Kristukseen kastettu - pelastukseen kastettu - uskolla omistaa

lakievankeliumi

Lapsikasteen vastustajat perustaa kasteen uskolle, sanomalla, että heidät kastetaan jo syntyneen uskon perusteella.

Luterilainen perustaa kasteen Kristuksen täytetyn työn varaan. He puhuvat uskosta, mutta eivät perusta kastetta Kristuksen varaan - vaan oman uskonsa varaan. He kieltävät Kristuksen kasteessa ja samalla uskon.

42

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjataampa

      Luterilainen perustaa kasteen vanhempien ja papin teoille!
      Ei siinä Kristusta tarvita, eikä edes uskoa.

      Pelkkä vesi tekee ihmeitä!!

      • Joku puhuu ohi suunsa,jeesus on nimen omaan antanut kasteen armon että pääsisi jeesuksen yhdeyteen,häne verensä on vuotanut kaikkien puolesta.
        Kristitys tietävät ketä uskoa ketä ei,sana on johon voi luottaa.


    • mathetes

      Vastaus aloitukseen!

      Kirjoitit
      >>Lapsikasteen vastustajat perustaa kasteen uskolle, sanomalla, että heidät kastetaan jo syntyneen uskon perusteella.>Luterilainen perustaa kasteen Kristuksen täytetyn työn varaan.>He puhuvat uskosta, mutta eivät perusta kastetta Kristuksen varaan - vaan oman uskonsa varaan.>He kieltävät Kristuksen kasteessa ja samalla uskon.

    • "Uudestikastajat lähtevät ajattelussaan siitä, että kaste perustuisi
      uskolle. Ihmistä ei voitaisi kastaa, ellei hän ensin usko. He käsittävät
      uskon ihmisen tahdonratkaisuksi, tosin yhteistyössä70) Jumalan kanssa.
      Heidän mielestään kaste on tunnustustoimi, jossa ihminen itse
      ilmaisee uskonsa. Raamatun mukaan kaste ei perustu uskolle, vaan
      usko perustuu kasteelle. Tässä on ratkaiseva ero luterilaisen opin ja
      uudestikastajien opin välillä. Lainattu kirjasta lapsikaste on raamatullinen.

      Kun usko perustuu kasteelle - uskolla on silloin kohde. Kasteessa on kohde Jeesus Kristus.
      Silloin kun kasteen väitetään perustuvan uskolle - ei uskolla ole kohdetta. Huomaamme sen, kun lapsikasteen vastustajat kieltävät jeesuksen kasteessa - udkon kohteen.

      • korjataampa taas!

        Silloin, kun usko perustuu kasteelle, on vedestä tehty taikakalu, jossa on
        maagisia voimia!
        Sellainen on EPÄJUMALAN PALVOMISTA!
        Vielä, kun se tehdään vastoin kastettavan tahtoa, on se VÄKIVALTAA!


        Mutta kun usko perustuu Kristuksen täytettyyn työhön, ei siinä
        tarvita mitään konkreettista "taikakalua"!

        "Autuaat ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe"!


      • BigJ
        korjataampa taas! kirjoitti:

        Silloin, kun usko perustuu kasteelle, on vedestä tehty taikakalu, jossa on
        maagisia voimia!
        Sellainen on EPÄJUMALAN PALVOMISTA!
        Vielä, kun se tehdään vastoin kastettavan tahtoa, on se VÄKIVALTAA!


        Mutta kun usko perustuu Kristuksen täytettyyn työhön, ei siinä
        tarvita mitään konkreettista "taikakalua"!

        "Autuaat ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe"!

        "Silloin, kun usko perustuu kasteelle, on vedestä tehty taikakalu, jossa on
        maagisia voimia!
        Sellainen on EPÄJUMALAN PALVOMISTA!"

        - Raamatun mukaan Jumala itse on läsnä kasteessa. "Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, VEDELLÄ PESTEN, SANAN KAUTTA" (Ef. 5:25-26) Pelkkä vesi ei ketään uudestisynnytä, vaan kaste, jossa on läsnä Jumalan sana, tekee sen. Turhaa uudestikastajat puhuvat taikakalusta, kun kasteen voima perustuu Jumalan sanaan ja Kristuksen täytettyyn työhön. Onkohan uudestikastajien mielestä Jumalan sanakin "taikakalu", kun se uudestisynnyttää??

        Siunausta!


      • korjataampa taas
        BigJ kirjoitti:

        "Silloin, kun usko perustuu kasteelle, on vedestä tehty taikakalu, jossa on
        maagisia voimia!
        Sellainen on EPÄJUMALAN PALVOMISTA!"

        - Raamatun mukaan Jumala itse on läsnä kasteessa. "Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, VEDELLÄ PESTEN, SANAN KAUTTA" (Ef. 5:25-26) Pelkkä vesi ei ketään uudestisynnytä, vaan kaste, jossa on läsnä Jumalan sana, tekee sen. Turhaa uudestikastajat puhuvat taikakalusta, kun kasteen voima perustuu Jumalan sanaan ja Kristuksen täytettyyn työhön. Onkohan uudestikastajien mielestä Jumalan sanakin "taikakalu", kun se uudestisynnyttää??

        Siunausta!

        Eikö BigJ tajua vieläkään, mitä tuossa Ef 5:25 sanotaan???
        Ei siinä puhuta kasteesta mitään, vaan siitä, että Jumalan Sana puhdistaa ja
        pyhittää seurakuntaa!!

        merkillistä sokeutta.

        Eihän seurakuntaa kasteta!!!!
        Yksilöihmisiä kastetaan!

        Jumalan sana ei ole mikään taikakalu, vaan se uudestisynnyttää ihmisen, joka
        uskoo siihen. Ei sekään uudestisynnytä ketään automaattisesti, kuten
        vauvakasteessa väitetään tapahtuvan:
        "
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili (Hebr. 4:12,13).


      • BigJ
        korjataampa taas kirjoitti:

        Eikö BigJ tajua vieläkään, mitä tuossa Ef 5:25 sanotaan???
        Ei siinä puhuta kasteesta mitään, vaan siitä, että Jumalan Sana puhdistaa ja
        pyhittää seurakuntaa!!

        merkillistä sokeutta.

        Eihän seurakuntaa kasteta!!!!
        Yksilöihmisiä kastetaan!

        Jumalan sana ei ole mikään taikakalu, vaan se uudestisynnyttää ihmisen, joka
        uskoo siihen. Ei sekään uudestisynnytä ketään automaattisesti, kuten
        vauvakasteessa väitetään tapahtuvan:
        "
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili (Hebr. 4:12,13).

        "Ei siinä puhuta kasteesta mitään, vaan siitä, että Jumalan Sana puhdistaa ja
        pyhittää seurakuntaa!!"

        - Etkö lue koko jaetta? Siinä mainitaan SANA ja VESI. VEDELLÄ PESTEN, etkö osaa lukea? Sana uudestisynnyttää ja kaste uudestisynnyttää. Automaatiosta en tiedä, mutta molemmilla on uudestisynnyttävä merkitys. Se tulee ilmi muuallakin Uudesta testamentista

        "Eihän seurakuntaa kasteta!!!!"
        - Kasteessa tullaan nimenomaan seurakunnan jäseneksi ja osalliseksi Kristuksen sovitustyöstä. Kasteessa saamme Pyhän Hengen ja synnit anteeksi. Se on Jumalan tekoa.

        Siunausta!


      • korjataampa taas
        BigJ kirjoitti:

        "Ei siinä puhuta kasteesta mitään, vaan siitä, että Jumalan Sana puhdistaa ja
        pyhittää seurakuntaa!!"

        - Etkö lue koko jaetta? Siinä mainitaan SANA ja VESI. VEDELLÄ PESTEN, etkö osaa lukea? Sana uudestisynnyttää ja kaste uudestisynnyttää. Automaatiosta en tiedä, mutta molemmilla on uudestisynnyttävä merkitys. Se tulee ilmi muuallakin Uudesta testamentista

        "Eihän seurakuntaa kasteta!!!!"
        - Kasteessa tullaan nimenomaan seurakunnan jäseneksi ja osalliseksi Kristuksen sovitustyöstä. Kasteessa saamme Pyhän Hengen ja synnit anteeksi. Se on Jumalan tekoa.

        Siunausta!

        Onkohan järjenjuoksussasi jotain vikaa?

        Tuossa EI PUHUTA kasteesta mitään, vaan Jumalan Sana PUHDISTAA.
        Vesi on siinä vain allegorinen ilmaus Jumalan Sanasta ja seurakuntaa
        puhdistetaan ja pyhitetään Sanalla!!

        Jes 55
        1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa VEDEN ääreen. Tekin, joilla ei
        ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
        2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
        3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

        6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
        8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
        9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
        10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin. "

        Joh 4:14
        "Mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janoa, vaan se vesi tulee hänessä sen veden lähteeksi joka kumpuaa
        iankaikkiseen elämään."

        Tavataanko teilläpäin juoda kastevettä?

        Ota jo nuo kastelasit pois silmiltäsi!


      • BigJ
        korjataampa taas kirjoitti:

        Onkohan järjenjuoksussasi jotain vikaa?

        Tuossa EI PUHUTA kasteesta mitään, vaan Jumalan Sana PUHDISTAA.
        Vesi on siinä vain allegorinen ilmaus Jumalan Sanasta ja seurakuntaa
        puhdistetaan ja pyhitetään Sanalla!!

        Jes 55
        1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa VEDEN ääreen. Tekin, joilla ei
        ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
        2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
        3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

        6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
        7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
        8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
        9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
        10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin. "

        Joh 4:14
        "Mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä isoa eikä ikinä janoa, vaan se vesi tulee hänessä sen veden lähteeksi joka kumpuaa
        iankaikkiseen elämään."

        Tavataanko teilläpäin juoda kastevettä?

        Ota jo nuo kastelasit pois silmiltäsi!

        "Onkohan järjenjuoksussasi jotain vikaa?"
        - Ei, mutta sinulla taitaa olla kun kiellät Raamatun selvän ilmoituksen.

        "Tuossa EI PUHUTA kasteesta mitään, vaan Jumalan Sana PUHDISTAA"
        - Etkö todella osaa lukea? "VEDELLÄ PESTEN, SANAN KAUTTA" Siis Vesi ja Sana molemmat! Vesi Jumalan sana = kaste.

        "Vesi on siinä vain allegorinen ilmaus Jumalan Sanasta"
        - Eli kiellät Raamatun selvän ilmoituksen ja yrität epätoivoisesti selittää veden "allegorisena vertauksena". Hyvin outoa, sillä koko Uusi testamentti kauttaaltaan opettaa kasteen olevan uudestisynnyttävä ja pelastava väline, jossa Jumala on läsnä. Sitä paitsi ei siinä ole mitään järkeä jos "Kristus pelastaa seurakunan sanalla ja sanalla", vaan Hän pelastaa sen sanalla ja vedellä.

        " seurakuntaa
        puhdistetaan ja pyhitetään Sanalla!!"
        - ... ja vedellä!

        "Tavataanko teilläpäin juoda kastevettä?"
        - Älä viitsi olla typerä, juominen tarkoittaa tuossa selvästi pelastuksen VASTAANOTTAMISTA.

        Siunausta!


      • korjataampa taas! kirjoitti:

        Silloin, kun usko perustuu kasteelle, on vedestä tehty taikakalu, jossa on
        maagisia voimia!
        Sellainen on EPÄJUMALAN PALVOMISTA!
        Vielä, kun se tehdään vastoin kastettavan tahtoa, on se VÄKIVALTAA!


        Mutta kun usko perustuu Kristuksen täytettyyn työhön, ei siinä
        tarvita mitään konkreettista "taikakalua"!

        "Autuaat ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe"!

        korjataampa taas:lle
        Onphan kasteen armon halvetamista,kaukana epäjumalan palvonnasta.
        Vanhemmat kirtityt joilla on perhe totta he lapsensakin liittävät Jeesuksen ruumiiseen Jeesus vielä sanallaan siunaa nämä pienokaiset otta heidät armoliittoonsa.
        Eivät aikusetkaan näe ja uskovat sanaan merkitykseen.


      • mathetes
        kuulija1 kirjoitti:

        korjataampa taas:lle
        Onphan kasteen armon halvetamista,kaukana epäjumalan palvonnasta.
        Vanhemmat kirtityt joilla on perhe totta he lapsensakin liittävät Jeesuksen ruumiiseen Jeesus vielä sanallaan siunaa nämä pienokaiset otta heidät armoliittoonsa.
        Eivät aikusetkaan näe ja uskovat sanaan merkitykseen.

        Kuulijalle!

        Vesikaste ei liitä ketään Kristukseen, vaan Jumalan Sanasta syntynyt usko!
        Kannattaa siis tutustua Raamatun sanaan! -(Room 10:17 / Jaak 1:18)!

        Lapset ovat Jeesuksen mukaan "sellaisinaan" Jumalalle kelpaavia, miksi ihmeessä tuo tieto ei sinulle kelpaa??? - (Matt 19:13-15 / Mark 10:13-16)!

        Puhut armoliitosta jonka kirkko on termistöönsä luonut lapsikasteoppinsa yhteyteen! Se "armoliitto" on puhtaasti Jumalan "armonteko", elikä Jumalan luomaa armoa siitä, että me saamme uskoa häneen = (Jeesukseen), jonka Jumala on meille lähettänyt vapahtajaksi -(Joh. 6:29), ja juuri se armonteko, että saamme uskoa Jeesukseen, syntyy vain ja ainoastaan Jumalan SANAN vaikutuksesta, kuten jo yllä toin esiin! Usko ei siis synny mistään vesikasteen vaikutuksesta, vaan Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta! Kaste on uskoinen tunnustus jo Jeesukseen syntyneestä uskosta, siis häneen, joka on omalla uhrillaan sovittanut syntimme golgatan keskimmäisellä ristillä!

        Paavali tuo esiin seuraavan huomion:
        "(Ef 2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja-

        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi)!

        Ota siis sinäkin vastaan pelastus uskon kautta Jeesuksessa ja kaste uskosi tunnustukseksi, syntiesi anteeksisaamisesta syntyneen uskosi perusteella! :)


        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!
        Terv, mathetes


      • perin hauskaa
        kuulija1 kirjoitti:

        korjataampa taas:lle
        Onphan kasteen armon halvetamista,kaukana epäjumalan palvonnasta.
        Vanhemmat kirtityt joilla on perhe totta he lapsensakin liittävät Jeesuksen ruumiiseen Jeesus vielä sanallaan siunaa nämä pienokaiset otta heidät armoliittoonsa.
        Eivät aikusetkaan näe ja uskovat sanaan merkitykseen.

        Hauska oppi teillä!

        Ensin te riistätte vauvat pois Jeesuksen sylistä ja sitten te yritätte viedä
        ne sinne takaisin pakollisella seremonialla!!!
        Hölmöläisen touhua!

        Teillä tuo kaste on armottomuutta! Jumalan armoko riippuu vanhempien teoista?


      • mathetes kirjoitti:

        Kuulijalle!

        Vesikaste ei liitä ketään Kristukseen, vaan Jumalan Sanasta syntynyt usko!
        Kannattaa siis tutustua Raamatun sanaan! -(Room 10:17 / Jaak 1:18)!

        Lapset ovat Jeesuksen mukaan "sellaisinaan" Jumalalle kelpaavia, miksi ihmeessä tuo tieto ei sinulle kelpaa??? - (Matt 19:13-15 / Mark 10:13-16)!

        Puhut armoliitosta jonka kirkko on termistöönsä luonut lapsikasteoppinsa yhteyteen! Se "armoliitto" on puhtaasti Jumalan "armonteko", elikä Jumalan luomaa armoa siitä, että me saamme uskoa häneen = (Jeesukseen), jonka Jumala on meille lähettänyt vapahtajaksi -(Joh. 6:29), ja juuri se armonteko, että saamme uskoa Jeesukseen, syntyy vain ja ainoastaan Jumalan SANAN vaikutuksesta, kuten jo yllä toin esiin! Usko ei siis synny mistään vesikasteen vaikutuksesta, vaan Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksesta! Kaste on uskoinen tunnustus jo Jeesukseen syntyneestä uskosta, siis häneen, joka on omalla uhrillaan sovittanut syntimme golgatan keskimmäisellä ristillä!

        Paavali tuo esiin seuraavan huomion:
        "(Ef 2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja-

        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi)!

        Ota siis sinäkin vastaan pelastus uskon kautta Jeesuksessa ja kaste uskosi tunnustukseksi, syntiesi anteeksisaamisesta syntyneen uskosi perusteella! :)


        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!
        Terv, mathetes

        mathetes:lle
        Oikeassa Paavali on tossa Ef.2:8 armosta jumala on lahjoittanut pelastuksen,miksi lasten on ensin kasvettava aikuiseksi ennen kuin voi uskoa ja saada kaste,sitä en ymmärrä.
        Usko syntyy sanan kautta ei kasteen kautta,siinä kasteen kautta on pyhän hengen saanti,edellytys sannan mukaan jeesuksen ruumiissa oleminen.
        Jeesus kin täytyyi pyhällä hengella heti kun nousi jordan virrasta johanneksen kastamana.


      • perin hauskaa kirjoitti:

        Hauska oppi teillä!

        Ensin te riistätte vauvat pois Jeesuksen sylistä ja sitten te yritätte viedä
        ne sinne takaisin pakollisella seremonialla!!!
        Hölmöläisen touhua!

        Teillä tuo kaste on armottomuutta! Jumalan armoko riippuu vanhempien teoista?

        se ei olemikään oppi sanan tutkimista,seremoniat on eria asia ei kuuluu kuin pakanoille.
        Eivät kuuluu kristillisenn uslkoon,juhlata kuuluvat koska se juhla tilannne kun pienokainen pääsee jeesuksen yhteyteen,vielä siunauksen kanssa.Voikai ihmis elämä alkaa paremmin ei voi.


      • perin hauskaa
        kuulija1 kirjoitti:

        se ei olemikään oppi sanan tutkimista,seremoniat on eria asia ei kuuluu kuin pakanoille.
        Eivät kuuluu kristillisenn uslkoon,juhlata kuuluvat koska se juhla tilannne kun pienokainen pääsee jeesuksen yhteyteen,vielä siunauksen kanssa.Voikai ihmis elämä alkaa paremmin ei voi.

        Onkohan "kuulijalla" vielä maanantaikrapula kun kirjoittaa noin sekavasti.

        Mutta asiaan:
        "Eivät kuuluu kristillisenn uslkoon,juhlata kuuluvat koska se juhla tilannne kun pienokainen pääsee jeesuksen yhteyteen,vielä siunauksen kanssa"

        Milloin tuo pienokainen on repäisty pois Jeesuksen yhteydestä???


      • mathetes
        kuulija1 kirjoitti:

        mathetes:lle
        Oikeassa Paavali on tossa Ef.2:8 armosta jumala on lahjoittanut pelastuksen,miksi lasten on ensin kasvettava aikuiseksi ennen kuin voi uskoa ja saada kaste,sitä en ymmärrä.
        Usko syntyy sanan kautta ei kasteen kautta,siinä kasteen kautta on pyhän hengen saanti,edellytys sannan mukaan jeesuksen ruumiissa oleminen.
        Jeesus kin täytyyi pyhällä hengella heti kun nousi jordan virrasta johanneksen kastamana.

        Vastaus kuulijalle1,lle!

        Näyttää siltä ettet ajattele asiaa riittävästi!

        Kirjoitit:
        >>miksi lasten on ensin kasvettava aikuiseksi ennen kuin voi uskoa ja saada kaste,sitä en ymmärrä.


      • mathetes kirjoitti:

        Vastaus kuulijalle1,lle!

        Näyttää siltä ettet ajattele asiaa riittävästi!

        Kirjoitit:
        >>miksi lasten on ensin kasvettava aikuiseksi ennen kuin voi uskoa ja saada kaste,sitä en ymmärrä.

        mathetes
        keskustelua
        Testasin sun havaintokykyä todellisuudes kun ymmärtää hyvän ja pahan,evankelumin uskossa ottaa vastaan Jeesuksen sovintoveren kautta syntien anteeksi saaminen,kasteen kautta pyhänhengen joka todistaa hemkemme kanssa että olemme jumalan lapsia.
        Ei se perätön ole pakamaissa on kuitenkin se edessä jos ei ole kuulutu jumalan saan sen jälkeen vasta kasteelle kun uskon syntynyt sanan kautta.


      • mathetes
        kuulija1 kirjoitti:

        mathetes
        keskustelua
        Testasin sun havaintokykyä todellisuudes kun ymmärtää hyvän ja pahan,evankelumin uskossa ottaa vastaan Jeesuksen sovintoveren kautta syntien anteeksi saaminen,kasteen kautta pyhänhengen joka todistaa hemkemme kanssa että olemme jumalan lapsia.
        Ei se perätön ole pakamaissa on kuitenkin se edessä jos ei ole kuulutu jumalan saan sen jälkeen vasta kasteelle kun uskon syntynyt sanan kautta.

        Vastaus kuulija1,lle!

        Kirjoitit:
        >>..kasteen kautta pyhänhengen joka todistaa hemkemme kanssa että olemme jumalan lapsia.>Ei se perätön ole pakamaissa on kuitenkin se edessä jos ei ole kuulutu jumalan saan sen jälkeen vasta kasteelle kun uskon syntynyt sanan kautta


      • mathetes kirjoitti:

        Vastaus kuulija1,lle!

        Kirjoitit:
        >>..kasteen kautta pyhänhengen joka todistaa hemkemme kanssa että olemme jumalan lapsia.>Ei se perätön ole pakamaissa on kuitenkin se edessä jos ei ole kuulutu jumalan saan sen jälkeen vasta kasteelle kun uskon syntynyt sanan kautta

        Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.matt.3:16
        Raamatun eri kohdissa on asia eritavalla ilmaistus,Matt 3:16 kohdassa tuli henki näkyvässä muodossa Jeesuksen päälle.


      • perin hauskaa kirjoitti:

        Onkohan "kuulijalla" vielä maanantaikrapula kun kirjoittaa noin sekavasti.

        Mutta asiaan:
        "Eivät kuuluu kristillisenn uslkoon,juhlata kuuluvat koska se juhla tilannne kun pienokainen pääsee jeesuksen yhteyteen,vielä siunauksen kanssa"

        Milloin tuo pienokainen on repäisty pois Jeesuksen yhteydestä???

        perin hauskaa
        En ole ollut koskaan rapulassa,jos sitä kysytään,Ei Jeesuksen seuraassa sellaista tarvitse.
        Ei sitä ole repäisty koskaan,ainoastaan on syntynyt synninin alaisuuteen,liitetää kristuken ruumiiseen,jos vanhemmat ovat uudestisyntyneitä ja rukoilevat lastensa puolesta he kasvaisitvat kristuksen tuntemiseen.
        Siitä on kyse.


      • uskoton taika
        kuulija1 kirjoitti:

        se ei olemikään oppi sanan tutkimista,seremoniat on eria asia ei kuuluu kuin pakanoille.
        Eivät kuuluu kristillisenn uslkoon,juhlata kuuluvat koska se juhla tilannne kun pienokainen pääsee jeesuksen yhteyteen,vielä siunauksen kanssa.Voikai ihmis elämä alkaa paremmin ei voi.

        Peinokainen ei kasteessa pääse Jeesuksen yhteyteen, hän on jo siinä ja kaste ei ketään vie Jeesuksen luo.

        Mikä kumma siinä on, että ette näe totuutta, tai ette halua sitä hyväksyä?

        Olette tehneet kasteesta taikauskon.


      • perin hauskaa kirjoitti:

        Onkohan "kuulijalla" vielä maanantaikrapula kun kirjoittaa noin sekavasti.

        Mutta asiaan:
        "Eivät kuuluu kristillisenn uslkoon,juhlata kuuluvat koska se juhla tilannne kun pienokainen pääsee jeesuksen yhteyteen,vielä siunauksen kanssa"

        Milloin tuo pienokainen on repäisty pois Jeesuksen yhteydestä???

        perin hauskaa:lle
        vastaus
        En tunne sellaista kuin maanatain krapula,sen tunnen kun äidinkielessä kirjoitettu nimellä lukihäiriö,on aikan monen kiusan kirjoittaessa,kuten allekirjoittaneellakin on koko elämän kaaren aikana.
        Eikoskaan ole repäisyt,ainaosetan jos vanhemmat ovat jumalattomia,on pienokainenkin poissa.


    • IsoP

      korjataampa taas, BigJ

      Pojat eiköhän siinä yksinkertaisesti ole kyse, että

      Ef 5:26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla

      Jossa sana "vesi" tarkoittaa elävää vettä eli Pyhää Henkeä ja "pesi" sana alkukielessä on oikeasti "kylpy".

      • IaoP
        hyvä korjaus

        Niin siinä mainitaan,EF5:26 jatkaa Joh 3:5Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
        sekä
        hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät Tit 3:5
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus 1.Piet 3:21
        Näin hän se menee,ei muita selityksiä kaipaa.


      • näin luulen
        kuulija1 kirjoitti:

        IaoP
        hyvä korjaus

        Niin siinä mainitaan,EF5:26 jatkaa Joh 3:5Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
        sekä
        hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät Tit 3:5
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus 1.Piet 3:21
        Näin hän se menee,ei muita selityksiä kaipaa.

        Miten se vauva luopuu saastaisesta elämästä???

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä,"

        Eikös tuossa Nooan tapauksessa vesi hukuttanut ihmiset. Samoin käy varmaan vauvakasteessa, josta Nooan tapaus on siitä esikuvana!


      • näin luulen kirjoitti:

        Miten se vauva luopuu saastaisesta elämästä???

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä,"

        Eikös tuossa Nooan tapauksessa vesi hukuttanut ihmiset. Samoin käy varmaan vauvakasteessa, josta Nooan tapaus on siitä esikuvana!

        näin luulen

        On myös pelatavan kuten Nooankohdalla,jumalattomat siinä hukkuivat,eivät muut.


      • oikaistaan
        kuulija1 kirjoitti:

        näin luulen

        On myös pelatavan kuten Nooankohdalla,jumalattomat siinä hukkuivat,eivät muut.

        Tarkoitatko, että vauvat ovat jumalattomia ja hukkuvat ellei heitä
        kasteta???

        Eihän vesi pelastanut Nooan henkeä, vaan se pelasti heidät pahasta maailmasta!


      • oikaistaan kirjoitti:

        Tarkoitatko, että vauvat ovat jumalattomia ja hukkuvat ellei heitä
        kasteta???

        Eihän vesi pelastanut Nooan henkeä, vaan se pelasti heidät pahasta maailmasta!

        Vesi oli siinä pelastavana vaikutuksena,ei muuten olisi tarvinnut Nooan rakentaa arkkia perheelleen ja eläimille,jota pelastuivat.
        pamaailma hukkuin silloin veden kautta,ei se muuksi muutu.


      • mathetes
        kuulija1 kirjoitti:

        Vesi oli siinä pelastavana vaikutuksena,ei muuten olisi tarvinnut Nooan rakentaa arkkia perheelleen ja eläimille,jota pelastuivat.
        pamaailma hukkuin silloin veden kautta,ei se muuksi muutu.

        Taas kommenttia kuulija1,lle!

        Kirjoitit:
        >>Vesi oli siinä pelastavana vaikutuksena,ei muuten olisi tarvinnut Nooan rakentaa arkkia perheelleen ja eläimille,jota pelastuivat.


      • mathetes kirjoitti:

        Taas kommenttia kuulija1,lle!

        Kirjoitit:
        >>Vesi oli siinä pelastavana vaikutuksena,ei muuten olisi tarvinnut Nooan rakentaa arkkia perheelleen ja eläimille,jota pelastuivat.

        mathetes
        Meneeköhän nyt asioiten ukopuolelle,eikö niin että jumala käsiki Nooan rakentaa arkin,ei sitä voi verrata Jeesukseen en sanoisi esikuvaksi koska Jeesus on olttun jo ennen maaimaln luomista,arkia ei se on ihmiskäsin tehty,jeesus oli syntynty ennen aikojen alkua.


      • mathetes
        kuulija1 kirjoitti:

        mathetes
        Meneeköhän nyt asioiten ukopuolelle,eikö niin että jumala käsiki Nooan rakentaa arkin,ei sitä voi verrata Jeesukseen en sanoisi esikuvaksi koska Jeesus on olttun jo ennen maaimaln luomista,arkia ei se on ihmiskäsin tehty,jeesus oli syntynty ennen aikojen alkua.

        Vastasta kuulija1,lle!

        Kirjoitit:
        >>Meneeköhän nyt asioiten ukopuolelle..


      • mathetes kirjoitti:

        Vastasta kuulija1,lle!

        Kirjoitit:
        >>Meneeköhän nyt asioiten ukopuolelle..

        mathetes:lle
        Niin Nooa oli sen aikalaisista hurskas,siitä kansasta joka oli Aadamista syntyneistä,koska pahuus lisäntyi koko ajan,niin kuin sanassa on kerrottu.
        Herra päätti hävittä ihmiset maaimasta koko luomakunta.
        Vertaus kuvallisesti voisi ajatella sitä niinkin.


      • mathetes
        kuulija1 kirjoitti:

        mathetes:lle
        Niin Nooa oli sen aikalaisista hurskas,siitä kansasta joka oli Aadamista syntyneistä,koska pahuus lisäntyi koko ajan,niin kuin sanassa on kerrottu.
        Herra päätti hävittä ihmiset maaimasta koko luomakunta.
        Vertaus kuvallisesti voisi ajatella sitä niinkin.

        Vielä hiukan kuulija1,lle!

        Niin Nooan aikainen - Arkki - kuvaa sekä uskoa, että sen toteutumista esikuvana (Jeesuksesta) jossa ihmisen usko ja pelastustapahtuma täyttyy!

        Elikä Nooan aikainen (arkki) kuvaa sekä uskon, että kasteen toteutumista!
        Uskoa siten, että Nooa perheineen uskossa astui "pelastuksen arkkiin" turvaan Jumalan tuomiolta jota tuo Jumalan lähettämä tulvavesi kuvaa!

        Tulvavesi taasen kuvaa kastetta siten, että jo uskovat "arkissa turvassa olleet 8 ihmistä" pelastuivat Jumalan tuomiolta =(tulvavedeltä) jossa syntinen maailma hukkui! Elikä kaste siis kuvaa entisen syntielämän hautaamista kasteen hautaan! Ehkä ymmärsit asian nyt !? Niin Nooan kuin hänen perheväkensäkin "entinen elämä hautautui" tulvaveden alle, mutta onneksi he olivat turvassa pelastuksen arkissa jo sitä ennen! Elikä kaste on siis entisen syntisen elämän hautaustoimitus uskoontultua yhdessä Kristuksen kanssa! -(Room 6:3-4)!

        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!
        Terv, mathetes


      • mathetes kirjoitti:

        Vielä hiukan kuulija1,lle!

        Niin Nooan aikainen - Arkki - kuvaa sekä uskoa, että sen toteutumista esikuvana (Jeesuksesta) jossa ihmisen usko ja pelastustapahtuma täyttyy!

        Elikä Nooan aikainen (arkki) kuvaa sekä uskon, että kasteen toteutumista!
        Uskoa siten, että Nooa perheineen uskossa astui "pelastuksen arkkiin" turvaan Jumalan tuomiolta jota tuo Jumalan lähettämä tulvavesi kuvaa!

        Tulvavesi taasen kuvaa kastetta siten, että jo uskovat "arkissa turvassa olleet 8 ihmistä" pelastuivat Jumalan tuomiolta =(tulvavedeltä) jossa syntinen maailma hukkui! Elikä kaste siis kuvaa entisen syntielämän hautaamista kasteen hautaan! Ehkä ymmärsit asian nyt !? Niin Nooan kuin hänen perheväkensäkin "entinen elämä hautautui" tulvaveden alle, mutta onneksi he olivat turvassa pelastuksen arkissa jo sitä ennen! Elikä kaste on siis entisen syntisen elämän hautaustoimitus uskoontultua yhdessä Kristuksen kanssa! -(Room 6:3-4)!

        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!
        Terv, mathetes

        mathetes:lle
        Niin jos minä en ymmäärä tuskin muuttan sitä ymmärtävät,olen kyllä ymmärtänyt sun kirjoituksesi. Kasteen kautta on edellytys myös pyhän hengen saamiselle,kuten jeesuksin näkin kun nousi vedestä jordan virrasta.


      • mathetes
        kuulija1 kirjoitti:

        mathetes:lle
        Niin jos minä en ymmäärä tuskin muuttan sitä ymmärtävät,olen kyllä ymmärtänyt sun kirjoituksesi. Kasteen kautta on edellytys myös pyhän hengen saamiselle,kuten jeesuksin näkin kun nousi vedestä jordan virrasta.

        Kuulijalle!

        Kirjoitit:
        >>Kasteen kautta on edellytys myös pyhän hengen saamiselle,kuten jeesuksin näkin kun nousi vedestä jordan virrasta.


      • mathetes kirjoitti:

        Kuulijalle!

        Kirjoitit:
        >>Kasteen kautta on edellytys myös pyhän hengen saamiselle,kuten jeesuksin näkin kun nousi vedestä jordan virrasta.

        mathetes:lle
        kesusku vastaus
        Ymmärrä ettei lapsia saa liittää seurakunnan jäseniksi,koska heillä ei ole vielä uskoan,näin annta ymrtää olenko väärässä.
        Kysymys on kiritityistä vanhemmista heidän lapsistaan eri asia on jumlattomat vanhemma,heidä lapsensa kastamisesta joka on hyödytöntä koska he eivät itse ukso Jeesukseen.
        Jeesus tietää pineten kohtalon ilman vaikka heitä ei kastaisikaan,sellain käsitys on näillä sivuilla on tullut esille.Isän tykö ei pääse kuin minun kauttani sanoon Jeesus.


    • PaulinPojanpoika

      Kävin aamukasteella, oikein vaahto kyvyssä!!!

      • pelastuken kannlta ei miitään merkitystä,sydämmen asenne siinä on kyseessä.
        Käyn kerran viikossa lämpimässä suihkussa,kun ei ole saunaa.


    • IsoP

      Suihkussa käynti ei pelasta ketään, mutta suositeltavaa se on kaikille.

      ""Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, ..."

      Tuossa esikuvassa Nooa otti vastaan Jumalan sanat ja oli kuuliainen. Hän uskoi Jumalaan. Hänen perhe pelastui arkissa, joka kuvaa Jeesuksen ruumista. "Kaste" on Pyhän Hengen kaste Kristuksen ruumiiseen. Kun olemme osa Kristuksen ruumista, me pelastumme, niin kuin Nooa perheineen pelastui arkissa. "Vesi" kuvaa "maailmaa", josta Jeesus (arkki) meidät erottaa itselleen. Pelastus ei perustu omiin hyviin tekoihin ("luovuitte saastaisesta elämästä") vaan että olemme Jumalan lapsia ("Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton"), Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. "Maailma" hukkuu ilman Jeesusta!!!

    • ...,,.,,..,.,.,,

      Vanhassaliitossa tehtiin Jumalan määräyksestä poikalapsille ympärileikkaus.
      Ymmärsivätkö nämä tämän, liittoon ottamisen.?Paremmin kuin uudenliiton lapset
      Kasteen kautta ottamisen.
      Uudessa liitossa kaste toimitetaan liittoon ottamiseksi. Jumala toimii kummassakin.
      Ei ihminen voi mitään lisätä ,vaikka kuinka luulee ymmärtävänsä,
      Sen kauempana on mitä enemmän luulee ymmärtävänsä. Ei siellä sanota
      että, armo ei kuulu lapsille eikä semmoisille jotka ovat vähäälyisempiä.
      Siellä sanotaan että tämä kuuluu kaikelle kansalle. Turha semmoisia verukkeita
      On luetella että ei sanota erikseen että lapset kastetaan, missä siellä sanotaan
      että aikuiset kastetaan.

      • ...,,,..:lle
        Niin tehtii koka se oli siihen aikaan liiton merkki sille kansalle.Jeesus kasteenkautta teki uuden liiton,hänen verensä voisi ristillä josta tuli elävä uhri jumlalalle sovituksen uhri itsensä kanssa.
        Koska Jeesus on jumalan poika tuli välimieheksi ihmisen ja Jumlan välille.
        Kuten tänä päivänä palkka sovittelija työn antajan ja työntekijä puolen kanssa,hinta mistä hinnasta sovitaan.


    Ketjusta on poistettu 67 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe