te saatte aikaiseksi yhden villasukan? Ei ole kilpailu, mutta kiinnostaa tietää, mikä on teille normimäärä kutomista.
Teettekö pukinkonttiin?
Miten nopeasti
10
166
Vastaukset
- Ilman Normeja
Yritän saada parin viikossa valmiiksi. Neulon aikuiselle naiselle reisipituisia, värikkäitä, kirjailtuja villasukkia joululahjaksi.
Valillä innostun tekemään paljon käsitöitä, välillä en tee pitkään aikaan mitään. - olive-sisko
60 vuotta on jo kulunut, enkä edes kantapäähän ole ehtinyt.
Kaupasta saa halvalla ja pehmeitä. - meeriamanda
Siinä 4 tuntia normikokoinen miehen villasukka, kaksinkertaisella kantapäällä.
- Nopea valmistaja.
Parhaimillaan noin 22 minuuttia ja 2 sukkaa, vasen ja oikea.
Meinaan kun lähden kävelemään lähimpään kauppakeskukseen, menen liikkeeseen ja nappaan villasukkaparin ja menen kassalle ja tulen ulos.
Arki-ihminen huonolla tuurilla siellä on jonoa ja kassalla joku nyhverö (asiakas) jopa kaksikin, niin saattaa mennä aikaa enemmänkin? - 66´88´´
Millainen on kaksinkertainen kantapää?
- meeriamanda
Kaksinkertinen.;)..eli paksumpi kuin ns. sileä kantapääneule.
* Oikealla puolen ..kutomatta...kudotaan...kutomatta...kudotaan...samaa toistaen puikot loppuun.
Nurjalla...kudotaan kaikki nurin *.
Toistetaan * - * ...tarvittava pituus. - yx kutoja
Ns. puolipatenttia, l. oikealla puolella j.toinen silmukka kutomatta, nurjalla puolel kaikki silmukat kudotaan kantalapussa - näin mä teen.
Lasten sukkaparin kutoo päivässä, miesten sukissa menee vähän enempi aikaa.
Kutominen on kivaa silloin kun innostuu - muitten hommien lomassa.
Ja vaikka musiikkia kuunnellessa.
- käsityöläinen*
Tunteja en ole koskaan laskenut. Yhdessä illassa ainakin tv:tä katsoessa. Langan vahvuus/laatu ja sukan koko ratkaisevat. Yleensä sukkapari on seuraavana päivänä valmis, noin vuorokauden sisällä.
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/asusteita_vaatteita/vahvistettu-sukan-kantapaa.html - L - L
Ohuesta langasta sukkaparin toimitusaika on kaksi päivää.
Vaimo sanoi ettei viitsi ryhtyä urakoimaan vaan ottaa sen ajanvietteenä lukemisen vaihtoehtona. Seiskaveikasta miesten sukkaparin päivässä, Austermann Step Garn:ista kudottina menee viikko, lasten sukissa muutama tunti.
En tee pukinkonttiin, lastenlapset näkee kun tikkuan ja heillä on luja usko että pukki tuo kaikki lahjat korvatunturilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395278- 853772
- 503180
- 113055
- 623045
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1481892- 411878
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101835- 181751