä on samanlaisia ihmisiä kuin minäkin vaikka parannuksen olen tehnytkin.

        en tiedä mistä se johtuu? mutta tunnen enemmän yhteen kuuluvuutta syntisten yhteydessä kuin uskovien.


      • haudattu
        raamatusta kirjoitti:

        sitä mitä on jutellut monien uskovien kanssa seurakunnissa livenä, niin kylläpä nämä on puhtosia meikälaiseen verrattuna, tulee mieleen että missä pumpuli maailmassa Jumala nämä on kasvattanut ja varjellut kaikesta pahasta.

        tosin kuin meikäläistä

        sitten kun on jutellut näitten kanssa niin näitten "synnit" on mitättömiä meikälaiseen verratuna voiko näitten syntejä edes synniksi laskea?

        välillä sitä miettii että viitsinkö edes puhua menneisyydestäni kun nämä on niin puhtaita ettei vaan saastuisi siitä mitä kuulee suustani ja saa kipinää kokeilla syntiä.

        mitäpä nämä tämmöset tietävät "tosi elämästä", kun ei ole käyneet toisella puolella ollenkaan eikä ole tarvinnut kokea pahaa, joutua Jumalan hylättävksi ja sitä että Jumalan käsi onki vastaan eikä puolesta ja joutuukin ottamaan Jumalan kädestä pahaa.

        kuinka moni teistä on kokenut tämän?

        kuinka moni teistä seisoo uskonsa ja sanojensa takana kun näin käy ja jatka hymyillen matkaa eteen päin ja pysyy uskollisena Herralle?

        Jobista

        Luku 1:10 ja11

        10. Sinähän olet kaikin puolin suojannut häntä, hänen taloaan ja kaikkea, mitä hänellä on. Sinä olet siunannut hänen kättensä työn, jahänen karjalaumansa ovat levinneet yli maan.

        11. Mutta ojennappa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on. Varmaan hän hylkää sinut.

        luku 2:10

        10. Job vastasi: Sinä puhut kuin mikäkin houkka nainen.
        Otammehan Jumalan kädestä hyvää, emmekö ottaisi PAHAAKIN?
        kaikessa tässä Job ei tehnyt SYNTIÄ huulillaan.

        tiedättekö aina kun menen uskovien luokse niin tunnen itseni jotenkin ulkopuoliseksi ihan kun en kuuluisi joukkoon menneisyyteni takia, olen porukan musta lammas.

        välillä tuntee olonsa syntisten luona kotosaksi ja tuntee että nämä on samanlaisia ihmisiä kuin minäkin vaikka parannuksen olen tehnytkin.

        en tiedä mistä se johtuu? mutta tunnen enemmän yhteen kuuluvuutta syntisten yhteydessä kuin uskovien.

        Edelleenkin olen sitä mieltä että Raamattua ja sen ilmoitusta ei tarvitse muuttaa kun ulkoinen maailmamme muuttuu. Jotenkin luulisin että olemme tuosta samaa mieltä?

        Synti on syntiä, oli se pientä tai suurta. Kertomasi perusteella meidät on nostettu samasta loasta, vähän eri kuopista, minut hieman syvemmältä, enkä todellakaan paina syntiä villaisella.
        Minä uskon tämän keskusteluaiheen tiimoilta näin:

        Itsensä pelkkä ulkoinen parantelu ei riitä.
        Teoilla ei pelastuta.
        Armosta pelastutaan, Kristuksen täytetyn työn perusteella.
        vastaanotettu armo velvoittaa elämään pyhityselämää.
        Tuo "velvoitus" on kuitenkin uusi luonto, sydämen halu olla puhdas ja vihollisen leiristä kaukana.
        Jos on antanut elämänsä Herralle, on Herran oma, ei itsensä oma elääkseen vanhassa josta muutenkin haisi kuolemalta.

        Meillä uskovilla on kaikilla oma sarkamme, saman Sanan palvelijoina. Yksi korostaa armoa, toinen pyhitystä, yksi kehottaa, toinen lohduttaa. Jokainen osa-alue jää rammaksi yksin, siksi meitä on kutsuttu yhdessä palvelemaan.
        Ensimmäinen tuntee lain ja Jumalan pyhyyden, toinen tuntee paremmin Jumalan armon ja rakkauden. Jumalassa ei ole rakkautta ilman pyhyyttä, eikä pyhyyttä ilman rakkautta. Siitä meidät tunnetaan opetuslapsiksi että meillä on keskinäinen rakkaus ja meidän elämämme kantaa pyhityksen soveliasta hedelmää.


      • raamatusta
        haudattu kirjoitti:

        Edelleenkin olen sitä mieltä että Raamattua ja sen ilmoitusta ei tarvitse muuttaa kun ulkoinen maailmamme muuttuu. Jotenkin luulisin että olemme tuosta samaa mieltä?

        Synti on syntiä, oli se pientä tai suurta. Kertomasi perusteella meidät on nostettu samasta loasta, vähän eri kuopista, minut hieman syvemmältä, enkä todellakaan paina syntiä villaisella.
        Minä uskon tämän keskusteluaiheen tiimoilta näin:

        Itsensä pelkkä ulkoinen parantelu ei riitä.
        Teoilla ei pelastuta.
        Armosta pelastutaan, Kristuksen täytetyn työn perusteella.
        vastaanotettu armo velvoittaa elämään pyhityselämää.
        Tuo "velvoitus" on kuitenkin uusi luonto, sydämen halu olla puhdas ja vihollisen leiristä kaukana.
        Jos on antanut elämänsä Herralle, on Herran oma, ei itsensä oma elääkseen vanhassa josta muutenkin haisi kuolemalta.

        Meillä uskovilla on kaikilla oma sarkamme, saman Sanan palvelijoina. Yksi korostaa armoa, toinen pyhitystä, yksi kehottaa, toinen lohduttaa. Jokainen osa-alue jää rammaksi yksin, siksi meitä on kutsuttu yhdessä palvelemaan.
        Ensimmäinen tuntee lain ja Jumalan pyhyyden, toinen tuntee paremmin Jumalan armon ja rakkauden. Jumalassa ei ole rakkautta ilman pyhyyttä, eikä pyhyyttä ilman rakkautta. Siitä meidät tunnetaan opetuslapsiksi että meillä on keskinäinen rakkaus ja meidän elämämme kantaa pyhityksen soveliasta hedelmää.

        lainaus itseltäsi

        "Mihin minä en yllä, siinä Hän joko auttaa tai armahtaa. Hän tutkii sydämen vilpittömyyden ja yrityksen aitouden. Mitään en yritä ansaita, mutta ansiotta saamani armo kantakoon hedelmää. Vien omaan itseeni liittyvät pettymykseni ja toiveeni Hänelle. Aika usein Herra ohittaa surkuttelut, eikä ole kiinnostunut tekemään minusta parempaa"

        kauan olet ollut uskossa? ja oletko ollut koko elämäsi uskossa?

        kuulisin mielellään tarinasi, ei ole pakko jos et halua kertoa, mutta ihmettelen suuresti jos et halua todistaa Herrasta ja Ihmeestäsi/vapautuksestasi?

        "Aika usein Herra ohittaa surkuttelut, eikä ole kiinnostunut tekemään minusta parempaa"

        "Hän tutkii sydämen vilpittömyyden ja yrityksen aitouden."

        ai Herra ei halua että tekisit parannuksen ja Herra sanoo sinulle että näistä asioista ei tarvitse tehdä parannusta vaan riittää että olet semmosena kun olet?

        riittäkö se että vaan yrittää, eiko pitäisi pystyä parempaa kuin vaan yrittämiseen?

        lainaus itseltäsi

        "Edelleenkin olen sitä mieltä että Raamattua ja sen ilmoitusta ei tarvitse muuttaa kun ulkoinen maailmamme muuttuu."

        eihän raamattu ja sen ilmoitus muutu vaikka maailma muuttuukin.

        ihmisenhän pitää muuttua eikä raamatun, eikö?

        lainaus itseltäsi

        "Tuo "velvoitus" on kuitenkin uusi luonto, sydämen halu olla puhdas ja vihollisen leiristä kaukana."

        onko tämä vaan velvoitus? eikö tämä ole käsky eikä velvoitus?

        kerron yhden salaisuuden ja tunnustan yhden asian, enkä suosittele että kukaan tekee tämän perässä.

        tiedättekö olen testannu jokaisen vaki kirjoittajan tapaa elää ja katsonut onko se Herran mieleistä elämää.

        olen antanut itselleni luvan langeta niin kuin palstan opettajat sanoo

        olen myös kieltänyt itseltäni kaiken niin kuin toiset palstan opettajat sanoo niin että yhdessä vaiheessa minulla ei ollut edes pankkitiliä kun sanouduin irti kaikesta maallisesta.

        mistä nämä kyseiset opettajat itse ovat luopuneet?
        mistä nämä kyseiset opettajat on tehneet paranukksen?

        ovatko nämä niitä fariseuksia ja kirjanoppineita jotka opettaa täällä toisia ja kasaa toisille isoja taakoja ja itse ei edes koske niihin?

        kuinka moni teistä ees täällä on luopunut kaikesta jopa omasta pankki tilistäkin?

        puhuu että pitää pitää käskyt ja vaeltaa saman lailla kuin Herra vaelsi mutta ei edes olla valmiita luopumaan omasta elämästäämkään?

        sitten puhutaan kuinka ollaan todellisia Herran seuraajia ja pidetään käskyt ja kaikki vaikka teot on toista, mitä puhuu.

        kuinka moni täällä jatkaa synnissä ja langeemuksissa?

        toset koittaaa päästä ilman lakia taivaaseen ja toiset koittaa päästä lakia noudatamalla taivaaseen mutta kumpikin putoaa kuopaan!

        vaikka puhuu että syntiä ei saa tehdä ja kumminkin itse tekee ja langeaa.
        muuta kun vedotaan vaan armoon ja siihen että Kritus on lunastanut meidät kuolemasta ja antanut anteeksi syntinsä. niin ei väliä vaikka langetaan ja tehdään syntiä.

        tiedätkö mihkä tämä johti burn outtiin ja näiden palsta kirjoittajien takia olen tässä tilanteessa ja jamassa missä olen.

        tarina jatkuu vielä eli tästä kun täällä sanotaan että langeaminen on ihan okei.

        no itse kokeilin tätä näiden oppia ja annoin periksi lihalle, synnille ja saatanalle

        tein kaikkea sitä mitä nyky uskovat sanoo että saa tehdä eli elin uskovien normaalia elämää, muutamia asioita lukuun ottamatta, en kumminkaan homostellut ja en harrastanut itsetyydytystä, mutta muuten kaikki oli sallittua.

        join alkoholia kohtuudella, katsoin pornoa, katsoin kaikkea elokuvia mitä vaan halusin ja kuuntelin musiikkia laidasta laitaan, söin ylen ja pelasin uhkapelejä.

        sitten tämä johti siihen että yksi viikonloppu "eksyin" baariin ja pokasin sieltä naisen itselleni vaikka olen ollut 4 vuotta täys selibaatissa.

        tein kaiken tämän tietoisesti Herraa uhmaten ja kapinoiden Herran tahtoa vastaan, palstan opettajien mukaan.

        kertokaapa onko tämä luvallista ja sallittua?

        vieläkin seison tässä vaikka kaiken järjen mukan minun olisi tämän takia jo pitänyt kuolla aikoja sitten ja Herran olisi pitänyt ottaa minulta Henkensä pois.

        mutta minkä takia näin ei ole käynyt?

        sanotteko että tämä on luvallista ja saan jatkaa näin?


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        lainaus itseltäsi

        "Mihin minä en yllä, siinä Hän joko auttaa tai armahtaa. Hän tutkii sydämen vilpittömyyden ja yrityksen aitouden. Mitään en yritä ansaita, mutta ansiotta saamani armo kantakoon hedelmää. Vien omaan itseeni liittyvät pettymykseni ja toiveeni Hänelle. Aika usein Herra ohittaa surkuttelut, eikä ole kiinnostunut tekemään minusta parempaa"

        kauan olet ollut uskossa? ja oletko ollut koko elämäsi uskossa?

        kuulisin mielellään tarinasi, ei ole pakko jos et halua kertoa, mutta ihmettelen suuresti jos et halua todistaa Herrasta ja Ihmeestäsi/vapautuksestasi?

        "Aika usein Herra ohittaa surkuttelut, eikä ole kiinnostunut tekemään minusta parempaa"

        "Hän tutkii sydämen vilpittömyyden ja yrityksen aitouden."

        ai Herra ei halua että tekisit parannuksen ja Herra sanoo sinulle että näistä asioista ei tarvitse tehdä parannusta vaan riittää että olet semmosena kun olet?

        riittäkö se että vaan yrittää, eiko pitäisi pystyä parempaa kuin vaan yrittämiseen?

        lainaus itseltäsi

        "Edelleenkin olen sitä mieltä että Raamattua ja sen ilmoitusta ei tarvitse muuttaa kun ulkoinen maailmamme muuttuu."

        eihän raamattu ja sen ilmoitus muutu vaikka maailma muuttuukin.

        ihmisenhän pitää muuttua eikä raamatun, eikö?

        lainaus itseltäsi

        "Tuo "velvoitus" on kuitenkin uusi luonto, sydämen halu olla puhdas ja vihollisen leiristä kaukana."

        onko tämä vaan velvoitus? eikö tämä ole käsky eikä velvoitus?

        kerron yhden salaisuuden ja tunnustan yhden asian, enkä suosittele että kukaan tekee tämän perässä.

        tiedättekö olen testannu jokaisen vaki kirjoittajan tapaa elää ja katsonut onko se Herran mieleistä elämää.

        olen antanut itselleni luvan langeta niin kuin palstan opettajat sanoo

        olen myös kieltänyt itseltäni kaiken niin kuin toiset palstan opettajat sanoo niin että yhdessä vaiheessa minulla ei ollut edes pankkitiliä kun sanouduin irti kaikesta maallisesta.

        mistä nämä kyseiset opettajat itse ovat luopuneet?
        mistä nämä kyseiset opettajat on tehneet paranukksen?

        ovatko nämä niitä fariseuksia ja kirjanoppineita jotka opettaa täällä toisia ja kasaa toisille isoja taakoja ja itse ei edes koske niihin?

        kuinka moni teistä ees täällä on luopunut kaikesta jopa omasta pankki tilistäkin?

        puhuu että pitää pitää käskyt ja vaeltaa saman lailla kuin Herra vaelsi mutta ei edes olla valmiita luopumaan omasta elämästäämkään?

        sitten puhutaan kuinka ollaan todellisia Herran seuraajia ja pidetään käskyt ja kaikki vaikka teot on toista, mitä puhuu.

        kuinka moni täällä jatkaa synnissä ja langeemuksissa?

        toset koittaaa päästä ilman lakia taivaaseen ja toiset koittaa päästä lakia noudatamalla taivaaseen mutta kumpikin putoaa kuopaan!

        vaikka puhuu että syntiä ei saa tehdä ja kumminkin itse tekee ja langeaa.
        muuta kun vedotaan vaan armoon ja siihen että Kritus on lunastanut meidät kuolemasta ja antanut anteeksi syntinsä. niin ei väliä vaikka langetaan ja tehdään syntiä.

        tiedätkö mihkä tämä johti burn outtiin ja näiden palsta kirjoittajien takia olen tässä tilanteessa ja jamassa missä olen.

        tarina jatkuu vielä eli tästä kun täällä sanotaan että langeaminen on ihan okei.

        no itse kokeilin tätä näiden oppia ja annoin periksi lihalle, synnille ja saatanalle

        tein kaikkea sitä mitä nyky uskovat sanoo että saa tehdä eli elin uskovien normaalia elämää, muutamia asioita lukuun ottamatta, en kumminkaan homostellut ja en harrastanut itsetyydytystä, mutta muuten kaikki oli sallittua.

        join alkoholia kohtuudella, katsoin pornoa, katsoin kaikkea elokuvia mitä vaan halusin ja kuuntelin musiikkia laidasta laitaan, söin ylen ja pelasin uhkapelejä.

        sitten tämä johti siihen että yksi viikonloppu "eksyin" baariin ja pokasin sieltä naisen itselleni vaikka olen ollut 4 vuotta täys selibaatissa.

        tein kaiken tämän tietoisesti Herraa uhmaten ja kapinoiden Herran tahtoa vastaan, palstan opettajien mukaan.

        kertokaapa onko tämä luvallista ja sallittua?

        vieläkin seison tässä vaikka kaiken järjen mukan minun olisi tämän takia jo pitänyt kuolla aikoja sitten ja Herran olisi pitänyt ottaa minulta Henkensä pois.

        mutta minkä takia näin ei ole käynyt?

        sanotteko että tämä on luvallista ja saan jatkaa näin?

        tiedättekö mitä olen tämän kokeilun aikan tuntenut?

        olen tuntenut Herran pyhän vihan ja sen että jos vielä jatkan niin tulen joutumaan kadotukseen, joskus on jopa tullut kuritustakin mutta en ole ottanut vaaria kun teidän mukaan tämä on sallitttua?

        minkä takia minun pitäisi tehdä parannusta ja pidättää itseni lihan himoista kun ette tekeään sitä tee?

        pitäkö minun mennä sieltä missä rima on korkein? ja te sieltä missä rima on matalin?

        minkä takia minun pitäsi asettaa rima korkeammalle kuin teidän rima?

        minkä takia nähdä tämä vaiva kun voi kerran päästä helpommallakin taivasten valtakuntaa?

        enkö minäkin voi vedota siihen etä näinhän ne muutkin tekevät minkä takia minä en saa tehdä näin?

        sitten tarina jatkuu vieläkin olen tehnyt niin kuin muutkin tällä palstalla eli olen ruvennut julistamaan evankelumia, todistamaan ja opettamaan muita.

        koska tämähän on uskovan velvollisuus?

        mutta onko Herra antanut minulle luvan tähän?
        olenko vielä valmis opettajaksi tai evankelistaksi?
        olenko itse ottanu oikeudet ja valtuudet Herralta omiin käsiinni ja lähtenyt omassa voimassa ja lihan käsi varressa Herran työhon ja korottanut itseni toisten yläpuolelle opettajaksi ja tuomariksi?

        kyllä olen, ei Herra ole työssäni mukana tällä hetkellä koska tätä omissa voimissani teen!

        niin kuin moni muukin tällä palstalla surullista on se että nämä ei ede huomaa tilaansa ja rikkeitään ja sitä että ovat omilla valtuuksilla lihan käsivarressa lähteeneet työhön ennen kuin Herra on antanut luvan.

        tiedättekö minkä takia evankeliumi ei mene eteen päin ja ei tapahdu ihmeitä tänä päivänä niin kuin alkuseurakunnan aikana?

        sen takia kun suurin osa ellei kaikki? on työhön lähtenyt omissa voimissaan ja kesken kasvusena, ilman paranuksen tekoa tai puolittaiselal panauksella.

        mutta tämäkin on vain seurausta siitä kun täällä kaikki sanoo että pitää todistaa ja opettaa niin olen tehnyt kun on sanottu ja sanassa sanotaan niin livenä kuin täälläkin suurimmaksi osaksi netissä.

        mutta sanassa sanotaan niin että ei kaikkia ole valtutuettu opettajiksi ja evankelistoiksi saati todistajiksi.

        on ihan normaaleja rivi uskoviakin.

        osalle on valtuuteettu sitten opettajan tehtävä jne... mutta ei näitä omin luvin lähdetä täyttämään

        saa nähdä mitä teen ehkäpä teen parannuksen?

        kertokaapa arvon palstalaiset oletteko te oikeassa vai minä oikeassa?

        itsekuriakin, tahtoa ja motivaatiotakin löytyy, kuinka moni palstalaisissta ees on paastonnut?

        itse olen muutaman kerran paastonnut ja ensimmöinen oli semmonen paasto jossa olin kolme päivää ja kolme yötä syömättä ja juomatta.

        toinen oli semmonen jossa piidin 6 päivän vesipaaston

        onko millään mitään väliä mitä tekee kun syntimme on anteeksi annettu ja kaiken saa anteeksi?

        tarviitseeko minun tehdä parannus vai ei?

        entä tarviitseeko minun sanoutua irti kaikesta maallisesta jopa pankkitilistäkin ja kieltää itseni ja synnin?

        kertokaa olenko ymmärtänyt jotakin väärin?

        kertokaa olenko eksynyt uskossani?

        onko meillä sama Jumalan ja Herra?

        onko kaikki minun uhrautumiset ollut turhaa ja se mitä olen uhrannut Herralle?

        onko kaikki se ollut turhaa mistä olen luopunut niin sisäisesti kuin ulkoisestikin?

        kertokaa minkä takia Herra on sallinut näin tapahtua ja ei ole ottanut armoaan minulta pois vaikka olen tämän uudistuksen/uudesti syntymän jälkeen tehnyt syntiä.

        etenkin viimeisen puolen vuoden aikana, niin kuin palsta opettajat puhuu.

        olen selvittänyt nytten teidän oppinne käytännössä perin pohjin kummankin osapuolen ja voi sanoa että metsässä olette ja pahasti!

        onko teistä kukaan Herran valtuuttma opettaja ja todistaja vai oletteko täällä omilla luvilla puhumassa ja todistamassa?

        mutta kertokaa nytten ensin mitä minun pitää tehdä kuin teidän oppejanne olen kuunnellut ja noudattanut?

        opettakaa nytte minua teoriassa ja käytännössä kun te olette osa syyssä siinä että minulle on käynyt näin.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        tiedättekö mitä olen tämän kokeilun aikan tuntenut?

        olen tuntenut Herran pyhän vihan ja sen että jos vielä jatkan niin tulen joutumaan kadotukseen, joskus on jopa tullut kuritustakin mutta en ole ottanut vaaria kun teidän mukaan tämä on sallitttua?

        minkä takia minun pitäisi tehdä parannusta ja pidättää itseni lihan himoista kun ette tekeään sitä tee?

        pitäkö minun mennä sieltä missä rima on korkein? ja te sieltä missä rima on matalin?

        minkä takia minun pitäsi asettaa rima korkeammalle kuin teidän rima?

        minkä takia nähdä tämä vaiva kun voi kerran päästä helpommallakin taivasten valtakuntaa?

        enkö minäkin voi vedota siihen etä näinhän ne muutkin tekevät minkä takia minä en saa tehdä näin?

        sitten tarina jatkuu vieläkin olen tehnyt niin kuin muutkin tällä palstalla eli olen ruvennut julistamaan evankelumia, todistamaan ja opettamaan muita.

        koska tämähän on uskovan velvollisuus?

        mutta onko Herra antanut minulle luvan tähän?
        olenko vielä valmis opettajaksi tai evankelistaksi?
        olenko itse ottanu oikeudet ja valtuudet Herralta omiin käsiinni ja lähtenyt omassa voimassa ja lihan käsi varressa Herran työhon ja korottanut itseni toisten yläpuolelle opettajaksi ja tuomariksi?

        kyllä olen, ei Herra ole työssäni mukana tällä hetkellä koska tätä omissa voimissani teen!

        niin kuin moni muukin tällä palstalla surullista on se että nämä ei ede huomaa tilaansa ja rikkeitään ja sitä että ovat omilla valtuuksilla lihan käsivarressa lähteeneet työhön ennen kuin Herra on antanut luvan.

        tiedättekö minkä takia evankeliumi ei mene eteen päin ja ei tapahdu ihmeitä tänä päivänä niin kuin alkuseurakunnan aikana?

        sen takia kun suurin osa ellei kaikki? on työhön lähtenyt omissa voimissaan ja kesken kasvusena, ilman paranuksen tekoa tai puolittaiselal panauksella.

        mutta tämäkin on vain seurausta siitä kun täällä kaikki sanoo että pitää todistaa ja opettaa niin olen tehnyt kun on sanottu ja sanassa sanotaan niin livenä kuin täälläkin suurimmaksi osaksi netissä.

        mutta sanassa sanotaan niin että ei kaikkia ole valtutuettu opettajiksi ja evankelistoiksi saati todistajiksi.

        on ihan normaaleja rivi uskoviakin.

        osalle on valtuuteettu sitten opettajan tehtävä jne... mutta ei näitä omin luvin lähdetä täyttämään

        saa nähdä mitä teen ehkäpä teen parannuksen?

        kertokaapa arvon palstalaiset oletteko te oikeassa vai minä oikeassa?

        itsekuriakin, tahtoa ja motivaatiotakin löytyy, kuinka moni palstalaisissta ees on paastonnut?

        itse olen muutaman kerran paastonnut ja ensimmöinen oli semmonen paasto jossa olin kolme päivää ja kolme yötä syömättä ja juomatta.

        toinen oli semmonen jossa piidin 6 päivän vesipaaston

        onko millään mitään väliä mitä tekee kun syntimme on anteeksi annettu ja kaiken saa anteeksi?

        tarviitseeko minun tehdä parannus vai ei?

        entä tarviitseeko minun sanoutua irti kaikesta maallisesta jopa pankkitilistäkin ja kieltää itseni ja synnin?

        kertokaa olenko ymmärtänyt jotakin väärin?

        kertokaa olenko eksynyt uskossani?

        onko meillä sama Jumalan ja Herra?

        onko kaikki minun uhrautumiset ollut turhaa ja se mitä olen uhrannut Herralle?

        onko kaikki se ollut turhaa mistä olen luopunut niin sisäisesti kuin ulkoisestikin?

        kertokaa minkä takia Herra on sallinut näin tapahtua ja ei ole ottanut armoaan minulta pois vaikka olen tämän uudistuksen/uudesti syntymän jälkeen tehnyt syntiä.

        etenkin viimeisen puolen vuoden aikana, niin kuin palsta opettajat puhuu.

        olen selvittänyt nytten teidän oppinne käytännössä perin pohjin kummankin osapuolen ja voi sanoa että metsässä olette ja pahasti!

        onko teistä kukaan Herran valtuuttma opettaja ja todistaja vai oletteko täällä omilla luvilla puhumassa ja todistamassa?

        mutta kertokaa nytten ensin mitä minun pitää tehdä kuin teidän oppejanne olen kuunnellut ja noudattanut?

        opettakaa nytte minua teoriassa ja käytännössä kun te olette osa syyssä siinä että minulle on käynyt näin.

        no ainakaan minua ei yrittämisestä voida tuomita?
        olen tehnyt parhaani vai olenko?


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        no ainakaan minua ei yrittämisestä voida tuomita?
        olen tehnyt parhaani vai olenko?

        luulettko että minulla on enää mitään hävittää?

        ei ole olen hävinnyt jo kaiken ja mokannut kaiken.

        ehkö minulla on vaan enää voitettavaa?


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        luulettko että minulla on enää mitään hävittää?

        ei ole olen hävinnyt jo kaiken ja mokannut kaiken.

        ehkö minulla on vaan enää voitettavaa?

        kysymyksiä johon en ole vieläkään saanut teiltä vastausta!

        miten uskova voi voittaa synnin? vai onko se mahdotonta?

        riitääkkö ihmisen pelastumiseen pelkkä Jeesuksen Kristuksen sovitus työ eli se kun vaan uskotaan ja tehdään mitä halutaa niin pelastutaan eikä ole väliä tekeekö syntiä vain ei kunhan vaan pyytää syntejään anteeksi ja uskoo?

        tarvitseeko ihmisen edes tehdä parannusta, eikö Jeesuksen kristuksen sovitus työ riitä pelastumiseen?

        miten Jeesus voitti synnin? eikö sananssa sanota että Jeesus voi auttaa kiusattuja, Jeesushan tuli lihaksi ja ihmiseksi meidän keskelle niin emmekö mekin voi voittaa Jeesuksen avulla synnin kuten sanassa luvataan?

        olihan Jeesuskin ihminen, jonka piti tulla kaltaiseksemme lunastaaksemme meidät pelastukseen ja syntien sovitukseen?

        silloin kun uskova tekee parannukksen tekeekö Jeesus ihmisen puolesta parannuksen ja päätöksen vai joutuuko ihminen tekemään parannuksen itse Jeesuksen avulla ja päätöksen parannuksesta?

        sitten kun ihminen muuttuu, muuttaako Jeesus ihmisen vai joutuuko ihminen itse muuttamaan itsensä Jeesuksen avulla?

        onko ajatuksen synnit sitä syntiä joka ei ole kuolemaksi?

        onko näkyvät synnit sitä mikä on kuolemaksi?

        muttuuko ihmisen oma tahto ja ihmisen liha uudestisyntymisessä hyväksi?

        eikö ihminen enää halua toteuttaa omaa tahtotaan uudestisyntymisen jälkeen?

        tekeekö Herra meidän puolesta päätökset, valinnat ja elää meidän elämän?

        estääkö Herra sen jos valitsemme väärin ja teemme väärin?

        eikö valinnat perustu omaan tahtoon valita oikein tai väärin, eikö Herran tahtoon, ei Herra puutu ihmisen valinta tilanteessa ihmisen tahtoon vaan antaa ihmisen itse valita.

        Herran tahto on että ihminen valitsee ja tekee oikein mutta tekeekö ihminen aina oikein?

        onko Herra sulkenut meidän oman tahdon ja pahuuden pois uudesti syntymisessä?

        eikö ihmistä enää uudestisyntymisen jälkeen tee mieli tehdä pahaa eli syntiä?

        onko ihminen uudestisyntymisen jälkeen ainavaan tekemässä hyvää?

        estääkö Herra saatanaa meitä viettelemästä ja koettelemasta meitä?

        miten uudesti syntynyt voi luopua uskosta niin kuin sanasta sanotaan ja langeta?


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        kysymyksiä johon en ole vieläkään saanut teiltä vastausta!

        miten uskova voi voittaa synnin? vai onko se mahdotonta?

        riitääkkö ihmisen pelastumiseen pelkkä Jeesuksen Kristuksen sovitus työ eli se kun vaan uskotaan ja tehdään mitä halutaa niin pelastutaan eikä ole väliä tekeekö syntiä vain ei kunhan vaan pyytää syntejään anteeksi ja uskoo?

        tarvitseeko ihmisen edes tehdä parannusta, eikö Jeesuksen kristuksen sovitus työ riitä pelastumiseen?

        miten Jeesus voitti synnin? eikö sananssa sanota että Jeesus voi auttaa kiusattuja, Jeesushan tuli lihaksi ja ihmiseksi meidän keskelle niin emmekö mekin voi voittaa Jeesuksen avulla synnin kuten sanassa luvataan?

        olihan Jeesuskin ihminen, jonka piti tulla kaltaiseksemme lunastaaksemme meidät pelastukseen ja syntien sovitukseen?

        silloin kun uskova tekee parannukksen tekeekö Jeesus ihmisen puolesta parannuksen ja päätöksen vai joutuuko ihminen tekemään parannuksen itse Jeesuksen avulla ja päätöksen parannuksesta?

        sitten kun ihminen muuttuu, muuttaako Jeesus ihmisen vai joutuuko ihminen itse muuttamaan itsensä Jeesuksen avulla?

        onko ajatuksen synnit sitä syntiä joka ei ole kuolemaksi?

        onko näkyvät synnit sitä mikä on kuolemaksi?

        muttuuko ihmisen oma tahto ja ihmisen liha uudestisyntymisessä hyväksi?

        eikö ihminen enää halua toteuttaa omaa tahtotaan uudestisyntymisen jälkeen?

        tekeekö Herra meidän puolesta päätökset, valinnat ja elää meidän elämän?

        estääkö Herra sen jos valitsemme väärin ja teemme väärin?

        eikö valinnat perustu omaan tahtoon valita oikein tai väärin, eikö Herran tahtoon, ei Herra puutu ihmisen valinta tilanteessa ihmisen tahtoon vaan antaa ihmisen itse valita.

        Herran tahto on että ihminen valitsee ja tekee oikein mutta tekeekö ihminen aina oikein?

        onko Herra sulkenut meidän oman tahdon ja pahuuden pois uudesti syntymisessä?

        eikö ihmistä enää uudestisyntymisen jälkeen tee mieli tehdä pahaa eli syntiä?

        onko ihminen uudestisyntymisen jälkeen ainavaan tekemässä hyvää?

        estääkö Herra saatanaa meitä viettelemästä ja koettelemasta meitä?

        miten uudesti syntynyt voi luopua uskosta niin kuin sanasta sanotaan ja langeta?

        alku on lainaus toisesta ketjusta jossa sanotaan minusta näin!

        -mietiskelijä-
        12.12.2012 20:35

        Ehkä et lukenut mun tekstiä tuolta ylempää tai et ainakaan vastannut siihen. Laitan sen tähän uudelleen näkyviin.

        -mietiskelijä- 9.12.2012 00:32

        Älä sano käyttäväsi jotain määrättyä käännöstä, kun et kerran käytä, vaan lisäilet Jumalan Sanaan omiasi. Mulla ei ole tuommoseen rohkeutta.

        Joh. 6:63
        Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

        Sananl. 30:6
        Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.

        Sulla on ilmeisesti aika paljon ongelmia itses kanssa eikä vähäisin tuo esille tulemisen, itsetehostuksen ja opettajana olemisen halu.

        uskova 2
        15.12.2012 00:56

        Kirkkoraamattu 33-39.Ilmestyskirja.22:18-19 Miinä todistan jokaiselle,joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:Jos joku panee niihin jotakin lisää,niin jumala on paneva hänen päälleensä ne vitsaukset,jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,,niin Jumala on ottava pois sen osan,mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin,joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Voisitko viimeinkin vastata mikä se sun käännös on tai lopeta kirjoittelu.


        luuletteko että välitän?

        olen jo moannut kaiken niin pahasti että eipä tuo enää mitään haittaa, vaikka syntiä synnin päälle luettaisiin tai osani poistettaisiin kokonaan olenhan sen jo kerran menettänyt

        jos se on Herran tahto, olen tämä päätöksen Herralta hyväksynyt, reilu peli ja näin sen pitääkin mennä jos on tottelematon ja tekee syntiä.

        olen kiitollinen kaikesta lisä ajasta mitä olen saanut ja kiitollien siitä ajasta mitä olen saanut Herran kanssa viettää.

        onko minulla ees ikinä ollut mahdollisuutta pelastua, onko se päätetty että minä tulen epäonnistumaan? vai onko minun osani sittenkin sama kuin juudaksen että joudun lopulta kadotukseen?

        mitä väliä on enää millää minulle?


      • haudattu
        raamatusta kirjoitti:

        alku on lainaus toisesta ketjusta jossa sanotaan minusta näin!

        -mietiskelijä-
        12.12.2012 20:35

        Ehkä et lukenut mun tekstiä tuolta ylempää tai et ainakaan vastannut siihen. Laitan sen tähän uudelleen näkyviin.

        -mietiskelijä- 9.12.2012 00:32

        Älä sano käyttäväsi jotain määrättyä käännöstä, kun et kerran käytä, vaan lisäilet Jumalan Sanaan omiasi. Mulla ei ole tuommoseen rohkeutta.

        Joh. 6:63
        Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

        Sananl. 30:6
        Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.

        Sulla on ilmeisesti aika paljon ongelmia itses kanssa eikä vähäisin tuo esille tulemisen, itsetehostuksen ja opettajana olemisen halu.

        uskova 2
        15.12.2012 00:56

        Kirkkoraamattu 33-39.Ilmestyskirja.22:18-19 Miinä todistan jokaiselle,joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:Jos joku panee niihin jotakin lisää,niin jumala on paneva hänen päälleensä ne vitsaukset,jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,,niin Jumala on ottava pois sen osan,mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin,joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Voisitko viimeinkin vastata mikä se sun käännös on tai lopeta kirjoittelu.


        luuletteko että välitän?

        olen jo moannut kaiken niin pahasti että eipä tuo enää mitään haittaa, vaikka syntiä synnin päälle luettaisiin tai osani poistettaisiin kokonaan olenhan sen jo kerran menettänyt

        jos se on Herran tahto, olen tämä päätöksen Herralta hyväksynyt, reilu peli ja näin sen pitääkin mennä jos on tottelematon ja tekee syntiä.

        olen kiitollinen kaikesta lisä ajasta mitä olen saanut ja kiitollien siitä ajasta mitä olen saanut Herran kanssa viettää.

        onko minulla ees ikinä ollut mahdollisuutta pelastua, onko se päätetty että minä tulen epäonnistumaan? vai onko minun osani sittenkin sama kuin juudaksen että joudun lopulta kadotukseen?

        mitä väliä on enää millää minulle?

        Sinulla on paljon kysymyksiä joihin etsit vastausta ihmisiltä.
        Olet myös luottanut ihmisten mielipiteisiin, ja niissä ainakin minua luet kovasti väärin. Niissäkin kohden kun olemme samaa mieltä, sinä tulkitset mitä olen sanonut.

        Mitä tulee tuohon kokeiluusi:
        Sinun tulee tuntea Herra kaikilla teilläsi, eikä kokeilla kaikkia mahdollisia teitä.
        Herra tuntee sinut, ja Herra opettaa.
        Sinuakin kehoitan viettämään aikaa Herran läsnäolossa, ei teorioissa ja opeissa.
        Jos tunnet Herran teilläsi, tiedät ettei Hän suvaitse syntiä.
        Sinun tulee pysyä synnistä kaukana.
        Jos kuitenkin erehdyt, ja huudat Häntä avuksi, on Hän armollinen ja nostaa sinut.
        Missään kohden raamattua ei sanota, että armo on halpa, ja voisi jatkaa synneissänsä. Eikä kukaan uskovista täälläkään sellaista sano.
        Uusi luomus ei voi tehdä syntiä, valitse siis elää uuden luomuksen elämää. Vihollinen yrittää herätellä vanhaa luontoa henkiin, mutta muista että se on kuollut, eikä kuolemalla leikitä.
        Minua ihmetyttää, että uskosta osalliseksi tullut edes haluaisi enää synnin teille.
        Eikö sitä jo kammoa koko sydämestään kun on nähnyt mikä sen hedelmä on!

        Moni uupuu kun elää ymmärryksensä varassa. Kuitenkin sanotaan, että meidän järjellinen jumalanpalveluksemme on, että annamme ruumiimme eläväksi uhriksi. Siinä ei tarvitse ymmärtää kaikkea, riittää kun kieltää itseltänsä sen minkä huonoksi tietää, ja ojentautuu Sanan mukaan.

        Lähde sinäkin liikkeelle armosta, ja ponnista jokaiseen päivään vasta kun olet ensin kohdannut Herran. Hän puhuu sinulle totuutta, Hän rakastaa ja armahtaa.
        Hän opettaa, nuhtelee ja kehoittaa. Kaikki Jumalan sanat, armahtavat ja moittivat, vievät sinut lähemmäksi Häntä. Sellaiset tuomion sanat, jotka vievät sinut kaivelemaan omaa surkeutta tai muuten kauemmaksi Hänestä, eivät ole Jumalan Hengestä. Jumala aina kutsuu luokseen. Tekemään parannusta, tai ylistämään.
        Niinkuin lampaat seuraavat paimenta koska tuntevat tämän äänen.

        Miksi et puhuisi suoraan Herralle?


      • raamatusta
        haudattu kirjoitti:

        Sinulla on paljon kysymyksiä joihin etsit vastausta ihmisiltä.
        Olet myös luottanut ihmisten mielipiteisiin, ja niissä ainakin minua luet kovasti väärin. Niissäkin kohden kun olemme samaa mieltä, sinä tulkitset mitä olen sanonut.

        Mitä tulee tuohon kokeiluusi:
        Sinun tulee tuntea Herra kaikilla teilläsi, eikä kokeilla kaikkia mahdollisia teitä.
        Herra tuntee sinut, ja Herra opettaa.
        Sinuakin kehoitan viettämään aikaa Herran läsnäolossa, ei teorioissa ja opeissa.
        Jos tunnet Herran teilläsi, tiedät ettei Hän suvaitse syntiä.
        Sinun tulee pysyä synnistä kaukana.
        Jos kuitenkin erehdyt, ja huudat Häntä avuksi, on Hän armollinen ja nostaa sinut.
        Missään kohden raamattua ei sanota, että armo on halpa, ja voisi jatkaa synneissänsä. Eikä kukaan uskovista täälläkään sellaista sano.
        Uusi luomus ei voi tehdä syntiä, valitse siis elää uuden luomuksen elämää. Vihollinen yrittää herätellä vanhaa luontoa henkiin, mutta muista että se on kuollut, eikä kuolemalla leikitä.
        Minua ihmetyttää, että uskosta osalliseksi tullut edes haluaisi enää synnin teille.
        Eikö sitä jo kammoa koko sydämestään kun on nähnyt mikä sen hedelmä on!

        Moni uupuu kun elää ymmärryksensä varassa. Kuitenkin sanotaan, että meidän järjellinen jumalanpalveluksemme on, että annamme ruumiimme eläväksi uhriksi. Siinä ei tarvitse ymmärtää kaikkea, riittää kun kieltää itseltänsä sen minkä huonoksi tietää, ja ojentautuu Sanan mukaan.

        Lähde sinäkin liikkeelle armosta, ja ponnista jokaiseen päivään vasta kun olet ensin kohdannut Herran. Hän puhuu sinulle totuutta, Hän rakastaa ja armahtaa.
        Hän opettaa, nuhtelee ja kehoittaa. Kaikki Jumalan sanat, armahtavat ja moittivat, vievät sinut lähemmäksi Häntä. Sellaiset tuomion sanat, jotka vievät sinut kaivelemaan omaa surkeutta tai muuten kauemmaksi Hänestä, eivät ole Jumalan Hengestä. Jumala aina kutsuu luokseen. Tekemään parannusta, tai ylistämään.
        Niinkuin lampaat seuraavat paimenta koska tuntevat tämän äänen.

        Miksi et puhuisi suoraan Herralle?

        en tidä oletko lukenut kaiki kirjoittamani?

        mutta tuolla yhessä viestissä sanon niin että minä tiedän jo näihin vastaukset.

        mutta haluan kuulla teidän vastauksen enkä omianani.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        en tidä oletko lukenut kaiki kirjoittamani?

        mutta tuolla yhessä viestissä sanon niin että minä tiedän jo näihin vastaukset.

        mutta haluan kuulla teidän vastauksen enkä omianani.

        haudattu
        15.12.2012 09:05

        "Missään kohden raamattua ei sanota, että armo on halpa, ja voisi jatkaa synneissänsä. Eikä kukaan uskovista täälläkään sellaista sano.
        Uusi luomus ei voi tehdä syntiä, valitse siis elää uuden luomuksen elämää. Vihollinen yrittää herätellä vanhaa luontoa henkiin, mutta muista että se on kuollut, eikä kuolemalla leikitä.
        Minua ihmetyttää, että uskosta osalliseksi tullut edes haluaisi enää synnin teille.
        Eikö sitä jo kammoa koko sydämestään kun on nähnyt mikä sen hedelmä on!"

        Jonah
        13.12.2012 20:32

        Minun oma ristini on se, että olen syntinen elämäni loppuun asti, joka päivä. Huolimatta siitä, että pyrin elämään ilman syntiä hairahdun kuitenkin syntiin. Kaikin mahdollisin keinoin pyrin kuolettamaan syntisen lihani tahdon, mutta ei se aina onnistu.

        Onneksi Jumala on armollinen, kun tunnustan syntini ja erehdykseni. Voin nousta ja jälleen ryhtyä rientämään kohti uskon päämäärää, pelastusta. En lannistu enkä vaivu masennukseen, en syvään enkä ”matalaan”, luotan Jumalaan ja hänen armollisuuteensa minua kohtaan.

        kertokaapa sitten miten tämä on mahdollista?


      • raamatusta
        haudattu kirjoitti:

        Sinulla on paljon kysymyksiä joihin etsit vastausta ihmisiltä.
        Olet myös luottanut ihmisten mielipiteisiin, ja niissä ainakin minua luet kovasti väärin. Niissäkin kohden kun olemme samaa mieltä, sinä tulkitset mitä olen sanonut.

        Mitä tulee tuohon kokeiluusi:
        Sinun tulee tuntea Herra kaikilla teilläsi, eikä kokeilla kaikkia mahdollisia teitä.
        Herra tuntee sinut, ja Herra opettaa.
        Sinuakin kehoitan viettämään aikaa Herran läsnäolossa, ei teorioissa ja opeissa.
        Jos tunnet Herran teilläsi, tiedät ettei Hän suvaitse syntiä.
        Sinun tulee pysyä synnistä kaukana.
        Jos kuitenkin erehdyt, ja huudat Häntä avuksi, on Hän armollinen ja nostaa sinut.
        Missään kohden raamattua ei sanota, että armo on halpa, ja voisi jatkaa synneissänsä. Eikä kukaan uskovista täälläkään sellaista sano.
        Uusi luomus ei voi tehdä syntiä, valitse siis elää uuden luomuksen elämää. Vihollinen yrittää herätellä vanhaa luontoa henkiin, mutta muista että se on kuollut, eikä kuolemalla leikitä.
        Minua ihmetyttää, että uskosta osalliseksi tullut edes haluaisi enää synnin teille.
        Eikö sitä jo kammoa koko sydämestään kun on nähnyt mikä sen hedelmä on!

        Moni uupuu kun elää ymmärryksensä varassa. Kuitenkin sanotaan, että meidän järjellinen jumalanpalveluksemme on, että annamme ruumiimme eläväksi uhriksi. Siinä ei tarvitse ymmärtää kaikkea, riittää kun kieltää itseltänsä sen minkä huonoksi tietää, ja ojentautuu Sanan mukaan.

        Lähde sinäkin liikkeelle armosta, ja ponnista jokaiseen päivään vasta kun olet ensin kohdannut Herran. Hän puhuu sinulle totuutta, Hän rakastaa ja armahtaa.
        Hän opettaa, nuhtelee ja kehoittaa. Kaikki Jumalan sanat, armahtavat ja moittivat, vievät sinut lähemmäksi Häntä. Sellaiset tuomion sanat, jotka vievät sinut kaivelemaan omaa surkeutta tai muuten kauemmaksi Hänestä, eivät ole Jumalan Hengestä. Jumala aina kutsuu luokseen. Tekemään parannusta, tai ylistämään.
        Niinkuin lampaat seuraavat paimenta koska tuntevat tämän äänen.

        Miksi et puhuisi suoraan Herralle?

        Keistä tässä puhutaan?

        Jes.63:7-15-19

        7. Herran armotöitä minä julistan, Herran ylisttettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt. Hänen laupeudestaan minä puhun, kerron hänen suuresta armostaan ja hyvyydestään, jota hän on osoittanut israelin kansaa kohtaan.

        15. Katsele taivaasta, pyhyytesi ja kirkkautesi asunnosta.
        Missä ovat päättävyytesi ja voimatekosi?
        Sydämesi sääli ja armahtavaisuutesi ovat sulkeutuneet minulta.

        16. Sinähän olet Isämme. Aabraham ei meistä tiedä eikä Israel meitä tunne:Sinä, Herra olet Isämme. Meidän Lunastajamme on ikiajoista sinun nimesi.

        17. MIKSI SALLIT MEIDÄN EKSYÄ POIS TIELTÄSI, HERRA JA ANNOIT SYDÄMEMME PAATUA, NIIN ETTEMME SINUA PELKÄÄ?
        KÄÄNNY TAKAISIN PALVELIJOITTESI TÄHDEN, PERINTÖOSASI TÄHDEN.

        18. vain vähän aikaa pyhä kansasi sai pitää perintönsä.
        Meidän ahdistajamme ovat tallanneet sinun puhäköäsi.

        19. Me olemme kuin et olisi koskaan hallinnut meitä, kuin ei meitä olisi otettu sinun nimiisi.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        Keistä tässä puhutaan?

        Jes.63:7-15-19

        7. Herran armotöitä minä julistan, Herran ylisttettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt. Hänen laupeudestaan minä puhun, kerron hänen suuresta armostaan ja hyvyydestään, jota hän on osoittanut israelin kansaa kohtaan.

        15. Katsele taivaasta, pyhyytesi ja kirkkautesi asunnosta.
        Missä ovat päättävyytesi ja voimatekosi?
        Sydämesi sääli ja armahtavaisuutesi ovat sulkeutuneet minulta.

        16. Sinähän olet Isämme. Aabraham ei meistä tiedä eikä Israel meitä tunne:Sinä, Herra olet Isämme. Meidän Lunastajamme on ikiajoista sinun nimesi.

        17. MIKSI SALLIT MEIDÄN EKSYÄ POIS TIELTÄSI, HERRA JA ANNOIT SYDÄMEMME PAATUA, NIIN ETTEMME SINUA PELKÄÄ?
        KÄÄNNY TAKAISIN PALVELIJOITTESI TÄHDEN, PERINTÖOSASI TÄHDEN.

        18. vain vähän aikaa pyhä kansasi sai pitää perintönsä.
        Meidän ahdistajamme ovat tallanneet sinun puhäköäsi.

        19. Me olemme kuin et olisi koskaan hallinnut meitä, kuin ei meitä olisi otettu sinun nimiisi.

        kenestä ja keistä tässä puhutaan?


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        kenestä ja keistä tässä puhutaan?

        kenestä tässä puhutaan?

        Jes.41:2,25,26 ja 42:19 ja 51:18,19 ja 57:17 ja 18 ja 52:10

        2. Kuka herätti päivänkoiton maasta hänet, jota vanhurskaus seuraa joka askeleella? kuka antaa kansat hänen valtaansa, kukistaa kuninkaat hänen jalkoihinsa? kuka muuttaa heidän miekkansa tomuksi, heidän jousensa lentäviksi oljenkorsiksi?

        25. Minä herätin pohjoiseta hänet, ja hän tuli, päivänkoitosta hänet, joka rukoilee minun nimeäni. Hän tallaa käskynhaltioita kun lokaa, kuten savenvalaja sotkee savea.

        26. Kuka on sen alunpitäen ilmoittanut että olisimme tienneet, ja edeltä päin, että voisimme sanoa: Hän oli oikeassa? Ei kukaan sitä ilmoittanut, ei kukaan sitä kuuluttanut, ei kukaan kuullut teiltä sanaakaan.

        42:19

        19. Kuka on niin sokea kuin minun palvelijani, ja niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän?
        kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?

        51:18

        18. Kukaan hänen synnyttämistään lapsista ei ollut häntä taluttamassa.
        Hänen kasvattamistaan lapsista kukaan ei tarttunut hänen käteensä.

        19. Nämä kohtasivat sinua kaksittain: tuho ja turmio, nälkä ja miekka.
        Kuka sinua surkuttelee?
        Millä voin sinua lohduttaa?

        Jes.57:17 ja 18

        17. Hänen ahneutensa synnin tähden minä vihastuin, löin häntä, kätkin itseni ja olin vihastunut. Minusta luopuneena hän kulki oman sydämensä tietä.

        18. Minä olen nähnyt hänen tiensä, mutta minä parannan hänet, johdatan häntä ja annan jälleen lohdutuksen hänelle ja hänen surevilleen

        52:10

        10. Herra paljastaa pyhän käsivartensa [voiman] kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme pelastuksen.

        Jes. 60:15

        15. Sen sijaan, että olet ollut hylätty ja vihattu, niin ettei ole ollut kauttasi kulkijaa, miä korotan sinut pysyvään kunniaan, iloksi polvesta polveen.

        Hesekielistä

        luku 16:16

        16. Sinä otit vaatteitasi ja teit itsellesi kirjavia uhrikukkuloita ja harjoitit haureutta niiden päällä.
        Moista ei ole tapahtunut eikä ole tapahtuva.

        Jesajasta

        Luku 57:7-13

        7. Korkealle ja ylhäiselle vuorelle sinä valmistit vuoteesi. Sinne sinä myös nousit uhraamaan teurasuhria.

        8. Oven ja pihtipielen taakse sinä panit oman merkkisi.
        Minusta luopuneena sinä paljastit itsesi ja nousit vuoteellesi.
        Sinä teit sen tilavaksi ja sovit kaupoista heidän kanssaan, makasit heidän kanssaan mielelläsi, näin heidän häpynsä.

        9. Sinä menit kuninkaan luo öljyinesi, runsaine voiteinesi, lähetit viestin viejäsi kauas, laskeuduit alas hautaan asti.

        10. Sinä väsyit matkasi pituudesta, et silti sanonut: Turha vaiva! Sinä sait elpynyttä, sen tähden et käynyt heikoksi.

        11. ketä sinä arkailit ja pelkäsit, koska et muistanut minua, et minusta välittänyt?
        Eikö niin: Minä olen ollut vaiti muinaisajoista asti, ja niin et pelkää minua?

        12. Minä ilmoitan, mitä ovat sinun vanhurskautesi ja tekosi. Ne eivät sinua auta.

        13. Kun sinä huudat, auttakoon sinua jumaliesi joukko!
        Mutta tuuli vie ne kaikki, henkäys ottaa ne pois. Mutta joka minuun turvaa, perii maan ja ottaa omakseen minun pyhän vuoreni.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        kenestä tässä puhutaan?

        Jes.41:2,25,26 ja 42:19 ja 51:18,19 ja 57:17 ja 18 ja 52:10

        2. Kuka herätti päivänkoiton maasta hänet, jota vanhurskaus seuraa joka askeleella? kuka antaa kansat hänen valtaansa, kukistaa kuninkaat hänen jalkoihinsa? kuka muuttaa heidän miekkansa tomuksi, heidän jousensa lentäviksi oljenkorsiksi?

        25. Minä herätin pohjoiseta hänet, ja hän tuli, päivänkoitosta hänet, joka rukoilee minun nimeäni. Hän tallaa käskynhaltioita kun lokaa, kuten savenvalaja sotkee savea.

        26. Kuka on sen alunpitäen ilmoittanut että olisimme tienneet, ja edeltä päin, että voisimme sanoa: Hän oli oikeassa? Ei kukaan sitä ilmoittanut, ei kukaan sitä kuuluttanut, ei kukaan kuullut teiltä sanaakaan.

        42:19

        19. Kuka on niin sokea kuin minun palvelijani, ja niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän?
        kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?

        51:18

        18. Kukaan hänen synnyttämistään lapsista ei ollut häntä taluttamassa.
        Hänen kasvattamistaan lapsista kukaan ei tarttunut hänen käteensä.

        19. Nämä kohtasivat sinua kaksittain: tuho ja turmio, nälkä ja miekka.
        Kuka sinua surkuttelee?
        Millä voin sinua lohduttaa?

        Jes.57:17 ja 18

        17. Hänen ahneutensa synnin tähden minä vihastuin, löin häntä, kätkin itseni ja olin vihastunut. Minusta luopuneena hän kulki oman sydämensä tietä.

        18. Minä olen nähnyt hänen tiensä, mutta minä parannan hänet, johdatan häntä ja annan jälleen lohdutuksen hänelle ja hänen surevilleen

        52:10

        10. Herra paljastaa pyhän käsivartensa [voiman] kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme pelastuksen.

        Jes. 60:15

        15. Sen sijaan, että olet ollut hylätty ja vihattu, niin ettei ole ollut kauttasi kulkijaa, miä korotan sinut pysyvään kunniaan, iloksi polvesta polveen.

        Hesekielistä

        luku 16:16

        16. Sinä otit vaatteitasi ja teit itsellesi kirjavia uhrikukkuloita ja harjoitit haureutta niiden päällä.
        Moista ei ole tapahtunut eikä ole tapahtuva.

        Jesajasta

        Luku 57:7-13

        7. Korkealle ja ylhäiselle vuorelle sinä valmistit vuoteesi. Sinne sinä myös nousit uhraamaan teurasuhria.

        8. Oven ja pihtipielen taakse sinä panit oman merkkisi.
        Minusta luopuneena sinä paljastit itsesi ja nousit vuoteellesi.
        Sinä teit sen tilavaksi ja sovit kaupoista heidän kanssaan, makasit heidän kanssaan mielelläsi, näin heidän häpynsä.

        9. Sinä menit kuninkaan luo öljyinesi, runsaine voiteinesi, lähetit viestin viejäsi kauas, laskeuduit alas hautaan asti.

        10. Sinä väsyit matkasi pituudesta, et silti sanonut: Turha vaiva! Sinä sait elpynyttä, sen tähden et käynyt heikoksi.

        11. ketä sinä arkailit ja pelkäsit, koska et muistanut minua, et minusta välittänyt?
        Eikö niin: Minä olen ollut vaiti muinaisajoista asti, ja niin et pelkää minua?

        12. Minä ilmoitan, mitä ovat sinun vanhurskautesi ja tekosi. Ne eivät sinua auta.

        13. Kun sinä huudat, auttakoon sinua jumaliesi joukko!
        Mutta tuuli vie ne kaikki, henkäys ottaa ne pois. Mutta joka minuun turvaa, perii maan ja ottaa omakseen minun pyhän vuoreni.

        kenstä tässä puhutaan?

        Jes.63:1-6

        1. Kuka tulee tuolla Edomissa, kirkkaan punaisessa puvussa Bosrasta, tuo puvultaan komea, joka uljaana astelee suuressa voimassaan? Minä joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan.

        2. Miksi on puunaa puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?

        3. Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut kanssani. Minä poljin heitä vihassani, tallasin heitä kiivaudessani, ja niin vaatteilleni pirskui heidän vertaan, ja MINÄ TAHRASIN KOKO PUKUNI.

        4. Rankaisun päivä oli mielessäni, ja minun lunastettujen vuosi oli tullut.

        5. Minä katselin, mutta ei ollut auttajaa ihmettelin. kun ei kukaan tullut tueksi.
        Silloin oman käsivarteni voima auttoi minua, ja kiivauteni vahvisti minua.

        6. Minä tallasin kansoja vihassani ja juovutin heitä kiivaudessani.
        Minä vuodatin maahan heidän verensä.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        en tidä oletko lukenut kaiki kirjoittamani?

        mutta tuolla yhessä viestissä sanon niin että minä tiedän jo näihin vastaukset.

        mutta haluan kuulla teidän vastauksen enkä omianani.

        olen jo saanut vastauksen Herralta suurimpaan osaani kysymyksistä.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        kenstä tässä puhutaan?

        Jes.63:1-6

        1. Kuka tulee tuolla Edomissa, kirkkaan punaisessa puvussa Bosrasta, tuo puvultaan komea, joka uljaana astelee suuressa voimassaan? Minä joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan.

        2. Miksi on puunaa puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?

        3. Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut kanssani. Minä poljin heitä vihassani, tallasin heitä kiivaudessani, ja niin vaatteilleni pirskui heidän vertaan, ja MINÄ TAHRASIN KOKO PUKUNI.

        4. Rankaisun päivä oli mielessäni, ja minun lunastettujen vuosi oli tullut.

        5. Minä katselin, mutta ei ollut auttajaa ihmettelin. kun ei kukaan tullut tueksi.
        Silloin oman käsivarteni voima auttoi minua, ja kiivauteni vahvisti minua.

        6. Minä tallasin kansoja vihassani ja juovutin heitä kiivaudessani.
        Minä vuodatin maahan heidän verensä.

        Herra on ilmoittanut minulle mitä minun pitää tehdä ja tiedän kyllä miten asiat on ja miten jatkaa eteen päin!

        mutta kertokaa te minulle "mitä minun pitää tehdä?" ja vastatkaa kysymyksiin!


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        kenstä tässä puhutaan?

        Jes.63:1-6

        1. Kuka tulee tuolla Edomissa, kirkkaan punaisessa puvussa Bosrasta, tuo puvultaan komea, joka uljaana astelee suuressa voimassaan? Minä joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan.

        2. Miksi on puunaa puvussasi, miksi ovat vaatteesi kuin viinikuurnan polkijan?

        3. Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut kanssani. Minä poljin heitä vihassani, tallasin heitä kiivaudessani, ja niin vaatteilleni pirskui heidän vertaan, ja MINÄ TAHRASIN KOKO PUKUNI.

        4. Rankaisun päivä oli mielessäni, ja minun lunastettujen vuosi oli tullut.

        5. Minä katselin, mutta ei ollut auttajaa ihmettelin. kun ei kukaan tullut tueksi.
        Silloin oman käsivarteni voima auttoi minua, ja kiivauteni vahvisti minua.

        6. Minä tallasin kansoja vihassani ja juovutin heitä kiivaudessani.
        Minä vuodatin maahan heidän verensä.

        5 mooseksen kirja

        Luku 4:27-31

        27. Herra hajottaa teidät kansojen keskuuteen, ja vain vähäinen joukko teitä on jäävä niiden kansojen joukkoon, joiden pariin Herre teidät kuljettaa.

        28. Siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä tunne hajua.

        29. Mutta sitten sinä siellä etsit Herraa, Jumalaasi, ja sinä löydät hänet, kun kysyt häntä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.

        30. Kun olet ahdistuksessa, ja kaikki tämä kohtaa sinua AIKOJEN LOPUSSA, niin sinä käännyt Herran, sinun Jumalasi, puoleen ja kuulet hänen ääntään.

        31. Herra, sinun Jumalasi, on laupias Jumala, Hän ei jätä sinia eikä tuhoa sinua. Hän ei unohda sinun isiesi kanssa tekemää liittoa, jonka hän on heille vahvistanut.

        Luku 30:1-5

        1. Jos sinä silloin, kun tämä kaikki kohtaa sinua, siunaus tai kirous, jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi, painat sen sydämeesi kaikien KANSOJEN PARISSA, joiden luo Herra, Jumalasi, on sinut karkottanut,

        2. käännyt Herran, Jumalasi, puoleen ja kuulet hänen ääntään kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, mitä minä tänä päivänä sinua käsken,

        3. niin Herra, sinun Jumalasi, PALAUTTAA sinun karkotettusi ja armahtaa sinua.
        Herra sinun Jumalasi, KOKOAA sinun jälleen kaikista kansoista, joiden keskuuteen hän on sinut hajottanut.

        4. Vaikka karkottettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.

        5. Herra, sinun Jumalasi, TUO sinut siihen maahan, jonka isäsi ovat OMISTANEET, ja niin sinä otat sen omaksesi. Hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.


    • No höh höh aloittajalle. Jeesus ei vaatinut ketään ottamaan samaa (ristin) kuormaa kannettavakseen, mitä Hän itse kantoi - päin vastoin !

      Matt.11.
      28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
      29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
      30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on KEVEÄ.

      Kyllä nuo hellarit osaavat sitten tehdä itsestään tekopyhiä marttyyrejä, jotka todellisuudessakaan eivä kanna mitään ristiä, kunhan puhuvat siitä.

      • Lähteelle

        Joka poimii jakeita korvasyyhyynsä. . .
        Joka ei kanna ristiänsä ja seuraa,se ei ole sovelias.
        Katso kuitenkin ettet kanna muiden asettamia taakkoja, vaan sen tehtävän joka on juuri sinun.


      • Lähteelle kirjoitti:

        Joka poimii jakeita korvasyyhyynsä. . .
        Joka ei kanna ristiänsä ja seuraa,se ei ole sovelias.
        Katso kuitenkin ettet kanna muiden asettamia taakkoja, vaan sen tehtävän joka on juuri sinun.

        Ei mitään korvasyyhyä vaan totisinta totta. Kun on erossa lahkoisa ja uskonnoista. kuorma on kevyt ja Jeesus täysin oikeassa.


      • ristinkantamista se

        On siinä jo ristiä tarpeeksi lukea teidän muutamien sepustuksia aina ja loputtomasti.


      • raamatusta

        "Jeesus ei vaatinut ketään ottamaan samaa (ristin) kuormaa kannettavakseen, mitä Hän itse kantoi"

        eikö?

        Matt. 20:22 ja 23

        22. Jeesus vastasi: Te ette tiedä mitä anotte.
        VOITTEKO JUODA SEN MALJAN, MINKÄ MINÄ OLEN JUOVA?
        He vastasivat: voimme.

        23. Hän sanoi heille: MINUN MALJANI TE TOSIN JUOTTE, mutta minä en määrää sitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani.
        Ne paikat ovat niiden, joille ISÄNI on ne valmistanut.


    • raamatusta
      • raamatusta

        ****** esiintyy Jeesuksena.

        Eihän se lopun ajan eksytys muuten niin raju olisikaan ellei ******* esiintyisi Jeesuksena, valkeuden enkelinä ja sen apulaiset esiintyy saarnaajina ja parantajina.

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse ******* tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Paavalin toisesta kirjeestä Korinttolaisille

        Luku 11:3,4

        3. Pelkään kuitenkin, että KUTEN KÄÄREME KAVALUUDELLAAN PETTI EEVAN, teidänkin mielenne ehkä turmeltuu vilppittömyydestä ja puhtaudesta Kristusta kohtaan.

        4. JOS JOKU TULEE LUOKSENNE JA SAARNAA TOISTA JEESUSTA KUIN MEIDÄN SAARNAAMAMME, TAI JOS SAATTE ERI HENGEN KUIN SEN, MINKÄ OLETTE SAANEET, TAI ERILLAISEN EVANKELIUMIN KUIN SEN, MINKÄ OLETTE OTTANEET VASTAAN, SELLAISTA TE HYVIN SUVAITSETTE

        kyllä, ******* tietää kuka on Jeesus!

        Luuk. 8:28
        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

        Ap. t. 16:17
        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".

        Paavalin kirjeestä Galatalaisille

        Luku 1:7-9

        7. TOISTA EVANKELIUMIA EI KUITENKAAN OLE.
        On vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat VÄÄRISTÄÄ KRISTUKSEN EVANKELIUMIN.

        8. Mutta vaikka ME TAI ENKELI TAIVAASTA SAARNAISI teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, mitä me olemme teille julistaneet, hän olkoon KIROTTU.

        ROOM.16:17 ja 18

        17. Kehotan teitä veljet pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, minkä olette saaneet. vetäytykää pois heistä.

        18. Sellaiset eivät palvele Heraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa.
        SULOISILLA JA KAUNIILLA PUHEILLA HE PETTÄVÄT VILPPITTÖMIEN SYDÄMET.


    • NIIN KYSYMYS KUULUU ??? MIKÄ RISTI SÄ KANNAT ?? UUSI VAI VANHA ??

      • MITA TAMA OLLA???

        NIIN MITA SA HUUTA????? KETA UMMARTA SUA??????


      • ruxipuuxi

        iha usi o ruxi ostetu puukaupa halvala kitos.


    • vana

      On se rankkaa.

      Sanopa Semper sinä, kun viisaalta vaikutat, tekeekö sitten Monty Pythonin porukka tuolla ylhäällä linkittämässäni leikkeessä syntiä, nääs kun ne kaikki yhdessä, siis Herran tavoin (???) viheltelee ja rokkaa ristillä iloisesti.

      Mä oon nimittäin tällä hetkellä tot(TOTAALISEN)väsynyt kärsimään ja kärsimään, ja kärsimään, sori vaan, mutta nyt tällä sun aloitusalustalla tuntuu juuri tältä.

      Senpä takia just toi keventävä Monty Pythonien, ehkäpä juuri oikean asenteellinen, ristiin suhtautuminen.

      Vai mitäs oot mieltä?

      Ensisijaisesta ilosta?

    • KTS (Ei kirj.)

      Ristin kantaminen tarkoittaa mm. toisen posken kääntämistä, pahan vastustamattomuutta ja vihollisen siunaamista joihin agressiiviset ja äkäiset israelfanittajat eivät pysty.

    • selvääpäätätarvitaan

      Liekö täällä kirjoittajat melkein kaikki jotain sekopäitä jotka eivät tiedä edes mikä päivä on, mutta silti selittävät raamattua ummet ja lammet !

      paljoa muuhun toteamukseen ei voi tulla kun näitä lukee suurelta osin.

    • risti3

      Osaisko joku valaista minua? Hoidon mummoani ennen hänen kuolemaansa ja hän sanoi minulle näin: olen ristinä sinulle. Mitähän tämä tarkoittaa?

      • cross my heart

        Taakkana olemista.

        Mummosi kuvittelee että hän on taakkana sinulle. Voimia sulle hänen hoitamiseen !!!


      • Oletan mummosi tarkoittaneen "ristinä olemisella", että sinä otit samalla oman ristisi kantaaksesi, kun annoit aikaasi ja näit vaivaa mummosi hyväksi.
        Sehän ei tarkoita, että sinä välttämättä olisit kokenut uhranneesi mitenkään itseäsi hänen hyväkseen. Mutta sanoillaan mummosi ainakin osoitti, että hän arvosti sinun työtäsi korkealle.


      • minä.
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Oletan mummosi tarkoittaneen "ristinä olemisella", että sinä otit samalla oman ristisi kantaaksesi, kun annoit aikaasi ja näit vaivaa mummosi hyväksi.
        Sehän ei tarkoita, että sinä välttämättä olisit kokenut uhranneesi mitenkään itseäsi hänen hyväkseen. Mutta sanoillaan mummosi ainakin osoitti, että hän arvosti sinun työtäsi korkealle.

        Elämä on raskasta. :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2037
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      109
      1487
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      481
      1105
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      60
      1058
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe