Joku on mun sivulla samaan aikaan !

Mohikaani_27

* Kirjoitetaan ihan yhdessä ? Sanat katkeilee omia aikojaan, rivit siirtyy kesken kirjoituksen ja kesken sanan , joskus katoaa koko kirjoitus. Pitäisi välillä, ainakin pidemmän tekstin kopioida , ettei tartte kokonaan panna uusiksi? Tätä on harrasstettu usein, tänään viimeksi. Kukapa muu voi päästä etäkäyttäjäksi, kuin ylläpitäjän väki. Ei varmmaan johto tiedäkkään, mutta siellä on töissä monia nörttejä, jotka osaa nämä selaimet läpikotaisin ! Tuntuu vaan tosi epämukavalta.

* Älä ny pe.ku hae mitään pöyröjä, tiedän kyllä, mitä näytölläni tapahtuu ! Ja että Mohikaani on " ennenkin" sitä ja tätä ! Vai haetko taas koko palstan ajan historian tähän, mikä tapohisi kuuluu ! Sano mieliummin, jos osaat, kuka voi päästä näytölleni ? Salasanan vaihdan tosi usein, että sitä ei heti kukaan voi saada tietoonsa. Vai onkohan joku ohjelma, niin kuin elokuvissa, kun ne murtautuu ihan mihin vaan .Voiko se olla livessäkin ?

68

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa että Suomi24:n ylläpito on hakkerooinut itsensä koneellesi?

Lieneeköhän kyse tälläkin kertaa koneesi tietoturvan puutteista?

Langaton osaamattoman käsissä on vieläkin turvattomampi kun naapuritkin voi halutessaan käyttää konetta.

• mokkulan väki

Ai naapuri käyttää sinun konetta ja on nimelläsi Pe.ku pirullinen?

• Eenokki 12

Kirjoita Mohis word padiin mitä kirjoitatkin ja maalaa valmis viesti ja siirrä se sitten helluntaipalstalle tarkistettuna ettei tulisi kirjoitusvirheitä.
      Voit tallettaa viestit word padiin huom!

• Mohikaani usein kyselee neuvoja, mutta ei koskaan suostu niitä ottamaan todesta.

Sen sijaan hän ennen neuvon kysmistä haukkuu jo etukäteen auttajansa ja haukkuu uudelleen sen jälkeen kun on autettu.

• Mohikaani_27 ei kirj
        Pe.ku kirjoitti:

Mohikaani usein kyselee neuvoja, mutta ei koskaan suostu niitä ottamaan todesta.

Sen sijaan hän ennen neuvon kysmistä haukkuu jo etukäteen auttajansa ja haukkuu uudelleen sen jälkeen kun on autettu.

* Yleensä sinä vikoilet aina otain, että henget ja muut pöpöt taas Mohiksen koneella, ei nyt ihan sanatarkasti noin, mutta siihen suuntaan olset usein kommentoisnut, kun olen mainninnut, että koneellani on muitakin samaan ikaan.

* Muuten asiana, koneessani on kyllä suojaus parhaasta päästä, maksan siitä joka kukkausi, ja tarksitan lähes päivittäin vakoilu ja haittaohjelmat virukset sun muut . Häiriöt ei vaikuta näiden aiheuttamilta, vaan seurataan reaaliajassa kirjoitustani, kun näppäilsen kirjaimen, vaikka , A, niin se muuttuukin saman tien, vaikka B:ksi ? tai muuta vastaavaa, saattaa että sanasta jää vain puoli sanaa, tai sitten voi kadota koko kirjoitus, eikä löydy enää mistään. Epäilen eniten ylläpidon nörttejä, siellähän töissä jotka taitaa nämä selaimet ja ohjelmat. Ja niillehän ei voi mitään ? Mutta kiitos kaikille kun olette huomioineet tään juttuni !

* Pe.ku, olen kyllä ottanut neuvoistanne vaarin, sinunkin neuvoista, miksen ottaisi, ei mulla sua kohtaan mitään henkohtaista oo ! Kiitos vaan avustasi näissä kone ongelmissa !

• Joo kyllä ainakin pitkä viesti kannattaa kirjoittaa ihan wordilla tai jollain muulla kirjoitusohjelmalla, ja siirtää sitten vasta palstalle valmiina. Ei tietty kannata leikata sitä sieltä, että se on käytettävissä, jos lähettäminen tökkii, niin kuin usein on.

• Kyllä siitä ehkä Mohikaanilla olisi hyötyä, mutta paljon järkevämpää on ensin laittaa tietoturva kuntoon ja poistaa nuo haittaohjelmat koneelta.

Vielä tärkeämpää on lopettaa syyttömien syyttely omasta osaamattomuudestaan.

• Pe.ku kirjoitti:

Kyllä siitä ehkä Mohikaanilla olisi hyötyä, mutta paljon järkevämpää on ensin laittaa tietoturva kuntoon ja poistaa nuo haittaohjelmat koneelta.

Joo netissä on hyviä työkaluja haittaohjelmien poistoon, mutta niitäkin tulisi sitten käyttää säännöllisesti. Tyttären koneelle tuli joku mainosohjelma, joka oli ujuttanut itsensä c- osioon. Sitä ei saatu pois millään ilveellä. Monenlaista ohjelmaa kokeiltiin ja kyllä ne paljon löysikin kaikenlaista kansiota. Niitä oli satoja, mutta itse ohjelma ei vaan lähtenyt muutoin kuin recoveryllä.

Tuohon, mitä sanot lopussa, niin olen sitä mieltä, että sekin tulisi lopettaa. Voisi joskus vastata ihan ystävällisesti, eikä kaivella vanhoja. Katos kun ihminen voi muuttua. Ihminen voi muuttua suuntaan jos toiseenkin. Ja vaikka ei muuttuisikaan, niin omalla käytöksellä voi kuitenkin näyttää esimerkkiä.

• jari-pek-ka kirjoitti:

Joo netissä on hyviä työkaluja haittaohjelmien poistoon, mutta niitäkin tulisi sitten käyttää säännöllisesti. Tyttären koneelle tuli joku mainosohjelma, joka oli ujuttanut itsensä c- osioon. Sitä ei saatu pois millään ilveellä. Monenlaista ohjelmaa kokeiltiin ja kyllä ne paljon löysikin kaikenlaista kansiota. Niitä oli satoja, mutta itse ohjelma ei vaan lähtenyt muutoin kuin recoveryllä.

Tuohon, mitä sanot lopussa, niin olen sitä mieltä, että sekin tulisi lopettaa. Voisi joskus vastata ihan ystävällisesti, eikä kaivella vanhoja. Katos kun ihminen voi muuttua. Ihminen voi muuttua suuntaan jos toiseenkin. Ja vaikka ei muuttuisikaan, niin omalla käytöksellä voi kuitenkin näyttää esimerkkiä.

Aina pitäisi estää haittaohjelmat jo ennen koneelle tuloa, sillä useat niistä ovat tuhonsa jo tehneet, vaikka ne saisikin pois.

Uutta konetta hankittaessa kannattaa ostaa samalla maksullinen virus palomuuriohjelma levykkeellä.
        Ennen nettiin kytkeytymistä pitää poistaa koneelta mahdollinen esiasennettu muu virusohjelma ja asentaa levykkeeltä se uusi.

Sitten esim. Windowsin oma palomuuri pitää laittaa päälle.

Sitten nettiin ja ensitöiksi rekisteröimään se asennettu virusohjelma ja palomuuriin yleensä kannattaa laittaa ohjelman oletusasetukset.

Sitten odottelemaan käyttöjärjestelmään uusimpia päivityksiä jne.

• Pe.ku kirjoitti:

Aina pitäisi estää haittaohjelmat jo ennen koneelle tuloa, sillä useat niistä ovat tuhonsa jo tehneet, vaikka ne saisikin pois.

Uutta konetta hankittaessa kannattaa ostaa samalla maksullinen virus palomuuriohjelma levykkeellä.
        Ennen nettiin kytkeytymistä pitää poistaa koneelta mahdollinen esiasennettu muu virusohjelma ja asentaa levykkeeltä se uusi.

Sitten esim. Windowsin oma palomuuri pitää laittaa päälle.

Sitten nettiin ja ensitöiksi rekisteröimään se asennettu virusohjelma ja palomuuriin yleensä kannattaa laittaa ohjelman oletusasetukset.

Sitten odottelemaan käyttöjärjestelmään uusimpia päivityksiä jne.

Maksullista virusohjelmaa en ottaisi, vaikka tarjottaisiin ilmaiseksi. Nää securitet sun muut päästää surutta haittaohjelmia koneelle. Oon niitä poistellut eräistä koneista säännöllisen epäsäännöllisesti. Olen kuullut, että jopa nämä sisältäisivät jo itse haittaohjelman, joka kerää tietoja käyttäjästään. Siksi ihmettelen sitä surkeaa seulaa, joka esim siinä kaupallisessa virusohjelmassa on.

• jari-pek-ka kirjoitti:

Maksullista virusohjelmaa en ottaisi, vaikka tarjottaisiin ilmaiseksi. Nää securitet sun muut päästää surutta haittaohjelmia koneelle. Oon niitä poistellut eräistä koneista säännöllisen epäsäännöllisesti. Olen kuullut, että jopa nämä sisältäisivät jo itse haittaohjelman, joka kerää tietoja käyttäjästään. Siksi ihmettelen sitä surkeaa seulaa, joka esim siinä kaupallisessa virusohjelmassa on.

"Maksullista virusohjelmaa en ottaisi, vaikka tarjottaisiin ilmaiseksi. Nää securitet sun muut päästää surutta haittaohjelmia koneelle"

Tuo on pelkkää vastuuntunnotonta luuloa enkä enää yhtään ihmettele tyttäresi koneen saastumista.

• Pe.ku kirjoitti:

"Maksullista virusohjelmaa en ottaisi, vaikka tarjottaisiin ilmaiseksi. Nää securitet sun muut päästää surutta haittaohjelmia koneelle"

Tuo on pelkkää vastuuntunnotonta luuloa enkä enää yhtään ihmettele tyttäresi koneen saastumista.

En puhunut edellisessä viestissä tyttäreni koneesta, eikä meidän perheen koneista. Tytär osti uuden miniläppärin ja kerkes saamaan siihen haittaohjelman, ennätysajassa. Norttonihan noissa uusissa w-koneissa on lähes kaikissa. Norttoni saikin kenkää sen jälkeen. Puhuin ihan muiden ihmisten koneista, eikä se ole kuvittelua, jos koneessa on haittaohjelma. Ei kai kuviteltuja haittaohjelmia tarvi poistaa.

• jari-pek-ka kirjoitti:

En puhunut edellisessä viestissä tyttäreni koneesta, eikä meidän perheen koneista. Tytär osti uuden miniläppärin ja kerkes saamaan siihen haittaohjelman, ennätysajassa. Norttonihan noissa uusissa w-koneissa on lähes kaikissa. Norttoni saikin kenkää sen jälkeen. Puhuin ihan muiden ihmisten koneista, eikä se ole kuvittelua, jos koneessa on haittaohjelma. Ei kai kuviteltuja haittaohjelmia tarvi poistaa.

Minä juuri ylempänä mainitsin että uusissa koneissa kannattaa poistaa se koneille esiasennettu virusohjelma ja ostaa uusi maksullinen.

Yleensähän ne on ilmaisia hetken toimivia kokeiluversioita ja asentaa, sekä päivittää nekin pitää ennen käyttöä.

• Pe.ku kirjoitti:

Minä juuri ylempänä mainitsin että uusissa koneissa kannattaa poistaa se koneille esiasennettu virusohjelma ja ostaa uusi maksullinen.

Yleensähän ne on ilmaisia hetken toimivia kokeiluversioita ja asentaa, sekä päivittää nekin pitää ennen käyttöä.

Kiitos vaan, oon kyllä ihan perillä näistä asioista

• jaikal.se
        Pe.ku kirjoitti:

Kun nyt on puhetta koneista ja viirusohjelmista, kysyisin Pe.ku ;lta yhtä asiaa.

Koneeni hårddisk (kovadisk) siirtyi yllättävästi yhtäkkisesti eläkkeelle ja lopetti yhteistyön. Vein koneeni lähettyvillä asuvan yksityisen tietokonefirman perustaneen miehen luokse. Hän ei saanut hårddiskiä ylipuhuttua jatkamaan yhteistyötä minun kanssani. Hän totesi sen sanoneen irti yhteistyösopimuksen ja siirtyneen eläkkeelle. Hän sai kuitenkin pelastettua melkein kaikki dokumentit koneeltani. Hän teki minulle uuden koneen uudempaan kuoreen. Hän asensi uuden diskin ja asensi Windows 8 ohjelman. Kysyin häneltä Panda antiviirusohjelmasta joka oli vanhalla koneellani. Hän sanoi että Panda ei ole hyvä ja että niitä on parempiakin ohjelmia. Hänen mukaansa Mikrosoftilla on Windows 8 ohjelmassa riitävä valmiiksi asennettu antiviirusohjelma ja että mitään toista maksullista antiviirusta ei tarvitse asentaa koneelleni.

Nyt olen surffannut muutaman päivän uudella koneellani. Olen todennut että Youtuben filmejä ei voi katsoa koska ne pysähtyvät ja pyörivät koko ajan. Kysymykseni koskee tätä väitettyä Mikrosoftin Windows 8 ohjelmassa olevaa valmista antiviirusohjelmaa. Onko se hyvä ja mitä kokemuksia sinulla on tästä sekä mitä pidät Pandasta? Entä
        mistä Youtuben pöyriminen johtuu? Eikö koneeni pitäis nt toimia moitteettomasti tai ainakin paremmin kuin entinen eläkeikään ehtinyt kone? Onko koneellani viiruksia tai vakoiluohjelmia jotka jarruttavat koneen toimintaa?
        Terveisin jaikal

• jaikal.se kirjoitti:

Kun nyt on puhetta koneista ja viirusohjelmista, kysyisin Pe.ku ;lta yhtä asiaa.

Koneeni hårddisk (kovadisk) siirtyi yllättävästi yhtäkkisesti eläkkeelle ja lopetti yhteistyön. Vein koneeni lähettyvillä asuvan yksityisen tietokonefirman perustaneen miehen luokse. Hän ei saanut hårddiskiä ylipuhuttua jatkamaan yhteistyötä minun kanssani. Hän totesi sen sanoneen irti yhteistyösopimuksen ja siirtyneen eläkkeelle. Hän sai kuitenkin pelastettua melkein kaikki dokumentit koneeltani. Hän teki minulle uuden koneen uudempaan kuoreen. Hän asensi uuden diskin ja asensi Windows 8 ohjelman. Kysyin häneltä Panda antiviirusohjelmasta joka oli vanhalla koneellani. Hän sanoi että Panda ei ole hyvä ja että niitä on parempiakin ohjelmia. Hänen mukaansa Mikrosoftilla on Windows 8 ohjelmassa riitävä valmiiksi asennettu antiviirusohjelma ja että mitään toista maksullista antiviirusta ei tarvitse asentaa koneelleni.

Nyt olen surffannut muutaman päivän uudella koneellani. Olen todennut että Youtuben filmejä ei voi katsoa koska ne pysähtyvät ja pyörivät koko ajan. Kysymykseni koskee tätä väitettyä Mikrosoftin Windows 8 ohjelmassa olevaa valmista antiviirusohjelmaa. Onko se hyvä ja mitä kokemuksia sinulla on tästä sekä mitä pidät Pandasta? Entä
        mistä Youtuben pöyriminen johtuu? Eikö koneeni pitäis nt toimia moitteettomasti tai ainakin paremmin kuin entinen eläkeikään ehtinyt kone? Onko koneellani viiruksia tai vakoiluohjelmia jotka jarruttavat koneen toimintaa?
        Terveisin jaikal

Microsoft on itse sanonut, että sen oma Windows8:n virusohjelma ei ole yhtä laaja kuin kaupalliset virusohjelmat.
        Onhan se varmaan tyhjää parempi mutta suppeampi, eikä ole tietoa pystyvätkö päivittämään sitä yhtä nopeasti kuin kaupalliset.
        Yhteensopivuudesta muiden virusohjelmien kanssa on lupauksia.
        Ratkaisevaa on usein se kuinka nopeasti uusille haittaohjelmille saadaan estot päivitettyä.

Olisihan se tietenkin hyvä että ohjelmistovalmistajat pystyisivät valmistamaan vähemmän osaaville sellaiset ohjelmat, että eivät saisi haittaohjelmia edes yrittämällä.

Microsoftin ja muidenkin ohjelmien haittapuolena on se että käyttäjä ei aina edes tiedä mitä kaikkea heistä ulkopuolinen valvoo.

• jaikal.se
        Pe.ku kirjoitti:

Microsoft on itse sanonut, että sen oma Windows8:n virusohjelma ei ole yhtä laaja kuin kaupalliset virusohjelmat.
        Onhan se varmaan tyhjää parempi mutta suppeampi, eikä ole tietoa pystyvätkö päivittämään sitä yhtä nopeasti kuin kaupalliset.
        Yhteensopivuudesta muiden virusohjelmien kanssa on lupauksia.
        Ratkaisevaa on usein se kuinka nopeasti uusille haittaohjelmille saadaan estot päivitettyä.

Olisihan se tietenkin hyvä että ohjelmistovalmistajat pystyisivät valmistamaan vähemmän osaaville sellaiset ohjelmat, että eivät saisi haittaohjelmia edes yrittämällä.

Microsoftin ja muidenkin ohjelmien haittapuolena on se että käyttäjä ei aina edes tiedä mitä kaikkea heistä ulkopuolinen valvoo.

Minusta tuntuu että isoveli valvoo meitä enemmän kuin kukaan uskaltaa ajateellakaan.
        Mutta kun on puhtaat jauhot pussissa, valvominen ei pelota niin paljon. Kyllä se enemmän menee obehagin tilille. Niin obehag on epämiellyttävä olo ja/tai asia. On siis epämiellyttävää kun isoveli tietää millä sivuilla sitä käydään ja mistä asioista ollaan kiinnostuttu. Joskun ihmettelen kun isoveli lähettää mainoksia niistä tuotteista tai palveluisa joilla sivuilla olen käynyt. Tämä saa em. päättelyt aikaan. Mutta kaikki valvominen, olipa se kameravalvontaa tai salaista kyttäämistä joka kuitenkin paljastuu, vie ihmiskuntaa hyväksymään pedon merkin. Sen kautta kun sinua voidaan valvoa, jopa jokaisen askeleesi ja sydämesi lyönnit nähdään jossakin suuressa päämajassa. Kun sinua nyt valvotaan koneesi ja kameroiden kautta, sinä ajattelet pedon merkin ilmestyttyä: "Entä sitten, isoveli tietää jo kuitenkin minusta kaiken." Ja niin sinä hyväksyt että isoveli pääsee sisälle ruumiiseesi ja voi jopa vaikuttaa ruumiisi toimintoihin. Ja sinä otat pedon merkin suuremmin vastustelematta. Mutta minä sanoin ja Jumala on samaa mieltä: "Don´t take it."

• k.kiusaantunut
        jaikal.se kirjoitti:

Minusta tuntuu että isoveli valvoo meitä enemmän kuin kukaan uskaltaa ajateellakaan.
        Mutta kun on puhtaat jauhot pussissa, valvominen ei pelota niin paljon. Kyllä se enemmän menee obehagin tilille. Niin obehag on epämiellyttävä olo ja/tai asia. On siis epämiellyttävää kun isoveli tietää millä sivuilla sitä käydään ja mistä asioista ollaan kiinnostuttu. Joskun ihmettelen kun isoveli lähettää mainoksia niistä tuotteista tai palveluisa joilla sivuilla olen käynyt. Tämä saa em. päättelyt aikaan. Mutta kaikki valvominen, olipa se kameravalvontaa tai salaista kyttäämistä joka kuitenkin paljastuu, vie ihmiskuntaa hyväksymään pedon merkin. Sen kautta kun sinua voidaan valvoa, jopa jokaisen askeleesi ja sydämesi lyönnit nähdään jossakin suuressa päämajassa. Kun sinua nyt valvotaan koneesi ja kameroiden kautta, sinä ajattelet pedon merkin ilmestyttyä: "Entä sitten, isoveli tietää jo kuitenkin minusta kaiken." Ja niin sinä hyväksyt että isoveli pääsee sisälle ruumiiseesi ja voi jopa vaikuttaa ruumiisi toimintoihin. Ja sinä otat pedon merkin suuremmin vastustelematta. Mutta minä sanoin ja Jumala on samaa mieltä: "Don´t take it."

"Mutta kaikki valvominen, olipa se kameravalvontaa tai salaista kyttäämistä, joka kuitenkin paljastuu, vie ihmiskuntaa hyväksymään pedon merkin."

Alan olla jo todella huolissani sinusta...

• jaikal.se
        k.kiusaantunut kirjoitti:

"Mutta kaikki valvominen, olipa se kameravalvontaa tai salaista kyttäämistä, joka kuitenkin paljastuu, vie ihmiskuntaa hyväksymään pedon merkin."

Alan olla jo todella huolissani sinusta...

>>>Alan olla jo todella huolissani sinusta...

• Mohikaani_27 ei kirj
        jari-pek-ka kirjoitti:

Kiitos vaan, oon kyllä ihan perillä näistä asioista

Meillä on soneran F.secure tiototurva ohjelma, ja on kyllä toiminut iahn hyvin, ja se pivitetään jatkuvasti, harvoin on mitään haittaa ilmennyt, ja jos, niin ohjema poistaa ja tuhoaa välittömästi.

• Mohikaani_27 ei kirj
        jaikal.se kirjoitti:

* hei jaikal, mulla on kans Win 8, mutta samantien asensin, tai se asentui itsetään, soneran F-secure, se että yotube ei toimi, se on 8 oikkuja, tässä ei tahdo toimia mikään mikä oli Win 7 ssa. Tulostimet takkua, navikkaa ei ole saanut päivitettyä, vasta toissapäivänä sain sen onnistumaan. tää 8 on niin hieno ja monimutkainen, hyvä kun osaa sitä käyttää, se vaan vaatii aikaa, mulle ainakin, sinä voit olla nokkelampi näissä koneissa.

• Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

Meillä on soneran F.secure tiototurva ohjelma, ja on kyllä toiminut iahn hyvin, ja se pivitetään jatkuvasti, harvoin on mitään haittaa ilmennyt, ja jos, niin ohjema poistaa ja tuhoaa välittömästi.

Siis soneran liittymä ja f-securen virusohjelma. Kyllä voi toimia ihan moitteittakin, ei siinä mitään, mutta poikkeuksia on. Tuolla yhdessä paikassa jossa on useita koneitä joissa f-secure, olen vaan joutunut poistamaan monia haittaohjelmia. Joten maksullisuus ei tee siitä parempaa. Maksutonkin voi toimia aivan yhtä hyvin.
        Itse olen käyttänyt maksutonta ja ollut tyytyväinen. Hyvä varokeino on se, että ei lataile koneelle mitään mistään muualta, kuin tunnetulta lataussivulta, jos nyt haluaa vaikka ilmaisia ohjelmia. Aina, jos ohjelman mukana tarjotaan jotakin kylkiäistä, esim hakukone tms, niin kannattaa jo silloin unohtaa. Melko varmasti saa jonkun babylonin tai muun koneelle. Esim juuri tuota on hankala saada pois.
        Sehän ei ole mikään hakukone, vaan on luokiteltu haittaohjelmaksi.

• jaikalse
        Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

* hei jaikal, mulla on kans Win 8, mutta samantien asensin, tai se asentui itsetään, soneran F-secure, se että yotube ei toimi, se on 8 oikkuja, tässä ei tahdo toimia mikään mikä oli Win 7 ssa. Tulostimet takkua, navikkaa ei ole saanut päivitettyä, vasta toissapäivänä sain sen onnistumaan. tää 8 on niin hieno ja monimutkainen, hyvä kun osaa sitä käyttää, se vaan vaatii aikaa, mulle ainakin, sinä voit olla nokkelampi näissä koneissa.

Sinun nokkeluudesta en tiedä niin en voi verrata. Mutta minä en ymmärrä paljoakaan näistä tietokonehommista. Pärjään kuitenkin koneeni kanssa välttävästi. Mutta kyllä se harmittaa kun ei osaa niin kuin ne tietokonexpertit. Siksi minä pyrin kysymään heiltä mitä ohjelmia he itse käyttävät koneillaan ja mitä suosittelevat. Pe.ku ei uskaltanut kritisoida Pandaa. Eihän se mies vain ole töissä Pandalle? Tällaisia ajatuksia tulee mieleen.

• jari-pek-ka kirjoitti:

Siis soneran liittymä ja f-securen virusohjelma. Kyllä voi toimia ihan moitteittakin, ei siinä mitään, mutta poikkeuksia on. Tuolla yhdessä paikassa jossa on useita koneitä joissa f-secure, olen vaan joutunut poistamaan monia haittaohjelmia. Joten maksullisuus ei tee siitä parempaa. Maksutonkin voi toimia aivan yhtä hyvin.
        Itse olen käyttänyt maksutonta ja ollut tyytyväinen. Hyvä varokeino on se, että ei lataile koneelle mitään mistään muualta, kuin tunnetulta lataussivulta, jos nyt haluaa vaikka ilmaisia ohjelmia. Aina, jos ohjelman mukana tarjotaan jotakin kylkiäistä, esim hakukone tms, niin kannattaa jo silloin unohtaa. Melko varmasti saa jonkun babylonin tai muun koneelle. Esim juuri tuota on hankala saada pois.
        Sehän ei ole mikään hakukone, vaan on luokiteltu haittaohjelmaksi.

Olet aika tietämätön siitä miten haittaohjelmat tulee ja haukut ihan väärää tahoa ja tiedän kyllä kun minulla on F-secure ollut vuosikaudet ja ainuttakaan haittaohjelmaa ei ole kyseisenä aikana konelle tullut.
        Voin avata huoletta ihan minkä tahansa sivun.

Ilmeisestikin latailet tahallasi haittaohjelmia koneelle.
        Babylon on työkalupalkki jonka saa ladattua esim. Digsby-viestintäohjelman mukana ja ei sellaista virusohjelmat poista, minkä välttämättä haluaa koneelleen ladata.
        Yhtä paha on Ask-työkalupalkki ja sen saa Javan kylkiäisinä ellei tajua estää sitä Javan asennusvaiheessa.
        Javan tarvii esim. Danske-pankin verkkopankkiin kirjautuessaan ja tuo maailman yleisin ohjelma-alusta on tällä hetkellä myös suurimpia haittaohjelmien läpi-päästäjiä ja kaiken lisäksi se itse tyrkyttää ASK:a kylkiäisinä.
        Ei siis kannata rahojaan pitää entisessä Leonia-pankissa.

Pornosivustot ovat tutkimusten mukaan nykyisin turvallisemmasta päästä ja haittaohjelmien tekijät ovatkin joutuneet suuntaamaan katseensa sinne missä on osaamattomimmat surffailijat kuten esim. lasten sivustoille, sosiaaliseen mediaan ym.

• Pe.ku kirjoitti:

Kyllä siitä ehkä Mohikaanilla olisi hyötyä, mutta paljon järkevämpää on ensin laittaa tietoturva kuntoon ja poistaa nuo haittaohjelmat koneelta.

* Anteeksi jos oon syytellyt ! Ei mun koneella oo mitään haittaohjelmia ! Tämä justiinsa Pe.ku, taas sanelet vaan, että mun koneella on haittaohjelmia, ja ne tulisi poistaa? Mutta kun ei oo, mun tietoturva on kunnossa, parhaimmasta päästä.

Ja on mun tiedossa se, että voi Wordpadilla kirjoittaa, oon sitä tehnytkin , kiitos vaan kuitenkin avustanne !

• Vastuuton jaripekka!
        jari-pek-ka kirjoitti:

Luulet näemmä myös tietokoneasioista yhtä hassahtaneita kuin uskon asioista! Miten tuonikäinen voi olla noin tietämätön siitä, mikä on itse kekskittyä satua ja mikä faktaa. Annat lisäksi vastuuttomia neuvoja muille. Häpeä!

• baby-lon
        Pe.ku kirjoitti:

Olet aika tietämätön siitä miten haittaohjelmat tulee ja haukut ihan väärää tahoa ja tiedän kyllä kun minulla on F-secure ollut vuosikaudet ja ainuttakaan haittaohjelmaa ei ole kyseisenä aikana konelle tullut.
        Voin avata huoletta ihan minkä tahansa sivun.

Ilmeisestikin latailet tahallasi haittaohjelmia koneelle.
        Babylon on työkalupalkki jonka saa ladattua esim. Digsby-viestintäohjelman mukana ja ei sellaista virusohjelmat poista, minkä välttämättä haluaa koneelleen ladata.
        Yhtä paha on Ask-työkalupalkki ja sen saa Javan kylkiäisinä ellei tajua estää sitä Javan asennusvaiheessa.
        Javan tarvii esim. Danske-pankin verkkopankkiin kirjautuessaan ja tuo maailman yleisin ohjelma-alusta on tällä hetkellä myös suurimpia haittaohjelmien läpi-päästäjiä ja kaiken lisäksi se itse tyrkyttää ASK:a kylkiäisinä.
        Ei siis kannata rahojaan pitää entisessä Leonia-pankissa.

Pornosivustot ovat tutkimusten mukaan nykyisin turvallisemmasta päästä ja haittaohjelmien tekijät ovatkin joutuneet suuntaamaan katseensa sinne missä on osaamattomimmat surffailijat kuten esim. lasten sivustoille, sosiaaliseen mediaan ym.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10027724

• jaikalse kirjoitti:

Sinun nokkeluudesta en tiedä niin en voi verrata. Mutta minä en ymmärrä paljoakaan näistä tietokonehommista. Pärjään kuitenkin koneeni kanssa välttävästi. Mutta kyllä se harmittaa kun ei osaa niin kuin ne tietokonexpertit. Siksi minä pyrin kysymään heiltä mitä ohjelmia he itse käyttävät koneillaan ja mitä suosittelevat. Pe.ku ei uskaltanut kritisoida Pandaa. Eihän se mies vain ole töissä Pandalle? Tällaisia ajatuksia tulee mieleen.

* Tässä on suositeltu puhdistus ohjelmien käyttöä, itse en suosittele niitä kenellekkään, nehän niitä varsinaisia koneen sekoittajia juuri onkin. Mä köytin niitä aiakani, sitten honasin, että juuri ne, oli koneen häiriöihin syyllisiä, ja kun niitä ei tahdo edes saada pois koneelta, ne liimautuu kuin iilimadot, ja joka välissä maksullisia päivityksiä, sanktiona se, että pudistavat vain jonkun määrän haittoja, jatkosta pitää maksaa, sehän kiristystä.

• jaikal.se kirjoitti:

Miltähän tuo kuulostaa jaikal?
        vainoharhaiselta!
        Niinkuin aiemmin se betonin lisääntyminen itsestään.....
        Mielikuvitusta,yhtä kaikki!

• No niin kuule, mohis, tahtuu minunkin läppärilläni. Mutta ajattelen että se on Pyhä henki joka automaattikirjoituksella kirjoittaa kun ajattelen vaan jotakin raamatunkohtaa niin se kohta rapisee näytölle ja tarvitsee vaan hiirellä kiksauttaa lähetä kohtaa niin heti menee eikä meinaa.

• Juu kyllä.
        Jos Raamatusta asian katsoo niin Pyhä Henki tosiaan hoitaa kirjoituksen, mutta tietenkin vain niillä jotka ovat sillä täyttyneet.

• Utelu

Tapahtuuko sinulla näin?

• * Ekivaari, olet mestari kopsaamaan Raamattua, mutta Pyhän Hengen osallisuuden siihen voit unohtaa ? Perustuu sjjhen, miten käsittelet ja arvostat tätä Jumalan kolmatta persoonaa ! Kunnioitus puuttuu ! Niin ei ole mitenkään mahdollista, että olisit täyttynyt Pyhällä Hengellä! Kielillä puhumisesikin on ainoastaan itseopittua !

• 15@13

Älä Mohis ahistu. On mahd. että koneellasi käy joku ulkopuolinen taho, muttei tod.näköisesti ylläpito.

Sammuta kone välillä ja vedä CCleaner. Onko sinulla tätä puhdistusohjelmaa?

Onko sinulla suojaohjelmaa, kuten esim. suomalainen F-Secure? Jos ei, hanki. Voit oman turvaohjelmasi kautta myös itse tsekata oman koneesi, sekä virus-, että vakoiluohjelmat.

Googlen hakukoneella ilmeisestikin leviää virus. Älkää käyttäkö google-hakuja.

Katos Mohis, kun me olemme uskovaisia ja ahkeria kirjoittajia, joilla ärhäkät mielipiteet, niin jokin ehkä suomalainen viranomaistaho, jopa ulkomaalainen, saattaa olla kiinnostunut meistä. Älä kumminkaan pelästy. Luotetaan Herraan.

• Stop tykkänään

>>>Katos Mohis, kun me olemme uskovaisia ja ahkeria kirjoittajia, joilla ärhäkät mielipiteet, niin jokin ehkä suomalainen viranomaistaho, jopa ulkomaalainen, saattaa olla kiinnostunut meistä>>>

Stop. Nyt menee jo luulosairauden puolelle. Tuskin teillä on sellaista salassa pidettävää tietoa, josta sen enempää suomalainen viranomaistaho kuin ulkomaalainenkaan olisi kiinnostunut.

Älä ruoki vanhan miehen ailahtelevaa mielikuvitusta.

• * Puhdistus ohjelmaa ei ole, eikä tule. On joskus ollut, ja ne vasta koneen saakin sekaisin, ja niiden myötä koneeseen syötetään väkisn jos millaisia kykiäisiä ja vielä pitäis maksaa.
        * F-sucura on, sen saa sonaran asiakkaan jos haluaa, ja se on kyllä pitänyt koneen puhtaana, en lähtisi vaihtamaan !

• 5%7
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Puhdistus ohjelmaa ei ole, eikä tule. On joskus ollut, ja ne vasta koneen saakin sekaisin, ja niiden myötä koneeseen syötetään väkisn jos millaisia kykiäisiä ja vielä pitäis maksaa.
        * F-sucura on, sen saa sonaran asiakkaan jos haluaa, ja se on kyllä pitänyt koneen puhtaana, en lähtisi vaihtamaan !

Hyvä. Siinäkin voi itse käydä suorittamassa koneen täystarkistuksen, tai tutkia virukset ja mahd. haittaohjelmat, eli se antaa heti tiedon, jos löytyy virus ja poistaa sen.

• KamalaKone

Kerran mun Ipad teki sellaisen, kun olin tähän siniseen ruutuun kirjoittamassa, että kone pukkasi tähän monta sivua kaikkea mitä olin sen päivän aikana koneellani kirjoittanut. Siellä oli pankkitunnukset ja sähköpostit ja ihan kaikki. Se oli hyvin hämmentävää, enkä uskaltanut vähään aikaan mitään kirjoitella. Mitäs jos olisin just ollut painamassa lähetä nappia! Tekniikka on ihmeellistä, ja välillä vähän vaarallistakin.

• kkk

ennen tietsika oli helluntalaisille sielunvihollisen työväline. nyt ei taida ihan aikille enää ollakaan

• SiivoaKoneesi!

http://www.download.fi/
      http://www.ilmaisohjelmat.fi/

Siivoa ensin kone, ilman nettiyhteyttä:

CCleaner
      http://fi.wikipedia.org/wiki/CCleaner

Etsi pöpöjä näillä, virusohjelman lisäksi, mutta päivitä ne ensin ja valitse niitä asentaessasi ilmaiset (Free) versiot:

Ad-Aware
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Ad-Aware

Spybot - Search & Destroy
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Spybot_-_Search_&_Destroy

(Älä käytä yhtä aikaa "Ad-Aware" ja "Spybot - Search & Destroy")

IObit Malware Fighter
      http://www.iobit.com/malware-fighter.html

SUPERAntiSpyware Free Edition
      http://www.superantispyware.com/

Malwarebytes Anti-Malware
      http://www.malwarebytes.org/

"Ad-Aware" saattaa käyttää aikaa jopa yli puolen vuorokauden ja muutkin usean tunnin, jokainen erikseen.

Koneen puhdistuksen jälkeen vaihda heti salasanat uusiin, paljon kirjaimia isoja ja pieniä, numeroita, merkkejä sikin sokin.
      Salasanat kannattaa vaihtaa usein ja jos joku pätevä tyyppi on päässyt koneellesi, niin mieluummin päivän tai parin välein.

• 100 kertaa tärkeämpää on estää uusien tuleminen.

Mitä järkeä on joka päivä poistaa samat örkit.

• SiivoaKoneesi!
        Pe.ku kirjoitti:

100 kertaa tärkeämpää on estää uusien tuleminen.

Mitä järkeä on joka päivä poistaa samat örkit.

Jos on langaton yhteys niin salasanan vaihtaminen päivän parin välein on järkevää jos ei ole säätänyt modeemia oikein ja vaikeuttanut ulkopuolisten pääsyä koneelle. Mohikaani ei varmaan osaa suojata langatonta modeemiyhteyttään joten silloin on syytä vaihtaa salasanat päivittäin. Jos muutaman sadan metrin säteellä pysäköi jatkuvasti outoja autoja asunnon ulkopuolella niin sieltä ne syylliset löytyvät eikä ylläpitäjän väki.

• he hiiiiiii
        SiivoaKoneesi! kirjoitti:

Jos on langaton yhteys niin salasanan vaihtaminen päivän parin välein on järkevää jos ei ole säätänyt modeemia oikein ja vaikeuttanut ulkopuolisten pääsyä koneelle. Mohikaani ei varmaan osaa suojata langatonta modeemiyhteyttään joten silloin on syytä vaihtaa salasanat päivittäin. Jos muutaman sadan metrin säteellä pysäköi jatkuvasti outoja autoja asunnon ulkopuolella niin sieltä ne syylliset löytyvät eikä ylläpitäjän väki.

• Mohikaani_27 ei kirj
        SiivoaKoneesi! kirjoitti:

* Mulla on lankayhteys tällä koneella, ja vaihdan salasanan tämäntästä, osaan ihan itse sen vaihtaa :)

• * Näitä " puhdistusohjelmia" en ikinään enää lataa koneelleni, en vasta onkin haittaohjelmia !

• SiivoaKoneesi!

* Mulla on lankayhteys tällä koneella, ja vaihdan salasanan tämäntästä, osaan ihan itse sen vaihtaa :)

Tarkoitin langattoman yhteyden säätöjä, "wlan" ja mitä kaikkia niitä on. Minulle ne ovat vieläkin täyttä hebreaa. Minulla oli monta vuotta langaton yhteys ja monta kertaa piti tyhjentää kovalevy täysin tyhjäksi ja asentaa käyttöjärjestelmä uudestaan kun kone jumittui kokonaan. Kone aivan kuin touhusi koko ajan omiaan. Sinne ilmestyi kaikenlaista ja hävisi myös. Aivan ikkunan takana on vilkas ja jatkuva liikenne. Lopulta huomasin kuinka siihen tien reunaan pysähtyi jatkuvasti pimeän tultua samoja autoja pitkäksi aikaa ja kun otin kiikarin esille häipyivät ne heti. Ylhäältä kolmannesta kerroksesta en nähnyt kuka autossa oli ja rekkarikin jäi arvoitukseksi. Kirjoittelin silloin tällöin eräälle toiselle palstalle jolla ei ollut mitään tekemistä näiden uskontopalstojen kanssa. Hämmästyin kun joku vastasi niihin sillä tavalla, että tiesi minusta varmaan kaikki, vaikken ollut kirjoittanut itsestäni halaistua sanaa mihinkään. Tiesi missä olin asunut, asun, sukulaiseni ja vaikka mitä. Sain epäystävällisen kuvan sen ihmisen kirjoituksista ja että sillä oli jotain hampaankolossa minua vastaan mutta en ymmärtänyt että mitä. Epäilen ettei se edes tuntenut minua vaan oli saanut tietonsa tietokoneeltani ja muuten vain halusi kiusata minua. Olen kirjoitellut kaikenlaista koneelleni. Nykyisistä asioistani, menneistä asioista muistelmia, paljon muistiinpanoja vaikka mistä ja aivan mitä päähän on pälkähtänyt milloinkin. Luulen jonkun tai joidenkin ulkopuolisten päässeen käsiksi niihin kaikkiin ja sitten käyttäneen niitä tietojaan kiusantekoon. Nyt on rinnakkain kaapeli- ja langatonyhteys. Käytän langatonta yhteyttä enään harvoin sellaisella koneella jossa ei ole mitään muistiinpanoja tai tietoja itsestäni ja silloinkin yleensä vain lyhyen ajan. Heti kun sitä käyttäessäni internettiyhteys hidastuu huomattavasti, suljen yhteyden.
        En ymmärrä kuinka joku pääsisi koneellesi jos sinulla kerran on kaapeliyhteys. Sen pitäisi olla luotettava. Voisiko joku perheenjäsenesi tehdä sinulle pilaa leikinpäiten? Tai jos joku perheesi ulkopuolinen on saanut käyttää konettasi niin on voinut asentaa siihen jonkun ohjelman ja pääsee nyt käyttämään sitä yhtä aikaa kanssasi kun internettiyhteytesi on päällä. Kuten TeamViewer
        http://murobbs.plaza.fi/ohjelmat-kayttojarjestelmat-ja-ajurit/700033-koneen-kaynnistamisen-etana-miten.html

• Suojattu?

Suojaus kunnossa? WPA2? Ei mitään?

• sdfvs

Uskon että kyseessä on sielunvihollisen hyökkäys. Ilmavallan halitsija ja veljiemme kiusaaja on hyökännyt koneeseesi.

• Paha harha jyllää

Taas näkyy mohikaanin vainoharhaisuus tässä kirjoitelmassa. On jo pahaksi päässyt paranoia miehellä, kun pitää uskotella tuollaista vainoharhaisuutta. Sun koneellasi on samanaikaisesti viiruksia. Pyydäpä asiantuntijaa trksitamaan ja mene lääkäriin ja kerro kuinka paha vainoharhaisuus sinulla on! Saat hoidon ja lääkityksen kohdalleen!

• tekninen vika

koneessasi on vikaa eikä ylläpidossa mohikaanille

• ml213.

Ei pahalla, mutta jos ihminen luulee itsestään liikoja ja on kielteiset asenteet ihmisiin, niin juuri tämä persoonallisuus mieltää helposti, että häntä seurataan ja tarkkaillaan.

Herätkääpä ihmset todellisuuteen ja uskokaa, miten vähän kiinnostaa tavallisen ihmisen elämä muita ihmisiä. Väitämpä, miten toisista ihmisistä ja tekemisistä tulisi olla enemmän kiinnostuneita terveen välittämisen puitteisssa.

Aikoinaan kuulin tapauksen, jossa ihminen poistatti kaikki hampaiden paikat kun kuvitteli miten hänen puheitaan kuunnellaan paikkoihin asenneteulla lähettimellä. No, monella taitaa tämä sama lähetin olla asennettu tietokoneeseen tai sen toimintaan.

• "Ei pahalla, mutta jos ihminen luulee itsestään liikoja ja on kielteiset asenteet ihmisiin, niin juuri tämä persoonallisuus mieltää helposti, että häntä seurataan ja tarkkaillaan."

Ei pahalla, mutta usein tämä tapahtuu juuri uskovan kohdalla.

• Vanhimmat amalgaamipaikat muutamissa takahampaissani ovat noin 60 vuotta sitten asennetut. En millään muista mitä kaikkea olen niiden aikana puhunut, mutta olisihan se hienoa jos ne kaikki voisi sieltä hammaspaikoista rekonstruoida kuunneltavaksi tuomiopäivänä. Suuri osa saattaisi olla sellaisia, joita kuunnellessa itseänikin katkerasti kaduttaisi.

• "Viimeisin päivitys:

Olen surullinen siksi, että profiilini on ollut kaikkine henkohtaisine tietoineen "kaikenkansan" nätävissä? Syytä en tiedä, miksi"

Tuo on Mohikaanin profiilista.

Yleensä täppä auttaa oikeassa paikassa piilottamaan profiilin jos sitä haluaa. Et taida halutakaan? Vaan aina ihmettelet, että vika on muualla kuin käyttäjässä.

Eihän se ihme ole jos "kirjoitat yhdessä" jonkun kanssa, koska hengellinen tilasi vaatii Jumalan jatkuvaa läsnäoloa.

Onko kohdallasi niin että käyttäjä ja käyttöjärjetelmä eivät kohtaa toisiaan?

Olisko kyse osaamattomuudesta josta syytät ylläpitoa?

• * Niin, katsos kun ilman omaa syytäni profiili olikin kaikkien nähtävissä, minun tietämättäni, ennen kuin sain sen tietää palstalla niiden toimesta, jotka sitten toivat tietoni tänne, ilkeyttään tietenkin. Ja muuta syyllistä en tiedä profiilini paljastukseen, kuin YLLÄPITO ! Kukaan sivullinen sitä ei voi tehdä. Ja olen asiaa tivannut ylläpidolta ja sefulta, kukaan vaan ei reagoi asiaan, sekin jo osoittaa heidän syyllistyneen sen paljastamiseen. Mutta olkoon, en ole mikään rikollinen, vaan veroni maksava kunnon kansalainen !

• Huoh-Huoh!
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Niin, katsos kun ilman omaa syytäni profiili olikin kaikkien nähtävissä, minun tietämättäni, ennen kuin sain sen tietää palstalla niiden toimesta, jotka sitten toivat tietoni tänne, ilkeyttään tietenkin. Ja muuta syyllistä en tiedä profiilini paljastukseen, kuin YLLÄPITO ! Kukaan sivullinen sitä ei voi tehdä. Ja olen asiaa tivannut ylläpidolta ja sefulta, kukaan vaan ei reagoi asiaan, sekin jo osoittaa heidän syyllistyneen sen paljastamiseen. Mutta olkoon, en ole mikään rikollinen, vaan veroni maksava kunnon kansalainen !

Vai maksat sinä verosi.... Epäilen. Vainoharhainen taidat tässä olla nyt kyllä: ei ole KUKAAN sun profiilias julkistanut, ellet sinä tai Murtsi. Epäilen sinua, vaikka Murtsi konna onkin - hän ei kuitenkaan tällä palstalla ole aikoihin käynytkään. Valtaa pitää vaan ei mitään tee. Siksi joku ääliö saa kopioida nilkki-Paavolan sivustoja tänne koko ajan ilman mitään rotia mm.

• Huoh-Huoh! kirjoitti:

Vai maksat sinä verosi.... Epäilen. Vainoharhainen taidat tässä olla nyt kyllä: ei ole KUKAAN sun profiilias julkistanut, ellet sinä tai Murtsi. Epäilen sinua, vaikka Murtsi konna onkin - hän ei kuitenkaan tällä palstalla ole aikoihin käynytkään. Valtaa pitää vaan ei mitään tee. Siksi joku ääliö saa kopioida nilkki-Paavolan sivustoja tänne koko ajan ilman mitään rotia mm.

* "< Vai maksat sinä verosi.... Epäilen.>" ? Tuo on jo kunnianlaokkaus, vai oletko itse niitä veronkiertäjiä ja sosiaalibummeja, kun tuollaisia loukkauksia heittelet palstalle. Etkä sinä voi tietää mun profiilini tilasta kuka ja mitä sille on tehty, sinä et tiedä yhtään mitään. Provo koko akka , mies ei tuollaisia latele palstalle, pitää olla pahasti elämään kyllästynyt akkapahannen !

* Niinpä missä sefu on, kun sinäkin saat täällä loukata muita ! Miksi hän ei hoida hommaansa, ja poista teidän provojen töherryksiä !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Niin, katsos kun ilman omaa syytäni profiili olikin kaikkien nähtävissä, minun tietämättäni, ennen kuin sain sen tietää palstalla niiden toimesta, jotka sitten toivat tietoni tänne, ilkeyttään tietenkin. Ja muuta syyllistä en tiedä profiilini paljastukseen, kuin YLLÄPITO ! Kukaan sivullinen sitä ei voi tehdä. Ja olen asiaa tivannut ylläpidolta ja sefulta, kukaan vaan ei reagoi asiaan, sekin jo osoittaa heidän syyllistyneen sen paljastamiseen. Mutta olkoon, en ole mikään rikollinen, vaan veroni maksava kunnon kansalainen !

"katsos kun ilman omaa syytäni..." "Ja muuta syyllistä en tiedä profiilini paljastukseen, kuin YLLÄPITO !" " sekin jo osoittaa heidän syyllistyneen sen paljastamiseen"

Voi hyvänen aika sentään. Mikä siellä profiilissasi on niin tärkeää? Miksi et piilota profiiliasi, jotta pystyisit olemaan palstalla ingonito eli tuntematon?

Liittykö tämä profiili asia jotenkin siihen, että kanssasi kirjoitaa samaa aikaan samalla koneella joku muukin kerallasi? Vai mikä on tämän aloituksen funktio eli tarkoitus?

• ml213.
        pakis__ kirjoitti:

"katsos kun ilman omaa syytäni..." "Ja muuta syyllistä en tiedä profiilini paljastukseen, kuin YLLÄPITO !" " sekin jo osoittaa heidän syyllistyneen sen paljastamiseen"

Voi hyvänen aika sentään. Mikä siellä profiilissasi on niin tärkeää? Miksi et piilota profiiliasi, jotta pystyisit olemaan palstalla ingonito eli tuntematon?

Liittykö tämä profiili asia jotenkin siihen, että kanssasi kirjoitaa samaa aikaan samalla koneella joku muukin kerallasi? Vai mikä on tämän aloituksen funktio eli tarkoitus?

Tuo mielikuvituksen laukkaaminen on ihmiselle hyödyksi luovuudessa, mutta raskas taakka arjen pyörityksessä.

• Älä keuhkoa, äijä!
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* "< Vai maksat sinä verosi.... Epäilen.>" ? Tuo on jo kunnianlaokkaus, vai oletko itse niitä veronkiertäjiä ja sosiaalibummeja, kun tuollaisia loukkauksia heittelet palstalle. Etkä sinä voi tietää mun profiilini tilasta kuka ja mitä sille on tehty, sinä et tiedä yhtään mitään. Provo koko akka , mies ei tuollaisia latele palstalle, pitää olla pahasti elämään kyllästynyt akkapahannen !

* Niinpä missä sefu on, kun sinäkin saat täällä loukata muita ! Miksi hän ei hoida hommaansa, ja poista teidän provojen töherryksiä !

Ollaanpas siellä kohteliaita.... Haukut pummiksi, akaksi, provoksi ja tietämättömäksi, senkin .... Niin, huoripukkihan sinä olet - toisen miehen vaimon olet vietellyt ja helvettiin siis tiesi vie, jos Raamatun mukaan mennään. No, eipä tuo mulle - oma on valintasi. Itse sen kanssa elät.

Tiedän, ettei kukaan muu kuin sinä ole sivuasi kopeloinut - huuda mitä huudat, tiedän kuitenkin. Että revi siitä, raasupieni.

Hame sopii muuten paremmin sinun yllesi kuin meikäläiselle.

• Älä keuhkoa, äijä! kirjoitti:

Ollaanpas siellä kohteliaita.... Haukut pummiksi, akaksi, provoksi ja tietämättömäksi, senkin .... Niin, huoripukkihan sinä olet - toisen miehen vaimon olet vietellyt ja helvettiin siis tiesi vie, jos Raamatun mukaan mennään. No, eipä tuo mulle - oma on valintasi. Itse sen kanssa elät.

Tiedän, ettei kukaan muu kuin sinä ole sivuasi kopeloinut - huuda mitä huudat, tiedän kuitenkin. Että revi siitä, raasupieni.

Hame sopii muuten paremmin sinun yllesi kuin meikäläiselle.

"toisen miehen vaimon olet vietellyt"

Voisko tässä kohden käyttää nm "koleerikon" lanseeramaa 'ryövärin armoa'?

Eikös syyttely olekin syntiä,Mohis?

Äläs taas ärhentele!

• leahimn kirjoitti:

Äläs taas ärhentele!

Siis Mohikaani.

Voi kauhistus taas Mohis!
        Akattelu ei sovi uskovan suuhun.....
        Tuo sinun akottelusi joutaisi pois,kamalaa......
        Räyhähenki otti vallan.

• Mörköjä nurkissasi?

Tunnetko rikin katkua kirjoittaessasi ja lähettäessäsi juttujanne tänne?

• Muutama arvaus

Voisi olla haittaohjelma. Tosin epäilen, olisi aika epätyypillistä käyttäytymistä haittaohjelmalle, ne kun eivät halua tehdä tuollaista kiusaa vaan hyötyä.

Joku prosessi voi jumittaa ja prosessori kuormitus nousee tappiin. Ja näppäilyt eivät mene silloin perille mutta tallentuvat puskuriin ja kun kone sen purkaa näyttää se "automaattikirjoitukselta".

Mutta vahva epäilys seuraa tästä:

"Sanat katkeilee omia aikojaan, rivit siirtyy kesken kirjoituksen ja kesken sanan , joskus katoaa koko kirjoitus"

Näppäimistö on rikki. Tuo viittaa siihen, että kone saa kontrollikäskyjä koska jokin kontrollinäppäin jumittaa ja kun sitten painat jotakin kirjaita annat itseasiassa koneelle pika- tms. komennon.

• Muutama....

> ne kun eivät halua tehdä tuollaista kiusaa vaan hyötyä.

Hyötyä siis sinusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      3052
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2651
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2604
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      105
      2324
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      51
      2163
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      345
      1916
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1566
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      74
      1423
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1258
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1185
    Aihe