Kun Jeesus asetti lapsen kaltaisuuden vaatimukseksi aikuisille, merkitsee se että lapsella on usko, josta johannes kastajan tapaus selvästi meille osoittaa.
Jos ei lapsella olisi uskoa ei Jeesus olisi voinut asettaa lasta vaadituksi esimerkiksi vaan olisi sanonut että lapsilla ei ole uskoa. Jeesus ei asettanut uskolle ikärajaa, mutta vaatimuksen että lapsia ei saa jättää kastamatta. Mitä Jeesus käskeekin helluntailaiset sen kieltävät, purkamalla Jeesuksen käskyt ja asettamalla omia vaatimuksia, lihan ja perkkeleen töitä että luterilaiset vasta uskoontulleet saataisiin luopumaan uskosta ja liittymään heitä odottavaan erääseen paholaisen lahkoon nimittäin helluntailiikkeeseen.
Voiko lapsi uskoa?
117
371
Vastaukset
- satuja vain
Jo ala-asteen toisella luokalla ymmärsin että uskonnonopettaja kertoo satuja.
Pieni lapsi voi toki uskoa joulupukkiin, jumalaan, pääsiäispupuun ja Jeesukseen.- Eenokki 12
satusetä voi jatkaa uskomuksensa linjalla, kyllä se "pääsiäispupu" sitten kuoleman lähstyessä rumat kasvonsa ja silloin tiedät mitä on ikuisuus helvetissä.
- k.kiusaantunut
Eenokki 12 kirjoitti:
satusetä voi jatkaa uskomuksensa linjalla, kyllä se "pääsiäispupu" sitten kuoleman lähstyessä rumat kasvonsa ja silloin tiedät mitä on ikuisuus helvetissä.
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
- Eenokki 12
k.kiusaantunut kirjoitti:
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
Minullako?
Onhan heitä ihasteltu nukeiksi sanottu ja heidän mukana olen tunnustettu ainakin lasten isäksi.
Ja he ovat ainoita jotka julkisesti puolustavat minua.
Kun mainitsen: kuka rakastaa iskää niin kaksi kättä nousee hetkessä ylös.
Se riittää minulle uskosta ja rakkaudesta jota teidän kaltaisilta ei ole koskaan liiennyt annettavaksi ei edes katseen kautta.
Mitä minä jumalattomien kommenteista heillekin löytyy paikka ja mikähän se on lopulta? - k.kiusaantunut
Eenokki 12 kirjoitti:
Minullako?
Onhan heitä ihasteltu nukeiksi sanottu ja heidän mukana olen tunnustettu ainakin lasten isäksi.
Ja he ovat ainoita jotka julkisesti puolustavat minua.
Kun mainitsen: kuka rakastaa iskää niin kaksi kättä nousee hetkessä ylös.
Se riittää minulle uskosta ja rakkaudesta jota teidän kaltaisilta ei ole koskaan liiennyt annettavaksi ei edes katseen kautta.
Mitä minä jumalattomien kommenteista heillekin löytyy paikka ja mikähän se on lopulta?Opetatko heillekin tuota helvettioppia?
- Tapio522eikirj
Eenokki: "Jeesus ei asettanut uskolle ikärajaa,....".
>>>>>>>>>>><
Olet oikeassa!
Jotkut taas vaativat lapselta tietynasteista kypsyneisyyttä, ennenkuin Jumala voi vaikuttaa hänessä uskon.
Esim. kävelytaito ja puhekyky (Suuntunnustus). ovat osoitus kypsyneisyydestä.
Jeesus ei aseta tällaisia ehtoja!- satuja vain
Totta. Kuolleet miehet harvemmin asettaa ehtoja.
* Mitäs te poijat nyt yritätte taas selittää? Taisi eenokki heittää provon palstalle ? Oli miten oli, lapsi ei voi uskoa, eikä vauva varsinkaan. lapsihan tosin voi, eräs Pauli, tuli oikeasti uskoon 4 vuotiaana, ja on tänäpäivänä voimakas saarnaaja. Hän on tietenkin poikkeus tavalliseen ikään, jolloin tullaan omaehtoisesti uskoon.
* Eenokki viittas Johanneskastajaan, kun hän oli äitinsä kohdussa, hänet täytettiin Pyhällä Hengellä, näin tapahtui Raamatun mukaan, mutta se olikin ainukertainen tapahtuma, niin kuin oli Jeesuskenkin syntymä, sikisi Pyhästä Hengestä, Johanneskastaja oli Jeesuksen edelläkävijä, siksi hän sai erkois kohtelun, hänen ja Jeesusken kokemaa ei voi soveltaa muihin, eikä varsinkaan meihin pakanauskoviin. Jeesus on Jumalan kansan samoin Johanneskastaja perillisiä. Siksikään, emme voi pakana uskovina verrata itseämme heihin ! Ei siis ole mikään selitys siihen, että vauva voisi uksoa ! Jeesus kehoittaa meitä aikuisia olemaan lapsenmielisiä, ei lapsellisia , että kuvittelemme vauvan uskovan Jeesukseen , että saisi syntinsä anteeksi, Raamattu ei satuile näissä asioissa.
* "Tapio522" < Esim. kävelytaito ja puhekyky (Suuntunnustus). ovat osoitus kypsyneisyydestä.
Jeesus ei aseta tällaisia ehtoja! > ?
* Miten niin, ei aseta ? Paavali puhui aina vain sen, mitä sai suoraan Herralta, ja hän opettaa, "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan."! Opetatko Tapio nyt aivan uutta evankeliumia, kun vauvakaste alkaa menettää yhä enemmän raamatullisuuttaan, jota se ei koskaan ole ollutkaan, koska sitä ei ole Raamatussa !
* Ja jeesus asetti kasteen vasta ylösnousemuksensa jälkeen. Siihen asti ole käytössä vain kaste, joka saatiin Johanneskastajalta ! Jeesukin sai häneltä kasteen. Lähetyskäskyssä vasta Jeesus asettaa kasteen.
* " Menkää ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastakaa heidät, ja opettakka heitä pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt teidän pitää."
* Tämä käy yksiin Jeesusken muunkin opetuksen kanssa.
* Joka USKOO ja kastetaan.."! Siis aivan sama järjestys, ensin tullaan uskoon, sitten otetaan uskovien kaste upottamalla, niin kuin Jeesuskin kastettiin upottamalla Jordanin virrassa !
* Kun Jeesus NOUSI vedestä, taivaasta kuului ääni....! Miksi te luterilaiset ette usko Raamattuun, vaan muunnatte sen sisältöä itsellenne sopivaksi? En usko, että kaikki teidänkään yhteisöstä on kansanne samaa mieltä. Tapio ja eenokki olette Raamatun vääristäjiä, varsinkin ihmettelen tuota Tapion lausumaa, < Jeesus ei aseta tällaisia ehtoja! > ? Jeesus on koko Raamatun takana, jokaisen kirjoittajan tuli ja turva, Hän on itse Sana, ja Sana on koko Raamattu. Rakkaus, kaikki se uskoo! Siis koko Raamatun, kaikki mitä on Kirjoitettu, ei valitse kirjoittajia, " sen minkä saivat Jumalalta, sen he kirjoittivat. Pyhä Henki on jokaisen kirjoituksen innoittaja, ja varmasti Paavalin myös. Mietihän nyt Tapio hieman, en sinun suusta olisi uskonut tulevan tuollaista soopaa ! Epätoinen yritys puollustaa olematonta vauvakastetta ! Älä usko eenokkia, hän vaan ei ole sisällä Kristuksen sisäisessä tuntemisessa ! Aloituskin on ihan satua koko juttu !Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mitäs te poijat nyt yritätte taas selittää? Taisi eenokki heittää provon palstalle ? Oli miten oli, lapsi ei voi uskoa, eikä vauva varsinkaan. lapsihan tosin voi, eräs Pauli, tuli oikeasti uskoon 4 vuotiaana, ja on tänäpäivänä voimakas saarnaaja. Hän on tietenkin poikkeus tavalliseen ikään, jolloin tullaan omaehtoisesti uskoon.
* Eenokki viittas Johanneskastajaan, kun hän oli äitinsä kohdussa, hänet täytettiin Pyhällä Hengellä, näin tapahtui Raamatun mukaan, mutta se olikin ainukertainen tapahtuma, niin kuin oli Jeesuskenkin syntymä, sikisi Pyhästä Hengestä, Johanneskastaja oli Jeesuksen edelläkävijä, siksi hän sai erkois kohtelun, hänen ja Jeesusken kokemaa ei voi soveltaa muihin, eikä varsinkaan meihin pakanauskoviin. Jeesus on Jumalan kansan samoin Johanneskastaja perillisiä. Siksikään, emme voi pakana uskovina verrata itseämme heihin ! Ei siis ole mikään selitys siihen, että vauva voisi uksoa ! Jeesus kehoittaa meitä aikuisia olemaan lapsenmielisiä, ei lapsellisia , että kuvittelemme vauvan uskovan Jeesukseen , että saisi syntinsä anteeksi, Raamattu ei satuile näissä asioissa.
* "Tapio522" < Esim. kävelytaito ja puhekyky (Suuntunnustus). ovat osoitus kypsyneisyydestä.
* Miten niin, ei aseta ? Paavali puhui aina vain sen, mitä sai suoraan Herralta, ja hän opettaa, "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan."! Opetatko Tapio nyt aivan uutta evankeliumia, kun vauvakaste alkaa menettää yhä enemmän raamatullisuuttaan, jota se ei koskaan ole ollutkaan, koska sitä ei ole Raamatussa !
* Ja jeesus asetti kasteen vasta ylösnousemuksensa jälkeen. Siihen asti ole käytössä vain kaste, joka saatiin Johanneskastajalta ! Jeesukin sai häneltä kasteen. Lähetyskäskyssä vasta Jeesus asettaa kasteen.
* " Menkää ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastakaa heidät, ja opettakka heitä pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt teidän pitää."
* Joka USKOO ja kastetaan.."! Siis aivan sama järjestys, ensin tullaan uskoon, sitten otetaan uskovien kaste upottamalla, niin kuin Jeesuskin kastettiin upottamalla Jordanin virrassa !
* Kun Jeesus NOUSI vedestä, taivaasta kuului ääni....! Miksi te luterilaiset ette usko Raamattuun, vaan muunnatte sen sisältöä itsellenne sopivaksi? En usko, että kaikki teidänkään yhteisöstä on kansanne samaa mieltä. Tapio ja eenokki olette Raamatun vääristäjiä, varsinkin ihmettelen tuota Tapion lausumaa, < Jeesus ei aseta tällaisia ehtoja! > ? Jeesus on koko Raamatun takana, jokaisen kirjoittajan tuli ja turva, Hän on itse Sana, ja Sana on koko Raamattu. Rakkaus, kaikki se uskoo! Siis koko Raamatun, kaikki mitä on Kirjoitettu, ei valitse kirjoittajia, " sen minkä saivat Jumalalta, sen he kirjoittivat. Pyhä Henki on jokaisen kirjoituksen innoittaja, ja varmasti Paavalin myös. Mietihän nyt Tapio hieman, en sinun suusta olisi uskonut tulevan tuollaista soopaa ! Epätoinen yritys puollustaa olematonta vauvakastetta ! Älä usko eenokkia, hän vaan ei ole sisällä Kristuksen sisäisessä tuntemisessa ! Aloituskin on ihan satua koko juttu !* Todistus ,että sydämen usko on tärkeä jos ja kun uskoon tullaan.
* * Apt. 8: 36. "< Tietä kulkiessaan he tulivat veden ääreen,. Hoviherra sanoi; "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
37. Silloin Filippos sanoi hänelle, ; "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon." Hoviherra vastasi: " Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
38. Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat , Filippos ja hoviherra astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. >"
* Uskoon tullessa ja sen saadessa, on ehdottomana ehtona se, että uskoo Jeesuksen Jumalan Pojaksi, ei Joosefin ja Marian pojaksi. Ja vauva ei voi tätä kriteeriä täyttää !
* Ei tarvita mitään uskoa, uskoa Jeesus Marian ja Joosefin pojaksi, niinhän luuli koko silloinen israelinkansa, vain muutama tiesi kuka Jeesus oikeasti oli! Evankeliumin ydin on juuri siinä, että Jeesus on puhtaasti Pyhän Hengen siittämä ja Jumalasta syntynyt, jokaisen solunsa puolesta. Jos ei näin olisi, ei mitään sovitusta synnistä olisi olemassakaan. Sikisipä vauvat ei voi ottaa vastaan tälläistä tietoa Jumalan Pojasta, joka vaaditaan, että voi ylipäätään uudestisyntyä !- k.kiusaantunut
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kun Jeesus NOUSI vedestä, taivaasta kuului ääni....! Miksi te luterilaiset ette usko Raamattuun, vaan muunnatte sen sisältöä itsellenne sopivaksi? En usko, että kaikki teidänkään yhteisöstä on kansanne samaa mieltä. Tapio ja eenokki olette Raamatun vääristäjiä, varsinkin ihmettelen tuota Tapion lausumaa, < Jeesus ei aseta tällaisia ehtoja! > ? Jeesus on koko Raamatun takana, jokaisen kirjoittajan tuli ja turva, Hän on itse Sana, ja Sana on koko Raamattu. Rakkaus, kaikki se uskoo! Siis koko Raamatun, kaikki mitä on Kirjoitettu, ei valitse kirjoittajia, " sen minkä saivat Jumalalta, sen he kirjoittivat. Pyhä Henki on jokaisen kirjoituksen innoittaja, ja varmasti Paavalin myös. Mietihän nyt Tapio hieman, en sinun suusta olisi uskonut tulevan tuollaista soopaa ! Epätoinen yritys puollustaa olematonta vauvakastetta ! Älä usko eenokkia, hän vaan ei ole sisällä Kristuksen sisäisessä tuntemisessa ! Aloituskin on ihan satua koko juttu !Helluntailaisuudessa on se hyvä puoli että kasteelle mennään vasta aikuisena. Siinä ihminen itse valitsee, toisin kuin luterilaisuudessa jossa ihminen pakkoliitetään,-kastetaan.
Ihmisen kuuluu itse valita, ilman painostusta. - Eenokki 12
Mitenkähän Eenokin uskon laita on kun tuo asentohuimaus on vaivannut jo kauan?
Se kyllä liikkeillä korjaantuu, mutta tahtoo uusia.
Kävelykin varsinkin pimeällä on horjuvaa ja epävarman tuntuista. Puhe luistaa kuin Hakulisen suksi.
Liekö jo ylikypsyisyyttä? Tunnustus on pyhä velvollisuus kun tapaa ihmisiä.Tunnustaminen ei sekään ole ehto vaan se lähtee rakkaudesta Jumalaan ja lähimmäisiin.
Uudestikastajat kieltävät väen väkisin Jeesuksen vaatiman lapsen kaltaisuuden ja pukevat ainakin omat lapsensa aikuisten vaatteisiin. - Eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kun Jeesus NOUSI vedestä, taivaasta kuului ääni....! Miksi te luterilaiset ette usko Raamattuun, vaan muunnatte sen sisältöä itsellenne sopivaksi? En usko, että kaikki teidänkään yhteisöstä on kansanne samaa mieltä. Tapio ja eenokki olette Raamatun vääristäjiä, varsinkin ihmettelen tuota Tapion lausumaa, < Jeesus ei aseta tällaisia ehtoja! > ? Jeesus on koko Raamatun takana, jokaisen kirjoittajan tuli ja turva, Hän on itse Sana, ja Sana on koko Raamattu. Rakkaus, kaikki se uskoo! Siis koko Raamatun, kaikki mitä on Kirjoitettu, ei valitse kirjoittajia, " sen minkä saivat Jumalalta, sen he kirjoittivat. Pyhä Henki on jokaisen kirjoituksen innoittaja, ja varmasti Paavalin myös. Mietihän nyt Tapio hieman, en sinun suusta olisi uskonut tulevan tuollaista soopaa ! Epätoinen yritys puollustaa olematonta vauvakastetta ! Älä usko eenokkia, hän vaan ei ole sisällä Kristuksen sisäisessä tuntemisessa ! Aloituskin on ihan satua koko juttu !En provosoi vaan toin uuden tai lisän puolustamalla Jeesuksen opetusta Raamatullisesti.
Ensiksi kysyn, mitä Mohikaani on saanut suoraan Herralta johon pyydän vastausta.
Toiseksi Jeesus vaatii aikuisilta lapsen kaltaisuutta ei lapsenmielisyyttä. Jotkut ovat lapsenmielisiä mutta eivät kaikki uskovat ole sellaisia.
Kolmanneksi minä en vielä kunnolla osannut puhua ja Mohikaanin mielestä minulla ei ole voinut olla uskoa n. kolmevuotiaana.En ottanut vastaan mitään, mutta Jeesus otti minut, lapsen vastaan,todistaakseen ihmisille että lapsen usko on voimallinen ja aikuisen sydämeen käypää, tehden heidät syntisiksi . Se herättää tietoisuuden Jeesuksesta, mutta pelastaako Herra aikuisen jolla järkeä ja ymmärrystä on, siihen on aikuisten vastattava itse.
Neljänneksi, ketään ei olla lähetetty julistamaan helluntailaisuutta vaan apostolit ovat uhanneet lahkolaisuutta harjoittavien joutuvat kadotukseen.
Katakombissa on seinään hakattu kuva todisteeksi Jeesuksen kasteesta ja siinä j.kastaja valutti vettä Jeesuksen päälle ja Mohikaani väittää että upotettiin josta ei ole mitään mainintaa.
Viidenneksi, Jeesuksen kaste ei avaudu uudestikastajille mitä varten ja miksi Jeesus kastettiin? Se ei sovi esimerkiksi lahkolaisille mutta kävely veden tai ohuen jään päällä kyllä mielestäni sopisi, palokunnan ollessa läsnä.
Kun teen avauksia lapsen uskosta ja kasteesta, liittäen omia kokemuksiani ne saavat riivaajat liikkeelle koska ne vihaavat lapsia Jeesus rakastaa lapsia koettaen pelastaa heitä sen sijaan että olisi helluntailaisten tavalla kironnut lapset kasteineen ja uskoineen.
Olen muutaman kerran sanonut tai puhunut ihmeistä ja ruk. vastauksista enkä tiedä olisiko kukaan pitkässä historiassa kokenut sellaista kuin minä?
Jeesus ei ole koskaan sanonut että olisin hyvä jätkä eikä tarvitsekaan tiedän mitä tekoa olen ja kuten Jeesus sanoo: Minun armossani on sinulle kyllin.
Vai Mohikaani luuli saaneensa Tapion lahkopyydyksiin ei Mohis sillä vakiintunut usko ei muutu se vain lujittuu Kristuksessa ja tekee hedelmää myös helluntaipalstalla.
- ~~tähkäpää~~
Kuten Mohikaani tuossa edellä kirjoittaa, tässä asiassa Raamattu on niin selkeä, että paljon joutuu selittämään ja säveltämään, jos halua Raamatun opetuksen uskovien kasteesta kumota.
Mutta kun lukee, mitä Raamattu opettaa ja toteuttaa sitä juuri niin, silloin ei tarvitse sävellellä yhtään mitään.
Muutama esim. joihin Mohikaani jo tuossa edellä viittaa:
Mark 16:
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
1. Saarnatkaa evankeliumia
2. Joka uskoo
3. Kasetataan
KUKA OPETTI NÄIN?
JEESUS ITSE OPETTI TÄLLÄ TAVOIN.
Apt 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
1. Uskoivat Filippuksen julistaman evankeliumin Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä
2. He ottivat kasteen!
JA OPETUSLAPSET TOIMIVAT JEESUKSEN OPETUKSENSA MUKAISESTI.
Apt 2:
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
1. Tehkää parannus
2. Ottakoon kukin teistä kasteen.
MYÖSKIN PIETARI TOIMIO SAMOIN, KUIN JESSUS OLI OPETTANUT.
Hyvä on lukea tämä seuraavakin, sillä sekin sotii lapsikasteessa uudestisyntymistä vastaan, kuin myöskin sitä vastaan, että vastasyntynyt voisi pyytää hyvää omaatuntoa:
1 Piet 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan me myös nyt pelastumme, kaste ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta, Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta
Joka ei halua toimia Jeesuksen opetuksen ja esimerkin ja apostolien antaman esimerkin mukaisesti, se on jokaisen oma asia, mutta riskialtista on tuomita niitä, jotaka haluavat Jeesuksen antamaa opetusta ja esimerkkiä toteuttaa!
Miksi Eenookki tehdä provosoivia aloituksia asiasta ja haastaa riitaa, koska jokaisella on onneksi Suomessa mahdollisuus toimia siten, kuin hänen omatuntonsa vaatii ja Raamattu ilmoittaa oikein olevan?
Toimikaa te luterilaisessa kirkossa siten, kuin oikeaksi näette ja me toimimme siten, kuin Raamattu opettaa. :)- kastetta
Tähkäpää. Lapsi ei tarvitse parannusta ennen kastamista sillä...
2 Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
3 ja sanoi: "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa
(Matt. 18:2-4)
Taas ne, jotka eivät ole saanet kastetta lapsina, tarvitsevat parannuksen OMISTA synneistään, jotta voivat tulla kastetuiksi. Jeesuksen aikalaiset eivät olleet saaneet kastetta lapsina.
Puhdas lapsi, jonka ei tarvitse tehdä parannusta OMISTA synneistään, voidaan kastaa. * Tähän on hyvä jatkoksi vielä kopsta Paavain mielipide.
* "< 14. Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15. niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. >"?
* Miksiköhän Paavali ei vain kastanut, jos siinä kerran uudestisynnytään? Häntä ei lähetetty kastamaan, (kirkon papitko lähetettiin?) vaan julistamaan evankeliumia, ja hänen jäljessään tuli veljet jotka kastoivat uskoon tulleet, ei ketään muita eikä vauvoja varsinkaan.
* Oikein "tähkäpää" sanoit, kirkko toimikoon omalla tavallaan, eikä me puhu heistä pahaa, vaikka kastetta opetammekin Raamatun opetuksen mukaan. Eikä langeteta saa-tanan tuomioita !- ~~tähkäpää~~
kastetta kirjoitti:
Tähkäpää. Lapsi ei tarvitse parannusta ennen kastamista sillä...
2 Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
3 ja sanoi: "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
4 Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa
(Matt. 18:2-4)
Taas ne, jotka eivät ole saanet kastetta lapsina, tarvitsevat parannuksen OMISTA synneistään, jotta voivat tulla kastetuiksi. Jeesuksen aikalaiset eivät olleet saaneet kastetta lapsina.
Puhdas lapsi, jonka ei tarvitse tehdä parannusta OMISTA synneistään, voidaan kastaa.Eikä lapsi tarvitse kastamista, koska hänen ei tarvitse, eikä hän osaa pyytää hyvää omaatuntoa!
Sillä "kaste ei ole synnin saastan poistamista, vaan hyvän omantunno pyytämistä", KUTEN RAAMATTU OPETTAA.
Vaan tulee toimia vain ja jälleen kerran siten, kuin JEESUS OPETTI:
Mark. 1016. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Raamattu myöskin opettaa; "OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN..."
Näin yksinkertaista ja selkeää!
Mutta kuten jo tuossa edellä kirjoitin, joka halua toimia toisin, kuin Raamattu opettaa, hän toimii siten ja kukin meistä vastaa eräänä päivänä Jumalan kasvojen edessä, onko toiminut Raamatun opetuksen mukaan vai jonkun muun, joten tästä on turha väittelemistä aloitta, mutta koska ollaan helluntailaisuutta käsittelevällä foorumilla, tulee täällä ensisijaisesti tuoda esille sitä, mitä siellä opetetaan. - piste.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Eikä lapsi tarvitse kastamista, koska hänen ei tarvitse, eikä hän osaa pyytää hyvää omaatuntoa!
Sillä "kaste ei ole synnin saastan poistamista, vaan hyvän omantunno pyytämistä", KUTEN RAAMATTU OPETTAA.
Vaan tulee toimia vain ja jälleen kerran siten, kuin JEESUS OPETTI:
Mark. 1016. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Raamattu myöskin opettaa; "OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN..."
Näin yksinkertaista ja selkeää!
Mutta kuten jo tuossa edellä kirjoitin, joka halua toimia toisin, kuin Raamattu opettaa, hän toimii siten ja kukin meistä vastaa eräänä päivänä Jumalan kasvojen edessä, onko toiminut Raamatun opetuksen mukaan vai jonkun muun, joten tästä on turha väittelemistä aloitta, mutta koska ollaan helluntailaisuutta käsittelevällä foorumilla, tulee täällä ensisijaisesti tuoda esille sitä, mitä siellä opetetaan.Jeesus käski tehdä kaikki kansat opetuslapsikseen kastamalla ja opettamalla. Lapset ovat kansaa. Piste.
- tomp pelin pelaaja
piste. kirjoitti:
Jeesus käski tehdä kaikki kansat opetuslapsikseen kastamalla ja opettamalla. Lapset ovat kansaa. Piste.
voi tomppelia !
oletko tosiaan niin tyhmän yksinkertainen että kuvittelet Jumalan ohjeiden olevan jotain taikatemppuja tai kun ryömit putken läpui muutut joksikin !?
Jeesus ei sanonut että "lapsilla on usko", vaan hän hän sanoi että "pitää tulla lasten kaltaiseksi", syntymällä kokonaan uudeksi: [Joh. 3:3,7] Niin lihasta kuin Hengestä syntynyt lapsi uskoo ja luottaa parhaiten omaan isäänsä, jonka tähden hän piti maallisia isiä toisarvoisina hengelliseen verrattuna.
[Matt. 8:22; Luuk.9:60]
Jeesus selitti tätä asiaa tarkemmin ja opetti että "Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa." [Matt. 23:9]- k.kiusaantunut
"Voiko lapsi uskoa?" Toki, lapsethan ne vasta uskovatkin, ihan mihin tahansa satuihin, joulupukista ja keijukaisista alkaen.
Kastajaiset/pakkoliittäminen on väärin. Se sotii uskonnonvapauslakia vastaan. Kummit velvoitetaan kasvattamaan lapsi luterilaiseen uskoon. Tiedän kokemuksesta että äideille ja lapsille ei ole juuri tarjontaa päiväkerhoissa. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ainakin minulla mennä seurakunnan kerhoon.
Siellä ne opettaa ne Jeesusjutut, ja tokihan se lapsiin vaikuttaa. He uskovat.
Sitten jos sattuu vakaumuksellinen uskonnonopettaja aivopesijäksi niin rippikouluikäisenä lapsi onkin jo valmista kauraa luterilaiselle uskonnolle.
Isosia ei kouluteta kertomaan riparilaisille mistä on kyse, eli uskosta. Asiat opetetaan kuin ne olisivat kaikki täysin totta. Täytyy osata 10 käskyä ja katekismus.
Luterilaisuudesta on nimenomaan kyse lasten aivopesusta. Eroakirkko.fi kannustaakin vanhempia järjestämään lapsille vakaumuksetomat nimenantojuhlat. Kerhotilanteelle ei voi mitään. Uskonnonopetuksen voi korvata ET-opetuksella.
Tähän minäkin ihmisiä kannustan, uskonnonvapauden nimissä.
Joku on tsoukilla heittänyt ateismipalstalla että uskonnolle pitäisi olla 21 vuoden ikäraja. Vasta senikäinen on kyllin kypsä ja tietäväinen, jotta voi itse arvioida uskonnon hyödyt ja haitat.
Niin...miksi usko on niin haitallista... se on se helvettioppi.
Että pienille lapsille opetetaan että joutuu helvettiin jos ei usko. Kyllä sellainen tuo ahdistusta. Se myös syö pohjaa sitlä että lapsi alkaisi itse ajatella. Ei uskalleta kyseenalaistaa: luterilaisen, ja helluntailaisenkin opin mukaan kyseenalaistamisesta ja omilla aivoilla ajattelusta joutuu helvettiin.
"Taivaaseen ei pääse jos ei usko."
Taivas paikkana symbolisoi kuoleman jälkeistä tilaa uskovilla. Senkään miettiminen ei ole kovin terveellistä.
Olen nähnyt eri palstoilla kuukauden sisällä jo kaksi luterilaista jotka molemmat miettivät itsemurhaa. He halusivat taivaaseen, ja halusivat myös todistaa Jumalalle uskovansa.
He ovat luterilaisen uskon uhreja. Ei heitä voi syyttää vaan kirkon systeemiä, joka pakottaa jo vauvasta asti uskomaan. Pieni vauva tai lapsi ei kyseenalaista, hän oppii uskomaan kun opetetaan!
Kannatan uskonnonvapautta ja vakaumusten tasa-arvoa. Lapsi täytyy kasvattaa ajattelemaan itse, jotta hän on aikuisena kyvykäs itse valitsemaan eri uskontojen välillä, tai niin halutessaan uskonnottomuuden, ilman helvettiä ja ilman taivasta.
Että se on mahdollista aikuiselta vaaditaan tekoja. Täytyy osata nähdä mitä kirkko tekee. Ei pelkästään hyvää.- Eenokki 12
k.kiusaantuneelle usko tulee olemaan kompastuskivi ja kaste loukkauskallio.
Sellaisilla mielipiteillä mennään Mohikaaniakin syvemmälle pimeyteen lopulta ontto ilkkuva ääni syvällä luolassa kutsuu pilkkaajan lähemmäksi valoa. Ja hirveät demonit johdattavat valon ja tulen äärelle nimittäin helvettiin joka sekin on valoa. - k.kiusaantunut
Eenokki 12 kirjoitti:
k.kiusaantuneelle usko tulee olemaan kompastuskivi ja kaste loukkauskallio.
Sellaisilla mielipiteillä mennään Mohikaaniakin syvemmälle pimeyteen lopulta ontto ilkkuva ääni syvällä luolassa kutsuu pilkkaajan lähemmäksi valoa. Ja hirveät demonit johdattavat valon ja tulen äärelle nimittäin helvettiin joka sekin on valoa.Opetatko lapsillesikin tuota helvettioppia? Että jos eivät usko joutuvat helvettiin? Teet uskonnonuhreja.
- Eenokki 12
Opetatko lapsillesikin tuota helvettioppia? Että jos eivät usko joutuvat helvettiin? Teet uskonnonuhreja.
Ihmisille on huudettava. Tehtävä tiettäväksi että helvetti on paikka jonne raahataan jokainen synnissä kuollut ja aamen.
Uskovaiset otetaan taivaaseen AAMEN!!!
- totuus.
Lapsi on esimerkki, koska lapsi on pieni ja tyhmä ja osaa turvata Jumalaan eikä itseensä. "Viisas" aikuinen ei Jumalaa mielestään tarvitse. Tätähän se Pyhä Henki saa aikaan uskonkasvussa, että ihminen itsessään pienenee ja Jumala saa enemmän sijaa. Kasteen kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä.
- k.kiusaantunut
"pieni ja tyhmä". Lapsi ei tiedä, hän uskoo kaiken niin kuin aikuiset heille kertovat.
Ja jos aikuinen on niin tyhmä että kertoo lapselle että jos et usko Jeesukseen, Jeesus laittaa sinut helvettiin, lapsi ei koskaan opi ajattelemaan itse. Hän pelkää ja alistuu.
Jotkut murtuvat.
Tässä kuussa olen nähnyt luterilaisten palstalla jo kaksi ihmistä jotka hautovat itsemurhaa, ja puhuvat luterilaisen uskon puolesta. Sokeita uskonnon uhreja.
- asiastakyse
Eenokki12, vaatiiko Jeesus lasta uskomaan? Eikös Jeesus anna käskyn kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen ja käskyn toimia opettajina noille kastetuille.
Ei usko tule muuta, kuin Jumalan Sanan kuulemisesta. Uuteen liittoon saa kastaa kaikki, jotka SUOSTUVAT kasteen ottamaan vastaan. Ihmiset saavat mennä kasteelle perhekuntineen, kun kuulevat sen olevan uuteen liittoon liittyminen.
Vanhemmat saavat käyttää lapsensa kasteella, mutta kaste käy kastamattomuudeksi, jos OPETUSTA ei anneta. Miten lapsi voi uskoa, jos häntä ei opeteta ja jos häneltä kielletään Jumalan tunteminen?
Jeesus ei anna mitään vaatimuksia eikä kattoja kasteelle, jossa ihminen kastetaan uuteen liittoon ja Jeesuksen opetuslapseksi. Ihmiset ne vaatimukset ovat asettaneet ja siksi lahkot, jotka ovat syntiä, kukoistavat vielä tänäkin päivänä.
Ei kaste ole jokin maaginen keino synnytää uudeksi, vaan se on uuteen liittoon liittäminen, jossa on LUPAUS Pyhän Hengen Sanan kirkastajaksi tulemisesta sinne, missä Jeesus, eli Jumalan Sana otetaan vastaan.
Lapsi, tai kuka tahansa ihminen, joka saa opetusta, saa mahdollisuuden kasvaa päivään, jossa usko tuottaa taivaan kasteen. Tuonkin kasteen jälkeen jotku voivat menetää jostakin syystä uskon ja silloin pelastumista ei tapahdu.
Jeesus tosin ei kadota yhtäkään valitsemaansa, mutta ihminen saattaa kadottaa Jeesuksen. Nuo, jotka ovat jo maistaneet, että Herra on HYVÄ ja silti menettävät uskonsa, ovat niitä harvinaisia sieluja, jotka palasivat vielä maailmaan uudestisyntymisen jälkeen. He lopettivat kesken matkaa valvomisen ja ylpistyivät. Heidän kohtalonsa on meiltä salattu.
Taivaasta tuleva kaste on raja. Siloin ihminen siirretään Jumalan Pojan perustamaan valtakuntaan. Jos tuon siirron jälkeen palaa tekemään syntiä, niin ei löydy enää uhria syntien sovittamiseksi. Jumalan valtakunnassa ei ole uhria, koska synnit annettiin anteeksi ennen, Jumalan valtakuntaan siirtämistä. Siksi Jumalan valtakunnassa EI TARVITA UHRIA, EIKÄ SIELLÄ TARVITSE TEHDÄ SYNTIÄ.- k.kiusaantunut
"Ei kaste ole jokin maaginen keino synnyttää uudeksi, vaan se on uuteen liittoon liittäminen"
Luterilaisuudessa pakkoliittäminen.. Kummit velvoitetaan kasvattamaan lasta luterilaiseen uskoon ts.arveluttavaa aivopesua. Onneksi normikummi ei ota sitä niin vakavasti.
"...jossa on LUPAUS Pyhän Hengen kirkastajaksi tulemisesta sinne, missä Jeesus, eli Jumalan Sana otetaan vastaan."
Lapsi uskoo sen "Jumalan Sanan", ja myöskin uhkaukset helvetistä jos ei usko. Aivan samalla tavalla kuin lapsi uskoo joulupukkiin, hobitteihin, barbababoihin jne.
Jos aikuiset vahvistavat lapsen uskoa seurakunnankerhoissa, uskonnon opetuksessa, vanhemmat puhuvat jne. niin lapsesta tulee auttamatta uskova ihminen.
Usko joulupukkiin loppuu kun hän kuulee että se on vain leikki. Usko Jeesukseen, joka panee helvettiin jos ei usko, sen sijaan vahvistuu jos sitä kaiken aikaa toistetaan aikuisuuteen asti. Esim.rippileirit, uskovaisten käännytysmissiot, joiden kohteeksi helposti joudutaan jne.
Näin ei uskoontulossa ole mitään magiikkaa. Se on opetuksen tulos. Pitkäaikaisen aivopesun tulos, joka aloitetaan vauvana jo, kastamalla.
Tuossa olen samaa mietlä että kasteessa ei ole mitään ihmeellistä. Ei vauva siinä todellakaan uudesti synny. Eikä aikuinen. Älytön ajatuskin.
Jeesus on sanonut:"älä pidä muita opettajia."
Sieltä Raamatusta se löytyy. Sen voi avata, tai sitä ei tarvitse avata. Kukaan ei pakota, ei painosta uskoon.
Taikka keksi sinulle syitä (esim.minulle on keksitty ahdistus)miksi ehdottomasti kannattaa tulla uskoon, väitetään että Jeesus parantaa siitä.
Ohi meni.
En pidä painostuksesta.
Isäni oli, asiasta kyse, kaukaa viisas. Hän kasvatti minut arvioimaan itse. Hän oli ateisti.
Kasvoin vapaaksi. - ~~tähkäpää~~
Kukaan ei voi tehdä liittoa toisen ihmisen puolesta!
Sellainen liitto ei ole missään muodoin pätevä, jonka joku toinen on tehnyt toisen puolesta!
>>>
Jeesus ei anna mitään vaatimuksia eikä kattoja kasteelle, jossa ihminen kastetaan uuteen liittoon ja Jeesuksen opetuslapseksi. - k.kiusaantunut
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Sellainen liitto ei ole missään muodoin pätevä, jonka joku toinen on tehnyt toisen puolesta!
>>>
Jeesus ei anna mitään vaatimuksia eikä kattoja kasteelle, jossa ihminen kastetaan uuteen liittoon ja Jeesuksen opetuslapseksi.Tähkäpää on Jumalan asialla.
Pakkoliittäminen uskoon on väärin.
Usko on asia jonka aikuinen päättää itse. Ja minä olen tässä ketjussa sanonut että jos uskonasiat kiinnostaa kannattaa muistaa että Jeesus on Raamatussa muistuttanut:"Teillä on oltava vain yksi opettaja", eli Jeesus.
Pointsit tähkäpäälle että hän kertoo että Jeesus opettaa, ei hän itse.
Pois kaikki jotka korottavat itsensä opettajiksi.. näin he tekevät uskonnon uhreja, liikkeen sisälle että ulkopuolelle. - ~~tähkäpää~~
Tähkäpää on Jumalan asialla.
Pakkoliittäminen uskoon on väärin.
Usko on asia jonka aikuinen päättää itse. Ja minä olen tässä ketjussa sanonut että jos uskonasiat kiinnostaa kannattaa muistaa että Jeesus on Raamatussa muistuttanut:"Teillä on oltava vain yksi opettaja", eli Jeesus.
Pointsit tähkäpäälle että hän kertoo että Jeesus opettaa, ei hän itse.
Pois kaikki jotka korottavat itsensä opettajiksi.. näin he tekevät uskonnon uhreja, liikkeen sisälle että ulkopuolelle.Kiitos K.Kiusaantunut rohkaisustasi!
On niin turvallista kulkea sen mukaan, minkä voi Raamatusta katsoa Jeesuksen opettamaksi ja Hänen edeltä antamansa esimerkin mukaiseksi.
Silloin ei tarvi pohtia, kukahan selittää nyt Raamattua oikein, eikä myöskään tarvitse olla kirjanoppinut, vaan tietää, että tällainen tavallinen tallukkakin voi Jumalan Sanaa ymmärtää. :) - asiastakyse
"Ei kaste ole jokin maaginen keino synnyttää uudeksi, vaan se on uuteen liittoon liittäminen"
Luterilaisuudessa pakkoliittäminen.. Kummit velvoitetaan kasvattamaan lasta luterilaiseen uskoon ts.arveluttavaa aivopesua. Onneksi normikummi ei ota sitä niin vakavasti.
"...jossa on LUPAUS Pyhän Hengen kirkastajaksi tulemisesta sinne, missä Jeesus, eli Jumalan Sana otetaan vastaan."
Lapsi uskoo sen "Jumalan Sanan", ja myöskin uhkaukset helvetistä jos ei usko. Aivan samalla tavalla kuin lapsi uskoo joulupukkiin, hobitteihin, barbababoihin jne.
Jos aikuiset vahvistavat lapsen uskoa seurakunnankerhoissa, uskonnon opetuksessa, vanhemmat puhuvat jne. niin lapsesta tulee auttamatta uskova ihminen.
Usko joulupukkiin loppuu kun hän kuulee että se on vain leikki. Usko Jeesukseen, joka panee helvettiin jos ei usko, sen sijaan vahvistuu jos sitä kaiken aikaa toistetaan aikuisuuteen asti. Esim.rippileirit, uskovaisten käännytysmissiot, joiden kohteeksi helposti joudutaan jne.
Näin ei uskoontulossa ole mitään magiikkaa. Se on opetuksen tulos. Pitkäaikaisen aivopesun tulos, joka aloitetaan vauvana jo, kastamalla.
Tuossa olen samaa mietlä että kasteessa ei ole mitään ihmeellistä. Ei vauva siinä todellakaan uudesti synny. Eikä aikuinen. Älytön ajatuskin.
Jeesus on sanonut:"älä pidä muita opettajia."
Sieltä Raamatusta se löytyy. Sen voi avata, tai sitä ei tarvitse avata. Kukaan ei pakota, ei painosta uskoon.
Taikka keksi sinulle syitä (esim.minulle on keksitty ahdistus)miksi ehdottomasti kannattaa tulla uskoon, väitetään että Jeesus parantaa siitä.
Ohi meni.
En pidä painostuksesta.
Isäni oli, asiasta kyse, kaukaa viisas. Hän kasvatti minut arvioimaan itse. Hän oli ateisti.
Kasvoin vapaaksi.Ei kukaan pakota ottamaan opetusta vastaan. Sitä opetusta, jonka Jeesus antaa. Jos sen opetuksen ottaa vastaan, saa kasvaa vapaaksi. Todellisesti vapaaksi. On kahdenlaista vapautta. Toinen pitää ihmisen vangittuna järjenpäätelmiin ja toinen vapauttaa ihmisen niistä.
- asiastakyse
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>>
Jeesus ei anna mitään vaatimuksia eikä kattoja kasteelle, jossa ihminen kastetaan uuteen liittoon ja Jeesuksen opetuslapseksi.Onko sinulla lapsia? Katsotko oikeudeksesi tehdä heidän puolestaan päätöksiä? Jokainen USKOVAINEN vanhempi haluaa kasvattaa lapsensa Jumalan tuntemiseen. Siksi USKOVAINEN vanhempi ehdottomasti käyttää lapsensa kasteella ja opettaa Jumalan tuntemista. Näin lapsi saa tulla Jeesuksen opetuslapseksi ja saa mahdollisuuden kasvaa pelastukseen.
Vanhemma, jotka ovat ottaneet evankeliumin vastaan, haluavat, että heidän lapsensakin saavat ottaa evankeliumin vastaan. Jeesus käski antaa lasten tulla luokseen. Lapsi on maaperä, jossa muokkaus Sanalla/Jeesus tapahtuu helpommin kuin aikuisissa, jotka alkavat vasta vanhempana ottaa Sanaa vastaan. Antakaa lasten tulla Jeesuksen luokse. - k.kiusaantunut
asiastakyse kirjoitti:
Onko sinulla lapsia? Katsotko oikeudeksesi tehdä heidän puolestaan päätöksiä? Jokainen USKOVAINEN vanhempi haluaa kasvattaa lapsensa Jumalan tuntemiseen. Siksi USKOVAINEN vanhempi ehdottomasti käyttää lapsensa kasteella ja opettaa Jumalan tuntemista. Näin lapsi saa tulla Jeesuksen opetuslapseksi ja saa mahdollisuuden kasvaa pelastukseen.
Vanhemma, jotka ovat ottaneet evankeliumin vastaan, haluavat, että heidän lapsensakin saavat ottaa evankeliumin vastaan. Jeesus käski antaa lasten tulla luokseen. Lapsi on maaperä, jossa muokkaus Sanalla/Jeesus tapahtuu helpommin kuin aikuisissa, jotka alkavat vasta vanhempana ottaa Sanaa vastaan. Antakaa lasten tulla Jeesuksen luokse.Kuinka sinä et anna lapsen päättää omaa uskoaan, vaan tuputat hänelle kristinuskoa?
Ja kuinka päätät hänen puolestaan kasteellemenosta? Miksi et salli lapsen kasvaa siksi mikä hän on. Kun hän on aikuinen ja viisaampi, hän itse ratkaisee.
Kunnioitusta ihmistä kohtaan peräänkuulutan.
Ihminen, lapsi on muutakin kuin evankelioinnin, ts.aivopesun kohde.
Lapsista puhuttaessa voi todellakin käyttää sana aivopesu.
Lapsihan uskoo kaiken mitä aikuinen sanoo.
PS: aikoinaan olin samanlainen ja lapseni kävi adventtiseurakunnan ylläpitämän ala-asteen.
Rippikoulun sijaan hän kylläkin valitsi juurileirin aikuistumisriitin.
Kysyit onko lapsia. Poeka, poeka.. opiskelee amiksessa ITC-alaa. - asiastakyse
Kuinka sinä et anna lapsen päättää omaa uskoaan, vaan tuputat hänelle kristinuskoa?
Ja kuinka päätät hänen puolestaan kasteellemenosta? Miksi et salli lapsen kasvaa siksi mikä hän on. Kun hän on aikuinen ja viisaampi, hän itse ratkaisee.
Kunnioitusta ihmistä kohtaan peräänkuulutan.
Ihminen, lapsi on muutakin kuin evankelioinnin, ts.aivopesun kohde.
Lapsista puhuttaessa voi todellakin käyttää sana aivopesu.
Lapsihan uskoo kaiken mitä aikuinen sanoo.
PS: aikoinaan olin samanlainen ja lapseni kävi adventtiseurakunnan ylläpitämän ala-asteen.
Rippikoulun sijaan hän kylläkin valitsi juurileirin aikuistumisriitin.
Kysyit onko lapsia. Poeka, poeka.. opiskelee amiksessa ITC-alaa.Mitäpä jos vihdoinkin vaikenisit ja alkaisit hiljaisuudessa ottaa vastaan Jumalan Sanaa. Älä pyri opettamaan muita, kun itse olet vielä oppimaton. Älä väitä Jumalan Sanaa vastaan, kun et sitä ole vielä vastaan ottanut ja näin et tunne Herraa.
K.kusaantunut, miten on mahdollista, että sinä olet kaikki nämä vuodet kirjoittanut täällä, mutta sydämen ympärileikkausta ei ole tapahtunut?
Eivät uskovaiset usko sinua, vaan Raamatun Jumalaa.
Tee parannus. - ~~tähkäpää~~
asiastakyse kirjoitti:
Onko sinulla lapsia? Katsotko oikeudeksesi tehdä heidän puolestaan päätöksiä? Jokainen USKOVAINEN vanhempi haluaa kasvattaa lapsensa Jumalan tuntemiseen. Siksi USKOVAINEN vanhempi ehdottomasti käyttää lapsensa kasteella ja opettaa Jumalan tuntemista. Näin lapsi saa tulla Jeesuksen opetuslapseksi ja saa mahdollisuuden kasvaa pelastukseen.
Vanhemma, jotka ovat ottaneet evankeliumin vastaan, haluavat, että heidän lapsensakin saavat ottaa evankeliumin vastaan. Jeesus käski antaa lasten tulla luokseen. Lapsi on maaperä, jossa muokkaus Sanalla/Jeesus tapahtuu helpommin kuin aikuisissa, jotka alkavat vasta vanhempana ottaa Sanaa vastaan. Antakaa lasten tulla Jeesuksen luokse.On minulla lapsia ja jokainen heistä on siunattu Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti.
Minulla ei ole oikeutta päättä sellaisesta asiasta, joka on jokaisen kohdalla hänen itsensä ja Jumalan välinen asia!
Minä en voi ihmisenä edes omaa lastani pelastaa, vaikka kuinka mielelläni sen tekisinkin, minä voin vain ohjata Häntä Jeesuksen henkilökohtaiseen tuntemiseen, tuntemaan Jumalan Sanan totuudet ja evankeliumin vastaanottamiseen ja sitten kun Jumala heitä on kutsunut, sillä kukaanhan ei voi Raamatun mukaan tulla, ellei Jumala vedä ja kutsu, ja he ovat vastanneet itse henk.kohtaisesti tuohon Hänen kutsuunsa ja ottaneet Hänet vastaan elämäänsä Pelastajanaan ja Vapahtajanaan, he ovat Raamatun antaman esimerkin mukaisesti OTTANEET ITSE kasteen.
Kukaan ei ole estänyt heitä tulemasta Jeesuksen tykö, vaan heitä on opettaen, rukouksin ja siunauksin kannateltu ja kanettu Herran eteen, eikä kukaan ole estänyt heitä ottamasta evankeliumia vastaan!
Kuten tästäkin asiasta Raamattu opettaa, että esirukousten lapset eivät joudu hukkaan ja olemme vanhempina uskossa ottaneet vastaan tuon Jumalan antaman lupauksen ja Hän on vastannut lupauksestaan, kiitos Jumalalle!
Mutta henkilökohtaisen valintansa seurata Jeesusta, heistä on jokainen tehnyt itse!
Lapsi esirukousten, kuule laulu hiljainen
puolestasi rukoillaan, ethän koskaan unohda.
Suoraan luokse alttarin lausuttu on kyynelin
Pelasta ja uudista minun lapseni.
Lapsena kun nukahdit, vierelläsi rukoilin
tämä pieni lampaasi ota Herra syliisi
Varjele ja suojele kaikki päivät lapsuuden
enkelisi kulkekoon aina kanssasi.
Hilja Aaltonen - k.kiusaantunut
asiastakyse kirjoitti:
Mitäpä jos vihdoinkin vaikenisit ja alkaisit hiljaisuudessa ottaa vastaan Jumalan Sanaa. Älä pyri opettamaan muita, kun itse olet vielä oppimaton. Älä väitä Jumalan Sanaa vastaan, kun et sitä ole vielä vastaan ottanut ja näin et tunne Herraa.
K.kusaantunut, miten on mahdollista, että sinä olet kaikki nämä vuodet kirjoittanut täällä, mutta sydämen ympärileikkausta ei ole tapahtunut?
Eivät uskovaiset usko sinua, vaan Raamatun Jumalaa.
Tee parannus.Oletpa törkeä! Semper on sinusta kyllä ihan oikeassa!
Minä en opeta muita, sinä yrität opettaa, etkä opi vaikka ihmiset miinustavat viestisi.
"Eivät uskovaiset usko sinua, vaan Raamatun Jumalaa."
Tämä on KESKUSTELUPALSTA.
Minulla on ihan jo Suomen lainkin mukaan OIKEUS olla täällä. Ja kertoa mitä olen mieltä.
Sinullakin on vain mielipiteesi, eivät ne mitään Jumalan sanaa ole.
Tuo"antakaa lasten tulla Jeesuksen luo."
Kun sinä puhut Jeesuksesta lapset tulevat SINUN luo. Et sinä mikään Jeesus ole. - Oikaisua tänne
asiastakyse kirjoitti:
Ei kukaan pakota ottamaan opetusta vastaan. Sitä opetusta, jonka Jeesus antaa. Jos sen opetuksen ottaa vastaan, saa kasvaa vapaaksi. Todellisesti vapaaksi. On kahdenlaista vapautta. Toinen pitää ihmisen vangittuna järjenpäätelmiin ja toinen vapauttaa ihmisen niistä.
k.kiusaantunuttu NUHDE
Olen seurannut sinua sinussa ei ole uskoa, sinä ihan selvästi haluat nousta vastustamaan.Sinun tulee tehdä selvä parannus ja lopettaa tämä omien väärien
ajattelutapojen tänne tuominen. - Oikaisua tänne
Oletpa törkeä! Semper on sinusta kyllä ihan oikeassa!
Minä en opeta muita, sinä yrität opettaa, etkä opi vaikka ihmiset miinustavat viestisi.
"Eivät uskovaiset usko sinua, vaan Raamatun Jumalaa."
Tämä on KESKUSTELUPALSTA.
Minulla on ihan jo Suomen lainkin mukaan OIKEUS olla täällä. Ja kertoa mitä olen mieltä.
Sinullakin on vain mielipiteesi, eivät ne mitään Jumalan sanaa ole.
Tuo"antakaa lasten tulla Jeesuksen luo."
Kun sinä puhut Jeesuksesta lapset tulevat SINUN luo. Et sinä mikään Jeesus ole.k.kiusaantunut
katso NUHDE ylempää - k.kiusaantunut
Oikaisua tänne kirjoitti:
k.kiusaantunuttu NUHDE
Olen seurannut sinua sinussa ei ole uskoa, sinä ihan selvästi haluat nousta vastustamaan.Sinun tulee tehdä selvä parannus ja lopettaa tämä omien väärien
ajattelutapojen tänne tuominen.Mikset kirjoita omalla nimimerkilläsi? Ja tuon tänne omia mielipiteitäni sillä tämä on keskustelupalsta.
Perustele, miksi ne ovat sinusta vääriä.
Seuraavaksi tuon tänne uskonnonuhrien tukisivut, jos vaikka joku lapsi lukee teidän ahdasmielisiä sepustuksianne. Poikkeuksena tähkis. - k.kiusaantunut
k.kiusaantunut
katso NUHDE ylempääMiksi vaihdoit nimimerkkiä?
- Eenokki 12
Kaikkia vaaditaan uskomaan vaatimus koskee lapsiakin aivan samoin lapsetkin pitää kastaa jotta heidätkin saatettaisiin sanan ja sakramenttien osallisuuteen uskon ja uudestisyntymisen myötä.
- ~~tähkäpää~~
Miksi vaihdoit nimimerkkiä?
K.Kiusaantunut!
Sinulla on tosiaankin sama oikeus tuoda julki täällä mielipiteitäsi, kuten meillä kaikilla muillakin!
Opetuspalstat ovat asia erikseen ja ensisijaisestihan varsinaista opetusta ja kasvatusta tuleekin saada ja jakaa omassa hengellisessä KODISSAAN.
Mielestäni on hienoa, että olet täällä kanssamme keskustelemassa hengellisistä asioista, enkä minä aina halua estää Sinua tulemasta tälläkin muodoin Jumalan Sanan äärelle. - viikunaa eteen
Eenokki 12 kirjoitti:
Kaikkia vaaditaan uskomaan vaatimus koskee lapsiakin aivan samoin lapsetkin pitää kastaa jotta heidätkin saatettaisiin sanan ja sakramenttien osallisuuteen uskon ja uudestisyntymisen myötä.
Kyllä pitää olla melkoisen taikuuden vallassa että kuvittelee jonkun vesitipan sieppaavan pikkulapsen jostakin johonkin.
ei paljoa eroa viidakon jutuista ?!
käytätäkö eenokki viikunanlehtiä muuallakin kuin sisällä ! - uskomatonta, uskomat
k.kiusaantunuttu NUHDE
ajattelutapojen tänne tuominen.K.kiusaantunut on kertonut, että ei usko. Silti häntä jopa kiitellään, kun hän tuo omia näkemyksiään keskusteluun. Pitäisi ojentaa, ei kiitellä ihmistä, joka EI USKO ja silti koettaa opettaa muita. Monille kelpaa kuka tahansa kiitettäväksi, kunhan vain on heidän puolellaan. Olkoon kuinka tahansa uskoa vastustava, kunhan vain on heidän kanssaan samaa mieltä. Tähän pimeyteen on jo tultu. K.kiusaantunut kiittelee sellaisia ihmisiä, jotka antavat hänelle mieluista mallia. Saa haukkua ja valehdella ja sanoa väärää todistusta lähimmäisistä ja tehdä kakenlaista, mikä MIELYTTÄÄ LIHAA.
- k.kiusaantunut
uskomatonta, uskomat kirjoitti:
K.kiusaantunut on kertonut, että ei usko. Silti häntä jopa kiitellään, kun hän tuo omia näkemyksiään keskusteluun. Pitäisi ojentaa, ei kiitellä ihmistä, joka EI USKO ja silti koettaa opettaa muita. Monille kelpaa kuka tahansa kiitettäväksi, kunhan vain on heidän puolellaan. Olkoon kuinka tahansa uskoa vastustava, kunhan vain on heidän kanssaan samaa mieltä. Tähän pimeyteen on jo tultu. K.kiusaantunut kiittelee sellaisia ihmisiä, jotka antavat hänelle mieluista mallia. Saa haukkua ja valehdella ja sanoa väärää todistusta lähimmäisistä ja tehdä kakenlaista, mikä MIELYTTÄÄ LIHAA.
Kiitos palautteestasi. Miten niin opetan, kun minähän kerron vain mielipiteeni.
Olen sitä mieltä mitä Raamatussa sanotaan että ihmisellä tulee olla vain yksi opettaja, eli Jeesus. - MitenOn?
Kiitos palautteestasi. Miten niin opetan, kun minähän kerron vain mielipiteeni.
Olen sitä mieltä mitä Raamatussa sanotaan että ihmisellä tulee olla vain yksi opettaja, eli Jeesus.Miksi sitten halveksit toisia ja kiittelet toisia, vaikka et usko Jeesusta? Vai uskotko? Jos uskot, niin miksi olet useasti sanonut, että "EN USKO". Jos niin on, niin katsotko silti itsesi olevan kelvollinen tuomari? Oletko muuten se ihminen, joka vuosia tappeli täällä j.f kanssa? Jos olet, niin mustamaalasitko, vai kerroitko tietoa, joka on totta?
- Oikaisua tänne
Mikset kirjoita omalla nimimerkilläsi? Ja tuon tänne omia mielipiteitäni sillä tämä on keskustelupalsta.
Perustele, miksi ne ovat sinusta vääriä.
Seuraavaksi tuon tänne uskonnonuhrien tukisivut, jos vaikka joku lapsi lukee teidän ahdasmielisiä sepustuksianne. Poikkeuksena tähkis.k.kiusattu
En ole kirjoittanut tänne muilla nimimerkeillä tänne! - Voi huuto
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
K.Kiusaantunut!
Sinulla on tosiaankin sama oikeus tuoda julki täällä mielipiteitäsi, kuten meillä kaikilla muillakin!
Opetuspalstat ovat asia erikseen ja ensisijaisestihan varsinaista opetusta ja kasvatusta tuleekin saada ja jakaa omassa hengellisessä KODISSAAN.
Mielestäni on hienoa, että olet täällä kanssamme keskustelemassa hengellisistä asioista, enkä minä aina halua estää Sinua tulemasta tälläkin muodoin Jumalan Sanan äärelle.~~tähkäpää~~, oletko tosissasi sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus tuomaroida, vaikka itse sanoo, että ei usko. Miksi sinä etsit itsellesi kiittäjiä? Miksi et ole puolueeton Jumalan sanan tuoja, siten miten lapsena kastetut ovat. Eivät etsi itselleen kunniaa, vaan nojaavat kaikessa Raamattuun.
Jos aletaan pään silittely siellä, missä synti on ilmeistä ja selvää, niin silloin ollaan itse synnissä. K.kiusaantunut tarvitsee oikeaa apua, ei pään silittelyä. - kasvatuksesta
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
On minulla lapsia ja jokainen heistä on siunattu Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti.
Minulla ei ole oikeutta päättä sellaisesta asiasta, joka on jokaisen kohdalla hänen itsensä ja Jumalan välinen asia!
Minä en voi ihmisenä edes omaa lastani pelastaa, vaikka kuinka mielelläni sen tekisinkin, minä voin vain ohjata Häntä Jeesuksen henkilökohtaiseen tuntemiseen, tuntemaan Jumalan Sanan totuudet ja evankeliumin vastaanottamiseen ja sitten kun Jumala heitä on kutsunut, sillä kukaanhan ei voi Raamatun mukaan tulla, ellei Jumala vedä ja kutsu, ja he ovat vastanneet itse henk.kohtaisesti tuohon Hänen kutsuunsa ja ottaneet Hänet vastaan elämäänsä Pelastajanaan ja Vapahtajanaan, he ovat Raamatun antaman esimerkin mukaisesti OTTANEET ITSE kasteen.
Kukaan ei ole estänyt heitä tulemasta Jeesuksen tykö, vaan heitä on opettaen, rukouksin ja siunauksin kannateltu ja kanettu Herran eteen, eikä kukaan ole estänyt heitä ottamasta evankeliumia vastaan!
Kuten tästäkin asiasta Raamattu opettaa, että esirukousten lapset eivät joudu hukkaan ja olemme vanhempina uskossa ottaneet vastaan tuon Jumalan antaman lupauksen ja Hän on vastannut lupauksestaan, kiitos Jumalalle!
Mutta henkilökohtaisen valintansa seurata Jeesusta, heistä on jokainen tehnyt itse!
Lapsi esirukousten, kuule laulu hiljainen
puolestasi rukoillaan, ethän koskaan unohda.
Suoraan luokse alttarin lausuttu on kyynelin
Pelasta ja uudista minun lapseni.
Lapsena kun nukahdit, vierelläsi rukoilin
tämä pieni lampaasi ota Herra syliisi
Varjele ja suojele kaikki päivät lapsuuden
enkelisi kulkekoon aina kanssasi.
Hilja AaltonenKuulut siis heihin, joilla ei ole kuria. Kasvatat lapsesi vapauteen, joka ei koskaan johda todelliseen vapauteen. Lapsi tarvitsee kuria, vanhempien suojaa ja päätöksiä ja oikeaan ohjaamista.
Vapaa kasvatus tuli muotiin 1970-luvulla ja sai paljon pahaa aikaiseksi. Sen seuraukset ovat tänään näkyvissä kamalalla tavalla.
Sinä olet vanhempi, et lapsiesi kaveri. Sinulla on vastuu lapsistasi.
Ole sen verran vastuullinen ihminen, että ohjaat lapsiasi heidän parhaakseen. - Oikaisua tänne
Miksi vaihdoit nimimerkkiä?
k. kiusaantunut
EN OLE VAIHTANUT NIMIMERKKIÄ MIKSI SYYTÄT! - k.kiusaantunut
MitenOn? kirjoitti:
Miksi sitten halveksit toisia ja kiittelet toisia, vaikka et usko Jeesusta? Vai uskotko? Jos uskot, niin miksi olet useasti sanonut, että "EN USKO". Jos niin on, niin katsotko silti itsesi olevan kelvollinen tuomari? Oletko muuten se ihminen, joka vuosia tappeli täällä j.f kanssa? Jos olet, niin mustamaalasitko, vai kerroitko tietoa, joka on totta?
Hmm... en halveksi ketään. Kerroin vain oman mielipiteeni luterilaisuudesta. Aloituksen aiheesta.
"Oletko muuten se ihminen, joka vuosia tappeli täällä j.f.kanssa?"
Kuusi(6)vuotta sitten tavattiin pari kertaa, ja juteltiin tunteja puhelimessa. Jukasta jäi hyvät muistot.
Mieheni kehoitti kertomaan eräästä puhelinkeskustelusta palstalla, josta syystä palstalla tosiaan taisteltiin.
Sheriffi kehoitti selvittämään asian yksityisviestein Jukan kanssa. Laitoin Jukalle viestin josta tuli vastausviesti jossa luki:"Sydämeen ottaa."
Sillä tolalla asiat ovat. En tiedä miksi Jukka avautui minulle sydämestään.
Muistelen lämmöllä häntä. - k.kiusaantunut
k. kiusaantunut
EN OLE VAIHTANUT NIMIMERKKIÄ MIKSI SYYTÄT!Tuskin aina kirjoitat tuolla nikillä"Oikaisua tänne"
- k.kiusaantunut
k.kiusattu
En ole kirjoittanut tänne muilla nimimerkeillä tänne!K.kiusaantunut.
- k.kiusaantunut
Voi huuto kirjoitti:
~~tähkäpää~~, oletko tosissasi sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus tuomaroida, vaikka itse sanoo, että ei usko. Miksi sinä etsit itsellesi kiittäjiä? Miksi et ole puolueeton Jumalan sanan tuoja, siten miten lapsena kastetut ovat. Eivät etsi itselleen kunniaa, vaan nojaavat kaikessa Raamattuun.
Jos aletaan pään silittely siellä, missä synti on ilmeistä ja selvää, niin silloin ollaan itse synnissä. K.kiusaantunut tarvitsee oikeaa apua, ei pään silittelyä.En tarvitse apua, kiitos vain huolenpidostasi.
Miksi aloitit tuollaisen ajojahdin ja mustamaalauskampanjan. Kerroin sinulle(?)Jukastakin. Palstan asioita ne ovat. Eivät kuulu mun elämään.
PS:Olen tullut Semperin ketjussa uskoon.
Odotan vain milloin savonarolauskovat vievät minulta tämän uskon. - Yleistä täällä
k. kiusaantunut
EN OLE VAIHTANUT NIMIMERKKIÄ MIKSI SYYTÄT!Tällä palstalla on hyvin yleistä syyttäminen. Sekoitetaan kirjoittajia keskenään ja totena väitetään ihmisestä kaikkinaista valhetta. Tällä on usko vähissä, mutta sitä kirkkaammin loistaa siellä mistä sitä löytyy. Älä välitä syyttämisistä.
- Tapio522eikirj
Kannattaa tutustua seuraavaan linkkiin: Miten Jeesus suhtautui lapsiin.
(Ote Matti Väisäsen kirjasta Pyhä kaste Raamatussa)
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.html- Tapio522eikirj
Lainaus linkistä:
Jeesus siunaa lapsia (Matt. 19:13-15; Mark. 10:13-16; Luuk. 18:15-17). Tapa oli juutalainen. Tiedämme, että suuren sovintopäivän iltana vanhemmat toivat lapsiaan jonkun tunnetun kirjanoppineen siunattaviksi, ja on mahdollista, että vanhempien pyyntö, joka yllätti Jeesuksen opetuslapset, selittyy tästä tavasta. Joka tapauksessa ne sanat, jotka Jeesus lausui opetuslapsilleen, jäivät kaikumaan kristillisessä kirkossa: ”Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.” (Mark. 10:14-15; vrt. Matt. 19:14 ja Luuk. 18:6-17) (258) Jeesuksen sanat ”älkää estäkö heitä” näyttävät siirtyneen suorastaan sellaisinaan alkukirkon ’kastekaavaan’ (Apt. 8:36; 10:47; 11:17).
Lapsia ’tuotiin’ (Mark. 10:13) eli kannettiin Jeesuksen tykö. Opetuslapset moittivat tuojia. Mutta Jeesus suorastaan närkästyi siitä ja sanoi: ”Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.” (Mark. 10:14). Matteus ja Markus käyttävät Jeesuksen tykö tuoduista lapsista sanaa paidion, jota Uusi Testamentti käyttää 0-12 vuotiaista, kuten esim. Johannes Kastajasta 8 päivän vanhana (Luuk. 1:59) ja Markus 12-vuotiaasta tytöstä (Mark. 5:39-40).
Luukkaan sanavalinta on mielenkiintoinen: ”Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia” (kai ta brefee) (Luuk. 18:15). Luukkaan ’pienistä lapsista’ käyttämä sana brefos tarkoittaa ’äskensyntynyttä’, ’vauvaa’. Samaa sanaa käytetään myös sikiöstä. Luukaan maininnasta, että Jeesus siunasi myös pieniä lapsia, käy ilmi, että kysymyksessä olivat lapset sylivauvoista jonkin verran isompiin asti, siis kaikki lapsenmieliset. (259)
Muille Jeesus sanoi: ”Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.” (Luuk. 18:17). - Tapio522eikirj
Tapio522eikirj kirjoitti:
Lainaus linkistä:
Jeesus siunaa lapsia (Matt. 19:13-15; Mark. 10:13-16; Luuk. 18:15-17). Tapa oli juutalainen. Tiedämme, että suuren sovintopäivän iltana vanhemmat toivat lapsiaan jonkun tunnetun kirjanoppineen siunattaviksi, ja on mahdollista, että vanhempien pyyntö, joka yllätti Jeesuksen opetuslapset, selittyy tästä tavasta. Joka tapauksessa ne sanat, jotka Jeesus lausui opetuslapsilleen, jäivät kaikumaan kristillisessä kirkossa: ”Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.” (Mark. 10:14-15; vrt. Matt. 19:14 ja Luuk. 18:6-17) (258) Jeesuksen sanat ”älkää estäkö heitä” näyttävät siirtyneen suorastaan sellaisinaan alkukirkon ’kastekaavaan’ (Apt. 8:36; 10:47; 11:17).
Lapsia ’tuotiin’ (Mark. 10:13) eli kannettiin Jeesuksen tykö. Opetuslapset moittivat tuojia. Mutta Jeesus suorastaan närkästyi siitä ja sanoi: ”Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.” (Mark. 10:14). Matteus ja Markus käyttävät Jeesuksen tykö tuoduista lapsista sanaa paidion, jota Uusi Testamentti käyttää 0-12 vuotiaista, kuten esim. Johannes Kastajasta 8 päivän vanhana (Luuk. 1:59) ja Markus 12-vuotiaasta tytöstä (Mark. 5:39-40).
Luukkaan sanavalinta on mielenkiintoinen: ”Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia” (kai ta brefee) (Luuk. 18:15). Luukkaan ’pienistä lapsista’ käyttämä sana brefos tarkoittaa ’äskensyntynyttä’, ’vauvaa’. Samaa sanaa käytetään myös sikiöstä. Luukaan maininnasta, että Jeesus siunasi myös pieniä lapsia, käy ilmi, että kysymyksessä olivat lapset sylivauvoista jonkin verran isompiin asti, siis kaikki lapsenmieliset. (259)
Muille Jeesus sanoi: ”Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.” (Luuk. 18:17)....jatkoa...
Mitä nämä sanat sisältävät? Lasten viattomuudesta tai esikuvallisesta nöyryydestä ei ole kysymys. Lapset eivät kuuluneet luonnostaan Jumalan valtakuntaan, vaan heidän täytyi ottaa se vastaan. Sitä varten olivat silloin voimassa vielä myös vanhan liiton sakramentit, ympärileikkaus ja uhrit, lupauksineen. Nyt oli näiden sakramenttien varsinainen sisältö, Jeesus, paikalla. Lasten estäminen Jeesuksen luokse tulemasta oli suuri synti ja ristiriidassa vanhan liiton sakramenttien kanssa. (250)
Jeesus tähdensi ennen muuta kahta asiaa: Kukaan ei voi ansaita Jumalan valtakuntaa suorituksillaan eikä kypsyneisyydellään; se on lahja, joka on otettava vastaan. Toiseksi Jeesus tahtoi varjella perheen kokonaisena. Lapsilla on yhtä suuri oikeus pelastukseen kuin heidän vanhemmillaan. Lasten ei tarvitse tulla aikuisiksi päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan, vaan päinvastoin aikuisten on tultava lasten kaltaisiksi. Tämän lausuu selvästi Matteuksen rinnakkaisteksti: ”Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan” (Matt. 18:3) (261)
Jeesus osoittaa tässä kertomuksessa, että on vain yksi tie Jumalan valtakuntaan. Se on sama lapselle ja aikuiselle. Aikuisen täytyy ottaa vastaan lapsen tavoin Jumalan valtakunta. Muuten hän jää sen ulkopuolelle. ’Vapaa suunnat’ opettavat kahta eri tietä Jumalan valtakuntaan. Heidän mukaansa lapsi on otollinen Jumalalle ilman uskoa (262), mutta aikuinen uskon kautta (263). - ~~tähkäpää~~
...jatkoa...
Mitä nämä sanat sisältävät? Lasten viattomuudesta tai esikuvallisesta nöyryydestä ei ole kysymys. Lapset eivät kuuluneet luonnostaan Jumalan valtakuntaan, vaan heidän täytyi ottaa se vastaan. Sitä varten olivat silloin voimassa vielä myös vanhan liiton sakramentit, ympärileikkaus ja uhrit, lupauksineen. Nyt oli näiden sakramenttien varsinainen sisältö, Jeesus, paikalla. Lasten estäminen Jeesuksen luokse tulemasta oli suuri synti ja ristiriidassa vanhan liiton sakramenttien kanssa. (250)
Jeesus tähdensi ennen muuta kahta asiaa: Kukaan ei voi ansaita Jumalan valtakuntaa suorituksillaan eikä kypsyneisyydellään; se on lahja, joka on otettava vastaan. Toiseksi Jeesus tahtoi varjella perheen kokonaisena. Lapsilla on yhtä suuri oikeus pelastukseen kuin heidän vanhemmillaan. Lasten ei tarvitse tulla aikuisiksi päästäkseen sisälle Jumalan valtakuntaan, vaan päinvastoin aikuisten on tultava lasten kaltaisiksi. Tämän lausuu selvästi Matteuksen rinnakkaisteksti: ”Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan” (Matt. 18:3) (261)
Jeesus osoittaa tässä kertomuksessa, että on vain yksi tie Jumalan valtakuntaan. Se on sama lapselle ja aikuiselle. Aikuisen täytyy ottaa vastaan lapsen tavoin Jumalan valtakunta. Muuten hän jää sen ulkopuolelle. ’Vapaa suunnat’ opettavat kahta eri tietä Jumalan valtakuntaan. Heidän mukaansa lapsi on otollinen Jumalalle ilman uskoa (262), mutta aikuinen uskon kautta (263).Ei ole Tapio kyse aikuisuudesta tai iästä ollenkaan, vaan on kyse siitä, että uskoon ei voi tulla, ellei Jumala kutsu ja usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta ja Raamattu opettaa, että ne, jotka ottivat Jumalan Sanan vastaan, ne katettiin ja tämä on Raamatun opetus kasteesta.
Kuten Mohikaani tuossa jäljempänä kirjoittaa; "Ei yli sen, mitä on kirjoitettu!"
Eli usko Raamatun Sanaa ja katso, miten Raamattu opettaa.
Jollet sinne mitään lisää, etkä siitä mitään pois ota, tuo asia on hyvin yksinkertainen ja selkeä! - Eenokki 12
...jatkoa...
Jeesus osoittaa tässä kertomuksessa, että on vain yksi tie Jumalan valtakuntaan. Se on sama lapselle ja aikuiselle. Aikuisen täytyy ottaa vastaan lapsen tavoin Jumalan valtakunta. Muuten hän jää sen ulkopuolelle. ’Vapaa suunnat’ opettavat kahta eri tietä Jumalan valtakuntaan. Heidän mukaansa lapsi on otollinen Jumalalle ilman uskoa (262), mutta aikuinen uskon kautta (263).Jumala asetti juutalaisille ympärileikkauksen mutta en ole tietoinen esiintyikö jo silloin helluntailaishenkisiä jotka sanoivat: eihän vauva 8 päivän vanhana voi uskoa ei kuulla sanaa. Vauva kyllä silloin huutaessaan ymp. leikattaessa ilmoitti suullisesti että liitto Jumalan kanssa on tehty.
Lahkolaisten ajatus on vanhan liiton ymp. leikkaustakin vastaan. - hassujaoppeja
...jatkoa...
Jeesus osoittaa tässä kertomuksessa, että on vain yksi tie Jumalan valtakuntaan. Se on sama lapselle ja aikuiselle. Aikuisen täytyy ottaa vastaan lapsen tavoin Jumalan valtakunta. Muuten hän jää sen ulkopuolelle. ’Vapaa suunnat’ opettavat kahta eri tietä Jumalan valtakuntaan. Heidän mukaansa lapsi on otollinen Jumalalle ilman uskoa (262), mutta aikuinen uskon kautta (263).Mikä siinä on syynä että aikuinen mies pysyy sokeana aina vaan ja yha vaan ?!
Olet siis sitä mieltä että viikon vanha tarvitsee jonkun rituaalin jonka kautta hän on sitten tullut Jumalan tykö !?
jos niin uskot, olet suuren taikauskon vallassa, ja mitäs Sana sellaisesta sanoo. - ~~tähkäpää~~
Eenokki 12 kirjoitti:
Jumala asetti juutalaisille ympärileikkauksen mutta en ole tietoinen esiintyikö jo silloin helluntailaishenkisiä jotka sanoivat: eihän vauva 8 päivän vanhana voi uskoa ei kuulla sanaa. Vauva kyllä silloin huutaessaan ymp. leikattaessa ilmoitti suullisesti että liitto Jumalan kanssa on tehty.
Lahkolaisten ajatus on vanhan liiton ymp. leikkaustakin vastaan.Miksiköhän Jeesus otti kasteen, vaikka oli ympärileikattu 8 pvän ikäisenä?
Miksi vain poikalapset ympärileikattiin?
Ts. älä sekoita asioita, jotka eivät kuulu yhteen.
Tiedän, että selittää voidaan näitäkin, mutta ei Raamatulla! - Eenokki 12
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Miksiköhän Jeesus otti kasteen, vaikka oli ympärileikattu 8 pvän ikäisenä?
Miksi vain poikalapset ympärileikattiin?
Ts. älä sekoita asioita, jotka eivät kuulu yhteen.
Tiedän, että selittää voidaan näitäkin, mutta ei Raamatulla!Eikö tähkis tiedä miksi Jeesus kastettiin? Lutherilaiset sen tietävät vaikkei siitä niin yleisesti olla saarnattu.
Poikalapset ymp.leikattiin koska se oli Jumalan määräys.
Tähkis voisi ottaa ensin selvää asioista ja sitten tulla tekemään kysymyksiään joita ei lahkokirjallisuudesta löydy. - kaste kuuluu lapsill
...jatkoa...
Jeesus osoittaa tässä kertomuksessa, että on vain yksi tie Jumalan valtakuntaan. Se on sama lapselle ja aikuiselle. Aikuisen täytyy ottaa vastaan lapsen tavoin Jumalan valtakunta. Muuten hän jää sen ulkopuolelle. ’Vapaa suunnat’ opettavat kahta eri tietä Jumalan valtakuntaan. Heidän mukaansa lapsi on otollinen Jumalalle ilman uskoa (262), mutta aikuinen uskon kautta (263).Pietari sanookin, että kaste kuuluu teille ja teidän lapsillenne.
Eenokki 12 kirjoitti:
Eikö tähkis tiedä miksi Jeesus kastettiin? Lutherilaiset sen tietävät vaikkei siitä niin yleisesti olla saarnattu.
Poikalapset ymp.leikattiin koska se oli Jumalan määräys.
Tähkis voisi ottaa ensin selvää asioista ja sitten tulla tekemään kysymyksiään joita ei lahkokirjallisuudesta löydy.* eenokki 12, nyt olet tyhmä, ei, vaan tosi tyhmä ! Tässä ketjussa sinä olet niin pihalla Raamatun opetuksesta, ettei siinä ole siteeksikään totuutta. Olet aivan onneton räpeltäjä opetuksessasi, kun vertaa -tähkäpään- opetukseen, hänellä on selkeä Sana jota Raamattu tukee, sinun töherryksesi on mitä kamalinta höpötystä. Kaikki kirjoittamasi on ainoastaan omaa mielikuvitustasi, ja siihen lisäät kaiken helvetillisen sanavarastosi roinaksi tuottamasi roskan painoksi !
* Ja Tapio522, pidätkö Väisästä suurempana opettajana kuin mitä Jeesus ja apostolit opettavat kasteesta ? Ja lapsikaste onkin väärä nimike, pitää ollal vauvakaste, koska vauvoja te kastette, ja Jeesus puhuu lapsista, ei vauvoista. lapset, iästä riippuen voivakin uskoa, mutta vauvat ei ! Eikä Jeesus kastanut lapsiakaan, otti syliinsä ja siunasi heitä. Raamattu kieltää ottamasta siitä mitään pois, ja kieltää lisäämästä siihen mitään, ja antaa aika ankaran tumion niin tekijöille, ja te syyllistytte juuri tähän syntiin, kirjoitatte aivan omaa raamattuanne. Jumalan Raamattu puhuu erikieltä, kuin teidän valhe-kaste, eli vauvakaste !- kovat otsaluut on
kaste kuuluu lapsill kirjoitti:
Pietari sanookin, että kaste kuuluu teille ja teidän lapsillenne.
Niin, kun jo Pietari tiesi että ihmissuku ei lopukkaan häneen, vaan se jopa jatkuu yhä uusissa sukupolvissa !
ELi kyllä olis kirveelle töitä kun lukee näitä aikuisten sepustuksia, joissa ei juuri ilmene muuta kuin täyttä hölmöläisyyttä oikein jalostunutta sellaista taunoilua. - tutki tutki
Lainaus linkistä:
Muille Jeesus sanoi: ”Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.” (Luuk. 18:17).Tapio522eikirj
28.1.2013 09:58
-yksikään raamatunkohta ei liity kasteeseen,Raamatusta tulee ottaa asiayhteyteen kuuluvat paikat, etkö osaa sen vertaa ajatella ja Raamattua tutkia oikealla tavalla?
* Ei yli sen, mitä on kirjottettu!
* "< Taivaasta tuleva kaste on raja. Siloin ihminen siirretään Jumalan Pojan perustamaan valtakuntaan. Jos tuon siirron jälkeen palaa tekemään syntiä, niin ei löydy enää uhria syntien sovittamiseksi. Jumalan valtakunnassa ei ole uhria, koska synnit annettiin anteeksi ennen, Jumalan valtakuntaan siirtämistä. Siksi Jumalan valtakunnassa EI TARVITA UHRIA, EIKÄ SIELLÄ TARVITSE TEHDÄ SYNTIÄ. >"?
* Tämä tässä yllä, menee yli evankeliumin, eli Kristuksen opin ! Ihmistä ei siirreta minnekkään, vaan hänen sismpäänsä tulee Pyhä Henki, PH:n sinetti saadaan vakuudeksi Kristuksen ilmestymisen päivään saakka. Jumalan valtakunta on uudestisyntyneen sisimmässä, hän itse on vielä tässä maailmassa jossa hänellä on ahdistusta, ja monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän Jumalan valtakuntaan.
* Ja, jos joku syntiä tekeekin, hänellä on Puollustaja Jeesus Kristus, joka on syntiemme sovitus, on varsinkin uskovien Vapahtaja.
* Ei pidä opettaa oppeja, joita Raamattu ei tue, ja ovat Kirjoitusten yli meneviä eivätkä pysy Kristuksen opissa. Harhaiset opetukset voivat aiheuttaa vakavia sielullisia traumoja, jotka eivät itse ehkä osaa syödä Sanaa, niin, että se uskossa sulautuu häneen, ja voi itsessään torjua tälläiset harhat. On monia todistusksia Raamatussa, että luopuneet voi palata Isän kotiin, mm. kertomus tuhlaajapojasta osittaa langenneen paluu mahdollisuuden.- asiastakyse
Paavali kirjoittaa kolossalaisille PYHILLE:
Kolossalaiskirje 1
13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. - asiastakyse
Tiedän mohikaani, että sinä et siedä, että Raamattua tuodaan tänne, mutta milläs muulla me todistamme puheemme. Sinä haluat pitää omasta opsistasi kiinni ja näet, että Raamattu kumoaa sen ja siksi olet vuosia käynyt kaikkia vastaan, jotka perustavat uskonsa vain Raamatun oppiin.
Heprealaiskirje 10
1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi. asiastakyse kirjoitti:
Paavali kirjoittaa kolossalaisille PYHILLE:
Kolossalaiskirje 1
13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.* Niin, mitä tuolla sanot? On hyvää Sanaa, mutta mitä sinä sillä haluat sanoa ? Olen lukenut ties kuinka monia satoja kertoja kyseisen Raamatun kohdan, ja se aina siunaa ja rakentaa. Mutta mitä sinä sillä haluat sanoa tähän ketjuun, ja mitä tässä keskustelaan, lähinnä vauvakasteen epäraamatullisuudesta, mielestäni tämä Raamatun kohta ei liity mitenkän ko. asiaan !
* Mihin sinut on nyt sitten siirretty? Olethan nytkin täällä palstalla? Kyllä, meidät siirrettiin Kristuksen alaisuuteen, pois saa-tanan alaisuudesta, ja nyt me palvelemme Herraa Jeesusta, taivaan valtakunta on sisäisesti meissä, mutta me tässä ruumiissa olemme maailmassa, jossa meillä on ahdistusta ja taistoa päästäksemme kerran ylöstempauksessa oikeasti siirtymään taivaaseen, uudessa ylösnousemus ruumiissa. Olemme pyhiä, mutta emme tässä ruumiissa, jossa synti asuu loppuun asti, vain se uusiluomus, aarre, jota maailma ei näe, on se osa jossa taivaan valtakunta asuu sisäisesti meissä.asiastakyse kirjoitti:
Tiedän mohikaani, että sinä et siedä, että Raamattua tuodaan tänne, mutta milläs muulla me todistamme puheemme. Sinä haluat pitää omasta opsistasi kiinni ja näet, että Raamattu kumoaa sen ja siksi olet vuosia käynyt kaikkia vastaan, jotka perustavat uskonsa vain Raamatun oppiin.
Heprealaiskirje 10
1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.* "< Tiedän mohikaani, että sinä et siedä, että Raamattua tuodaan tänne, >" ?
* Minä siedän Raamattua, nimenomaan, en vaan siedä harhaisia opetuksiasi. Sinä koplaat Raamattua mielinmäärin, mikset vaan lue sitä kotonasi ihan rauhassa, niin minäkin teen. Miksi sinä teet noin? Et ymmärrä itsekkään, on vaan niin kiva kopsailla niitä näitä sinne tänne, niin kuin sinun sekavat opetuksesikin on. Sinä et ymmärrä Raamattua, sinä vain luulet, mutta et tiedä, niin kuin tietää tulisi, Paavali sanoi samaa sinunlaisillesi luulouskoville ! Ekivaari häilyy samoilla tietämättömyyden laineilla kanssasi, varokaa vaan, ettei purtenne hörppää vettä paattiinne, kun niin omassa innoissanne soudatte kohti niagaran kaltaista putousta, oman mielenne ja järkenne omatekoisilla airoillanne !
* Mutta, jos huudatte avuksenne Herraa tänäpäivänä, niin Hän antaa avun, ettekä joudu hukkumaan omaan vanhurskauteenne, Jeesus voi antaa lahja vanhurskauden, kunhan vaan nöyrytte Hänen tahtoonsa.
- totuus
täysin samaa mieltä olen
- mullinherkkua
Jaa mistä ?
siitäkö että mulli ruokitaan eestä ja putsataan jätökset takaa ?! - semmosta se
mullinherkkua kirjoitti:
Jaa mistä ?
siitäkö että mulli ruokitaan eestä ja putsataan jätökset takaa ?!Asiastakyseen oppi on kuin buddhalaisuutta, ensin pitää valaistua riittävästi ja sitten vasta pääsee nirvanaan.
- Oikaisenpa!
semmosta se kirjoitti:
Asiastakyseen oppi on kuin buddhalaisuutta, ensin pitää valaistua riittävästi ja sitten vasta pääsee nirvanaan.
Asiastakyseen oppi kehoittaa ihan vain uskomaan. Ei siinä ole mitään salaperäistä. Kautta koko kirjoitushistorian on kertonut uskon riittävän ja muuttavan ihmiset. Ettekö osaa lukea?
- silitän suoraksi
Oikaisenpa! kirjoitti:
Asiastakyseen oppi kehoittaa ihan vain uskomaan. Ei siinä ole mitään salaperäistä. Kautta koko kirjoitushistorian on kertonut uskon riittävän ja muuttavan ihmiset. Ettekö osaa lukea?
osatan lukea, ja siksi juuri kritiikki onkin voimaakkasti paikallaan hänen oppeihinsa.
- tunnetaan
semmosta se kirjoitti:
Asiastakyseen oppi on kuin buddhalaisuutta, ensin pitää valaistua riittävästi ja sitten vasta pääsee nirvanaan.
Semper puskissa.
- poispääpuskasta
tunnetaan kirjoitti:
Semper puskissa.
No tuleppas pois jo sieltä ! ihan vaan aakeelle laakeelle.
Ei ole uskoa.
- ajateltavaa
Raamatussa on kaksi erilaista kastekäskyä. Toisessa käsketään ihmisten kastaa. Toisella sanotaan, että joka kastetaan ja uskoo (ilman tekijää.) Tarkoittaa sitä, että on kaksi kastajaa. Toinen on ihminen ja toinen Jumala.
On siis kyse kahdesta kastajasta. Ihmiset antavat vain yhden kasteen. Ikävä kyllä tänään on sellaisiakin ihmisiä, jotka kastavat kastettuja. On sellaisiakin, jotka kertovat ottaneensa neljäkin kastetta. - 15@11
"Voiko lapsi uskoa?" Kukaan ihminen ei "voi" omin voimin uskoa. Usko on Jumalan teko. On lapsia, jotka uskovat ja lapsia, jotka eivät usko. Kun Jumala antaa uskon, me voimme ottaa sen vastaan, tai kieltäytyä.
Mahd. kaikki lapset, Taivaasta tulleina, tuntevat Isän ja enkelit, mutta syntinen liha, maailma ja paholainen riistävät häneltä ennenpitkää hänen uskonsa, tarjoten epäuskoa, mikäli hän ei pidä kiinni uskostaan ja päästä irti enkelin kädestä. Ei kasteella ole pelastuksen kannalta merkitystä. Ainoastaan Pyhän Hengen kaste pelastaa.
- ei venkulat peri tai
no on täällä selittäjät kertakaikkiaan !
jos joku noilla selviää taivaaseen se on jo Jumalan ihme.
ja jos luemme terveesti Sanasta, kaikki on selvää ja yksinkertaista.
Joka Uskoo ja kastetaan, se pelastuu. missä oli se käsittämätön vaikea kohta ? ei venkulat peri tai kirjoitti:
no on täällä selittäjät kertakaikkiaan !
jos joku noilla selviää taivaaseen se on jo Jumalan ihme.
ja jos luemme terveesti Sanasta, kaikki on selvää ja yksinkertaista.
Joka Uskoo ja kastetaan, se pelastuu. missä oli se käsittämätön vaikea kohta ?* " Joka Uskoo ja kastetaan, se pelastuu. missä oli se käsittämätön vaikea kohta ? " Hyvä kysymys , kaiken sekavan selityksen selityksen jälkeen.
* Kasteen asettaja ja Jumala jonka luo jokainen haluaa päästä, sinne vaan ei kaste vie, yksistään, ja usko vie, jos vaikka ei ehdi kasteelle saakka.
* Hän, Herra Jeesus sanoo, "< Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, joka ei USKO, tuomitaan kadotukseen. >"!
Kaikki mitä tuohon lisätään, tai pois otetaan, on pahasta. Miksi emme vaan usko Hänen yksnkertaista opetustaan?
* Tulemme uskoon, mennään kasteelle, näin helppoa ja yksinkertaista, ja vielä taivaan Herran opetusta, MIKSI TÄTÄ EI VOIDA VAAN USKOA ?
* Tääsäkin taas pitkä ketju joutavaa sananhelinää suurimmalta osin. Jeesus sanookin, ett " Lapsenmieliset ymmärtää, viisaat ja älykkäät ei, näitä asioita.
* Lapsenmielinen uskoo, " Ja joka uskoo ja kasteaan, se pellastuu:" Muuta ei tarvita, siinä ei viisaus eikä älykkyyskään auta, Joka uskoo, se pelastuu, joka ei usko, tuomitaan kadotukseen. kumman siis teemme ? Kukin omalla kohdallaan. Uskon ja otan kasteen? Vaiko alan rakentamaan vaikka tästä omassa älykkyydessäni, vauvakastetta ? Näinkö tyhmiä älykkyydessämme olemme ?
* Ei ihme, että Jumalan tyhmyys on viisaampaa, kuin ihmisen viisaus !
* Tullaan siis tyhmiksi, että viisaaksi tulisimme !- Tapio522eikirj
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Joka Uskoo ja kastetaan, se pelastuu. missä oli se käsittämätön vaikea kohta ? " Hyvä kysymys , kaiken sekavan selityksen selityksen jälkeen.
* Kasteen asettaja ja Jumala jonka luo jokainen haluaa päästä, sinne vaan ei kaste vie, yksistään, ja usko vie, jos vaikka ei ehdi kasteelle saakka.
* Hän, Herra Jeesus sanoo, "< Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, joka ei USKO, tuomitaan kadotukseen. >"!
Kaikki mitä tuohon lisätään, tai pois otetaan, on pahasta. Miksi emme vaan usko Hänen yksnkertaista opetustaan?
* Tulemme uskoon, mennään kasteelle, näin helppoa ja yksinkertaista, ja vielä taivaan Herran opetusta, MIKSI TÄTÄ EI VOIDA VAAN USKOA ?
* Tääsäkin taas pitkä ketju joutavaa sananhelinää suurimmalta osin. Jeesus sanookin, ett " Lapsenmieliset ymmärtää, viisaat ja älykkäät ei, näitä asioita.
* Lapsenmielinen uskoo, " Ja joka uskoo ja kasteaan, se pellastuu:" Muuta ei tarvita, siinä ei viisaus eikä älykkyyskään auta, Joka uskoo, se pelastuu, joka ei usko, tuomitaan kadotukseen. kumman siis teemme ? Kukin omalla kohdallaan. Uskon ja otan kasteen? Vaiko alan rakentamaan vaikka tästä omassa älykkyydessäni, vauvakastetta ? Näinkö tyhmiä älykkyydessämme olemme ?
* Tullaan siis tyhmiksi, että viisaaksi tulisimme !Markuksen evankeliumin loppu, jakeet 9-20, puuttuvat vanhimmista käsikirjoituksista.
Tämä ilmenee selvästi uudesta Raamatun käännöksestämme, mutta näkyy myös Novumista, osa 1, sivu 837:
"Muutamissa vanhimmissa käsikirjoituksissa ei ole jakeita 9-20. Joissakin käsikirjoituksissa Markuksen evankeliumilla on toisen- lainen päätös."
Eli uudelleenkastajat perustavat oppinsa Raamatun jakeeseen, jonka alkuperästä ei ole yksimielisyyttä.
Toisaalta on turha ruveta tietenkään "repimään" Raamattua. Itse olen valmis hyväksymään myös loppujakeet Markukseen, koska täyttä varmuutta asiasta ei sittenkään ole eikä evankeliumi ole voinut loppua jakeeseen 16:8. - Eenokki 12
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Joka Uskoo ja kastetaan, se pelastuu. missä oli se käsittämätön vaikea kohta ? " Hyvä kysymys , kaiken sekavan selityksen selityksen jälkeen.
* Tullaan siis tyhmiksi, että viisaaksi tulisimme !Mohikaani ei usko siinäkään kohdin kun Apostoli kieltää lahkot ja varsinkin liittymästä lahkoihin.
Minä uskon Raamattuun ja siksi puhun, lopuksi suoraan sanoen, että lahkolaisuus ei peri Jumalan valtakuntaa. - KASTEET!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tullaan siis tyhmiksi, että viisaaksi tulisimme !Joka uskoo ja kastetaan on ilman tekijää. Jeesuksen käsky ihmisille on kastaa, mutta tuossa jossa sanotaan, että joka uskoo ja kastetaan, ei ole tekijää. On kyse kasteesta, jonka ihmiset saavat antaa ja toisessa on kyse kasteesta, jonka Jumala antaa. Jumalan antama kaste vaatii ehdottomasti uskoa.
Uudestiskastajat ovat syrjäyttäneet Jeesuksen kastekäskyn ja pyrkineet saamaan sen sijaan suoraan vain taivaasta tulevan kasteen.
Miten helluntailaiset selittävä tuon Jeesuksen antaman käskyn kastaa kaikki kansat. - kiinnostaa
Markuksen evankeliumin loppu, jakeet 9-20, puuttuvat vanhimmista käsikirjoituksista.
Tämä ilmenee selvästi uudesta Raamatun käännöksestämme, mutta näkyy myös Novumista, osa 1, sivu 837:
"Muutamissa vanhimmissa käsikirjoituksissa ei ole jakeita 9-20. Joissakin käsikirjoituksissa Markuksen evankeliumilla on toisen- lainen päätös."
Eli uudelleenkastajat perustavat oppinsa Raamatun jakeeseen, jonka alkuperästä ei ole yksimielisyyttä.
Toisaalta on turha ruveta tietenkään "repimään" Raamattua. Itse olen valmis hyväksymään myös loppujakeet Markukseen, koska täyttä varmuutta asiasta ei sittenkään ole eikä evankeliumi ole voinut loppua jakeeseen 16:8.Millainen on toisenlainen päätös, joka jostakin löytyy?
- mietitään
KASTEET! kirjoitti:
Joka uskoo ja kastetaan on ilman tekijää. Jeesuksen käsky ihmisille on kastaa, mutta tuossa jossa sanotaan, että joka uskoo ja kastetaan, ei ole tekijää. On kyse kasteesta, jonka ihmiset saavat antaa ja toisessa on kyse kasteesta, jonka Jumala antaa. Jumalan antama kaste vaatii ehdottomasti uskoa.
Uudestiskastajat ovat syrjäyttäneet Jeesuksen kastekäskyn ja pyrkineet saamaan sen sijaan suoraan vain taivaasta tulevan kasteen.
Miten helluntailaiset selittävä tuon Jeesuksen antaman käskyn kastaa kaikki kansat.Ei ensimmäistä kastetta seuraa ne merkit, mitkä seuraavat toista kastetta. Toisen kasteen jälkeen voi nostaa käsin käärmeitä, eikä vaginkoa tapahdu. Ensimmäisen kasteen jälkeen tuo ei ole mahdollista.
mietitään kirjoitti:
Ei ensimmäistä kastetta seuraa ne merkit, mitkä seuraavat toista kastetta. Toisen kasteen jälkeen voi nostaa käsin käärmeitä, eikä vaginkoa tapahdu. Ensimmäisen kasteen jälkeen tuo ei ole mahdollista.
Mitenkäs jos kastetaan viisi kertaa, joko pythooni nousee käsillä ilman että se vahingoittaa kastettua ?
Lopettakaa ihan oikeasti mielikuvitukselliset satunne.- Kiinnostaako?
lappix kirjoitti:
Mitenkäs jos kastetaan viisi kertaa, joko pythooni nousee käsillä ilman että se vahingoittaa kastettua ?
Lopettakaa ihan oikeasti mielikuvitukselliset satunne.Eikö sinua kiinnosta Raamattu? Siinä kerrotaan kahdesta eri kasteesta.
Kiinnostaako? kirjoitti:
Eikö sinua kiinnosta Raamattu? Siinä kerrotaan kahdesta eri kasteesta.
Tällä hetkellä kiinnostavat nuo mielikuvitukselliset pohdinnat kasteista ja käärmeitten nostamisesta. Ja Raamatussa on neljä kastetta.
- Tapio522eikirj
kaste kuuluu lapsill: "Pietari sanookin, että kaste kuuluu teille ja teidän lapsillenne".
>>>>>>>>>>><
Selitit Mohikaani_27 aikoinaan, että Pietari tarkoittaa tässä (Apt.2: ymmärtävässä iässä olevaa lasta.
Itse en menisi lisäämään mitään Pietarin sanoihin.
Asettiko Jeesus siis ns. "ymmärtäväisen" lapsen meille esikuvaksi, kun hän sanoi:
”Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.” (Luuk. 18:17).
Itse uskon "niinkuin on kirjoitettu".- Eenokki 12
Mohikaani ei usko Raamattuun vaan omiin uskomuksiinsa ja a.kukkulaan.
Jos "ymmärtäväisyys" olisi vaatimus kastettaville ei Mohikaani vieläkään kelpaisi kastettavaksi. Tapio522
”Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.” (Luuk. 18:17).
Kerro miten vuoden vanha lapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan ?- Eenokki 12
lappix kirjoitti:
Tapio522
Kerro miten vuoden vanha lapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan ?Ennenkö Tapio kerkeää vastata on sanottava että lapsi ei ota vastaan kastetta uudestikastettujen tavalla vaan lapsi saa pätevän kasteen kun hänet kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Jumala on ottanut lapsen tykönsä ja liitetty Isän huolenpitoon ja Pyhä Henki joka kasteessa ja sen kautta vaikuttaa, tahtoo vaikuttaa myös lapsen tulemisen uskoon.
Lapsen kasteessa näemme kuinka Jumala kasteessa ottaa vastaan. Eenokki 12 kirjoitti:
Ennenkö Tapio kerkeää vastata on sanottava että lapsi ei ota vastaan kastetta uudestikastettujen tavalla vaan lapsi saa pätevän kasteen kun hänet kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Jumala on ottanut lapsen tykönsä ja liitetty Isän huolenpitoon ja Pyhä Henki joka kasteessa ja sen kautta vaikuttaa, tahtoo vaikuttaa myös lapsen tulemisen uskoon.
Lapsen kasteessa näemme kuinka Jumala kasteessa ottaa vastaan.Jassoo. No kukas se on pätevöittänyt tuollaisen kasteen. Faktaa framille.
- Näkevänäkastettu
Ymmärtämätön ei voi uskoa.
Luukas 18:17, ei kuulu kasteoppiin.
Kuinka voitkin olla noin sokea, mitä kaikista kirjoituksistasi voi päätellä? - Tapio522eikirj
lappix kirjoitti:
Tapio522
Kerro miten vuoden vanha lapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan ?lappix: "Kerro miten vuoden vanha lapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan "?
>>>>>>>>>
Kerro sinä puolestasi, erotteliko Jeesus pois siunattavien lasten joukosta sellaiset lapset, jotka eivät ymmärtäneet mitään.
(Oletan, että pidät vuoden vanhaa lasta "ymmärtämättömänä")
Toisin sanoen sellaiset lapset eivät voi ottaa vastaan Jeesukselta siunausta, kun niillä ei ole tarpeeksi ikää, ymmärrystä ja kypsyneisyyttä eikä kävelytaitoa..
Kun Jeesus sanoo, että "Sallikaa lasten tulla minun tyköni", niin hän tarkoitti, että "Sallikaa YMMÄRTÄVÄSSÄ IÄSSÄ olevien lasten tulla minun tyköni".
Ajatteletko näin, vai miksi otat esimerkin 1-vuotiaasta lapsesta?
>>>>>
JEESUS SIUNAA LAPSIA
Mark. 10:13-16
(Rinnakkaiskohta; Matt.19:13-15)
--
10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
--
Vanhemmat toivat Jeesuksen tykö lapsiaan, jotta Hän koskisi heihin. Kätten päällepanemisella Israelissa siunattiin. Siten oli Jeesuksesta lähtenyt myös parantava voima.
Mutta opetuslapset ajattelivat, ettei Mestaria saa vaivata turhaan lasten tähden, jotka olivat vielä ymmärtämättömiä (13).
Jeesus toimi vastoin järkeviä ihmisiä. joiden mielestä lapsia on turha tuoda, kun he eivät vielä käsitä asiaa.
Jeesus tahtoo lapsia, ja juuri lapsia, tuotavaksi luokseen (14).
Jeesus siunaa heitä, eikä se ole ainoastaan ulkonainen toimitus, vaan lapset saavat siitä oikeasti siunauksen (13,16).
Lapsi antautuu isän käsiin vastustelematta, sellaisena kuin on. Taivaalliselle Isällekin lapsi näin antautuu.
Samoin on täysi-ikäistenkin otettava vastaan Jumalan valtakunta ”niinkuin lapsi”(15). - Eenokki 12
Näkevänäkastettu kirjoitti:
Ymmärtämätön ei voi uskoa.
Luukas 18:17, ei kuulu kasteoppiin.
Kuinka voitkin olla noin sokea, mitä kaikista kirjoituksistasi voi päätellä?Onhan niitäkin pakanoita jotka uskovat Jeesukseen kun joskus ovat kuulleet Jeesuksesta,vaikka heidän ymmärrys on puutteellinen, mutta usko aito joka on Jumalan lahja.
Miksi sitten lahkoihin liittyy ne ymmärtäväiset ? Ai niin tiedänkin koska he päättävät ymmärryksellään uskoa milloin tahansa haluaakin, mutta uskovat vain sitä oppia mitä tarjoaa maksusta se lahko johon harhautettu vieteltynä haluaa liittyä.
- Cesi
Kylläpä tuomitset helluntailaisia ilkeästi, vai oikein paholaisen lahko, näinkö Jeesus opetti suhtautumaan lähimmäisiin? Miten lapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan? Ymmärtääkö hän mitään uhriopista, hyväksyykö hän sen, että Jeesus tapettiin vaikka oli syytön? Oma lapseni alkoi kolmevuotiaana itkeä, kun seurasimme tv:sta Matteus-passiota, ja kertoi että hän oli surullinen kun Jeesus piti tappaa. Lapsi ymmärtää rakkauden ja ottaa sen vastaan, ja Jumalan valtakuntahan on rakkautta, iloa ja rauhaa. Aikuiset eivät vain halua ottaa vastaan Jumalan rakkautta vaan keksivät omia keinojaan päästä Jumalan luokse. Eihän Jumala nyt voi rakastaa ihmisiä, vihata sen täytyy, ja ei se voi antaa anteeksi ellen minä tee jotain mikä miellyttää Jumalaa, ja mikähän miellyttäisi, mitä jos se että minä tapan tuon karitsani, annan sen uhriksi, ja voinpa antaa niitä vaikka miten monta.. Ja tässäpä oivallus: kun tuo Nasaretilainen murhattiin, niin sehän onkin sopiva uhri, siitähän Jumala varmasti tykkää että syytön mies tapettiin.. Ja helvettiinhän ne lapset joutuu jos ei niitä kasteta, missäs se Jeesus sanoikaan niin?
- Eenokki 12
Minä olin onnellinen uskossa Jeesukseen 3 vuotiaana.
Lahkolaisten lapset ovat toista maata. He kun kuulevat yöpuulle käydessään lahkovanhempiensa lahkojuttua ei uni tule silmään ja pelkotilat alkavat, itkua ja pillitystä riittää. - henkka75
Eenokki 12 kirjoitti:
Lahkolaisten lapset ovat toista maata. He kun kuulevat yöpuulle käydessään lahkovanhempiensa lahkojuttua ei uni tule silmään ja pelkotilat alkavat, itkua ja pillitystä riittää.cesi: jos 7-vuotias lyö kaveria ja nimittelee häntä, niin onko hän yhtään tehnyt syntiä?
- Cesi
Eenokki 12 kirjoitti:
Lahkolaisten lapset ovat toista maata. He kun kuulevat yöpuulle käydessään lahkovanhempiensa lahkojuttua ei uni tule silmään ja pelkotilat alkavat, itkua ja pillitystä riittää.Mikä viha sinun sydämessäsi onkaan! Miksi sinua häiritsee niin valtavasti se, etteivät kaiikki kuulu samaan uskonyhteisöön kuin sinä? Minä en muuten kuulu mihinkään, en luterilaiseen kirkkoon enkä mihinkään seurakuntaan. Miksikö? Siksi, etten usko luterilaisella tavalla, en myöskään helluntailaisella tms. Uskon omalla tavallani. Voit tuomita minut helvettiin vaikka miljoona kertaa, mutta sinulle ei ole annettu valtaa tuomita. Jeesus sanoi selkeästi: "Älkää tuomitko!" ja "Älkää kadotustuomiota lausuko!"
- Cesi
henkka75 kirjoitti:
cesi: jos 7-vuotias lyö kaveria ja nimittelee häntä, niin onko hän yhtään tehnyt syntiä?
Millä tavalla kysymyksesi liittyy siihen mitä kirjoitin?
- Eenokki 12
Cesi kirjoitti:
Mikä viha sinun sydämessäsi onkaan! Miksi sinua häiritsee niin valtavasti se, etteivät kaiikki kuulu samaan uskonyhteisöön kuin sinä? Minä en muuten kuulu mihinkään, en luterilaiseen kirkkoon enkä mihinkään seurakuntaan. Miksikö? Siksi, etten usko luterilaisella tavalla, en myöskään helluntailaisella tms. Uskon omalla tavallani. Voit tuomita minut helvettiin vaikka miljoona kertaa, mutta sinulle ei ole annettu valtaa tuomita. Jeesus sanoi selkeästi: "Älkää tuomitko!" ja "Älkää kadotustuomiota lausuko!"
Cesin usko on laadultaan sellaista joka karkoittaa jokaisen vähänkin Raamattuun tutustuneen ihmisen.
Omalla tavallaan uskovia on maailma täynnä ja he täyttävät sen helvetinkin ..omalla tavallaan . - Cesi
henkka75 kirjoitti:
cesi: jos 7-vuotias lyö kaveria ja nimittelee häntä, niin onko hän yhtään tehnyt syntiä?
Kysyin miten tämä kysymys liittyyy kirjoittamaani mutta en saanut vastausta, no, vastaan itse joka tapauksessa sinun kysymykseesi. Tarkoitatko että kun lapsi lyö kaveria ja nimittelee häntä niin hän tekee syntiä? Entä jos asialla on aikuinen, joka vaikka tönii kassajonossa tai haukkuu toisia ihmisiä (kuten täällä keskusteluissakin muuten haukutaan), sanotko että onpa siinä syntinen mies tai nainen? Eikö kaikki tällainen ole huonoa käytöstä, josta lapsen voi opettaa pois, ja aikuinen voi itse karsia huonot tapansa.
- Cesi
Eenokki 12 kirjoitti:
Cesin usko on laadultaan sellaista joka karkoittaa jokaisen vähänkin Raamattuun tutustuneen ihmisen.
Omalla tavallaan uskovia on maailma täynnä ja he täyttävät sen helvetinkin ..omalla tavallaan .Eenokki luulee pääsevänsä kirkkoisä Augustinuksen lailla pilven päältä katselemaan kun vääräuskoisia kidutetaan helvetin tulessa. Voi millaiseen Jumalaan te uskottekaan! Mikä tuollaisessa Jumalassa on niin ihanaa että hänen kanssaan halutaan viettää ikuisuus?
Tunnen muuten Raamatun hyvin, olen lukenut sen useaan kertaan läpi. Raamatun ajan ihmiset uskoivat omalla tavallaan ja sama oikeus on meilläkin. Ei meidän tarvitse kopioida uskoa tuhansien vuosien takaa, alkeellisista oloista. Miettikää nyt vähän, Jumala muka vaatii tappamaan määrättömästi eläimiä, ja tämä tappaminen sitten "sovittaa" ihmisten pahat teot? Kyllä tämä on ihmisen omasta pienestä mielestä lähtenyt ajatus. Jeesuksen tappaminen uhrina omista pahoista teoista on yhtä hirvittävää. Suostuisitko Eenokki naulaamaan Jeesuksen ristille?
- l-h
Luuk. 1:44Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
ei ole ikarajaa lapsen uskolla-- hengella tayttymisella-eika muutenkaan,,, on turha puhua -ensin usko..jne.. katsokaa syntymatonta lasta joka iloitsee Herrassa..
ihmisten rajoja -- ja ne eivat ole Jumalan rajoja,,meilla on rajaton Jumala- rajattomat klasit
jaahas ja peuraa on paistettu ja raamattua luettu nurinpäin.
käännä se oikein ja laita klasit päähäs ja lue uutestaan.
- ~~tähkäpää~~
>>>>>
Tapio522eikirj
28.1.2013 15:51
0
Sulje
kaste kuuluu lapsill: "Pietari sanookin, että kaste kuuluu teille ja teidän lapsillenne".
>>>>>>>>>>><
Selitit Mohikaani_27 aikoinaan, että Pietari tarkoittaa tässä (Apt.2: ymmärtävässä iässä olevaa lasta.
Itse en menisi lisäämään mitään Pietarin sanoihin.
Asettiko Jeesus siis ns. "ymmärtäväisen" lapsen meille esikuvaksi, kun hän sanoi:
Itse uskon "niinkuin on kirjoitettu".- näin se on
Kyllä kirkkoherra voi määrätä, että Jumalan on kutsuttava nyt tätä pienokaista,
kun hän ripottelee vettä sen kaljuun.
.4. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Eli, kukaan ei voi tulla, ellei Isä vedä!'
Sama juttu. Pappi määrää, että Isän on nyt vedettävä!!!
Pulinat pois.
- heinoska78
att 18:
1 ¶ Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen (paidion), asetti sen heidän keskellensä
3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5 Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Alkutekstin mukaan Herra Jeesus kutsui lapsen luoksensa. Tämä todistaa lapsen olleen sellaisessa iässä, jossa hän ymmärsi puhetta. Kyseessä ei ollut siis sylivauva, vaan lapsi joka käveli omin jaloin Jeesuksen luokse.
Herra Jeesus opetti opetuslapsilleen nöyrtymistä sellaisen lapsen kaltaiseksi, joka kykeni ymmärtämään Hänen puheensa ja tulemaan Hänen pyynnöstään Hänen luoksensa. Raamattu edellyttää Jumalan luokse tulevalta uskoa Häneen. Herran Jeesuksen esimerkki lapsesta, joka ymmärsi Hänen puheensa ja tuli Hänen luokseen Jeesuksen pyynnöstä on totisesti todiste uskosta, jonka johdosta ihminen tulee Jeesuksen luokse uskomalla Häneen.
Alkuteksti käyttää lapsesta sanaa paidion, joka tarkoittaa myös sellaista lasta, joka kykenee ymmärtämään puhetta ja kävelemään omin jaloin. Matteus luku 18 todistaa selkeästi, että lapsi kykeni ymmärtämään puhetta sekä kävelemään omin jaloin. Herra Jeesus sanoi, että se joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi (joka ymmärsi puheen ja tuli Jeesuksen pyynnöstä Hänen luokseen) on suurin taivasten valtakunnassa. Kyse ei siis ollut sylivauvan kaltaisesta lapsesta, eikä tämä kohta tue kirkollista lapsikastetta, vaan päinvastoin kumoaa sen osoittamalla uskoa, joka edellyttää ymmärrystä sekä kykyä tulla henkilökohtaisesti Jeesuksen luokse.
Luuk 18:
15 ¶ Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia (prefos), että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten (paidion) tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi (paidion), se ei pääse sinne sisälle."
Luukkaan evankeliumin 18 luvussa on sylivauvoja (prefos), jotka tuotiin Jeesuksen luokse sekä lapsia (paidion), jotka ymmärsivät puhetta ja Jeesuksen kutsusta menivät Hänen luokseen. Herra Jeesus käytti sanaa paidion lapsista, jotka kykenivät itse tulemaan Hänen luokseen, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Jeesus jatkoi sanoen, että joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa kuten lapset (paidion), jotka ymmärsivät puhetta ja tulivat Jeesuksen pyynnöstä Hänen luokseen ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Herra Jeesus opetti Uuden Liiton uskon järjestystä. Lapset (paidion) kuulivat ja ymmärsivät Jeesuksen puheen ja he uskoivat Jeesuksen kutsua ja pyyntöä tulla Hänen luokseen menemällä Hänen luoksensa. Herra Jeesus opetti, että Jumalan valtakunnan kutsu tulee ottaa vastaan samalla tavalla kuin lapset (paidion), jotka uskoivat Jeesusta tulemalla Hänen luoksensa. Uskoa voi kaikki ihmiset, niin pienet kuin isot, jotka ymmärtävät evankeliumin Herrasta Jeesuksesta ja uskovat Häneen. Tämä kohta ei opeta sylivauvakastetta, vaan henkilökohtaista uskoa Herraan Jeesukseen. Herra Jeesus siunasi lapsia, mutta ei kastanut heitä.- heinoska78
uuk 18:
15 ¶ Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia (prefos), että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten (paidion) tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi (paidion), se ei pääse sinne sisälle."
Herra Jeesus ei ottanut uskon esikuvaksi imeväisikäisiä sylivauvoja (prefos), koska heillä ei ole kykyä ymmärtää puhetta ja uskoa. Herra Jeesus otti uskon esikuvaksi sellaisen lapsen uskon, joka kykenee ymmärtämään puhetta ja uskomaan Jeesukseen tulemalla henkilökohtaisesti Jeesuksen luokse Hänen pyynnöstään. Särelän oppi on Raamatun vastainen.
Markku Särelä: "Jumalan salaisuuksia" (1 Kor. 4:1) eli armonvälineitä tulee hoitaa siten, että niiden tarkoitus voi toteutua, ei vastoin niiden tarkoitusta. Siitä syystä emme epää kastetta lapsilta, koska siten jättäisimme heidät vaille Jeesuksen antamaa siunausta. Jumala ei ole tosin sitonut itseään armonvälineisiin, mutta meillä ei ole mitään lupausta siitä, että hän toimisi niiden ulkopuolella. Me emme voi jäädä sen varaan, mitä Jumala salatussa viisaudessaan voi tehdä. Siksi emme uskalla emmekä halua jättää lapsia kastamatta.
Raamattu ei opeta sylivauvojen kastamista, sillä Raamatun mukaan vain ne kastettiin, jotka tekivät parannuksen ja uskoivat Herraan Jeesukseen. Kun lapsi kasvaa ja tekee parannuksen sekä uskoo Herraan Jeesukseen, niin hänet voidaan kastaa vedessä. Sylivauvojen kirkollinen kastetoimitus on turha teko, eikä se ole Raamatullinen kaste, vaan uskonnollinen perinnäissääntö ja väärä harhaoppi. - Eenokki 12
heinoska78 kirjoitti:
uuk 18:
Herra Jeesus ei ottanut uskon esikuvaksi imeväisikäisiä sylivauvoja (prefos), koska heillä ei ole kykyä ymmärtää puhetta ja uskoa. Herra Jeesus otti uskon esikuvaksi sellaisen lapsen uskon, joka kykenee ymmärtämään puhetta ja uskomaan Jeesukseen tulemalla henkilökohtaisesti Jeesuksen luokse Hänen pyynnöstään. Särelän oppi on Raamatun vastainen.
Markku Särelä: "Jumalan salaisuuksia" (1 Kor. 4:1) eli armonvälineitä tulee hoitaa siten, että niiden tarkoitus voi toteutua, ei vastoin niiden tarkoitusta. Siitä syystä emme epää kastetta lapsilta, koska siten jättäisimme heidät vaille Jeesuksen antamaa siunausta. Jumala ei ole tosin sitonut itseään armonvälineisiin, mutta meillä ei ole mitään lupausta siitä, että hän toimisi niiden ulkopuolella. Me emme voi jäädä sen varaan, mitä Jumala salatussa viisaudessaan voi tehdä. Siksi emme uskalla emmekä halua jättää lapsia kastamatta.
Raamattu ei opeta sylivauvojen kastamista, sillä Raamatun mukaan vain ne kastettiin, jotka tekivät parannuksen ja uskoivat Herraan Jeesukseen. Kun lapsi kasvaa ja tekee parannuksen sekä uskoo Herraan Jeesukseen, niin hänet voidaan kastaa vedessä. Sylivauvojen kirkollinen kastetoimitus on turha teko, eikä se ole Raamatullinen kaste, vaan uskonnollinen perinnäissääntö ja väärä harhaoppi.. Herra Jeesus otti uskon esikuvaksi sellaisen lapsen uskon, joka kykenee ymmärtämään puhetta ja uskomaan Jeesukseen tulemalla henkilökohtaisesti Jeesuksen luokse Hänen pyynnöstään.
Kysyn valitsiko Jeesus varmasti oikean lapsen joka uskoo ja tunnustaa, pystyäkseen tulemaan tai menemään Jeesuksen tykö? Ei Jeesus sitä sanonut että tämä lapsi joka täyttää helluntailaisuuden opit selityksineen on kelvollinen saamaan helluntailahkon upotuskasteen.
Lahkoriivatut laittavat Jeesuksen suuhun sanoja ja tekevät sillä sellaisen jumalanpilkan ja sen niin suureksi että eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Meilläpäin kun uskotaan ja jota kokemuskin opettaa että ei kukaan voi ottaa tai antaa kasteelle mitään, saati että vedottaisiin parannukseen. Ei Jeesus sanonut: tämä lapsi on uskossa, tehnyt parannuksen ja ratkaissut henkilökohtaisesti ja nuo lapset samanikäiset ja hieman vanhemmatkin muut ei niillä ole ymmärrystä, ei uskoa ei halua tahtoa vaikka monet heistä ymmärtävät paremmin uskon asioita kuin tämä lapsi joka on sylissäni.
ps. siunasiko Jeesus niitä muita lapsia sylissään että Jumala antaisi heille toimivan järjen että he olisivat aikuisten helluntailaisten kaltaisia?
Kumma että nostetaan pieniä lapsia Jeesuksen syliin ja kuitenkin kielletään heiltä kaste?
Lahkokaste on synti ja kauhistus jota pitää varoa ja jos joku on siinä vedessä menettänyt uskonsa olisi parempi jos myllynkivi asetettaisiin hänen kaulaansa...ja loput tiedättekin. - niin mikähän se on
Eenokki 12 kirjoitti:
. Herra Jeesus otti uskon esikuvaksi sellaisen lapsen uskon, joka kykenee ymmärtämään puhetta ja uskomaan Jeesukseen tulemalla henkilökohtaisesti Jeesuksen luokse Hänen pyynnöstään.
Kysyn valitsiko Jeesus varmasti oikean lapsen joka uskoo ja tunnustaa, pystyäkseen tulemaan tai menemään Jeesuksen tykö? Ei Jeesus sitä sanonut että tämä lapsi joka täyttää helluntailaisuuden opit selityksineen on kelvollinen saamaan helluntailahkon upotuskasteen.
Lahkoriivatut laittavat Jeesuksen suuhun sanoja ja tekevät sillä sellaisen jumalanpilkan ja sen niin suureksi että eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Meilläpäin kun uskotaan ja jota kokemuskin opettaa että ei kukaan voi ottaa tai antaa kasteelle mitään, saati että vedottaisiin parannukseen. Ei Jeesus sanonut: tämä lapsi on uskossa, tehnyt parannuksen ja ratkaissut henkilökohtaisesti ja nuo lapset samanikäiset ja hieman vanhemmatkin muut ei niillä ole ymmärrystä, ei uskoa ei halua tahtoa vaikka monet heistä ymmärtävät paremmin uskon asioita kuin tämä lapsi joka on sylissäni.
ps. siunasiko Jeesus niitä muita lapsia sylissään että Jumala antaisi heille toimivan järjen että he olisivat aikuisten helluntailaisten kaltaisia?
Kumma että nostetaan pieniä lapsia Jeesuksen syliin ja kuitenkin kielletään heiltä kaste?
Lahkokaste on synti ja kauhistus jota pitää varoa ja jos joku on siinä vedessä menettänyt uskonsa olisi parempi jos myllynkivi asetettaisiin hänen kaulaansa...ja loput tiedättekin.jaahas ja heti aamusta on eenokin keljumiinia tarjolla !
mikä siinä vauvakasteessa niin viehättää kun jo peiliin katsomalla sen epähengelliset tulokset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2417417Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1393851Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1172168- 381428
Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy261427- 331362
Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3391186Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.141992Milloin palaat
Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️23928Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!
Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä7907