Uusimmassa mB:ssä (ent. MikroBitti) on mielenkiintoinen testi jossa on mukana sekä ilmaiset että maksulliset virustorjunnat. Testi mm. romutti yleisen käsityksen siitä, että ilmaiset virustorjuntaohjelmat olisivat kaupallisia kevyempiä.
Ainoana ilmaisena kymmenen kärkijoukkoon sijalla yhdeksän ylsi Avast! Free Antivirus. Microsoft Secure Essentiels taasen oli kaikilla osa-alueilla uskomattoman surkea ja myös hidastaa konetta.
Kannattaa lukea testi jos aihe kiinnostaa. Minä alan nyt poistamaan Microsoft Secure Essentalia ja asennan Avastin.
Ilmaiset ja maksulliset virustorjuntaohjelmat testipenkissä.
146
26002
Vastaukset
MSE ei hidasta konetta, päinvastoin. Kevyimmästä päästä oleva virustorjunta.
Scannausnopeus vain ei ollut nopeimmasta päästä mutta sillä ei ole juuri merkitystä.- Kuorma nopeuttaa
"MSE ei hidasta konetta, päinvastoin."
Siinä meni sinun uskottavuutesi sitten lopullisesti. Kuorma nopeuttaa kirjoitti:
Siinä meni sinun uskottavuutesi sitten lopullisesti.Verrattuna moneen muuhun AV ohjelmaan http://bit.ly/XMx61K .
- aprillipäivänä...
MSE nopeuttaa konetta. Varmaan joku saattaa uskoa :D! - VirusFree
f.e.dzerzhinsky kirjoitti:
Verrattuna moneen muuhun AV ohjelmaan http://bit.ly/XMx61K .
Apple ei hidasta tietokoneen käyttöä.
- TimoTT
Kuorma nopeuttaa kirjoitti:
Siinä meni sinun uskottavuutesi sitten lopullisesti.Ai nyt vasta muka?!? :D
Ja joo no ... Ois kyl varmaan maailmanhistorian ensimmäinen taustalla rullaava softa, joka NOPEUTTAA konetta?!? :P
(hmmm .. Tai no? Ei sentää? Aikanaa tuli kokeiltuu replacement shellei (mikähä tääki o suomeks? :/ ) winkuis, ni nopeutu huomattavasti!
Mut toi ny vissii kellekkä mikää uutine, et IHAN kenen muun vaa ku MS koodaama softa päihittää koska vaa sen korvaavaan mikkisoftan kaikilla osa-alueilla! - TimoTT
Kuorma nopeuttaa kirjoitti:
Siinä meni sinun uskottavuutesi sitten lopullisesti.Ai nyt vasta muka?!? :D
Ja joo no ... Ois kyl varmaan maailmanhistorian ensimmäinen taustalla rullaava softa, joka NOPEUTTAA konetta?!? :P
(hmmm .. Tai no? Ei sentää? Aikanaa tuli kokeiltuu replacement shellei (mikähä tääki o suomeks? :/ ) winkuis, ni nopeutu huomattavasti!
Mut toi ny vissii kellekkä mikää uutine, et IHAN kenen muun vaa ku MS koodaama softa päihittää koska vaa sen korvaavaan mikkisoftan kaikilla osa-alueilla! TimoTT kirjoitti:
Ai nyt vasta muka?!? :D
Mut toi ny vissii kellekkä mikää uutine, et IHAN kenen muun vaa ku MS koodaama softa päihittää koska vaa sen korvaavaan mikkisoftan kaikilla osa-alueilla!http://keskustelu.suomi24.fi/node/11168485/#comment-60112591
M-Kar kirjoitti:
Kaikki virustutkat hidastavat.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11168485/#comment-60112591
- Kallista paskaa
VirusFree kirjoitti:
MacHaittaohjelmat sitten hidastaakin konetta.
- anti-virus
Verrattuna moneen muuhun AV ohjelmaan http://bit.ly/XMx61K .
Ei pidä paikkaansa. Vanhemmassa läppärissä oli juurikin tuo pirullinen MSE virustorjunta. Ihmettelin aina mikä konetta hidastaa, ja sehän se oli. Vaihdoin avastiin niin koneen suorituskyky parani puolella.
- se totuus
M-Kar kirjoitti:
Kyllä te ehditte nörtit sekoilla ihan tarpeeksi netissä. Ei ole siitä kiinni.
- halpaa mac-laatua
Kallista paskaa kirjoitti:
MacHaittaohjelmat sitten hidastaakin konetta.
Mistä sellaisen saa? Voisin testata montako prosenttia suorituskyky putoaa. Yritin muutamaa winukan virusta mutta exe-pääte ei tunnu kelpaavan macille. Ilmeisesti mac ei ymmärrä winukalle kirjoitettua koodia, mukaanlukien haittakoodit.
Macit ei ole kalliita. Vuoden nettotuloilla saan halvinta macin läppäreitä noin 100kpl, tosin en tarvi kuin yhden kerrallaan. - huomaa mac käyttäjän
halpaa mac-laatua kirjoitti:
Mistä sellaisen saa? Voisin testata montako prosenttia suorituskyky putoaa. Yritin muutamaa winukan virusta mutta exe-pääte ei tunnu kelpaavan macille. Ilmeisesti mac ei ymmärrä winukalle kirjoitettua koodia, mukaanlukien haittakoodit.
Macit ei ole kalliita. Vuoden nettotuloilla saan halvinta macin läppäreitä noin 100kpl, tosin en tarvi kuin yhden kerrallaan.troijalainen != virus
- vink vink
M-Kar kirjoitti:
milläs sit suojaat konees ku troijjalainen tai vastaava hakkeroituu koneelles?
- ei ios
VirusFree kirjoitti:
jaa joku virusturva vai mac laitteet
vink vink kirjoitti:
milläs sit suojaat konees ku troijjalainen tai vastaava hakkeroituu koneelles?
Ihan normaalisti tietoturvallisuudesta huolehtimalla. Ei siihen ole ennenkään tarvittu mitään kummallisia ohjelmia.
Jatketaan keskustelua täällä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11164226
- poista harhautus
MIksi?
Mitä tekemistä tuolla ketjulla on mb testin kanssa?
- uyi1
KAUPALLISETovat automaattisempia ja aktiivisempia, huomauttavat jo ennen netisivun aukaisua että sivulla on tunnetusti viruksia.
Vaikka maksullisilla olisi heikoin suojaustaso, silti ovat aktiivisia, ilmaisissa pitää asettaa ennakolta korkea suojaustaso ja silloin jää useat sivut pois.
ilmaisilla pitää itse osata toimia
ja vain yhtä virusohjelmaa yhdelle koneryhmälle, ammattilaiset suosittelee, silloin voi esittää joissain tapauksissa korvausvaatimuksen jos maksullinen ohjelma ei ole toiminut- nerd1
Avast tutkii sisälle tulevan liikenteeen ennen sen aukaisua
Jos käyttää normaalia käyttäjätiliä ja pitää ohjelmat/Windowsin ajantasalla niin ilmainen virustorjunta ohjelma riittää hyvin.
- tili & tili
Miten tuo käyttäjätikuvio toimii W7:ssa, sillä siinähän on se admikysely mm. kaikkiin asennuksiin riippumatta käytetystä tilistä?
Ilmeisesti myyntipakkauksesta käyttöön ottaessa se ainoa valmiina oleva tili on pääkäyttäjän tili?
XP:ssähän Admin tili on todellakin admin tili ja rajoitetut tilit kannattaa sitten tehdä erikseen. Vistasta ei kokemusta. tili & tili kirjoitti:
Miten tuo käyttäjätikuvio toimii W7:ssa, sillä siinähän on se admikysely mm. kaikkiin asennuksiin riippumatta käytetystä tilistä?
Ilmeisesti myyntipakkauksesta käyttöön ottaessa se ainoa valmiina oleva tili on pääkäyttäjän tili?
XP:ssähän Admin tili on todellakin admin tili ja rajoitetut tilit kannattaa sitten tehdä erikseen. Vistasta ei kokemusta.f.e.dzerzhinsky osaa vastata tähän parhaiten joten kannattaa odottaa myös hänen vastausta.
Mutta muistaakseni normaalin tilin puolella aina jos asentaa jotakin niin Windows kysy JV tilin salasanaa. Ja asennusvaiheessa muistaakseni luodaan automaattisesti JV tili josta jälkeenpäin voi tehdä uuden normaalin tilin.tili & tili kirjoitti:
XP:ssähän Admin tili on todellakin admin tili ja rajoitetut tilit kannattaa sitten tehdä erikseen. Vistasta ei kokemusta.Se kysely on käyttäjätilien valvonta eli UAC. Kun se on käytössä ja liukusäädin ylimmässä asennossa niin ohjelmilla on tavallisen käyttäjän oikeudet siihen asti kunnes käyttäjä vastaa Käyttäjätilien valvonnan kyselyyn Kyllä jolloin ohjelma saa täydet oikeudet.
"Ilmeisesti myyntipakkauksesta käyttöön ottaessa se ainoa valmiina oleva tili on pääkäyttäjän tili? "
Kyllä, ja Windows 7:ssa se UAC oletusasetus on päin peetä. Kannattaa tehdä erikseen tavallisen käyttäjän oikeuksin varustettuja tilejä niin monta kuin koneella on käyttäjiä ja jättää se JV tili vain ohjelmien asennuksia ja vastaavia huoltotoimenpiteitä varten.- TimoTT
tili & tili kirjoitti:
XP:ssähän Admin tili on todellakin admin tili ja rajoitetut tilit kannattaa sitten tehdä erikseen. Vistasta ei kokemusta.No mikkisoftan UICci on kyl totuttuun MS tapaan NIIN psk tietokurvan irvikuva kuin olla ja voi!! :/
Koska: Alottelijoitten tietoturvaa se ei paranna YHTÄÄN, kun 99 % niistä klikkailee siitä kuitenkin "JOO JOO" koko ajan! :/
Ja edostyneemmät sitten taas kyrp...ilahtuvat solkenaan sen soljenaan kysymiin: "oletko nyt aivan varma että haluat mitänytsittenhaluatkaan"? :/
Ainaki MUN winkusta UIC on poissa, ja PYSYY! TimoTT kirjoitti:
No mikkisoftan UICci on kyl totuttuun MS tapaan NIIN psk tietokurvan irvikuva kuin olla ja voi!! :/
Koska: Alottelijoitten tietoturvaa se ei paranna YHTÄÄN, kun 99 % niistä klikkailee siitä kuitenkin "JOO JOO" koko ajan! :/
Ja edostyneemmät sitten taas kyrp...ilahtuvat solkenaan sen soljenaan kysymiin: "oletko nyt aivan varma että haluat mitänytsittenhaluatkaan"? :/
Ainaki MUN winkusta UIC on poissa, ja PYSYY!Tietokonetta käytetään kaikessa normaalissa käytössä aina tavallisen käyttäjän oikeuksin, ei järjestelmänvalvojana. Pitäisi se sinun linuks käyttäjänä tietää.
"Siis ohje yksinkertaistettuna:
1. Kirjaudu sisään aina tavallisen "matti"-käyttäjän tunnuksilla, ei root-tunnuksilla!
2. Älä lisää normaalille käyttäjätunnukselle oikeuksia, mitä et välttämättä tarvitse
3. Käytä root-tunnusta ainoastaan ohjelmien ja järjestelmän asennukseen, kaikkia käyttäjiä koskeviin säätöihin yms. järjestelmän ylläpitoon, ei tavalliseen työhön
4. Jos vieras ohjelma vaatii pääkäyttäjän tunnusta tai salasanaa, mieti kahdesti onko ohjelma välttämätön! Ohjelmia voi asentaa myös ajamatta asennusohjelmaa pääkäyttäjänä. "
http://linux.fi/wiki/Tietoturva#P.C3.A4.C3.A4k.C3.A4ytt.C3.A4j.C3.A4- TimoTT
Tietokonetta käytetään kaikessa normaalissa käytössä aina tavallisen käyttäjän oikeuksin, ei järjestelmänvalvojana. Pitäisi se sinun linuks käyttäjänä tietää.
1. Kirjaudu sisään aina tavallisen "matti"-käyttäjän tunnuksilla, ei root-tunnuksilla!
2. Älä lisää normaalille käyttäjätunnukselle oikeuksia, mitä et välttämättä tarvitse
3. Käytä root-tunnusta ainoastaan ohjelmien ja järjestelmän asennukseen, kaikkia käyttäjiä koskeviin säätöihin yms. järjestelmän ylläpitoon, ei tavalliseen työhön
4. Jos vieras ohjelma vaatii pääkäyttäjän tunnusta tai salasanaa, mieti kahdesti onko ohjelma välttämätön! Ohjelmia voi asentaa myös ajamatta asennusohjelmaa pääkäyttäjänä. "
http://linux.fi/wiki/Tietoturva#P.C3.A4.C3.A4k.C3.A4ytt.C3.A4j.C3.A4Njäh!
Mä käytän AINA kaikissa käyttiksissä konetta ruuttina tai adminina, koska mun elinikäni on rajallinen, ja meen jaksa tuhatta kertaa / päivä kirjautua ERIKSEEN sisään jompanakumpana, jos mä yleensä jotain haluan tehdä!
Jos menee metsään, niin asennetaan sitten uudelleen! Sekin säästää huomattavasti enemmän aikaani vaikka viikon asentelisikin kaikkia takasin. Ja toisaalta: moon kyllä vinhasti säätäny varsinkin Windowsin prosessien käynnistymisiä ja niiden oikeuksia, ettei mun koneella ny ihan turhat prosessit taustalla pörrää! ... Ja kun on kunnollinen virustutkakin, niin ei suoranaisesti edes pelota! :P - TimoTT
Tietokonetta käytetään kaikessa normaalissa käytössä aina tavallisen käyttäjän oikeuksin, ei järjestelmänvalvojana. Pitäisi se sinun linuks käyttäjänä tietää.
http://linux.fi/wiki/Tietoturva#P.C3.A4.C3.A4k.C3.A4ytt.C3.A4j.C3.A4Ja vastaukseksi sille, tekeekö UACilla hittojakaan ehkäistäkseen haittaohjelmat ja/tai virukset:
http://www.winmatrix.com/forums/index.php?/topic/26847-windows-7-uac-cant-stop-viruses/
Eli: UAC ITSE on Windowsien suurin haittaohjelma, koska siitä on käyttäjälle enemmän haittaa kuin hyötyä, koska se ei edes ehkäise juuri mitään! - nerd1
tili & tili kirjoitti:
XP:ssähän Admin tili on todellakin admin tili ja rajoitetut tilit kannattaa sitten tehdä erikseen. Vistasta ei kokemusta.Sä saat sen admin tili käyttöön windwos 7.
- nöööööördi
TimoTT kirjoitti:
Njäh!
Mä käytän AINA kaikissa käyttiksissä konetta ruuttina tai adminina, koska mun elinikäni on rajallinen, ja meen jaksa tuhatta kertaa / päivä kirjautua ERIKSEEN sisään jompanakumpana, jos mä yleensä jotain haluan tehdä!
Jos menee metsään, niin asennetaan sitten uudelleen! Sekin säästää huomattavasti enemmän aikaani vaikka viikon asentelisikin kaikkia takasin. Ja toisaalta: moon kyllä vinhasti säätäny varsinkin Windowsin prosessien käynnistymisiä ja niiden oikeuksia, ettei mun koneella ny ihan turhat prosessit taustalla pörrää! ... Ja kun on kunnollinen virustutkakin, niin ei suoranaisesti edes pelota! :PSä varmaan tiedät, että roottina voi myös wintoosassa ajaa komentoja ja avata ikkunoita komentoriviltä? Ei tarvii uloskirjautua. Menee toki kikkailuksi...
- Pilvessä
Kevyin on nykyaikaisella pilvitekniikalla toimiva Panda Cloud
http://www.cloudantivirus.com/en/ Panda on tosiaan aika kevyt ohjelma. Itse käytin sitä vanhassa IBM T23 koneessa jossa oli vain 512 Mt keskusmuistia. Harmi ettei sitä oltu otettu mukaan tuohon testiin..
- makuasioita
Itse valitsin pandan sen söpön kuvakkeen takia:) Ongelmitta on menty jo kolme vuotta. Sitä ennen oli avast ja en tykännyt, kun se kuvake pyöri muka tärkeän oloisena.
- avastistaaviraan
makuasioita kirjoitti:
Itse valitsin pandan sen söpön kuvakkeen takia:) Ongelmitta on menty jo kolme vuotta. Sitä ennen oli avast ja en tykännyt, kun se kuvake pyöri muka tärkeän oloisena.
Kuvakkeen söpöyden takiahan softia kannattaakin valita.
Itsellä ilmainen Avira eikä satunnainen mainos häiritse tekemisiä yhtään vaikka testaajien mielestä se on muka niin häiritsevää. - nerd1
avastistaaviraan kirjoitti:
Kuvakkeen söpöyden takiahan softia kannattaakin valita.
Itsellä ilmainen Avira eikä satunnainen mainos häiritse tekemisiä yhtään vaikka testaajien mielestä se on muka niin häiritsevää.huomasin aviran koodauksessa puutteita joten en suosittele sitä
- (----)
Kesällä asennettu XP oli tolkuttoman hidas joka toiminnossa.
Virkosi henkiin ja nopeaan menoon kun poistin MS Essentialsin.
Nyt on Avira.- Eipä niin
Onko Microsoft joskus tuottanut laatua?
Älä valehtele. Olen käyttänyt avastia XP:ssä ja Vistassa, MSE:tä Vistassa ja W7:ssa.
Avast ei aluksi toiminut kunnolla Vistassa mutta lienee korjattu jo aikoja sitten.
Keveys ja pieni koko ovat nimenomaan kriteerit miksi olen valinnut MSE:n, hidastamista ei voi havaita millään normaalilla keinolla, ei ainakaan ilman kronometriä jos silläkään. Avast oli myös hyvä XP:ssä ja kait se toimii hyvin w7:ssakin, en ole kokeillut.- Hohohhoooo
Älä valehtele. Olen käyttänyt avastia XP:ssä ja Vistassa, MSE:tä Vistassa ja W7:ssa.
Avast ei aluksi toiminut kunnolla Vistassa mutta lienee korjattu jo aikoja sitten.
Keveys ja pieni koko ovat nimenomaan kriteerit miksi olen valinnut MSE:n, hidastamista ei voi havaita millään normaalilla keinolla, ei ainakaan ilman kronometriä jos silläkään. Avast oli myös hyvä XP:ssä ja kait se toimii hyvin w7:ssakin, en ole kokeillut.Hahahahahaaaa
Kuinka paljon Microsoft maksaa sinulle lähettämistäsi markkinointiviesteistä?
- Avast! on parasta!
Avast! Free.. on ollut jo yli 10 vuotta käytössä usealla koneellani( tuttavat) ja on aina hoitanut hommansa erittäin hyvin, paitsi että asennus Win 8:iin aiheutti BSODin, tosin nykyään saattaa homma toimia. Kannattaa tosiaan heivata se MSE kuraatti pois koneelta, koska Avast! jopa ilmaisenakin on parempi. Nyt näitä ms-trolleja vituttaa kun kirjoitetaan totuuksia tietoturvasta ja totuuksia ladellaan jopa päin naamaa.
- JB 007
Maksulliset ohjelmat on HAHHAH. Ei mitään järkiperäistä syytä maksaa vuosikymmenessä monta tietokonehintaa maksullisesta versiosta.
- TimoTT
Mist sää muutamalla kympillä tietokoneita saat?!? Myy mulle TUHAT!
- Hyvä uudistus oli
Hyvä lehti tuo mB, sellainen tieto- ja viihdetekniikan "Tekniikan Maailma". Mukava yleislehti tietotekniikasta eikä enää sellainen kapean kohderyhmän nörttilehti kuin MikroBitin aikaan oli, niitä löytyy lehtihyllystä useita mutta mB on lajissaan ainoa.
- Vain Mb hyvä?
Mb on nykyisin todellinen sillisalaatti-soopalehti. Levy- ja leffaarvosteluista alkaen. Lopetin koko sontakasan tilauksen.
- Puhut puppua
Vain Mb hyvä? kirjoitti:
Mb on nykyisin todellinen sillisalaatti-soopalehti. Levy- ja leffaarvosteluista alkaen. Lopetin koko sontakasan tilauksen.
Miksi valehdella?
mB:ssä ei ole levy- eikä leffa-arvosteluja. Jos ei tunne lehteä niin pitää suun supussa. Uudistunutta lehteä on ilmestynyt vasta pari numeroa ja nyt lehti on oikein hyvä.
Minustakin uudistus oli hyvä verrattuna entiseen MikroBittiin, mB on juurikin hyvä tietotekniikan yleislehti. - eerops
Puhut puppua kirjoitti:
Miksi valehdella?
mB:ssä ei ole levy- eikä leffa-arvosteluja. Jos ei tunne lehteä niin pitää suun supussa. Uudistunutta lehteä on ilmestynyt vasta pari numeroa ja nyt lehti on oikein hyvä.
Minustakin uudistus oli hyvä verrattuna entiseen MikroBittiin, mB on juurikin hyvä tietotekniikan yleislehti.Joulupukki tilasi minulle Mikrobitin (MB) täksi vuodeksi. Olen takavuosina ollut lehden tilaaja ja irtonumerojen ostaja (eri aikaan).
Kylläpä lehti on mennyt huonoksi uudistuksen jälkeen. Tyhjään täynnä. Meni kymmenisen minuuttia, kun kävin läpi eikä "jäänyt mitään". Vaikka vanhassa versiossa oli mielestäni turhia peli- ja elokuva-arvosteluja, niin siinä oli sentään sisältöä.
Taidan kirjoittaa Joulupukille, ettei tilaa enää ensi vuodeksi vaan enneminkin MikroPC:n. - kasi-alma
eerops kirjoitti:
Joulupukki tilasi minulle Mikrobitin (MB) täksi vuodeksi. Olen takavuosina ollut lehden tilaaja ja irtonumerojen ostaja (eri aikaan).
Kylläpä lehti on mennyt huonoksi uudistuksen jälkeen. Tyhjään täynnä. Meni kymmenisen minuuttia, kun kävin läpi eikä "jäänyt mitään". Vaikka vanhassa versiossa oli mielestäni turhia peli- ja elokuva-arvosteluja, niin siinä oli sentään sisältöä.
Taidan kirjoittaa Joulupukille, ettei tilaa enää ensi vuodeksi vaan enneminkin MikroPC:n.Lehti on aivan roskaa ollut jo pari viime vuotta, täynnä kamera- ynnä muuta turhaa juttua. Mutta kun lehti on tullut käytännössä alusta saakka kestotilauksena niin tulkoon. Kaiholla kaipailen alkuaikojen innokkuutta. Ja hinurit yhdistivät vielä HiFi-lehden MikroBittiin mutta Hifistä ei ole enää mitään jäljellä, edes rakennusohjeita. En ole lukenut lehteä viimeiseen vuoteen, plarannut äkkiä läpi jos jotain löytyis,mutta ei.
kasi-alma kirjoitti:
Lehti on aivan roskaa ollut jo pari viime vuotta, täynnä kamera- ynnä muuta turhaa juttua. Mutta kun lehti on tullut käytännössä alusta saakka kestotilauksena niin tulkoon. Kaiholla kaipailen alkuaikojen innokkuutta. Ja hinurit yhdistivät vielä HiFi-lehden MikroBittiin mutta Hifistä ei ole enää mitään jäljellä, edes rakennusohjeita. En ole lukenut lehteä viimeiseen vuoteen, plarannut äkkiä läpi jos jotain löytyis,mutta ei.
Kyllä siitä ihan hyviä testejä löytyy mutta sen laatu on huonontunut jos vertaa vaikkapa vuoden 2011 lehtiin.
- karvakämmen pollo
Puhut puppua kirjoitti:
Miksi valehdella?
Minustakin uudistus oli hyvä verrattuna entiseen MikroBittiin, mB on juurikin hyvä tietotekniikan yleislehti.Jaa hyvä, pitänee sitten kaivaa noi pari uusinta tosta hyllystä ja heittäytyä selälleen lueskelemaan.
- karvakämmen pollo
karvakämmen pollo kirjoitti:
Jaa hyvä, pitänee sitten kaivaa noi pari uusinta tosta hyllystä ja heittäytyä selälleen lueskelemaan.
Olihan noissa kahdessa lehdessä jotain, Hifiä on tullut lisää mistä ehdoton jees. Kameroita liikaa, leffa-arvostelut on jääneet pois, musa-arvosteluiden ohella, jep. Linuxista ei ollut sanaakaan, jep. Tietoturva-asioita käsiteltiin riittävästi, mm. vinkit miten wintoosassa voi pankkivierailut hoitaa foliopipopäässä (hyvä asia). Tietoturvaohjelman testi oli lähinnä kertomus siitä, millaisesta tietoturvaohjelmasta on hyvä pitää jos ei tajua asioista muuten yhtään mitään. MSE on henkilölle joka tajuaa, että ominaisuudet löytyy (tai on löydyttävä) käyttöjärjestelmästä itsestään, ei MSE:stä. Siksipä se keveys siinä onkin kun se hoitaa vain sitä miksi se on hankittukin. HÖH
- evp m...
Mulla oli avast se hidasti konetta, essentials on toiminut yli vuoden hyvin.
- nerd1
No se johtuu siitä ett viirus aiheutti ongelmia avastin kanssa. essentials päästää monia viruksia läpi koneeseen välittämättä niistä. PISTE.
- ???????
Avira vai panda?
Panda on ainakin kevyempi ja yksinkertaisempi.
- ?????????????????
Vaihdoin Pandaan, kyllä se taitaa jarrutella vähemmän kuin Avira.
????????????????? kirjoitti:
Vaihdoin Pandaan, kyllä se taitaa jarrutella vähemmän kuin Avira.
Panda käyttää pilvipalvelua hyödykseen joten se vie vähän keskusmuistia ja resursseja.
- ihme palveluita
vapunen kirjoitti:
Panda käyttää pilvipalvelua hyödykseen joten se vie vähän keskusmuistia ja resursseja.
Minkä vuoksi virustorjunta vie vähemmän muistia jos osa siitä on "pilvessä"? Ei se munkaan muisti välttämättä toimi jos olen pilvessä, mutta emmä silloin luokittelisi omaa virustorjuntaa toimivaksi.
ihme palveluita kirjoitti:
Minkä vuoksi virustorjunta vie vähemmän muistia jos osa siitä on "pilvessä"? Ei se munkaan muisti välttämättä toimi jos olen pilvessä, mutta emmä silloin luokittelisi omaa virustorjuntaa toimivaksi.
Varmaankin siksi koska osa sen toiminnoista sijaitsee pilvessä eikä omalla koneella.
- ihme palveluita
vapunen kirjoitti:
Varmaankin siksi koska osa sen toiminnoista sijaitsee pilvessä eikä omalla koneella.
Miten se virustorjunta voi toimia jos ne toiminnot on pilvessä sen sijaan että ne olisi koneen muistissa?
ihme palveluita kirjoitti:
Miten se virustorjunta voi toimia jos ne toiminnot on pilvessä sen sijaan että ne olisi koneen muistissa?
http://www.tietokone.fi/softa/windows/panda_cloud_antivirus_1_5_1_free
Eli ainakin virustunnisteet ovat pilvessä.
- Tyrmääkaikkimaksul..
Itse käytän Avast Free antivirusta
- RokanAntti1
Itsellänikin avast free, essentialsin jälkeen.. (kaikella kunnioituksella. f.e.dzerzhinsky) Mutta sanokaas kuinka saan markkinointiviestien tulon loppumaan kännykkääni!! ??
- TimoTT
Et anna puhelinnumeroasi IHAN jokaiseen netin kissanristiäiskyselyyn?
- eljii
Avastin vaihdoin näinä viikkoina kolmeen läppäriin kun siinä on helpoin käytöstäpoisto DAW-ohjelmien ajon ajaksi: työkalupalkista klikkaus hiirioikealla | suojausten hallinta | "poista käytöstä seuraavaan käynnistykseen asti"
Toissa kesänä vanha Fujitsu oli ihan lamassa kunnes vaihdoin McAfeen Avast'iin Ja kun muistaa laittaa Avastista nämä kohdat: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11272384/#comment-60026748
Niin se suojaa konetta tehokkaammin.- 0hm0
"""Ja kun muistaa laittaa Avastista nämä kohdat: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11272384/#comment-60026748
Niin se suojaa konetta tehokkaammin. """
Tehokkaammin, kuin mikä? - Minä vaan :D
Mulla ainakin on avast ja toimii paljon paremmin kun mikään muu ja on vielä ilmanen :D Avast ja windowsin palomuuri yhdessä on lyömätön yhdistelmä ;)
Mulla on aina ollut avast! ja tulee olemaan jatkossakin, nyt on alla:
avast! Premier 8.0.1482
Ja toimii todella hyvin ja muistia vie alle 20mb, suosittelen todella lämpimästi avast! virusturvia, ei hidasta nettiä ei kaatuile eikä hidasta konetta, todella hieno User Interface ja todella helppo käyttöinen, asetukset on tosi helppo saada mieleisekseen, ainuttakaan huonoa puolta en ole avast! virusturvasta löytänyt vielä.- 0hm0
Delain:
Kerrotko lisää siitä 1/5 bitistä joka tuo sitä tietoturvallisuutta? avast! Premier 8.0.1482
Täysi tietokoneen tarkistus.
Levyt mitä tarkistettiin:
1. Corsair Force GT 2,5" 120GB SSD
2. 7200rpm 2,5" 750GB HDD
Kulunut aika:
3min 53sek
Tarkistettuja tiedostoja/kansioita:
164838/18688
Arvioitu tarkistettu data:
29gb
Kuvakaappaus:
http://imageshack.us/f/811/capturewwd.png/- 9-pallox
Delain:
Älä turhaan kirjoittele tänne, kun et osaa kuitenkaan, etkä muutenkaan ymmärrä mitään näistä asioista.
Opettele kirjoittamaan lyhenteet oikealla tavalla.
Opettele vaikka kymmenjärjestelmä.
Kysy joltain sitten, että mitä eroa on tavulla ja bitillä. Miksi muuten olet ostanut Avastin maksullisen version? Sen ilmaisella versiolla olisi pärjännyt yhtähyvin.
En ole maksanut tästä senttiäkään, netistä saa ladattua patchin mikä siirtää lisenssin päättymispäivän aina 2050 vuoteen saakka =)
- eoe89
Miksi pitää viirus turvaa kun kone on paljon vikkellämpi ilman hidasteita ?
Win palomuuri riittää ! Onhan niitä kevyitäkin virustorjunta ohjelmia kuten Panda. Se ei hidasta koneen käyttöä melkeinpä ollenkaan.
- toiminu
Microsoft Security Essentials 3v käyttäny ei moittimista. Win 7 32-bittinen läppäri.
- MsSEsteri
MsSE hidastaa konetta välillä käsittämättömän paljon, en ymmärrä miten sitä jotkut voivat pitää kevyenä... Usein se rullaa taustalla tekemässä jotain ihan muuta kuin skannausta tai päivityksiä, ja vie puuhissaan hurjasti välimuistia ja prossutehoja. Tietenkin jos on jokin uusinta uutta oleva 4-ydin prossulla ja 10 gigan välimuistilla varustettu pro-masiina, niin homma lienee pyörii ihan sutjakasti.
- 8+19
Joo, mutta voiskohan se riippua myös käyttiksestä? XP-käyttäjät ovat valitelleet MSE:n tukkeavan koneensa. Löytyy tarinaa eri maista pitkin nettiä. Minulla oli MSE hetken aikaa omassa XP-läppärissäni - kohta sai moinen kökkösofta kyytiä ja Avast tuli tilalle.
Mutta, mutta, vaimolla on pienitehoinen läppäri, jossa on Win 7. Siinä taasen MSE pyörii, kuin tyhjää vaan...
Kokeileppa tuota Pandaa. Se ei hidasta konetta läheskään niin paljon.
- kolme plus yhdeksän
Kun olis tarkoitus mennä Aapeliin pelaamaan niin tulee teksti:
Security warning
Do you want to run this application?An application from the location below is reguesting
permission to run.
Click cancel to stop this app or run to allow it to continue.
Uskaltaako siis klikata run jotta pääsee pelaamaan? Uskaltaa painaa.
- kolme plus yhdeksän
Vapunen: Aina sitä sen verran uskaltaa painaa, mutta uskaltaako klikata?
- tyhmä viisaammaksi
Vaihdoin eilen ilmaisen AVAST-virustorjuntaohjelman PANDAN 3 kk:n koeohjelmaan.
Koneen nopeus parani huomattavasti, mutta yksi asia jäi mietityttämään!
Latauksessa tuli mukana kaksi Pandaa: Panda security ja Password Depot 6-Panda Secure Vault Edition. Jälkimmäisen kuonon päällä on "vaakuna", joka ilmoittanee, että jokin ovi on jossain avoinna järjestelmään. Voiko jälkimmäisen "vaakunallisen" kokonaan poistaa, sillä sehän lienee tarpeellinen vain etäkäytössä? Vai saako Pandan kuonon puhdistettua arveluttavasta "vaakunasta". Toivon, että tyhmänä kysyjänä tavoitan viisaan vastaajan!!! Miksi otit sen koeohjelman? Pandasta olisi saatavilla täysin ilmainen Cloud free virustorjunta. http://www.cloudantivirus.com/en/
Suosittelen poistamaan tuon kokeiluversion ja asentamaan tuon ilmaisen. Se on helppokäyttöisempi.- tyhmä viisaammaksi
Hei Vapunen!
Kiitos arvokkaista neuvoistasi. Otin 3 kk:n Pandan kokeiluohjelman tuttavani suosituksesta. Voinee olla nyt kuukauden verran, niin vaihdn sitten suosittelemaasi ilmaiseen Pandan versioon. tyhmä viisaammaksi kirjoitti:
Hei Vapunen!
Kiitos arvokkaista neuvoistasi. Otin 3 kk:n Pandan kokeiluohjelman tuttavani suosituksesta. Voinee olla nyt kuukauden verran, niin vaihdn sitten suosittelemaasi ilmaiseen Pandan versioon.Juu tuo 3 kk kokeiluaika kannattaakin pitää.
Kokeilin kerran tuota Pandan pilviversiota. Ongelma oli se, että koneelta käsin ei saanut yhteyttä Pandan pilveen. Palomuuri(Softapalomuuri) ehkä blokkasi sen, enkä tiennyt mitä porttia Panda käyttää, enkä sitä miten se avataan. Tai sitten, NAT(rautapalomuuri) ei päästänyt sitä läpi. Joka tapauksessa, oli turhan vaikeaa tuo Pandan käyttäminen, niin nyt sitten käytössä Avast.
******** kirjoitti:
Kokeilin kerran tuota Pandan pilviversiota. Ongelma oli se, että koneelta käsin ei saanut yhteyttä Pandan pilveen. Palomuuri(Softapalomuuri) ehkä blokkasi sen, enkä tiennyt mitä porttia Panda käyttää, enkä sitä miten se avataan. Tai sitten, NAT(rautapalomuuri) ei päästänyt sitä läpi. Joka tapauksessa, oli turhan vaikeaa tuo Pandan käyttäminen, niin nyt sitten käytössä Avast.
Pandan käyttäminen on ihan helppoa kunhan vaan poistaa nuo softamuurit koskapa Windowsin oma on nykyään täysin riittävä.
Mutta tuon toisen Panda ohjelman voi siis poistaa.
avast! Premier Sandboxie
- Kaarle Martel
Paras virustorjuntaohjelma on asentaa tietokoneen järjestelmäksi Windowsin sijasta Linux.
- riuttala76
Itse luotin antivir-ohjelmaan monet vuodet mutta sitten aloin epäillä sen luotettavuutta. Ex-avovaimo oli kehunut kovasti Avastia, vaihdoin siihen ja olen ollut siihen hyvin tyyytyväinen.
- Ubuntu vuodesta 2008
Linux käyttöön eikä tarvii konetta hidastaa millään virustorjunnoilla
- Happy Avast User
Kaarle Martel. Linux ei ole virustorjuntaohjelma. Vaan erään käyttöjärjestelmän ydin. Mielenkiiintoista on kuitenkin se, että monet väittävät, että Linuxiin ei muka ole haittaohjelmia. Kuitenkin. voi todeta että kylläpä vain onkin. Android on eräs linux versio, jota käytetään esim tableteissa ja kännyköissä. http://www.theglobeandmail.com/report-on-business/international-business/us-business/android-rises-to-top-in-malware-threats/article9474189/ https://www.computerworld.com/s/article/9223777/Massive_Android_malware_op_may_have_infected_5_million_users
Mutta kysymykseen; Avastia käytän, sekä pc:ssä(Win7 64bit) sekä anroidissa( Samsung kännykkä ja Samsung tabletti. ja olen tyytyväinen :) Avastin android versiot löytyvät Google Playsta.- Myös Avast User
> Kaarle Martel. Linux ei ole virustorjuntaohjelma. Vaan erään käyttöjärjestelmän ydin.
Joo, mutta tuo nyt oli ihan normisuoritus täällä. Kun kysellään ratkaisuja erilaisiin Windows-ongelmiin tai kysytään asiallisesti ohjeita, aina löytyy "viisaita", joiden mielestä ratkaisu kaikkiin ongelmiin on Linuxin asentaminen. Onhan noita. - Windows=Virus
Myös Avast User kirjoitti:
> Kaarle Martel. Linux ei ole virustorjuntaohjelma. Vaan erään käyttöjärjestelmän ydin.
Joo, mutta tuo nyt oli ihan normisuoritus täällä. Kun kysellään ratkaisuja erilaisiin Windows-ongelmiin tai kysytään asiallisesti ohjeita, aina löytyy "viisaita", joiden mielestä ratkaisu kaikkiin ongelmiin on Linuxin asentaminen. Onhan noita.Windowsin käyttäminen on pään takomista kiviseinään. Järjestelmä vuotaa kuin seula eikä sitä mitkään AV-ohjelmat pelasta. Windowsia käyttävät ovat naiiveja - he uskovat markkinamiesten puheita ja tulevat kerta toisensa jälkeen petetyiksi. Jos he aiheuttaisivat haittaohjelmillaan vain itselleen harmia en edes viitsisi kommentoida asiaa täällä. Mutta koska imevät Windows-koneisiinsa haittaohjelmia ovat he samalla hidastamassa koko verkon toimintaa. Windows on IT-maailman syöpä ja siitä olisi jo korkea aika päästä eroon. Verkko kuormittuu jo muutenkin, ei siihen näitä Windows-bottikoneita tarvittaisi pahentamaan tilannetta.
Tosin Avastin Android versio on muutaman kerran tulkinnut suurimman osan ohjelmista haittaohjelmiksi. en tiedä mistä tämä johtuu mutta kännykän uudelleen käynnistys on aina auttanut asiaan.
- Avast User
Riippuu ohjelmista. Joissakin Google Play ohjelmissa todellakin on haittaohjelmia. Kokemukseni mukaan AVG ilmoittaa herkimmin joidenkin ohjelmien olevan haittaohjelmia, tai että niissä on haittaohjelmia.
Mutta kyseessä oli ihan Gmail, Chaton oletusohjelmat jotka tässä Samsungissa oli jo valmiina kun uutena ostin.
- MR-5.4
Teretulmas joukkon.
- tommi15150
Miks koneessa yleensäkin pitää olla välttämättä virustorjunta? Mul on ElisaViihteen F-Secure mikä ei oo ikinä päällä. Kerran vuodessa päivitän sen ja scannaan koneen eikä 5 vuodessa oo tullu mitään. Ihan turhaa keuhkoomista/vertailua koko ohjelmista. Mullekkin kaverit sano jo vuosia sitten että jollen suojaa konetta niin koht pimeenä . Juupajoo, Athlon 4200 paukuttaa kovimpii tuloksii PCMark7:ssa..
- TimoTT
Ei ikinä PÄÄLLÄ?!
Mitä tarkoitat päällä ololla?
Yleensäkin, jos kaupallinen virustutka on edes ASENNETTUNA koneelle, ainakin JOKU osa siitä on aktiivisena taustasuojaamassa (monet jopa silloin, vaikka edes reaaliaikaskannaus ei olisi päällä) ja joita edes tavallinen kuolevainen ei saa edes pois päältä muuten kun poistamalla koko hoidon!
- 1liisi
Onx nää jotaan Windows-juttui?
- erkkinimerkkierkki
http://www.av-test.org/en/home/
miksi mutuilemaan, kun tutkittuakin faktaa löytyy. sieltä voi katsella tuloksia niin tietokonepuolella kuin lännykkäpuolellakin.
win8 koneessa on ilmainen za internet security
kännykässä fsecure maksullinen
jos ei halua maksaa, avast on ylivoimainen kännykässä. - selvä kuin pläkki
Ylivoimaisesti PARAS VIRUSTORJUNTAOHJELMA ON LINUX!
- 3+19
Aprillipäivä?
- %%&//((()))=
Linux.... vai tämä?
http://www.soft-multimedia-ware.com/- Ubuntu on hyvä!
Linux
- Hölökyn
Kai tuosta wintoosan käyttäjien tutkat huutaa?
=)
- riuttala76
Ehdottomasti samaa mieltä. Avast on todella hyvä.
- ottomaani1
Minä myös olen Avastin kannalla. Minuutissa päivttää uudet tunnisteet automaattisesti.
Linuxia ei tarvita mihinkään. - Windows=Virus
ottomaani1 kirjoitti:
Minä myös olen Avastin kannalla. Minuutissa päivttää uudet tunnisteet automaattisesti.
Linuxia ei tarvita mihinkään."Linuxia ei tarvita mihinkään."
Ilman Linuxia ei taitaisi internet toimia ollenkaan. 80% servereistä toimii Linuxilla ja 92% supertietokoneista on Linuxeja. Lisäksi se hallitsee mobiililaitteita n. 60%:n markkinaosuudella. Työasemissa sen osuus on n. 4-5%.
Se on ylivoimainen järjestelmäalusta nopeutensa, vakautensa, turvallisuutensa ja ilmaisuutensa takia. Windows on sen sijaan maksullinen onneton räpellys jota vain ajastaan jälkeenjääneet käyttävät, sellaiset jotka uskovat mainosmiesten jorinoita. Let them swallow viruses and worms.
- K.M.S. OYJ
- saunalahtii
mullapa on saunalahden turvapaketti plus , siin on rookiy-ohjelmien tunnistus ja poisto
- Ilmainen
- tottuus
Yleisen käsitykseni mukaan kaupalliset (virustorjunta)ohjelmat ovat ilmaisia kevyempiä. Sepustuksesassi ei siis ole minkäänlaista järkeä!
- Windows=Virus
Kyllähän se paras virustorjuntaohjelmisto on tämä Linux-ydintä käyttävä käyttöjärjestelmä esim. Linux Mint, Ubuntu, Debian tai SUSE.
- Kaupallinen ohjelma
Bitdefender on paras eikä kone takkua !
- viirus-ville
Mitä useampi ohjelma päällä sen turvallisempi. Jos ei yksi löydä pöpöjä niin jo toinen löytää.
Juurikin toisinpäin eli ei ole turvallista pitää kahta virustorjunta ohjelmaa päällä yhtäaikaa koska ne voivat sekoittaa toisiansa ja hidastaa Windowsia turhaan.
- TimoTT
Totta!
Ja aikanaan monet virustorjuntaohjelmat jopa ESTIVÄT muiden vastaavien asentamisen.
Ja pistetään tähän loppuun nyt "kevennykseksi" vinkki, jolla jokainen voi testata, että toimiiko se (mahdollisesti "erinomainen" piraatti) virussofta ollenkaan!
Etsikää Googlesta hakusanalla EICAR, miten voi testata lähes jokaisen virussoftan toimivuuden!
- avastiakäyttävä
Avastia on aina käyttänyt, ei ole tullut minkäänlaisia pöpöjä koneeseen. Ohjelma on myös kevyt joten ei laita konetta jökkiin.
- Windows Wi**uun
Onkohan tässä kinausketjussa huomioitu lainkaan, että mitä tarkemmin virustutka koneen käy läpi, sitä kauemmin se tietysti kestää.
Kulunut aika on suoraan verrannollinen tarkistuksen tehokkuuteen.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Linuxiin siirtyminen on tehokkain keino välttyä viruksilta.
Omissa Windows-koneissa 8 vuoden ajan käytetty F-Securea, Nortonia, Avastia ja McAfeeta, yksikään ei huomauttanut kertaakaan haittaohjelmista.
Kun siirryin linuxiin, niin virustutka parkaisi saman tien. Koneella olleissa vanhoissa minulle arvokkaissa tiedostoissa oli yhteensä 11 haittaohjelmaa samassa hakemistossa. Näistä yhtäkään ei yksikään yllämainittu "tieturvaohjelma" havainnut.
Tiedostojen sisältö on varmistettu heksakoodista ja analysoitu tietoturvayhtiössä. Haittakoodia on ihan varmasti.
Nämä tiedostot ovat siis lymynneet yli 8 vuotta Windows-koneella ja yksikään virustutka ei ole niitä havainnut.
Mitä nopeuteen tulee, niin kumpi on suurempi haitta :
1. Koneen tarkistus kestää jonkin aikaa ja kone hidastuu 10% (ei pitäisi olla ongelma nykyprosessoreilla)
2. Löytämätön haittaohjelma sekoittaa tärkeät datatiedostot vähän kerrallaan, jolloin sekoitettu data siirtyy myös varmuuskopioihin. Jonkin ajan päästä ei ole mitään keinoa saada tärkeää ehkä välttämätöntäkin dataa takaisin.
PS. Koska olette muuten viimeksi tarkistaneet, että varmuuskopioidut tiedostonne ovat todellakin kunnossa ja niiltä saadaan data takaisin?- Windows Wi**uun
Muistakaa myös se, että "ohjelmaa X käyttäessä ei viruksia ole tullut koneeseen " tarkoittaa todellisuudessa ainoastaan että viruksia ei ole havaittu kyseisellä ohjelmalla. Koneessa voi silti muhia vaikka mitä.
Silloin tällöin on hyvä ajaa web-selaimen kautta vaikka Nortonen, F-Securen ja jonkun muun skannaukset läpi. Muistakaa kuitenkin että kaikenlaisten pilipalitarkistusohjelmien käyttäminen tarkoittaa ainoastaan sitä, että te annatte ulkopuolisille luvan käydä läpi koko kovalevynne sisältö.
Erittäin hyvä tapa on muutaman kuukauden välein buutata kone live-rompulta, jossa on linux tms vastaava sekä virustutka. Silloin voi tarkistaa koko kiintolevyn ilman että koneen käynnistyessä muistiin latautuva piilottamisohjelma estää normaalin virustutkan toiminnan.
Siis myös teidän salasananne ja muut yksityiset tiedot...
- Mac käyttäjä
Mikä se AntiVirus on oikein? ;)
Sinun ei tarvitse välittää. Maceissä on virustorjunta valmiina sisäänrakennettuna samalla tavalla kuin uusissa Windowseissakin.
http://www.macworld.com/article/1142457/snowleopard_malware.html
- Operaattori Nupox
Virukset torjuntineen on täysin laillista kansainvälistä liiketoimintaa joko tietokonefirmojen lomassa tai ei.Kuinka ne muuten olisivat vuodesta toiseen häiritsemässä.
- Hyupättiin silmille!
Otin joskus ilmaisen avast virusten torjunnan,sain tublasti maksavan yritys virusten torjunnan. Laskuttajat olivat toinen irlannissa ehkä ja toinen maapallon toisella puolella kait Brasiliassa.Pankki oli vain välittänyt laskut tietämättään paremmin minne ne menivät? Se oli se ilmainen Avastin Virustorjunta.Ei kinata,suosittelen vain hyppäämään samaan kaivoon.
- http://adf.ly/OP2q5
- MRMACAFEE
Täällä vaihdettiin linuxiin. Vaikka koneessa oli "normi" käyttäjä nuorisolla ja järjestelmänvalvojan salasana vain minulla tuli selainkaappareita ym roinaa koneelle. Nämä on niitä joita ei edes voi estää asentumasta vaikka klikkaat ruksia..
Viimeinen tuli koneeseen jossa oli MSE virusturva.
Nyt kun pelaa katsomot ja netflixit niin kaikissa kolmessa koneessa pyörii linuxit..
Kaikki toimii mitä tarvitaan koneella tehdä ja eikä tarvii virus, eheytys ym ohjelmia
pyörittää ja käyttis on parempi kun yhden koneen windows 8 joka on pirun tyhmästi tehty tilkkutäkki ..- Ei toimi linuks
Miten se MTV-3 katsomo näkyy linuksissa? Kerro toki....heh heh heh....
- Linux toimii
Ei toimi linuks kirjoitti:
Miten se MTV-3 katsomo näkyy linuksissa? Kerro toki....heh heh heh....
Katsomo toimii netflix sovelluksella . Että heh heeh ehhe hhe vaaan itsellesi
- turva kohillaan
Tuota virusongelmaa näyttää vaan olevan. Kun siirryin käyttämään noin 3-4 vuotta sitten Avast Free virustorjuntaa niin ei ole viruksia näkynyt, palomuurina Windowsin oma, aikaisempi oli maksullinen F-secure ja niitä viruksia oli silloin tuon tuostakin koneella.
Näin se vaan on minun koneellani ollut ja monenlaisilla sivuilla on tullut hästättyä. - GoeSJ
avast! -ohjelmaa kannatan.
lataan itse täältä:
http://www.download.fi/tietoturva/virustorjunta/avast_free_suomeksi.cfm
avast! on ilmainen. - okk...
mse on hyvä ja nopea... sulla kuule jätkä on aik paskat vertailut :D just saying
- seer52
Minä kannatan taas Norton 360-pakettia, on pysynyt virukset ym. kummajaiset koneelta pois.
- PPAP2
minä kannatan puolestani edelleen vastuunottoa omasta nettikäyttäytymisestä. kun käyttäytyminen on kunnossa niin mikä tahansa nykyainen haittistorjunta pelaa.
- Järkeä surffaillessa
Minulla essentials ja yli 7vuotta ilman ensimmäistäkään haittaohjelmaa! Toki muitakin virustorjunta ohjelmia on ollut, mutta silti. Tää on kevyt.
- Grappa
Ei varmastikaan ole ollut. Essentials on sen verran kömpelö, ettei edes kaikkia haittoja tunnista. Tietokoneen virusturva on siksi tärkeä asia, jo toistenkin käyttäjien kannalta, ettei sen kanssa ole syytä kursailla.
Käytän itse maksullista ohjelmaa eräänlaisen virusbakuutuksen kanssa. Näin saan myös asiantuntija-apua maksutta tarvitessani kaikenmaailman pöpöjen poistoon.
Ilmaista ja hyvää ei ole, mutta parhaimmaksi olen kokenut AVASTin. Grappa kirjoitti:
Ei varmastikaan ole ollut. Essentials on sen verran kömpelö, ettei edes kaikkia haittoja tunnista. Tietokoneen virusturva on siksi tärkeä asia, jo toistenkin käyttäjien kannalta, ettei sen kanssa ole syytä kursailla.
Käytän itse maksullista ohjelmaa eräänlaisen virusbakuutuksen kanssa. Näin saan myös asiantuntija-apua maksutta tarvitessani kaikenmaailman pöpöjen poistoon.
Ilmaista ja hyvää ei ole, mutta parhaimmaksi olen kokenut AVASTin.Ei ole mahdollista koska MSE julkaistiin vuonna 2009. Haittaohjelmat eivät itsestään tule koneelle eli jos pitää tietoturvasta hyvää huolta niin voi pärjätä jopa ilman virustorjuntaa.
Virustorjuntaohjelma on vain apuna.- SebastianLenox
vapunen kirjoitti:
Ei ole mahdollista koska MSE julkaistiin vuonna 2009. Haittaohjelmat eivät itsestään tule koneelle eli jos pitää tietoturvasta hyvää huolta niin voi pärjätä jopa ilman virustorjuntaa.
Virustorjuntaohjelma on vain apuna.No mitkä ovat ne tietoturvan kolme "kulmakiveä"?
- kaikki ne on roskaa
onko virusohjelmaa joka ei asenna kaikkea taustasontaa kuten shedule, real tine protection jne jne jne? eli ohjelmaa jolla voi silloin tällöin scannata koneen ja lataaniaan zip paketteja
Malwarebytes:
http://www.malwarebytes.org/
Asennusvaiheen päätyttyä ota ruksi pois "Kokeiluversio" kohdasta.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan864540Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan333299- 1712661
- 142228
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281512Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631386Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131170- 741019
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38970Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13892