Kokemuksia lastenpsykiatrisesta

Ihme juttu

Onko psykiatrinen se paikka jossa hoidetaan autisminkirjon oireyhtymiä eli ADHD, Asberger jne.?
Lapseni oli tutkimuksissa psykiatrisella pari kuukautta masennus epäilyn vuoksi. Mitään mielenterveysongelmia ei löytynyt. Lapsi jäi kuitenkin psykiatrisen seurantaan, koska ei ole tarpeeksi sosiaalinen. Viime neuvottelussa ylilääkäri puhui, että lapsella olisi autismia, aspergeria, mutismia ja tämän vuoksi määräsi kahden viikon intervalli jakson osastolla. Näistä ei ole mitään diagnoosia, ei edes tutkittu asiaa, on vain psykiatrisen ylilääkärin sanat. Eikö nämä neurologiset sairaudet tutkita jossain muualla kuin psykiatrisella? En ymmärrä tätä 2 viikon osastojaksoa psykiatrisella, jos mitään mielenterveyden ongelmia ei ole. Mitään terapioita ei ole tarjota ja lääkitystä lapsella ei ole, koska sellaiseen ei ole tarvetta. On normaalilla luokalla ja pärjää ihan hyvin. On muutama kaverikin eli ihan täysin yksinäinenkään ei ole. On vaan valikoiva kavereiden suhteen, mutta tulee toimeen kaikkien kanssa.
Onko tämä ihan normaali käytäntö? Lapseni on ihan rikki, kun taas joutuu osastolle.

4

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erään pojan äiti

      Lasten neurolgisia tutkimuksia tehdään joko lasten neurologisella osastolla tai päivätoimintona poliklinikalla.Mutta myös lastenpsykiatrialla.Kysy onko mahdollista saada lapselle osastotutkimukset päiväkäynteinä? Tai vaihtakaa tutkimuspaikka lasten neurologiselle puollelle.Teillä on asiat mukavalla mallilla kun on sentään kavreitakin.Monilla asberger-lapsilla ei näin välttämättä ole..(mutismia usein pidetään psyykkisperäisenä ongelmana-se voi olla syy psykiatrian puolen tutk.)

    • oulu

      Oyksin alueella on ainakin tämä käytäntö, että as epäily tutkitaan lastenpsykiatrisella. Mutta meidän kohtelu oli kyllä hyvää ja lapsi viihtyi suht hyvin, vaikkei se tietenkään kotiin verrattavaa ole. Jakso kesti 8 vikkoa. Ja sinä aikana tutkittiin paljon. mm psykiatrin haastatteluja, itsetuhoisuutta, kaksi autismi testiä, asperger koe, toiminta ja fysioterapia arviot, fyysinen terveys, kromosomi kokeet ja tarkkailua sekä osastolla että sairaala koulussa. Meiltäkään ei löytynyt psyykkistä vikaa lapsesta. Vaan todettiin tämä asperger, josta oli jo epäily.

    • huumausaineiden orja

      Olet joutunut nk lääketieteellisten kokeiden suorittajien -"hullujen"- uhriksi. Heistä on vaikea päästä irti ja lapsesi tulee tuon toiminnan johdosta käyttämään eläessään runsaasti riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä. Miksikö? Koska raha maailmaa pyörittää ja lääke-, viina- ja huumeteollisuus ovat nykyajan valtiaita.

    • adhd-pojan äiti

      Itse en suostuisi moiseen noilla perusteilla. Neurologinen osasto on paikka!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe