Hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?" Jaak.4:12.
Päivän Sana 7. tammikuuta 2013 on Jaakobin kirjeestä 4:11-12.
Keskustele helluntailaisuudesta (=palstan otsikko) tai uskosta yleensä, ÄLÄ helluntailaisista tai yleensä palstan kirjoittajista.
Oppia ja sen opettajaa ei aina ole helppo keskustelussa erottaa toisistaan, mutta silti tulee keskittyä oppiin, ei opettajaan.
En ole mode enkä luotsi, mutta siitä olen varma, että Päivän Sana sisältää vahvaa luotsausta niille keskustelijoille, jotka ovat oikealta kurssilta pois poikenneet; muutamat suoranaisen armottoman henkilöjahdin harhapoluille.
"Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut: se on joka aamu uusi, ja suuri on Hänen uskollisuutensa.
Koetelkaamme teitämme, tutkikaamme niitä ja palatkaamme Herran tykö."
Valitusvirret 3:22,23,40
"Yksi on lainsäätäjä ja tuomari,
35
102
Vastaukset
- k.kiusaantunut
Hyviä Raamatunlauseita.
Tässä viestissä on paljon rauhallisempi meininki kuin tuolla toisaalla, joissa näitä sinun tekstejäsi puidaan. Selän takana...
Siellä ei muutamaa opettajaa ja opinkappaletta saa arvostella tai kyseenalaistaa. Uskonlahkon johtajat suuttuvat.
Olen tainnut jo heidät suututtaa, pelottavaa.
Tuo on hyvä ohje"Koetelkaa teitämme, tutkikaamme niitä ja palatkaamme Herran tykö."
Toivon että voisin vielä löytää sen Herran että voisin palata.
Teiden koettelu ja tutkiminen onnistuu, ei aina mene niin nappiin.Kaikkea opetusta on lupa koetella ja arvostella. Raamatussa meitä kehotetaan koettelemaan kaikki ja pitämään se, mikä hyvää on. 1.Tess.5:21.
Olkoon mikä tahansa lössi tai kuppikunta tai opettaja, kaikkien opetusta ja ohjausta on syytä koetella Jumalan Sanalla.
Aika vaarallista on, jos jollain on esittää niin 'täydellinen setti' hengellistä opetusta, ettei sitä ole varaa tutkia ja koetella Sanan valossa. Itse ainakin olen alamainen Jumalan Sanalle.
Kuningas Daavid oli nöyrä ihminen Jumalan edessä. Sen voi päätellä vaikkapa hänen sanoistaan Psalmissa 139:
139:23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
139:24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle."
Saakoon hyvä Jumala tutkia ja koetella meidän sydämemme salaisimmatkin ajatukset. Johtakoon Herra armossaan meitä niin, että voisimme tulla ohjatuiksi kaikissa asioissa Pelastajamme Jeesuksen Kristuksen seuraajiksi, totuudessa.
>>Toivon että voisin vielä löytää sen Herran että voisin palata.- eri merkki
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kaikkea opetusta on lupa koetella ja arvostella. Raamatussa meitä kehotetaan koettelemaan kaikki ja pitämään se, mikä hyvää on. 1.Tess.5:21.
Olkoon mikä tahansa lössi tai kuppikunta tai opettaja, kaikkien opetusta ja ohjausta on syytä koetella Jumalan Sanalla.
Aika vaarallista on, jos jollain on esittää niin 'täydellinen setti' hengellistä opetusta, ettei sitä ole varaa tutkia ja koetella Sanan valossa. Itse ainakin olen alamainen Jumalan Sanalle.
Kuningas Daavid oli nöyrä ihminen Jumalan edessä. Sen voi päätellä vaikkapa hänen sanoistaan Psalmissa 139:
139:23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
139:24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle."
Saakoon hyvä Jumala tutkia ja koetella meidän sydämemme salaisimmatkin ajatukset. Johtakoon Herra armossaan meitä niin, että voisimme tulla ohjatuiksi kaikissa asioissa Pelastajamme Jeesuksen Kristuksen seuraajiksi, totuudessa.
>>Toivon että voisin vielä löytää sen Herran että voisin palata.Semper onkin koetellut jo monta sapattia, kumpi on parempi, sabatti-Jumalan luomisen muistomerkki, vaikp sunnuntai , pedon vallan merkki!
Hän on tietääkseni valinnut Jumalan vallan merkin? t. B
" Ja Jeesus meni tapana mukaan ,sunnuntaina, ätsh.. ei kun sapattina synagookaan ja nousi lukemaan!..Mene ja tee sinä samoin! - sovitus merkki
eri merkki kirjoitti:
Semper onkin koetellut jo monta sapattia, kumpi on parempi, sabatti-Jumalan luomisen muistomerkki, vaikp sunnuntai , pedon vallan merkki!
Hän on tietääkseni valinnut Jumalan vallan merkin? t. B
" Ja Jeesus meni tapana mukaan ,sunnuntaina, ätsh.. ei kun sapattina synagookaan ja nousi lukemaan!..Mene ja tee sinä samoin!Sapatin vietolla ei ole mitään merkitystä pelastumiselle, sen sijaan Jeesuksen sovitustyöllä on. Miten siihen suhtaudumme, elämmekö vain siitä, ja jatkuvasti. nim, eri merkki
- 1234567...
sovitus merkki kirjoitti:
Sapatin vietolla ei ole mitään merkitystä pelastumiselle, sen sijaan Jeesuksen sovitustyöllä on. Miten siihen suhtaudumme, elämmekö vain siitä, ja jatkuvasti. nim, eri merkki
Nimimerkille sovitus ja merkki. . . Johan alkoi tulla puuta ja heinää. Vai ei ole Jumalan siunaamalla ja pyhittämällä sapatilla, joka on Jumalan merkki mielestäsi mitään merkitystä pelastumiselle.
Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. Heitä pois sinäkin peite silmiltäsi ja usko Sapatin Herraan Jeesukseen.
- k.kiusaantunut
Sitä jään odottamaan.
Näin uskosta osattomana nuo"täydellisen setin"tarjoajat, joiden kritisoimisesta sinua on syytetty(mm.jaikal, ja minulla ved.2, l-h)painostavat minua tekemään ratkaisu.
Myös uskovaiset ystävät ovat painostaneet minua ratkaisuun, ja olen sen halunnut tehdä.
Olen huomannut että usko on vähän samantapaista kuin luottaminen, ja ne eivät ole sellaisia tunteita joita voi itse hallita. Ei voi pakottaa itseään luottamaan Jumalaan, ja siitähän uskosta on loppuviimein kyse.
Greeen mellastaa ketjuissa monesti sitä kun olet sanonut olevasi palstalla tutkailemassa harhaopettajien pyydyksiä, jotta voisit ne "kajauttaa kuuluville että muutkin voisivat varoa". Heh,
Varsinkin jaikalin kohdalla olet tehnyt oikein.
Häneen sopii se Raamatun opetus jossa Jeesus sanoo taivasten valtakunnan olevan lastenkaltaisten.
Jaikal on lasten kaltainen.
Hänen Jeesuksensa tekee betoniakin työmaalla kun se loppuu.
Lapset uskovat tuollaisiin.
Jos hänen opetuksensa mukaan eläisin minusta tulisi hullu.
On vain pelkästään hyvä että arvostelet mm.hänen oppia.
Puhutte samaa kieltä, kun teillä on tuo Raamattu, jatka. - greeeeen
Siispä hieman näytettä siitä, miten aloittaja itse toimii vastoin muille lukemiaan ohjeita ->
>>Hieman asiaa karkeistaen sanottakoon, että Paavali oli reaalikilvoittelija eikä mikään märkäkorvanäyttelijä sinun tai Tänän tai jaikalin tapaan. Jaikalhan ei ilmeisesti muuhun tosissaan pyrikään kuin taiteellisen ja teatraalisen vaikutelman hiontaan ja viimeistelyyn.>Jaikalin teflonpuhtaus, 'sielu puhdas kuin Jeesuksella' on luonnollisesti markkinamiehen
petkutus. Se on yritys kupata hyväuskoisilta hölmöiltä suosiota, myöhemmin ehkä rahaa.>Jaikalin iltasadut
Hellitä nyt jo tältä päivältä, satu-seppona et tee itseäsi uskottavaksi.>Jaikalin pinnallinen ja andymäisen petollinen "synnittömyys"–oppi edustaa tyypillistä
korvasyyhyjä palvelevaa lume-evankeliumia, jonka perustana ei ole Jumalan sana.>Jaikal osaa Raamattunsa siinä määrin hyvin, että hän pystyy aina arvostelun kohteeksi joutuessaan jotenkuten mukautumaan kuin saippuapala sille opinkulmalle, joka kulloinkin on mielekkäintä sen turvaamiseksi, että hän näyttäisi raamatulliselta opinjakajalta.- k.kiusaantunut
Hahhahahhaa!(anteeksi)Hyvä, Semper.. Ja greeen:
Kuule, kirjoitin sinulle vastauksen ketjuusi.
Sinä laitoit minulle jotain "vanhan ihmisen poisriisumesta."
Olen nyt monta vuotta mm.jaikalin kanssa soutanut ja huopanut tätä uskoa.
Mietin: jos alkaisin täällä, esim.miehelleni puhumaan "otan nyt vanhan ihmisen pois, riisun sen", niin... minulla ei olisi kohta enää miestä.
Hän on kirkosta eronnut ateisti.
Rakastan häntä, en voi siis tulla uskoon, hän pitäisi minua hulluna, jos alkaisin puhumaan niin kuin te.
Ette kait tekään aina tuollaisia ole..:(
Yritän kovasti ymmärtää teitä. - k.kiusaantunut
k.kiusaantunut kirjoitti:
Hahhahahhaa!(anteeksi)Hyvä, Semper.. Ja greeen:
Kuule, kirjoitin sinulle vastauksen ketjuusi.
Sinä laitoit minulle jotain "vanhan ihmisen poisriisumesta."
Olen nyt monta vuotta mm.jaikalin kanssa soutanut ja huopanut tätä uskoa.
Mietin: jos alkaisin täällä, esim.miehelleni puhumaan "otan nyt vanhan ihmisen pois, riisun sen", niin... minulla ei olisi kohta enää miestä.
Hän on kirkosta eronnut ateisti.
Rakastan häntä, en voi siis tulla uskoon, hän pitäisi minua hulluna, jos alkaisin puhumaan niin kuin te.
Ette kait tekään aina tuollaisia ole..:(
Yritän kovasti ymmärtää teitä.PS. Luin ajatuksella nuo Semperin tekstit Jaikalille.
Hän ajattelee Jaikalista täsmälleen samoin kuin minä.
Ps. Olen valmis tulemaan uskoon, tekemään parannuksen, mutta ei tuolla kapulakielellä."Vanhan ihmisen poisriisuminen".. huh-huh.
"Lihan kuolettaminen"... ei-ei..äitini on kaupassa ja tuo minulle sieltä jauheLIHApaketin, ja maitoa ym.
Elkää puhuko minulle "lihasta", kun siitä tulee mieleen ruoka.
Mutta uskoon tahdon tulla. Kieltämättä vaikutan noissa "valituissa paloissa" arvostelevalta.
Palstalla voimallisesti markkinoitu uskovan synnittömyys ts. "pinnallinen teflonpuhtaus" sai minut tuolloin esittämään oman näkemykseni selkokielisessä muodossa.
Voin vakuuttaa, etten ole missään vaiheessa tuntenut jaikalia (enkä sinuakaan) kohtaan vihamielisiä tunteita. Se nyt vaan ON Jumalan armoa se. Totuuden puolesta ei voi todistaa hyssyttelemällä, vaan tekemällä suoraan selväksi sen, minkä oikeaksi näkee.
"Oppia ja sen opettajaa ei aina ole helppo keskustelussa erottaa toisistaan, mutta silti tulee keskittyä oppiin, ei opettajaan." Näin kirjoitan tämän ketjun aloituksessa ja siitä haluan pitää kiinni.- k.kiusaantunut
Kieltämättä vaikutan noissa "valituissa paloissa" arvostelevalta.
Palstalla voimallisesti markkinoitu uskovan synnittömyys ts. "pinnallinen teflonpuhtaus" sai minut tuolloin esittämään oman näkemykseni selkokielisessä muodossa.
Voin vakuuttaa, etten ole missään vaiheessa tuntenut jaikalia (enkä sinuakaan) kohtaan vihamielisiä tunteita. Se nyt vaan ON Jumalan armoa se. Totuuden puolesta ei voi todistaa hyssyttelemällä, vaan tekemällä suoraan selväksi sen, minkä oikeaksi näkee.
"Oppia ja sen opettajaa ei aina ole helppo keskustelussa erottaa toisistaan, mutta silti tulee keskittyä oppiin, ei opettajaan." Näin kirjoitan tämän ketjun aloituksessa ja siitä haluan pitää kiinni.Sanoit jaikalista oikeat asiat. Hän on kuin saippuapala josta ei saa kiinni.
Sanoin miehelleni että haluan tulla uskoon ja riisua vanhan ihmisen palstalaisten oppien mukaan.
Mieheni nauroi vain ja sanoi että"Jeesus on mielisairas."
Nih. Te täällä revitte sitä Jeesusta. Greenin mielestä sinä palvelet pahaa, ja sinä sanot palvelevasi Jeesusta. Mutta toisten mielestä sinulla ei ole Jeesusta, vaan palvelet pahaa.
Niin, että mitä se Jeesus tästä on mieltä? Ja kannattako sitä lähteä seuraamaan ollenkaan? - greeeeen
Kieltämättä vaikutan noissa "valituissa paloissa" arvostelevalta.
"Oppia ja sen opettajaa ei aina ole helppo keskustelussa erottaa toisistaan, mutta silti tulee keskittyä oppiin, ei opettajaan." Näin kirjoitan tämän ketjun aloituksessa ja siitä haluan pitää kiinni.Nämä "valitut palat" ovat osa hedelmistäsi, jotka paljastavat sisimpäsi todellisen tilan, siitä sinä et, Semper, pääse yhtään mihinkään.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
(Matt. 7:15-20) - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Nämä "valitut palat" ovat osa hedelmistäsi, jotka paljastavat sisimpäsi todellisen tilan, siitä sinä et, Semper, pääse yhtään mihinkään.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
(Matt. 7:15-20)Ja kaikkien, lukuisien muista uskovista kirjoittamiesi rumien viestiesi jälkeen olet kirjoittanut palstalle vielä tällaisen läpinäkyvän valheen ->
>>Semper.Fidelis
1.3.2012 16:05
Tapani ei ole ottaa kantaa henkilöön, vaan siihen, mitä kukin tuo esiin keskustelussa. - Vesiripuli
greeeeen kirjoitti:
Ja kaikkien, lukuisien muista uskovista kirjoittamiesi rumien viestiesi jälkeen olet kirjoittanut palstalle vielä tällaisen läpinäkyvän valheen ->
>>Semper.Fidelis
1.3.2012 16:05
Tapani ei ole ottaa kantaa henkilöön, vaan siihen, mitä kukin tuo esiin keskustelussa.Viittauksia omaan persoonaasi et halua kommentoida, mutta hampaisiisi hankitun ihmisen persoonaa voit kommentoida loputtomasti. Etkö itsekään ymmärrä toimintasi moraalittomuutta? Olisit varmasti riemastuttavaa kahvitteluseuraa:
"Muistatko mitä sanoit klo 14.54 16.tammikuuta vuonna 1999? Minä muistan! Ja sen takia olet sitä tätä tuota ja tuota!" Hyvänen aika! Jospa täälläkin voisi keskustella vain omalla nimellään, niin tätäkään "väkevää" keskustelua ei koskaan oltaisi käyty. Vesiripuli kirjoitti:
Viittauksia omaan persoonaasi et halua kommentoida, mutta hampaisiisi hankitun ihmisen persoonaa voit kommentoida loputtomasti. Etkö itsekään ymmärrä toimintasi moraalittomuutta? Olisit varmasti riemastuttavaa kahvitteluseuraa:
"Muistatko mitä sanoit klo 14.54 16.tammikuuta vuonna 1999? Minä muistan! Ja sen takia olet sitä tätä tuota ja tuota!" Hyvänen aika! Jospa täälläkin voisi keskustella vain omalla nimellään, niin tätäkään "väkevää" keskustelua ei koskaan oltaisi käyty.Mutta nyt oli kyse semperin opista mitä ja mistä hän haluaa keskustella ja sitä olemmekin,, mutta silloin hän vihastuu ja alkaa pilkkata !! Sitten kehtaa vielä tehdä aloituxen ja kehottaa toisia keskustella opista.. hiiiiiiiiiiiiii ei muuta voi kun hiiiiiiiiiiiii
semperi texti ---> Oppia ja sen opettajaa ei aina ole helppo keskustelussa erottaa toisistaan, mutta silti tulee keskittyä oppiin, ei opettajaan.- Ved.2
Vesiripuli kirjoitti:
Viittauksia omaan persoonaasi et halua kommentoida, mutta hampaisiisi hankitun ihmisen persoonaa voit kommentoida loputtomasti. Etkö itsekään ymmärrä toimintasi moraalittomuutta? Olisit varmasti riemastuttavaa kahvitteluseuraa:
"Muistatko mitä sanoit klo 14.54 16.tammikuuta vuonna 1999? Minä muistan! Ja sen takia olet sitä tätä tuota ja tuota!" Hyvänen aika! Jospa täälläkin voisi keskustella vain omalla nimellään, niin tätäkään "väkevää" keskustelua ei koskaan oltaisi käyty.Ymmärrän osaltani Greeniä. Mutta yhtäältä hän voisi olla myös minun kimpussani. Vaikka onkin linkittänyt kommentteja minua vastaan. Ikään kuin saadakseen puolelleen saman henkisiä saman kohtalon omaavia.
Jos Green olisi itse uudestisyntynyt, niin lopettaisi hedelmättömän ajojahtinsa. Uskova ei ala kyseisen tyyppiseen ajojahtiin. Vaikka olemmekin, kumpikin kohdanneet pilkkaa ja vainoa. Tämä on ihan perusprinsiippi, vaikkei sitä näilläkään palstoilla ymmärtetä.
"Kaikki jotka haluavat palvella Jeesusta Kristusta, joutuvat vainottaviksi". Mutta siihen täytyy olla ihan erityinen armoitus.
Jos ei tätä ymmärrä, niin ei voi olettaa¨, että ymmärtäisi muitakaan uskonasioita .En kuitenkaan väitä, että kukaan tai ketään olisi vainottu. Mutta pitäisi myös ymmärtää, mitä vaino on itsesään!? Miten se ilmenee. Siitä voi poimia havaintoja juutalasivainoja koskevista dokumenteista. Harva kristitty osaa vetää yhteyksiä niihin.
Nimittäin "vaino" kertoo enemmän suhteesta Jumalaan, kuin erihenkisyys, tai mielipiteet näillä palstoilla. Sitäpaitsi tämänkään palstan kommentit eivät ole Jumalasta. Ei Jumala olen riitahenkien keskellä! - Mene nyt Savonarola
savonarola kirjoitti:
Mutta nyt oli kyse semperin opista mitä ja mistä hän haluaa keskustella ja sitä olemmekin,, mutta silloin hän vihastuu ja alkaa pilkkata !! Sitten kehtaa vielä tehdä aloituxen ja kehottaa toisia keskustella opista.. hiiiiiiiiiiiiii ei muuta voi kun hiiiiiiiiiiiii
semperi texti ---> Oppia ja sen opettajaa ei aina ole helppo keskustelussa erottaa toisistaan, mutta silti tulee keskittyä oppiin, ei opettajaan.jollekin muulle palstalle, jos et pysty vastaanottamaan mitään muuta, kuin sen, miten
itse asioista ymmärrät - Suomenkielesi on muutenkin niin vaikeaselkoista, että se saa aikaan enemmän väärinkäsityksiä, kuin kenenkään muun kirjoitukset tällä palstalla!!! - Yhdyn täysin
Ved.2 kirjoitti:
Ymmärrän osaltani Greeniä. Mutta yhtäältä hän voisi olla myös minun kimpussani. Vaikka onkin linkittänyt kommentteja minua vastaan. Ikään kuin saadakseen puolelleen saman henkisiä saman kohtalon omaavia.
Jos Green olisi itse uudestisyntynyt, niin lopettaisi hedelmättömän ajojahtinsa. Uskova ei ala kyseisen tyyppiseen ajojahtiin. Vaikka olemmekin, kumpikin kohdanneet pilkkaa ja vainoa. Tämä on ihan perusprinsiippi, vaikkei sitä näilläkään palstoilla ymmärtetä.
"Kaikki jotka haluavat palvella Jeesusta Kristusta, joutuvat vainottaviksi". Mutta siihen täytyy olla ihan erityinen armoitus.
Jos ei tätä ymmärrä, niin ei voi olettaa¨, että ymmärtäisi muitakaan uskonasioita .En kuitenkaan väitä, että kukaan tai ketään olisi vainottu. Mutta pitäisi myös ymmärtää, mitä vaino on itsesään!? Miten se ilmenee. Siitä voi poimia havaintoja juutalasivainoja koskevista dokumenteista. Harva kristitty osaa vetää yhteyksiä niihin.
Nimittäin "vaino" kertoo enemmän suhteesta Jumalaan, kuin erihenkisyys, tai mielipiteet näillä palstoilla. Sitäpaitsi tämänkään palstan kommentit eivät ole Jumalasta. Ei Jumala olen riitahenkien keskellä!edelliseen kirjoitukseen tuossa:"Uskova ei ala kyseisen tyyppiseen ajojahtiin"!!!
Kukaan Jumalan lapsi ei käyttäydy tuollatavoin! Jos joku haluaa tietää sen, mihin toisen usko perustuu, niin hän voi vastata siihen,- ilman - että odottaa muiden mielipidettä asiaan tai pyrkii provosoimaan tai tuomitsemaan toisia! Nöyryys saa aikaan sen, että me olemme valmiita kuulemaan toisia ja vastaamaan toisille sen, mitä itse ajattelemme - - tämä palsta on täynnään niitä, jotka pyrkivät pätemään ja osoittamaan omaa viisauttaan, mutta - - se ei ole sama asia, kuin se, että uskovina olisimme vuorovaikutussuhteessa toisiimme ja rakastaisimme toinen toistamme.
Me tarvitsemme toinen toistamme ja siksi meidän tulee pyrkiä, että pystyä siihen, että me vastaanotamme, että vastavuoroisesti vastaamme toistemme näkemyksiin ja siihen, mitä olemme Raamatusta - oman henkilökohtaisen uskomme kautta - tulleet ymmärtämään - mikäli me olemme sitämieltä, että olemme uudestisyntyneet ja uskossa Jeesukseen Kristukseen,
Monet väittävät olevansa uskossa, mutta eivät ole koskaan kokeneet synnintuntoa, eivätkä uudestisyntymää, vaan heidät on kasvatettu ja opetettu siihen ja sellaisten
kanssa on täysin mahdotonta vaihtaa ajatuksiaan..he kun uskovat tulleensa uskoon, että pelastetuiksi lapsikasteessa, josta hei eivät tiedä yhtään mitään. Heidän kanssaan ei kannata väitellä, eikä heidän kommentteihinsa vastata, koska he eivät tiedä muusta. - greeeeen
Ved.2 kirjoitti:
Ymmärrän osaltani Greeniä. Mutta yhtäältä hän voisi olla myös minun kimpussani. Vaikka onkin linkittänyt kommentteja minua vastaan. Ikään kuin saadakseen puolelleen saman henkisiä saman kohtalon omaavia.
Nimittäin "vaino" kertoo enemmän suhteesta Jumalaan, kuin erihenkisyys, tai mielipiteet näillä palstoilla. Sitäpaitsi tämänkään palstan kommentit eivät ole Jumalasta. Ei Jumala olen riitahenkien keskellä!Ved. 2, olen linkittänyt Semperin kirjoittamia, sinuun kohdistuneita pilkallisia kommentteja palstalle ihan tästä syystä ->
>>Minä kerron sinulle tässä syyni ottaa esille ko. törkyviestit. Se löytyy suoraan Raamatusta:
(Matt. 7:15-18)
Semper sanoo pyydelleensä anteeksi loukkaavaa ja sopimatonta kielenkäyttöään, mutta se ei muuta miksikään tuota Raamatun totuutta. Hedelmät ovat esillä jo, eivätkä ne kieli Jumalasta syntymisestä. - armon matkalainen
greeeeen kirjoitti:
Nämä "valitut palat" ovat osa hedelmistäsi, jotka paljastavat sisimpäsi todellisen tilan, siitä sinä et, Semper, pääse yhtään mihinkään.
(Matt. 7:15-20)Hei paljon sinä green, kirjoittelet, mutta mikä sinun todellinen sanomasi oikein on ? jos oikeen muistan, olet sanonut, että Jeesuksen sovitusta ei enää tarvita, kun kerran läpikäyty ? Jeesuksen sovintoverestä ei puhuta enää ? se ei riitä, pitää olla puhdistus ja pyhitys, ( kuka puhdistaa, ja pyhittää) ?sitten. Eikö Pyhä Henki kirkasta jatkuvasti Jeesusta ja Hänen sovintotyötään sinulle ? koen että sitä et tarvitse enää, koska et lankeile , et ainakaan tunnusta ?. Kuitenkin pyhitys on jatkuvaa uskonkautta tapahtuvaa sisäistä elämänyhteyttä Jumalan kanssa. Eikä itsensä ylistämistä ( hyvillä teoilla) vaan, rakkaudessa tapahtuvaa lähimmäisen palvelemista, niinkuin oli Jeesuksen elämäkin.
- greeeeen
armon matkalainen kirjoitti:
Hei paljon sinä green, kirjoittelet, mutta mikä sinun todellinen sanomasi oikein on ? jos oikeen muistan, olet sanonut, että Jeesuksen sovitusta ei enää tarvita, kun kerran läpikäyty ? Jeesuksen sovintoverestä ei puhuta enää ? se ei riitä, pitää olla puhdistus ja pyhitys, ( kuka puhdistaa, ja pyhittää) ?sitten. Eikö Pyhä Henki kirkasta jatkuvasti Jeesusta ja Hänen sovintotyötään sinulle ? koen että sitä et tarvitse enää, koska et lankeile , et ainakaan tunnusta ?. Kuitenkin pyhitys on jatkuvaa uskonkautta tapahtuvaa sisäistä elämänyhteyttä Jumalan kanssa. Eikä itsensä ylistämistä ( hyvillä teoilla) vaan, rakkaudessa tapahtuvaa lähimmäisen palvelemista, niinkuin oli Jeesuksen elämäkin.
Sovitusta tarvitaan aina. Kristusta tarvitaan aina.
Uhria ei tarvita siellä, missä synnit on anteeksi annettu.
- Jaak.4:11-12
PANETTELU ON LOPETETTAVA.
Jaakob käskee uskovia lopettamaan toistensa panettelun, arvostelumielisen toisiaan vastaan puhumisen (vrt. kolmas luku) Tälläinen käytös ei ole seurausta elävästä uskosta.
KIELLON SYY.
Pahan puhuminen ei ole synnillistä vain siksi, että se kohdistuu uskonveljiin, vaan myös siksi, että se kohdistuu Jumalan lakiin.
Oikeastaan panettelija tuomitsee Jumalan lain ja asettuu sen yläpuolelle.
Vain Jumalalla on lainanantajana ja tuomarina oikeus tuomita ihmisiä.
Vain Hänellä on valta "pelastaa ja hukuttaa".
Lähimmäisensä tuomitsevalla ei tätä valtaa ole, joten tämän vallan anastaessaan hän samalla rikkoo lain.- Ved.2
Näin itsekin olen kokenut. Ja jos itse olen tähän syyllistynyt, niin olen rikkonut tätä lakia vastaan. Vain Hänellä on valta tuomita ja/tai armahtaa.
Kuka pelastaa minut tästä synnin ruumiista? Sanoi Paavali.- Jeesus nasaretilainen. - Nimim.Ved2
Ved.2 kirjoitti:
Näin itsekin olen kokenut. Ja jos itse olen tähän syyllistynyt, niin olen rikkonut tätä lakia vastaan. Vain Hänellä on valta tuomita ja/tai armahtaa.
Kuka pelastaa minut tästä synnin ruumiista? Sanoi Paavali.- Jeesus nasaretilainen.Olet palstalle tervetullut!
Niinkuin olet huomannut, niin täällä on eräitä, jotka ovat omaksuneet toisten tuomitsemisen ja "oikean tavan" uskoontulemiselle ja uskossa olemiselle
- eikä kyse ole suinkaan nimim. Semper.Fidelsistä, vaan parista muusta,
jotka pyrkivät ystävineen valtaamaan tämän helluntailaisuuspalstan. - Ved.2
Nimim.Ved2 kirjoitti:
Olet palstalle tervetullut!
Niinkuin olet huomannut, niin täällä on eräitä, jotka ovat omaksuneet toisten tuomitsemisen ja "oikean tavan" uskoontulemiselle ja uskossa olemiselle
- eikä kyse ole suinkaan nimim. Semper.Fidelsistä, vaan parista muusta,
jotka pyrkivät ystävineen valtaamaan tämän helluntailaisuuspalstan.Ei niin, kyllä tämä yleinen ilmapiiri kertoo ihaan tarpeeksi uskoontulleelle. Nyt vaan olisi tärkeää julistaa näille eksyneille lampaille, että Jumala on rakkaus ja Hänelle kuuliaisten olisi rakastettava toisiaan, ei panetella.
En ole itse helluntailainen, enkä näiden kirjoitusten perusteella siihen liittyisikään. Mutta minulla on erittäin hyviä helluntaiuskovia, jotka kyllä ovat ihan eri maata.
Eikä tämä palsta onneksi edusta helluntailaisuuta, niin uskon. >Olen paremman kuvan saanut, tosin pinnallisen.
Helluntailaisuutta on mainostettu kaikkein raamatullisempana? Onneksi tunnen tämän valtakunnan kuuluisimpia helluntaiopettajia, saarnaajia, siis aika monia en nykyisiä. He kyllä kaikki kunniottavat omaa seurakuntaani, luterilaisuutta. Vaikken itse ole siihen mitenkään ankkuroitunut. Kyllä me puhutaan hengellisiä ja rukoillaan toistemme puolesta. Viksuja ymmärtäväisiä uskovia.
Siksi juuri helluntailaisten puolesta en pidä tätä palstaa sitä suuntausta edustavina.Oletan, etteivät he edes lue näitä sivuja. Hekin haluavat tuntea Jumalan rauhan sisimmässään. - Tapio522eikirj
Ved.2 kirjoitti:
Ei niin, kyllä tämä yleinen ilmapiiri kertoo ihaan tarpeeksi uskoontulleelle. Nyt vaan olisi tärkeää julistaa näille eksyneille lampaille, että Jumala on rakkaus ja Hänelle kuuliaisten olisi rakastettava toisiaan, ei panetella.
En ole itse helluntailainen, enkä näiden kirjoitusten perusteella siihen liittyisikään. Mutta minulla on erittäin hyviä helluntaiuskovia, jotka kyllä ovat ihan eri maata.
Eikä tämä palsta onneksi edusta helluntailaisuuta, niin uskon. >Olen paremman kuvan saanut, tosin pinnallisen.
Helluntailaisuutta on mainostettu kaikkein raamatullisempana? Onneksi tunnen tämän valtakunnan kuuluisimpia helluntaiopettajia, saarnaajia, siis aika monia en nykyisiä. He kyllä kaikki kunniottavat omaa seurakuntaani, luterilaisuutta. Vaikken itse ole siihen mitenkään ankkuroitunut. Kyllä me puhutaan hengellisiä ja rukoillaan toistemme puolesta. Viksuja ymmärtäväisiä uskovia.
Siksi juuri helluntailaisten puolesta en pidä tätä palstaa sitä suuntausta edustavina.Oletan, etteivät he edes lue näitä sivuja. Hekin haluavat tuntea Jumalan rauhan sisimmässään.Kahdeksas käsky: Alä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. (”Meidän tulee peljätä ja rakastaa Jumalaa, niin ettemme valhettele lähimmäisestämme emmekä petä, panettele tai saata pahaan huutoon, vaan puolustamme häntä, ...)
Jälleen voimme muistella mitä Jeesus itse Vuorisaarnassaan sanoo:
”Älkää tuomitko....Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: ’Annas, minä otan rikan silmistäsi’, ja katso, malka on omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä".:
(Matt. 7:1,3-5). - greeeeen
Ved.2 kirjoitti:
Ei niin, kyllä tämä yleinen ilmapiiri kertoo ihaan tarpeeksi uskoontulleelle. Nyt vaan olisi tärkeää julistaa näille eksyneille lampaille, että Jumala on rakkaus ja Hänelle kuuliaisten olisi rakastettava toisiaan, ei panetella.
Siksi juuri helluntailaisten puolesta en pidä tätä palstaa sitä suuntausta edustavina.Oletan, etteivät he edes lue näitä sivuja. Hekin haluavat tuntea Jumalan rauhan sisimmässään.Todellisuudessa on niin, että esim. minä, kalamos, Jaikal ja asiastakyse tahtoisimme keskustella Jumalan Pyhästä Sanasta, mutta se ei onnistu täällä pilkkaavan, ivaavan ja VÄÄRISTELEVÄN Semperin takia.
Näin on todennut kalamos:
>>Pyydän taas kerran, ties jo kuinka monennen kerran,
antamaan lainauksen viestistäni,
joka todistaa syytteesi paikkansapitävyyden.
Jos löydän viestin, jossa korotan kalamosta,
tai jossa alennan jotakuta,
niiin poistan viestin ilman muuta.
Sinä olet nyt jo kymmenittäin esittänyt minusta
tällaisia erilaisia väittämiä. Kalamos sitä ja tätä.
Väität minun opettavan asioita, joita en ole koskaan opettanut.
Väität minun ajattelevan niin, kuin en ikinä ole ajatellut jne.
Väität minun olevan jotakin, mitä en koskaan ole ollut.
Ja aina kun pyydän lainauksen,
missä olen näin kirjoittanut,
niin sinäpä et koskaan sitä anna.
Sinä vain jatkat valehtelemista minusta.
Sinä jatkat minun vainoamistani,
kuljet perässä ja yrität pilata ketjut,
jotka minä olen aloittanut kirkastaakseni Kristusta.
Enkä minä ole sinun ensimmäinen uhrisi.
Käytät jopa aivan samoja kaavoja
käydessäsi eri uskovien kimppuun.
Ja niin toiset uskovat ovat minuakin
sinusta varoittaneet vakavaan sävyyn.
Sinua on kavahdettava.
Sinusta on pysyttävä erillään.
On aivan käsittämätöntä,
että sinä vainoat minua tällä tavoin.
Niin yököttäviä solvauksia, joita sinä
olet esimerkiksi helluntailaisuuspalstalle heittänyt,
eivät tavalliset ns maailman ihmiset edes osaisi kirjoittaa.
Ja kun en vastaa niihin,
niin sinä laitat ihan saman herjan
jopa samaan ketjuun uudelleen,
pitäähän kovan luokan herjaan kommentti saada.
Mikä sinua oikein riivaa? - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Todellisuudessa on niin, että esim. minä, kalamos, Jaikal ja asiastakyse tahtoisimme keskustella Jumalan Pyhästä Sanasta, mutta se ei onnistu täällä pilkkaavan, ivaavan ja VÄÄRISTELEVÄN Semperin takia.
Näin on todennut kalamos:
>>Pyydän taas kerran, ties jo kuinka monennen kerran,
antamaan lainauksen viestistäni,
joka todistaa syytteesi paikkansapitävyyden.
Jos löydän viestin, jossa korotan kalamosta,
tai jossa alennan jotakuta,
niiin poistan viestin ilman muuta.
Sinä olet nyt jo kymmenittäin esittänyt minusta
tällaisia erilaisia väittämiä. Kalamos sitä ja tätä.
Väität minun opettavan asioita, joita en ole koskaan opettanut.
Väität minun ajattelevan niin, kuin en ikinä ole ajatellut jne.
Väität minun olevan jotakin, mitä en koskaan ole ollut.
Ja aina kun pyydän lainauksen,
missä olen näin kirjoittanut,
niin sinäpä et koskaan sitä anna.
Sinä vain jatkat valehtelemista minusta.
Sinä jatkat minun vainoamistani,
kuljet perässä ja yrität pilata ketjut,
jotka minä olen aloittanut kirkastaakseni Kristusta.
Enkä minä ole sinun ensimmäinen uhrisi.
Käytät jopa aivan samoja kaavoja
käydessäsi eri uskovien kimppuun.
Ja niin toiset uskovat ovat minuakin
sinusta varoittaneet vakavaan sävyyn.
Sinua on kavahdettava.
Sinusta on pysyttävä erillään.
On aivan käsittämätöntä,
että sinä vainoat minua tällä tavoin.
Niin yököttäviä solvauksia, joita sinä
olet esimerkiksi helluntailaisuuspalstalle heittänyt,
eivät tavalliset ns maailman ihmiset edes osaisi kirjoittaa.
Ja kun en vastaa niihin,
niin sinä laitat ihan saman herjan
jopa samaan ketjuun uudelleen,
pitäähän kovan luokan herjaan kommentti saada.
Mikä sinua oikein riivaa?Ja mm. näin on todennut Teapot Semperille:
>>Ei minua ärsytä sekään että olet näissä omassa uskossasi vahva. Asia on sinänsä kaikin puolin ok. Mutta jos uskosi varmuus johtaa sinut väheksymään, aliarvioimaan, leimaamaan ja pilkkaamaan uskovia joilla on erilaisia tulkintoja tai painotuksia, tai jotka puhuvat jostain muusta kokonaisuuden osa-alueesta tai perspektiivistä kuin siitä joka on itsellesi läheinen, silloin asiat ei ole balanssissa.>Parhaimmillaan sinun ja Jaikalin kirjoitukset täydentävät toisiaan ja jokainen voi itse rukoillen ja sanaa lukien muodostaa käsityksensä. Huomaa ettei minulla ole mitään sitä vastaan että varoitat harhaopeista - miksi olisi! - mutta jos painopisteesi ei ole Kristuksessa ja suhtaudut veljiisi ja siskoihisi ikäänkuin he olisivat vastustajiasi, jotka tulee nujertaa, silloin et välttämättä erota kuka oikeasti on harhassa ja keneen suutut vain siksi ettei hän ole samaa mieltä kanssasi tai valottaa kokonaisuudesta jotakin muuta puolta, jota et koe yhtä tärkeäksi kuin sinun missiosi. Voitpa sitten niputtaa harhojen joukkoon sellaistakin mikä ei sitä ole.
Kaikesta huolimatta olen edelleen sitä mieltä että viesteissäsi on paljon hyvääkin. Leimaava ja toisia uskovia väheksyvä asenteesi vain on aiheuttanut sen että viestejäsi ei ole miellyttävä lukea. Kyse ei ole siitä että viestejäsi ei ole mukava lukea koska herkkänahkaisena ja joka suuntaan kumartelevana pellenä joka haluaa olla kaikken kanssa ystävä eikä siksi ota selkeää kantaa mihinkään vaan lipevästi luistelee siellä ja täällä - tai kuinka tahansa minut haluatkin määritellä - en kestä selkeää totuudenjulistusta.
Kyse on yksinkertaisesti siitä, että viestejäsi ei ole mukava lukea koska et huomaa itsessäsi sitä mistä muita moitit, itselleen auktoriteettia vaativan opettajan karttakepin huiskintaa. Jos nyt vähän kärjistäen sanon.
- ihmetellätäytyy
Voi rakas taivahan isä ! mikä tätä ihmistä vaivaa ! Onko sinussa peruutusvaihdetta ollenkaan tai mitään häveliäisyyttä joka asettaa rajat tarpeen mukaan.
mikä on sellainen luonne joka tässä on nähtävänä, kuka tietää, minä tiedän mutta en viitsi ääneen sanoa.
Menetkö yleiselle torillekkin vaatimaan kanssaihmisiltä että sinun on nyt vaan oltava tässä niinkuin minä, siis MINÄ sanon, muuten huudan iltaan asti ! - totuus
ullavassa ei vanhemmisto puutu vakaviinkaan seurakuntalaisen synteihin, joka todistaa että vanhemmisto ei tunne herran sanaa. vanhemmiston tulisi tehdä parranus, sillä uskon paatumus on eksyttänyt vanhemmiston jumalasta
- Jumalaa ei petetä
Jos he eivät edes tiedä, mutta eikö uskovan itse pitäs tietää ? ei me Jumalaa voida pettää ? elämän pitää olla sisäistä elämänyhteyttä Jumalan kanssa.
- syntipois
Sinäkö se olet se synnin tekijä ?
ja vanhemmisto ei siis tiedä temppujasi, vai mitä haluat sanoa ! - totuus
Jumalaa ei petetä kirjoitti:
Jos he eivät edes tiedä, mutta eikö uskovan itse pitäs tietää ? ei me Jumalaa voida pettää ? elämän pitää olla sisäistä elämänyhteyttä Jumalan kanssa.
kyllä vanhemmisto tietää , mutta eiätvät puutu kuitenkaan ....
- totuus
syntipois kirjoitti:
Sinäkö se olet se synnin tekijä ?
ja vanhemmisto ei siis tiedä temppujasi, vai mitä haluat sanoa !en minä, vaan lähi omainen joka kuuluu hihhulilahkoon...vanhemmisto on tienyt asiasta jo vuosia....
- xcfxd
Itse kannatan vallan kolmijako-oppia, jossa lainsäädäntö- ja tuomiovalta ovat erillään (kuten myös toimeenpanovalta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191652
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36891Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673