tulikivi irtisanoo

nunnukka2

45

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +098

      hienoa että saadaan taas lisää niin kovasti kaivattua työvoimareserviä työvoimapulaa paikkaamaan

      • helppo nakki

        Ei tullut yllätyksenä. Aikansa kutakin sanoi pässi kun...

        Ei pidä syyttää suhdanteita. Osaava johto vain remmiin niin kyllä tällaiset määrät uuneja markkinoille aina mahtuu. Jos tuote on hyvä ja tuotanto trimmattu niin ei muuta kuin tekemään kauppoja...helppo nakki...


    • takan ostaja eksyksi

      Myymälät sopiviin paikkoihin niin ihmiset jopa löytäisi ne. Myymälöiden siirtäminen yhtenään paikasta toiseen on myös hölmöä. Kun lähdetään ajelemaan sinne myymälään, joka oli viimeksi käydessämme paikassa x niin nyt se on muuttanut pois.
      Jos silmiin osuu toisen takkamyyjän myymälä niin sinne sitten. Näin se ihminen helposti tekee.

    • se hiipuu

      Tulikivi on ahneuksissaan suututtanut niin kuluttajat kuin jälleenmyyjätkin.

      • Möykky...

        Kukapa noita rumia möykkyjä kaipaakaan. Paljon halvemmala ja paremman saa tiilestä.


      • 3300 kiloa Tulikiveä
        Möykky... kirjoitti:

        Kukapa noita rumia möykkyjä kaipaakaan. Paljon halvemmala ja paremman saa tiilestä.

        Me kaipasimme juuri! Aiemmin 10000 euroa maksanut takka-/leivinuuni oli halventunut n. 8000 euroon ja sellainen tuli uuteen taloon. Totta kai halvemmalla saa vaikka tiilisen, mutta niitä meillä on jo toisessa talossa (erilliset varaava takka ja leivinuuni) sekä mökillä (varaava takka), joten ei todellakaan tiili kiinnostanut enää, eikä varsinkaan joku valkoinen tekele, joka ei likaantuessaan silmiä hivele.

        On nimittäin sen verran massaa, että lämpö pysyy! Ja mahtavan näköinen.


      • myyjänä
        3300 kiloa Tulikiveä kirjoitti:

        Me kaipasimme juuri! Aiemmin 10000 euroa maksanut takka-/leivinuuni oli halventunut n. 8000 euroon ja sellainen tuli uuteen taloon. Totta kai halvemmalla saa vaikka tiilisen, mutta niitä meillä on jo toisessa talossa (erilliset varaava takka ja leivinuuni) sekä mökillä (varaava takka), joten ei todellakaan tiili kiinnostanut enää, eikä varsinkaan joku valkoinen tekele, joka ei likaantuessaan silmiä hivele.

        On nimittäin sen verran massaa, että lämpö pysyy! Ja mahtavan näköinen.

        kenen mielestä toi harmaa on hyvän näkönen aivan kama on 1v käytönjälkeen kaikki lika jää pintaan ja lämmitys kyky on vähän niin ja näin tosi pettynyt oon


      • alle tonnilla
        3300 kiloa Tulikiveä kirjoitti:

        Me kaipasimme juuri! Aiemmin 10000 euroa maksanut takka-/leivinuuni oli halventunut n. 8000 euroon ja sellainen tuli uuteen taloon. Totta kai halvemmalla saa vaikka tiilisen, mutta niitä meillä on jo toisessa talossa (erilliset varaava takka ja leivinuuni) sekä mökillä (varaava takka), joten ei todellakaan tiili kiinnostanut enää, eikä varsinkaan joku valkoinen tekele, joka ei likaantuessaan silmiä hivele.

        On nimittäin sen verran massaa, että lämpö pysyy! Ja mahtavan näköinen.

        Aivan poskettomia hintoja pyytävät. Olkonn 10000 tai 8000 niin ei sellaista takkaa olekaan joka olisi tuon arvoinen.

        Joskus markka-aikaan maksoivat muutaman tuhat markkaa. Pikkuauton hintaa ei koskaan pidä maksaa moisesta kivikokoelmasta.

        Vauhtisokeus kai tullut hyvien myyntivuosien aikana. Näinhän monesti käy. Aletaan läimäyttelemään toisiaan selkään ja erkaannutaan reaalitodellisuudesta.


      • Musta möykky
        alle tonnilla kirjoitti:

        Aivan poskettomia hintoja pyytävät. Olkonn 10000 tai 8000 niin ei sellaista takkaa olekaan joka olisi tuon arvoinen.

        Joskus markka-aikaan maksoivat muutaman tuhat markkaa. Pikkuauton hintaa ei koskaan pidä maksaa moisesta kivikokoelmasta.

        Vauhtisokeus kai tullut hyvien myyntivuosien aikana. Näinhän monesti käy. Aletaan läimäyttelemään toisiaan selkään ja erkaannutaan reaalitodellisuudesta.

        Hienoa että muutkin huomanneet noitten ylimitoitetun hinnan. Mustasta hautakivestä pulittaa kymppitonni huh huh!


      • mm1212
        3300 kiloa Tulikiveä kirjoitti:

        Me kaipasimme juuri! Aiemmin 10000 euroa maksanut takka-/leivinuuni oli halventunut n. 8000 euroon ja sellainen tuli uuteen taloon. Totta kai halvemmalla saa vaikka tiilisen, mutta niitä meillä on jo toisessa talossa (erilliset varaava takka ja leivinuuni) sekä mökillä (varaava takka), joten ei todellakaan tiili kiinnostanut enää, eikä varsinkaan joku valkoinen tekele, joka ei likaantuessaan silmiä hivele.

        On nimittäin sen verran massaa, että lämpö pysyy! Ja mahtavan näköinen.

        saahan sen eri väriseks


      • onnen pekka
        Möykky... kirjoitti:

        Kukapa noita rumia möykkyjä kaipaakaan. Paljon halvemmala ja paremman saa tiilestä.

        tiilestä ei kyllä saa mitään hyvää tulisijaa


      • Vuolukiven kannattaja
        myyjänä kirjoitti:

        kenen mielestä toi harmaa on hyvän näkönen aivan kama on 1v käytönjälkeen kaikki lika jää pintaan ja lämmitys kyky on vähän niin ja näin tosi pettynyt oon

        Minkäs sille voi jos elät niin sotkuisesti! Ei sitä kannata täällä vollottaa! Universal Stone käyttöön niin kaikki tahrat lähtee.


    • myydään kilottain

      Ei hyvältä näytä kun myynnistäkin potkitaan ulos. Loppujen lopuksi kaikki riippuu myyjistä.

      Vaikka kuinka (muka)hyviä uuneja tehdas sykee ulos niin ei niistä rahaa tule jos niitä ei saada myydyiksi.

      Toisaalta hyvä myyjä pystyy myymään vaikka kilon p...aa.

      Joten aika toivottomalta vaikutta kun myyntiäkin ajetaan alas.

    • Osakkeen omistaja

      Voi voi aika ajaa ohi vanhojen tuotteiden ja vanhojen arvojen. Maailma muuttuu mutta yritys ei.

      • tukitapaus

        Valitettavasti tuotteiden elinkaari on jo nähnyt parasta ennen päivämääränsä.

        Aika muuttuu , maku muuttuu ja niin firman kuin tuotteidenkin kuva haalistuu.

        Yritystukien vähentyessä ei pystytä pysymään pystyssä omilla jaloilla.


      • Osakkeen omistaja
        tukitapaus kirjoitti:

        Valitettavasti tuotteiden elinkaari on jo nähnyt parasta ennen päivämääränsä.

        Aika muuttuu , maku muuttuu ja niin firman kuin tuotteidenkin kuva haalistuu.

        Yritystukien vähentyessä ei pystytä pysymään pystyssä omilla jaloilla.

        Niin pelkällä "verenperinnöllä" ei tänään yrityksiä johdeta.

        Taitaa olla pahasti nyt pallo hukassa, kun jatkuvaa tappiota vuodesta toiseen ja vielä samalla kaavalla.

        Yrityksen kuva markkoinoilla on kuin vuolukiven harmaa väri. Logo muutos kuvastaa epätoivoista muutoksen etsimistä, jota asiakkaat eivät nyt vain ostaneet.

        Pelkillä yritystuilla ja jatkuvilla tuoteryhmämuutoksilla ei kannattavuutta aikaansaada.

        Aika on ajanut ohi "vanhan" mallin.


    • hopealautasella

      Perheyritysten vitsaus lienee se että yrityksen avainpaikoille valitaan omistajaperheen jäseniä eikä parhaita mahdollisia ammattilaisia.

      Se että omistaa osakkeita yhtiössä ei takaa sitä että on kompetenssia luotsata firmaa menestykseen.

    • karsea ulkonäkö

      Uunien karsea ulkonäkö suurin syy kysynnän hiipumiseen. Eivät sovi moderniin sisustukseen. Ihmisten maku muuttunut ja vaatimustaso noussut.

    • Huom!

      Viimeinen sammuttaa valot!

    • prinsessa ruusunen

      Prinsessa ruususen unet alkaa.

    • Entinen asiakas

      Ajelin eilen Vantaalla mutta eipä erottanut missä nämä Tulikiven liikkeet ja mainokset tai logot sijaitsee. Logo on todella huonosti silmiin osuva kun taas muilla liikkeillä isot neonvalot tai valomainokset.

      Potkut logon suunnittelijalle ja sille, joka määrää liikkeen kyltin koon ja sijainnin.

    • pallo hukassa

      Jotain on pielessä kun jatkuvasti saa lukea lomautuksista ja irtisanomisista.

      Ei pelkät suhdanteet voi olla syy.

    • ei osta

      Niinpä niin. Minkäs teet kun ihmiset ei osta.

    • mikä maksaa

      Hintoja pitäisi pudottaa reilusti niin myynti voisi virkistyä. Ylihinnoitellut tuotteet eivät yleensä mene kaupaksi.

    • mie
    • hiljaiseloa

      Kaikilla tuotteilla ja ideoilla on elinkaarensa. Vuolukiviuunit alkavat olla elinkaarensa loppusuoralla. Ei siinä sen kummemmasta ole kysymys.

      Ehkä sadan vuoden kuluttua taas tulee jonkin sortin nostalgiabuumi ja taas vähän aikaa kaikkien vain on saatava kyseinen uuni. Sitten taas alkaa hiljaiselo niin kuin nyt.

    • Osakkeen omistaja T

      Vuodesta toiseen selityksiä ja tappiota. Johto ei osaa liiketoimintaa niin ei osaa. Vika aina suhdanteissa oli huonot tai hyvät ajat.

    • R.I.P.

      Nyt on hyvät selitykset kalliita. Hyvinä aikoina kaikki johdon ansiota, huonoina aikoina kaikki myyjien syytä.

    • Osakkeenomistaja TK
    • osaamiskeskittymä

      Menestystarinoillakin on yleensä loppu.

    • YT neuvottelu

      Taas Yt neuvottelut edessä.

    • kiville menee ?

      TJ sai kenkää neljän kuukauden rupeaman jälkeen. Viittaa siihen että paniikki on päällä. Johtoryhmä uusiksi.

    • Osakkeenomistaja4

      Olisiko kuitenkin TJ:n lähdössä kahden toimitusjohtajan syndrooma?
      Nyt taidetaan mennä oikein kunnolla kiville kun johtokin on supistunut perheen omiin jäseniin. Taas oli muissa vika ja osinkoja ei taaskaan jaeta tästäkään vuodesta. Edessä on taas tulosvaroitus ja sarja selityksiä.

    • missä visiot

      YT-neuvottelut taas käyntiin. Ettei vain olisi "palava öljynporauslautta"-syndrooma.
      90 saa fudut tai lomautetaan. Optio-ohjelma johtajille. Niinpä niin,

      Vaikuttaa paniikkireaktiolta.

    • YT neuvottelu

      http://www.taloussanomat.fi/porssi/2013/09/17/tulikivi-aloittaa-yt-neuvottelut-vahennystarve-90-henkea/201312995/170

      Seuraavaksi suljetaan tehdasta ja myydään omaisuutta tai liiketoiminta-alueita.

      Taitaa olla uudet toimenpiteet vain ajankysynys kun tappiot ovat tuotaluokkaa.

    • on vai off ?

      Kuluttajille tarkoitetuilla tuotteilla on aikansa. Kun tuote on out niin tuotantolinjalla on aika painaa off-nappia jos uusia tuotteita ei ole kehitetty.

    • oliko se tässä?

      Voi ei. Mitäs nyt tehtäis? On kai paras palata takaisin maan pinnalle.

    • Kassa ehtymässä
    • tuottava kohde?

      Ostaisitko näitä osakkeita omalla rahalla?

    • Apua kassa ehtyy
    • ei tulessa saa maata

      Tämä on ihan normaalia. Tuotteilla on aikansa ja yrityksillä on aikansa. Ei kannata suhdanteita syyttää. Lamoja tulee ja nousuja menee. Visioita pitää olla ja yrityksen uudistua. Muuten...

    • hyvää päivää

      Jokuhan sitä toimintaa yritti muuttaa fiksummaksi ja sai potkut siitä hyvästä jo aiemmin.

      • pullat uunissa

        Se Pitko vai?


    • Vacuumiuuniko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe