Paljonko Toyota Kestää?

Utelen vaan

Täällä kun aina Toyotan laatua ja kestävyyttä niin kovasti kehutaan, niin pistetäänpä pystyyn ketju jossa kansa saa kertoa oman Toyotansa ajomäärän.

Eli paljonko on kilometrejä pyörähtänyt Toyotasi matkamittariin?

Lisätietoina mukaan mielellään myös
- malli
- vuosimalli
- moottorin koko ja bensa vai diesel

Saa toki kertoa myös tuntojaan miten taival Toyotan ratin takana on sujunut.

89

10128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otan osaa suruusi

      No me odotellaan ihan rauhassa sun satujasi.
      Koita Petteri jaksaa vaikka sen citikan myynti tuli alas kuin kissan häntä

      • 19+6

        Siinä ei kauan mennyt, kun Tero käänsi keskustelun aivan muualle kuin Toyotaan.


      • jwefgwgjwkjäkj

        Terolla on keskittymisvaikeuksia ja hän ei oikein kykene hahmottaa eri asioita.
        Kyllä se Teron ajamisessakin näkyy, että kaikki ei ole kunnossa.


    • Eurofantsu

      Kaikilla tämän päivän autoilla pääsee yli 300tkm. Toisiin autoihin vaihdetaan turboja ja vaihteistoja yms. pientä kulutusosaa siinä matkan varrella. Mutta se on vain sitä normaalia kulumista.

      :)

      • 65431

        Carina E
        1996
        1,6 bensa

        Minä kun vaihdoin auton pois 2006 niin mittarissa oli 317 tkm.


      • Anonyymi
        65431 kirjoitti:

        Carina E
        1996
        1,6 bensa

        Minä kun vaihdoin auton pois 2006 niin mittarissa oli 317 tkm.

        Onnea vaan!

        Laatukeskustelu on aina kaukana siitä laadusta vaan perehdytään vaan mikä kesti ja kuinka kauan.

        Vertaillaan 1995 aikakauden laitteita kestossaan laadukkaana nykyautoihin no meillä talbot vuodelta 1981 ja vieläkin kunnossa ja kestää,
        vähän on kaikenkaikkiaan ajettu 100 000km eli vaarin silmäterä , eikä tulisi mieleenikään vertailla sitä vaikka tuon ikäluokan ensimmäiseen autooni
        audi 80 diesel sillä ajoin mittariiin 380 000km ja taatusti sai jalkaa ei ollut mikään pyhä lehmä vaan arkikäyttöpeli.

        Laatu siis se kun istut autoon se tunne audi, bmw, merssut, volkkarit se että auto on ajateltu, se tunne että nyt ollaan autossa, nyky-volvotkin pääsee tähän, ennen muinoin ennen vuotta 2010 niissä oli ehkä sitä kestävyttä mutta laatua ei.

        Laatu on sitä että öljyt vaihdetaan 30 000km välein.

        Ei voi olla niin että huoltokirjassa on sen kymmenen leimaa vaikka autolla on ajettu 100 000km ,kuka siellä huollossa jaksaa trampata.


    • kukapamitätietää

      Nettiautossa näyttäs olevan juuri nyt myynnissä 227 kpl yli 400000 km ajettuja Toyotia, yli 500000 km ajettuja 65 kpl ja yli 600000 km ajettuja 15 kpl , paljonko lienee vielä niitä jotka ei ole myynnissä.....

    • The Köle

      1986 ostin Corolla 1.3DX-83 ajettu 27tkm, ajoin sillä ->160tkm, jonka jälkeen myin kaverille A, ajoi sillä huolimattomasti huolaen ->270tkm, jonka jälkeen minun historiatietoni katosivat, auton hän myi jollekin eteenpäin

      1991 ostin Carina 1.6DX-87 ajettu 60tkm, jaoin sillä ->360tkm, jonka jölkeen myin kaverille B, ajoi sillä vielä ->415tkm, kunnes vaimonsa kolaroi lumiauran kanssa ko. auton lunastukseen.......

      2001 ostin Avensis 2.0TD-98 ajettu 148tkm, ajoin sillä -> 564tkm, jonka jälkeen myin auton kaverille C, ajaa sillä edeellen, kaupasta on siis vasta reilu 2kk.........

      • Anonyymi

        Ilmeisesti olet pysynyt poikamiehenä?


    • Omistamallani

      avella d4d -03 on mittariin pyörähtäny mukavat 589tkm.
      On mollu elko mukavan huoleton peli ja paljon on vielä sillä ajamattomia kilometrejä edessäpäin, kun korikin on edelleen ruosteeton.

    • tehu

      miksi toyota hiluxin -03 nopea neliveto ei pelaa, mutta hidas pelaa

    • tojoauris

      Faijalla on Auris D4D ja kilometrejä on nyt mittarissa reilu 80tkm. Autossa on ollut paljon pikku vikaa mm. Ohjaustehostimessa ja jossain anturissa,joka saa auton käymään epätasaisesti. Näiden takia sitä on viimeisen 2 vuoden aikana huollettu 4 kertaa(molempien takia 2 kertaa)eli ei nyt ihan tyytyväinen voi olla laatuun. Ennen aurista hänellä oli corolla,joka kestikin ihan hyvin,mutta eipä siinä mitään erikoista ollutkaan joka olisi voinnut hajota. Keskuslukitus ja sähkölasit olivat ainoat ns. varusteet.
      Auris on menossa vaihtoon ja tilalle on tulossa jokin muu peli,muta merkistä en osaa sanoa.

      • osssss

        Noo maksaako tojota korjaukset vai onko VW tyyliä että asiakas maksaa?


      • paska_kinneri

        Paskaa puhuu ! Tuskin edes Toyotaa on omistanu!


    • näinkin

      Minulla on negatiivisia kokemuksia toyotan kestävyydestä

      .toyota yaris -05
      -130tkm, kone rikki, ei kiinnostanut mikä hajosi, mutta totaalisesti, vaihdoin uuteen Audiin
      -1.5 litrainen bensa

      Provoksihan tämä leimataan, ei väliä, itse tiedän että totta on, ja huollettu oli jopa paremmin kuin huolto-ohjelma sanoo, eli yksinkertaisesti liian laaduton peli ainakin meikäläiselle, toiset tyytyy vähään, minä en.

      • ei mulla muuta....

        Audilla ei ole 1.5 litraista bensa-tai dieselkonetta.


      • näinkin
        ei mulla muuta.... kirjoitti:

        Audilla ei ole 1.5 litraista bensa-tai dieselkonetta.

        Tiedän, mutta puhe onkin yariksen koneesta, sanoin että vaihdoin uuteen audiin, teksti ei aukene, ellei ymmärrä luettua tekstiä, niinkuin kohdallasi on käynyt.


      • ????????????????????
        ei mulla muuta.... kirjoitti:

        Audilla ei ole 1.5 litraista bensa-tai dieselkonetta.

        Sulle se ei taida hissi yltää ihan ylimpiin kerroksiin asti?


      • sekaisin tojosta
        näinkin kirjoitti:

        Tiedän, mutta puhe onkin yariksen koneesta, sanoin että vaihdoin uuteen audiin, teksti ei aukene, ellei ymmärrä luettua tekstiä, niinkuin kohdallasi on käynyt.

        Tai sitten kirjoitusasu on sekaisin kuin kirjoittajakin tässä tapauksessa.


      • paska_kinneri

        Vittu mitä paska juttuja tänne keksitään ! Ei kukaan järkevä Toyotaa Audiin vaihda!


      • Anonyymi
        ei mulla muuta.... kirjoitti:

        Audilla ei ole 1.5 litraista bensa-tai dieselkonetta.

        On audilla 1,5 litranen kone kun yks sylintereistä heittää pelaamasta, ja sitä tapahtuu usein.


    • esa3

      Minulla vanha Carina E td nyt 560th itse olen ajanut 150 kahdesti olen katsastanut molemmilla kerroilla virheittä läpi.Eikä ole tarvinnut kun öljyt vaihtaa ja nokkahihna ,kaikki nivelet ,pyöränlaakerit alkuperäiset,nivelissä vielä rasvanipat kyllä on aikamoinen ikiliikkuja ja on röykytetty metsäautoteitä.

      • rasvanippa

        Nivelissä vielä rasvanipat? Siis ihan oikeasti, eikös ne poistuneet autoista jo 80-luvun alussa.... Meinaan kun minunkaan 87-mallin Rollassa ei ollut mitään nippoja...


      • esa3
        rasvanippa kirjoitti:

        Nivelissä vielä rasvanipat? Siis ihan oikeasti, eikös ne poistuneet autoista jo 80-luvun alussa.... Meinaan kun minunkaan 87-mallin Rollassa ei ollut mitään nippoja...

        Ei niissä varmaan alunperin mutta joku laittanut,niissä on toisissa niveleissä nipan paikka valmiina.


    • MacTuhero

      365 tkm
      Corolla vm. 2002
      1,6 bensa

      Auto on ollut minulla kolme vuotta. Yhden pyöränlaakerin olen joutunut eteen vaihdattamaan ja tietysti jarrupalat.

    • uneton tero

      Sitten mä heräsin ja päästin kissan ulos?

    • tojotisti

      omat tojot
      carina e 1.6 -93 420tkm vetonivel ja jarrut laitettu
      corolla 1.6 2002 298tkm jarrut kertaalleen
      corolla 1.6 2008 140 tkm ei mitään
      corolla 1.6 2008 3000km ei vikoja..

      3 saksalaista ollu myös että pientä kokemusta niistäki.

      • tojotisti

        siis viimeinen 2014 ja 3000km


    • Corolla pappa

      Toyota kestää rajattomasti. Luotto myyjä on kertonut että miljuuna kilo metriäkin on hänen myymillä autoilla taitettu raskasta korpi seudun taivalta. Omassa Auris farmarissa vasta 4 tuhatta km, aiemmissa Toyotoissani tuli ennen vaihtoa semmoset 25 tuhatta km per auto ja pelasi ongelmitta ja vioitta. Kyllä japanin pojat osaavat autot tehdä kunnolla!

    • Anteeksi vain

      Corolla pappa voi ajatella olevansa hauska tiettyyn rajaan saakka. Avautuisit vaikka kerran kuukaudessa tai vuodessa. Jatkuvasti esille tullessasi, muut näkevät sisäisen tyhmyytesi. Tietenkään et sille voi mitään, vaikka et haluakaan itsestäsi tätä mielikuvaa. Voisin arvata, ettei sinulla ole kaikkia hampaitakaan suussa?

      • Hammaskeiju????????+

        Taas on joku tosikko pentupetteri avautunut kun usko
        joulupukkiin horjuu vaikka itse on tonttu.


      • ESA3
        Hammaskeiju????????+ kirjoitti:

        Taas on joku tosikko pentupetteri avautunut kun usko
        joulupukkiin horjuu vaikka itse on tonttu.

        Kysyppä joskus Tiepalvelulta,montako Toytaa ovat joutuneet auttamaan,kyllä ne ovat aika vammoja kulkupelejä hintaansa nähden ei voi verratakaan Audiin tai Mersuun.Volvo kuskeilla on hyvä olla hinauspalvelun numero tarralla koelaudassa!!!!!!


      • oiotatai

        Poikani osti -05 uuden corollafarkun 1.4 td koneella ajoi 487tkm, jolloin vaihtoi mersuun. corollaan joyti vaihtamaan vasemman etupyöränlaakerin 430tkm:n kohdalla ei muuta remppaa. jouset painuneet kun kyydissä koko matkan painavia myyntituotteta, etupenkki painunut (135kg) jarrupaloja renkaita ja polttoainetta kului. Itse arvioin sen kestavän korkeinttaa 100tkm mutta erehdyin. Mersu lavetilla tämän tuosta.


    • Carina 2 1.6 -89

      ja auto meni vaihtoon ajokuntoisena kun mittarissa 550 tkm. Alkoihan se jo vähän pelleiltään pehmetä koska ei tullut korin hoitoon ihmeemmin panostettua mutta vanhan W123 diesel-Mersun kanssa varmin ajopeli mitä minulla on 40 vuoden aikana ollut.

    • Olavi 6

      Välillä ne vaa hajoo, en päässy 60 tkm, ku kone mosahti Corollasta 1.6 03 .

    • muusipää

      ykspilkkukahehsanmiljoonaa 1,6 bensamosalla vetästy ilman yhtään remppaa.järvivedellä on joskus huuhtaistu pölyt.ysiykkönen carina,ei ruostepilkkuakaan.leimasta aina laakilla läpi.upeat ajo-ominaisuudet.täydellinen tapa liikkua! viittasihan corollapappakin edellä aiheeseen.sääliä saa ilmaiseksi,kateus pitää ansaita!

    • 2.4 STW
    • Vastailen vaan

      Ei tarvi kauaa odottaa; yleensä Tojot hajoavat jo torstaina.

    • toyotisti Rauma

      Tero tero tero nyt ei olla missään valehtelukisassa, kyllä ainakin mun toipissa kaissa on vikoja ollu, vaikka yhelläkään näistä kuudesta en oo 130 tuhatta kilometriä ajanut. Autot ovat kyllä käyneet merkkihuollot ohjelman mukan, mutta yhtäkään ei ole järvivedellä pesty. Carinasta 97 meni hammastanko tehostajan öljyt kumiin ja sitäkautta ulos, avessa 99 hajos keskuslukitus ja alipainepumppu, ave 01 1.8 bensa hajos kone, corolla 1.6 04 vaiteisto särkyi ja latiri, corolla verso aut 06 vaihteisto rikkoutui ja ilmastointi, ja tämä nykyinen eläkeauto corolla 09 vetoakseli vaihettu ja ohjausakseli.

      • paska_kinneri

        No tota nyt ei usko kukaan!


      • Anonyymi

        Oliko sulla keskuslukitus alkuperäinen,,,? avessa ??
        oli siellä 1, 8 litran avessa niitä ölhjyn kulutus ongelmia ihan huolella mutta kun niillä ajetaan useimmin öljyn vaihtoon ei niin huomata lisätä kuin uudemmilla ja eikös 09 corollan kampiakselin asentotunnistinta ole vaihdeltu takuuseen , moottori vaan pöydälle,,,


    • toyota kestää!

      land cruiser vm.1989 879thk näillä kilometreillä tuli ensimäinen kansiremontti jonka jälkeen möin auton eteenpäin nyt land cruicer vm.1997 ja 550thk ajettu

    • NBV-203

      Toyta Carina E TD 1998 800000km moottori alkuperäinen iskunvaimentimia vaidettu 3kirosta pallonivelet kerran,laturi tuulilasi ,litran syö 10th öljyä kun pitää ylärajassa On tosi iki-liikkuja.

    • hhdsjskernnks

      No nytten on ajettu n 400 000 km kytkin uusittu .Laturi uusittu.
      Jarrupaloja .pa suodattimia .Öljyn suodattimia .Moottori öljyjä.Ei hukkaa öljyä
      Vaihteisto öljyt.Sumuvalot pois hajoavat kivistä.
      Moottorin alamuovi 3, menossa
      Laturin käyttöhihnan apurulla
      Puhjenneita renkaita sepeli
      renkaiden pinnapultteja taakse
      Polttimoita
      Puskureihin saisivat kiinnityksiä vahvistaa.
      Tuulilasi.
      Siinäpä ne ovatkin
      Auto ajetaan sorateillä

      • Tässähännäitä

      • Peräkylän_Arska

        Kyllä Toyotan kestävyys on pitkän linjan automiesten tiedossa. Eli kyllä ne kestävät valtavia kilometrimääriä kovaa ajoa. Onhan suoranainen ihme, kuinka Toyotissa jarruosat ovat useimmiten alkuperäiset, vaikka mittarissa on yli 300 000 tkm. Ja sama koskee myös alustan muita komponentteja eli ne yleensä kestävät tyypillisen eurooppalaisen kansanauton koko käyttöiän joka lienee tuossa 300 000- 350 000 kilometrin paikkeilla. Mutta Toyota on noilla kilometreillä vielä hyvässä terässä ja monesti niillä ajetaankin reilut 500 000 tkm.


    • autojobbari

      Kyll maar Toyota kestää hyvinkii 450000 km.Ei siin mittää onkelmaa ol.

    • Hiace-Mies

      Hiace meni myyntiin.Takana oli ajettuja kilometrejä vähän yli 600000.
      Paras auto ikinä Toyota.

    • yli 500Tkm olen ajellu Toyotilla ! On ollu Corollaa ja Aurista keskimäärin 130-140Tkm on ajettu jokaisella ja mitään ongelmia ei ole tekniikassa tai sähköissä ollu. Nykyään alla uusi Auris TS hybrid kilsoja noin 12Tkm 4,3L/100km oli edellisen tankillisen keskikulutus 1400KG farmarille on lähes käsittämättömän pieni.

    • Pentti-W

      Avensis 1.8 Sol Wagon 1998. Ostin uutena Jaloselta Espoosta, maksoi varusteineen 179900mk.

      1998-2010, 0-220tkm:

      - Takaoven keskuslukkomoottorin vaihto, 36tkm.
      - Vesipumppu takuuseen, vuoti nesteet pihalle, 51tkm
      - Laturin vaihto, 88tkm
      - Alapallonivelet molemmin puolin, 102tkm
      - Bensapumppu, 108tkm
      - Käsijarruvaijerit, 120tkm
      - Oikea raidepää, molemmat koiranluut, 123tkm.
      - Pyyhkijöiden vivusto kokonaisuudessaan, 139tkm.
      - Startin vaihto, 140tkm.
      - Uudet jarruputket taakse (ruostui puhki), 172tkm
      - Vaihteiston laakerointi, 180tkm.
      - Uusi ilmastoinnin kompura, 184tkm.
      - Uusi syyläri (vanhasta suola söi lamellit) 189tkm.
      - Virtalukon vaihto, 194tkm
      - Kaikki iskarit ja jouset, 200tkm
      - Takalasin pyyhkijän moottori (entinen jumiutui), 203tkm
      - Pakoputki kokonaan, 205tkm
      - Katsastusremontti: Alapallonivelet molemmin puolin, kynnyskotelon hitsaus, lambda-anturin uusinta, molemmat takapyörän laakerit ja kuskin oven saranatapit. 209tkm.

      Seuraava autoni ei ollut enää Toyota.

      • TarinaTero

        Tämän keromasi jälkeen hieman hymyilyttää nämä Terojen tarinat 400tkm ajetuista Tojoista, joihin on vain jattupalat joutunut vaihtamaan :D


      • egsgrs

        Jos tuo tarina olisi totta, niin olis kyllä käyttäjässä vika jos noin onnistuu hajottamaan autoaan. Meinaan ettei edes haikkolaatuisempaa autoa saa noin hajotettua yrittämälläkään. Ralliautonako sitä olet käyttänyt?


      • HeikkoOnTojo
        egsgrs kirjoitti:

        Jos tuo tarina olisi totta, niin olis kyllä käyttäjässä vika jos noin onnistuu hajottamaan autoaan. Meinaan ettei edes haikkolaatuisempaa autoa saa noin hajotettua yrittämälläkään. Ralliautonako sitä olet käyttänyt?

        Kertonee vain Toyotan heikosta laadusta. esim. vesipumppua, laturia, pyyhjian moottoria, keskuslukitusta, ilmastoinnin kompuraa lamda-anturia on hankala saada rikki edes ralliautossa.


      • Anonyymi

        Täyttä bullshittiä koko tarina.Ettäs kehtaat keksi tuollaista.


    • Autohajosi

      Avensis 2.2 d Aut. 227000 km vm.2011
      Ollut mulla muutaman kuukauden.Itse ajanut noin 7000km
      Automaatti vaihteisto alkoi kolisemaan ja merkkiliikkeen diaknoosi oli vain että rikki on.
      Ei muita vikoja.
      Ajotuntuma on kohtalaisen hyvä.mukulakivi kadulla jousitus tuntuu hieman kovalta.Polttoainetta menee enemmän kuin edellisessä vag-konsernin kulkuneuvossa.
      Aika ja kilometrit näyttävät miten hyvin kestää toyota.
      Edellinen ajoneuvo 480 t ja remonttiin 1000-2000e/vuosi

    • kova.käyttö

      Pk-seudun ulkopuolisessa Suomessa on käytössä arviolta 5000-7000 paljon ajettua Toyotaa, joilla on puolen miljoon kilometrin raja ylitetty. Sen lisäksi on vielä sadoittain yli 700 000 km ajettuja, joista suuri osa LandCruisereita, Hiluxeja ja Hiaceja.
      Näissä on lähes poikkeuksetta avaamaton kone ja vain harvoja apulaitteita (jos niitäkään) vaihdettu.
      Alustan osien kestävyys on legendaarista, iskunvaimentimet saattavat kestää helposti yli 400 000 km, jarrulevyillä pääsee helposti yli 300 000 km eikä ole tavatonta, että puoli miljoonaa kilometriä on mennyt rikki ilman, että ainoataan niveltä on vaihdettu.
      Eli sen 500 000 km:n aikana on tavallisten huoltojen (nesteet) lisäksi monesti vain vaihdettu jarrupalat ja jarrukengät sekä akku ja tietysti jakohihna.
      Ja jos autoa on pesty asiallisesti, ei ruostekaan ole tehnyt tuhojaan eli pohjassa on alkuperäinen pelti, vaikka kilometrilukemat ja ikä on korkea. Kiveniskemiä tietysti tulee, mutta huolellinen toytisti paikkaa ne ajoissa, jolloin niistäkään ei ole ruostumisvaaraa.
      Ei mikään muu merkki kestä kovaa käyttöä näin loistavasti.

    • hieman_lapinlisää

      "Pk-seudun ulkopuolisessa Suomessa on käytössä arviolta 5000-7000 paljon ajettua Toyotaa, joilla on puolen miljoon kilometrin raja ylitetty."
      Mahdotonta! Yli 500000km ajettuja Toyotia on Suomessa rekisterissä vain n. 2200 kpl. Volkswageneitakin on yli 65% enemmän!

      • vuodet.ei.riitä

        Ikivanhoilla Tojoilla ajetaan 10-12 tkm vuodessa, joten aika mahdotonta saavuttaa ikinä 500 tkm rajaa.


    • 23523532

      Kilometrit ei kerro mitään kestävyydestä. Vaikka meidän -65 Buickilla ajettu yli miljoonan, ei se siitä kestävää tee kun kone ja vaihteisto kunnostettu pariinkin kertaan historian aikana.

      Kilometreissä ei ole mitään tietoa paljonko korjauksia auto on vaatinut. Toki kalliimpaa ja harvinaisempaa korjataan herkemmin kuin paalataan. Siksi varmaan monella saksalaisella ajettu enemmän kuin Toyotalla. Jos köyhällä finninaamalla ei varaa uuten bemariin, tietenkin korjaillaan sitä vanhaa paljon ajettua bemaria. Samalla rahalla kuitenkin sa uudemman ja vähemmän ajetun japsin.

      Täysin tyhmää liittää km-määrä jotenkin kestävyyteen tai luotettavuuteen.

      • hirmuiset_lukemat

        Niitä paljon ajettuja Toyotia ei vain ole paljoa korjailtu, kai se kertoo loistavasta kestävyydestä. Kun yhyttäää sellaisella hirmukilometreillä olevaa Toyotaa ajavan kuskin, niin kuulee itsekin, miten vähillä korjauksilla ja ennenkaikkea edullisesti on kilometrit syntyneet.


      • Järkikäteenjaostoksille
        hirmuiset_lukemat kirjoitti:

        Niitä paljon ajettuja Toyotia ei vain ole paljoa korjailtu, kai se kertoo loistavasta kestävyydestä. Kun yhyttäää sellaisella hirmukilometreillä olevaa Toyotaa ajavan kuskin, niin kuulee itsekin, miten vähillä korjauksilla ja ennenkaikkea edullisesti on kilometrit syntyneet.

        Auton hankinnassa vaikuttava tekijä on tunneperäiset,ylemmyyden/alemmuuden tulle,merkkiuskollisuus ja jopa uskonpuute,lajitovereiden kokemukset kuultuaan.
        Toyota hankitaan järkisyystä ja siitä voi päätellä että ko.Auton omistajaa ei saada aivopestyä ostamaan vikaherkkiä ja muka laatuautoja.
        Kokemusta on muistakin merkeistä,enkä kaipaa enempää kokemusta ja samahan ne rahat on pistää vaikka kurkusta alas kuin kuluttaa vikaherkän auton jatkuvaan korjaamiseen.Tietysti on niinkin että jos ryyppään ne rahat mitä säästän kun vaihdoin saksanseisojasta toyotaan,maksa ei kestä monta vuotta.
        Sanon näin vaikka tojo menikin rikki,mutta kyseessä on huollon puute..


    • MarkoN_

      Minulla on ollut 30v aikana 13-14 kpl Toyotaa, Corolla Dx 1.3-81, Carina 1.6-83, Corollat Fx-88 ja -89, Starletit -81 ja -85, Corolla 1.3 Wagon-90, Corolla 1.6 Wagon-98, Avensis 1.6 Wagon -99, Corolla 2.0 D4D Wagon-03, Avensis 2.0 D4D Wagon-04, nykyiset ovat Corolla Verso 2.0 D4D-03 ja Avensis 1.6 -99.
      Kaikki autot olen hankkinut 150-280 tkm ajettuina, kaikki ovat olleet tekniikaltaan ja koreiltaan erinomaisia. Itselläni työmatka-autona tuo -99 1.6 Avensis, kilometrejä nyt mittarissa 478 tkm, auto pelaa hienosti. Konetta ei ole tarvinnut avata, vesipumppu, takimmaiset poikittaistukitangot ja jarruputket uusittu. Virheenä omissa autohankinnoissani voin mainita ainoalaatuisen kokeilun, Vw Golf -04 Tdi -farmarin, hyvä ajaa, mutta useasti pajalla esim alustan osien vaihdossa, korissa tuntuvaa korroosiota/huono maalaus, talvisaikaan umpeenjäätyvät oviaukot ja lukot.
      Minulla on täysi luotto Toyotan kestävyyteen, paljonkin ajetulla autolla uskallan lähteä huolta vailla reissuun.

    • Tiedetään_muutenkin
    • Pielavesi

      Toyota corolla 2012
      Bensa
      Tumman harmaa
      47252 kilometriä
      Ollut kyllä hyvä auto 2015 ensimmäisessä katsastuksessa jarrulevy oli kiero ei ole muuta ollut.

    • näinNeKestääNykyään

      Yaris kestotesti 2 vuotta ja 100tkm ja kori ruostunut pahaan kuntoon, ei sillä enää montaa vuotta ajeta.

    • keskimääräistä.heikompi

      Tästä on olemassa aivan oikeaakin tietoa katsastustilastoissa.

      Yli sadantuhannen tojon otannasta käy ilmi että vain noin yksi kolmasosa tojoista pääsee yli 200.000 km ja vain yksi kymmenestä pääsee 300.000km.
      Kaikenkaikkiaan tojo poistuu liikenteestä ennen kaikkien autojen keskiarvoa. Kesimääräistä heikompi auto siis on kyseessä. Katsastutilasto kertoo kiistattoman totuuden.

      http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg

      • Typerätilasto

        Eihän tuo tilasto kerro yhtään mitään pohjois larjala on pullollaan vanhoja Toyotia ei ne ole tuolla tilastossa ja muutenkin hepposin perustein tehty raapasu. Tojon nettisivuilla tarkkaa tietoa tojon laatu palkinnoista.


    • vane

      226000 km lähettiajoa helsingin keskustassa vuoden 2012 toyota auris 1,6 bensalla jonka ostin tähän tarkoitukseen uutena. Ei ongelmia. Jarrut ja akku vaihdettiin 200 000 km kohdalla. Keski jarruvalon vaihdoin 210 000km.ssa. Tulpat vaihdoin 160 000km. Ajot jatkuu.......

    • MuutPetraaToyotaKyykkää

      Jokaisesta merkistä löytyy niitä muutamia yksilöitä joita on palvottu ja hiplattu ja kestäneet näin huomattavan pitkään, mutta keskiarvona Toyota on kovin heikko, ei kestä kilometrejä ja ruostuu nopeasti. 80-90 luvun taitteessa olivat hieman parempia, mutta nykyiset ovat todellista kuraa.

    • toyotaonykkönen

      Niin noh, kaikilla ajetaan , mitä ajetaan, mutta Toyotalla pienimmin murhein. Näin olen itse kokenut viidekymmenen vuoden aikana seitsemällä eri merkillä. Märkäkorva-automyyjät ja muut katkeroituneet saavat olla mitä mieltä haluavat, ei hetkauta meikäläistä kun on vapaa valitsemaan.
      Paras arvon säilyminenkään ei harmita ainakaan minua.

    • seonylivoimaase

      Kateelliset vaan panettelevat Toyotaa ja Toyota-kuskeja. Toyotat on vaan tehty huippuluokan osista ja laadukkaalla ja tarkalla kokoonpanolla. Missään kuluvassa paikassa ei ole säästetty ja siksi ne kestävät mielettömästi.
      On täysin ennenkuulumatonta, jos alle 250 000 km pitää mitään osia uusia Toyotaan. Nivelet, tukivarret ja jarruosat kestävät normiajolla tuon määrän helposti. Ja normikuskilla tuon ajomäärän ajamiseen menee toistakymmentä huoletonta vuotta!

      • Anonyymi

        -99 corolla
        372tkm mittarissa nyt
        1,3 bensakoneella

        Ostettiin käytettynä kesällä 2016, silloin 277tkm.
        Aika pian vaihdettiin jakopään hihna, jarruputket uusittu, pakoputki uusittu. Takaiskarit uusittu viime talvena kun toisella puolella meni paskaks. Edessä alkuperäiset. Ei ole koskaan jättänyt tielle. Juuri mietin että sijoittaisiko 100€ kattokaiteisiin romikselta hankittuna, niin saisi kattotelineet (suksiboksi on jo) niin menisi pohjoisen reissut suksineen kivemmin. Kaipa tuossa on vielä paljon kilometrejä jäljellä, ei syö öljyä ja toimii hyvin, jopa 30 asteen pakkasessakin lähtee ekalla käyntiin ilman lämppärin käyttöäkin.

        -Markku


    • Anonyymi

      Meni vahingossa vastaus toisen kommenttiin...

      -99 corolla
      372tkm mittarissa nyt
      1,3 bensakoneella

      Ostettiin käytettynä kesällä 2016, silloin 277tkm.
      Aika pian vaihdettiin jakopään hihna, jarruputket uusittu, pakoputki uusittu. Takaiskarit uusittu viime talvena kun toisella puolella meni paskaks. Edessä alkuperäiset. Ei ole koskaan jättänyt tielle. Juuri mietin että sijoittaisiko 100€ kattokaiteisiin romikselta hankittuna, niin saisi kattotelineet (suksiboksi on jo) niin menisi pohjoisen reissut suksineen kivemmin. Kaipa tuossa on vielä paljon kilometrejä jäljellä, ei syö öljyä ja toimii hyvin, jopa 30 asteen pakkasessakin lähtee ekalla käyntiin ilman lämppärin käyttöäkin.

      -Markku

    • Anonyymi

      Trollipalstalta kannattaakin kysyä Toyotan kestävyydestä.
      Kaikilla ajaa näämmä huoleta 300 000 - miljoona kilometriä.

    • Anonyymi

      Tojotakuskit runkkaavia poikamiehiä tai kitiseviä hinttejä.

      • Anonyymi

        Sinulla lienee vielä matkaa jonkin verran trollaustasoiseen keskusteluunkin. Iän karttuessa saatat vielä jotain oppiakin tai sitten ei. Kovin hyvältä ei nyt näytä.


      • Anonyymi

        Onhan tuo ihan tutkittu asia, että Toyota on homojen mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo ihan tutkittu asia, että Toyota on homojen mieleen.

        Kyllä näin on, varsinkin taksina kun audipojat lähtee viihteelle ihan poikaporukassa btm:ään ja sieltä jatkoille.


    • Anonyymi

      Avensis D4D ja miljoona kilometriä ajettu, olen nauttinut jokaisesta kilometristä.

      • Anonyymi

        Valehtelun kultainen sääntö on ettei saa liioitella liikaa, menee uskottavuus.


    • Toyota yaris ajettu 500000 nivelistä vaihdettu koiranluut kytkin alkuperänen moottorille ei ole tehty mitään 1.3bensa 03

    • Anonyymi

      200000 oli se raja, jonka jälkeen alkoi alkoi Avensiksessa osien uusimiskierre. Vesipumppu, jarrut, takaluukun kaasujousi, akku.

    • Anonyymi

      318 00 km ajettuna vaihdettu laturi ja polttoainetankki pistehitsaussaumasta vuotavana. Samat jääähdyttäjän- ja jarrunesteet moottorissa. Ei mitään säätöä tai kojausta paitsi polttoainesuodatin kenties turhaan vaihdettuna. Öljyt vaihdettu keväisin ja myöhään syksyllä kilometreistä riippumatta.

    • Anonyymi

      Ajoin Toyota Carina 2, 2.0 GLI Liftback VM 1991 485000 km , moottorille ei tehty mitään , kytkin vaihdettiin 2x , jarrulevyt 1x , jarrupalat useammat , venttiilinnosta-
      Jan kumit olis tarvinnut vaihtaa , huolto sano , jos ei mua häiritse , nii anna mennä vaan , menee nii vähä öljyä ettei haittaa , kylmästartin yhteydessä pölläytti sinistä savua , ei muuta , hyvä auto !

    • Anonyymi

      Avensis -99 1,6 bensa, 450tkm myydessä 2017
      Huoltoja:
      -jarrupalat eteen 2x
      -jarrukengät taakse 1x
      -iskareita 6kpl
      -vetarit+kumit 1x
      -kampiakselin asentoanturi 1x
      -puhaltimen nopeussäädin 1x
      -puhallin 1x
      -virtalukon pohja 1x
      -kallistuksenvakaajan holkit taakse

      Pidän silti huippuonnistuneena ja luotettavana autona. Ylläpitokulut minimaaliset. Ei koskaan hinattu ja mm. moottori, vaihteisto, ilmastointi ja pakoputkisto alkuperäiset/avaamattomat ja toimivat. Täysin ruosteeton ja kuulemani mukaan edelleen ajossa! Hankin aikoinaan sillä perusteella kun sitä oli paljon myyty, että löytyy halvalla vaihtomoottoria ym. muttei niille ollu todellakaan tarvetta. Carina/Avensis/Corolla ovat synonyymeja LAADULLE ja noihin voi sitten muita vertailla :)

    • Anonyymi

      Toiijjota kestää isältä pojalle! Johan se vaari vainaaki sano noin ja oikeessa oli! Ristus!

    • Anonyymi

      Vanhahan auto on, mutta on toiminut kun enkeli. Kilometrejä sellaset 202 tuhatta. Ei ole tarinut tehdä isoja remontteja ja nyt pelkään et tulee niitäkin. Mutta jos toi moottori kestää, kannattaako vielä korjata. En tarkaan tiedä mitä sieltä on mennyt paskaksi.

    • Anonyymi

      Kansa taisteli Toyotan ratissa - miehet kertovat.

    • Anonyymi

      Toyota kestää parhaiten, näitä korjataan ja hinaillaan koko ajan
      POP Vakuutus julkaisi tilastot eniten hinattavaksi joutuvista automerkeistä. Kärkisijoille on päätynyt kalliiksi laatuautoiksi miellettyjä merkkejä.

      ”POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja”, kerrotaan POP Vakuutuksen tiedotteessa.

      Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta. Useimmiten hinausauto tilataan POP Vakuutuksen mukaan teknisen vian takia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe