Jupinaa hiihtoladuista.

umpihanki hiihtoa

Onko kaupunki unohtanut kokonaan itäisen puolen latujen kunnossapidon? Ollinmajalle vievät ladut melkein hiihtokelvottomassa kunnossa. Pidempää lenkkiä en edes yrittänyt, koska ei ollut jälkiäkään missä se latu menisi.

Kyllä Karhunmäen latuja hinkataan latukoneilla joka päivä useampaan kertaan. Itäpuoli on unohdettu täysin, Vuokseniskan eikä Virasojan valaistujakaan ei ollut ajettu lumisateiden jälkeen.
On se kumma kun puhutaan kaupungin sivuilla, että KAIKKI ladut on hiihdettävässä kunnossa, mutta tilanne on toinen.
Voihan se Karhunmäellä niin ollakin. Mutta ei jokaisella ole autoa p.rseen alla jolla sinne pääsisi.

Onko laduntekijät saaneet lopputilin vai mikä on?

17

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjä

      Ei slummissa latuja tehdä. Hiihdä pyörätien kautta meltolaan. Siellä ainakin ladut kunnossa

    • Ei hiihdolle kaikkea

      Imatra voisi todella vähentää tuota latuverkoston ylläpitoa. Niille muutamalle kymmenelle hiihtäjälle riittäisi Ukoskan ympäristöllä olevat valaistut ladut. Jos siellä on ruuhkaa päivällä, hyödyntäkää yötä hiljaisen ajan hiihtämiseen.

    • lari latukone

      niiku sanonta on jokainen paskantaa omalla riullaan ni menisit sinäkin urpo tekemää oman ladun ni ei tarttee kitistä! ja onha ne kaikki ladut hiihdettävässä kunnossa ku ei multa paista läpi. vai etkö osaa hiihtää?

      • Ennenvanhaan

        Palataan vanhaan aikaan maalataan puihin keltaiset merkit mista latukulkee hiihtajat pitaa ladun auki kunto nousee ja rahaa saastyy ainut huonopuoli on kun ei oikein voi jalat harallaan hiihtaa munat ei saa tuuletusta


    • aattutiv

      Kyseleppä tuosta kuule kaupungiintalolta!
      Syy löytyy päättäjistä. Liikuntapuolta pyöritetty vuosia työllistämistukiukoilla ja nyt niitä ei saatu. Ne muutama vakiukko tekee minkä kerkee ja tällämenolla ei kauaa jaksa..

    • latukoneet sucks

      Kirjoittaja: latukoneet sucks 12.4.2012 08:43

      Työnvuoksella ei todellakaan ole mitään tekemistä TYÖLLISTYMISEN kanssa, ne vaan laittaa työttömiä pajoihin ja muihin paskahommiin 9€ päivä mitä kukaan muu ei suostu tekemään.

      Ja jos sattuu että pääsisikin muualle kuin pajahommiin, esim kaupungin ulkoaluehoitoyksikköön tms, niin siellä tuntee kyllä olevansa Työnvuoksen kautta tullut työllistetty ihminen, jos ei muuten niin asiasta kyllä muistutetaan siinä työllistymispaikassa päivittäin.

      Koettu nimittäin on.

      Olin kerran työllistettynä eräässä kaupungin liikuntapaikassa, ja silloinen "pomo" sanoi heti ekana päivänä muille työntekijöille aamupalaverissa että tässä on taas niitä perkeleen kumppanuustalon heille kiusaksi laittamia työntekijöitä.

      Minua ei muuten laitettu, vaan hain itse sinne ja tämä "pomo" otti minut sinne hommiin.

      Samalla kertoi edellisestä työllistetystä joka oli kuulemma ollu tosi vittumaisen näköinen ja jolle olivat nakittaneet kaikista paskimmat hommat, ja röhönaurut päälle.

      Siinä vaiheessa tuli kieltämättä mieleen että miksi sen pomon piti nähdä moinen vaiva ja ottaa minut sinne hommiin jos huomasi jo päälleppäin paikkaa antaessaan että olen aivan ***** 3 luokan kansalainen ilman ihmisarvoa koska olen työtön, ja minut pitää nolata muiden työntekijöiden edessä julkisesti?

      Kaveri oli vissiin väärällä alalla, hänen ammatissaan ihmisen profilointikyky parissa minuutissa meni ihan hukkaan...

      Luojan kiitos pääsin oikeisiin kk palkkahommiin 2 viikon sisällä ja tämä "mestari" sai jäädä nakittamaan ja haukkumaan seuraavaa työllistettyä.

      Oli muten ******* viimenen kerta kun oikeaa työtä odotellessa lankean moisiin työllistämisjuttuhin, vielä vähemmän kaupungin hommiin.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10512275

      • jopi6

        sillä menee kotona huonosti! vaimo nalkuttaa, lapset huutaa, volvo korjaamolla, ei oikeita kavereita joten se voi leikkiä "pikku pomoa" jossai paska paikassa!
        ikävä kyllä näitä oikeita kunnon pomoja ei taida montaa etelä-karjalassa ollakkaan
        jos pitää työntekijät tyytyväisenä työtkin yleensä luistaa paremmin mut nää säälittävät ihmisperseet ei sitä tajua kun ei ole oma "firma"


    • latua,,latua,,latua,

      Olen usean talven aikana joutunut työni puolesta seuraamaan IMATRAN LATUVERKKOJA KÄYTTÄVÄÄ kansanosaa ja se ei ole lukumäärältään mitään SALPAUSSELÄN luokkaa , joten lopettakaa se pikkuporukan kesken ylläpitämänne kitinä ja tyytykää Ukoskaan tai hiihtäkää jäällä tai suksikaa V:ttuun

      • Tietäjä

        Ny kaikki on tyytyväisiä kun sataa vettä ja ladut vesittyy :D


    • junttieinarineno

      Ukoskassakaan ei latuja ollut ajettu uudenvuosenpäivänä. Sai tehdä umpihankihiihtoa vesisateessa.

    • suksiboksisulo

      kyllä se niin on että välillä rahaa upotettava kaduille ku laduille niillähän enemmän kuljetaan jos ei varaa ostaa suksiboksia ja suksia autolla ladun viereen niin voisi tinkiä ulkomaan matkoista

    • Mono-Serkku

      On kiva tallailla yksin hiihtoladuilla ilman painavia hikilautoja

    • n.8000 nimeä

      "
      ,,latua,,latua,
      1.1.2013 16:26
      -11
      Sulje
      Olen usean talven aikana joutunut työni puolesta seuraamaan IMATRAN LATUVERKKOJA KÄYTTÄVÄÄ kansanosaa ja se ei ole lukumäärältään mitään SALPAUSSELÄN luokkaa , joten lopettakaa se pikkuporukan kesken ylläpitämänne kitinä ja tyytykää Ukoskaan tai hiihtäkää jäällä tai suksikaa V:ttuun"

      Tämän päivä uutis-vuoksessa oli Ollin majasta juttua. Viime vuonna oli nimensä vihkoon (sisä- ja ulkovihko) kirjoittaneita hiihtäjiä käynyt n. 8000 kpl.
      Jos sinusta tuo määrä on pieni niin voit itse suksia sinne mistä karvakaulus kaulassa olet tullutkin. Vai tulitko ns. perätilassa?

    • surkea kunta

      Ei kaikilla ole autoa jotta pääsisi Ukoskaan hiihtämään jonne itse lähden huomenna taas.

      Olen itse taas seurannut ".n.8000" kommentoijia joilla suojatyöpaikka ja puhuvat täyttä sontaa vaan.

      Mene hoitoon nimimerkki "n.8000".

    • Ikuntoilija

      ei ne venäläiset osaa sinne ollin majalle hiihtää ni ei sielllä tarvia latuja pitää auki. 10 vuotta sitten ku tuli aktiivisesti hiihdettyä ni aina oli ladut auki ja hyvässä kunnossa!

      latua,,latua,,latua, voi suksia itse vittuun, jos osaat edes itse hiihtää!!

    • 8000 nimeä

      Ei kaikilla ole autoa jotta pääsisi Ukoskaan hiihtämään jonne itse lähden huomenna taas.

      "Olen itse taas seurannut ".n.8000" kommentoijia joilla suojatyöpaikka ja puhuvat täyttä sontaa vaan.

      Mene hoitoon nimimerkki "n.8000"."
      ----------------------------------------------------------------------------------------------

      Onko luetun ymmärtämisessä noinkin pahoja puutteita? Tekstissäni on lainausmerkkejä " " joilla (tämän foorumin puutteiden vuoksi) jouduin lainaamaan nim. merkin ,,latua,,latua,, tekstiä.
      Sinulla ei taida riittää pätevyys ohjata ketään hoitoon, koska sisälukutaitosi on noinkin onnetonta.
      Minusta 8000 nimeä on iso määrä, ihmetyttää edelleenkin miksi ladut on noin kehnossa kunnossa käyttömäärään nähden.

      • bundy42

        "Minusta 8000 nimeä on iso määrä, ihmetyttää edelleenkin miksi ladut on noin kehnossa kunnossa käyttömäärään nähden."

        Hiihtäjät on vaan aikojen saatossa totutettu siihen että ladut on aina tiptop.
        Nyt kun liikpuoli siirtyi tekniseen palvelukeskukseen kaikki män vituiks niinku sanotaan. Ja valitusta sataa...ja syystäkin. Ne vakiukot tekee minkä ehtii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe