Onko psykiatrinen se paikka jossa hoidetaan autisminkirjon oireyhtymiä eli ADHD, Asberger jne.?
Lapseni oli tutkimuksissa psykiatrisella pari kuukautta masennus epäilyn vuoksi. Mitään mielenterveysongelmia ei löytynyt. Lapsi jäi kuitenkin psykiatrisen seurantaan, koska ei ole tarpeeksi sosiaalinen. Viime neuvottelussa ylilääkäri puhui, että lapsella olisi autismia, aspergeria, mutismia ja tämän vuoksi määräsi kahden viikon intervalli jakson osastolla. Näistä ei ole mitään diagnoosia, ei edes tutkittu asiaa, on vain psykiatrisen ylilääkärin sanat. Eikö nämä neurologiset sairaudet tutkita jossain muualla kuin psykiatrisella? En ymmärrä tätä 2 viikon osastojaksoa psykiatrisella, jos mitään mielenterveyden ongelmia ei ole. Mitään terapioita ei ole tarjota ja lääkitystä lapsella ei ole, koska sellaiseen ei ole tarvetta. On normaalilla luokalla ja pärjää ihan hyvin. On muutama kaverikin eli ihan täysin yksinäinenkään ei ole. On vaan valikoiva kavereiden suhteen, mutta tulee toimeen kaikkien kanssa.
Onko tämä ihan normaali käytäntö? Lapseni on ihan rikki, kun taas joutuu osastolle.
Kokemuksia lastenpsykiatrisesta
4
384
Vastaukset
- erään pojan äiti
Lasten neurolgisia tutkimuksia tehdään joko lasten neurologisella osastolla tai päivätoimintona poliklinikalla.Mutta myös lastenpsykiatrialla.Kysy onko mahdollista saada lapselle osastotutkimukset päiväkäynteinä? Tai vaihtakaa tutkimuspaikka lasten neurologiselle puollelle.Teillä on asiat mukavalla mallilla kun on sentään kavreitakin.Monilla asberger-lapsilla ei näin välttämättä ole..(mutismia usein pidetään psyykkisperäisenä ongelmana-se voi olla syy psykiatrian puolen tutk.)
- oulu
Oyksin alueella on ainakin tämä käytäntö, että as epäily tutkitaan lastenpsykiatrisella. Mutta meidän kohtelu oli kyllä hyvää ja lapsi viihtyi suht hyvin, vaikkei se tietenkään kotiin verrattavaa ole. Jakso kesti 8 vikkoa. Ja sinä aikana tutkittiin paljon. mm psykiatrin haastatteluja, itsetuhoisuutta, kaksi autismi testiä, asperger koe, toiminta ja fysioterapia arviot, fyysinen terveys, kromosomi kokeet ja tarkkailua sekä osastolla että sairaala koulussa. Meiltäkään ei löytynyt psyykkistä vikaa lapsesta. Vaan todettiin tämä asperger, josta oli jo epäily.
- huumausaineiden orja
Olet joutunut nk lääketieteellisten kokeiden suorittajien -"hullujen"- uhriksi. Heistä on vaikea päästä irti ja lapsesi tulee tuon toiminnan johdosta käyttämään eläessään runsaasti riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä. Miksikö? Koska raha maailmaa pyörittää ja lääke-, viina- ja huumeteollisuus ovat nykyajan valtiaita.
- adhd-pojan äiti
Itse en suostuisi moiseen noilla perusteilla. Neurologinen osasto on paikka!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514