tarvitseeko puhelinmyyjälle olla törkeä ?

puhelinmyyjä

Käyn lukion ohella kolmena iltana viikossa tekemässä puhelinmyyntihommia ja päivittäin tulee vastaan niitä törkeitä haistattelijoita joille tekisi mieli sanoa että työtänihän minäkin tässä vain teen. Puhelinmyyjä ei voi tietää milloin/kenelle sopii soittaa! Kohteliaasti kerron nimeni ja paikan josta soitan, ennen kuin kerron asiani enkä jää asiakkaalle tyrkyttämään jos häntä ei tuote kiinnosta. Jos ikäiselleni olisi enemmän vaihtoehtoja työpaikkojen suhteen, tottakai olisin valinnut minkä tahansa muun kuin puhelinmyynnin. Vaikka yritän olla ottamatta loukkaavia sanoja itseeni, niin kyllä se väkisinkin vähän alkaa tuntua kun päivittäin saa kuunnella turhia haukkuja. Olisin jo lopettanut, ellen eläisi yh-äidin perheessä 5 sisarukseni kanssa. Joten jos ei puhelinmyyjän höpötykset kiinnosta, niin hanki suoramarkkinointikielto, jätä vastaamatta tuntemattomille numeroille tai kieltäydy kohteliaasti. ISO KIITOS NIILLE JOTKA PIRISTÄVÄT TYÖPÄIVÄÄ KÄYTTÄYTYMÄLLÄ ASIALLISESTI JA TOIVOTTAMALLA TSEMPPIÄ !! :)

51

1387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkökulmia

Riippuu vähän siitä millainen hetki minulla on, kun saan soiton. Jos en ole saanut nukuttua yöllä ja haluan nukkua aamulla pitkään niin sitten jos joku puhelinmyyjä soittaa ja herättää minut vapaapäivänäni, niin olen tosi vihainen.

Puhelimessa myyminen on yleensäkin täysin tarpeetonta ja ideana aivan älytön. Nykyään ihmiset tietävät muutenkin mitä haluavat ostaa ja he haluavat tehdä sen ihan omalla tavallaan ja juuri silloin kun se heille sopii. Puhelimessa myyminen on aikansaelänyt ja vanhentunut toimintamalli, johon kenenkään ihmisen ei kannata tänäpäivänä mielestäni alkaa. Se on aina häiritsevää ja tarpeetonta.

Jos kännykkäoperaattori esimerkiksi kauppaa minulle jotakin ja kuuluvuus on huono niin kyllä se on kaikkea muuta kuin hyvää mainosta myyjälle. Ärsyttävä on myös sellainen myyjä, joka puhuu liian tuttavallisesti tai kovaa eikä anna vastapuolelle suunvuoroa. HEIPPA! saattaa myyjä sanoa suureen ääneen, muka rempseästi ja sitten alkaa sinuttelemaan minua, vanhaa ihmistä ja kyselemään puhelimenkäyttö-tottumuksiani. Se on todella ärsyttävää tunkeutumista kotiini. Näitä puheluita kun sitten tulee vuodenmittaan paljon niin ei ole ihme, jos pinna palaa. Nyt olen laittanut myynnin estävän toiminnan päälle ja soittoja ei ole tullut.

Se myös on ärsyttävää, kun tarjotaan myynnin yhteydessä ns. kylkiäisiä. Siis pidetään itsestään selvänä,että se on kannattavaa. Minua ei kiinnosta pätkääkään kyseiset kylkiäiset,
      enkä halua nurkkiini yhtään mitään ylimääräistä tavaraa vain siksi, että saan sen ilmaiseksi. Minä haluan vain sen tuotteen, jonka itse kulloinkin haluan ja vain juuri sen.

Olet hyvin nuori vielä myymään puhelimessa mitään. Et kertonut mitä yrität myydä lehtiäkö, vai mitä? Ja onko sinulla joku toimeksiantaja vai itsenäisestikö myyt? Sinun ei kannata ottaa itseesi vastaajien kommentteja, koska kaikilla on enempi tai vähempi pinna tiukalla nykyään tässä yhteiskunnassa. Kyllähän se on nähty: tapellaan, ammutaan, tapetaan, ihan mitä vain. Jos sinulla on toimeksiantaja niin sano sille, että puhelinmyynti on ihan vanhentunut ja aikansaelänyt toimintamalli. Mielestäni sinun on turha kuluttaa siihen voimiasi. Siitä työstä ei jää kuin paha mieli. Jaa vaikka lehtiä mieluummin tai ihan mitä muuta tahansa. Olen aivan varma, että löydät muuta työtä, joka sopii tähän päivään ja tähän yhteiskuntaan paremmin kuin puhelinmyyntityö. Hyvää jatkoa sinulle!

• jepjep8

Onko pakko pitää se puhelin päällä/äänellä, jos haluat nukkua!!

• Ei lehtimyyntiä

Lehtimyyjä soitti ja tarjosi tietyn jakson minulle ilmaiseksi kuvalehtiä. Sanoin, että en huoli vaikka saisin ilmaiseksi, koska minulla on ennestäänkin paljon lukemattomia lehtiä ja kirjoja, myös kirjasto on lähellä. Lisäksi lehdissä on yleensä niin pintapuolista asiaa, että mieluummin luen kirjoja. Lehdet voin lukea tietokoneeltani, kännykästäni tai kampaajalla jne. Ei yksinkertaisesti ole tarvetta tilata enää lehtiä!

Ekologisestikin ajateltuna on aivan älytöntä, että yhden hengen huusholleihin tulee niin paljon lehtiä, jotka päätyvät kaatopaikalle, joskus ihan avaamattomana.

Sitäpaitsi minulle on jostain tullut sellainen käsitys, että jos tilaa lehden niin se tulee vaan, vaikka tilauksen lopettaisi. Toisin sanoen, sitä on vaikea lopettaa. Joitakin vanhuksia on myös, joille tulee kahdet kappaleet samaa kuvalehteä. Se antaa tosi huonon kuvan puhelimella myymisestä.

Nykyään asuu kotona yhä enempi vanhuksia, joilla on dementia. On aivan edesvastuutonta, että heille soitellaan. Kaikilla vanhuksilla ei ole omaisia huolehtimassa siitä, onko puhelinmyynnille sulkupalvelu laitettu ja kaikki eivät edes tiedä, että sellainen on mahdollista laittaa. Te nuoret pidätte näitä asioita itsestään selvyyksinä, mutta ne eivät edelleenkään ole selviä läheskään kaikille.

• Piristää vai myydä?

Juu, onhan se varmaan ihan kiva, jos piristetään sinun päivääsi vastaamalla ystävällisesti, mutta sehän ei ollut soiton varsinainen tarkoitus vaan tarkoitus oli saada myydyksi jotain, vai? Puhelimella myyminen ei ole enää kannattavaa toimintaa tänäpäivänä vaan myyminen tulisi tapahtua jollain muulla tavalla.

• vakiokäytäntö

Itse teen puhelinmyyjälle siten että jätän luurin auki ja lähden syömään, katsomaan telkkaria, saunaan tms. Kyllä se sitten aikanaan lopettaa sen puhetulvan ja sulkee puhelun.

Kun ei sinne saa edes sanaa väliin että kiitos ei kiinnosta.

Mielestäni tuntemattomille ihmisille soittelu ja tyrkyttäminen se se vasta törkeää onkin. Vaikka ymmärränkin että puhelinmyyjät käsketään tätä tekemään, eivät he sitä järjestelmää ole itse keksineet.

• höpöttäköön yksin

Me alettiin vaimon kanssa kerran n-ussimaan ja jätettiin luuri auki. Siitäs sai puhelinmyyjä.

• me laiskat
        höpöttäköön yksin kirjoitti:

Me alettiin vaimon kanssa kerran n-ussimaan ja jätettiin luuri auki. Siitäs sai puhelinmyyjä.

Me ei jaksettu alkaa touhuamaan niin heitettiin vaan koiralle pari kertaa keppiä ulos ja sitten komennettiin se istumaan luurin viereen ja siinähän se sitten läähätti aikansa. Mutta yhtään lehteä meille ei alkanut tulemaan.

• jepjep8
        höpöttäköön yksin kirjoitti:

Miettikääpä - onko tämä jotenkin hauskaa/fiksua? Onko kasvatus jotenkin epäonnistunut?

• usko kieltoa

Kun on markkinointikielto ja silti soitetaan niin vituttaahan se ja silloin sanotaan sen mukaan.

• semmosta vuan

Jos ei kertakielto mene jakeluun, niin sitten vain luuria korvaan, en sen enempää tuhlaa aikaani puhelinmyyjien kanssa, sen enempää kuin ovelta ovelle myyjien kanssa, nämä kännyyn tulevat rahatarjoukset sun muut kyllä kans ärsyttävät. Ne poistan lukematta. Minulle ei myöskään tyrkytetä kaupoissakaan mitään, häivyn niiltä kantimilta samantien ja menee vähän aikaa, kun moiseen storeen seuraavan kerran pääni pistän.

• 10+55

kun ei voi uskoa että en halua tilata enempää sukkia, lehtiä, kalsareita kuin lehtiäkään niin minkä prkleen takia pitää alkaa inttää että kun tässä nyt sitä/tätä.... kun ei niin ei.jos se inttäminen vaan jatkuu niin annan jatkua,,, sitten sanon voisitko toistaa tuon kaiken... ja senjälkeen sanon jotta kiitos ei ... sillävälin olisi saattanut joltain toiselta uunotettua tilauksen kun minuun tuhlasi aikaa jonka lopputuloksen jo etukäteen tiesi koska sanoin jotta ei kiitos, ei kiinnosta.Näin ne itse aiheuttavat itselleen kiusaa.

• Osaan itsekin tilata

Kalsareita :D No sellasia ei oo sentään mulle yritetty myydä. Mutta tosiaan, voi hankkia suoramarkkinointikiellon, soitot loppui. Paitsi jotkut hyväntekeväisyyteen rahaa ruikuttavat, joita ei kuulemma kiellot koske. Jos ei ystävällinen ei kiitos kelpaa, niin sävy muuttuu hyvin äkkiä.

• Inttäminen fituttaa

Täytyy käyttää samaa metodia "ihan ilmaisen näytteen joka ei maksa mitään", tyrkyttäjälle seraavalla kerralla. Alottajalle sanoisin että jos ei muuta työtä löydä, niin voi voi.

• Parempi idea

Kukaan itseään arvostava ei ala puhelinmyyntihommiin vaikka millaisesta lessuperheestä olisi lähtöisin. Myy ennemmin vaikka itseäsi, varmasti tienaat paremmin eikä tarvitse sietää törkeyksiä kunhan valitset asiakkaasi huolellisesti tyyliin kaltaiseni herrasmiehet.

• Puhelinmyyjätä veke

"suoramarkkinointikielto"

There is no such thing! ei puhelinmyyjät tollasia katsele ne soittelee ja myy paskaisia kalsareita sulle "osta tosi halpaa 150e/vrk niin saat boxerit"

• Tarviitarvii

Tarvitsee! Ei ne muuten opi. Ja mikä estää sanomasta, että työtäni minä vain teen? Ja paskaa sellaista!

• Tarvitsee tietenkin

Kusettajaa täytyy aina muistuttaa asemastaan.

• feyyerteyy

Maksan puhelimen käytöstäni itse ja jokseenkin määrittelen myös itse mihin tarkoitukseen puhelintani käytän. Miksi minun pitäisi maksaa siitä, että minulle ei saa soittaa puhelinmyyjät -koska he ovat soittaneet siitä huolimatta vaikka markkinakielto on ollut olemassa.

Innokkaimmat puhelinmyyjät soittavat jopa työkännykkääni...en ole antanut sitä numeroa yhtään mihinkään markkinointitarkoituksiin.

• ahhooo

Eli sinulla ei ole mitään perusteita miksi juuri sille puhelinmyyjälle pitää sitä pahaa oloa purkaa. Niillä puhelinmyyjillä ei ole mitään tietoa soittavatko he työpuhelimeesi tai onko sinulla mahdollisesti markkinointikielto. He soittavat niihin numeroihin mitä heidän työpaikkansa ja työnantajansa heille antaa ja vaatii. Itse en tiedä mitään naurettavampaa kuin aikuiset ihmiset, jotka naljailevat ja haukkuvaty yms. 16v. pentuja, olivatpa nämä sitten puhelinmyyjinä tai missä tahansa töissä.

• feyyyyerteyy
        ahhooo kirjoitti:

Eli sinulla ei ole mitään perusteita miksi juuri sille puhelinmyyjälle pitää sitä pahaa oloa purkaa. Niillä puhelinmyyjillä ei ole mitään tietoa soittavatko he työpuhelimeesi tai onko sinulla mahdollisesti markkinointikielto. He soittavat niihin numeroihin mitä heidän työpaikkansa ja työnantajansa heille antaa ja vaatii. Itse en tiedä mitään naurettavampaa kuin aikuiset ihmiset, jotka naljailevat ja haukkuvaty yms. 16v. pentuja, olivatpa nämä sitten puhelinmyyjinä tai missä tahansa töissä.

Vois ristus, kun on yksinkertaisia ihmisiä... toin vain esiin faktat, en missään kohdassa väittänyt olevani puhelimessa esim. töykeä.
        Hyvää päivän jatkoa sulle.

• sitä saa mitä tilaa

Muista en tiedä, mutta itse kieltäydyn ystävällisesti, mikäli toisessa päässä oleva antaa minulle siihen mahdollisuuden. Puhelimessani on markkinointikielto ja ihan siksi, että se on samalla työpuhelimeni. Mikäli myyjä puhuu "valmista tekstiä", eikä anna minulle suunvuoroa, jätä puhelimen pöydälle....

• jjojjio

Puhelinmyynti on johtanut vaan siihen etten vastaa puhelimeen jos se soitetaan numeroista joita en tunne.
      Joskus muistan vastanneeni iltamyöhällä, taustalla kuului lapsen itkua. Joku poloinen oli ottanut puhelinmyyntihomman lisätöikseen ja vieläpä kotoa soitteli. Epätoivoiseltahan homma vaikutti kun ei oikein osannnut puhuakaan paljon.

• älkää huoliko

viimeksi joku kälättäen soitti jotain naisten vaatteita näytepakettia tyrkytti, ei suun vuoroa meinanut saada mutta väliin sain sanotuksi EN TAHDO MITÄÄN NÄYTEPAKETTIA EI KIITOS... jos jotain jollekulle saavat lähetetyksi muka 'näytteenä' niin loputon suo on edessä, eroon ette pääse ja maksatte niitä 'näytteitä' loputtomiin. tuskin löytyy palautus osoitettakaan.

• Aurinkomyyjä

Pakko kommentoida tätä keskustelua, kun ihmiset, jotka eivät ikinä ole puhelinmyyntiä työkseen tehneet, tulevat pätemään.

Ensinnäkään, me puhelinmyyjät emme todellakaan tiedä kenelle soitamme. Olen itse ollut kolmessa eri puhelinmyyntifirmassa töissä kahden vuoden aikana ja joka paikassa on ollut käytössä tietokonepohjainen soittojärjestelmä. Istut siis koneen ääressä kuulokkeet päässä ja klikkaat "seuraava". Ei siinä todellakaan tiedä, kuka sieltä seuraavaksi tulee, vaan soittojärjestelmä arpoo jostakin seuraavan asiakkaan. En siis tiedä seuraavasta asiakkaasta yhtään mitään. Tiedot (nimi, osoite, paikkakunta, puhelinnumero yms.) tulevat ruudulle vasta, kun asiakas vastaa. Ja silloin on todellakin liian myöhäistä alkaa mietiskelemään, että onkohan tuommoinen numero työnumero yms.

Selvennykseksi vielä - En voi siis mistään tietää, onko kyseessä sinulle huono hetki tai työpuhelin tms. En tiedä myöskään siitä mitään, että sinulle on tänään soitettu jo kolmesta eri paikasta. Enkä todellakaan itse ole soittanut sinulle tänään jo kolmesti.

Tiedän, että puhelinmyynnillä on tosi huono maine ja tämän huonon maineen ovat tehneet juuri nämä tyrkyttäjät ja huijarifirmat. Kuitenkin tämä on vain vähemmistö. Suurin osa sekä firmoista, että puhelinmyyjistä on ystävällisiä ja asiallisia.

Kerroin alussa olleeni kolmessa eri puhelinmyyntifirmassa töissä. Näistä kaksi on ollut asiallisia. Haluan nyt kertoa tässä senkin, miten FIRMA voi kusettaa myös työntekijäänsä. Myin kyseisellä firmalla sähköä ja meille kerrottiin sopimuksen sisältö perinpohjaisesti. Kuukauden päästä huomasin, että se mitä meille myyjille oltiin sopimuksesta kerrottu, ei vastannut pätkääkään sitä, mitä se oikeasti oli. Meille kerrottiin mm. että sopimus on määräaikainen, vaikka se ei todellisuudessa sitä ollut. Olin saanut myytyä jo todella monta (yli 100) sähkösopimusta enkä voinut enää mitenkään ilmoittaa asiakkaille, että tämä oli huijaus. Irtisanouduin tietenkin heti välittömästi enkä suostunut jatkamaan. Ja vieläkin on todella, todella paha mieli tästä. Eli siis aina se ei ole myyjänkään vika jos tämmöistä tapahtuu.

" "suoramarkkinointikielto"

There is no such thing! ei puhelinmyyjät tollasia katsele ne soittelee ja myy paskaisia kalsareita sulle "osta tosi halpaa 150e/vrk niin saat boxerit" "

"Maksan puhelimen käytöstäni itse ja jokseenkin määrittelen myös itse mihin tarkoitukseen puhelintani käytän. Miksi minun pitäisi maksaa siitä, että minulle ei saa soittaa puhelinmyyjät -koska he ovat soittaneet siitä huolimatta vaikka markkinakielto on ollut olemassa.

Innokkaimmat puhelinmyyjät soittavat jopa työkännykkääni...en ole antanut sitä numeroa yhtään mihinkään markkinointitarkoituksiin."

Suoramarkkinointikielto on todellakin olemassa! Ja vieläpä ihan ilmainen! Se on nimeltään Robinson-rekisteri. Ja kun soitat sinne, että haluat suoramarkkinointikiellon, niin se ei todellakaan lähde heti voimaan, kuin napin painalluksesta. Siinä menee pari kuukautta, että se tavoittaa kaikki firmat. Ja senkin jälkeen jos puheluita tulee, niin se ei vieläkään ole myyjän syy! Me emme päätä kenelle soitamme! Olet saattanut tilata meidän firmalta joskus esim. lehtiä ja siinä yhteydessä antanut puhelinnumerosi. Se on siis jäänyt meidän rekistereihin. Jos sinulla siis on kielto ja sinulle soitetaan nii mainitse aluksi kohteliaasti, että "Anteeksi, mutta minulla pitäisi kyllä olla suoramarkkinointikielto." niin ainakin minä pyydän kohteliaasti anteeksi häiriötä ja toivotan hyvät päivänjatkot.

• älä soita enää

Selvennykseksi sinulle: minulle on aina huono hetki jos puhelinmyyjä soittaa. Markkinointikieltoni on voimassa edelleen.

• Aurinkomyyjä

Ja aloittajalle toivottelen tsemppiä työntekoon! Itsekin aloitin 3-iltaisena puhelinmyynnin, kun olin abi lukiossa (: Työ ei ole fyysisesti rankkaa, mutta henkisesti kyllä. Sitä ei moni tiedäkään. Eivät varsinkaan ne, jotka tätä työtä eivät ole tehneet. Sitä voi miettiä, että istuu itse 8 tuntia puhelimessa ja joka toinen asiakas huutaa vittusaatanaa ja on töykeä. Tai yrittää istua edes iltavuoron verran eli 4-6h. Tiedän tämän alan ja monesta ei tälle alalle ole. Ja turha yrittää mitään: "Minusta ei ole sellaiseksi tyrkyttäjäksi, se on vastoin periaatteitani ja luonnettani". Minäkään en ole tyrkyttäjä. Jos asiakas sanoo, että en halua, niin kysyn vielä kohteliaasti, että sopiiko ihan kysyä, että minkä takia. Jos saan kunnollisen vastauksen, niin kiitän ajasta ja toivotan hyvää päivän jatkoa. Se ei ole sen kummallisempi juttu.

Olen siis kaksi vuotta nyt ollut alalla ja tällä hetkellä teen ihan kokopäiväisenä tätä työtä. Tuhannet kerrat on lopettaminen käynyt mielessä, mutta vaikeaa se on lopettaa jos ei ole muuta työtä tarjolla. Ja vielä teille, jotka väitätte, että muitakin töitä saa, niin minä en kyllä ole saanut! Se on niin vittumaista, kun täälläkin kaikki sanovat, että "Mene vaikka mielummin kaupan kassalle tai siivoamaan.". Ei se ole mikään MENE. Ei sinne noin vain MENNÄ. Itseasiassa en minä, eikä kukaan kavereistanikaan ole IKINÄ päässyt kauppaan töihin. Sinne vaaditaan kokemusta. Sama homma siivoushommissa, vaikka senkin taidon ovat kaikki ainakin jotenkin kotona oppineet. Täytyy olla kokemusta tai koulutusta. Näin se vain on.

En tiedä mikä siinä on, että puhelinmyyjälle voi kyllä huutaa, haukkua ja lyödä luuria korvaan. Kaupassa tuskin kukaan alkaa huutamaan ja haukkumaan esimerkiksi Punaisen Ristin rahankerääjiä tai Fortumin sähkönmyyjiä, vaikka he tulevat ihan naamasi eteen. Heille voidaan kuitenkin olla kohteliaita. Miksi puhelinmyyjille ei voida?

• 17//88

kaupassa ei tarvi alkaa huutamaan ettei halua jotain .... koska voi vain kävellä ohi, tuputti vaikka kuinka, ei ne pitkään perässä juokse..

• puhelinmyyjä

Jos puhelinmyyjä soittaa, etkä halua jatkaa puhelua, lyö AINA luuri "korvaan". Tämä on silloin myös myyjän kannalta paras vaihtoehto. Myynti ei ollut mahdollinen, eikä kummankaan aikaa kulu turhaan.

Tee siis sinäkin puhelinmyyjälle tämä palvelus, mikäli et halua keskustelua jatkaa.

• wqhkjeehkjwew

Puhelinmyyjä on ihminen siinä missä hänen häiritsemänsä asiakaskin. Puhelinmyyjä ei vain osaa myötäelää "uhrinsa" kanssa siten, että hän ymmärtäisi tämän reaktion. Soittosi saattaa olla "uhrille" jo ties kuinka mones jopa saman päivän aikana, joten tämä mielessä tuohtumuksen voi jo ymmärtää, eikö? Puhelinmyynti käy käsi kädessä sähköpostin roskapostin kanssa, joka sekin on melko ärsyttävää.

• jepjep8

Uhri vois harkita sitä suoramyyntikieltoa, niin ei tarvitsisi uhrautua suuttumaan turhaan työtätekevälle ihmiselle. Mutta onko niin, että pakko on saada jollekin suuttua ja kiva on kun soittavat edes joskus.

Suomalaiset ovat tylyjä, epäkohteliaita ja typeriä. Puhelinmyyjille sellainen ohje, että antakaa samalla mitalla takaisin eli räyhätkää kaupoissa, virastoissa ja yrityksissä. Kun hiiltyvät räyhäämiseen, niin kertokaa, että olette puhelinmyyjiä ja kuuntelette tätä samaa päivittäin työssänne.

• cbhfg

Älkää nuoret menkö puhelinmyyntihommiin töihin :( Vaikka olisitte kuinka epätoivoisessa tilanteessa, aina on parempia keinoja. Anniskelu- ja hygieniapassin hankkimisesta on paljon hyötyä, mäkkäri-hese tyylisiin ketjupaikkoihin on ainakin etusijalla jo hygieniapassin suorittaneet. Siivoustyöhön kannattaa hakea ahkerasti, alalla on jatkuva pula, ja kun saa jalkansa oven väliin niin töitä kyllä riittää. Myös henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee monesti ilman sen kummempaa koulutusta kunhan on vain hyvä asenne ja valmis oppimaan uutta. Jos on kokemusta nuorempien sisarusten/tuttujen lasten kanssa toimimisesta saattaa päästä lastenhoitajaksi, joihinkin paikkoihin voi vuokrafirmojen kautta päästä blokkariksi yms...

Tsemppiä teille, se helpottaa kyllä ajan kuluessa - this too shall pass. Keskittykää hoitamaan opiskelut kunnialla loppuun, sen jälkeen ehtii kyllä pyöriä työelämässä monta kymmentä vuotta :)

• Entä asiakkaalle?

Itse en haistattele enkä hauku, mutta sanon samantien kun paperilta luettu litania alkaa ja paljastuu, että minulle yritetään kaupata lehteä, että kiitos ei kiinnosta.

Mutta silloin alkaa keiltämättä hermo mennä, jos myyjä ei millään usko, että ei kiinnosta. On pakko lyödä luuri korvaan (varoitans iitä kyllä etukäteen myyjää), kun toinen vaan jankkaa, mutta kun... Toiset taas sanoo kohteliaasti heti, että selvä hyvää päivänjatkoa eikä koita tyrkyttää lehteä väkisin. On myös kohteliasta ensimmäiseksi kysyä, että soitanko pahaan aikaan. On myös myyjiä, jotka soittaa takaisin, jos lyö luurin korvaan ja lyö itse luurin korvaan tai haistattelee itse. Kerran meina mennä hermo kun sama myyjä soittaa 5 min päästä uudestaan ja väittää, että ei ole soittanut minulle. Ja yksi myyjä väitti, että olen aiemmin tilannut kyseisen lehden vaikka en ole koskaan tilannut mitään lehteä. Asenteeni myyjiä kohtaan on negatiivinen siksikin, että dementoituneelle äidilleni kaupattiin jatkuvasti lehtiä ja hänelle tuli jopa kolme samaa lehteä ja niitä piti perua. Joky myyjä jopa lirkutteli äidilleni...

Niin asiakkaissa kuin puhelinmyyjissä on moneen junaan. Onneksi mulle ei ole tullut pariin vuoteen lehtimyyjiltä puheluita. En tiedä miksi, mutta ei kyllä haittaakaan!

Koitan aina laittaa

• svensk

Ensin annan puhelinmyyjä puhua 3min,sitten sanon,jag pratar bara svenska,aika hiljaista tulee sen jälkeen:))))

• 8+8

tai vennään matkiminen on vielä paree...

• puhelinmyyjä

Helppo teitä on vedättää, ja ruotsiksikin oon myyny kymmenii lehtii. Sen kuulee heti jos joku bryter på finska.

• tsemppiä kuitenkin

Kiva, jos et tyrkytä ja vielä kivempi jos esittelet itsesi ja asiasi napakasti (puhelinmyyjän tunnistaa juurikin siitä, että millän ei päästä asiaan vaan jatketaan turhaa länkytystä, jolloin asiakas miettii että onko tämä isotäti vai pankki vai mikä).

Asiaton käytös on asiatonta, sitä ei käy kieltäminen. Mutta tiedätkö, ihan kuten sanoit, et voi ollenkaan tietää kenelle soitat: siispä tuletkin soittaneeksi ihmiselle, joka on akuutissa psykoosissa, joka on juuri järjestämässä isänsä hautajaisia, joka on odottamassa patologin lausunto rinnasta poistetusta kasvaimesta... ymmärrät varmaan. Joillakin (ei toki kaikilla) on sinänsä ymmärrettävä syy kiukkuunsa ja siihen, että puhelinmyyjää siinä viimeiseksi tarvitaan. Sinä et voi tietää kuka vastaajista kuuluu tähän ryhmään, joten älä tuomitse ja älä ota sitä henkilökohtaisesti.

Suoramarkkinointikiellosta: voi kunpa sitä noudatettaisiin. Usein olen puhelinmyyjälle kiellostani huomauttanut, ja yleensä on jatkettu tuotteen tyrkyttämistä tai pottuiltu takaisin.

• höpöttäköön siellä

Puhelinmyyjät ovat tosi ärsyttäviä mutta olen jo pitkän aikaa tehnyt niin että heti kun kuulen että puhelinmyyjä siellä soittaa jätän vaan luurin auki, ja jatkan siitä mihin jäin ennenkuin puhelin soi. kyllä se sitten lopettaa sen höpötyksen kun huomaa ettei kukaan ole kuuntelemassa. jos eukon kanssa alamme nu ss imaan niin silloin käyn sulkemassa luurin. kerran tosin piruuttamme jätimme luurin auki ja eukko siitä kiihottui ihan valtavasti.

ei niistä normaalikonstein pääse eroon. ja tylyähän se olisi lyödä luuri korvaan.

• just noin

Oikea asenne. Jos yrittää kohteliaasti kieltäytyä, ne vaan jatkavat puhelua. Toi on hyvä kikka että jättää luurin auki.

• Telemarkkinoija

Minä teen puhelinmyyntityötä, koska oikeasti tykkään siitä. Kyllä! Saan elämääni virtaa erilaisista ihmisistä, myös teistä (rakkaat) puhelinmyyjä-vihaajista :D

Laskiskelkin eräs päivä, että (vain) 6 tunnin työpäivän aikana soitan keskimäärän 400-500 puhelua, joihin vastataan keskimäärin noin 100 puheluun. Niistä vain 1-2% eli vain se 1-2 sadasta on se vittumainen ääliö, joita taas tuntuu olevan täällä Suomi24.fi sivustolla sadottain, Mistä mahtaa johtua? No, koska kirjoittamalla ilkeily onnistuu helpoimmin kuin puhelimitse!

Olen tehnyt tätä työtä kauan, joten mukaan on mahtunut jos jonkinmoista ja sen takia en todellakaan hetkahda ja ota "nokkiini", jos jollain on huono päivä/kiire/n töissä/vastaa puhelimeen KOULUTUNNILLA tai PALAVERISSA/jättää puhelin pöydälle/jne Ja kyllä, minä KUULEN, kun se puhelin kolahtaa pöytään, joten turha teidän monien uhota siitä, että tekee niin, koska sitä tapahtuu erittäin harvoin. Ja kuka tyh*ä pitää puhelinta päällä opiskelutunneilla, palaverereissa tai työssä, jossa tietää olevansa kiireinen? Näistä tyypeistä ollaan saatu toimistolla todella hyvät naurut ja vitsin aiheet!

Jos kesken esittelyn tulee "punaista luuria" korvaan, otan seuraavan puhelun kuin edellistä ei olisikaan tapahtunut. Miksi? No, siksi, että elämä jatkuu! No big deal, tällä alalla. Vain karaistuneet pärjää tällä alalla. En odota, että meille oltaisiin kivoja tai mielistelijöitä, sillä kaikkia ei voi miellyttää, se on raaka totuus. Mutta se mikä mua on alalla yllättänyt.... kaikkien näiden keskustelupalstojen lukemisien jälkeen: se v**tuilu ja kiusaaminen on vain murto-osa siitä ajasta mitä oikeasti olen puhelimessa tarjoamassa lehtiä! OIKEASTI! Enemmän mulle tulee positiivista palautetta, kuin negatiivista. REPIKÄÄ SIITÄ!

• revi siitä

toivossa on hyvä elää.

• Oikeestiko

Oikeesti ihmiset kiittelevät sua kun soitit ja kauppasiten heille lehtin tilauksia joita asiakasmassa mitenkään muuten ei olisi aanut tlattua?

Kyllä fakta on niin että lehtien puhelinmyyjä on ammateista kaikkein alhaisin. Häiriköitä te olette ja luusereita, jotka ivät pääse oikeisiin töihin. Puhelinmyynti on pelkkää häirintää.

Puhlinmyynti pitäii kieltää lailla ja varmasti se vielä tullaan kieltämäänkin.

• täti immeinen

Kuules pimu, minulle soitetaan vieläkin, lehtitaloista jossa kimittää yli intoinen teini ja jolta en saa suuvuoroa sanoakseni että MINULLA ON SUORAMARKKINOINTI KIELTO, sitten kun tämä yli intoinen teini lopettaa sen litanian lukemisen ja saan sen suun vuoron ja kerron hänelle miten asia on, niin vastaukseksi saan että mikä se on, eipä ole ihme jos käämit kärähtää kun soittoja tulee kolmekkin päivässä. nämä on kuulemma sellaisia villejä yrittäjiä joita ei suoramarkkinointikielto koske, en ole vielä saanut selville kuinka villejä kauppiaita on kyseessä vai tekevätkö pimeätä työtä.

• Ihan tiedoksi

Tuntemattomiin numeroihin tarvitsee välillä vastata myös, kun on paha paikka, koska esim. työpaikkahaastatteluihin liittyvät puhelut tulevat yleensä numeroista, jotka eivät ole kännykän osoitekirjassa. Silloin puhelimeen käydään vastaamassa, vaikka oltaisiin koulutunnilla ja kyllä vaan ottaa päähän jos onkin puhelinmyyjä siellä toisessa päässä.

• että näin

Ööh, kuka työpaikkahaastattelija/työnantaja on koulussa vastaamassa puhelimeen? Siis kouluttamaton idiootti, joka ei tiedä, että oppitunneilla pitää olla puhelin kiinni jo ihan kohteliaisuus syistä muita kohtaan! Mua ainakin vi*uttaa tollaset idiootit, jotka luulevat olevansa isojakin kihoja, että voivat pitää puhelimiaan päällä sen takia, että "hei, mä päätän ketä mä haastattelen"... mä mieluummin keskityn opiskeluun ja opettajan puheisiin kuin tuollaisiin idiootteihin!

Järkevä ja vastuuntuntoinen työnantaja pistää puhelimen äänettömälle, sitä ennen pistää vastaajaan viestin, ettei juuri nyt pääse vastaamaan puhelimeen (eli joko jätä viesti tai soita uudelleen). SILLÄ, jokaisen hyvän omantunnon ja kasvatuksen omaavan ihminen tietää, että ei edes työnantajat ehdi vastaamaan joka ikinen sekuntti puhelimeen, sillä työnkuvaan kuuluu muutakin kuin vastata työnhakijoiden soittoihin (ja järkevät firmat hakee työntekijöitä sähköisesti ja sinne ladatuilla kaavakkeilla, tällöin työnantaja soittaa haluamilleen hakijoilleen).

Itse puhelinmyyjille ei tarvitse olla töykeä, riittää kun sanoo "kiitos, en tilaa juuri nyt mitään, kuulemiin"!

• YoMän

Olen vastannut: uskontoni kieltää minua ostamasta mitään puhelimitse. Se tehoaa yleensä.

• Puhelinlangat laulaa

Uskokaa pois, huutaisimme paljon mielummin pomojenne korvaan 24/7. Teidän syytänne on lähinnä se, että lähditte karmealle alalle töihin. Monellehan tuosta hommasta jää käteen lähinnä lämmintä kättä.

• törkeät ehdotukset

Puhelinmyyjät ovat monesti naispuoleisia. Olen miehenä todennut että kun niille alkaa puhua todella rivoja ja ehdotella suoria seksi ehdotuksia, ne lopettavat nopeasti puhelun. Joku harva on suostunut seksiin, eikä sekään tietenkään ole pahasta!

Suosittelen!

Ja jos sattuu olemaan miespuolinen puhelinmyyjä, alan sillekin ehdottelemaan, niin se pelästyy että tuohan on homo, ja lopettaa lyhyeen. Toimii sekin !!!!

• Ähäkuti

Joo, näitäkin "sankareita" mahtuu joukkoon, jotka vastaavat puhelinmyyjille tuolla tavalla. Kokeneet puhelinmyyjät eivät mene sanattomaksi vaan kääntävät asian omaksi edukseen! Olen myynyt lehtiä sinun kaltaisellekin ihmiselle, eikä kyse ole mistään pornolehdistä :)

• aikuinen3

käyttäytyminen suurimmalla osalla esikouluikäsen tasolla.. HYI HÄVETKÄÄ! käyttäytykää asian mukaisesti vaikka kuinka ärsyttäisi puhelinmyyjä. itse ainakin ihan asiallisesti odotan että myyjä saa asiansa kerrottua, jos ei oo mitään kiinnostavaa lehteä. sanon vaan että kiitos en ota tällä kertaa mitään.

• qwsazx1

eipä tunnu paljon suoramarkkinointikiellot auttavan kaikenlaista myyntipuhelua tulee jokatapauksessa p..kele !!
      Itse käytän kahta tapaa puhelinmyyjiin.
      1. Laitan puhelimen pöydälle ja myyjä jää toimittamaan asiaansa niin kauan kun haluaa.
      2.Suljen puhelun heti kun kuulen puhelinmyyjän olevan asialla.

Osa puhelinmyyjistä ovat aikoinaan olleet niin ymmärtämättömiä että eivät ole tajunneet sanaa ei >> väkisinmyyjät pilaavat koko ammattikunnan maineen.

Huomioitava käytöksessä myös sellainen seikka että ihmiset ovat monesti tekemässä työtään kun puhelinmyyjä soittaa >> ainakaan minua ei ole palkattu puhelimyyjien puheita kuuntelemaan.(suoramarkkinointia tulee myös työliittymään)

• kaivokas

Itse en pidä puhelinmyynnistä, enkä koskaan osta mitään puhelimitse. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, että tuntisin tarvetta olla epäkohtelias myyjille. Outoihin numeroihin vastaan aina, koska saan myös "oikeita" soittoja oudoista numeroista.
      Vakio vastaukseni on "ei kiitos, en halua tilata mitään/en halua vaihtaa operaattoriani tms.". Pari kertaa voin sen toistaa, ja useinmiten myyjät kyllä jättävät asian siihen. Toivottelen myös hyvät päivän jatkot.

Pari töykeää myyjää on sattunut vastaan, yksi suuttui kun kerroin (rehellisesti) että en kiitos halua ostaa mitään (kauppasi jotain alusvaatteita) ja että olen juuri syömässä joten valitettavasti en ehdi kuuntelemaan (myyjän kysyttyä onko edes aikaa kuunnella hänen asiansa). Vastaus oli jotain todella törkeää, ja paha mieli kyllä tuli koska itse olin kohtelias, niinkuin aina. Mutta poikkeus vahvistaa säännön, yleensä myyjät ovat kohteliaita, jopa mukavia.

Mutta onnellinen olisin, jos en saisi enää yhtään myyntipuhelua elämäni aikana. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      91
      2184
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      147
      1811
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      571
    Aihe