Usko tai älä, mutta kansanedustajat nauttivat yhä vieläkin joululomastaan, joka alkoi viime vuoden joulukuun puolivälissä.
Ei, he eivät palaa vielä pariin viikkoon töihin, sillä loma jatkuu aina helmikuun alkupäiviin asti.
Suomen kansanedustajilla kaikkiin maailman parlamentaarikkoihin verrattuna ylivoimaisesti pisimmät lomat, mutta onhan heillä kaikilla kovien lomien vastapainoksi ikioma avustaja, joka auttaa lomaltapaluussa.
Kansanedustajat ovat vieläkin joululomalla!
164
2611
Vastaukset
- Ei jaksa
Miten voisimme vielä jatkaa kansanedustajien lomia? Kuka sitä tappelua eduskunnassa jaksaa seurata?
- vapaa vuosi
älkää valittako.hankkikaa oma työ ja voi itse päättää kuinka lomia pidetään.minä aloitan loman suyyskkun alussa ja loma loppuu maalis-helmikuu kun lumi sulaa sitten aloitan taas työn teon.jokainen hankkii sellaisen työn vaikka oman ja pitää lomaa vaikka koko vuoden.seuraavaksi hommaan ammatin jossa on vapaa vuosi.uusi nimike.sitten hakee omasta firmasta vuorotteluvapaa,ja koko vuosi lomaa.
- ruikkujat
jokainen on itse ammattinsa hankkinut.ei muuta kuin seuraavissa vaaleissa ehdolle.josko on ammattitaitoinen politikko sinne vaan arkadian mäelle hommiin.loppuu ruikutus lomista.jokainen hankkikoon sellaisen ammatin että on lomaa.
- lomalainen
minä rekisteröin firman,jossa olen peruskoulun opettaja kesällä.ja talvikuukaudet olen sisävesilaivan kapteeni.opettajt lomalla kesällä.ja syksyllä järvet jäätyy joten laivat ei liiku,ja olen talven lomalla.muun ylimääräisen ajan käytän etelän matkoihin.joten olen lomalla
- http://ow.ly/hcz6Z
vapaa vuosi kirjoitti:
älkää valittako.hankkikaa oma työ ja voi itse päättää kuinka lomia pidetään.minä aloitan loman suyyskkun alussa ja loma loppuu maalis-helmikuu kun lumi sulaa sitten aloitan taas työn teon.jokainen hankkii sellaisen työn vaikka oman ja pitää lomaa vaikka koko vuoden.seuraavaksi hommaan ammatin jossa on vapaa vuosi.uusi nimike.sitten hakee omasta firmasta vuorotteluvapaa,ja koko vuosi lomaa.
- mokä se olisi?
Mistähän tuo nimitys "kansanedustaja" juontaa juurensa, eikö
tuolla nimikkeellä toimivan henkilön pitäisi kuunnella kansan
mielipiteitä, nythän he tekevät niin kuin puoluejohto käskee, ja puoluejohto toimii eu:n komennossa.
Pitäisikö kansanedustajien alkaa ajamaan työnantajiensa asioita,
vai keksitäänkö uusi tehtävänimike.- lois yhteiskunta
Omien etujensa ajajat kansanedustajat ovat lomalla thaimaassa ja sitä tekemässä ja kansa maksaa kulu korvauksia palkan lisäksi 1800 eurokk ja verovapaana ,hyvin ovat etujansa ajaneet
- Analytico
Joko TAAS te sontakirjurit olette "varmoine tietoinenne" ???
Kuka teistä ON oikeasti seurannut yhdenkään kansanedustajan OIKEAA työtä?
Kuka teistä on katsonut vaikka YHDEN työpäivän mitä se sisältää?
Miten kulkee hänen TYÖviikkonsa? Työvuosi?
Kuka Teistä, Arwon "sontamyllyilijät" voisi parempaan työohjeistukseen heidät ohjata?
Mene jonkun ked.n sivulle ja LUE mitä hän tekee!
Huudetaan mm "Maanantaisin vapaapäivä"! ONKO niin?
Manantaisin ei oleeduskunnassa istuntoa, koska sillooin he ovat äänestäjiensä käytettävissä. Mitä useampi kunnan, yrityksen, järjestön, kirkon, ykstyisen tilaisuuksissa he käyvät ILMAISINA puhujina, asioiden kuljettajina yms yms. Oletko itse ottanut yhteyttä maan kansanedustajaasi?
Se, ettei eduskunta ole koolla ns joululoman aikana, EI TARKOITA, etteikö ked ole TYÖSSÄÄN.
Siihenkään TYÖHÖN ei kaikista ole! Kuten osoittanut mm herra Hakkarainen ja moni muu! Lähinnä persujen osalla tuo osaamattomuus sattunut.
Hoituvatko asiat sillä, että heti ennakolta haukutaan ja vähätellään lainsäätäjät?
Miten itse suhtaudut, jos omassa työssäsi saat tuollaiset ryöpyt haukkumista ja vähättelyä, ja kateutta? - Kari Kivinen
Analytico kirjoitti:
Kuka Teistä, Arwon "sontamyllyilijät" voisi parempaan työohjeistukseen heidät ohjata?
Manantaisin ei oleeduskunnassa istuntoa, koska sillooin he ovat äänestäjiensä käytettävissä. Mitä useampi kunnan, yrityksen, järjestön, kirkon, ykstyisen tilaisuuksissa he käyvät ILMAISINA puhujina, asioiden kuljettajina yms yms. Oletko itse ottanut yhteyttä maan kansanedustajaasi?
Se, ettei eduskunta ole koolla ns joululoman aikana, EI TARKOITA, etteikö ked ole TYÖSSÄÄN.
Siihenkään TYÖHÖN ei kaikista ole! Kuten osoittanut mm herra Hakkarainen ja moni muu! Lähinnä persujen osalla tuo osaamattomuus sattunut.
Hoituvatko asiat sillä, että heti ennakolta haukutaan ja vähätellään lainsäätäjät?
Miten itse suhtaudut, jos omassa työssäsi saat tuollaiset ryöpyt haukkumista ja vähättelyä, ja kateutta?Hyvä sieltä palmun alta on anonyymisti kuittailla, senkin kansanedustaja!
- just................
Analytico kirjoitti:
Miten itse suhtaudut, jos omassa työssäsi saat tuollaiset ryöpyt haukkumista ja vähättelyä, ja kateutta?Jaa kuulutko itse tähän lusmusakkiin , vai kenties joku säälittävä sukulaisesi..??
- funteeraja
Olen sitä mieltä,että kansanedustajan nimike pitäisi muutta PUOLUE EDUSTAJAKSI
koska ne ei edusta kansaa vain puoluetta,jos äänestää puolueen mielipidettä
vastaan eroitetaan puolueen ryhmästä.
Miettikääpä tätä - Analytico
funteeraja kirjoitti:
Olen sitä mieltä,että kansanedustajan nimike pitäisi muutta PUOLUE EDUSTAJAKSI
koska ne ei edusta kansaa vain puoluetta,jos äänestää puolueen mielipidettä
vastaan eroitetaan puolueen ryhmästä.
Miettikääpä tätäJa yhä paskiskirjoitukset jatkuvat... ???
Miksi hyökkäätte minuun henkilönä?
Miksi ette itse asiaa kommentoi? En ole kad, enkä muutoinkaan "nauti po etuja". Miksi et suuntaa kritiikkisi kärkeä todellisiin asioihin?
Moniko Suomen kansanedustajista po tuloillaan sijoittuu 10 000 maan eniten ansaitsevan joukkoon?
Ei yksikään!
Mieluummin suotaisiin hyvä ansio ked:lle, kuin vaikkapa jääkiakkotappelijoille...
Kysyin: Mitä te TIEDÄTTE oikeesti ked:n TYÖstä?
Eikö äänestämäsi ked halua kuunnella sinun rakentavia ehdotuksia?
Osaatko sellaisia tehdä? Vai oletko kuin Herra Persu-Hakkarainen?
Mitäs pahaa on PUOLUEessa? Jokainen puolue on Suomessa jäsentensä, siis IHMISTEN muodostama joukko IHMISIÄ.
Miksi he olisivat pahempia kuin Sinä olet?
Mitä siinä oni väärin, että vapaassa Suomessa sinäkin saat perustaa ihmisten muodostamiä organisaatioita? Vaikka MP-jengejä!
Kuka kansanedustajaksi on päässyt VAIN omin avuin? Ilman suurta joukkoa häntä äänestäneitä IHMISIÄ?
Olisiko siis hieman oltava tahdikkuutta ja fiksuutta muita ihmisiä kohtaan? - pateli1
Analytico kirjoitti:
Ja yhä paskiskirjoitukset jatkuvat... ???
Miksi ette itse asiaa kommentoi? En ole kad, enkä muutoinkaan "nauti po etuja". Miksi et suuntaa kritiikkisi kärkeä todellisiin asioihin?
Moniko Suomen kansanedustajista po tuloillaan sijoittuu 10 000 maan eniten ansaitsevan joukkoon?
Ei yksikään!
Mieluummin suotaisiin hyvä ansio ked:lle, kuin vaikkapa jääkiakkotappelijoille...
Mitäs pahaa on PUOLUEessa? Jokainen puolue on Suomessa jäsentensä, siis IHMISTEN muodostama joukko IHMISIÄ.
Mitä siinä oni väärin, että vapaassa Suomessa sinäkin saat perustaa ihmisten muodostamiä organisaatioita? Vaikka MP-jengejä!
Kuka kansanedustajaksi on päässyt VAIN omin avuin? Ilman suurta joukkoa häntä äänestäneitä IHMISIÄ?
Olisiko siis hieman oltava tahdikkuutta ja fiksuutta muita ihmisiä kohtaan?Miksi arvoisa analytico haukut persuja ja Hakkaraista nimeltä? Oletko kokkari tai betrefolk vai mitä. Mikä luulet olevasi?? Eikö kansanedustuslaitos pidäkkin olla leikkaus kansasta. Siihen mahtuu silloin hakkaraisiakin.- Sellaisia me olemme. Mene kuuntelemaan kansalaisten mielipiteitä kansan pariin esim. olutbupeihin niin kuulet mitä mieltä asioista ollaan.
- faktat pöytään!
Analytico kirjoitti:
Ei yksikään!
Olisiko siis hieman oltava tahdikkuutta ja fiksuutta muita ihmisiä kohtaan?Jos kerran tiedät kansanedustajan työstä niin paljon, niin miksi et kerro siitä vaan heität ilmaan miljoonia kysymyksiä?
- jaa.
pateli1 kirjoitti:
Miksi arvoisa analytico haukut persuja ja Hakkaraista nimeltä? Oletko kokkari tai betrefolk vai mitä. Mikä luulet olevasi?? Eikö kansanedustuslaitos pidäkkin olla leikkaus kansasta. Siihen mahtuu silloin hakkaraisiakin.- Sellaisia me olemme. Mene kuuntelemaan kansalaisten mielipiteitä kansan pariin esim. olutbupeihin niin kuulet mitä mieltä asioista ollaan.
Teuvo Hakkaraista jos jossakin haukutaan, niin ihan varmaan vain siitä syystä,että kyseinen ei ole tehnyt mitään muuta, kuin halveksunut eduskuntalaitoksen demokratiaa kenenkään politiikkaa seuraavan mielestä. Tosin vaikka tää sen puolue perussuomalaiset juuri vasemmistoliittoa ja vasemmistolaisia ja sos-demeja erityisesti vihaakin - paitsi että yritttää propagandalla omia riveihinsä, niin minä ainakin voin kertoa, että suvaitsevimmt kommentit Hakkaraisestakin olen minä ainakkin saanut omalta suvultani, vaikka he ei persuja äänestäkäään. Mun suurin arvostamani ihminen elämässäni sanoi mulle, kun kerran haukuin Hakkaraista lukiessani lehteä, että "sinulla ei ole oikeutta tuohon, hän on demokraattisissa vaaaleissa valittu", ja en viitsi kertoa mitä puoluetta se ihminen äänestää, koska tällä foorumilla Suomi24 tunnutaan vihaavan juuri kaikkia minun ja minun elämänpiirini tyyppisiä ihmisiä.
Mitä Halla-ahoon tulee, niin häntä halveksun vaan siksi, että hänelle Suomen valtio tarjosi tohtorinkoulutuiksen, ja se hyypiö päätti käyttää koulutustaan hörhömäiseen vähemmistöryhmien vihaamiseen agitoimalla netissä itselleen jonkun täröpää-porukan.
Ja rikolliset on sitten rikollisia. Linnaan menevät aikanaan ne, jotka vaikka rikollisjengien jäseniä ovat, jos muka sellaiset eduskunnassa nyt istuu, mikä tietysti ei olisi ihme,. koska nyt on suurin mahdollinen joukko outoja ja jopa vahvasti rikollistaustaisia ihmisiä eduskunnassa, kuin aiemmin koskaan ennen vuotta -2011. - Osui aika
Analytico kirjoitti:
Miten itse suhtaudut, jos omassa työssäsi saat tuollaiset ryöpyt haukkumista ja vähättelyä, ja kateutta?pahasti.
- Se on nähty
Analytico kirjoitti:
Miten itse suhtaudut, jos omassa työssäsi saat tuollaiset ryöpyt haukkumista ja vähättelyä, ja kateutta?Suurin osa työajasta menee korruptiorahojen järjestelyyn ja kännissä pyörimiseen.
- Niin tai näin...
Analytico kirjoitti:
Miten itse suhtaudut, jos omassa työssäsi saat tuollaiset ryöpyt haukkumista ja vähättelyä, ja kateutta?Olkoonpa asia niin tai näin niin joka tapauksessa kansanedustajien määrä voitaisiin vähentää puoleen jolloin saataisiin tehokkuutta sinnekin ja löysät pois - niin tehdään muillakin aloilla. Silloin tavallinen kansa pystyisi selvemmin erottamaan mitä siellä yksittäinen kansanedustaja todella tekee ja saa aikaan? Edustajien naisseikkailut ja muut vastaavat turhat jutut lohkaisevat liian suuren osan ajasta tärkeimpien asioiden kustannuksella.
- Faktaa tämäkin
faktat pöytään! kirjoitti:
Jos kerran tiedät kansanedustajan työstä niin paljon, niin miksi et kerro siitä vaan heität ilmaan miljoonia kysymyksiä?
Faktat pöytään nimimerkille: Ei niiden kansanedustajien työstä niin paljon tarvitse tietääkkään vaan se, mitä he saavat aikaan kertoo asiasta paljon enempi. Totuus on, että kovin vähän saavat aikaan. Heitä on liian paljon yksinkertaisesti. Mitä useampi kokki, sitä suurempi soppa. Harvassa työssä palkkaa maksetaan, jos ei synny tuloksia.
- Roskaväkeä
Analytico kirjoitti:
Ei yksikään!
Olisiko siis hieman oltava tahdikkuutta ja fiksuutta muita ihmisiä kohtaan?Kansanedustajina on nykyään pelkkiä osaamattomia pummeja. Heitä arvostetaan tekojensa mukaan eli ei yhtään.
- velka rahalla..
Niin tai näin... kirjoitti:
Olkoonpa asia niin tai näin niin joka tapauksessa kansanedustajien määrä voitaisiin vähentää puoleen jolloin saataisiin tehokkuutta sinnekin ja löysät pois - niin tehdään muillakin aloilla. Silloin tavallinen kansa pystyisi selvemmin erottamaan mitä siellä yksittäinen kansanedustaja todella tekee ja saa aikaan? Edustajien naisseikkailut ja muut vastaavat turhat jutut lohkaisevat liian suuren osan ajasta tärkeimpien asioiden kustannuksella.
Hankittua työtä on tehtävä.Siksikö haitte kansanedustajan työn.että saatte olla aina lomilla.SILTÄ SE NÄYTTÄÄ.
- mikäsiinäon
Niin tai näin... kirjoitti:
Olkoonpa asia niin tai näin niin joka tapauksessa kansanedustajien määrä voitaisiin vähentää puoleen jolloin saataisiin tehokkuutta sinnekin ja löysät pois - niin tehdään muillakin aloilla. Silloin tavallinen kansa pystyisi selvemmin erottamaan mitä siellä yksittäinen kansanedustaja todella tekee ja saa aikaan? Edustajien naisseikkailut ja muut vastaavat turhat jutut lohkaisevat liian suuren osan ajasta tärkeimpien asioiden kustannuksella.
kyllä vain. kansanedustajista puolet pois. en ymmärrä todellakaan mitä vanhat tv-juontajat, urheilusankarit jne tekevät tuolla istumassa.. palkastakin voisi sen 1000e lohkasta aivan hyvin pois ja hyvin pärjäisivät! miksi kansanedustajien selkänahasta ei revitä mitään mutta tavan duunarin kyllä???
- 612
No, kyllä täälläkin taas kohta roskakirjoitusten määrä vähenee, kun Perussuomalaisetkin edustajat palailevat "töihin".
- Persut ruoskii
Taviksia töihin,mutta näyttää se makea elämä ja lusmuilu maistuvan niidenkin edustajille.
Tuskinpa tinkivät omista eduistaan nekään.
- Late Lapista.
Noilla puolue edustajilla 5-6 kuukautta kalenterivuodessa itselleen myöntämiä lomia, ja meidän veronmaksajien pitää palkata heille avustajat ja avustajien avustajat, kun he eivät itse kerkiä hoitaa hommiaan!
Paljon isompia maita kuin Suomi hoidetaan paljon pienemmällä hamppisakilla kuin 200 kipaletta ja avustat sekä avustajien avustajat vielä päälle !
Late Lapista. SSSS Ry!Näinhän se on, mutta minkäs teet, samoja sinne äänestetään kerta toisensa jälkeen ja suuria muutoksia ei tapahdu.
No, lomailkoon minun puolestani, niin olen määrännyt minäkin itselleni pidemmät lomat kuin mitä edustajillamme on, joten en ole heille heidän lomistaan kateellinen.- määvaan olen
Ketkä tässä yhteiskunnassa ovatkaan oleskelijoita????
- prkl4
Kairakettu kirjoitti:
Näinhän se on, mutta minkäs teet, samoja sinne äänestetään kerta toisensa jälkeen ja suuria muutoksia ei tapahdu.
No, lomailkoon minun puolestani, niin olen määrännyt minäkin itselleni pidemmät lomat kuin mitä edustajillamme on, joten en ole heille heidän lomistaan kateellinen.Sen takia mun mies ei äänestä ennen kuin yli 50-vuotiaat on vähemmistössä. Ne kun äänestää sitä saman kylän hyvää poikaa (lue Käteinen), niin ei siinä paljoa yhden miehen ääni paina jonkun toisen saaliissa.
- Mitä
Yksityisellä sektorilla ymmärrän hyvät palkat ja pitkät lomat sehän ei ole veronmaksajilta pois vaan kartuttavat valtion kassaa entisestään. Sosialismin aate on se että verot kerätään köyhältä kansalta että virkamiehet voi sitten mässätä ja kaikella verukkeella tuhlata sitä löysää rahaa mailman ääriin, Niin on palkka alekin haudattu kun Niinistä antoi esimerkkiä isopalkkaisten talkoista, ja Niinistö on muutenkin matkustellut vähän siihen nähden mitä edeltäjänsä. Verorahojen käyttö pitää saada julkiseksi kuka ja ketkä mihin sitä käytetään ja kuinka paljon
- mikäsiinäon
Kairakettu kirjoitti:
Näinhän se on, mutta minkäs teet, samoja sinne äänestetään kerta toisensa jälkeen ja suuria muutoksia ei tapahdu.
No, lomailkoon minun puolestani, niin olen määrännyt minäkin itselleni pidemmät lomat kuin mitä edustajillamme on, joten en ole heille heidän lomistaan kateellinen.mutta minkä helvetin takia tästä kansa ei tee asialle mitään vaan siitä valitetaan täällä!
- raskas duuni
Joulusta alkaa olla jo puolitoista kuukautta, mutta kansanedustajilla on yhä joulu. Heillä on nelipäiväinen työviikko muutenkin, sillä maanantaisin ei ole eduskunnassa koskaan täysistuntoa. Mikko Alatalokin voi laulella pitkin Suomenmaata ihan vapaasti saadakseen siitä pientä palkanlisää kansanedustajan raskaan duunin lisäksi.
Joinakin vuosina pääsiäinen on niin aikaisin maaliskuussa, että tuskin on ehditty palata joululomalta, niin on jo pääsiäisviikko.
Itselläni olli "joululomaa" peräti 1 päivä pyhien lisäksi, melkein kuukausi sen jälkeen touhuttu, ja jotkut siellä vielä nuoleskelevat piparkakkutaloja ja tekevät jouluvierailuja ja lukevat lahjakirjoja vilttien vakosissa. Tyypillisiä kansan edustajia.- raskaantyönraataja
jjeeves kirjoitti:
Joinakin vuosina pääsiäinen on niin aikaisin maaliskuussa, että tuskin on ehditty palata joululomalta, niin on jo pääsiäisviikko.
Itselläni olli "joululomaa" peräti 1 päivä pyhien lisäksi, melkein kuukausi sen jälkeen touhuttu, ja jotkut siellä vielä nuoleskelevat piparkakkutaloja ja tekevät jouluvierailuja ja lukevat lahjakirjoja vilttien vakosissa. Tyypillisiä kansan edustajia.Niin ja siihen väliin pitäisi ehtiä se hiihtolomakin pitää, onhan sekin kolme viikkoa...
- Tässä on
Hyvä esimerkki kansanedustajan pitkän loman tarkoituksesta: Hänen ei tarvitse olla Helsingissä, vaan hän voi kiertää maata kuuntelemassa kansalaisia. Sitä se Mikko Alatalokin tekee. Ei pääsisi kansa edustajien puheille, mikäli olisivat aina helsingissä
Tässä on kirjoitti:
Hyvä esimerkki kansanedustajan pitkän loman tarkoituksesta: Hänen ei tarvitse olla Helsingissä, vaan hän voi kiertää maata kuuntelemassa kansalaisia. Sitä se Mikko Alatalokin tekee. Ei pääsisi kansa edustajien puheille, mikäli olisivat aina helsingissä
Nyt kyllä hyvän heitit...XD !!!
juu saahan sitä unelmoida...- Eipä kinnosta
Tässä on kirjoitti:
No eipä ne paljon kiertele muuta kuin vaalien alla, tosin en siihen kusettajien ja kusetettavien joukkon ole koskaan kehdannut itseäni päästää, mieluummin kierrän kaukaa näiden paskalakkien tilaisuudet.
Senhän tieää mitä muka tyhmälle kansalle kertovat ja toista tekevät.
- kummola
Hyvää on puuro varmaan ollut, kun valtiovarainmisterikin näyttää tosi vauraalta.
Ennen vanhaan oli nimittäin lihavuus rikkauden ja vallan merkki, siihen ei köyhät pystyneet.- Ei demari
No osaa se ainakin jaella meidän verorahat ympäri mailmaa, tyypillinen demari.
- Oikeusvaikohtuus
Mistä nämä kansankynttilät ovat saaneet lomaoikeutensa vai ovatko he ottaneet oikeuden omiin käsiinsä?
- ............
Nehän tekee toisilleen lakeja ja nostelee palkkoja.
- Ministerikiiire
Kansanedustajien joululoma jatkuu yhä. Jokin on pahasti vinksallaan tässä maassa. Kun kansanedustajilla ei ole kiire lomiltaan töihin, ei ole ministereilläkään mitään tekemistä.
- Voi näitä aikoja!
Juu, kansanedustajat ovat yhä lomalla ja silloin yhtenä vuonna, kun he lähtivät pitkälle kesälomalle nostivat itse omaa palkkaansa 7000 mk. On se merkillinen diili! Joku vaan aina nostaa heidän palkkaansa ja joku vaan aina myöntää pitkät lomat. On tosi erikoinen asema ja edut kansanedustajilla. Vanhasen ja Kanervan naisjuttujen selvitykseen käytettiin aikoinaan aivan kohtuuttoman paljon aikaa, jonka kansa maksoi. Tuonakin aikana oltaisiin voitu käsitellä jotain koko Suomea koskevia yhteisiä asioita. Voi aikoja, voi tapoja!
- hölmölä,
Ehtivät parahiks töihin, kun alkaakin hiihtoloma. Sitä tosin viettävät eri-aikoina, joten jää monelta kansalaiselta huomaamatta.
Lomilta lomille, mitä nyt välillä käyvät kansalle lakia lukemassa mm. siitä että töitä on tehtävä enempi ja pidempään, siis kansalaisten. Mitäpä jos vaihteeksi kertoisivat niistä monista työpaikoista jotka odottavat tekijäänsä, saataisiin edes nuorisotyöttömyys loppumaan. - ei muuta
Ahneus etuineen ajaa useimmiten ihmisiä politiikan pariin.
- Rion yössä
Oletteko huomanneet kuinka ministerit ovat juosseet ukomailla, kun kansanedustajat ovat olleet joululomalla? Kuka vain kauemmaksi kerkiää. Esimerkiksi Heidi Hautala on ollut jo pitkään Burmassa. Siellä on tähän aikaan 30 C lämmintä. Kaiken huippu oli viime keväänä, kun Katainen ja Stubb lähtivät Rioon, jossa ihan sattumalta oli samaan aikaan ne kuuluisat Rion karnevaalit.
- prossat
Köyhä jättää joka roponsa kotimaahan, rikkaat vie setelinsä sumeilematta muualle.
Kansanedustjia on vähintäänkin puolet liikaa kansan elätettäviksi.
Täällä haukutaan köyhiä jotka ovat pudotettu peruspäivärahoille, kuitenkin siitäkin pidätetään yli 20 prossaa veroa ja turha vedota, että sen saa palautuksena takaisin, koska toimeentulotuesta sekin nipistetään joulukuussa takaisin.
Kuinka nämä ikuista joulua viettäjät kehtasivat vielä nostaa arvonlisäveroa, joka tarkoittaa sitä, että 700e työmarkkinatuesta maksat yli 20 prossaa ja kaikesta mössöstä mitä suuhusi laitat yli 20 prossaa lisää.
Oleskelijat on saatava töihin sieltä maailmalta, siitähän kansa teille maksaa.
- 12+6
Vammaset tarvii valohoitoa.
- känä2
Jos ihminen on todella niin kristitty, että käyttää ulkoisia sympoleja asian vuoksi, niin hänen pitäisi kyllä ymmärtää, että ahneus on pahin seikka mikä nykyisin vaivaa ihmisiä. Ahneus on yksi pahimmista synneistä.
Ylipitkä loma veronmaksajien ,eli siis valtion varoilla, on myöskin eräänlaista ahneutta ja riistoa.- v...... ja I.......
Asia on täysin, kuten sanot. Joudumme kohta kaikki suljetulle päättäjiemme takia.
- ristikaulassa
Eduskunta on täynnä uskovaisia. Näistä tunnetuimmat ovat eduskunnan puhemies Heinäluoma, joka otti hiljattain vastaan kaikille kansanedustaille jaettavat raamatut ja kehtasipa vielä kehua lahjoittajia. Jutta Urpilaisella on uima-asun kanssakin aina jättikokoinen risti kaulassa.
- pakko hoitoon
Krooninen AHNEUS.Iskee uusiinkin kansanedustajiin heti.kun ovat pestin saaneet.Muuttuvat näkymättömiksi.puolet vuodesta ,joka on työ aikaa.Tuo komitea,mikä noita palkka lakia säätää.joutaa lopettaa.Kansa on työn antaja kansanedustajalle.eikä mikää'n komitea.Ahneus on vakava sairaus.
- HAHHAHHAAA
"PUOLUEETON PALKKIOTOIMIKUNTA" enää ei puutu kuin maan tapa..!
- hei tonttu-ukot
Olenkin tässä muutamana torstaina meinannut kyselytuntia katsella, mutta ei ole edustajia ruudussa näkynyt. Vai joululomalla ovat.
Onko se sitä vastuunkantoa ja työntekoa minkä nimeen muistavat vannoa työttömiä syyllistäessään. - on se kauhai
Joulu,hiihto ja kesäloma niil taitaa pahimillaan
olla 4 kuukautta vuodessa töitä..Raskas homma.- kellokorttisyst.
Kannattaisiko kiinteä kuukausipalkka muuttaa tuntipalkaksi? Kellokorttisysteemi pitäisi istumassa työssä shoppailun ja ravintoloiden sijaan. Tuon neljän kuukauden aikana ei maksettaisi turhasta niinkuin nykyään maksetaan 8 kk:n ajalta turhaan.
- Maailma pelastuis
Kun vaan pysyisivätkin ikuisella lomalla....
- ´Nokun itekin
Noniin olen minäkin lomalla älä tule yhtään komentelmaan minua!
- ettäs eivät häpeä
Velaksi lomailevat.kova on vastuun otto.rahan tuhlaamisesta.äänestäjät näkee osa nälkää.on kyllä ylimielisyys saanut vallan.
- käsittämätöntä.
Kyllä on ylimielisyys röyhkeää.Velka rahan tuhlausta.Sitten kynitään jotain avutonta vanhusta,vaippa vaihtoa pihistetään.Onko tämä unta,vai viinien huumaa.Kansanedustajat on selityksen velkaa kansalle käytöksistään.ylimielisyydestään.lomistaan.Käsi sydä,mmelle.
- minä minä minä
Voisi vielä määrittää sopeutumisraha lomarahan lisäksi, tämä voisi olla joku 12000 euroa, aika sopiva, jotta itsensäedustajat sopeutuu taas rankkaan työelämään.
- Ylityöraha
Sitten nämä kekkeruusit saavat palkan lisäksi vielä verotonta päivärahaa vähintään 1000 euroa kuussa, koska ovat niin köyhiä.
- ahneuksisaan.
Syököhän ne vielä joulu kinkkuakin...
- häntä suu pielissä
Tarkaan kaluavat kinkun.Saparo soppa menossa.
- Duunistuumis
Tiestikö sitäkään, että jos kansanedustajaa ei valitakaan uudestaan kahden kauden jälkeen eduskuntaan, hänelle maksetaan runsaskätisesti sopeutumiseläkettä. Kuka tavallinen duuunari sellaista saa?
- KALLE KELLO
Eikä tuo vielä mitään, sitten kun loma loppuu se jatkuu vielä niin, ettei koskaan olla siellä työmaalla, mihin kansa on ne valinnut. Katsokaapa vain uutisia, puhujapöntössä joku voi puhua paskaa tyhjälle salille, jossa on alle 10 ihmistä -joskus ei tuotakaan määrää, saatikka ylimystön parvi -ei ketään. Otetaan mekin duunarit mallia tuosta, niin johan Suomi pyörii....
- him & max
Lissää vaan lomaa. Eikai sitä nyt kukaan tee poliittisia päätöksiä aivan täysin liukuhihnamentaliteetilla, vaan välillä täytyy myös pysähtyä miettimään.
Hyvä vinkki aika monellekin työläiselle on se luovan tauon pitäminen. Ja se hetki, jolloin pitää oikein miettiä, että mitä onkaan taas tullut tehdyksi. Että kuis paljon meni taas tappiolle valtion toiminta viime vuoden aikana?
Menestyvien suuryritysten johtotyöskentely juuri nimenomaan on niin sanottua lomailua eli miettimistä suurin osa ja sitten päätökset saattavat olla ihan vuosikausien pohdintojen tuloksia. Menestyvän suuryrityksen on itse asiassa vaikea estää rahantuloa, vaan tulot saattavat olla aivan valtavan mahdottomat, kun firma toimii, ei rahantuloa pysty estämään.
Toisin on valtiolla: Esimerkiksi lääketiede ja sen ympärillä pyörivä toiminta on täysin yli ymmärryksen. Että kuinka paljon sitä rahaa oikein viitsitäänkään tuhlata kaikenmaailman terveyspoliittisiin toimituksiin. Että oikea terveyshän keksittiin jo vuonna 2005 Varissuon terveysasemalla, että terveyspalvelujen kohentaminenkaan ei nyt ole sujunut toivotussa aikataulussa. Että lomailkaa vaan, että ette te kuitenkaan mitään järkevääkään pysty tekemään.
Sillä Suomea on vuosikausien ajan rakennettu maailman hienoimmaksi maaksi ja nyt jotkut äärikristityt pyrkivät muuttamaan maata eduskuntattyöskentelyn kautta. Ettäkö pitäisi nyt Suomen muuttua Amerikan kaltaiseksi syöpäpotilaiden kansoittamaksi zombielaumaksi?
Että tämä maahan on vuosikausien ajan jo toiminut innovaatioiden menestyksen mukana, että totuushan on se, että valtion harjoittama politiikka vain sortaa ja vastustaa suomalaisuutta. - No doubt
No juuri nämä kansanedustajat ovat niitä OLESKELIJOITA!
- Vellu3
Monet edustajat sanoneet, että nää loma-ajat kiertelevät vaalipiiriään läpi ja tapaavat ihmisiä jnejne. No osa varmasti näin tekeekin, mutta en jaksa uskoa mitenkään etteikö 200:n edustajan joukosta löydy joku joka vetää vaan lonkkaa koko loman. Jotenki sormi menee sinne ps-leiriin...:)
- oleileijat
Jaa että kiertelevät vaalipiirejään, luulempa että taitavat makoilla Canarian saarilla nämäkin ajat.
- PERKUL..
siitä heleppo homma jotta PAINELEE VAAN RYHMÄN MUKANA TIETTYÄ NAPPULAA JA AVUSTAJAHAN VOI KRÄKNÄTÄ PUHEET PAPERILLE NIIN EI TUU VIRHEITÄ, JATKO ON SELEVÄÄ JA RAHNAA TULEE JOTTA HÄVETTÄÄ
- niin ja avustajia on
Pitkät lomat ,istunnoissa sali tyhjänä. Varsinainen työ kuulemma tehdään valiokunnissa mutta kun sielläkin on pitkät poissaololistat. Eläkeikää muuten on nostettava että saadaan työurat pidemmiksi . Loogista.
kyllähän tuohon vois lisätä että ne tekee kuitenkin raskasta työtä.. onhan se niin että julkisuus ja kaikki muu siinä sivussa verottaa ihmistä.. ehdotankin et nämä edustajat saisivat vielä jonkinmoisen kertakorvauksen siitä että osallistuvat istuntoihin/ palaveereihin, palkkansa lisäksi tietysti=)
- Hyrsylän mutkassa
Tehokkaimmat ja rohkeimmat kansanedustajat ovat lomallaan Neuvostoliiton/Venäjän suomalaisilta ryöstämässä Karjalassa neuvottelemassa ryöstövaltion edustajien kanssa omaisuuksien palauttamisesta lainvoimaisille suomensukuisille ja suomalaisille maanomistajille.
Muutama metsätila on saatu jo palautettua suomalaisille omistajasuvuille joilla on viimeinen lainvoimainen lainhuuto v.1944 kesällä omistamiinsa metsätiloihin.
Seuraavissa Kansanedustajavaaleissa äänestetään ketkä haluavat neuvostovenäläisten ryöstämän omaisuutensa takaisin, ne jotka eivät halua niin heidän omaisuus myydään eniten tarjoavalle suomalaiselle.
Tästä asiasta ollaan hiljaa jotta asiasta kiinnostuneet kansanedustajat saavat työskennellä rauhassa. - perslihakset kipeinä
Se on niin raskasta hommaa, että palautuminen ottaa
aikansa. - välittömästi
Kansanedustajat = suomen kansan täystuhoajat, suomalaiset ulos maasta Arabit ja Afrikkalaiset tilalle näiden loisijoiden lakeijoiksi.
- tämä varma
Nimet muistiin ja ei enää toista kertaa äänestetä tuollaissii lusmuttelioita.
- ei auta
seura tekee kaltaisekseen kuitenki siellä.
- OleskeluYhteiskunta
Jos olisivat koko vuoden lomalla tukipäätösten sijaan, niin se tuli meille veronmaksajille halvemmaksi.
- torkkupeitot esiin
En kyllä enää yhtään ihmettele miksi ihmisten äänestysinto eduskuntavaaleissa laskee joka vuosi, eihän nuo "kansanedustajat" saa mitään aikaan, paitsi palkkaansa nostavat kuukausittain, lomailevat yli kuukauden (valtiota ei ilmeisesti tarvitse johtaa yli kuukauteen?!) ja latovat miljardeja euroja jollekkin yli varojensa eläneelle maalle. Tälläistä täällä Pohjantähden alla, "hyvinvointivaltiossamme"...
- Sehän kun
rätkäättää oikein kunnolla raskaastyöstä maitohapoille niin vautiihan se pitkän toipumisloman jotta jaksaa kuita palkionsa.
- Täysin palvellut.
Tieto lisää tuskaa ja tässä sitä tuskamateriaa lisää. Suomen lainsäädännöstä EU määrää n. 60%-70% (!?) ja meillä on eduskunnassa 200 edustajaa (kenen?). Onko tämä määrä tarpeellinen, on useita isompiakin valtioita joilla on vähemmän näitä yhteiskunnan elättejä. Jospa joku laittaisi pystyyn kansalaisaloitteen joka tähtäisi edustajien määrän puolittamiseen, niin takaan ainakin yhden allekirjoituksen.
- näin ajattelen
Eri mieltä kyllä olen, tuosta lomailusta. Näennäisesti lomat ovat kovin pitkiä.
Myönnetään.
Asia ei nyt vain ole noin yksinkertainen. Kun vaikkapa opettaja on pitkällä lomalla, niin hän voi tosiaan olla näkymättömissä vaikkapa koko tuon ajan, eikä se hänen
työpaikan pysyvyyteen millään lailla vaikuta. Sama pätee oikeastaan kaikkiin normaali työläisiin. Ei ole oikeastaan mitään "velvollisuuksia" loman aikana.
Mitä luulisitte tapahtuvan kansanedustajalle, joka vaikkapa kaikki lomansa pitäisi samalla tavalla. Ehkä muutamaa tunnetuinta kansanedustajaa lukuunottamatta paikka olisi "laiskuuden" takia entinen seuraavissa vaaleissa.
Olen miettinyt mielessäni, miten monessa tilaisuudessa kansanedustaja vuodessa on, olisi mielenkiintoista vaikkapa laskea. Pakollista, jos aikoo työpaikkansa säilyttää. Varma olen, että ison osan noista menoista sama henkilö. ilman kansanedustajan tointa kyllä jättäisi väliin.
Tämäkin viestijono on tyypillinen. Liian harvat näkevät kokonaisuutta. Asia kun ei ole niin yksinkertainen. Itse olen usein ajatellut, etten kyllä millään haluaisi/viitsisi kansanedustajan virkaan hakea. Ei todellakaan ole niin helppo ja mukava kuin näissäkin viesteissä kuvitellaan.- KALLE KELLO
Minä ajattelen näin... Lueppas lehdistä kun välillä tehdään yhteenvetoja kansanedustajien "saavutuksista", oikein listattu nimillä (olkoon nyt vaikka 10 "parasta"), kuka on tuhlannut eniten rahaa taksilla kulkemisiin, kuka on ahkerin "puhuja" (siksi hipsuissa, kun kansanedustajat puhuu, niin ne ei puhu mitään), kuka ei ole suutaan aukassut kertaakaan koko aikana.. Nämä on oikein hyviä listoja katseltavaksi ja siinä sitten jokainen äänestäjä voi miettiä, mites se oma ehdokas nyt noin aktiivinen on, että tienaa tonnitolkulla kuukaudessa käteen.
- oma etu>yht.k.etu
Jokin on pahasti vialla edustajantoimessa, jos lomat käytetään seuraavan valinnan pohjustamiseksi.
Seuraavaa kautta varten on vaalienalusjakso. Se on jopa heille palkallista! Heidän kilpailijansa tuskin saavat työnantajalta palkallista lomaa vaalikiertueelle, eikö?
Kansanedustajan toimen löysyydestä kertoo paljon heidän sidonnaisuuksiensa määrä. Kyllä asioita saisi jatkossa eri tavalla tehdä - esimerkiksi väittelysirkuksesta voisi hankkiutua eroon, jos työ tehdään valiokunnissa. Nämä uudistukset ovat yhtä, jota he voisivat ajaa eteenpäin työnsä tehostamiseksi.
Ei sitä koko yhteiskuntaa palvelevaa tehokkuutta lomalla synny. Kuten avasit, lomailulla tapahtuva tapaamisrumba on vain edustajan henkilökohtaista hyötyä tavoittelevaa.
Jos verrataan valtion virkoihin, henkilön on tarkoitus palvella yhteiskuntaa. Vai pitäisikö virkamiehille antaa joka vuosi 2 ylimääräistä lomakuukautta, jos he niiden aikana kurssittavat itsensä paremmiksi seuraavaa 4-vuotisjaksoa varten?
Ei missään tapauksessa! Mitä vähemmän ne on töissä, sitä vähemmän säätävät tosi typeriä lakeja.
- Siksihän me niitä ky
Hai aina on tilausajobussi menossa menossa jos johonkin suuntaan.Jollei lomalle niin kiertämään kenttää,jotta taas jaksaa tehdä loppuvuodesta uusia innovaatisia kysymyksiä ja alotteita mihin me ei edes tiedetä oikeita vastauksiakaan.
- kansan edut
ei tuo ole pitkä loma.itse aloitin syyskkun alussa lomani,ja jatkan tuonne maaliskuun loppuun siihen asti kun lumi sulaa.sitten ryhdyn työhön.tosin minulla ei ole avustajaa.mutta lomat on mahtavan pitkät.etelän auringossa melkein puolivuotta ym edut.
- Hyvin pyyhkii
Kaikesta näkee kuinka tämä kansasta etääntynyt hyvä osainen pelleporukka vielä jauhaa jostakin tasaarvo yhteiskunnasta! Koko ajan kasvattavat hyvä ja huono osaisten kuilua tässä yhteiskunnassa ,ja uskottelevat jotain hyvää ja oikeaa tekevänsä. Vanhukset , nuoret, sairaat, lyödään räikeästi laimin ja heikennetään koko ajan heidän hyvin vointiaan! Ja vielä nämä kuntauudistus ja eläkekeuudistustus heikennykset?
- jaa...,
Voi lapsparka. Eikö sinulle ole kerrottu kotikasvatuksessa, että ei kansanedustajat ole mitään "eliittiä", jota sinun tulisi vastustaa kateellisena, vaan niin kauan kuin on se kansanedustuslaitos, niin kauan edes on demokratia, missä edes jotkut varmaan sinunkin perusoikeuksiasi ajavat. Kansanedustajat ja ministerit ja virkamiehet tienaa viiskymmenesosaa vähemmän, kuin ne jotka yhteiskunnissa oikeasti ovat rikollisia: niitä, jotka ajaa kansan asioita, niitä on turha vihata.
Toki sen myönnän itsekin, että on siellä edustuslaitoksessa muutama mänttikin: en ymmärrä, että millä perusteella esimerkiksi joku Teuvo Hakkarainen on eduskuntan valittu, mutta mulle on opetettu kotikasvatuksessa, että koska jotkut sitäkin on äänestäneet, se äänestystulos tulee hyväksyä, piti siitä kaikki tai ei.
En tiedä millaista "hitler- tyyppistä" yhteiskuntaa te tollaset kirjoittajat olisitte vailla... Ette ilmeisimminkään pidä edustuksellisesta demokratiasta, ette arvosta mitään todellista hyvää mitä kehittyneessä yhteiskunnassa on, ja ainoat joita jaksatte haukkua, ovat rivikansanedustajat tai virkamiehet - jessus sentään. Sentään vanha kansakin, puoluetaustaan katsomatta, on tiennyt, että se on aina kansalaiselle etuoikeus elää maassa, missä on kansanedustuslaitos. Sitten tietysti, jos se peruskoulukin on jäänyt puolitiehen, niin sitten saattaa varmaan sitä asiaa olla vaikea tajuta, mutta se opetetaan jo ala-asteen oppikirjoissa. Mene vaikka tonne Burmaan katsomaan, että millaista "edustuksellista" demokratia siellä on.. Siellä tuskin pystyisit vaikkapa itse halutessasi ottamaan yhteyttä kansanedustajiin, eikä sinulla olisi mitään virastoja tai virkamiehiä, mistä voisit edes arkielämäsi tilanteissa neuvoja saada tai hakea.- Kuorma vai kuormaaja
Kuka tässä Burmaan on kaipaamassa?
Hyvä avaus, ja keskustelu on ihan paikallaan. Yhteiskunta on muuttunut agraariajoista ja hitaan matkustuksen maailmasta, jolloin pitkät istuntotauot olivat varmasti perusteltuja. Juuri nyt Suomen läpi lentää samassa ajassa kuin matkustaa bussilla Vantaalta Espooseen.
Yhteiskunnassa on monia muitakin tarkkuutta ja tarmoa vaativia tehtäviä, joihin ei kuitenkaan sisälly erioikeuksia.
Työntekijästä on rutistettu hyvin pitkälle kaikki tehokkuus irti. Ei ylimpiin asemiin saa luoda mitään pyhättöjä, vaan niiden tulee olla avoimia samalle tehokkuustarkastelulle. Itse asiassa hyvin paljon kriittisemmälle, koska yksikkökustannus per kansandustaja tai yhtiön johtaja on huomattavasti suurempi kuin duunarilla tai asiantuntijalla.
Suomalaiseen kulttuuriin ei perinteisesti ole kuulunut pyramidien ylimpien kerrosten työajankäytön seuranta. Monen johtajan työaikakortilla lukisi raporttien ja kauppalehtien lukua sekä lounaita, jos joku Pandoran lippaan avaisi.
Kokeilkaa joskus omalle esimiehen esimiehelle: "Mitkä konkreettiset tulokset synnytit viime viikolla?". Ne hyvät johtajat pystyvät vastaamaan alta kymmenen sekunnin. Heikommat kertovat passiivissa mietelauseita yleisestä yritysrutiinista. - jaa...,
Kuorma vai kuormaaja kirjoitti:
Kuka tässä Burmaan on kaipaamassa?
Hyvä avaus, ja keskustelu on ihan paikallaan. Yhteiskunta on muuttunut agraariajoista ja hitaan matkustuksen maailmasta, jolloin pitkät istuntotauot olivat varmasti perusteltuja. Juuri nyt Suomen läpi lentää samassa ajassa kuin matkustaa bussilla Vantaalta Espooseen.
Yhteiskunnassa on monia muitakin tarkkuutta ja tarmoa vaativia tehtäviä, joihin ei kuitenkaan sisälly erioikeuksia.
Työntekijästä on rutistettu hyvin pitkälle kaikki tehokkuus irti. Ei ylimpiin asemiin saa luoda mitään pyhättöjä, vaan niiden tulee olla avoimia samalle tehokkuustarkastelulle. Itse asiassa hyvin paljon kriittisemmälle, koska yksikkökustannus per kansandustaja tai yhtiön johtaja on huomattavasti suurempi kuin duunarilla tai asiantuntijalla.
Suomalaiseen kulttuuriin ei perinteisesti ole kuulunut pyramidien ylimpien kerrosten työajankäytön seuranta. Monen johtajan työaikakortilla lukisi raporttien ja kauppalehtien lukua sekä lounaita, jos joku Pandoran lippaan avaisi.
Kokeilkaa joskus omalle esimiehen esimiehelle: "Mitkä konkreettiset tulokset synnytit viime viikolla?". Ne hyvät johtajat pystyvät vastaamaan alta kymmenen sekunnin. Heikommat kertovat passiivissa mietelauseita yleisestä yritysrutiinista.No näytte kaipaavan burmalaista yhteiskuntaa, tai siis Myanmarhan se nykyisin on, mutta silti, kun kerran kansanedustuslaitos on tässä nimettömässä Suomi24:a yleisen haukkumisen kohteena. Samat tyypit nimettömät Suomi24- vihakirjoittelijat ootte niitä, joiden mielestä se maailman rumin mies varmaan joka naisen mielestä ulkonäöllisesti; se Sampo Terho, olisi muka oikeassa vaatiessaan työttömien "pakkotyötä" ja sellaista ja suomalaisen korkeakoululaitoksen alasajoa. Juu niin Hitlerkin vaati pakkotyötä ja nuorten palkatonta työskentelyä ja kaikenlaisten vähemmistöjen eristämistä, mutta edustamanne ja ihailemanne nykypoltiikan mielestä se on mukamas vain hauskaa, jos joku tyhmä tyyliin Teuvo Hakkarainen lohkaisee, että homot , lesbot ja kaikki vähemmistöt saarelle - luuletteko taunot, ettei sellainen kouhake, jos sillä riittävästi olisi valtaa, myös oikeasti ihan pystyisi sellaiseen käytökseen, eli sortamaan vähemmistöjä ja kaikkia eri tavoin ajattelevia? Tai joku Halla-aho: luuletteko te., että kyseinen rotutohtori- akateeminen nyk. kansanedustaja- ihminen ihan vaan vitsi, vitsinä kirjoittelee asefantasioita tai vihaa, tai perustaa nettiin Hommaforumin tyylisiä vihaforumeita - ei, sellaiset ihmiset ovat sitä mieltä.
En tosiaan ymmärrä millaista yhteiskuntaa te tän Suomi24:n vihahäiriköt oikein ihannoitte... Olen laittanut merkille, että ainoat ihmisryhmät, joita tällä Suomi24-foorumilla ei saa sanallakaan arvostella edes asiallisesti, ovat esim. kotiäidit, perussuomalaisten puolue, paljon seksisuhteita omaavat ja sellaiset. Teidän ihailemanne yhtieskuntarakenteen täytyykin siis olla se, että muka valtio ilmaiseksi joka yrittäjälle tarjoaisi elatuksen, että kaikki sivistyslehdet jotka ovat objektiivisia, kiellettäisiin, että joka akanputkula vaan kotiin punnertamaan kersoja, että yliopistokoulutus vaan rikkaimmille ja sitä rataa. En oikein yhdy siihen näkemykseen. Lisäksi huolimatta siitä, että moderaattori olisi uskonnollinen, niin tämä ei ole mikään James Hirvisaaren jambalaya- saitti, vaan ainakin Suomen laissa lukee, että tälle Suomi24- sivustolle on oikeus kirjoittaa ihan kaikilla, pois lukien kai äärioikeistonatsit ( ne eivät osaa kirjottaa lainmukaisesti, rikollisjengien jäsenet ja sellaiset).
Itse olen kyllä sanonut, että muutan vaikka maasta, jos perussuomalaiset nousee päähallitusvastuuseen koskaan. Yhteydessä äärioikeistoon, se sakki, vaikka osa niistä olisikin täysipäisiä.
Ja minulle vaikka siivooja tai johtaja on ihan samanarvoisia ihmisinä. Onneks ei niin alhaisella mielellä ole koskaan varustettu, että ihmisiä ihmisyydeltä arvottaisi ainakaan tulotason tai ammattinimikkeen mukaan, koska en ole kateellinen luonne. Tietysti rikollisia on kyllä eniten kaikkein rikkaimmissa: en usko, että ne ylikansalliset oligarkit hirveesti viskaa mania Suomen valtiolle, jotka tän maan valtionyhtiöistä jo aika suuren osan omistaa, mutta sepä oliskin poliitikoiden asia hoitaa sellaiset ongelmat, ettei tarjoa sijoittajille suoraan ilmaisrahaa valtionapuna.
- Puolet pois
Kyllä se on aika harmillista, että pitää lomailla niin pitkään ja vieläpä pienillä palkoilla.
Puolet riittäsi olla istumassa eduskunnassa eli tulisi säästöä Valtiolle ja veronmaksajien tuloja voisi käyttää muihin tärkeimpiin asioihin, kuten vähäosaisille jne.
Saikohan Finnairin johtaja erotessaan suuretkin stayt, eläke ja erorahat. Taisi muuten olla juuri sen ajan, että saa oman lompansansa pulleaksi.
Miksi Valtio maksaa näille herroille tällaisia rahasummia kun se ei maksa tavallisille Valtion työntekijöillekään mitääm erorahoja yms etuukisa. - 1.Vuodenloma
Kansanedustajilla on lomaa NELJÄN vuoden aikana 1v aika hyvä saavutus kolmenvuoden työstä
- <jos ne onkin
työttömyysjaksoja, eikä lomia.
- Lomailija
Minäkin ole lomalla. Älä tule häiritsemään!
- tuulenkaataja
Meidän poliitikoista on tullut nykyajan aatelisia. Heitä ei koske ne normit joita tavallinen rahvas kokee.
Samat kartanon herrat sitten päättävät meidän asioista. Suurin osa niistä ei ole ikinä tehnyt normia palkkatyötä vaan ovat aina "opiskelleet" ja puhuneet höpöjä kansalle. Sitten ne ilkeää puhua palkasta, kun eivät ymmärrä normaalista arjesta mitään. Hauskaa oli kun puhuttiin palkkojen alennuksesta! Edes vasurien edustajat eivät ole valmiita pudottamaan omaa palkkaansa. Mutta kun kerran kommunistikin pääsee herraksi alkaa aina herran elkeet.
Ootteko muuten huomanneet, että julkkujen ja poliitikkojen osalta ei tuomioistuimet saa koskaan näyttöä muuta kuin käräjäoikeudessa. Ne aina vapautetaan tai annetaan höpönlöpön tuomio hovissa tai korkeimmassa?
Jaa miksi? No, kun tuomioistuimetkin on poliittisesti rakennettuja suosismaan vallalla olevan aateliston etuja...- KALLE KELLO
Ollaan huomattu, ja miten helppoa se "työnhaku" on. Sinulle annetaan johtotason "työpaikka", jos olet oikeaa puoluetta, sillä ei ole mitään väliä onko sinulla minkään laista kokemusta ko alasta. Ja jos ei sellaista työpaikkaa ole, se tehdään kuten kepulaiset hommasivat aikanaan Aholle. Sitra - mikä v***n sitra ei mitään hyötyä tämän maan kansalaisille. Se sitten heijastuu Oikeisiin TYÖTÄTEKEVIIN, kun on mulkku johtamassa eli istuu 40-50 tonnin kuukausipalkalla tammipöydän takana muhkeassa nahkanojatuolissa tekemässä "töitä"
- tee sä vain hommias
noistahan minäkin otin oppia! pitkiä lomia ja vähän töitä! loisin vaan! mitä isot edellä niin pienet peräs! näin se vaan on!
- nuori työtön
He ovat siivellä eläjiä jotka eivät tiedä työnteosta mitään. Palkkaa ei ainakaa pitäisi saada vastikkeettomasti tältä ajalta.
- oleilija :)
hyvä malli ns.oleilijoille...
Juuripa näinkin, kyllä sillä palkalla PITÄSIS TEHDÄ JO TÖITÄKIN !!!
kyllä me veron maksajat raadamme joka sentin eteen, ilman yli mitoitettuja lomia ja avustajia.
Ei ihme että tarvitsee avustajaa jos EI OLE KOSKAAN TÖISSÄ !!'
Tai ovathan he juuri ja juuri puoli vuotta töissä, mutta kyllä sen päälle varmasti on omia lomia, taksi edut ym...ja töissä voi ottaa torkkuja ihan luvan kanssa,,,saivathan ikiomat torkkupeitteetkin..??Niin ja sen takia sitten 100 vuotiaat vanhus raasut JÄIVÄT ILMAN VILLASUKKIAAN !!!!!!
Ja heitä on varmasti vähemmän kuin kansanedustajia,,,itse voisin kutoa ihan lankoja vastaan muutamalle vanhukselle lämmittävät sukat eikä tarvitse olla edes 100 vuotta vanha nauttiakseen tästä edusta !!
- Laiskat siansyöjät
Voi vit-tua tätä suomalaista kotona makailemisen järjestelmää. Kansanedustajat itse makaavat kuukausikaupalla lomalla.
Moneskohan joulukinkku noilla on nyt jo menossa, kun toista kuukautta pidetään joululomaa? Saa-tanan mässyttäjät.
Kun joululomakausi loppuu,. alkaa Eduskunnassa hiihtolomakausi. Taas ollaan viikon taikka pari hiihtelemässä, jossakin etelän aurinkorannoilla. Toki koko homma "virkamatkaksi" naamioituna ja Eduskunnan kuluina veloitettuna. - Torkkupeitto..
kansanedustajat ovatkin ns.hyväpalkkasia työttömiä.
- kyrsiii
Hyvä se on taas tulla hyvin levänneenä meille raatajille lakia lukemaan, kuinka meistä saadaan kaikki mehut irti ja eläkeikää on korotettava. Jos meillä tavallisilla kansalaisilla olisi samanlaiset lomat kuin näillä meidän pölhöpäättäjillä, niin se parantaisi työhyvinvointia ja jaksamista kummasti.
Meillä on puolet liikaa kansanedustajia. Nykyisin kun asiat päätetään Brysselissä niin eduskunnassa ei tuollaista laumaa tarvita mitä siellä nyt on.- Aivan niin
Brysselissä kun kaikki asiat kuitenkin päätetään,niin miksi yleensä on kansanedustajia loisimassa siellä?
- >60
Onhan sitä levättävä kunnolla,että jaksaa taas pitkällä kesälomalla loikoilla.
Välillä pitää käydä "töissä"luomassa uusia "verohelpotuksia"kansalaisille. - SikaRikas(ko), kyllä
Itse en tee yhtään päivää duunia vuodessa, kiitos osakkeiden ja asuntojen vuokratuottojen.. Ottakaa mallia..
- Tytär.
Kokemuksesta tiedän, läheltä asiaa seurranneena. LOMAA/ omaa rauhaa ei ole sekuntiakaan.
- Lekottelija
Minun loma on päällä. Kukaan ei vie minulta! Älä tule uhoomaan!
- sen ne osaa.ottaa.
Finnairin Vehviläinenkin nostaa kytkintä.Vei miljoonat mennessään.kyllä on hyvä johtaja.
- saariston mies
Tuohan on oikein hyvä juttu! Täytyyhän sitä Eduskuntalaisilla olla kunnon loma! Kannatetaan... Sehän on melkein kuin minulla jolla on vuodessa 3 kuukautta lomaa...
"Kansanedustajilla pitää olla hyvä palkka, kunnon luontaisedut ja pitkät lomat. Silloin he saavat aikaan paljon vähemmän vahinkoa."
- Konrad Adenauer- Hitler kun
lopetti 32 puoluetta - kun ei H saanut ääniä - niin tuli diktatuuri
- 200+200 laiskaa
>>Meillä on puolet liikaa kansanedustajia. Nykyisin kun asiat päätetään Brysselissä niin eduskunnassa ei tuollaista laumaa tarvita mitä siellä nyt on. >>
On se tosiaan per-keleellistä joululoman viettoa kun 200 kansanedustajaa ja heidän 200 avustajaansa makaavat liki 2 kuukautta joululomalla.
Mitä ihmettä avustaja tekee Eduskunnassa, kun avustettava makaa joululomalla? Ei luulisi hommien painavan, kun eduskuntafirma on joululomaseisokilla pari kuukautta. - Huippu homma
kerran,pari vuodessa painaa eduskunnassa äänestysnappia ja saa siitä hyvästä monta tonnia kuussa muut edut ja torkkupeitot.
Ei niillä omia sänkyjä sentään vielä ole siellä kuitenkaan.
Syömäänkin pitää ainaki toistaseksi itse kävellä. - örkki666
ei oleskelijoita vaan loisia he ovat.
- Miksi kaikki
Toimettomat ei saa vähintään 10 000 kuussa,? vaan nuo kansanedustajat pelkästään.
Pikkunen epäsuhta siinä kyllä on. - palkankorotus
Kansanedustajat ovat lomansa ansainneet.
Tiedän koska sukulainen on edustaja- kokoomussucks
Soini on lomansa ansainnut ja muutamaa muu perussuomalainen ja keskustalainen. Muut joutaisivat siperiaan tukkimetsään!
- Kovaloma
Avauksen kuvassani, kansanedustajat lomailevat etelässä, ja meidän rahiolla (lähde, kuvani alussa.)
- olette idiootteja
kansanedustajat heijastavat toiminnallaan suomen munatonta idioottikansaa joka saa sitä mitä tilaa eli velkaorjuutta ja loputonta EU-kommunismia
- Ei mahdu
Miten on mahdollista, että joulu oli 1,5 kuukautta sitten ja edustajat ovat edelleenkin joululomalla? Se ei mahdu mun päähän millään.
- O Tannembaum
"Miten on mahdollista, että joulu oli 1,5 kuukautta sitten ja edustajat ovat edelleenkin joululomalla? Se ei mahdu mun päähän millään. "
Jospa ne availevat kansalta saatuja lahjoja ja pilkkovat kuusta pienemmäksi.
- KEVÄTTÄ RINNASSA
Kaikki laki pykälät muuttuu.Mutta Kansanedustajia on 200..lomalla aina.Sian saparo soppaa syövät.joulu lomalla.Velka rahalla liian pitkät lomat.
- muille vaan...
työajan pidennystä ja leikkauksia,,,kansanedustajille lisää liksaa ja lomaa.
Varmaan ensimmäinen asia taas lomien jälkeen niillä on omat palkankorotukset,onhan ne kerenneet jo itsensä sippiin jossain aurinkorannoilla juhlia jo toista kuukautta.
Joululoman jälkeen muutaman viikon krapulan parannusloma ja pari tonnia lisää sen hoitamiseen jossain hiekkarannoilla,sillähän se toki lähtee millä on tullutkin. - Röyhkeät laiskurit
Siinä pahimmat yhteiskunnan loiseläjät, jotka syövät lapsiperheiden, vanhusten ja vähäosaisten pöydissä.
- sama laki kaikille
Minäkin haluan torkkupeiton ja oikeuden saada nukkua työaikana.
olen bussikuski. - vero rahoja
Ja vero rahoja palaa! jännä juttu älyttömät palkat ja edut. sitten säästetään koulujen ruoissa ja oppimateriaaleissa. ja työpaikkoja ei tuu uusia samaa tahtia mitä loppuu.
Jossain mättää ja pahasti. yksi tuttu kävi toissa viikolla työvoimatoimistossa ja hänelle ehdotettiin ikkuna alan koulutusta. vaikka tuo tuttu kyseli työharjoittelu paikkaa sähkö tehtaalle.
ja ehkä vaan muutama noista saa töitä, mutta koulutetaan noin tuhat liikaa. omistuista, että ei aleta jakamaan työvoimaa ja lyhentämään työpäivää- qwert435647
Kateelliset valittaa.
- Uniloma
Minä nukun. Loma on. Älkää tulko viemään lomaa!
- wqerwrrertfdg
Tuskinpa monikaan edustaja koko lomaa lomana viettää. Eiköhän siitä ajasta suurimman osan moni viettää eduskuntatalossa paperihommissa ja vastaavissa.
- Kaupunginvaltuutettu
Kansanedustaja erottaa avustajansa heti, kun ei enää saa seksiä. Asioita jo oikeuskäsittelyssä.
- joulu meni jo.
kyllä ne jaksaa olla lomalla..luulis väsyttävän jo.Kinkkukin maistuu jo kulahtaneelle.
- läskipäät lomalla
Joutaa mokomat läskipäät lomalle vaikka loppuvuodeksi, ei nuo osaa mutta kuin kiistellä ja toisiaan syttää! Jotain tärkeää kun pitäisi päättää niin ainaa kuuluu "Sitten seuraavalla hallituskaudella!" Voi p.erse!
- cilmoy
Asialla ehkei olisi muuten suurta merkitystä, mutta on runsaasti lainsäädännössä korjattavia, ainakin yksityiskohtia, jotka huutavat korjausta mutta niihin ei näytä muutoksia tulevan, kun työmiehet vetelevät hirsiä pihanurmellaan pitkälti enemmän kuin nokosiin kuuluisi. ei ole isäntää, joka töihin komentaisi. tämä on kai sitä kuuluisaa demokratiaa. aika aikaa kutakin vetelhditään niin kauan kjuin peppu kestää, eikähän se kauan kestä. Talous on se diktaattori,jka ennen pitkää pakottaa ryhdistymään.
- LaatokkaKarjalanmeri
Kyllä kansanedustajat tekevät työtä joululomallaankin.
Kävin pari viikkoa sitten Salmin pitäjän Manssilassa ja kuinka ollakkaan vanhalla rajalla oli raja-aluetta mittailemassa kaksi Kokoomuksen kansanedustajaa.
Menin kysymään mitä he siellä tutkailivat?
Vastaus oli tämä: me suunnittelemme uuden Venäjä/Suomen tulliaseman paikkaa tänne Salmin pitäjän Manssilan kylään.
Samassa joukossa oli kolme venäläistä kameroiden kanssa ja kun kysyin heiltä samaa asiaa niin vastaus oli myöskin sama kuin suomalaisilla kansanedustajilla, uutta rajaa joka perustuu vuoden 1939 tilanteeseen, me venäläiset haluamme korjata Stalinin ja Molotovin tekemät rikokset.
Joten suomalaiset kansanedustajat ovat ihmisten asialla ja omalla joululomallaan.
Hyvä Suomen Kokoomus ja ahkerat kansanedustajat. - jhgkjhbk
Jotenkin sitä on aina halunnut uskoa, että kansanedustajat ovat pohjimmiltaan kelpo ihmisiä ja ottavat työnsä vakavasti, ja joita kansa vain refleksinomaisesti haukkuu.
Kun noita jumalattomia etuja tarkastelee, niin lapsenusko on kyllä mennyttä... Kuukausitolkulla vetelehditään lomalla - kolmasosa vuodesta! Ja ökypalkka juoksee.
Viimeinen niitti oli se, kun kävi ilmi, että talossa tarjoillaan alkoholia ja Heinäluomaa myöten asiaa puolusteltiin. Työajalla keppanaa, mikäs siinä...
Ensin parit pohjustavat kaljat eduskunnan kahvilassa, sitten kipaisu istuntosalissa (nappia painamassa) sitten onkin aika siirtyä neuvottelemaan eduskunnan saunaosastolle, missä on tarjolla myös viiniä. Kun löylyistä ja talon antimista on nautittu tarpeeksi, onkin aika suunnata ravintolaan. Kuskille vain taksiseteli kouraan ja mars matkaan...
Sitä se on, kun saa itse päättää palkastaan ja eduistaan. Oikeastaan tätä ei pitäisi edes ihmetellä millään tavoin. Ihmetellä täytyy sitä, miksi kansa suvaitsee silmään kusemisen ja pröystäilyn veronmaksajien rahoilla.- Pilkille ,pilkille ,
Nyt on jokaiselle työtä ja lomaa.kun menee jäälle poraa reiän ottaa pilkin esiin ja ryhtyy narraamaan.Ylimääräiset voi myydä ahvenfileenä. (ansiotyö)
Lomalla saadut voi panna omaan keittokattilaan.
Mikä parasta -voi itse säädellä työaikansa palkkansa vapaa-aikansa eläkeetunsa
jne. - muutoksen tuulet
Meno on julkean törkeää. Jotain pitäisi todellakin tehdä, eivät tuollaiset työsuhde-edut kuulu kenellekään verovaroista eikä muutenkaan. Kansanedustajien tekopyhyys, kaksinaamaisuus ja röyhkeys on sanoinkuvaamatonta. Ja kansanedustajia on aivan liikaa, max. sata kpl.
- Tunnusta luopio
Kuka víttu anto kirjotukselle miinuksen?
- Muutosprosessi
Me äänestäjät maksamme kansanedustajien palkan ja kustannamme heille myös vapaa-ajalta täyden palkan. Vaaditaan yhdessä tähän muutos!
- kansalainen2
Kannataa muuten oikeasti ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa julkisilla foorumeilla mekastamaan.
Eduskunnassa on tauko istunnoissa joulupyhistä helmikuun alkuun ja kesällä juhannuksesta syyskuun alkuun. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että edustajat olisvat lomalla vaan päivät täyttyvät kyllä varsin nopeasti erilaisista maakunta matkoista, yrityisvierailuista ja selvitysten ja raporttien läpikäynneistä sekä joillakin edustajilla kansainvälisistä tehtävistä, tämän päälle vielä mahdolliset puhumistilaisuudet ja muut kokoukset. Istutokaudella maanantait menevät maakunnassa mutta eivät nekään vapaata ole vaan kuluvat kyllä maakunnan ihmisten tapaamisessa tai valmistatumisessa viikon valiokuntienkokouksiin. Istuntopäivillä kokoukset saattavat hyvinkin venyä pitkälle iltaan. Tämän lisäksi Helsingin/Uudenmaan ulkopuoliset edustajat ovat tietysti jatkuvasti erossa perheistää, mikä on varmasti todella "mukavaa" varsinkin pienten lasten vanhemmille. Eikä se paljon puhuttu palkkakaan ole mitään verrattuna viikossa kertyvään työtuntimäärään tai verrattuna vaikka yksityiseltä puolelta johdon palkkoihin.
Joten kannataa välillä ottaa asioista selvää. - näin näen tämän
edustajat voisivat mun puolesta pysyäkkin lomalla maailman tappiin asti. Eivät he saa mitään aikaan, puhuvat paskaa ja kinastelevat. Vitun ääliöitä ovat lähes kaikki eli heijastavat Suomen kansan osaamista. Tämäkin palsta on täynnä hyödyllisiä idiootteja jotka eivät ota asioista selvää vaan uskovat kaiken mitä hesari-pravda kirjoittaa.
- Bersheestä
miten joku täysjärkinen voi puolustaa k-edustajien "työtä"? Te olette kuulkaas nyt unohtaneet yhden jutun, niillä on edelleen joululoma jooo. Mut tiedättekö kuinka kauan kestää, ennen kuin heillä alkaa KESÄLOMA :D
Permanent vacation heille minunkin mielestä. Yks juttu vaan, sen ikuisen loman on oltava PALKATON.
Nyt joululomalla heillähän on aikaa katosokas nääs hoita kunnallispoliitikon tai muuta toimintaa. Kyllä niillä varmaan tekemistä riittä. Ongelma vaan on se, että olemmeko me kansa sitä mieltä, heillä pitäisi olla kuukausitolkulla palkallista lomaa kansanedustajan hommista, nostaa noin paljon palkkaa, hääriä kaiken maailman muissa toimissa, ajella takseilla, lentää brysseliin ja reissata maakunnissa. En minä sääli heitä jos he ovat erossa perheestään, itsepähän ovat elämänsä valinneet.
Emme me tarvitse kahtasataa kansanedustajaa. Itse en ole noita maakuntamatkaavia nähnyt missään maakunnissa tai muuallakaan jos ei ole vaalit tai kunnallispoliittista menoa. Mitä hiton yritysvierailuja? Olen toiminut ns konsulttina n. 10 vuotta ja tavannut niin monta yritystä ja johtajaa työn merkeissä, että en pysy laskuissa mukana. Kaiken maailman muut alat paitsi metsä- ja metalliteollisuus on koluttu. Varmaan noilla aloilla sitten pyörii kansanedustjat, mutta muissa yrityksissä ei kyllä koskaan mainittu mistään vierailuista!
Miksi niillä pitää olla vapaata kansanedustajan työstä hoitaakseen muita tehtäviä, joista saavat myös korvausta? Ketä heitä pakottaa olemaan sekä kuunnallisvaltuutettuja että kansanedustajia? Ei käy kuule sääliksi jos on lomallakin ressiä.
KD:n kansanedustajat haluavat laajentaa opintotukea maksettaviksi ulkomailla harhaileville nuorille. Miten kela pystyy valvomaan tätä, esim ulkomaan tuloja? Kyllä kiitos, nuori lähtee ulkomaille opiskelemaan "ei tilapäisesti", nostaa SUomesta opintotukea ja on kenties ulkomailla pimeässä töissä. HYVÄ EU! m Ei tarvitse olla pimeästikään töissä, saako edes verottaja "vuosi-ilmoitukset" ulkomailla työskentelevistä. Tuskin jos työskentely ulkomailla ei ole tilapäistä. Täällä siis kela valvoo kuin mikäkin natsijärjestö palkkatuloja ja perii opintotuet köyhiltä opiskelijoilta takas. Mut jos lähtee ulkomaille, kela ei pysty valvomaan mutta tän KD-ehdotuksen mukaan pitäisi kuitenkin maksaa tukea. Tälläisia fiksuja ja loppuun asti ajateltuja hommia kansanedustajat muun muassa puuhastelevat. Tai heidän kv-opintoja diggailevat juuri valmistuneet avustajansa.... Ettei nyt vaan kuulkas ajettaisi ihan vaan omia asiota EU:n perustamissopimuksen pyhässä nimessä?- faktahomma5
Sehän on fakta homma, että on kansanedustajia, jotka ovat kunnollisia ja tekevät työtä. Mutta tarvitsemmeko todella tuota taustajoukkoa, rytmiryhmää, ikään kuin täytteeksi?
Muita virkamiehiä patistetaan jatkuvasti, että ovat liian kalliita, ei saisi reissata, liian isot työhuoneet, ei tarvii uusinta tekniikkaa, ei missään nimessä ajaa taksilla, ei ergonomisia kalusteita. ALkoholia työajalla tietäisi potkuja. Kaikki vaan maksaa ja aina vaan maristaan. Johto siis marisee henkilöstön kuluista, joihin on nykyään siis keksitty energian kulutus, hiilijajalanjäljet neliöt ja muut "ihmisen työnteon oheiskulut" - ja johtohan raportoi eteenpäin. Pahimmassa tapauksessa puututaan käytettyyn PAPERIN määrään.
Ei todellakaan tunnu reilulta jos edustusjoukkue saa hääriä vapaasti. Tuntuu vähän siltä, että oteaan nyt noilta perusvirkailijoilta voit leivän päältä niin saadaan me enemmän.
Eduskunta paperittomaksi toimistoksi heti ;) Tää koko hässäkkä tietää vaan sitä, ettei sitä enää huvita olla virkamies kun tietää, että ministeriöissä ja eduskunnassa saa rellestää vapaasti tulostimien ja viinan kanssa ja muilta ollaan ottamassa autohallitkin pois. Ihan päälaelleen on mennyt johdon tehokkuusajattelu, tavalliset virkamiehet sentään hoitavat virkaa virka-aikana 11 kk vuodessa ja leimaavat kiltisti. Kiitokseksi saa kuulla että kaikkea pitäisi karsia ekologisuuden ja taloudellisuuden nimissä. Jos muiden ei tarvii, ei sitten minunkaan ja tulostan surutta kunnes joku tulee ja pistää faktisesti liinat kiinni. Silloin loppuu tämäkin virkaura. Kuinka kehtaakin valittaa jostain tulostuksesta ja oman auton käytöstä, ministeriöissä tää on keksitty ja sitten palkattu WWF levittämään virastoissa sanaa. Tämä ekojuttu on vain keksitty, jotta saataisiin säästöjä aikaiseksi, ja jotta joku muu taho voisi hyötyä näistä jutuista. Lippaasta laatikkon. - oloneuvoksetar
faktahomma5 kirjoitti:
Sehän on fakta homma, että on kansanedustajia, jotka ovat kunnollisia ja tekevät työtä. Mutta tarvitsemmeko todella tuota taustajoukkoa, rytmiryhmää, ikään kuin täytteeksi?
Muita virkamiehiä patistetaan jatkuvasti, että ovat liian kalliita, ei saisi reissata, liian isot työhuoneet, ei tarvii uusinta tekniikkaa, ei missään nimessä ajaa taksilla, ei ergonomisia kalusteita. ALkoholia työajalla tietäisi potkuja. Kaikki vaan maksaa ja aina vaan maristaan. Johto siis marisee henkilöstön kuluista, joihin on nykyään siis keksitty energian kulutus, hiilijajalanjäljet neliöt ja muut "ihmisen työnteon oheiskulut" - ja johtohan raportoi eteenpäin. Pahimmassa tapauksessa puututaan käytettyyn PAPERIN määrään.
Ei todellakaan tunnu reilulta jos edustusjoukkue saa hääriä vapaasti. Tuntuu vähän siltä, että oteaan nyt noilta perusvirkailijoilta voit leivän päältä niin saadaan me enemmän.
Eduskunta paperittomaksi toimistoksi heti ;) Tää koko hässäkkä tietää vaan sitä, ettei sitä enää huvita olla virkamies kun tietää, että ministeriöissä ja eduskunnassa saa rellestää vapaasti tulostimien ja viinan kanssa ja muilta ollaan ottamassa autohallitkin pois. Ihan päälaelleen on mennyt johdon tehokkuusajattelu, tavalliset virkamiehet sentään hoitavat virkaa virka-aikana 11 kk vuodessa ja leimaavat kiltisti. Kiitokseksi saa kuulla että kaikkea pitäisi karsia ekologisuuden ja taloudellisuuden nimissä. Jos muiden ei tarvii, ei sitten minunkaan ja tulostan surutta kunnes joku tulee ja pistää faktisesti liinat kiinni. Silloin loppuu tämäkin virkaura. Kuinka kehtaakin valittaa jostain tulostuksesta ja oman auton käytöstä, ministeriöissä tää on keksitty ja sitten palkattu WWF levittämään virastoissa sanaa. Tämä ekojuttu on vain keksitty, jotta saataisiin säästöjä aikaiseksi, ja jotta joku muu taho voisi hyötyä näistä jutuista. Lippaasta laatikkon.Mäkään en jaksa hirveesti stressata duunissa. Valtio maksaa aikuisopintotukea jos vähän jaksaa lukuea ja näyttäytyä opinahjossa. Sit voi saada vuorotteluvapaata. Eläkkeelle pääsee periaatteessa siis jo 10 työvuoden jälkeen. Opinto ja vuorotteluvapailla kertyneillä lomilla voi pelata noin 3-4 v valtion maksamaa lomaa. Jos lykästää ja on siinä iässä voi saada vanheimpainvapaa samaan syssyyn. Jos ei ole rikasta puolisoa pitää vain tyytyä pienempiin menoihin. Rantalomallekin pääsee koska intiassa ja thaimaassa ei elo ole kallista. Voi siinä lomaillessa kyhätä muita järjestelmiä. Vuokrata asuntonsa, olla pimeesti töissä jne niin että saa alkupääomat kuntoon, ottaen siis huomioon ettei törsää. Voi olla ettei sitten tarvii enää ikinä kiiruhtaa leimalaitteelle.... Jos on yksityisellä voi saada potkut ja puolen vuoden palkat päälle. Fiksulle tämäkin voi olla oiva pesämuna!
Itsepähän ovat tän teettäneet kun pakottavat leimamaan sisään ulos ja kestämään kaiken maailman pskaa, niin ettei jaksa enää. Tätä eläke- tai kansalaispalkkasysteemiä kun on jonkun aikaa nauttinut huomaa, että se on kuulkaas vapaus joka rulettaa. Alku voi kaiken byrokratian ja reippaan opiskelijan esittämisessä tuntua rankalta mutta se palkitsee. Ei tarvitsekaan vuittonin laukkua ja mersua, karibianmatkaa tms jos on oloneuvos :D Kyllä köyhyys aina työolot voittaa.
- Edustan ra..öh kansa
Mitä sitä töihin menemään kun näpsäkkäsormiset avustajat hoitavat duunin sillä välin.
- Sepävasta
Kanki Kaikkonenkin on joululomalla, mutta palailee helmikuussa eduskuntaan töihin, vaikka saikin viiden kuukauden vankeustuomion. Keskustalaiset ottavat rikollisen avosylin vastaan Sillä lailla!
- onko Sipiläkin
Vapaamuurari..? No ilmankos kepu pettää aina..! Jos sielläkin koko remmiä ohjailee vapaamuurari-hyväveli verkosto niin petturuus on varma jossa kansa maksaa aina !
- SAATANAN...
LAIKURIT JA HUIJARIT.
TÖIHIN SIITÄ JA VÄHÄN ÄKKIÄ >:(- LAISKURIT...
TARKOITIN!
- omantunnon?.
Tuolaisia vanhoja sääntöjä.On muutettava.Eikö kaikkoselle tullut mieleen.Ajat on muuttuneet.Rikolliset jää kiinni.Ahneutta kaikin keinoin nujertamaan.Palkattomalle lomalle rikollist.tuomion ajaksi,..Olis kansalaisten mieleen.Kohta Suomessa on liian monta rikollista kansanedustajana.ei oo hyvä.
- Ei peli vetele
Tänään on torstai 30.1. 2013 ja kansanedustajat pitävät edelleen joululomaansa. Ei tällainen peli vetele.
- Pitkä Loma Hyvä
Mitä pitempään ovat lomalla sitä vähemmän saavat vanhinkoja aikaseksi.
- ......
tosi juttu ovat tyrineet jo ihan liikaa.
- vapaamuurareita lisä
Lisää niin kohta ei muitadeinkitä olekaan kuin avustajia ja varsinaiset syöttilään makoilee drinkit käsiissään paratiisi(vero) saarilla
- Kevättä kohti
Vapaamuurarit tykkää ottaa aurinkoa.....
- joulu tauko...?:
Sehän on vaan joulu tauolle,menevät kansanedustajat.näin asiasta informoitiin.
- kansa maksaa kaiken
Antakaamme kansanedustajien jatkaa ansaittua joululomaansa matkustelemalla ympäri maailmaa. Onhan heillä sentään töitä noin 7 kuukautta vuodessa ja vapaata vain 5 kuukautta: kaikki tietysti täydellä palkalla ja kaikin eduin.
Me muut laskeudumme kohta Laskiaiseen ja ortodoksit aloittavat myös Pääsiäispaaston, joka tietysti loppuu Pääsiäisenä.
Vajaa miljoona suomalaista yrittää sinnitellä noin 1000 euron kuukausituloilla, kun taas tämä etuoikeutettu kansanedustajien rälssi vetää vähintään 7000 - 10 000 euron kuukausituloa ja kaikki mahdollisia etuja myös joululomalla. - Lomatuuraus kuntoon
>>On se tosiaan per-keleellistä joululoman viettoa kun 200 kansanedustajaa ja heidän 200 avustajaansa makaavat liki 2 kuukautta joululomalla. >>
Minusta tuntuu että pitää perustaa jonkinlainen lomatuuraajajärjestelmä Eduskuntaan.
Lomakaudet ovat nykyään jo niin merkittävä osa Eduskunnan normaalia työskentelyä, että lomakausille on kehitettävä parlamentaarinen lomatuuraajajärjestelmä.
Ilman kunnollista lomatuuraajajärjestelmää kansanedustajat avustajineen eivät pysty täysipainoisti hoitamaan heille laissa asetettuja tehtäviä. Jos järjestelmää ei saada pikaisesti toteutettua tämän vaalikauden aikana, koko kansanvaltaisen eduskuntalaitoksen työskentely voi vaarantua. - Hävetkää!
Tulkaapa jo takaisin töihin sieltä. Me tavalliset duunarit on oltu töissä joulusta lähtien. Te löhöätte joululomalla puolitoista kuukautta täydellä palkalla, hävetkää!
- joutolomalla
ja kevät..kesä..syyslomalla ja max 4pv/vko...lomia vain 5kk/v ja sinä maksat.
suomalaiset ovat todella tyhmiä,kun heitä voi ja saa kus..ettaa mielin määrin jatkuvasti ja julkisesti miten lystää.
uskomatonta pöljyyttä. - p edellä puuhun
Ja jenkeissä edustajat nauttivat 2 viikon vuosiloman ja kun töissä niin töitä tehdään oikeasti 12h per päivä.
Suomessa edustajat "tekevinään tekevät jotain" mutta mitään ei saada aikaan koska ei uskalleta mitään. Muutama tosiaan töitä tekevä joukossa on, kuten Ben Zyskowicz ja uusimpana Halla-Aho
Pahimpaa ääripäätä vallanpitäjistä edustaa minusteri Kyllönen, apteekin hyllyttäjä päässyt sekoilemaan liikenne asioiden kanssa ei tiedä mistään mitään. Jokainen lause minkä suustaan päästää aiheuttaa suunnattoman työmäärän sadoille jotta saadaan sammakkoo tungettua takaisin ministerin suuhun.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3742929Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201589Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan171154Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa581042Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta281005En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82963- 81955
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149918Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205859