Tempausta koskevaan aloitukseeni
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11069395
sain alla olevan kommentin
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11069395/#comment-58680352
Se on raamattuviitteineen niin mielenkiintoinen,
että haluan nostaa sen tähän ihan omaksi aloitukseksi,
koska tuo avaamani ketju on jo täyttymässä.
Eli nimImerkki "Raamattu sanoo" kirjoitti näin
(muutaman kirjaimen olen muuttanut isoksi,
jotta kirjoittajan otsikointi näkyisi paremmin) :
>> RAAMATTU SANOO selvästi,
että Kristus tulee maailmanajan lopulla
takaisin maan päälle pyhiensä kanssa.
Ellei ylöstempausta tapahtuisi sitä ennen, ei se olisi mahdollista.
Raamattu kertoo KRISTUKSEN PÄIVÄSTÄ ja HERRAN PÄIVÄSTÄ.
1Tess.4:16-18.
Itse Herra on tuleva alas taivaasta
käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa
ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin,
sitten meidät, jotka olemme jääneet tänne,
temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Kristillinen toivo saa täyttymyksen
kun ylösnoussut ja taivaaseenastunut
Kristus palaa herättämään Herrassa kuolleet ruumiillisesti
ja kirkastamaan sillä hetkellä elossa olevat uskovat.
KÄSKYHUUTO on RIEMUHUUTO
kuolemasta saadun voiton johdosta (1Kor.15:54-57)
voiton, joka näkyy kuolleiden pyhien herättämisenä
ja elossa olevien pyhien
silmänräpäyksessä tapahtuvana kirkastumisena.
Jälkimmäiset eivät siis koe ruumiillista kuolemaa.
1Tess.5;1-4
Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet ole tarvis kirjoittaa,
sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä on tuleva,
niinkuin varas yöllä.
Kun he sanovat:
"Nyt on rauha, ei mitään hätää, silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio,
niinkuin synnytyskipu, eivätkä he pääse pakoon.
Mutta te, veljet ette ole pimeydessä,
niin että se päivä voisi yllättää teidät, niinkuin varas,
sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia;
me emme ole yön, emmekä pimeyden lapsia.
KÄSITE "HERRAN PÄIVÄ"
Paavali on juuri kertonut Herran paluusta noutamaan omiaan.
Tuolloin alkaa "Kristuksen päivä" (1Tess.4:16-18) johon liittyy
seurakunnan ajan pyhien kirkastaminen
(1Kor.1:8, 5:5. 2Kor.1:14 Fil.1:6,10 ja 2:16)
Nyt hän siirtyy uuteen aiheeseen "Herran päivään".
Sen yhteydessä on kyseessä valtakunnan perustaminen Israelille(Apt.1:6-7)
sekä joukko maan päällisiä tuomioita, jotka tapahtuvat ennen tämän
valtakunnan perustamista (vrt.Jesaja 2:6-22, Jeremia 30:5-9.
Herran päivä kohtaa yhtä odottamatta kuin yöllinen varas pimeydessä
(Jumalasta erossa) eläviä (vrt.Matt.24:36-51, 24:5) juuri silloin, kun
ihmiskunta on varma rauhasta maan päällä.
1Tess.5:5-11
Älkäämme siis nukkuko, niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme
raittiit. Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat ja jotka juovat itsensä
juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit ja olkoon pukunamme
uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen
Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, joka on kuollut meidän edestämme
että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä Hänen kanssaan.
Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin
teettekin.
HERRAN PÄIVÄ JA USKOVA
Nämä Jumalan vihan vuodatukset maan päällä eivät koske uskovia, koska
he ovat valon lapsia (Efes.5-8)
ja koska Jumala ei ole määrännyt heitä vihaan,
"vaan saamaan pelastuksen
meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
kautta"
Jumalan viha ei kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa,
koska heidät on temmattu pois
ja kirkastettu ennen näitä lopunajallisia Jumalan tuomioita
(1Tess.4:13-17, 1Tess.1:10, Ilm.3:10)
Tämän tietäminen rohkaisee uskovia ja on heille rakennukseksi.
>> Raamattu sanoo
36
129
Vastaukset
- Niko.
Kristuksen päivä on Herran päivä, se suuri ja julkinen, toisille pelastuksen ja toisille vihan ja synkeyden päivä.
Kristuksen päivä on meille todellakin pelastuksen päivä.
Silloin seurakunta temmataan Kristuksen luo ja veidään Isän kotiin.
Ja sitten maan päällä alkaa Herran päivä, vihan ja synkeyden päivä.
Seuraavassa otteita nimimerkin "Raamattu sanoo" kommentista:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
1Tess.4:16-18
Itse Herra on tuleva alas taivaasta
käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa
ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin,
sitten meidät, jotka olemme jääneet tänne,
temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Paavali on juuri kertonut Herran paluusta noutamaan omiaan.
Tuolloin alkaa "Kristuksen päivä" (1Tess.4:16-18)
Nyt hän siirtyy uuteen aiheeseen "Herran päivään".- Niko.
Ei minun Raamattuni mukaan.
Paavali kertoo selvästi seuraavissa jakeissa, että tämä päivä mistä hän puhuu, Kristuksen tulemisen päivä, Herran päivä ja meidän ylösoton hetki ->
"Aikamääristä teille ei tarvitse kirjoittaa, veljet, 2 sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä. 3 Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon. 4 Mutta te, ystävät, ette elä pimeydessä, eikä tuo päivä pääse yllättämään teitä kuin varas." - Niko.
Niko. kirjoitti:
Ei minun Raamattuni mukaan.
Paavali kertoo selvästi seuraavissa jakeissa, että tämä päivä mistä hän puhuu, Kristuksen tulemisen päivä, Herran päivä ja meidän ylösoton hetki ->
"Aikamääristä teille ei tarvitse kirjoittaa, veljet, 2 sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä. 3 Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon. 4 Mutta te, ystävät, ette elä pimeydessä, eikä tuo päivä pääse yllättämään teitä kuin varas."Jakan vielä.
Jos edelleen on vaikeuksia ymmärtää mitä Paavali puhuu, tahi uskoa sitä, niin katsokaa mitä Jeesus sanoi ja verratkaa sitä Paaavalin sanomaan:
25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.
27 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että SE PÄIVÄ yllättää teidät äkkiarvaamatta
35 niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
Se päivä, mistä Herra itse edellä puhuu, että katsokaa ettei se yllätä teitä on nimenomaan kuten Hän edellä kertoo, Hänen tulemuksensa päivä!
Huomanet, että aivana samasta puhuu Paavali tessalonikalaisille "se päivä ei yllätä..."
Jumalan Sana on täysin selvä tässä asiassa, niin Paavali kuin Herra itse puhuivat omilensa Herran tulon päivästä, siitä suuresta ja julkisesta, Herran päivästä joka yllättää monet mutta ei valon lapsia jotka valvovat!
Heidät Herran enkeli tulon hetkellä kerää, niittää kuin kypsän elon viljan maailman ääristä toiseen ja tempaa Herraa vastaan. - Matt.24:4-51
Niko. kirjoitti:
Jakan vielä.
Jos edelleen on vaikeuksia ymmärtää mitä Paavali puhuu, tahi uskoa sitä, niin katsokaa mitä Jeesus sanoi ja verratkaa sitä Paaavalin sanomaan:
25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.
27 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että SE PÄIVÄ yllättää teidät äkkiarvaamatta
35 niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
Se päivä, mistä Herra itse edellä puhuu, että katsokaa ettei se yllätä teitä on nimenomaan kuten Hän edellä kertoo, Hänen tulemuksensa päivä!
Huomanet, että aivana samasta puhuu Paavali tessalonikalaisille "se päivä ei yllätä..."
Jumalan Sana on täysin selvä tässä asiassa, niin Paavali kuin Herra itse puhuivat omilensa Herran tulon päivästä, siitä suuresta ja julkisesta, Herran päivästä joka yllättää monet mutta ei valon lapsia jotka valvovat!
Heidät Herran enkeli tulon hetkellä kerää, niittää kuin kypsän elon viljan maailman ääristä toiseen ja tempaa Herraa vastaan.AHDISTUKSEN AJAN TAPAHTUMAT - Matt.24:4-26
Nämä ennustukset koskevat Israelia ns. ahdistuksen aikana
juuri ennen kuin Messiaskuningas palaa perustamaan
maallisen valtakuntansa. Jakeissa 4-8 mainitut tuntomerkit
näkyvät yleensäkin maailmassa sitä selvempänä mitä
lähemmäksi tullaan nykyisen maailmanajan loppua.
Jakeiden 4-8 vertaaminen Johanneksen ilmestyken
6 lukuun osoittaa, että nämä jakeet viittaavat erityisesti
ahdistuksen ajan alkupuoliskoon jolloin Israel itse on
suhteellisen hyvässä turvassa, koska se on tehnyt liiton
"hyökkäävän ruhtinaan", Antikristuksen kanssa (Dan.9:26)
Jakeissa 9-26 kuvataan ahdistuksen ajan jälkimmäisen
puoliskon tapahtumia sen jälkeen, kun maailman johtaja
Antikristus on rikkonut liittonsa Israelin kanssa ja
pakottaneet ihmiset kumartamaan häntä jumalana
(Dan. 9:27, 2 Tess.2:4, Ilm.13:15-18)
Tälle ajanjaksolle on omiansa ankara vaino (Ilm.12:12-17)
uudelleen rakennetun temppelin häpäiseminen ja siellä
toimitettavien uhrien lakkauttaminen, (Dan.9:27)
epäuskossa elävän Israelin joutuminen väärien
profeettojen pauloihin (Ilm.13:11-18) ja Israelin uskovan
jäännöksen todistus Messiaan valtakunnan evankeliumista.
Tämä tapahtumasarja päättyy Messiaan tuloon.
MESSIAAN TOINEN TULEMUS - 24:27-30
Lopun ajan tapahumien ajoittamista helpottaa kuvaus
Messiaan paluusta. Se tapahtuu välittömästi ahdistuksen
jälkeen ja sitä edeltää tietty merkki. Messiaan tulemus on
odottamaton ja kaikki näkevät sen.
ISRAELIN KOKOAMINEN - 24:31
Messiaan paluuta seuraa Israelin valittujen kokoaminen
omaan maahansa enkelien toimesta.
MESSIAAN TULEMUKSEN VARMUUS - 24:32-36
Vertaus viikunapuusta tähdentää Messiaan paluun
väistämättömyyttä, sillä ahdistuksen ajalle ennustettujen
merkkien toteutuminen ilmoittaa Messiaan tulemuksesta
yhtä varmasti kuin viikunapuun nuoret lehtiversot kertovat
kesän läheisyydestä.
KEHOTUKSIA VALVOMISEEN - 24:37-51
Kaikissa kolmessa esimerkissä tähdennetään Herran
tulemuksen odottamattomuutta, sillä niissä mainitut
ihmiset ovat arkitoimissaan, eivätkä he mieti, milloin
Messias mahtaa palata. Näin uskovaa Israelia
kehotetaan varautumaan Messiaan paluuseen. - Niko.
Matt.24:4-51 kirjoitti:
AHDISTUKSEN AJAN TAPAHTUMAT - Matt.24:4-26
Nämä ennustukset koskevat Israelia ns. ahdistuksen aikana
juuri ennen kuin Messiaskuningas palaa perustamaan
maallisen valtakuntansa. Jakeissa 4-8 mainitut tuntomerkit
näkyvät yleensäkin maailmassa sitä selvempänä mitä
lähemmäksi tullaan nykyisen maailmanajan loppua.
Jakeiden 4-8 vertaaminen Johanneksen ilmestyken
6 lukuun osoittaa, että nämä jakeet viittaavat erityisesti
ahdistuksen ajan alkupuoliskoon jolloin Israel itse on
suhteellisen hyvässä turvassa, koska se on tehnyt liiton
"hyökkäävän ruhtinaan", Antikristuksen kanssa (Dan.9:26)
Jakeissa 9-26 kuvataan ahdistuksen ajan jälkimmäisen
puoliskon tapahtumia sen jälkeen, kun maailman johtaja
Antikristus on rikkonut liittonsa Israelin kanssa ja
pakottaneet ihmiset kumartamaan häntä jumalana
(Dan. 9:27, 2 Tess.2:4, Ilm.13:15-18)
Tälle ajanjaksolle on omiansa ankara vaino (Ilm.12:12-17)
uudelleen rakennetun temppelin häpäiseminen ja siellä
toimitettavien uhrien lakkauttaminen, (Dan.9:27)
epäuskossa elävän Israelin joutuminen väärien
profeettojen pauloihin (Ilm.13:11-18) ja Israelin uskovan
jäännöksen todistus Messiaan valtakunnan evankeliumista.
Tämä tapahtumasarja päättyy Messiaan tuloon.
MESSIAAN TOINEN TULEMUS - 24:27-30
Lopun ajan tapahumien ajoittamista helpottaa kuvaus
Messiaan paluusta. Se tapahtuu välittömästi ahdistuksen
jälkeen ja sitä edeltää tietty merkki. Messiaan tulemus on
odottamaton ja kaikki näkevät sen.
ISRAELIN KOKOAMINEN - 24:31
Messiaan paluuta seuraa Israelin valittujen kokoaminen
omaan maahansa enkelien toimesta.
MESSIAAN TULEMUKSEN VARMUUS - 24:32-36
Vertaus viikunapuusta tähdentää Messiaan paluun
väistämättömyyttä, sillä ahdistuksen ajalle ennustettujen
merkkien toteutuminen ilmoittaa Messiaan tulemuksesta
yhtä varmasti kuin viikunapuun nuoret lehtiversot kertovat
kesän läheisyydestä.
KEHOTUKSIA VALVOMISEEN - 24:37-51
Kaikissa kolmessa esimerkissä tähdennetään Herran
tulemuksen odottamattomuutta, sillä niissä mainitut
ihmiset ovat arkitoimissaan, eivätkä he mieti, milloin
Messias mahtaa palata. Näin uskovaa Israelia
kehotetaan varautumaan Messiaan paluuseen.Uskova Israelilainen on Kristuksen ruumiin jäsen, seurakunnan jäsen, Kristuksen seuraaja ja opetuslapsi!
HEILLE Jeesus jäähyväsipuheessan puhui. Niko. kirjoitti:
Ei minun Raamattuni mukaan.
Paavali kertoo selvästi seuraavissa jakeissa, että tämä päivä mistä hän puhuu, Kristuksen tulemisen päivä, Herran päivä ja meidän ylösoton hetki ->
"Aikamääristä teille ei tarvitse kirjoittaa, veljet, 2 sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä. 3 Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon. 4 Mutta te, ystävät, ette elä pimeydessä, eikä tuo päivä pääse yllättämään teitä kuin varas."Niko
Pysytään nyt Paavalin ensimmäisessä kirjeessä Tessalonikalaisille.
Ensin Paavali kertoo seurakunnan tempauksesta (luku 4).
Sitten Paavali kertoo Herran päivästä (luku 5).- Niko.
kalamos kirjoitti:
Niko
Pysytään nyt Paavalin ensimmäisessä kirjeessä Tessalonikalaisille.
Ensin Paavali kertoo seurakunnan tempauksesta (luku 4).
Sitten Paavali kertoo Herran päivästä (luku 5).Samasta tapahtumasta Paavali puhui.
* Paavalin mainitsema Herran päivä on tämä: Ilm.1:10. "< Minä olin Hengessä Herran päivänä, ja minä kuulin takaani voimakkaan äänen, aivan kuin pasuunan äänen.>"!
* Tästä päivästä Paavali opetti Tessalonikkalaisille, ettei se suinkaan ollut vielä tullut, jota he pelkäsivät, ja pelkäsivät juuri siksi, että, jos tämä Herran päivä oli jo ollut, he olisivat siinä tapauksessa jääneet pois ylöstempauksesta, ja siitä syystä Paavali rauhoitteli tessalonikan uskovia, että se päivä ei tule, ennen kuin,..... ja niin edelleen.
* Hankkikaa ihmiset asiantuntijan ja suuren Herran palvelijan kirjoittama kirja:
" Mitä pian tapahtuu " Vilho Hartosen teos, joka seuraa parhaiten Raamatun opetusta esgatologisesta ajasta, mitä koskaan on kirjoitettu suomeksi.
* Mm:ssa Arto Pölläsen kirjat tästä aiheesta ovat sekavia, eikä ole Raamatun kanssa yhtenevää opetusta.- Niko.
Johannes oli Ilmestyksen saatuaan nimenomaan HERRAN PÄIVÄNÄ, ei suinkaan tarkoita lopun ajan "Herran Päivää".
- 1+11
Tosi typerää speguloida noilla tulevaisilla. Ehkä se onkin omaa epävarmuutta uskostaan kun pitää arvailla olettaa luulla ja yrittää saada selville etukäteen sellaisia asioita, joita ihmisen ei tule tietää.
Meidän täytyy vain olla joka päivä valmiina, sen pitäisi uskovalle riittää.
Minulle se on aina riittänyt, miten sinulle? Oletko uskossa ollenkaan.
- Ilm.14:1-5
Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu juutalaisille.
Ahdistuksen ajassa juutalaisista pelastuu jäännös.
Tämä jäännös - 144 000 - mainitaan myöskin
Ilm.7:1-8 - heidät sinetöidään ja heidät varjellaan
ja säästetään tuona "Jaakobin vaivan" aikana ja
heidät Jumala palauttaa ennalleen saatettuun
valtakuntaan (Apt.1:1-6)
Tämä tapahtuu sitten kun "pakanain ajat" (Luuk.21:24)
ovat päättyneet ja "pakanain täysi luku on sisälle tullut"
(Apt.15:14, Room.11:25)- Niko.
Kyllä Jeesus ihan omille opetuslasillensa yksityisessä keskustelussa ja suoraan opetuslapsten kysymykseen vastasi jäähyväispuheessan. Opetuslapset kysyivät Herralta sitä milloin Hän palaa ja mitä on oleva merkkinä ennen sitä.
Tämän saman keskustelun tallensivat niin Matteus, Markus kuin Luukaskin.
Jokainen Kristuksen seuraaja voi kyllä uskoa sen mitä Herra sanoi. - Huomioi kuitenkin
Niko. kirjoitti:
Kyllä Jeesus ihan omille opetuslasillensa yksityisessä keskustelussa ja suoraan opetuslapsten kysymykseen vastasi jäähyväispuheessan. Opetuslapset kysyivät Herralta sitä milloin Hän palaa ja mitä on oleva merkkinä ennen sitä.
Tämän saman keskustelun tallensivat niin Matteus, Markus kuin Luukaskin.
Jokainen Kristuksen seuraaja voi kyllä uskoa sen mitä Herra sanoi.että opetuslapset olivat juutalaisia, joille Jeesus puhui näistä
lopunaikaa koskevista asioista myöskin luvussa 13, jossa
puhutaan Taivasten valtakunnasta salaisuutena. Jeesus
puhui opetuslapsilleen paljon vertauksin (13:3) ja tässä
luvussa Hän selvittää millainen hengellinen tilanne maan
päällä tulee vallitsemaan Israelin hylättyä Hänet, Kuninkaan
ja Hänen valtakuntansa, aina siihen saakka kunnes se
vihdoin ottaa Kuninkaansa vastaan. Näitä salaisuuksia ei
oltu paljastettu Vt:ssa (13:11, 34-35), toisin kuin tieto
Israelin juuri hylkäämästä Valtakunnasta, josta on runsaasti
ennustuksia Vt:ssa (esim. Jes.9:11,35 ja Miika 4)
Matt.10:1-15 on 12 opetuslasta ja heidän tehtävänsä.
Jeesus (Kuningas) lähetti 12 ihmeidentekovaltuuksilla varustettua oppilastaan julistamaan valtakunnan tuloa
Israelilaisille. Heidän sanomansa sisältö oli sama, kuin
Johannes Kastajalla, Kuninkaan edelläkävijällä, josta
ennustetaan Vt:ssa (Jes.40;3-5, Malakia 3:1) ja Hänellä
itsellään (Matt.4:17) Heidän tehtävänään oli julistaa
valtakunnan evankeliumia ja tukea julistustaan
ihmeteoilla.
Matt. 10:16-42 on Tehtävänannon jatkaminen
Jakeiden 16-23 sisältö ei liity 12 opetuslapsen saamaan
tehtävään, vaan ne sisältävät ennustuksen juutalaisten
uskovan jäännöksen julistustehtävästä suuren ahdistuksen
synkkänä ja vainojen leimaamana aikana juuri ennen
Jeesuksen toista tulemusta. Tällöin julistetaan uudelleen
valtakunnan evankeliumia.
Jakeissa 24-42 rohkaistaan Jeesuksen todellisia opetuslapsia. - Niko.
Huomioi kuitenkin kirjoitti:
että opetuslapset olivat juutalaisia, joille Jeesus puhui näistä
lopunaikaa koskevista asioista myöskin luvussa 13, jossa
puhutaan Taivasten valtakunnasta salaisuutena. Jeesus
puhui opetuslapsilleen paljon vertauksin (13:3) ja tässä
luvussa Hän selvittää millainen hengellinen tilanne maan
päällä tulee vallitsemaan Israelin hylättyä Hänet, Kuninkaan
ja Hänen valtakuntansa, aina siihen saakka kunnes se
vihdoin ottaa Kuninkaansa vastaan. Näitä salaisuuksia ei
oltu paljastettu Vt:ssa (13:11, 34-35), toisin kuin tieto
Israelin juuri hylkäämästä Valtakunnasta, josta on runsaasti
ennustuksia Vt:ssa (esim. Jes.9:11,35 ja Miika 4)
Matt.10:1-15 on 12 opetuslasta ja heidän tehtävänsä.
Jeesus (Kuningas) lähetti 12 ihmeidentekovaltuuksilla varustettua oppilastaan julistamaan valtakunnan tuloa
Israelilaisille. Heidän sanomansa sisältö oli sama, kuin
Johannes Kastajalla, Kuninkaan edelläkävijällä, josta
ennustetaan Vt:ssa (Jes.40;3-5, Malakia 3:1) ja Hänellä
itsellään (Matt.4:17) Heidän tehtävänään oli julistaa
valtakunnan evankeliumia ja tukea julistustaan
ihmeteoilla.
Matt. 10:16-42 on Tehtävänannon jatkaminen
Jakeiden 16-23 sisältö ei liity 12 opetuslapsen saamaan
tehtävään, vaan ne sisältävät ennustuksen juutalaisten
uskovan jäännöksen julistustehtävästä suuren ahdistuksen
synkkänä ja vainojen leimaamana aikana juuri ennen
Jeesuksen toista tulemusta. Tällöin julistetaan uudelleen
valtakunnan evankeliumia.
Jakeissa 24-42 rohkaistaan Jeesuksen todellisia opetuslapsia.Eli luuletko todella, että nyt lopunajassa elävät juutalaiset, jotka EIVÄT usko, seuraisivat ajan merkkejä, tuntisivat niistä mikä aika on, milloin Herra on saapuva?
Miksi he seuraisivat, eiväthän he edes usko Jeesukseen?
Heitäkö nyt Hänen nimensä tähden viedään kuulusteltavaksi kuten Jeesus sanoi, vainottaisiin jne? Minkä ihmeen tähden, jos he eivät edes usko!?
Mutta jos puhe onkin uskovista, niinkuin on, niin kuinka ihmeessä uskovat jotka aikoja ja ajan merkkejä seuraavat ja itsensä valmistavat ja joita Herran nimen tähden vainotaan ja viedään kuulusteltaviksi EIVÄT tulisi temmatuksi??
Kuinka ihmeessä tällainen joukko uskovia ei pääsisi osalliseksi Kristuksen tulemuksesta, olisi osallinen Kristuksen ruumiista ja seurakunnasta, syntyperästään riippumatta??
Tietysti pääsevät.
Ne kenelle Jeesus jäähyväsipuheessa puhuu ovat Jeesuksen omia opetuslapsia, Häneen USKOVIA, syntyperältään juutalaisia kyllä, mutta Kristuksessa Jeesuksessa olevia, Hänen ruumiinsa jäseniä, seurakunnan ja morsiamen jäseniä!
Ei Kristuksessa olla juutalaisia tahi kreikkalaisia, vaan kaikki ollaan yhtä ruumista jonka pää on yksi, Jeesus Kristus!
Tämä on se joukko joka seuraa niitä ajanmerkkejä kuten Jeesus jäähyväspuheessaan kehoitti.
Juuri tämä on se joukko, joka näkee viikunanpuun puhkeamisen lehteen ja muidenkin puiden.
Juuri tämä on se joukko, joka osaa tulkita niin säätä tietäen tuleeko rajuilma ja aivan samoin juuri tämä joukko ymmärtää myös lopunaikojen merkkien tähden missä ajassa eletään!
Juuri tämä on se joukko joka tarkkaa sekä aikaa, että askeliaan!
Juuri tämä on se joukko jota vainotaan, viedää kuulusteltaviksi ja josta jopa osa joutuu eksytetyksi!
Juuri tämä on se joukko joka nostaa kaiken tämän keskellä päänsä sillä HE tietävät, että vapautus on lähellä, Kristus tuo tullessaan pelastuksen! - Evankeliumit
Niko. kirjoitti:
Eli luuletko todella, että nyt lopunajassa elävät juutalaiset, jotka EIVÄT usko, seuraisivat ajan merkkejä, tuntisivat niistä mikä aika on, milloin Herra on saapuva?
Miksi he seuraisivat, eiväthän he edes usko Jeesukseen?
Heitäkö nyt Hänen nimensä tähden viedään kuulusteltavaksi kuten Jeesus sanoi, vainottaisiin jne? Minkä ihmeen tähden, jos he eivät edes usko!?
Mutta jos puhe onkin uskovista, niinkuin on, niin kuinka ihmeessä uskovat jotka aikoja ja ajan merkkejä seuraavat ja itsensä valmistavat ja joita Herran nimen tähden vainotaan ja viedään kuulusteltaviksi EIVÄT tulisi temmatuksi??
Kuinka ihmeessä tällainen joukko uskovia ei pääsisi osalliseksi Kristuksen tulemuksesta, olisi osallinen Kristuksen ruumiista ja seurakunnasta, syntyperästään riippumatta??
Tietysti pääsevät.
Ne kenelle Jeesus jäähyväsipuheessa puhuu ovat Jeesuksen omia opetuslapsia, Häneen USKOVIA, syntyperältään juutalaisia kyllä, mutta Kristuksessa Jeesuksessa olevia, Hänen ruumiinsa jäseniä, seurakunnan ja morsiamen jäseniä!
Ei Kristuksessa olla juutalaisia tahi kreikkalaisia, vaan kaikki ollaan yhtä ruumista jonka pää on yksi, Jeesus Kristus!
Tämä on se joukko joka seuraa niitä ajanmerkkejä kuten Jeesus jäähyväspuheessaan kehoitti.
Juuri tämä on se joukko, joka näkee viikunanpuun puhkeamisen lehteen ja muidenkin puiden.
Juuri tämä on se joukko, joka osaa tulkita niin säätä tietäen tuleeko rajuilma ja aivan samoin juuri tämä joukko ymmärtää myös lopunaikojen merkkien tähden missä ajassa eletään!
Juuri tämä on se joukko joka tarkkaa sekä aikaa, että askeliaan!
Juuri tämä on se joukko jota vainotaan, viedää kuulusteltaviksi ja josta jopa osa joutuu eksytetyksi!
Juuri tämä on se joukko joka nostaa kaiken tämän keskellä päänsä sillä HE tietävät, että vapautus on lähellä, Kristus tuo tullessaan pelastuksen!- kaikki neljä - on suunnattu ajanlaskumme ensimmäisen
vuosisadan ihmisille, eri yhteiskuntaluokille.
Matteus kirjoitti lähinnä Juutalaisille.
Markus Roomalaisille
Luukas Kreikkalaisille ja
Johannes niille, jotka eivät enää olleet juutalaisia
eivätkä pakanoita, vaan Herraan Jeesukseen
Kristukseen uskovia.
Evankeliumeissa on muistumia, vertauskuvia,
viittauksia ja suoranaisia lainauksia Vt:sta.
Meidän Herramme syntyi "lain alaiseksi" (Gal.4:4)
eli lain aikakaudella ja Hänen toimintansa kohdistui
ennen muuta juutalaisiin (Matt.10:5-6, 15:23-25)
Hän tuli juutalaisten "palvelijaksi Jumalan totuuden
tähden, vahvistaaksensa isille annetut lupaukset"
(Room.15:8)
Johannes Kastaja tunnisti Jeesuksen Messiaaksi
ja Kuninkaaksi ja teki sen selväksi julistuksessaan.
Kuninkaana Jeesus tarjosi valtakuntaa Israelille,
joka kuitenkin hylkäsi Hänet (Matt.1-12)
Profeettana Hän ennusti uuden aikakauden tulon (Matt.13)
ja toisen tulemuksensa (Matt.24-25)
Pappina Hän kuoli ja nousi kuolleista; Hän täytti lain ja
toi armon (Joh.1:17)
Aina Jeesuksen ristinkuolemaan asti evankeliumit kuuluvat
Vt:n armotalouskauteen mikä näkyy myös niiden voimakkaan
juutalaisesta yleissävystä.
Uuden kauden alkusoittona oli Jerusalemin temppelin esiripun yliluonnollinen repeäminen Jeesuksen kuollessa.
(Matt.27:51)
Evankeliumit ovat muotokuvia luvatusta ja kauan odotetusta
Messiaasta, Israelin Kuninkaasta ja maailman Vapahtajasta
Ne kuvaavat yhtä ainutlaatuista persoonallisuutta neljästä
eri näkökulmasta.
Pyhä Henki on johtanut niin, että
Matteuksen evankeliumissa esitellään Kuningasta,
Markuksella on esillä Palvelija
Luukkaalla Ihminen ja Johanneksella Jumala.
Kukin evankeliumin kirjoittaja keskittyy siis
muotokuvassaan yhteen Messiaan rooleista,
mutta silti he kaikki tuntevat Messiaan olemuksen
ja toiminnan muutkin puolet ja viittaavat niihin.
Kaikki neljä kirjoittajaa esittelevät yhden ja saman
ainutlaatuisen persoonan: Jumalan ja ihmisen,
Herran Palvelijan, Israelin Kuninkaan, ihmiskunnan
Lunastajan. - Niko.
Evankeliumit kirjoitti:
- kaikki neljä - on suunnattu ajanlaskumme ensimmäisen
vuosisadan ihmisille, eri yhteiskuntaluokille.
Matteus kirjoitti lähinnä Juutalaisille.
Markus Roomalaisille
Luukas Kreikkalaisille ja
Johannes niille, jotka eivät enää olleet juutalaisia
eivätkä pakanoita, vaan Herraan Jeesukseen
Kristukseen uskovia.
Evankeliumeissa on muistumia, vertauskuvia,
viittauksia ja suoranaisia lainauksia Vt:sta.
Meidän Herramme syntyi "lain alaiseksi" (Gal.4:4)
eli lain aikakaudella ja Hänen toimintansa kohdistui
ennen muuta juutalaisiin (Matt.10:5-6, 15:23-25)
Hän tuli juutalaisten "palvelijaksi Jumalan totuuden
tähden, vahvistaaksensa isille annetut lupaukset"
(Room.15:8)
Johannes Kastaja tunnisti Jeesuksen Messiaaksi
ja Kuninkaaksi ja teki sen selväksi julistuksessaan.
Kuninkaana Jeesus tarjosi valtakuntaa Israelille,
joka kuitenkin hylkäsi Hänet (Matt.1-12)
Profeettana Hän ennusti uuden aikakauden tulon (Matt.13)
ja toisen tulemuksensa (Matt.24-25)
Pappina Hän kuoli ja nousi kuolleista; Hän täytti lain ja
toi armon (Joh.1:17)
Aina Jeesuksen ristinkuolemaan asti evankeliumit kuuluvat
Vt:n armotalouskauteen mikä näkyy myös niiden voimakkaan
juutalaisesta yleissävystä.
Uuden kauden alkusoittona oli Jerusalemin temppelin esiripun yliluonnollinen repeäminen Jeesuksen kuollessa.
(Matt.27:51)
Evankeliumit ovat muotokuvia luvatusta ja kauan odotetusta
Messiaasta, Israelin Kuninkaasta ja maailman Vapahtajasta
Ne kuvaavat yhtä ainutlaatuista persoonallisuutta neljästä
eri näkökulmasta.
Pyhä Henki on johtanut niin, että
Matteuksen evankeliumissa esitellään Kuningasta,
Markuksella on esillä Palvelija
Luukkaalla Ihminen ja Johanneksella Jumala.
Kukin evankeliumin kirjoittaja keskittyy siis
muotokuvassaan yhteen Messiaan rooleista,
mutta silti he kaikki tuntevat Messiaan olemuksen
ja toiminnan muutkin puolet ja viittaavat niihin.
Kaikki neljä kirjoittajaa esittelevät yhden ja saman
ainutlaatuisen persoonan: Jumalan ja ihmisen,
Herran Palvelijan, Israelin Kuninkaan, ihmiskunnan
Lunastajan.Luukas kirjoitti aivan samoin Herran tulemuksesta ja sitä edeltävistä merkeistä luvussa 21, kuin myös Matteus 24.
Se on totta, että Matteus on ennenkaikkea juutalaisuudesta kääntyville kirjoitettu, evankeliomaan heitä. Luukas pakanoille.
Sanoma on silti sama, eikä Jeesuksen vastaus muutu jäähyväispuheessaan kuulijoista riippuen.
Voit suomalaisena lukea ja uskoa, jos paremmaksi näet, Luukkaan 21 Sanan ja uskoa sen. Se sanoo aivan sitä samaa. - Paavali oli
Niko. kirjoitti:
Luukas kirjoitti aivan samoin Herran tulemuksesta ja sitä edeltävistä merkeistä luvussa 21, kuin myös Matteus 24.
Se on totta, että Matteus on ennenkaikkea juutalaisuudesta kääntyville kirjoitettu, evankeliomaan heitä. Luukas pakanoille.
Sanoma on silti sama, eikä Jeesuksen vastaus muutu jäähyväispuheessaan kuulijoista riippuen.
Voit suomalaisena lukea ja uskoa, jos paremmaksi näet, Luukkaan 21 Sanan ja uskoa sen. Se sanoo aivan sitä samaa.pakanoiden apostoli.
- Samoin kirjoittivat
Paavali oli kirjoitti:
pakanoiden apostoli.
en sitä kiellä ja kertovat noissa kohdissa, mitä tapahtuu
maailman lopulla, kun Jeesus Kristus tulee pyhien ja
enkelien kanssa, mutta uskovat eivät jää ahdistuksen
aikaan, jolloin Jumalan tuomiot kohtaavat maata, vaan
Hän pelastaa omansa vihaltaan.
Ihmettelen vielä sitäkin, mistä nämä pyhät tulevat, jotka
Jeesuksen ja enkelien kanssa tulevat maan päälle, jos
ketään ei ole sitä ennen pelastettu/temmattu taivaaseen? - Niko.
Samoin kirjoittivat kirjoitti:
en sitä kiellä ja kertovat noissa kohdissa, mitä tapahtuu
maailman lopulla, kun Jeesus Kristus tulee pyhien ja
enkelien kanssa, mutta uskovat eivät jää ahdistuksen
aikaan, jolloin Jumalan tuomiot kohtaavat maata, vaan
Hän pelastaa omansa vihaltaan.
Ihmettelen vielä sitäkin, mistä nämä pyhät tulevat, jotka
Jeesuksen ja enkelien kanssa tulevat maan päälle, jos
ketään ei ole sitä ennen pelastettu/temmattu taivaaseen?No anna valaisen sinua ihmetyksessäsi!
1. Tess. 4
"15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
Eli osa todella jää lihassaan maanpäälle Herra Jeesuksen toiseen tulemukseen asti.
He jotka silloin elossa ovat temmataan nyt yhdessä Kristuksessa kuolleiden kanssa nimenomaan Herraa VASTAAN yläilmoihin!
Tätä tarkoittaa nimenomaan Paavalin Kristuksen paluuta kuvaavaa (2.tess2:1) alkukielinen sana parousia!
Parousia tarkoittaa aina juhlahekilön/vieraan vastaan menemistä.
Tuossa ajassa kuninkaallisen vieraan saapuessa kaupunkiin, korkeatahoiset virkamiehet menivät hyvän matkas kaupungin ulkopuolelle ottamaan juhlavierasta vastaa. Sitten yhdessä saapuivat kaupunkin!
Tätä juuri tarkoittaa parousia, se alkukielen Sanamutä Paavali Kristuksen paluusta käyttää!
Hän ei olisi koskaan käyttänyt tätä sanaa, ellei kyse todella olisi vastaanottamisesta sen täydessä merkityksessä,sillä sana oli kuulijoille hyvin tuttu ja merkitys päivä selvä!
Kristuksen omat menevät todella Herraa vastaan yläilmoihin kirkastetussa ruumiissaan! Joukko on oleva kuolleista heräneiden kanssa niin valtava, että sitä riemullista tapaamista ei edes maanpäällä mahtuisi toteuttamaan.... se tapahtuu yläilmoissa.
Tästä riemullisesta jälleennäkemisestä Hän nyt yhdessä temmattujen pyhien kanssa saapuu Jerusalemiin, Öljymäelle kuten Sakarja kertoo.
Josafatin laaksossa Hän tekee lopun antikristuksen armeijan tyranniasta ( joel, ilmestyskirja).
Mutta ei Kristus pilviin yksin saavu vastaanottamaan tempaamiaan pyhiään, vaan Hän tulee enkeliensä kanssa!
"Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan." (Matt)
Mitä tulee jäämisestä vaivaan, niin Paavali sanoo täysin selvin sanoin, että ennen Herran paluuta ja Hänen omien kokoamista on tuleva kadotuksen lapsi ( antikristus ) ja tapahtuva suuri luopumus;
"1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen. Me pyydämme, veljet,
2 ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä.
3 Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. " - Uskon vahvasti näin
Samoin kirjoittivat kirjoitti:
en sitä kiellä ja kertovat noissa kohdissa, mitä tapahtuu
maailman lopulla, kun Jeesus Kristus tulee pyhien ja
enkelien kanssa, mutta uskovat eivät jää ahdistuksen
aikaan, jolloin Jumalan tuomiot kohtaavat maata, vaan
Hän pelastaa omansa vihaltaan.
Ihmettelen vielä sitäkin, mistä nämä pyhät tulevat, jotka
Jeesuksen ja enkelien kanssa tulevat maan päälle, jos
ketään ei ole sitä ennen pelastettu/temmattu taivaaseen?Jeesus puhui lukemattomia kertoja suurille kansanjoukoille. Raamatussakin mainitaan niistä muutamia.
Koskaan hän ei kuitenkaan puhunut muille kuin apostoleilleen siitä että hän hakisi heidät taivaaseen ja vain muutamia juutalaisiakin n. 144 000, tulisi siellä asumaan ja hallitsemaan hänen kanssaan.
Mikä on meidän muiden osa? Se on sanottu Raamatussa, ja se on--
" Katso, uudeksi minä luon kaiken".
Ei suinkaan Jumala hävitä maata ja taivasta lopullisesti. Ei!
Me ihmiset olemme syntyneet maanpäälle ja henkiolennot taivaaseen.
Tänne maanpäälle hän perustaa uuden elämän jossa me ihmiset tulemme taas elämään, mutta ilman pahuutta, sairauksia ja kuolemaa. - Niko.
Uskon vahvasti näin kirjoitti:
Jeesus puhui lukemattomia kertoja suurille kansanjoukoille. Raamatussakin mainitaan niistä muutamia.
Koskaan hän ei kuitenkaan puhunut muille kuin apostoleilleen siitä että hän hakisi heidät taivaaseen ja vain muutamia juutalaisiakin n. 144 000, tulisi siellä asumaan ja hallitsemaan hänen kanssaan.
Mikä on meidän muiden osa? Se on sanottu Raamatussa, ja se on--
" Katso, uudeksi minä luon kaiken".
Ei suinkaan Jumala hävitä maata ja taivasta lopullisesti. Ei!
Me ihmiset olemme syntyneet maanpäälle ja henkiolennot taivaaseen.
Tänne maanpäälle hän perustaa uuden elämän jossa me ihmiset tulemme taas elämään, mutta ilman pahuutta, sairauksia ja kuolemaa.Kristuksessa ei ole juuralaista, ei kreikkalaisya, ei isää, ei äitiä, ei apostoleja, ei vanhimpia, vaan me kaikki olemme yhtä, veljiä ja sisaria Herrassa. Yksi ruumis, yksi pää, Jeesus Kristus!
Apostolit todentotta ovat Kristuksen ruumiin jäseniä. - Uskon vahvasti näin
Niko. kirjoitti:
Kristuksessa ei ole juuralaista, ei kreikkalaisya, ei isää, ei äitiä, ei apostoleja, ei vanhimpia, vaan me kaikki olemme yhtä, veljiä ja sisaria Herrassa. Yksi ruumis, yksi pää, Jeesus Kristus!
Apostolit todentotta ovat Kristuksen ruumiin jäseniä.Kristuksessa ON juutalaista, nimittäin nuo 12 juutalaisista sukukunnista olevaa joilla on hallintaoikeus Jeesuksen rinnalla taivaassa.
Samoin kaikki nuo kymmenet, myös hallitsijoina toimimaan tulevat apostolit ovat juutalaisia.
Me muut olemme yhtä, riippumatta rodusta, uskonnosta, sukupuolesta ym. Niko. kirjoitti:
No anna valaisen sinua ihmetyksessäsi!
1. Tess. 4
"15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa."
Eli osa todella jää lihassaan maanpäälle Herra Jeesuksen toiseen tulemukseen asti.
He jotka silloin elossa ovat temmataan nyt yhdessä Kristuksessa kuolleiden kanssa nimenomaan Herraa VASTAAN yläilmoihin!
Tätä tarkoittaa nimenomaan Paavalin Kristuksen paluuta kuvaavaa (2.tess2:1) alkukielinen sana parousia!
Parousia tarkoittaa aina juhlahekilön/vieraan vastaan menemistä.
Tuossa ajassa kuninkaallisen vieraan saapuessa kaupunkiin, korkeatahoiset virkamiehet menivät hyvän matkas kaupungin ulkopuolelle ottamaan juhlavierasta vastaa. Sitten yhdessä saapuivat kaupunkin!
Tätä juuri tarkoittaa parousia, se alkukielen Sanamutä Paavali Kristuksen paluusta käyttää!
Hän ei olisi koskaan käyttänyt tätä sanaa, ellei kyse todella olisi vastaanottamisesta sen täydessä merkityksessä,sillä sana oli kuulijoille hyvin tuttu ja merkitys päivä selvä!
Kristuksen omat menevät todella Herraa vastaan yläilmoihin kirkastetussa ruumiissaan! Joukko on oleva kuolleista heräneiden kanssa niin valtava, että sitä riemullista tapaamista ei edes maanpäällä mahtuisi toteuttamaan.... se tapahtuu yläilmoissa.
Tästä riemullisesta jälleennäkemisestä Hän nyt yhdessä temmattujen pyhien kanssa saapuu Jerusalemiin, Öljymäelle kuten Sakarja kertoo.
Josafatin laaksossa Hän tekee lopun antikristuksen armeijan tyranniasta ( joel, ilmestyskirja).
Mutta ei Kristus pilviin yksin saavu vastaanottamaan tempaamiaan pyhiään, vaan Hän tulee enkeliensä kanssa!
"Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan." (Matt)
Mitä tulee jäämisestä vaivaan, niin Paavali sanoo täysin selvin sanoin, että ennen Herran paluuta ja Hänen omien kokoamista on tuleva kadotuksen lapsi ( antikristus ) ja tapahtuva suuri luopumus;
"1 Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen. Me pyydämme, veljet,
2 ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä.
3 Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. "Kun Kristus tulee pyhiensä kanssa,
niin Hän tulee nimenomaan omiensa kanssa,
jotka ovat puetut hohtavaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
Karitsa tulee siis maan päälle vihityn Vaimonsa kanssa,
joka on valmistautunut hääjuhlaa varten.
Enkeleillä ei tuollaista pellavapukua ole.- Niko.
kalamos kirjoitti:
Kun Kristus tulee pyhiensä kanssa,
niin Hän tulee nimenomaan omiensa kanssa,
jotka ovat puetut hohtavaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
Karitsa tulee siis maan päälle vihityn Vaimonsa kanssa,
joka on valmistautunut hääjuhlaa varten.
Enkeleillä ei tuollaista pellavapukua ole.Enkö juuri yksityskohtaisesti ja Sanalla perustellen kertonut tästä?
- Niko.
Uskon vahvasti näin kirjoitti:
Kristuksessa ON juutalaista, nimittäin nuo 12 juutalaisista sukukunnista olevaa joilla on hallintaoikeus Jeesuksen rinnalla taivaassa.
Samoin kaikki nuo kymmenet, myös hallitsijoina toimimaan tulevat apostolit ovat juutalaisia.
Me muut olemme yhtä, riippumatta rodusta, uskonnosta, sukupuolesta ym.Kol. 3:11
"Silloin ei ole enää kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikattua eikä ympärileikkaamatonta, ei barbaaria, skyyttalaista, orjaa eikä vapaata, vaan Kristus on kaikki, hän on kaikissa." - Uskon vahvasti näin
Niko. kirjoitti:
Kol. 3:11
"Silloin ei ole enää kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikattua eikä ympärileikkaamatonta, ei barbaaria, skyyttalaista, orjaa eikä vapaata, vaan Kristus on kaikki, hän on kaikissa."Kaikki ovat silloin Kristuksessa tottakai, sillä he ovat silloin yhtä.
Mutta he koostuvat noista mainitsemistani juutalaisista.
Samoin me muut jotka mainitsin, olemme silloin yhtä, eli olemme Kristuksessa.
Emme muista entisiä. Pois on orjuus ja rodut, kielet ja kansat.
>> RAAMATTU SANOO selvästi,
että Kristus tulee maailmanajan lopulla
takaisin maan päälle pyhiensä kanssa.
Ellei ylöstempausta tapahtuisi sitä ennen, ei se olisi mahdollista.- Niko.
Lue eilen kirjoittamani kommentti ( 21:48 ) ketjusta hieman ylempää.
Kerroin yksityiskohtaisesti Raamatunkohdilla lainaten sen mitä Raamattu kertoo Herran paluussa tapahtuvan.
Et tainnut ollenkaa lukea kommenttia, johon vastasit.
- Niko.
Luin kyllä.
Ja sen tähden kehoitin eilisen viestini lukemaan.
Mitä tulee pyhien valkeisiin vaatteisiin, niin kuolleiden ylösnoudemuksessa ja tempauksessa tapahtuu nimenomaan kirkastuminen, uusi kirkastettu ruumis, Kristuksen ylösnousemusruumiin kaltainen! Tässä uudessä kirkastetussa ruumiissa Herran omat todella on puettuna valkeaan vaatteeseen, tahrattomaan vahurskauteen.
Kun nyt yhdessä Herran kanssa, Hänet ensin yläilmoissa vastaanotettuaan SAAVUMME maanpäälle tapahtuu:
"kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme. "
Nyt yhdessä, kirkastettujen, valkeaan vaatteeseen puettujen pyhiensä kanssa Herra laskeutuu Jerusalemiin Öljymäelle jossa tekee oikeutta Josafatin (kidron ) laaksossa ja perustaa 1000 vuotisen valtakuntansa! Niko. kirjoitti:
Luin kyllä.
Ja sen tähden kehoitin eilisen viestini lukemaan.
Mitä tulee pyhien valkeisiin vaatteisiin, niin kuolleiden ylösnoudemuksessa ja tempauksessa tapahtuu nimenomaan kirkastuminen, uusi kirkastettu ruumis, Kristuksen ylösnousemusruumiin kaltainen! Tässä uudessä kirkastetussa ruumiissa Herran omat todella on puettuna valkeaan vaatteeseen, tahrattomaan vahurskauteen.
Kun nyt yhdessä Herran kanssa, Hänet ensin yläilmoissa vastaanotettuaan SAAVUMME maanpäälle tapahtuu:
"kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme. "
Nyt yhdessä, kirkastettujen, valkeaan vaatteeseen puettujen pyhiensä kanssa Herra laskeutuu Jerusalemiin Öljymäelle jossa tekee oikeutta Josafatin (kidron ) laaksossa ja perustaa 1000 vuotisen valtakuntansa!Tarkoitatko,
että ylösnousemusruumiimme
tai meidän elossa olevien kirkastettu ruumiimme
on tuo pellavapuku, johon saamme pukeutua?- Niko.
kalamos kirjoitti:
Tarkoitatko,
että ylösnousemusruumiimme
tai meidän elossa olevien kirkastettu ruumiimme
on tuo pellavapuku, johon saamme pukeutua?En, mutta kirkastetut ylösnousemus ruumiimme on puettuna valkeaan pellavapukuun, pyhien vanhurskauteen.
- 1234567...
kalamos kirjoitti:
Tarkoitatko,
että ylösnousemusruumiimme
tai meidän elossa olevien kirkastettu ruumiimme
on tuo pellavapuku, johon saamme pukeutua?Niin se vain on kalamos, että 1000 vuoteen maanpäällä ei ole yhtään elävää ihmistä, koska jumalattomat ovat kuolleina.
1000 vuotta uskovat ovat taivaasssa. 1000 vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus ja tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. Tämä on toinen kuolema.
Tämän jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa jossa vanhurskaus asuu - Niko.
1234567... kirjoitti:
Niin se vain on kalamos, että 1000 vuoteen maanpäällä ei ole yhtään elävää ihmistä, koska jumalattomat ovat kuolleina.
1000 vuotta uskovat ovat taivaasssa. 1000 vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus ja tuomio. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. Tämä on toinen kuolema.
Tämän jälkeen luodaan uusi taivas ja uusi maa jossa vanhurskaus asuuMiloin sitten tapahtuvat ne kauniit lupaukset jpita hesekielin kirjassa kerrotaan yksityiskohtaisesti, ellei 1000 valtakunnassa?
Milloin aseet taotaan auroiksi ja tulee maanpäällä todellinen rauha, ellei Tosi Kuninkaan hallinan alla, yhdessä pyhiensä kanssa maata halliten?
Silloin maailma näkee miten eletään vanhurskaan hallitsijan alla!
Kunnes 1000 rauhan ja onnellisuuden jälkeen he SILTI vielä kerran nousevat napisemaan ja kapinaan.
He eivät koskaan voi siis vedota epäreiluihin olosuhteisiin, ei ole mitää perustetta sille miksi he lankesivat kuin oma uppiniskainen luonne ja paha sydän.
Tällaisen uppiniskaisen ja pahasydämisen ihmisen niinkuin me jokainen olemme täytyy näet syntyä uudesti, haudata se vanha minä kasteen hautaan, ja uutenä nousta sielä Kristuksen kanssa ja Hänessä. Vain uudestisyntymän kautta Kristuksessa voimme päästä todella synnin taakasta ja kahleista. Niko. kirjoitti:
En, mutta kirkastetut ylösnousemus ruumiimme on puettuna valkeaan pellavapukuun, pyhien vanhurskauteen.
Milloin ja missä me saamme pellavapukumme, kruunumme jne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman501683Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761375- 371249
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊891134Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1591017- 891006
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee198974Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20881Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?71874- 82841